Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Łucznik 3.5(tylko SRD)

ndz kwie 04, 2010 3:33 pm

Jeden z użytkowników prosił mnie ostatnio o build dla łucznika na podstawie polskich podręczników. Ponieważ nie mam żadnego będzie to build tylko na SRD całkowicie po polsku( o ile mi się uda :D). Jeżeli przekręcę jakąś nazwę, a na pewno to nastąpi, to proszę o poprawienie.


Regolasus obdartusus

Rasa Leśny elf
Tropiciel 6/Wojownik 4/Tancerz Cieni 2/Obieżyświat...8

ATUTY
1 Tropienie
T1 Bezpośredni strzał
T2 Szybki strzał
3 Uniki
T3 Krzepa
6 Ruchliwość
T6 Wielostrzał
W1 Skupienie na broni(łuk)
W2 Zmysł Walki
9 Precyzyjny strzał
W4 Specjalizacja w bronii(łuk)
12 Daleki strzał
15 Doskonalsza inicjatywa
18 Przyspieszenie zdolności czaro-podobnej(drzwi przez wymiar)

ZDOLNOŚCI SPECJALNE
T1. Czary tropiciela 2 z pierwszego poziomu
T2. Preferowany wróg +4, +2
T3. Zwierzęcy towarzysz (sokół)
TC1. Uchylanie
TC2. Nieświadomy unik
TC3 Ukrywanie się na widoku
TC$. Widzenie w ciemności 18 metrów
O1. Bagna: premię z biegłości do testów Cichego poruszania się. Otrzymujesz również premię z olśnienia +1 do testów ataków i obrażeń względem stworzeń bagiennych.
O2.Lasy: Otrzymujesz premię z biegłości +4 do testów Ukrywania się. Zyskujesz też premię z olśnienia +1 do testów ataków i obrażeń względem stworzeń leśnych.
O3.Podziemia: Widzisz w ciemnościach na odległość 18 metrów (lub 36, jeśli już z innego powodu widzisz w ciemnościach). Otrzymujesz też premię z olśnienia +1 do testów ataków i obrażeń względem stworzeń podziemnych.
O4.Pustynie: Skutecznie opierasz się efektom, które powodują utratę tchu. Jesteś niepodatny na zmęczenie. Ponadto każdy efekt, który powoduje wyczerpanie, sprawia, że jesteś tylko zmęczony. Otrzymujesz premię z olśnienia +1 do testów ataków i obrażeń względem stworzeń pustynnych.
O5.Równiny: Zyskujesz premię z biegłości +4 do testów Spostrzegawczości. Otrzymujesz również premię z olśnienia +1 do testów ataków i obrażeń względem stworzeń równinnych.
O6.Zmienność (planarna): Instynktownie przewidujesz zmiany w rzeczywistości sfery, dzięki czemu zbliżasz się do celu podróży – możesz raz na 1k4 rundy wykorzystywać zdolność czaropodobną drzwi poprzez wymiary (analogicznie do czaru rzuconego na twoim poziomie postaci). Otrzymujesz także premię z olśnienia +1 do testów ataków i obrażeń względem rdzennych mieszkańców zmiennych planów.
07.Jaskiniowość (planarna): Zyskujesz wyczuwanie drgań (promień 9 metrów).
08.Płomienność (planarna): Tego rodzaju więź z planarnym szlakiem zapewnia ci odporność na ogień 20. Otrzymujesz też premię z olśnienia +1 do testów ataków i obrażeń względem przybyszów oraz żywiołaków zaliczanych do podtypu stworzenie ognia.

EKWIPUNEK (760,000):

Pas +6 siły 36,000
Rękawice +6 zręczności 36,000
Amulet +6 Budowy 36,000
Karwasze łucznictwa większe 25,000
Płaszcz odporności +5 połączony z płaszczem przemieszczenia, słabym 49,000
Buty szybkości 12,000
Długi łuk kompozytowy (+9 bonus z siły), +1 święty, aksjomatyczny(splugawienie, anarchia jeżeli postać jest zła), ranienie, 98,000
300x strzały +1 Zguba (każdego plugastwa po trochę, zależnie gdzie umiejscowiona jest kampania). 48,000
Księga +3 do zręczności 82,000
Księga +4 do siły 110,000
Pancerz +5 (6, max ZR 8 ) 25,000
Pierścień +5 KP 50,000
Tarcza +5 żywa(animated) 64,000
Pierścień swobody ruchów 40,000
Całość 711,000


ATRYBUTY PB 32

Siła 16+6+4+2= 28
Zręczność 18+6+3+3= 30
Budowa 12+6=18
Inteligencja 12
Mądrość 12
Charyzma 8


PW=8+5k8+4k10+8d8+2k8+4*20=177,5

Inicjatywa=+14

RZUTY OBRONNE
Wytrwałość= 15+5+4= 24
Refleks= 11+5+10= 26 (Uchylanie)
Wola= 5+5+1=11 Nie ma szału

BAB=6+4+1+8=19

KP=10+8ZR+6Pancerz+5Pierścien+7Tarcza= 36 + 20% szans na uniknięcie ciosu

Atak=19bab+1(skupienie w broni)+10ZR+1Uma+2(karwasze łucznictwa)+1(bliski strzał)+1(przyspieszenie)+4(Święty, aksjomatyczny)+1(Środowisko)-2(szybki strzał)+2(zguba)=39

Obrażenia=k8+9(siła)+2(specjalizacja w broni)+1(Karwasze łucznictwa)+1(bliski strzał)+1(umagicznienie)+4+4k6(święty, aksjomatyczny)+1(środowisko)+1 kondycja(ranienie)2+2k6(zguba)+4/2(ulubiony wróg)=46,5(50,5/48,5)+1 kondycja

DPR=39/39/39/34/29/24 (46,5+1kondycja x6= 279+6kondycji)

Punkty umiejętności (138)
Taka ilość PU pozwala wymaxować aż 6 umiejętności, ja radzę zrobić to z 4:Ukrywanie, ciche poruszanie, zauważanie, nasłuchiwanie, a resztę należy dać w co się ma ochotę.

Zalety buildu
Doskonałe formy przemieszczania się: Ukrywanie się na widoku, drzwi przez wymiar na życzenie.
Całkiem przyzwoite obrażenia, zakładając, że wróg ma 20 HD to dpr wynosi 339
Widzenie w ciemnościach, wyczuwanie drgań, zauważanie/nasłuchiwanie +30

Komentarze, krytyka i inne formy znęcania się mile widziane.
Ostatnio zmieniony pt kwie 09, 2010 10:56 am przez goracepapu, łącznie zmieniany 9 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
erman
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1005
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 4:28 pm

Re: Łucznik 3.5(tylko SRD)

ndz kwie 04, 2010 3:39 pm

Mhm build fajny. Jutro postaram się powiedzieć coś więcej ale teraz rzuca mi się w oczy jedno...
Gdzie mistyczny łucznik? Wydaje mi się że z srd najlepszym rozwiązaniem będzie tropiciel/wojownik/mistyczny łucznik (10) do tego trzeba dać jeden lvl zaklinacza lub czarodzieja (proponuje zaklinacza). Gwarantuję że na 20 lvl wyciągnie ponad 100 obr.

Zaczynam rozpisywać. Jutro może coś wrzucę.

ps: teraz kondycja to budowa :)
Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2010 3:40 pm przez erman, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Łucznik 3.5(tylko SRD)

ndz kwie 04, 2010 3:43 pm

Bo mistyczny lucznik w 3.5 nic nie daje?

Condition po angielsku zostanie kondycją a nie jakimś badziewnym przekładem na polski: budowa. Kto to wymyślał?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2010 3:43 pm przez Klebern, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Łucznik 3.5(tylko SRD)

ndz kwie 04, 2010 3:54 pm

Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że wersja polska jest słaba.

Mistyczny łucznik jest tragiczny, bardzo, bardzo , bardzo tragiczny
Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2010 3:54 pm przez goracepapu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
erman
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1005
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 4:28 pm

Re: Łucznik 3.5(tylko SRD)

ndz kwie 04, 2010 3:55 pm

Daje dużo więcej dla łucznika niż obieżyświat... Np to że każda strzała będzie miała +5
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Łucznik 3.5(tylko SRD)

ndz kwie 04, 2010 3:59 pm

Na tym poziomie co daje premie do strzały +5 to będziesz miał już łuk +5, a umagicznienie strzały i łuku się nie kumuluje. W 3.0 jeszcze rozwijał poziom czarujacego. A teraz jak tego nie ma to istny badziew jest.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2010 4:00 pm przez Klebern, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
erman
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1005
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 4:28 pm

Re: Łucznik 3.5(tylko SRD)

ndz kwie 04, 2010 4:12 pm

Po co ci łuk +5 do obrażeń jeśli możesz mieć łuk z mocami? Jest dużo fajnych przeszkadzających grać (przeciwnikom) które można nałożyć na łuk. Do tego strzały +5 i tyle. Potrebny by był tylko łuk +1 żeby go umagicznić.

No nie wiem jak grałem postacią tylko z polskiego core to najwięcej postacią prawie nie-magiczną wyciągałem własnie z mistycznego łucznika...
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Łucznik 3.5(tylko SRD)

ndz kwie 04, 2010 4:24 pm

Łuk +5 robi ci zdolność specjalna holy+axiomatic. Pewnie nie jest to zawsze, aczkolwiek w wielu przypadkach. Jeżeli grasz w kampanii złą postacią to zrób łuk unholy+anarchic. A jeżeli wrogów masz mieszanych, no cóż jedyne wyjście to zrobić oba z tych łuków bo razem kosztują "tylko" 196,000 w porównaniu do 200,000 za łuk +10. Nie opłaca się brać 10 poziomów klasy żeby zyskać +4 to trafienia i obrażeń i to tylko w kilku przypadakch, skoro możesz zyskać: hips, dimension door/at will, evasion, uncany dodge, tremorsense, 20/ogień, darkvision, +4 do 4 umiejętności , +1 do obrażeń i trafień, które sumują się z umagicznieniem.


Tak więc, ta klasa jest słaba, bo przez 10 poziomów daje tylko +4 do att/dmg, a ty tracisz 1 lvl na maga i 1 bab. Szczególnie, że jeżeli będziesz miał kapłana/maga w drużynie, to dostaniesz to za 12k(pear of power 3+rod of extend).
Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2010 4:33 pm przez goracepapu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Derechin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: wt gru 23, 2008 9:38 pm

Łucznik 3.5(tylko SRD)

ndz kwie 04, 2010 6:36 pm

W kwestii tłumaczenia:
Klebernie, nie wiem, skąd wziąłeś Condition, bo w angielskiej wersji jest Constitution, które tłumaczy się na nasz piękny język jako struktura lub właśnie budowa :razz:
goracepapu:
- Skupienie NA broni (nie W broni),
- DOSKONALSZA Inicjatywa (nie ulepszona),
- PREFEROWANY wróg Tropiciela (to jest rzeczywiście dziwne tłumaczenie),
- Ukrywanie SIĘ na widoku (zgubiłeś zaimek zwrotny :D )
Bardzo drobne pomyłki w każdym razie :)

Co do samego buildu, to nie wiem, jak zrobiłeś łuk +9 z +1, świętości (cena +2), aksjomatyczności (cena +2) i ranienia (cena także +2). Cenę napisałeś jednak dla umagicznienia jakie faktycznie wychodzi, czyli +7. Chodziło Ci więc o to ostatnie?
Na 18 poziom może się nadawać Doskonalszy Precyzyjny Strzał.

Więcej uwag nie mam, niezły build jak na samo SRD i brak klas stricte czarujących :)
Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2010 6:37 pm przez Derechin, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Re: Łucznik 3.5(tylko SRD)

ndz kwie 04, 2010 9:20 pm

Derechin pisze:
W kwestii tłumaczenia:
Klebernie, nie wiem, skąd wziąłeś Condition, bo w angielskiej wersji jest Constitution, które tłumaczy się na nasz piękny język jako struktura lub właśnie budowa :razz:


Celna uwaga :) Nie ma to jak myśleć o czymś innym, a pisać coś innego :D Ale wiesz Constitution zawsze było wcześniej tlumaczone jako kondycja, taki specyfik rpg. Weszło dnd 3.x i zmieniło to. Ze względu na to, że tłumaczono książki dosłownie. Ale nieważne, taki offtop.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2010 9:23 pm przez Klebern, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Łucznik 3.5(tylko SRD)

ndz kwie 04, 2010 10:35 pm

Co do samego buildu, to nie wiem, jak zrobiłeś łuk +9 z +1, świętości (cena +2), aksjomatyczności (cena +2) i ranienia (cena także +2). Cenę napisałeś jednak dla umagicznienia jakie faktycznie wychodzi, czyli +7. Chodziło Ci więc o to ostatnie?


Chodziło o premię z siły do obrażeń długi łuk kompozytowy(+9 siły), już poprawiam.

Dzięki za poprawienie polskich nazw, mimo że spędziłem 3 godziny na szukaniu polskich odpowiedników to jak widać i tak jest mnóstwo błędów.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2010 10:44 pm przez goracepapu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Łucznik 3.5(tylko SRD)

pn kwie 05, 2010 12:03 am

Do łuku nie można wsadzać ranienia :)

I dziwne to nastawienie, żeby łucznika robić na zasięg 9m. Przecież to każdy go zaraz dopadnie i po sprawie. Dodatkowo taki łucznik jak raz dostanie po sile, to postrzelane ma, no i póki tego 6 lvl oberżyświata nie wbije, to przez pięć nic z tej klasy nie ma. To już lepiej mieć mistycznego i przedmiot z wymiarowymi drzwiami. I przynajmniej jak nam ktoś ekwipunek zakosi (a to się przecież zdarza) to dowolny łuk będzie +5.

A może wojownik 2/mag 5/magiczny rycerz 7/mistyczny 6 ?

6 krąg czarów, kule ognia o zasięgu pół kilometra, strzelanie przez ściany (np strzałą z zabójczą chmurą, albo chmurą kwasu).

BAP = 2+2+7+6 = 17 - wcale nie dużo gorzej

Na łukowe atuty miejsca aż nadto (jeszcze tylko weźmiemy metamagiczną maksymalizację). Nie będzie może specjalizacji, ale to co, nadrobimy czarami.
 
Awatar użytkownika
erman
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1005
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 4:28 pm

Re: Łucznik 3.5(tylko SRD)

pn kwie 05, 2010 12:41 am

W końcu ktoś pomyślał tak jak ja :) Nienawidzę obieżyświata bo 5 lvl nic nie daje i imo nie ma nic do łuku.

Mistyczny łucznik podpakowany magią będzie lepszy i to dużo.
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Łucznik 3.5(tylko SRD)

pn kwie 05, 2010 11:33 am

Wounding

A wounding weapon deals 1 point of Constitution damage from blood loss when it hits a creature. A critical hit does not multiply the Constitution damage. Creatures immune to critical hits (such as plants and constructs) are immune to the Constitution damage dealt by this weapon.

Moderate evocation; CL 10th; Craft Magic Arms and Armor, mage’s sword; Price +2 bonus.


Ja tu nie widzę tekstu "Only melee weapons can be wounding. " albo "This ability can only be placed on a melee weapon"

I dziwne to nastawienie, żeby łucznika robić na zasięg 9m


Aż całe 3 punkty obrażeń działają tylko w zasięgu 30 feet, na 45. Faktycznie build jest stricte pod zasieg 30 feet...Już pomijając fakt, że zasięg 9 metrów to najczęściej spotykany zasięg w walce.

Dodatkowo taki łucznik jak raz dostanie po sile, to postrzelane ma

Jak każdy wykorzystujący łuk kompozytowy? A ja nie znam, łucznika który nie używa łuku kompozytowego.

To już lepiej mieć mistycznego i przedmiot z wymiarowymi drzwiami

Przedmiot z wymiarowymi drzwiami at will CL20 4*20*2=160k
Przedmiot z g, magic weapon cl 16, 2/dzień 3*16*2*2/5 = 38,4 k
Wydaje mi się, że jest jednak na odwrót.

Przez 5 poziomów daje może niewiele(w sumie tylko niewrażliwość na zmęczenie i +16 umiejętności), ale przez 3 następne daje bardzo dużo.

6 krąg czarów, kule ognia o zasięgu pół kilometra, strzelanie przez ściany (np strzałą z zabójczą chmurą, albo chmurą kwasu).


1. Zadanie 60 obrażeń od ognia o ST 16, nie jest czymś potężnym.
2. Nie można połączyć phase arrow z imbue arrow, bo obie wymagają akcji standardowej, a imbue arrow znika po 1 rundzie.

A może wojownik 2/mag 5/magiczny rycerz 7/mistyczny 6 ?

Zyskujesz aż +3 do umagicznienia strzał, czyli efektywnie +2, tracisz na BPA 2 i nie masz specjalizacji. Wychodzisz na 0.

Na łukowe atuty miejsca aż nadto (jeszcze tylko weźmiemy metamagiczną maksymalizację). Nie będzie może specjalizacji, ale to co, nadrobimy czarami.


Grasz łucznikiem twoim zadaniem jest robić miliardy obrażeń, umieć wykrywać wroga i ewentualnie się skradać. Nie znam bufa w podstawce(oprócz minor creation) , który działa dobrze dla łucznika i trwa 1/h. Jeżeli będziesz się bufować w walce, to będziesz jedynie kulą o nogi. Każda runda w której użyłeś czaru zamiast strzelać z łuku powinna uświadomić Ci, że robisz to źle- powinieneś zagrać czystym magiem.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Łucznik 3.5(tylko SRD)

pn kwie 05, 2010 1:15 pm

goracepapu pisze:
Wounding

A wounding weapon deals 1 point of Constitution damage from blood loss when it hits a creature. A critical hit does not multiply the Constitution damage. Creatures immune to critical hits (such as plants and constructs) are immune to the Constitution damage dealt by this weapon.

Moderate evocation; CL 10th; Craft Magic Arms and Armor, mage’s sword; Price +2 bonus.


Ja tu nie widzę tekstu "Only melee weapons can be wounding. " albo "This ability can only be placed on a melee weapon"

Popatrz na tabelkę mocy możliwych do zaklęcia w broni dystansowej, a tak w ogóle, po co przytaczasz tekst po angielsku, skoro w pierwszym poście pisałeś, że to ma być na polskim SRD?
goracepapu pisze:
Aż całe 3 punkty obrażeń działają tylko w zasięgu 30 feet, na 45. Faktycznie build jest stricte pod zasieg 30 feet...Już pomijając fakt, że zasięg 9 metrów to najczęściej spotykany zasięg w walce.

No a to wykrywanie drgań to po co? Ja tam podchodzę do tego tak, że przeciwnik to na 20m podejść nie powinien.
goracepapu pisze:
Jak każdy wykorzystujący łuk kompozytowy? A ja nie znam, łucznika który nie używa łuku kompozytowego.

W Srd są bowiem łuki potężne :)
To już lepiej mieć mistycznego i przedmiot z wymiarowymi drzwiami

A po co wymiarowe at will (twój bulid i tak ma raz na k4 rundy) jak wystarczy z raz dziennie (do tego sami możemy sobie zapamiętać, może nie at will, ale dla łucznika taki czar to tylko by dystans zyskać (więc może od razu teleportacja?))
goracepapu pisze:
Przez 5 poziomów daje może niewiele(w sumie tylko niewrażliwość na zmęczenie i +16 umiejętności), ale przez 3 następne daje bardzo dużo.

Wcale nie dużo. Lipna odporność na jeden żywioł, wyczucie drgań w odległościach, jakich unikamy, tylko te wymiarowe coś dają, ale czy to naprawdę warte tylu poziomów?
goracepapu pisze:
1. Zadanie 60 obrażeń od ognia o ST 16, nie jest czymś potężnym.

No taka strzała jak wpadnie w ustawiony w szyku oddział to jednak zrobi łubudu. To zresztą był tylko lekki przykład. Jest cała naprawdę sporo czarów które możemy sobie tak wysłać.
goracepapu pisze:
2. Nie można połączyć phase arrow z imbue arrow, bo obie wymagają akcji standardowej, a imbue arrow znika po 1 rundzie.

Można pokombinować z wstrzymaniem akcji (zużyjemy co prawda dwie rundy na jeden strzał, ale trudno)
goracepapu pisze:
A może wojownik 2/mag 5/magiczny rycerz 7/mistyczny 6 ?

Zyskujesz aż +3 do umagicznienia strzał, czyli efektywnie +2, tracisz na BPA 2 i nie masz specjalizacji. Wychodzisz na 0.

No jak ktoś bardzo chce to BAP +20 wyciągnie, a +3 ciągle zostanie.
goracepapu pisze:
Jeżeli będziesz się bufować w walce, to będziesz jedynie kulą o nogi. Każda runda w której użyłeś czaru zamiast strzelać z łuku powinna uświadomić Ci, że robisz to źle- powinieneś zagrać czystym magiem.

No cóż, u mnie walki to nie wyglądają tak, że się staje naprzeciw siebie i nawala ile fabryka dała. A ta postać może i strzelić z łuku, i rzucić czar. Do tego za trochę kasy (8000 sz) i kilka dni pracy mamy zestaw 50 różnorodnych strzał (spowolnienia, unieruchomienia, itp). Może taki bulid jest trochę słabszy, ale na pewno bardziej ekonomiczny i elastyczny.

No i zamiast kompletu strzał zguby za 18K, lepszy będzie zestawik za 8k zadający żywym stworom 5k6 wampirycznych obrażeń ;). 7 strzałów na rundę wyleczy przy celności 50% ok 59 HP.
Ostatnio zmieniony pn kwie 05, 2010 1:27 pm przez Namrasit, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Łucznik 3.5(tylko SRD)

pn kwie 05, 2010 2:26 pm

Popatrz na tabelkę mocy możliwych do zaklęcia w broni dystansowej, a tak w ogóle, po co przytaczasz tekst po angielsku, skoro w pierwszym poście pisałeś, że to ma być na polskim SRD?


A to jest tabelka "mocy możliwych do zaklęcia w broni dystansowej ?Jest taka zasada, że tekst jest ważniejszy niż tabela. Ponieważ nie pisałem, że w dyskusji na temat zasad będę posiłkować się polskim SRD.

No a to wykrywanie drgań to po co? Ja tam podchodzę do tego tak, że przeciwnik to na 20m podejść nie powinien.

Co daje CI tą wspaniałą zdolność, na której opierasz swoje założenie?

W Srd są bowiem łuki potężne :)

Bardzo dobry skok w bok, teraz może jakiś argument na temat?

A po co wymiarowe at will (twój bulid i tam ma raz na k4 rundy) jak wystarczy z raz dziennie (do tego sami możemy sobie zapamiętać, może nie at will, ale dla łucznika taki czar to tylko by dystans zyskać (więc może od razu teleportacja?).


Dla każdego czar dd, to tylko zyskanie dystansu, wyrwanie się z grappla itp. Szczegolnie, gdy rzucasz go jako swift action
Wcale nie dużo. Lipna odporność na jeden żywioł, wyczucie drgań w odległościach, jakich unikamy, tylko te wymiarowe coś dają, ale czy to naprawdę warte tylu poziomów?


Jak chcesz uniknąć kogoś w pobliżu siebie, skoro nie wiesz czy on tam jest? Wyczucie drgań właśnie do tego służy.

No taka strzała jak wpadnie w ustawiony w szyku oddział to jednak zrobi łubudu. To zresztą był tylko lekki przykład.


Ustawiony szyk oddziału goblinów? Na 20 poziomie? Pierwszy lepszy potwór z cr 14(Nalfeshnee), ma SR 22, ref 10, 10/fire. Masz dokładnie 45% szans na przebicie SR, 25% szans na przebicie RO, a reszta i tak jest zmniejszana o 10. W 55% przypadków nie robisz nic, W 33,6% aż 20 obrażeń, a w 11% aż 50 obrażeń. To są śmieszne liczby jak na 20 poziom. Czekam na wytoczenie ciężkich dział.

Można pokombinować z wstrzymaniem akcji (zużyjemy co prawda dwie rundy na jeden strzał, ale trudno)

SRD"It takes a standard action to cast the spell and fire the arrow. The arrow must be fired in the round the spell is cast, or the spell is wasted."
Wstrzymanie akcji, nic niestety nie daje.

No jak ktoś bardzo chce to BAP +20 wyciągnie, a +3 ciągle zostanie.

Szczególnie, że arcane archer wymaga czarów 1 poziomu. Jak już wspominałem różnica wynosi tylko +2.

No cóż, u mnie walki to nie wyglądają tak, że się staje naprzeciw siebie i nawala ile fabryka dała. A ta postać może i strzelić z łuku, i rzucić czar. Do tego za trochę kasy (8000 sz) i kilka dni pracy mamy zestaw 50 różnorodnych strzał (spowolnienia, unieruchomienia, itp). Może taki bulid jest trochę słabszy, ale na pewno bardziej ekonomiczny i elastyczny.


1. Nie rozmawiamy o tym jak jest u CIebie.
2. Różnorodnych strzał, które ledwo co przebijają SR potworów o cr 6 mniejszym niż poziom postaci. Czary muszą mieć tylko jeden cel. Spowolnienie więc nie kwalifikuje się, żeby zostać umieszczone w strzale z umagicznieniem spellstoring .A reszta czarów z ST, będzie się odbijać od przeciwników z podobnego poziomu.
3. Na jakiej podstawie twierdzisz, że jest bardziej ekonomiczny?
4. Masz zdolności czarowania, więc musisz być bardziej elastyczny.
5. Postać może strzelić z łuku lub rzucić czar, a to jest wielka różnica. Jeżeli robisz w rundzie coś, co twój kolega z drużyny robi 2 razy lepiej, to marnujesz akcję. Posłuże się cytatem:

Ginden napisał:"Czy lepszy żołnierz to taki, który doskonale strzela, bardzo dobrze walczy wręcz, potrafi analizować sytuację, czy takiego, który strzela całkiem dobrze, radzi sobie z walką wręcz, ale dodatkowo umie obsługiwać koparkę, śpiewać, gotować, a także malować?"

No i zamiast kompletu strzał zguby za 18K, lepszy będzie zestawik za 8k zadający żywym stworom 5k6 wampirycznych obrażeń


Strzały zguby też są za 8k. Pewnie, że jest lepsze, tylko ile razy dziennie będziesz mógł ich użyć(masz wszakże tylko 5 komórek na czary 3 poziomu)? Nie lepiej jest kupić 5x pearl of power 3(45k, zamiast 36k na opaskę intelektu) i dać je magowi żeby rzucał Ci 5 razy dziennie na strzałę 10k6 wampirycznych obrażeń?

Podsumowując.11 poziom czarowania, da Ci co najwyżej kilka teleportów, niewidzialności, otwierania zamków i bufów w walce. Nie wykorzystasz żadnego czaru ofensywnego, bo masz za mały CL i ST. Do tego twoje umiejętności będą na żałosnym poziomie- około 80 bez zauwuażania, nasłuchiwania. Nie będziesz w stanie trzymać się 20 metrów od wrogów, bo nie masz ich jak wykrywać.

Edit, już wiem jaki atut dać na 18 poziom, dzięki Namrasit.
Ostatnio zmieniony pn kwie 05, 2010 2:43 pm przez goracepapu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Łucznik 3.5(tylko SRD)

pn kwie 05, 2010 9:28 pm

goracepapu pisze:
A to jest tabelka "mocy możliwych do zaklęcia w broni dystansowej ?Jest taka zasada, że tekst jest ważniejszy niż tabela. Ponieważ nie pisałem, że w dyskusji na temat zasad będę posiłkować się polskim SRD.

Dziwne więc, że w łuku nie ująłeś ostrości. Za cenę +1 to jedna z ciekawszych opcji, szczególnie przy tak wielkim stałym bonusie.
goracepapu pisze:
Co daje CI tą wspaniałą zdolność, na której opierasz swoje założenie?

Czary iluzji, np trwały obraz.
goracepapu pisze:
W Srd są bowiem łuki potężne :)

Bardzo dobry skok w bok, teraz może jakiś argument na temat?

Brak, tylko poprawiłem, żeby było jasno wiadomo o co chodzi, sam też na początku szukałem łuku kompozytowego.
goracepapu pisze:
Dla każdego czar dd, to tylko zyskanie dystansu, wyrwanie się z grappla itp. Szczegolnie, gdy rzucasz go jako swift action

swift to natychmiastowa? Bo z opisu klasy wynika, że to zwykła standardowa jest.

goracepapu pisze:
Jak chcesz uniknąć kogoś w pobliżu siebie, skoro nie wiesz czy on tam jest? Wyczucie drgań właśnie do tego służy.

Tyle że nie wykrywa istot latających, a powyżej 10 lvl, to mało co nie lata (w sensie BN).
goracepapu pisze:
Ustawiony szyk oddziału goblinów? Na 20 poziomie? Pierwszy lepszy potwór z cr 14(Nalfeshnee), ma SR 22, ref 10, 10/fire. Masz dokładnie 45% szans na przebicie SR, 25% szans na przebicie RO, a reszta i tak jest zmniejszana o 10. W 55% przypadków nie robisz nic, W 33,6% aż 20 obrażeń, a w 11% aż 50 obrażeń. To są śmieszne liczby jak na 20 poziom. Czekam na wytoczenie ciężkich dział.

Po co się męczyć z takimi potworami, jak przeciw i mojemu, i twojemu bulidowi wystarcza ściana wiatru. A co do demona, to dostanie strzałą z polem antymagii i się go wystrzela normalnie.

goracepapu pisze:
Wstrzymanie akcji, nic niestety nie daje.

A w odwrotną stronę?
goracepapu pisze:
Szczególnie, że arcane archer wymaga czarów 1 poziomu. Jak już wspominałem różnica wynosi tylko +2.

Po transformacji mój bulid ma BPA +20. Oczywiście nie jest tak szybko gotowy do walki, ale że zaskoczą go tylko ci z prawdziwym widzeniem, to nie jest to wielki problem.

goracepapu pisze:
2. Różnorodnych strzał, które ledwo co przebijają SR potworów o cr 6 mniejszym niż poziom postaci. Czary muszą mieć tylko jeden cel. Spowolnienie więc nie kwalifikuje się, żeby zostać umieszczone w strzale z umagicznieniem spellstoring .A reszta czarów z ST, będzie się odbijać od przeciwników z podobnego poziomu.

Nie wszystko posiada OC. Co do spowolnienia racja. A co do st, to będzie w okolicach 17-20, więc nie tak słabo, jak na 7 prób w rundzie.
goracepapu pisze:
3. Na jakiej podstawie twierdzisz, że jest bardziej ekonomiczny?

Wiele rzeczy sprawi sobie sam (jak strzały napełnione czarem. itp).
goracepapu pisze:
5. Postać może strzelić z łuku lub rzucić czar, a to jest wielka różnica.

Kolega mag nie wyciągnie tak wielkiego zacięgu, a kolega łucznik będzie miał problem z kimś schowanym za kamieniem.
goracepapu pisze:
Ginden napisał:"Czy lepszy żołnierz to taki, który doskonale strzela, bardzo dobrze walczy wręcz, potrafi analizować sytuację, czy takiego, który strzela całkiem dobrze, radzi sobie z walką wręcz, ale dodatkowo umie obsługiwać koparkę, śpiewać, gotować, a także malować?"

To zależy od tego, jakie ten żołnierz ma zadanie ;).
goracepapu pisze:
Strzały zguby też są za 8k.

Racja, źle spojrzałem.
goracepapu pisze:
Pewnie, że jest lepsze, tylko ile razy dziennie będziesz mógł ich użyć(masz wszakże tylko 5 komórek na czary 3 poziomu)?

W jeden dzień zrobisz 15.
goracepapu pisze:
Nie lepiej jest kupić 5x pearl of power 3(45k, zamiast 36k na opaskę intelektu) i dać je magowi żeby rzucał Ci 5 razy dziennie na strzałę 10k6 wampirycznych obrażeń?

To zwiększa koszta o 300 sz na strzałę, (koszt rzucenia czaru 5*3*20) czyli w sumie, 15k. Całkiem spora sumka.
goracepapu pisze:
Podsumowując.11 poziom czarowania, da Ci co najwyżej kilka teleportów, niewidzialności, otwierania zamków i bufów w walce. Nie wykorzystasz żadnego czaru ofensywnego, bo masz za mały CL i ST. Do tego twoje umiejętności będą na żałosnym poziomie- około 80 bez zauwuażania, nasłuchiwania. Nie będziesz w stanie trzymać się 20 metrów od wrogów, bo nie masz ich jak wykrywać.

No za 600k to sie coś kupi do ich wykrywania :).
goracepapu pisze:
Edit, już wiem jaki atut dać na 18 poziom, dzięki Namrasit.

Tegu atutu nie ma w SRD ;). Niestety zmiany energi też, a szkoda, bo mój bulidek łukiem za 50 sz robiłby 11k6 +3 obrażeń (tylko przez 5 rund co prawda, ale to i tak dobry przelicznik cena/jakość)
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Łucznik 3.5(tylko SRD)

pn kwie 05, 2010 9:57 pm

Namrasit pisze:
swift to natychmiastowa? Bo z opisu klasy wynika, że to zwykła standardowa jest.

Przyspieszenie umiejętności czaropodobnej.
Namrasit pisze:
W jeden dzień zrobisz 15.
]
Czary na dzień, nie na odpoczynek.
Namrasit pisze:
Tegu atutu nie ma w SRD

Jestem niemal pewien, że jest.
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Łucznik 3.5(tylko SRD)

pn kwie 05, 2010 10:21 pm

Ginden mnie wyprzedził i we wszystkim mam rację.

Będziemy mogli kontynuować dyskusję jeżeli przedstawisz konkretny build. Bo teraz na każdą okazję wygląda on inaczej.

Po co się męczyć z takimi potworami, jak przeciw i mojemu, i twojemu bulidowi wystarcza ściana wiatru. A co do demona, to dostanie strzałą z polem antymagii i się go wystrzela normalnie.


Ba, całe życie twierdzę że mag>>>>>>>>>>all.
Problem polega na tym , że tych demonów będzie kilka. Pole antymagii też nic nie da, bo jego kp, hp, resy, sr są Ex, a sam sobie zdejmiesz cały bonus do dmg.

A w odwrotną stronę?

Nic to nie daje.

Po transformacji mój bulid ma BPA +20. Oczywiście nie jest tak szybko gotowy do walki, ale że zaskoczą go tylko ci z prawdziwym widzeniem, to nie jest to wielki problem.


Zwykłe ukrywanie, nie masz dodatkowej akcji. Ktoś ma widzenie niewidzialnych=nie masz dodatkowej akcji. Nie potrzeba do tego prawdziwego widzenia.

To zwiększa koszta o 300 sz na strzałę, (koszt rzucenia czaru 5*3*20) czyli w sumie, 15k. Całkiem spora sumka.

Ale ja cały czas mówię o grze w drużynie, kiedy masz w niej maga. Wiadomo, że nie będzie na Ciebie marnować slotów- nie jest dojną krową. Ale skoro zapewnisz mu komórki, to nie widzę większego problemu.

Kolega mag nie wyciągnie tak wielkiego zacięgu, a kolega łucznik będzie miał problem z kimś schowanym za kamieniem.

Z zauważaniem w granicach +4, będziesz mógł strzelać na żałosne odległości.

No za 600k to sie coś kupi do ich wykrywania

Naprawdę nie wiem skąd weźmiesz tyle kasy, szczegoónie biorąc pod uwagę, że mój build zżera 670k, a nie ma jakiś itemów specyficznych pod build, jak np opaski +6 do inteligencji. Cały czas opierasz się na buildzie, który nie istnieje. Jak mówimy o dmg, to twój AA ma broń jak mój build, jak mówimy o wykrywaniu wrogów, to przerzucasz tą sumę na wykrywanie. Jak mówimy o ataku masz 30 ZR, jak o rzucaniu czarów 24 INTa. Gdy mówimy o napełnianiu strzał wszystkie czary zużywasz na to, gdy o użyteczności wszystkie na teleporty, gdy o ukrywaniu to wszystkie na trwałe obrazy itp.

Build na za zadanie robić kosmiczny dmg, wykrywać wrogów i umieć się ukrywać.
Ostatnio zmieniony pn kwie 05, 2010 10:28 pm przez goracepapu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Łucznik 3.5(tylko SRD)

wt kwie 06, 2010 7:57 pm

Ginden pisze:
Namrasit pisze:
Tegu atutu nie ma w SRD

Jestem niemal pewien, że jest.

A jednak jest, ale w części atutów potworów. Zresztą i tak mamy to jako przyśpieszone 3x dziennie, więc nie cały czas i ciągle co k4 rundy (choć to i tak całkiem często i na jedną walkę wystarczy).

Ok, zrobię tego bulida, ale szybko to nie będzie. Całkiem jest skomplikowany.

Edit:
W sumie trzeba było od razu mówić, że mamy miłego maga w drużynie.

Wojownik 4/mnich3 /mag 1/ mistyczny 9/Ciemności 3

BPA = 18

ATRYBUTY PB 32 (bazówki)
Siła 13 (27 w postaci olbrzyma) + 6 za pas siły = 33 (mod +11)
Zręczność 13 (15 w postaci olbrzyma) + 6 za rękawice = 21 (mod +5)
Budowa 16 + 4 rozwój (20) + 6 amulet (26)
Inteligencja 12
Mądrość 8
Charyzma 15 +1 rozwój(16) +6 amulet (22)

PW= 10 + 3k10 (16,5) + 3k8 (13,5) + 2,5 + 9k8 (40,5) + 3k10 (16,5) + 8*20 (160) = 269,5

RZUTY OBRONNE
Wytrwałość= 4 + 3 + 0 + 6 +3 = 16 (bazowe) + 6 (char) = 24 + 4 (bd giganta) = 28
Refleks= 1 + 3 + 0 + 6 + 1 = 11 (bazowe) + 6 (char) = 17 + 6 (Zr) = 23 (uchylanie)
Wola= 1 + 3 + 2 + 3 + 1 = 10 (bazowe) + 6 (char) = 16 (-1 Roztr) = 15 (+3 na efekty zaklinania)

Trafienie bez przedmiotów: 18 + 1 (zogniskowanie) -1 rozmiar + 5 (usprawnienie) + 5 (Zr) = + 29 (tak koło 30 z szybkim strzałem i przedmiotami)

Łuczor (na razie niemagiczny) 2k6 + 11 siła + 2 specjalizacja + 5 usprawnienie = 2k6 (7) + 18 = 25

Z opcji to można dobrć ostrość, ranienie, daleki zasięg. A strzały czaru z dotykiem wampira 10k6, ślepotą/głuchotą, nałożeniem klątwy (oczywiście nasączy je nasz życzliwy czarodziej, więc CR mamy 20, a i ST będą ciekawe), do tego każda strzała nasączona będzie trucizną (nawet słabą, zawsze to rzut dla wroga)

KP = 10 + mitrylowa płytówa + 5 (14) + 3 zr – 1 rozmiar + 11 naturalny + żywa tarcza +5 (+7) + pierścień odbicia +5 (+5) = 49

Ekwipunek
Pierścień swobody ruchów (żeby w zwarciu nie było źle)

360 000 wydane, to jeszcze trochę zostanie 400k na bajery (może potężniejszy płaszcz przemieszczenia, albo coś do RO, albo jakiś bajer do trafienia bo niskie ?)
Może więc:
Hełm teleportacji
Heksaedr mocy
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Łucznik 3.5(tylko SRD)

wt kwie 06, 2010 8:36 pm

Zmieniając się w olbrzyma tracisz chyba zdolności mistycznego łucznika?
Race: Elf or half-elf.

Płyta na rozmiar duży kosztuje więcej.
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Łucznik 3.5(tylko SRD)

wt kwie 06, 2010 10:04 pm

W sumie trzeba było od razu mówić, że mamy miłego maga w drużynie.


1.W moim buildzie nie użyłem ani razu "miłego maga z drużyny". Twierdzę jedynie, że dużo lepiej jest zainwestować kilka tysięcy w perły mocy jeżeli go mamy, niż rozwijać magie na żałosny poziom.
2. Nie twierdzę, że gisho-łucznik jest słaby. Jest bardzo mocny, jeżeli ma przyzwoity BPA i CL (okolice 17).
3. Mistyczny jedyne co daje przez 9 poziomów to +5 do strzał, jeżeli zakładasz że masz "miłego maga w drużynie" to po co ci on skoro mag rzuci na ciebie Greater magic weapon? Nie sprzeczamy się o to czy magia jest słaba, ale o to że mistyczny łucznik jest słaby. Tak naprawdę w swoim buildzie nie wykorzystujesz żadnej jego zdolności. On po prostu tam jest, żeby dopchnąć postać do 20 poziomu.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Łucznik 3.5(tylko SRD)

wt kwie 06, 2010 10:52 pm

goracepapu, no cóż, tu się też zgadzam, że mistyczny za ciekawy nie jest, w 3.0 zawsze wolałem leśnego strzelca. W sumie to w tym moim bulidzie wystarczyłyby 2 poziomy mistycznego, a pozostałe wpakować w magię. W sumie na samym srd to nie ma za bardzo jak tego łucznika kombinować na 20 lvl, już lepiej wyjdzie jako opcja dla woja, czy np elfiego czarodzieja (jak bardzo chce).
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Łucznik 3.5(tylko SRD)

śr kwie 07, 2010 3:43 pm

hmm a nie lepiej zrobic coś ala to:

łotrzyk 5 / czarodziej 5 / miastyczny sztukmistrz 10

czary do 7 poziomu, dobry rzut na wolę i refleks.

Zaraz mi krzyniecie, że ma słaby BaB [+10] i że tu wygrywają wasze pomysły. Racja powyższe rozpiski mają lepszy BaB, a to ma czary. Ciekawe co jest lepsze? :)
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Łucznik 3.5(tylko SRD)

śr kwie 07, 2010 5:09 pm

Klebern - nie lepiej łotr 1/czarodziej 8/zabójca 1/Mistyczny sztukmistrz 10? Czary 9 poziomu i 7k6 zaskoku. Tylko ciekawe, czy wyrobi się z PU.
Hmm, 3 poziomy czarującego, czy 1k6 ukradkowego?
Ale czy nie odchodzimy od tematu łucznika?
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Łucznik 3.5(tylko SRD)

śr kwie 07, 2010 5:50 pm

Nie, właśnie nie. Też otym myślałem i też sie zastanwiałem nad zdjeciem 2 poziomów łotrzyka, to tylko pomysł. A mag potrafi bardzo dobrze walczyc wręcz czy na dystans. Z tego co powyższe zrobi się bardzo dobrego łucznika, wojowniak wręcz o ile się gra na samym SRD.
 
Awatar użytkownika
erman
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1005
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 4:28 pm

Re: Łucznik 3.5(tylko SRD)

śr kwie 07, 2010 5:59 pm

Klebern mozesz dać cza20 i powiedzieć że zmiecie wszystko...

Bo tak najprawdopodobniej będzie.
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Łucznik 3.5(tylko SRD)

śr kwie 07, 2010 7:00 pm

Chodzi o to, że musisz czarować by byc przydtnym do zcegokolwiek na poziomach 10+. Kwestia tylko czy czary to twoja siłą ofensywna czy defensywna. Jak robisz maga walącego z broni to stosujesz czary defensywne


Ba jeszcze lepiej jak jest sie kapłanem 20 albo druidem 20. Te klasy też się nadają na łucznika.
 
Awatar użytkownika
Schizofremik
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 17, 2005 3:58 pm

Łucznik 3.5(tylko SRD)

czw kwie 08, 2010 11:11 pm

goracepapu pisze:
Komentarze, krytyka i inne formy znęcania się mile widziane.

To zaczynam się znęcać, pomimo że uznaje twój build za w miare sensowy gdy ograniczymy się tylko do SRD

1. Nie widze w atutach Improved Precise Shot który jest prawie obowiązkowy dla łucznika w wielu sytuacjach może być niemal niezbędny.

goracepapu pisze:
Doskonałe formy przemieszczania się: Ukrywanie się na widoku, drzwi przez wymiar na życzenie.

2. Nie podniecałbym się tym drzwi przez wymiar bo większość outsiderów i wysokopoziomowych wrogów ma opcje aby taką możliwość nam zablokować nie znaczy że będzie to robiła od razu w pierwszej rundzie walki ale trzeba o tym pamiętać, w takiej sytuacji lepsze może się okazać Greater Manyshot + coś co daje freedom of movements.

3. Cały build gdyby porównać do czystego Łowcy jest słabszy/porównywalny do momentu awansu w klasie Obieżyświata ponad poziom 4 a i wtedy czysty Łowca ma takie miłe dla oka rzeczy jak Hide in plain sight.

Nie wiem czemu nikt z was nawet nie pomyślał o czystym Łowcy który jako klasa walcząca w samym Core jest jedną imo z najlepszych co takiego daje czysty 20 lvl łowca.

6 skillpointów na poziom i stosunkowo dobra lista umiejętności
3 darmowe atuty łucznicze
5 ulubionych wrogów w walce z którymi mamy +10 do ataku i wielu umiejek
4 poziomowe czary które są już dośc konkretne
Animal Growth: One animal/two levels doubles in size.
Commune with Nature: Learn about terrain for 1 mile/level.
Cure Serious Wounds: Cures 3d8 damage +1/level (max +15).
Freedom of Movement: Subject moves normally despite impediments.
Nondetection M: Hides subject from divination, scrying.
Summon Nature’s Ally IV: Calls animal to fight for you.
Tree Stride: Step from one tree to another far away.


Freedom of Movement zawsze przydatna rzecz
Nondetection w połączeniu z wysokim Hide oraz Hide in plain sight robi z nas jednego z lepszych Steath
Tree Stride możliwość szybkiej podróży.

To tylko czary z czwartego poziomu może nie są spektakularne i z pewnością można jest zastąpić magicznymi przedmiotami które jednak kosztują ale moim zdaniem wiele z nich jest bardzo przydatne.
Jeżeli byłbym kiedyś ograniczony do SRD i miał zagrać łucznikiem to poważnie zastanowiłbym się na czystym Łowcą mozliwe że twój build goracepapu będzie zadawał więcej dmg ale łowca ma parę rzeczy które sprawiają że jest interesujący.

Jęśli chodzi o dyskusje na temat Arcane Archera to uważam ta klasę za najsłabszy prc dla łucznika ba powiem więcej to najsłabszy Prc w Core.
Ostatnio zmieniony czw kwie 08, 2010 11:17 pm przez Schizofremik, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Łucznik 3.5(tylko SRD)

pt kwie 09, 2010 10:55 am

1. Nie widze w atutach Improved Precise Shot który jest prawie obowiązkowy dla łucznika w wielu sytuacjach może być niemal niezbędny.


Atuty zaczynające się od 12 poziomu można zmieniać do woli, np taki IPS był, ale zmieniłem go Quicken spell-like ability.

2. Nie podniecałbym się tym drzwi przez wymiar bo większość outsiderów i wysokopoziomowych wrogów ma opcje aby taką możliwość nam zablokować nie znaczy że będzie to robiła od razu w pierwszej rundzie walki ale trzeba o tym pamiętać, w takiej sytuacji lepsze może się okazać Greater Manyshot + coś co daje freedom of movements.


Wszystko da się zablokować/wyłączyć. Przeszukałem całe SRD, dimensional anorch mają tylko 2 stworki(solar i bone devil), dimensional lock żaden. Nie uwzględniam czarowania, bo każda postać zostanie pozbawiona wszystkiego w walce z czarodziejem.

3. Cały build gdyby porównać do czystego Łowcy jest słabszy/porównywalny do momentu awansu w klasie Obieżyświata ponad poziom 4 a i wtedy czysty Łowca ma takie miłe dla oka rzeczy jak Hide in plain sight.


Ależ ten build ma Hips, tylko jego dużo lepszą wersję.

6 skillpointów na poziom i stosunkowo dobra lista umiejętności
3 darmowe atuty łucznicze
5 ulubionych wrogów w walce z którymi mamy +10 do ataku i wielu umiejek
4 poziomowe czary które są już dośc konkretne


1. Tracę tylko 12 PU, biorąc pod uwagę zdolności Obieżyświata.
2. Dwa z nich dostajemy
3. Niestety tylko do obrażeń i kilku umiejętności no i bonus wynosi +10/2/2/2/2 , więc tak naprawdę to tylko 1 wróg.
4. Jeżeli już czarować, to konkretnie. Jeżeli jestesmy DPS/scoutem to mamy wywiązywać się z naszych obowiązków. Na liście czarów rangera nie ma ani jednego czaru pomagającemu w DPS. Czary rangera w podstawce są dość marne, natomiast poza podstawką są naprawdę bardzo kuszące.

Freedom of Movement zawsze przydatna rzecz
Nondetection w połączeniu z wysokim Hide oraz Hide in plain sight robi z nas jednego z lepszych Steath
Tree Stride możliwość szybkiej podróży.


1. Pierścien 40k
2. Nondetection(25cl = 20% szans że czarodziej go nie przebije) nie działa na Prawdziwe widzenie i wykrycie niewidzialnego, które z kolei nie działają na hide. Hips rangera jest słaby, bo działa tylko w dziczy.
3. Dimension door at will, 3/day as swift action

Jeżeli byłbym kiedyś ograniczony do SRD i miał zagrać łucznikiem to poważnie zastanowiłbym się na czystym Łowcą mozliwe że twój build goracepapu będzie zadawał więcej dmg ale łowca ma parę rzeczy które sprawiają że jest interesujący.


Oczywiście, że łowca ma interesujące rzeczy, dlatego wsadziłem aż 6 poziomów do builda. Da się grać czystym w core, ale moim zdaniem jest słabszy od tego buildu. Poza core jest o wiele bardziej grywalny bo ma bardzo fajne czary np. hunter shot automatyczny krytyk w następnym ataku. Niestety jego hips cały czas rozczarowuje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość