Interesuja nas informacje w czasopismach (rok wydania i w miare mozliwosci numer, strona i ewentualnie tytul artykulu [oraz krotka notka o tym co bylo w srodku / ew. skan :mrgreen: ]), informacje o tlumaczeniach klubowych systemow zachodnich, bardziej znanych krajowych "autorkach", grach planszowych majacych chocby cos wspolnego z szeroko pojetym RPG (rok wydania!), konwentach (miejsce, czas, liczba uczesnikow) i tym podobne nikomu niepotrzebne szczegoly.
Ten post bedzie edytowany i dodawane beda do niego informacje w miare ich zbierania.
* - informacje potwierdzone
? - informacje niepotwierdzone
- 1982
-----------------
* wydana zostaje planszowka Labirynt śmierci. Byla ona kopia (czy tez plagiatem) innej gry Death Maze Grega Costikyana. (Dro) - 1984
-----------------
* pierwsza polska gra paragrafowa "Władca Podziemi" ukazuje sie w Razem nr. 35 i 43/84 (Borejko) - 1985
-----------------
* paragrafowka "Monstrum" w Razem nr. 35/85 (Borejko) - 1986
-----------------
* Informacje w prasie:- 11/86 Magazyn Razem - art o grach fabularnych- historia i gatunki (Borejko)
- 1987
-----------------
* Informacje w prasie:- Magazyn "Razem":
- ? Magazyn Razem numer 5/87 , "Gry Fantazji" prawdopodobnie pierwszy artykul w prasie szeroko omawiającym gry RPG. Jacek Ciesielski opisuje w nim AD&D, Runequesta, WFRP, Middle-Earth'a oraz przelotnie wspomina o grach Elfquest, Stormbringer, Thieves World, Powers & Perils, Lost Worlds oraz grach planszowych fantasy. (Borejko/Dro-linki)
- Razem 33 i 34/87 w tygodniku "Razem" ukazuje sie po raz pierwszy paragrafowy "Dreszcz" autorstwa Jacka Ciesielskiego (errata w numerze 40/87) (Tyhagara/Borejko)
- Razem 5/87 - art o grach fabularnych- historia i gatunki (Borejko)
- Razem 8/87, Tygodnik Razem 32/87 Traveller- opis systemu (Borejko)
- Razem 7 i 10/87 FANTASOLO (chyba J.Ciesielski wymyślił na gry paragrafowe termin FANTASOLO). (Borejko)
- Magazyn "Razem":
- 1988
-----------------
* "Dreszcz" (Fantasolo) zostaje wydana przez Ultime w nakladzie 30.000 egzemplarzy jako 16 stronicowa broszurka A4 z kolorowa okladka. (Tyhagara)
* Informacje w prasie:- Fantastyka nr.72, wrzesień. "Zabawa w fantastykę" - D. J. Toruń. Kolorowa galeria omawiająca gry RPG i bitewne, liczne zdjęcia i informacje na temat gier w kilku artykułach. (Borejko/Tyhagara)
- Magazyn "Razem":
- Razem 37-40/88 drukuje kolejna gre paragrafowa "Goblin" (Borejko)
- Razem 1/88 - Ghostbusters opis gry RPG (Borejko)
- Razem 3/88 - Atlantyda opis gry RPG (Borejko)
- Razem 5/88 - Traveller 2300 - opis gry RPG (Borejko)
- Razem 7/88 - Fantasolo - artykul będący milowym kamieniem, powstał na bazie "Fighting Fantasy" Steva Jacksona a traktowal o tym jak przerobić FANTASOLO na grę fabularną. (Borejko)
- ? Razem ???? - Paranoia - przedstawienie systemu (Borejko)
- 1989
-----------------
* debiut planszowki Magia i Miecz (Seji/Beamhit)
? (90,91) pojawia sie fanowskie tlumacznie Players Handbook do AD&D (czy AD&D 2e?) w postaci pliku tekstowego.(Borejko)
? okolo (roku 89-91) w formie pliku tekstowego dostepne sa takze Ksysztaly Czasu (Borejko)
* debiutuje seria "histiorycznych gier ksiazkowych" Wehikul Czasu:- W poszukiwaniu Króla Artura (Borejko)
- Ostrze gilotyny - Arthur Byron Cover / przeł. Wiesław Lipowski 1989 (Beamhit/Borejko)
- Tajemnica Atlantydy - Jim Gasperini / przeł. Ryszard Z. Fiejtek 1990 (Beamhit/Borejko)
- Pierścienie Saturna - Arthur Byron Cover / przeł. Wiktor Bukato 1989 (Beamhit/Borejko)
- Na tropie miast ze złota. - Richard Glatzer / przeł. Anna Gwarek 1989 (Beamhit/Borejko)
- Piracki rejs - Jim Gasperini / przeł. Ewa Kieruzalska-Gewartowska (wydawnictwo Alfa, Warszawa str. 126, ilusracje w środku,) 1991 (Beamhit/Tyhagara)
- W poszukiwaniu źródeł Nilu 1991 - Robert W. Walker / przeł. Arkadiusz Nakoniecznik 1991 (Beamhit)
- ? Śladami Dinozaurów (Tyhagara)[custom2]I think the Polish fans should go with the German line of thinking and have shirts that say, "The last time Germans beat the Poles, their leader shot himself in the head and their country lay in smoking ruins! Better luck next time!"
- ? Detektywi Scotland Yardu (Tyhagara)
- ? Kurs na Antlantyde (Tyhagara)
- "Kontur" 04-07 maja. Pierwszy LARP, albo raczej terenowka (Beamhit/Morf_GM)
- Magazyn "Razem":
- Razem 9/98 Warhammer - opis Czarnego orka i WFRP (Borejko)
- Razem 4/89 - recenzje Transformers, Dragon Warriors (Borejko)
- Razem 6/89 artykul "Doublegame" opisujacy innowacyjna jak na owe czasy paragrafówke dla 2 osób, grający co kilka /kilkanaście paragrafów spotykali się w jakimś okreslonym miejscu i dochodziło do interakcji między dwoma graczami) (Borejko)
- 1990
-----------------
* w numerze 3/90 Fenixa ukazuje sie artykul autorstwa Andrzeja Sapkowskiego "Role Playing Games" (?oraz Oko Yrhedessa
tegoz samego autora - pierwsza polska gra fabularna dostepna na lamach ogolnodostepnego magazynu?) (Ramel/Tyhagaral)
* Konwenty 1990: - 1991
-----------------
* Amber wydaje pierwszy tom paragrafowki "Wojownik Autostrady" autorstwa Joe Devera (Dro)- I: Piekło na Autostradzie Amber, 1991
- II: Przejście przez Góry Masakry, Amber 1991
- III: Strefa Śmierci, Amber 1992
- IV: Ostatni Etap, Amber 1993
- w marcowym numerze Fenixa ukazuje sie Oko Yrhedessa autorstwa Andrzeja Sapkowskiego. Pierwsza polska gra fabularna dostepna na lamach ogolnodostepnego magazynu? (Ramel)
- ? maj, Wroclaw - odbyla sie Szedariada w ktorej uczesniczylo okolo 120 osob. (Dro)
- 1992
-----------------
? (93?) Ukazuje sie gra planszowa "Potyczka" wzorowana na Melee Steve'a Jacksona, nastepnie "Smiertelna Proba" i "Mag" (kompatybilny z potyczka). Mag, ktory ma bardzo wiele wspolnego z gra Wizard, takze Steve'a Jacksona. (Beamhit/Seji/Dro)
* Konwenty 1992:- ? "Geheimisnaht" - pierwszy konwent w Polsce na który przyjechalo wiecej niz 100 osób (Lublin). (Google - Seji)
- pierwsza "Szedariada" - Wrocławski Konwent Miłośników Fantastyki i Gier (Talizman 4/Tyhagara/Beamhit)
- Nowa Fantastyka 114, marzec, strona 65 - pierwsze relacje z konwentów, które zawierały w sobie imprezy poświęcone RPG (Tyhagara)
- Nowa Fantastyka 122, listopad , strona 67. - Jak wyzej (Tyhagara)
- 1993
-----------------
* (21 marca) Ukazuje sie pierwszy numer pisma poswieconego grom fabumarnym i strategicznym "Magia i Miecz"(wydawanym przez "Sfere"). (Ramel)
* lubelski klub "Cytadela" wydaje (w 100 egz.) pierwsze polskie "klubowe" tlumaczenie Warhammera (wydruk z TAG'a - polskiego DOS'owego edytora tekstu). (Ramel)
* Konwenty 1993- ? pierwszy Blablakon w Legnicy? (Talizman 4/Tyhagara/Ramel)
- Polcon (Beamhit)
- Samhain (Beamhit)
- Lubelskie Dni Fantastyki (Beamhit)
- najprawdopodobniej dwie Szedariady (jedna w maju, jedna w listopadzie) (Beamhit)
- odbył się poraz pierwszy Letni Obóz RPG "Playwack" (Talizman 4/Tyhagara)
- Magazyn Magia i Miecz rocznik '93:
- Magia i Miecz - Magazyn Gier SF i Fantasy, nr 1(format A4, str, 32) (Borejko)
- Magia i Miecz - Magazyn Gier SF i Fantasy, nr 2(format A4, str, 36) (Borejko/Dro)
- X przykazan Mistrza Gry (na podstawie "Dragon Magazine") str. 2
- Wplyw Gier Role-Playing na zmiany w psychice str. 4
- Charakter postaci a specyfika sytuacji w RPG str.5
- Krzysztaly Czasu, druga czesc systemu (doswiadczenie, magia, bogowie, profesje, mechanika) str. 7
- Krysztaly Czasu, Opisy Postaci (tan Aghar Bialobrody, Zagar, tan Saldum) str. 25
- Krysztaly Czasu, Przygody (mini przygody dla powyzszych postaci) str. 28
- Gry fabularne na zywo (opis gier terenowych / Larpow / relacja z "Konturu '89") str. 35
- Magia i Miecz - Magazyn Gier SF i Fantasy, nr 3 (format A4, str, 40) (Borejko)
- Magia i Miecz - Magazyn Gier SF i Fantasy, nr 4 (format A4, str, 40) (Borejko)
- Magia i Miecz - Magazyn Gier SF i Fantasy, nr 5 (format A4, str, 48) (Borejko)
- Magia i Miecz - Magazyn Gier SF i Fantasy, nr 6 (format A4, str, 64) (Borejko)
- 1994
-----------------
* pojawia sie "Złoty Smok" - magazyn traktujacy o grach fabularnych (Ramel + ocena z zachowania :D).
* powstaje Ogólnopolskie Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych "Awanturnik" pod przewodnictwem Artura Szyndlera. Stowarzyszenie zrzeszalo 7 klubów "Awanturnika" z Warszawy, Częstochowy, Kielc, Łodzi i Radomia. (Tyhagara)
* Na scenie Amigowej pojawia sie Necronomicon - pierwszy polski mag dyskowy o tematyce czysto RPG'owej redagowany i kodowany przez Devotha (Dro)
* Ukazuje się zin "Fanzin" (zwany pozniej "K6") numer zerowy, wydawca: księgarnia "U IZY" Warszawa, red. nacz. Maciej Milach. (Tyhagara/Dro)
* MAG (dawna Sfera) wydaje polskojezyczna wersje Warhammera. (Dro)
* Konwenty 1994:- "Playwack" Letni Obóz RPG (nad jeziorem Potęgowskim) (Talizman 4/Tyhagara)
- "Krakon '94", Kraków 25-27 lutego. Konwent zorganizowal KKMF "Jabbersmok" udzial wzielo 117 osób
- "Kontur '94", Supraśl 26-29 maja. Organizator - Podlaskie Towarzystwo Miłośników Fantastyki (Tyhagara)
- "Polcon X", Lublin 22-25 września. ubileuszowy X Polcon, mieli się pojawić goście z GW, odbylo sie m.in. przyznanie pucharu Kalessina za najlepszy scenariusz prowadzony na konwencie, premiera poskiej ersji Warhammera. (Tyhagara/mattness)
- "Orkon '94", 8-10 lipca. KKMF "Jabbersmok" i KMF "SCAS" (LARP/Gra terenowa) (Tyhagara)
- "Szedariada III", 30 kwietnia - 3 maja (Tyhagara)
- Artykuly z "Gamblera" '94:(Dro)
- 02/94 "Fantazja z krzemowej doliny" - Maksymilian Wrzesinski. Obszerny artykul wspominajacy przelotnie o Tolkienie i grach fabularnych, szybko jednach skupia sie na rozwoju komputerowych gier RPG. (str. 51-54)
- Magazyn Magia i Miecz rocznik '94:
- Magia i Miecz - Magazyn Gier SF i Fantasy, nr 4 (format A4, str, 40) (Tyhagara)
- recenzja gry planszowej Battletech, firmy Encore. str 4;
- artykuł "Czarownik Damazy o niewidzialności", jest to opracowanie czaru niewidzialność na podstawie systemu AD&D, str 6;
- Kryształy Czasu, tworzenie nowego bohatera, str. 10
- Kryształy Czasu, przygoda Nieproszony Gość, str. 27
- informacje o klubach, recenzje Szedariady i Orkonu.
- Klan Miłośników Gier Strategicznych, str. 36
- Magia i Miecz - Magazyn Gier SF i Fantasy, nr 7 (format A4, str, 80) (Tyhagara)
- Kluby, sprawozdanie z Krakonu, info o powołaniu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Miłośników Gier Fabularnych "Awanturnik".
Zawiadomienie o imprezach Kontur, Orkon, Polcon Szedariada. str 3 - Almanach MG, Charakter Bohatera. str 5
- Almanach MG, Księga Przygód, czyli jak wygenerować przygodę. str 13
- A. Sapkowskiego, obszerny artykuł o grze "Oko Yrrhedesa", podzielony na rozdziały "Tym którzy pierwszy raz", "Podręcznik Mistrza Gry", "Magia", i "Oko Yrrhedesa" który jest przygodą do tejże gry. str 30
- Ileś tam typów, typy graczy i MG, art. humorystyczny. str 66
- Kryształy Czasu, bestariusz str. 68
- Top Secret w MiM, artykuł o komputerowych grach strategicznych, wojennych. str 72
- Klan Strategów. str. 74
- Kluby, sprawozdanie z Krakonu, info o powołaniu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Miłośników Gier Fabularnych "Awanturnik".
- Magia i Miecz - Magazyn Gier SF i Fantasy, nr 4 (format A4, str, 40) (Tyhagara)
- Top Secret '94 Artykuły: (Dro)
- 04/94 "RPG a co to za zwierz" - brak autora. Ogolny opis gier fabularnych, wspomniane kilka systemow. (str. 16)
- 05/94 "Warhammer" - przedstawienie systemu - Artur Marciniak (str. 16)
- 08/94 "Taktyka Pot i Lzy" - porownianie strategii komputerowych z ich planszowymi odpowiednikami - Wojciech Zalewski. (str. 16)
- 09/94 "Cyberpunk 2020" - przedstawienie systemu - Jacek Brzezinski (str. 9)
- 10/94 "Shadowrun" - przedstawienie systemu - Rafal Galecki (str. 11)
- 11/94 "Krotki poradnik aktora" - Rafal Nowocien. Artykul omawia "techniki" odgrywania postaci. (str.7)
- 12/94 "Warhammer i co dalej" - Artur Marciniak. Prezentacja "Liczmistrza", "Galerii Bohaterow", "Ksiegi Wiedzy Tajemnej" oraz "Potepienca" (str. 62)
- Magazyn Złoty Smok rocznik '94
- Złoty Smok nr.1 (1/94 - listopad) (Pers)
- opowiadania: Samotrzeć (Igor Cyprjak), To strach, piękna Pani (Przemysław Mazurowski)
- Gry Planszowe - Armageddon, Paladyn
- Gildia Wojowników - Sądy Boże (Tomasz Szajewski)
- Galeria Postaci (Cyryl Lechowicz) (Tomasz Szajewski)
- Scenariusz - 24 godziny (Profesor Wilczur)
- Gildia Magów - Zodiak - klucz do fantasy? (Krzysztof Wirpsza)
- Gospoda - Recenzja powieści A. Sapkowskiego (Jacek Inglot)
- Komiks - Wilcze kły (Michał Mularski)
- Złoty Smok nr.2 (2/94 - grudzień) (Pers)
- Opowiadania: Coś się kończy, coś się zaczyna (Andrzej Sapkowski), Obiad w Audoghaściei (Bruce Sterling) Dni, które nadejdą (Piotr Gociek)
- Gry Planszowe - Zbroja Boga
- Galeria Postaci (Łukasz Krzyżanowski)
- Gildia Magów - Zodiak - klucz do fantasy? c.d. (Krzysztof Wirpsza)
- Gildia Wojowników - Miecznicy kontra płatnerze (Tomasz Szajewski) O początku i końcu kozaków zaporoskich (Jacek Komuda)
- Scenariusz - 24 godziny c.d. (Profesor Wilczur)
- Gospoda - Przynieście mi głowę Rogera i Roberta (A. Sapkowski) Gdybym pisał fantasy - Piotr Gociek rozmawia z Fishem
- Komiks - Wilcze kły c.d. (Michał Mularski)
- Złoty Smok nr.1 (1/94 - listopad) (Pers)
- 1995
-----------------
* ukazuje się polska gra RPG "Aphalon" (krótka recka w Talizmanie); (Talizman 4/Tyhagara)
* Zły cień: Kruki - "slowianskie RPG" autorstwa Jaceka S. Greczyszyna (ydawnictwo Szaman). Pierwszy podrecznik na rynku w trzech woluminach: podrecznik podstrawowy 171 stron (A4, twarda oprawa!), Tworzenie postaci: 70 stron (A4, miękka oprawa), zestaw kart postaci (Beamhit)
* powstaje Copernicus Corporation, pozniejszy wydawca polskiej wersji Cyberpunka 2020 i drugirj edycji warhammera (Beamhit)
* wychodzi pierwszy numer "Talizmanu", trzeciego w polsce periodyku o grach fabularnych (Seji/Dro)
* konwenty 1995:- "Necronomicon" w Augustowie (wiadomo tylko że odbył się takowy w roku 1995, ale czy odbywal sie wcześniej nie wiadomo)(Talizman 4/Tyhagara)
- "Ragnarok" we Wrocławiu (konwent zamknięty, nie mam pojęcia czy organizowano go wcześniej). (Talizman 4/Tyhagara)
- "Blablakon III" w Legnicy (Talizman 4/Tyhagara/Ramel)
- "Szedariada VI" Wrocławski Konwent Miłośników Fantastyki i Gier (Talizman 4/Tyhagara)
- "Gemeimnisnacht" 25-27 sierpien, Augustow, w imprezie udzial wzielo okolo 40 uczesnikow (Necronomicon 4/Dro)
- "Playwack" Letni Obóz RPG (nad jeziorem Żarnowieckim) (Talizman 4/Tyhagara)
- "Top Secret" '95 Artykuły:
- 11/95 "Doom Trooper" - przedstawienie karcianki - Grzes (str. 11)
- Magazyn Złoty Smok rocznik '95
- Złoty Smok nr.3 (1/95 - styczeń) (Pers)
- Opowiadania: Veto (Jacek Komuda), Raistlin i rycerz z Solamni (Margaret Weis i Tracy Hickman) Dolce Vita (Kot)
- Gry Planszowe - Olimpiada (BLK & GBK)
- Galeria Postaci (Tomas Mayer)
- Gildia Magów - Zodiak - klucz do fantasy? c.d. (Krzysztof Wirpsza)
- Gildia Wojowników - Miecznicy kontra płatnerze c.d. (Tomasz Szajewski) Ordalia - Sądy Boże (Jedrzej Grodzicki)
- Gildia Obieżyświatów - Bestiarium - Żyry (Jedrzej Grodzicki)
- Scenariusz - 24 godziny c.d. (Profesor Wilczur) Królowa Śniegu (Rafał Nowocień)
- Gospoda - Zasłyszane przy kufelku (Bogusław Zagłoba), Listy, Smocza lista, Apetyt na dziewice (Kosciej Papiginis) Powyżej średniej (Andrzej Olszewski) Wszystkie plagi średniowiecza (Adam Bański) Gry fabularne (Grzegorz B. Karykowski) Gry komputerowe (Emil Leszczyński)
- Komiks - Wilcze kły c.d. (Michał Mularski)
- Złoty Smok nr.4 (2/95 - luty) (Pers)
- Opowiadania: Wydrwiząb (Eugeniusz Dębski), Profesjonalizm zabójcy smoków (Ewa Białołęcka) Sprawa honoru (Igor Cyprjak) Odejście - Kuszenie (Franky Stein)
- Gildia Magów - Zodiak - klucz do fantasy? c.d. (Krzysztof Wirpsza)
- Gildia Obieżyświatów - Gródek średniowieczny (Adam Bański) Bestiarium - Ćpungi (Jedrzej Grodzicki) Wilkołaki i Wilkołactwo (Jacek Komuda)
- Gry Planszowe - Smocza piłka (Pili)
- Galeria Postaci (Piotr Kowalski)
- Gildia Wojowników - Szpada, rapier, lewak... (Tomasz Mogiła-Szajewski) Katalog broni (Tomasz Mogiła-Szajewski)
- Scenariusz - Czarny pies (Maciej Jurewicz i Marcin Baryłka) Po zmroku (Rafał Nowocień)
- Gospoda - Zasłyszane przy kufelku (Bogusław Zagłoba), Listy, Smocza lista, Prawda (Kosciej Papiginis) Powyżej średniej (Andrzej Olszewski) Typy kompanii (Maciej Nowak) Ars Magica (Piotr Leszczyński) Ja czarodziej (Jacek Piekara)
- Komiks - Bez tytułu (Andrzej Grzechnik)
- Złoty Smok nr.5 (3/95 - marzec) (Pers)
- Opowiadania: Nie wszystko złoto co się świeci (Jacek Piekara), Woda życia (Robbi de Wil) Bracia (Piotr Witold Lech)
- Gildia Magów - Zodiak - klucz do fantasy? c.d. (Krzysztof Wirpsza)
- Gildia Wojowników - Szabla - ukochana broń Polaka (Tomasz Mogiła-Szajewski) Katalog broni (Tomasz Mogiła-Szajewski)
- Gildia Obieżyświatów - Bestiarium - Krasawki (Jędrzej Grodzicki) Gród stożkowy (Adam Bańskii) O hultajach, łotrach... (Jacek Komuda)
- Galeria Postaci (Sławomir Kolendo)
- Gry Planszowe - Kryształowa różdżka (Pili)
- Scenariusz - Miecz z Eidaskod (Krzysztof Wirpsza)
- Gospoda - Zasłyszane przy kufelku (Bogusław Zagłoba), Redakcja i Ja, Smocza lista, Przed premierą (Arkadiusz Grzegorzak) Obszar nieciągłości (Eugeniusz Dębski) Intymny nastrój (Rafał Nowocień) Kraina labiryntów (Jacek Piekara)
- Komiks - Magiczna księga (Jarosław Musiał i Konrad Lewandowski)
- Abramakabra (Mervin Szraman)
- Złoty Smok nr.6 (4/95 - kwiecień) (Pers)
- Opowiadania: Czarna nowina (Jacek Komuda), Twarzą w twarz (Ed Greenwood) Miód dla Emiry (Feliks W. Kres)
- Komiks - Krótka rozpierducha (Wojciech Nawrot)
- Gildia Magów - Zodiak - klucz do fantasy? c.d. (Krzysztof Wirpsza)
- Gry Planszowe - Wieża dobrego maga (Pili)
- Gildia Obieżyświatów - Bestiarium - Mierzwak (Grzegorz B. Karykowski) Wieża Obronna (Adam Bańskii) O hultajach, łotrach... c.d. (Jacek Komuda)
- Gildia Wojowników - Kusza - broń wyklęta (Tomasz Mogiła-Szajewski) Katalog broni (Tomasz Mogiła-Szajewski)
- Scenariusz - Czarna wieża (Adam "Bowan" Kowalski i Athlar) Strategus (Paweł Wrześniewski i Filip Łajszczak)
- Gospoda - Zasłyszane przy kufelku (Bogusław Zagłoba), Redakcja i Ja, Smocza lista, Co tam Panie w integracji? (Eugeniusz Dębski) I Apage Satanas (Jacek Piekara) Magia X Muzy (Arkadiusz Grzegorzak) Gry fabularne (Profesor Wilczur)
- Komiks - Magiczna księga c.d. (Jarosław Musiał i Konrad Lewandowski)
- Abramakabra (Mervin Szraman)
- Złoty Smok nr.3 (1/95 - styczeń) (Pers)
----------------- - Charakterystyka subkultury graczy w RPG
Do zrobienia
----------------- - Dokładna zawartość wczesnych numerów MiM
- Dokładna zawartość Talizmanow
- informacje na temat konwentów, których nie ma na liście
- informacje o grze paragrafowej wydanej przez FIKCJE (parwdopodobnie w 84 roku, na 99% procent był to numer podwójny)
- czekamy na propozycje :)
Rok
-----------------
Do dziela!