Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

ndz kwie 04, 2010 11:53 am

Klebern pisze:
Chyba nikomu się nie chciało sprawdzić, jakie może być maksymalne umagicznienie broni.

Może być jakie chcesz. Tylko musi je stworzyć postać epicka i trzeba za nie zapłacić 10 razy więcej.
Broń o umagicznieniu równoważnym +10 kosztuje 200 tysięcy sztuk złota (10^2*2000). Broń o umagicznieniu równoważnym +11 kosztuje jednak 11^2*2000*10 sztuk złota - 2,42 miliona sztuk złota. I tego trzymałbym się w przypadku tworzenia broni powyżej +10 - przedmioty epickie kosztują 10 razy więcej i w złocie i w PD. Niezależnie od sposobu tworzenia.
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

ndz kwie 04, 2010 12:17 pm

Tak, tak, Ginden, ale to epik. :) A ja od razu myślałem o poziomach 1-20.

Aha. Co do pomysłu by ładować strzały za pomocą zdolności kensai'a, to muszę was rozczarować.

Kensai podpakowuje bronie a nie amunicję. Strzała czy bełt nie jest bronią.
Ostatnio zmieniony śr wrz 29, 2010 7:59 pm przez Helldog, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

ndz kwie 04, 2010 1:10 pm

Klebern, mam wrażenie, że w ogóle nie przeczytałeś tego co napisałem. Cały czas pisze to co Ty, popierając to mechaniką.

1.Nie można wyciągnąć na jednej broni umagicznienia większego niż +10 nawet z kensaiem.
2. Ten cytat właśnie oznacza to, że nie można przekroczyć premii +10, bo w tabeli nie ma premii +11, a trzeba zapłacić różnicę w PD pomiędzy +11(której nie znamy, bo w tabeli jej nie ma), a + 10.
3. Strzałę można umagicznić jeżeli ma się tylko WF w niej, ale to i tak nic nie da, bo Kensai wybiera JEDNĄ specyficzną broń, a nie rodzaj. Strzała ma 50% szans na zepsucie po wystrzeleniu, więc powodzenia. Strzała niestety jest bronią improwizowana, traktowaną jako sztylet.

Żadna z broni nie jest ponad +10. Mamy łuk +10 od Kensaia i dodatkowo strzałę +5 stworzoną przez kogokolwiek


smaller napisał:"Mamy łuk +5, bierzemy 10 lvl kensaia (CW, zwiększa umagicznienie o +10)"
Więc smaller nie ma racji zwiększenie +5 o +10, daje +15, a +15 nie da się zrobić. Chyba posługujemy się jakąś inną matematyką skoro wg Ciebie 5 + 10 = 10. Całą dyskusja rozpoczęła się właśnie po tym poście.

Powtarzam po raz drugi, to że sumują się zdolności specjalne wie każdy, nie jest to jakaś tajemna strategia.
Ostatnio zmieniony śr wrz 29, 2010 8:02 pm przez Helldog, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

ndz kwie 04, 2010 1:21 pm

goracepapu, NIE pisałem o Tobie :). Sorki, zapomniałem o tym nadmienić. Zbyt żywiołowo napisałem słowo "wszyscy", ale jak zobaczyłem, tą radosną twórczość umagicznienia powyżej +10, to troszkę się zagotowałem :).

Strzała nie jest bronią :) Jest amunicją, chyba, że chcemy z niej zrobić broń improwizowaną. Ale wtedy nie możemy z niej korzystać jako amunicja do łuku.
Ostatnio zmieniony śr wrz 29, 2010 8:03 pm przez Helldog, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

pn kwie 12, 2010 12:39 pm

Szczerze, to się zgubiłem już jakiś czas temu, które wypowiedzi są kierowane do mnie :O. Whatever.

To nie jest 1k gp, tylko 2k gp. 10^2*2=200k gp. Koszt zrobienia to 100k gp, więc jedna strzałą to 2k gp. Zdajesz sobie z tego sprawę, że nikt nie będzie wydawać 2k gp + 160 xp, żebyś sobie mógł postrzelać. Zakładając, że walka trwa 3 rundy i jest ich 4 w dniu i masz 5 ataków, to zmuszasz maga do wydania 120k gp+9600xp dziennie. Jeżeli chciałbyś je kupić w sklepie to tylko 240k gp dziennie. . A jeżeli jest to Arficer to "tylko" 90k +7200xp. Więc powodzenia z strzałami + X

Zaznaczyłem, że z odpowiednimi featami (czyli Extraordinary Artisan i/lub Magical Artisan). Poza tym - jeśli powyżej przedstawiony scenariusz ktokolwiek rozpatrywał inaczej niż teoretycznie (lub na naprawdę wrednych bossów), to chyba mamy rozbieżności w pojmowaniu optymalizacji. Poza tym przy odpowiednim nakładzie sił wszystko da się ominąć.

Klebern, najkrócej jak potrafię: chyba nie sądziłeś, że zamierzam umagiczniać za pomocą signature weapon strzały? :O

Nawet przyjmując jednak, że twórcy nie zawarli tutaj wyjątku od reguły o maksymalnym umagicznieniu (co, jak już pisałem, wywnioskowałem z faktu, że signature weapon zwiększa enhancement lub special abilities nie do, tylko o x), muszę nie zgodzić się, że weapon = attack, jak to zostało przedstawione w przykładzie z
A single weapon cannot have a bonus higher than +10.
To po prostu kłóci sie z moim, dość przewrażliwionym, postrzeganiem języka. Kensai przecież nie atakuje nim wręcz ;F.

Jeśli jakaś zasada mechaniczna lub intepretacja jakiejś zasady mechanicznej zawartej w jakimkolwiek suplemencie, jest sprzeczna z jakąkolwiek zasadą mechaniczną zawartą w Core Book, należy zastosować zasadę mechaniczną z Core Book.

Oficjalne wypowiedzi Wizardów wskazują, że zasady młodsze chronologicznie mają pierwszeństwo, jeśli stanowią o tym samym, co zasady z core, co jest podyktowane np. lepszym przemyśleniem zasad (najczęściej powoływane są właśnie magiczne przedmioty, np. w kwestii ceny).

Chociażby po to, żeby mieć trafienie i obrażenia o 5 większe? A mag po to , że ma czar greater magic weapon ? Mam nadziej, że zdajesz sobie sprawę z faktu iż premia do trafienia >>>>> 1k6 obrażeń od kwasu. Szczególnie że stworki z CR >15 mają po 3 odporności na żywioły, a obrażenia 1k6 od ognia/kwasu/lodu/elektryczności są negowane przez odporność 5?

Wrednego macie MG, skoro na 6-8 poziomie nasyła na was potwory o CR 15 (przypominam, mowa o kensaiu). Dostosuję sie jednak do twojej dramatycznej sytuacji. Zgodnie z twoimi obliczeniami, lepiej mieć np. łuk +4 i ze dwa umagicznienia od żywiołów od samej strzały, niż łuk, który ma śmieszne +1, ale obniża Con o jeden bez rzutu obronnego (lub po prostu free hold monster o DC 17 do każdego ataku, zabójcze), a każda strzała się rozdwaja, przenosząc umagicznienie (mamy więc dwa razy więcej ataków, a strzały schodzą normalnie)?

A swoją drogą, skoro już mi wyperswadowaliście, że weapon = attack/strike/hit, to wnioskuję, że w drugą stronę też to działa, więc broń dystansowa może mieć umagicznienie +13, ponieważ po odjęciu splitting od łącznego umagicznienia każda strzała z osobna będzie trafiać z enhem dokładniutko +10 :lol:.

A z resztą, najlepiej spytać się speców od GCA (problem z zapytaniem ich tkwi w tym, że wiem co odpowiedzą).

EDIT: Jedyna coded moja wypowiedź, za wyjątkiem powyższej. No i przysięgam, że już nic nie wspomnę o Ziembińskim.
Ostatnio zmieniony śr wrz 29, 2010 8:07 pm przez Helldog, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

pn kwie 12, 2010 2:53 pm

Wrednego macie MG, skoro na 6-8 poziomie nasyła na was potwory o CR 15 (przypominam, mowa o kensaiu)


No pewnie, zawsze mamy +10 umagicznienia od kensaia na 8 poziomie. Tak jest fajniej.

Zgodnie z twoimi obliczeniami, lepiej mieć np. łuk +4 i ze dwa umagicznienia od żywiołów od samej strzały, niż łuk, który ma śmieszne +1, ale obniża Con o jeden bez rzutu obronnego (lub po prostu free hold monster o DC 17 do każdego ataku, zabójcze), a każda strzała się rozdwaja, przenosząc umagicznienie (mamy więc dwa razy więcej ataków, a strzały schodzą normalnie)?

Goracepapu napisał:"Chociażby po to, żeby mieć trafienie i obrażenia o 5 większe? A mag po to , że ma czar greater magic weapon ? Mam nadziej, że zdajesz sobie sprawę z faktu iż premia do trafienia >>>>> 1k6 obrażeń od kwasu. Szczególnie że stworki z CR >15 mają po 3 odporności na żywioły, a obrażenia 1k6 od ognia/kwasu/lodu/elektryczności są negowane przez odporność 5?"

Zastanów się, co ty w ogóle piszesz.

Nawet przymując jednak, że twórcy nie zawarli tutaj wyjątku od reguły o maksymalnym umagicznieniu (co, jak już pisałem, wywnioskowałem z faktu, że signature weapon zwiększa enhancement lub special abilities nie do, tylko o x), muszę nie zgodzić, że weapon = attack, jak to zostało przedstawione w przykładzie z

A jednak zwiększa "DO", będziesz musiał to chyba jeszcze raz ogarnąć swoim "przewrażliwionym postrzeganiem języka".

A z resztą, najlepiej spytać się speców od GCA (problem z zapytaniem ich tkwi w tym, że wiem co odpowiedzą).

Ooo Błagam was wielkie duchy GCA ujawnijcie się i oświećcie niewiernych.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

śr kwie 28, 2010 2:33 pm

"Chciałbym, aby nikt do mnie nie podszedł na odległość mniejszą niż 20 metrów w ciągu najbliższych 12 godzin"

To przylecą albo się przyteleportują :stupid:

Swoją drogą, ciekawy temat, (mam nadzieję, że nie odkopuję - wszak raptem niecały miesiąc od ostatniego posta, a i znalazłem go na pierwszej stronie) też jestem ciekaw innych uber-buildów jeśli ktoś miałby do zaproponowania :-D Szczególnie interesuje mnie postać zadająca jak najwięcej DMG w jednym ataku, w miarę możliwości nie zaklęciem, a ciosem wręcz, ewentualnie jakąś fajną magiczną bronią :).
Ostatnio zmieniony śr wrz 29, 2010 8:09 pm przez Helldog, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

śr lip 07, 2010 3:55 pm

Właśnie, jak z tą postacią 6 tysiącami ataków na samym SRD?
 
Awatar użytkownika
Forumowicz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 623
Rejestracja: śr cze 02, 2010 5:41 pm

Re: Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

śr lip 07, 2010 11:22 pm

Wiem, że temat jest stary, ale czytającego chyba to za bardzo nie obchodzi, więc:

Szczególnie interesuje mnie postać zadająca jak najwięcej DMG w jednym ataku, w miarę możliwości nie zaklęciem, a ciosem wręcz, ewentualnie jakąś fajną magiczną bronią :)


A może być dużo jak na swój poziom? 20k6 + coś w jednym ataku na 3 poziomie to chyba nieźle... Tutaj.
 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

czw lip 08, 2010 10:10 am

Ginden pisze:
Właśnie, jak z tą postacią 6 tysiącami ataków na samym SRD?

Nieaktualnie, oczywiście nie doczytaliśmy zasad. Pierwotna forma:

Stojąc przy przeciwniku (wyekwipowani w flail), niszczymy pojemnik na bazie sześcianu o krawędzi 3m wypełniony jakimikolwiek latającymi, niewielkimi istotami (np. nimi). Będzie ich tam 5k w przypadku rozmiaru diminutive. Jeśli ktoś gdzieś widział przeciwnika rozmiaru fine, który nie jest swarmem, ilość istot podbijamy do 10k. Używamy whirlwind attack w połączeniu z great cleave.
Ponieważ ten pierwszy wymaga full attack, dobrze byłoby, aby ktoś z teamu rozwalił pojemnik (barbarian z destructive rage?). Inaczej narażamy się na ucieczkę nietoperzy... Chyba, żeby je związać :D Trochę to zajmie, ale od czego są wieśniacy zarabiający przez całe życie jakieś 5k gp? :)
Kierujac się tylko mechaniką, wystarczy zadać pojemnikowi odpowiednią ilosć obrażeń (HD + hardness) aby się rozpadł, jednak podejrzewam, że niektórzy MG wprowadziliby dodatkowe ograniczenia, np. konieczność całkowitego zniszczenia (np. dezintegracją lub ogniem, ten drugi przypadek jeśli pojemnik wykonany będzie z materiału łatwopalnego).
 
rybamat
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: pn kwie 26, 2010 12:17 pm

Re: Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

wt lip 13, 2010 1:14 pm

Dorzuce swoją kombinacje.
Zapewniają co prawda jedynie kasę na "drobne" wydatki dla powyższych postaci, ale nawet taki Pun-Pan musi mieć kasę.
1. Sposób. Metoda na kupca.
Wymagany atut kupieckie pochodzenie. Raz w miesiącu możemy kupić zwój z czarem Wish i następnie życzyć sobie 25k sz.
Cena zwoju 21 618.75 sz (75% z 28 825 sz) zostaje nam 3 381.25 sz. Teoretycznie można to zrobić już postacią z drużyny 3 poziomowów (tracąc 2k exp). Niestety ten sposób nie poraża skutecznością w końcu to tylko ponad 100sz/dzień.
2. Sposób. Objawione złoto z run.
Wymagana jest runa z czarem prawdziwego tworzenia (np.: X sz) cena 240 000+500*X sz.
Aby ją zdobyć można np.: zostać runotwórcą 8, czyli postać o ECL 13. Można by też ją kupić, jest stosunkowo tania.
Dla X = 100, czyli tworzymy 10sp. cena bazowa wynosi 290 000 sz, koszt produkcji: 120 tys sz i (9 600 + 10 000 =)19 600 pd.
Teraz efekt korzystania z niej przez jedną dobę(24H) 24*60*10 otrzymujemy 1 440 000 sz. Czyli inwestycja szybko się zwraca, ale dla takich herosów jak wyżej to tylko drobne na kawę.
Ostatnio zmieniony śr wrz 29, 2010 8:22 pm przez Helldog, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

wt lip 13, 2010 1:35 pm

Ostatnio zastanawialiśmy się z kumplem nad postacią, która może zaaplikować jak największą ilosć trucizn w ciągu jednej rundy. Na razie przyszło nam do głowy coś takiego - postać z 8 rękami, dzięki multiattack zyskuje dzięki temu 8 ataków na rundę (o ile się nie mylę, nie pamiętam już tego atutu), w każdym z nich wyrzuca 3 shurikeny, każdy z tych shurikenów jest zatruty, dodatkowo na każdym z nich są po 3 zasobniki z truciznami (Complete Arcane bądź Complete Scoundrel, nie pamiętam, wieczorem uzupełnię jakby ktoś nie wiedział o co chodzi). Z naszych kalkulacji wynika, że taka postać w rundzie mogłaby zaaplikować 96 trucizn gdyby wszystkie ataki trafiły :stupid:.
Ktoś ma inny pomysł jak zaaplikować możliwie jak najwięcej trucizn w ciągu rundy? :)
Lub jakieś zastrzeżenia mechaniczne (bo pewnie się znajdą jakieś) do tej powyższej?
Ostatnio zmieniony śr wrz 29, 2010 8:24 pm przez Helldog, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

wt lip 13, 2010 1:55 pm

W 3.5 można wyrzucić tylko 1 shuriken na atak.

Najlepiej jest wyczarować komuś nad głową sześcian trucizny za pomocą minor creation.
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

wt lip 13, 2010 1:56 pm

Gwjazdor pisze:
dzięki multiattack zyskuje dzięki temu 8 ataków na rundę

Nie zyskuje, dostaje tylko mniejsze kary za kolejne ataki naturalnymi. Używasz więc shurikenów, czy pazurów? :D
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

wt lip 13, 2010 3:41 pm

No i cały mój plan poszedł w... otchłań :(.
Jednak w dalszym ciągu czekam na propozycje przegiętych trucicieli :).

Goracepapu, sześcian truzicny ale to musi być dotykowa, tak? I jak to będzie działało dokładniej, jedno zatrucie? Czy jak?
Ostatnio zmieniony śr wrz 29, 2010 8:25 pm przez Helldog, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

wt lip 13, 2010 4:03 pm

Goracepapu, sześcian truzicny ale to musi być dotykowa, tak? I jak to będzie dzialało dokładniej, jedno zatrucie? Czy jak?

1. Tak, np Black lotus extract.
2. To zależy ile dawek mieści się w danej objętości. Niestety nigdzie nie ma tego podanego i trzeba sobie to jakoś wyliczyć. http://community.wizards.com/go/thread/ ... Guide?pg=6

Zawsze można wlać truciznę do wiadra i na kogoś wylać, albo pokryć nią jakiś obszar itp. Zastosowań jest wiele.
Ostatnio zmieniony śr wrz 29, 2010 8:26 pm przez Helldog, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

wt lip 13, 2010 4:07 pm

Jednak w dalszym ciągu czekam na propozycje przegiętych trucicieli
Wyczarować sześcian ekstraktu z czarnego lotosu Mniejszym stworzeniem, nasypać shurikenów, rzucać shurikeny en masse Telekinezą.

Prawdę mówiąc nie mam pojęcia jakie powinny być efekty wylania na kogoś wiadra trucizny dotykowej. Shurikeny przynajmniej da się policzyć, bardziej praktyczne.
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

wt lip 13, 2010 6:20 pm

Ale i tak nie policzysz na ile shurikenów starczy trucizny.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

wt lip 13, 2010 6:37 pm

Może i nie, ale przynajmniej możesz przekonać MG że przeciwnik otrzymuje dajmy na to 50 dawek, bo tyle użyliśmy shurikenów. Chodzi mi o to, że tym sposobem z shurikenami da się wyraźnie określić efekt i poprzeć go zasadami, podczas gdy przy użyciu bezpośrednim wszystko najpewniej skończy się kłótnią o to co się właściwie powinno stać.
Ostatnio zmieniony śr wrz 29, 2010 8:27 pm przez Helldog, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

wt lip 13, 2010 11:51 pm

Chyba że zapytamy MG o to, żeby sam wcześniej ustalił :). Chociaż to może prowadzić do tego, że ten trick wykorzystamy tylko wtedy kiedy sami będziemy prowadzić, jako jakiś NPC :hahaha:.
Ostatnio zmieniony śr wrz 29, 2010 8:27 pm przez Helldog, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

pt lip 16, 2010 9:11 am

Chyba że zapytamy MG o to, żeby sam wcześniej ustalił :) Chociaż to może prowadzić do tego, że ten trick wykorzystamy tylko wtedy kiedy sami będziemy prowadzić, jako jakiś NPC


Tak to zazwyczaj bywa z takimi trickami.
Ostatnio zmieniony śr wrz 29, 2010 8:28 pm przez Helldog, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

sob lip 17, 2010 12:50 am

Aha, no i problem jeszcze w tym, że "rzucenia" telekinezą kupy żelaznych zabawek chyba nie możemy traktować jako atak? Tzn jeśli podaną przykładową ilość 50 zatrutych shurikenów, rzucimy telekinezą - chyba nie można tego traktować i obliczać jako 50 ataków dystansowych?

W ogóle proponuję (po ewentualnej odpowiedzi na to pytanie, jeśli ktoś wie) zakończyć temat zatrutych shurikenów w tym topicu - jutro mam zamiar założyć nowy z pytaniami odnośnie ogólnie tematu trucizn, zatruwania, etc., więc tam przeniesiemy może tę dyskusję :). A ten niech służy pierwotnemu celowi.
Ostatnio zmieniony śr wrz 29, 2010 8:30 pm przez Helldog, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

sob lip 17, 2010 11:14 am

Gwjazdor pisze:
Aha, no i problem jeszcze w tym, że "rzucenia" telekinezą kupy żelaznych zabawek chyba nie możemy traktować jako atak? Tzn jeśli podaną przykładową ilość 50 zatrutych shurikenów, rzucimy telekinezą - chyba nie można tego traktować i obliczać jako 50 ataków dystansowych?

Telekinezę rzucisz najwyżej 20, bo 1/poziom. :D
W 3.0 ktoś wykombinował, by wziąć poziomy łotra, a potem ileś tam kilogramów shurikenów użyć telekinezą na nieprzygotowanym wrogu. Zadawało to obrażenia liczone w setkach tysięcy. ;)
Ostatnio zmieniony śr wrz 29, 2010 8:30 pm przez Helldog, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Re: Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

pt wrz 24, 2010 9:16 pm

Jak zniszczyć świat? Będzie to trudne zadanie.
Możemy je jednak wykonać nawet na 5 poziomie. Wymaga to dużo szczęścia, ale może się udać!
Będziemy potrzebować dwóch zwojów bramy i dwóch magów. Bramę rzucamy, któryś mag przenosi się na inny plan. Przesuwa się 81 metrów. Rzuca bramę, prowadzącą do wnętrza słońca. Plazma gwałtownie wybucha, wypełniając 2224 tysiące metrów sześciennych wodorem o temperaturze około 13 milionów stopni i gęstości ~1000 kg/m^2. W momencie dosięgnięcia czarującego, przejście się zamyka. Przez drugą bramę, znajdującą się w odległości 1,5 metra, przechodzi połowa tej materii. Każdy mol wodoru oddaje 260 milionów dżuli energii. Całość - około 2*10^16 dżuli. Razem z dawką promieniowania, temperatura planety podnosi się o 10-20 stopni.
Huraganowe wiatry i fala uderzeniowa niszczą praktycznie wszystko. Ssaki giną od przegrzania. Giną wszystkie ryby, z powodu zmiany temperatury i uwalniania dwutlenku węgla. Rośliny giną z braku wody. Pas równikowy jest wysterylizowany, w pasie umiarkowanym nie przeżywa niemal nic. Lody się topią. To czego nie zabije gorąco, zabije zimno. Z oceanów wydzielają się olbrzymie ilości dwutlenku węgla. Temperatura wzrasta coraz bardziej. Gdy nie przeżyje niemal nic, temperatura zaczyna się oziębiać - chmury, stworzone przez parującą wodę, odbijają znaczne ilości światła. Chmury utrzymują się bardzo długo - przychodzi epoka lodowcowa. Lód też zaczyna odbijać promieniowanie. Zimno ostatecznie zabija wszystko, co pozostało na powierzchni planety, lub poza kominami wulkanicznymi głęboko pod wodą.
EDIT: Dodatkowo, przy otwarciu takiej bramy, uwalnia się olbrzymia ilość energii, poprzez promieniowanie - w ciągu miliardowej części sekundy jest wysyłane gratis około 4*10^17 dżuli.
Ostatnio zmieniony ndz paź 03, 2010 10:52 am przez Ginden, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

pt wrz 24, 2010 10:28 pm

Problem: nic nie wskazuje na to, żeby w DnDwersum istniały gwiazdy takie jak u nas. Są bramy do sfer żywiołów, odległe światy, dziury w kryształowych sferach i duże wiecznie płonące planety, ale kul plazmy o ile mi wiadomo brak.

Jeśli już mielibyśmy w to mieszać rzeczywiste zasady fizyki i materiały, prostsze jest stworzenie Mniejszą Kreacją 7 stóp sześciennych marchewek z antymaterii. Uzyskana energia będzie porównywalna lub większa niż w/w brama w słońce. Alternatywnie Prawdziwa Kreacja i pewna ilość dziwnej materii (z gwiazd kwarkowych). Z punktu widzenia materii dziwnej, zwykła jest stanem metastabilnym i w kontakt powoduje konwersję normalnej w dziwną (zajmującą znacznie mniej przestrzeni - bardziej skompresowana niż białe karły i gwiazdy neutronowe).
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

sob wrz 25, 2010 7:21 am

Kamulec pisze:
Poza tym uważam, że go należy zniszczyć.


Wracaj do swojego Abasz'Har. Niektórymi wypowiedziami aż to prowokujesz.

Schpeelah#144 pisze:
Problem: nic nie wskazuje na to, żeby w DnDwersum istniały gwiazdy takie jak u nas. Są bramy do sfer żywiołów, odległe światy, dziury w kryształowych sferach i duże wiecznie płonące planety, ale kul plazmy o ile mi wiadomo brak.


Na tej samej zasadzie mozna postulować, czy w ogóle topologia Wszechświata w D&D jest choćby zbieżna z naszą, jak i to, by światy na Pierwszej Materialnej mogą obrać kształt zbliżony do kuli (równowaga hydrostatyczna). Niemniej, Astralny Plan chyba jest analogią do... przestrzeni próżni kosmicznej, zaś wiele Planów to mogą być jakieś obrazy planet.

Schpeelah#144 pisze:
Jeśli już mielibyśmy w to mieszać rzeczywiste zasady fizyki i materiały, prostsze jest stworzenie Mniejszą Kreacją 7 stóp sześciennych marchewek z antymaterii. Uzyskana energia będzie porównywalna lub większa niż w/w brama w słońce. Alternatywnie Prawdziwa Kreacja i pewna ilość dziwnej materii (z gwiazd kwarkowych). Z punktu widzenia materii dziwnej, zwykła jest stanem metastabilnym i w kontakt powoduje konwersję normalnej w dziwną (zajmującą znacznie mniej przestrzeni - bardziej skompresowana niż białe karły i gwiazdy neutronowe).


Ten problem ma zasadniczą wadę. Postacie nie będą wiedzieć co to "antymateria" czy "dziwna materia", ani nie będą w stanie sklasyfikować dokładnie typu gwiazdy ze względu na jej strukturę. :wink: Tutaj pomysł Gindena jest lepszy, ponieważ wystarczy że postać założy, że "to co nad nami świeci musi być gorące".

Ginden pisze:
Ta energia wystarcza, by podnieść temperaturę planety o około 20 stopni...


W miejscu wyjścia tej energii, w zasadzie powstanie wielki krater z powodu natychmiastowego przekształcenia najbliższego otoczenia w plazmę. :wink:

Zresztą, czy energia tych portali wytrzyma sam "transfer"? Czy w D&D jest coś wspomniane o potencjale energetycznym portali?
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

sob wrz 25, 2010 10:36 am

Kamulec pisze:
Ten temat niczemu nie służy.

Cóż, temat służy do luźnej zabawy.
Kamulec pisze:
Poza tym uważam, że go należy zniszczyć.

Poza tym uważam, że Kartaginę należy zniszczyć.
Schpeelah#144 pisze:
Problem: nic nie wskazuje na to, żeby w DnDwersum istniały gwiazdy takie jak u nas. Są bramy do sfer żywiołów, odległe światy, dziury w kryształowych sferach i duże wiecznie płonące planety, ale kul plazmy o ile mi wiadomo brak.

Gdzieś była zasada - jeśli nie jest zapisane, że jest inaczej, przyjmij, że jest jak w realnym świecie. :P
Kamulec pisze:
Lub za pomocą życzenia zmierzyć położenie wszystkich bozonów.

I czemu moc życzenia miałaby ci na to pozwolić? Zdanie się na dobrą wolę MG w przypadku rozważań teoretycznych jest cokolwiek mówiąc dziwne.
Laveris de Navarro pisze:
Zresztą, czy energia tych portali wytrzyma sam "transfer"? Czy w D&D jest coś wspomniane o potencjale energetycznym portali?

Powinny wytrzymać te milionowe części sekundy.
Laveris de Navarro pisze:
W miejscu wyjścia tej energii, w zasadzie powstanie wielki krater z powodu natychmiastowego przekształcenia najbliższego otoczenia w plazmę. :wink:

Ale reszta się rozprasza. Fala uderzeniowa jest wspomniana. W sumie, może jednak nachodzi zima z powodu wyrzucenia takich ilości pyłów do atmosfery... Poza tym - przesyłana jest olbrzymia ilość energii, poprzez promieniowanie - w ciągu miliardowej części sekundy jest wysyłane gratis około 4*10^17 dżuli.
Laveris de Navarro pisze:
Ten problem ma zasadniczą wadę. Postacie nie będą wiedzieć co to "antymateria" czy "dziwna materia", ani nie będą w stanie sklasyfikować dokładnie typu gwiazdy ze względu na jej strukturę. :wink: Tutaj pomysł Gindena jest lepszy, ponieważ wystarczy że postać założy, że "to co nad nami świeci musi być gorące".

Ano, racja.


W sumie, czy można umieścić odrobinę plazmy w klatce mocy? Ma ktoś pomysł, jak zabezpieczyć postać przed natychmiastową śmiercią?
 
Awatar użytkownika
Dagome
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 9:31 pm

Re: Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

sob wrz 25, 2010 10:57 am

Użyć mamidła, jakiegoś zdominowanego stworka albo pokombinować z ewentualnością lub poprosić czerwonego smoka by to zrobił w końcu ogień mu nic nie zrobi :razz:.
Ostatnio zmieniony śr wrz 29, 2010 8:36 pm przez Helldog, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

sob wrz 25, 2010 12:47 pm

Dagome pisze:
poprosić czerwonego smoka by to zrobił w końcu ogień mu nic nie zrobi :razz: .

Ale promieniowanie już tak. :P
Dagome pisze:
pokombinować z ewentualnością

Wątpię, czy jest dość szybka.
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Niszczyciele światów, czyli jak zniszczyc MG

sob wrz 25, 2010 12:52 pm

Ginden pisze:
Ale promieniowanie już tak.

To w DnD jest promieniowanie? :razz:
Ginden pisze:
Wątpię, czy jest dość szybka.

Można więc pomyśleć nad jakąś formą wskrzeszenia (klon?). Albo postarać się po bezcielesność.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość