Derechin pisze:W kwestii tłumaczenia:
Klebernie, nie wiem, skąd wziąłeś Condition, bo w angielskiej wersji jest Constitution, które tłumaczy się na nasz piękny język jako struktura lub właśnie budowa
Co do samego buildu, to nie wiem, jak zrobiłeś łuk +9 z +1, świętości (cena +2), aksjomatyczności (cena +2) i ranienia (cena także +2). Cenę napisałeś jednak dla umagicznienia jakie faktycznie wychodzi, czyli +7. Chodziło Ci więc o to ostatnie?
Wounding
A wounding weapon deals 1 point of Constitution damage from blood loss when it hits a creature. A critical hit does not multiply the Constitution damage. Creatures immune to critical hits (such as plants and constructs) are immune to the Constitution damage dealt by this weapon.
Moderate evocation; CL 10th; Craft Magic Arms and Armor, mage’s sword; Price +2 bonus.
I dziwne to nastawienie, żeby łucznika robić na zasięg 9m
Dodatkowo taki łucznik jak raz dostanie po sile, to postrzelane ma
To już lepiej mieć mistycznego i przedmiot z wymiarowymi drzwiami
6 krąg czarów, kule ognia o zasięgu pół kilometra, strzelanie przez ściany (np strzałą z zabójczą chmurą, albo chmurą kwasu).
A może wojownik 2/mag 5/magiczny rycerz 7/mistyczny 6 ?
Na łukowe atuty miejsca aż nadto (jeszcze tylko weźmiemy metamagiczną maksymalizację). Nie będzie może specjalizacji, ale to co, nadrobimy czarami.
goracepapu pisze:Wounding
A wounding weapon deals 1 point of Constitution damage from blood loss when it hits a creature. A critical hit does not multiply the Constitution damage. Creatures immune to critical hits (such as plants and constructs) are immune to the Constitution damage dealt by this weapon.
Moderate evocation; CL 10th; Craft Magic Arms and Armor, mage’s sword; Price +2 bonus.
Ja tu nie widzę tekstu "Only melee weapons can be wounding. " albo "This ability can only be placed on a melee weapon"
goracepapu pisze:Aż całe 3 punkty obrażeń działają tylko w zasięgu 30 feet, na 45. Faktycznie build jest stricte pod zasieg 30 feet...Już pomijając fakt, że zasięg 9 metrów to najczęściej spotykany zasięg w walce.
goracepapu pisze:Jak każdy wykorzystujący łuk kompozytowy? A ja nie znam, łucznika który nie używa łuku kompozytowego.
To już lepiej mieć mistycznego i przedmiot z wymiarowymi drzwiami
goracepapu pisze:Przez 5 poziomów daje może niewiele(w sumie tylko niewrażliwość na zmęczenie i +16 umiejętności), ale przez 3 następne daje bardzo dużo.
goracepapu pisze:1. Zadanie 60 obrażeń od ognia o ST 16, nie jest czymś potężnym.
goracepapu pisze:2. Nie można połączyć phase arrow z imbue arrow, bo obie wymagają akcji standardowej, a imbue arrow znika po 1 rundzie.
goracepapu pisze:A może wojownik 2/mag 5/magiczny rycerz 7/mistyczny 6 ?
Zyskujesz aż +3 do umagicznienia strzał, czyli efektywnie +2, tracisz na BPA 2 i nie masz specjalizacji. Wychodzisz na 0.
goracepapu pisze:Jeżeli będziesz się bufować w walce, to będziesz jedynie kulą o nogi. Każda runda w której użyłeś czaru zamiast strzelać z łuku powinna uświadomić Ci, że robisz to źle- powinieneś zagrać czystym magiem.
Popatrz na tabelkę mocy możliwych do zaklęcia w broni dystansowej, a tak w ogóle, po co przytaczasz tekst po angielsku, skoro w pierwszym poście pisałeś, że to ma być na polskim SRD?
No a to wykrywanie drgań to po co? Ja tam podchodzę do tego tak, że przeciwnik to na 20m podejść nie powinien.
W Srd są bowiem łuki potężne
A po co wymiarowe at will (twój bulid i tam ma raz na k4 rundy) jak wystarczy z raz dziennie (do tego sami możemy sobie zapamiętać, może nie at will, ale dla łucznika taki czar to tylko by dystans zyskać (więc może od razu teleportacja?).
Wcale nie dużo. Lipna odporność na jeden żywioł, wyczucie drgań w odległościach, jakich unikamy, tylko te wymiarowe coś dają, ale czy to naprawdę warte tylu poziomów?
No taka strzała jak wpadnie w ustawiony w szyku oddział to jednak zrobi łubudu. To zresztą był tylko lekki przykład.
Można pokombinować z wstrzymaniem akcji (zużyjemy co prawda dwie rundy na jeden strzał, ale trudno)
No jak ktoś bardzo chce to BAP +20 wyciągnie, a +3 ciągle zostanie.
No cóż, u mnie walki to nie wyglądają tak, że się staje naprzeciw siebie i nawala ile fabryka dała. A ta postać może i strzelić z łuku, i rzucić czar. Do tego za trochę kasy (8000 sz) i kilka dni pracy mamy zestaw 50 różnorodnych strzał (spowolnienia, unieruchomienia, itp). Może taki bulid jest trochę słabszy, ale na pewno bardziej ekonomiczny i elastyczny.
No i zamiast kompletu strzał zguby za 18K, lepszy będzie zestawik za 8k zadający żywym stworom 5k6 wampirycznych obrażeń
goracepapu pisze:A to jest tabelka "mocy możliwych do zaklęcia w broni dystansowej ?Jest taka zasada, że tekst jest ważniejszy niż tabela. Ponieważ nie pisałem, że w dyskusji na temat zasad będę posiłkować się polskim SRD.
goracepapu pisze:Co daje CI tą wspaniałą zdolność, na której opierasz swoje założenie?
goracepapu pisze:W Srd są bowiem łuki potężne
Bardzo dobry skok w bok, teraz może jakiś argument na temat?
goracepapu pisze:Dla każdego czar dd, to tylko zyskanie dystansu, wyrwanie się z grappla itp. Szczegolnie, gdy rzucasz go jako swift action
goracepapu pisze:Jak chcesz uniknąć kogoś w pobliżu siebie, skoro nie wiesz czy on tam jest? Wyczucie drgań właśnie do tego służy.
goracepapu pisze:Ustawiony szyk oddziału goblinów? Na 20 poziomie? Pierwszy lepszy potwór z cr 14(Nalfeshnee), ma SR 22, ref 10, 10/fire. Masz dokładnie 45% szans na przebicie SR, 25% szans na przebicie RO, a reszta i tak jest zmniejszana o 10. W 55% przypadków nie robisz nic, W 33,6% aż 20 obrażeń, a w 11% aż 50 obrażeń. To są śmieszne liczby jak na 20 poziom. Czekam na wytoczenie ciężkich dział.
goracepapu pisze:Wstrzymanie akcji, nic niestety nie daje.
goracepapu pisze:Szczególnie, że arcane archer wymaga czarów 1 poziomu. Jak już wspominałem różnica wynosi tylko +2.
goracepapu pisze:2. Różnorodnych strzał, które ledwo co przebijają SR potworów o cr 6 mniejszym niż poziom postaci. Czary muszą mieć tylko jeden cel. Spowolnienie więc nie kwalifikuje się, żeby zostać umieszczone w strzale z umagicznieniem spellstoring .A reszta czarów z ST, będzie się odbijać od przeciwników z podobnego poziomu.
goracepapu pisze:3. Na jakiej podstawie twierdzisz, że jest bardziej ekonomiczny?
goracepapu pisze:5. Postać może strzelić z łuku lub rzucić czar, a to jest wielka różnica.
goracepapu pisze:Ginden napisał:"Czy lepszy żołnierz to taki, który doskonale strzela, bardzo dobrze walczy wręcz, potrafi analizować sytuację, czy takiego, który strzela całkiem dobrze, radzi sobie z walką wręcz, ale dodatkowo umie obsługiwać koparkę, śpiewać, gotować, a także malować?"
goracepapu pisze:Strzały zguby też są za 8k.
goracepapu pisze:Pewnie, że jest lepsze, tylko ile razy dziennie będziesz mógł ich użyć(masz wszakże tylko 5 komórek na czary 3 poziomu)?
goracepapu pisze:Nie lepiej jest kupić 5x pearl of power 3(45k, zamiast 36k na opaskę intelektu) i dać je magowi żeby rzucał Ci 5 razy dziennie na strzałę 10k6 wampirycznych obrażeń?
goracepapu pisze:Podsumowując.11 poziom czarowania, da Ci co najwyżej kilka teleportów, niewidzialności, otwierania zamków i bufów w walce. Nie wykorzystasz żadnego czaru ofensywnego, bo masz za mały CL i ST. Do tego twoje umiejętności będą na żałosnym poziomie- około 80 bez zauwuażania, nasłuchiwania. Nie będziesz w stanie trzymać się 20 metrów od wrogów, bo nie masz ich jak wykrywać.
goracepapu pisze:Edit, już wiem jaki atut dać na 18 poziom, dzięki Namrasit.
Namrasit pisze:swift to natychmiastowa? Bo z opisu klasy wynika, że to zwykła standardowa jest.
Namrasit pisze:]W jeden dzień zrobisz 15.
Namrasit pisze:Tegu atutu nie ma w SRD
Po co się męczyć z takimi potworami, jak przeciw i mojemu, i twojemu bulidowi wystarcza ściana wiatru. A co do demona, to dostanie strzałą z polem antymagii i się go wystrzela normalnie.
A w odwrotną stronę?
Po transformacji mój bulid ma BPA +20. Oczywiście nie jest tak szybko gotowy do walki, ale że zaskoczą go tylko ci z prawdziwym widzeniem, to nie jest to wielki problem.
To zwiększa koszta o 300 sz na strzałę, (koszt rzucenia czaru 5*3*20) czyli w sumie, 15k. Całkiem spora sumka.
Kolega mag nie wyciągnie tak wielkiego zacięgu, a kolega łucznik będzie miał problem z kimś schowanym za kamieniem.
No za 600k to sie coś kupi do ich wykrywania
Ginden pisze:Namrasit pisze:Tegu atutu nie ma w SRD
Jestem niemal pewien, że jest.
Race: Elf or half-elf.
W sumie trzeba było od razu mówić, że mamy miłego maga w drużynie.
goracepapu pisze:Komentarze, krytyka i inne formy znęcania się mile widziane.
goracepapu pisze:Doskonałe formy przemieszczania się: Ukrywanie się na widoku, drzwi przez wymiar na życzenie.
Animal Growth: One animal/two levels doubles in size.
Commune with Nature: Learn about terrain for 1 mile/level.
Cure Serious Wounds: Cures 3d8 damage +1/level (max +15).
Freedom of Movement: Subject moves normally despite impediments.
Nondetection M: Hides subject from divination, scrying.
Summon Nature’s Ally IV: Calls animal to fight for you.
Tree Stride: Step from one tree to another far away.
1. Nie widze w atutach Improved Precise Shot który jest prawie obowiązkowy dla łucznika w wielu sytuacjach może być niemal niezbędny.
2. Nie podniecałbym się tym drzwi przez wymiar bo większość outsiderów i wysokopoziomowych wrogów ma opcje aby taką możliwość nam zablokować nie znaczy że będzie to robiła od razu w pierwszej rundzie walki ale trzeba o tym pamiętać, w takiej sytuacji lepsze może się okazać Greater Manyshot + coś co daje freedom of movements.
3. Cały build gdyby porównać do czystego Łowcy jest słabszy/porównywalny do momentu awansu w klasie Obieżyświata ponad poziom 4 a i wtedy czysty Łowca ma takie miłe dla oka rzeczy jak Hide in plain sight.
6 skillpointów na poziom i stosunkowo dobra lista umiejętności
3 darmowe atuty łucznicze
5 ulubionych wrogów w walce z którymi mamy +10 do ataku i wielu umiejek
4 poziomowe czary które są już dośc konkretne
Freedom of Movement zawsze przydatna rzecz
Nondetection w połączeniu z wysokim Hide oraz Hide in plain sight robi z nas jednego z lepszych Steath
Tree Stride możliwość szybkiej podróży.
Jeżeli byłbym kiedyś ograniczony do SRD i miał zagrać łucznikiem to poważnie zastanowiłbym się na czystym Łowcą mozliwe że twój build goracepapu będzie zadawał więcej dmg ale łowca ma parę rzeczy które sprawiają że jest interesujący.