Temat dotyczy ataku na twierdzę i starcia jej załogi z drużyną poszukiwaczy przygód.
VoBono pisze:Ja: Gdy ujawniacie się na dziedzińcu, rzucone przez was czary dziesiątkują obrońców na bramie. Początkowo zasialiście panikę, jednak wrogi taktyk opanowuje sytuację. Widzicie, jak rzuca na siebie jakieś zaklęcie, a z Wieży Trzech Dam i Baszty Południowej wybiegają magowie bojowi. Kusznicy na murach zmieniają stanowiska.
Hej, bardzo rozsądne założenie, to znaczy, że podstawą obrony przed takim atakiem będzie magiczna obstawa barona. Jednakże, takie rzeczy jak udane zdjęcie niewidzialności 10-poziomowej postaci czy "nawała ognia" wskazują na dosć potężnych czarodziejów. Czy baron aby na pewno takimi dysponuje? Ja widziałbym jego twierdzę raczej jako pełną szeregowych Zbrojnych i oficerów Wojowników, niż Czarodziejów i Kapłanów.
Poza tym, nie uwzględniłeś bardzo dużej mobilności graczy i wysokiej klasy pancerza. Zapewne, wrodzy kusznicy będą trafiać ich na 20-tkach, zaś oni w ciągu jednej rundy moga przemieścić się dimenson doorem np. do baszty czy do wewnątrz jakiegoś budynku, aby tam kontynuować walkę.
Żeby prowadzić tę rozważania, potrzebujemy jednak jakichś w miarę sensownych założeń. Najlepiej byłoby znaleźć jakąs opisaną twierdzę, wraz z załogą i planem zamku, a potem zacząć zastanawiać się, jak trudne byłoby jej zdobycie. Jakiś przydatny link może ?
Ja ze swojej strony też postaram się cos poszukać...
Drużyna:
Gish, robiony na szybko, jako że herosów dotyczy sprawa, to na heroicznym pointbuyu 32, 49 k. na sprzęt, rzucona siła byka, nie bawiłem się w żadne combat tricks czy stances:
Gish: Male Human Ftr1/Wiz5/ElK3/Sps1; CR 10;
Medium Humanoid (human);
HD 5d4+3d6+1d8+1d10+30; hp 82;
Init +7; Spd 20 ft/x4;
AC 27 (+7 armor, +5 shield, +3 dex, +1 natural, +1 deflection), touch 14, flat-footed 24;
Base Atk/Grapple +7/+11;
Full Atk +13/+8 One-handed (1d8+5;19-20/x2, +1 Longsword), +10/+5 Two-handed (1d8+2;20/x3, Composite Longbow [+2]);
SA&SQ Familiar, Alertness, Ignore Spell Failure(Ex);
SR 0; AL LG; SV Fort +13, Ref +9, Will +9;
Str 18(+4), Dex 16(+3), Con 16(+3), Int 20(+5), Wis 10(+0), Cha 10(+0);
Skills: Climb¹ +9, Concentration¹ +16, Handle Animal +4, Intimidate¹ +4, Jump¹ +1, Knowledge (arcana) +12, Knowledge (arch & eng) +11, Ride¹ +7, Spellcraft +19, Swim¹ +2, Use Magic Device +6.
Feats: Improved Initiative (PH 96), Power Attack (PH 98), Cleave (PH 92), Quick Draw (PH 98), Weapon Focus (PH 102) (Longsword), Scribe Scroll (PH 99)², Arcane Strike (CW 96), Practiced Spellcaster (CAr 82) (Wizard), Improved Toughness (MM4 203).
Sprzęt: twilight mithral breastplate +2, large mithral shield +3, ring of protection +1, amulet of natural armor +1, cloak of resistance +2, belt of condition +2, gloves of dexterity +2, longsword +1, headband of intellect +2.
Czary: Zna jak Wiz8, rzuca jak Wiz 10.