Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

sob sie 19, 2006 10:52 pm

Dzis coś nowego a mianowicie wybraniec Incabulosa, miłego Pana ze świata Greyawka. Zapraszam do lektury :)

WYBRANIEC INCABULOSA [GREYHAWK]

Nie ma we Flanaess drugiego takiego boga jak Incabulos, którego lękają się tak dobrzy jak i źli. Czarny Jeździec upaja się uczuciem strachu, jaki Sam powoduje. Zło otaczające Jego i jego wyznawców jest niemalże namacalne. Lubujący się w niesieniu rozpaczy, zarazy oraz wszelakich innych nieszczęść Incabulos potrzebuje jednak kogoś złego, plugawego i odartego z uczuć, kogoś, kto wspomógłby Go w jego Wielkiej Misji.
Wybrańcem Pana Zła może zostać każda zła istota, będąca Jego wyznawcą. Jego serce musi być czarne niczym smoła a chęć szerzenia zaraz i strachu oraz walki ze wszystkim co dobre musi być ogromna. Ciało każdego nowego Wybrańca przechodzi odrażającą przemianę. Deformacja tułowia i twarzy a także rąk, które zaczynają przypominać kości obwieszone resztkami mięsni i stawów, nadają jego aparycji przerażającej nuty.
Niosący Trwogę muszą cały czas udowadniać swoją przydatność Incabulosowi, gdyż, jeśli bóstwo uzna ich działania za mało skuteczne i ogólnie niezadowalające, odbierze całą ich moc a poza tym ześle na nich straszliwą chorobę, która powoli zacznie ich zabijać. Pan Zła nie ma skrupułów i nie wybacza. Właśnie to jest główny powód, dla jakiego Wybrańcy starają się wykonywać swoje obowiązki jak najlepiej. Status Wybrańca pomaga im również w osiąganiu swych własnych planów.
Głównymi zdaniami Niosących Trwogę jest terroryzowanie mieszkańców Flanaess, szerzenie różnego rodzaju chorób, zaraz a nawet doprowadzanie do suszy. To Wybrańcy przewodzą Incabulitom w ich misjach mających na celu zburzenie porządku panującego w miastach i wsiach. To do nich należy zadanie nauczania w jaki sposób najlepiej walczyć ze wszystkimi przeciwnikami Incabulosa, przede wszystkim z wyznawcami Rao i Pelora, dwóch dobrych Większych Mocy Flanaess. Porywanie, zabójstwa, bezczeszczenie grobów, to wszystko należy do Ich obowiązków. Również praca nad opracowywaniem nowego rodzaju chorób a także eksperymenty z różnego rodzaju stworzeniami jest ich chlebem powszednim.
Jak widać Wybrańcy Ci nie są jak to się już przyjęło przewodnikami i opiekunami wyznawców danego bóstwa a istotami, których moc ma po prostu pomagać Incabulosowi w szerzeniu spaczenia i zła. W jednym momencie może być trzech Wybrańców. Wybrańcem zostaje się z woli Incabulosa i to z jego woli można również status Wybrańca utracić.

Tworzenie Wybrańca Incabulosa:

Wybraniec Incabulosa jest szablonem, który może być nałożony na każdą złą istotę wyznającą Incabulosa. Wybraniec Incabulosa używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci za wyjątkiem tych opisanych poniżej.

Ataki specjalne: Wybraniec Incabulosa zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Trujący oręż (Sp): Wybrańcy zostają obdarowani przez Czarnego Jeźdźca umagicznionym sztyletem, który podobno wykonany jest ze spetryfikowanej części drzewa Yggdrasila. Sztylet posiada umagicznienie +3 oraz właściwość ranienia. Poza tym przy każdym trafieniu ofiara musi wykonać test na Wytr. (ST 16) lub zostanie zatruta (Obr. pierwszorzędne 1k4 Budowy, drugorzędne 1k3 Siły).

Zdolności czaropodobne: Wybraniec Incabulosa ma dostęp do następujących Zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym poziomowi postaci Wybrańca Incabulosa. 1/ dzień: Trucizna, Zakażenie ; 3/ dzień: Ochrona przed Dobrem, Zagłada.

Zdolności specjalne: Wybraniec Incabulosa zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Aura rozpaczy (Su): Wybraniec zyskuje zdolność wpływania na zachowanie innych. Kilkakrotnie w ciągu dnia potrafi wytworzyć wokół siebie aurę, napełniającą wszystkich jego przeciwników nieodpartym wrażeniem zagłady, nadchodzącego końca. Każdy przeciwnik znajdujący się w okręgu o promieniu 9 metrów a którego środkiem jest Wybraniec, musi wykonać rzut obronny na Wolę (ST 18 ) lub w wyniku narastającej w nim rozpaczy otrzyma kary –2 do wszystkich rzutów obronnych oraz testów ataku. Czas trwania Aury równa się liczbie KW Wybrańca a liczba jej wykorzystań w ciągu dnia wynosi 3.

Dotyk suszy (Su): Raz dziennie Wybraniec samym dotykiem potrafi sprawić, że okręg gleby o promieniu 18 metrów stanie się całkowicie nieurodzajny.

Mistrz nekromancji (Su): Mistrzowsko posługujący się magią nekromancji Incabulos przekazuje Wybrańcom swą wiedzę na temat wydatniejszego jej używania oraz obrony przed nią. Wybrańcy otrzymują plugawą premię +2 do ST czarów nekromantycznych a także +2 do rzutów obronnych przeciwko magii z tej szkoły.

Niepodatności (Ex): Wybraniec Incabulosa staje się niepodatny na choroby, strach oraz trucizny.

Opary(Su): Niedbający o higienę Incabulici wraz z pomocą Czarnego Jeźdźca wytwarzają wokół siebie aurę odoru. Każda istota znajdująca się w jej zasięgu, której nie powiedzie się rzut obronny na Wytr. (ST 14) dostanie mdłości, które mina dopiero po opuszczeniu aury. Aura ma promień 9 metrów a jej środkiem jest Wybraniec.

Pan Pragnień (Su): Pięć razy dziennie Wybraniec może sprawić, że wybrany cel poczuje się głodny lub spragniony (jeśli uprzednio nie powiedzie mu się rzut obronny na Wytr. o ST 21). Osoby takie zostaną poddane wszelkim zasadom głodu i pragnienia (opisane w PMP, str. 86).

Wrażliwość na światło (Su):Przebywając na świetle słonecznym Wybraniec otrzymuje kary -1 do rzutów obronnych oraz testów taku.

Rzuty obronne: Tak jak postaci.

Atrybuty: +4 do Budowy, +2 do Roztropności oraz Inteligencji.

Umiejętności: Wiedza (natura) oraz Zastraszanie traktowane są jako zdolności klasowe Wybrańca.

Atuty: Tak jak postaci.

Klimat/ Teren: Taki jak postaci.

Skala wyzwania: +4.

Charakter: Dowolny zły.

Skarb: Tak jak postaci.

Zaawansowanie: Tak jak postaci.

W chwili obecnej nie wiadomo nic o żadnym Wybrańcu Czarnego Jeźdźca.

NIEKANONICZNA WERSJA ALTERNATYWNA:

Mimo możliwości posiadania trzech Wybrańców Incabulosa, obecnie możemy spotkać tylko dwóch. Jeden przewodzi Incabulitom z Ull, rozsyłając stamtąd plagi i choroby na inne ziemie Flanaess. Jest to formorianin Jego Najstraszliwsza Złośliwość, Wielki Patriarcha Zniszczenia, Biskup Trwogi Grodek (NZ formorianin Woj3/ Kpł11 Incabulosa Wybraniec Incabulosa) jest osobą niezwykle osobliwą i paranoidalną. Mimo całej swej potęgi stara się zachowywać jak najnormalniej, choć widok zdeformowanego formorianina sam w sobie jest dość „nietypowy”. Jego pasją są badania nad nowymi chorobami w jego pracach często pomagają mu mefity oraz mumia ogrzego maga z gór Ulsprue, Hruzgraka (PZ ogrzy mag mumia Cza9) byłego przywódcy społeczności ogrów z Gór, obecnie jednego z najzagorzalszych wiernych Incabulosa.
Drugim Wybrańcem jest tajemniczy Isslithith (PZ Pokaźny Fihyr Zak11 Wybraniec Incabulosa) będący uosobieniem wszelkich koszmarów mieszkańców całego Flanaess. Tajemniczy i przerażający stwór aktywny jest głównie w nocy, gdy w obstawie ghuli oraz duchów nawiedza mniejsze miasta, głównie zamieszkałe przez dobre istoty. Współpracuje on również z Brązową Kabałą, tajemniczą organizacją powiązaną z Incabulosem, której głównymi zadaniami są badania nad likantropią oraz innymi chorobami.

Komentarze, opinie mile widziane :)
Ostatnio zmieniony ndz sie 20, 2006 12:26 pm przez amnezjusz, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

sob sie 19, 2006 11:53 pm

Od razu zaznaczę, że nie mogę w pełni ocenić tego Wybrańca, gdyż nie znam tego bóstwa. Ale do rzeczy:

Po pierwsze wszystkie ataki wymagające RO na wytrwałość dałbym ST=1/2 lub 1/4 (każda zdolność może mieć inny)+mod z bd. Na wyższych poziomach oparcie się tym efektom nie jest trudne.

Amnezjusz pisze:
Sztylet posiada umagicznienie +2

Dałbym +3

Amnezjusz pisze:
Niepodatności (Ex): Wybraniec Incabulosa staje się niepodatny na choroby, efekty wpływające na umysł oraz trucizny

Wyrzuciłbym niepodatnośc na efekty wpływające na umysł.

Amnezjusz pisze:
Pokaźny Fihyr
\
A co to takiego?

No cóż Wybraniec może być, jak wspomniałem nie znam na tyle GH aby dać uczciwą ocenę, więc jej nie daję :wink: Jednak zdolności IMO całkiem ciekawe.

P.S Napisz mi coś o Amn w temacie w dziale FR :wink: :razz:
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

ndz sie 20, 2006 11:52 am

iron_master pisze:
Po pierwsze wszystkie ataki wymagające RO na wytrwałość dałbym ST=1/2 lub 1/4 (każda zdolność może mieć inny)+mod z bd. Na wyższych poziomach oparcie się tym efektom nie jest trudne.

Dobre, chyba się zastosuję.
iron_master pisze:
Dałbym +3

Hmm, nawet czemu nie, skoro jest to Większe Bóstwo to takie umagicznienie byłoby dobre.
iron_master pisze:
Wyrzuciłbym niepodatnośc na efekty wpływające na umysł.

...ale na ich miejsce dałbym niepodatność na strach :)
iron_master pisze:
Amnezjusz napisał:
Pokaźny Fihyr
\
A co to takiego?


[quote=Renald]Fihyr to inaczej Feyr. Istoty te powstają z potężnej energii emocjonalnej rzeszy ludzkości, których dotknęło nieszczęście. Fihyry są ucieleśnieniem zbiorowych lęków. Żerują w miejscach często terroryzowanych lub innych gdzie można spotkać się z paniką i strachem w społeczeństwie. Zazwyczaj żyją przez jedną noc, aby nawiedzać sny i siać postrach w i tak już dotkniętych nieszczęściem sercach. Z wyglądu przypominają gąbczastą kulę, wyposażoną w setki żółtych ślepli, z powykrzywianymi, wciąż ociekającymi śliną otworami gębowymi. Poruszającą się na dwóch długich mackach.[quote=Renald z tematu o Stworzeniach z Odległej dziedziny] Większy Fihyr (Feyr) to istota, która żyje o wiele dłużej (może nawet wiecznie). Feyry występowały w IWD 2.

A co do Amnu i Sothillijskiego imperuim to juz się wypowiedziałem ;)
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

ndz sie 20, 2006 12:09 pm

Amnezjusz pisze:
iron_master pisze:
Wyrzuciłbym niepodatnośc na efekty wpływające na umysł.


...ale na ich miejsce dałbym niepodatność na strach :)

+1
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

śr sie 23, 2006 2:09 pm

iron_master pisze:
Od razu zaznaczę, że nie mogę w pełni ocenić tego Wybrańca, gdyż nie znam tego bóstwa

Już niedlugo (czyt. po moim powrocie do domu) na Polach rzepy ukaże się atrykul traktujący o tym bogu i będziesz mógl się więcej o nim dowiedzieć :)

BTW Już niedugo Wybraniec Shargaasa oraz Segojana Earthcallera :)

Zapraszam również do oceniania ostatniego Wybrańca ;)
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

sob sie 26, 2006 4:39 pm

Wracam po krótkiej przerwie do tematu, a tu co ? ... Wracają Baldurowe wspomnienia :wink: .
Wybraniec Raxivorta jest naprawdę bardzo dobrze wykonaną pracą a jej bardzo wysoki poziom prezentują nie tylko idealnie dobrane zdolności ale i początkowy opis Fragmentu książki Ezjusza z Amnu ”Ezjusza Przewodnik po Amnie" a także Fragment traktatu Ezjusza z Amnu ”O Bóstwach wszelakich” :wink:
Wybrańca czytam już w poprawionej wersji i naprawde mi się podoba.

Co zaś tyczy się Wybrańca Incabulosa, bo choć nie znam się za bardzo na Greyhawku, to z przyjemnością się na jego temat wypowiem :wink: . Zdolności jak zwykle dobrze dobrane i ciekawie opisane. Wstęp fabularny łatwo i przyjemnie się czyta a przykładowi wybrańcy pasują do klimatu bóstwa. Premie do atrybutów również dobrze dobrane, jedak nieumarli zostający w przyszłości wybrańcami zbyt dużo by nie zyskali jeśli chodzi o atrybuty.
Zastanawia mnie jedynie jedna rzecz. Mianowicie
amnezjusz pisze:
Niosący Trwogę muszą cały czas udowadniać swoją przydatność Incabulosowi, gdyż, jeśli bóstwo uzna ich działania za mało skuteczne i ogólnie niezadowalające, odbierze całą ich moc a poza tym ześle na nich straszliwą chorobę, która powoli zacznie ich zabijać. Pan Zła nie ma skrupułów i nie wybacza. Właśnie to jest główny powód, dla jakiego Wybrańcy starają się wykonywać swoje obowiązki jak najlepiej.

Może przydałoby się zrobić na tej podstawie specjalną zdolność, opisaną w ten sposób, że gdy wybraniec nie wywiąże się z zadanej mu mu przez boga misji, pada ofiarą klątwy, która minie dopiero po powrocie do łask Incabulosa.

Na koniec jeszcze raz gratuluje dobrej roboty.
 
Awatar użytkownika
strateks
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 112
Rejestracja: pt cze 16, 2006 3:44 pm

Wybraniec Kelemvora

śr sie 30, 2006 3:49 pm

Ehm.. no, tego. Przeczytałem sobie Waszych Wybrańców (BTW w większości bardzo dobrych) i pomyślałem, że ja też mógłbym coś zamieścić. Rozpisałem Wybrańca Kelemvora, a ponieważ ten szablon najprawdopodobniej już gdzieś za oceanem zamieszczono, to traktujcie poniższy tekst jako moją prywatną interpretację tej postaci. No bo jeśli jest u Wizardów, to nie każdy potrafiłby sobie przetłumaczyć... przynajmniej tak myślę. A tak jest polska i też nieoficjalna wersja.


WYBRANIEC KELEMVORA

Kelemvor, Władca Umarłych i Sędzia Potępionych. To On jest bóstwem śmierci, to On ma wpływ na wszystkich, którzy ciała zginęły, lecz dusze wciąż istnieją. To do Niego trafiają wszyscy bezbożni i pozbawieni wiary, których żaden bóg nie zechciał przyjąć do swego królestwa. Do Kelemvora, boga z Planu Letargu...
Nie jest taki sam, jak Jego okrutni poprzednicy poprzednicy: Myrkul, Cyric. Kelemvor wierzy, że dla boga umarłych najważniejsza jest sumienność i uczciwość w wykonywaniu obowiązków, nie szerzenie zła i rozpaczy wśród śmiertelników. Postępuje rozsądniej, zabiera do siebie i osądza nie dla przyjemności gnębienia dusz, lecz z powodu takich właśnie ponurych kompetencji. Kelemvor dba o to, by każdy skończył swe życie w spokoju i w odpowiednim czasie, sprzeciwia się nieumarłym i działaniami niektórych bóstw, zwłaszcza Cyrica, Talony i Velsharoona. Dlatego poszukuje na Planie Materialnym prawych i oddanych Jego sprawie śmiertelników, którzy mogliby działać w imieniu Sędziego Potępionych, jednocześnie zyskując wielką moc.
Wybrańcy Kelemvora to przede wszystkim najwyżsi rangą kapłani, a czasem paladyni tego boga, lecz zdarzają się również wędrujący od miasta do miasta i od krainy do krainy niszczyciele nieumarłych i strażnicy spokoju martwych. Są to słudzy i reprezentanci Władcy Umarłych na Torilu, którzy zawsze postępują wedle Jego woli. Ich najważniejszymi obowiązkami jest między innymi głoszenie nauk oraz dogmatów Kościoła Kelemvora, strzeżenie świętych przybytków boga, ochrona cmentarzy przed zgubnym wpływem nekromantów czy niesienie szybkiej śmierci tym, którzy są godni tej łaski.
Kelemvor wybiera Wybrańców ze swoich najpotężniejszych wyznawców, którzy właśnie trafili do Jego ponurego królestwa umarłych, a to dlatego, że najlepiej zrozumieć naturę śmierci, osobiście ją przechodząc. Bóg sam decyduje, kto najlepiej nadaje się na jednego z Jego faworytów, czasem tylko radząc się byłych Wybrańców lub boga Jergala. Nim śmiertelnik powróci żywy na Toril, poznaje wiele tajemnic Planu Letargu i Miasta Sądu, odbywa też audiencję u boskiego patrona, który obdarza go wtedy namiastką swej potęgi. Warto zauważyć, że w przeciwieństwie do Wybrańców niektórych innych bóstw, reprezentant Kelemvora odczuwa normalne efekty starzenia się, gdyż przed ostateczną śmiercią każdy powinien doświadczyć zarówno wigoru oraz rozkoszy młodości, jak i kropli cierpienia, gdy życie powoli dobiega kresu. W danej chwili może być trzech Wybrańców.


Tworzenie Wybrańca Kelemvora

Wybraniec Kelemvora jest szablonem, który może zostać nałożony na każdego humanoida wyznającego Władcę Umarłych, który umarł (także śmiercią naturalną) i spędził co najmniej dzień w Mieście Sądu służąc Sędziemu Potępionych. Po 2k10 dniach (lub szybciej, jeśli zostanie wskrzeszony) powraca, nie tracąc poziomu, jako Wybraniec Kelemvora. Maksymalny możliwy wiek postaci zwiększa się o 1/3, więc ta wciąż może żyć, nawet jeśli przed zyskaniem tego tytułu umarła ze starości.

Ataki specjalne: Wybraniec Kelemvora zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Zdolności czaropodobne: Wybraniec Kelemvora ma dostęp do następujących Zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym poziomowi postaci Wybrańca. Na życzenie: obserwacja śmierci, spowolniony rozkład, wykrycie nieumarłego. Dwa razy dziennie: rozmawianie ze zmarłymi, niewidzialność dla nieumarłych, większe rozproszenie (wpływa tylko na czary i efekty nekromancji). Raz dziennie: zniszczenie nieumarłych, 9i0ochrona przed negatywną energią[/i].

Konsekracja cmentarza (zc): zadaniem Wybrańców Kelemvora jest między innymi strzeżenie wiecznego spokoju zmarłych i zapobieganie powstawaniu plugawych nieumarłych. Ta zdolność służy do chronienia cmentarzy, katakumb i innych miejsc, gdzie znajduje się wiele martwych ciał. Wybraniec może na życzenie konsekrować obszar w rodzaju tych wymienionych wcześniej, o powierzchni do 100 metrów kwadratowych w ciągu minuty. Musi znajdować się pośrodku poddanego tej mocy obszaru i jednocześnie modlić się za dusze leżących tu umarłych. Poza tym efekt jest analogiczny do czaru konsekracja w wersji +6/-2, na poziomie czarującego równym poziomowi Wybrańca, który ponadto nie wymaga komponentów materialnych i trwa 1 dzień na każdy poziom Wybrańca.

Zaśnięcie (zn): Wybraniec Kelemvora potrafi umorzyć cierpienie konających, śmiertelnie chorych i sędziwych starców, dla których życie jest już tylko jedną wielką, bolesną udręką. Odmawiając krótką modlitwę (jedna pełna runda) i dotykając podmiotu, napełnia go pozytywną energią- ten praktycznie nie odczuwa już bólu, a świadomość mającej nastąpić za chwilę śmierci wcale nie wydaje mu się już straszna. Wręcz przeciwnie, zaczyna odczuwać szczęście, że opuści ten padół łez i zobaczy po drugiej stronie lepszy, piękniejszy świat. W przeciągu 1k4 rund umiera. Jeśli cel zaśnięcia nie posiadał bóstwa opiekuńczego, staje się nim Kelemvor. Moc działa tylko za zgodą celu, nie można go w żaden sposób oszukać (wtedy efekt nie nastąpi), dlatego dotykane stworzenie nie wykonuje rzutu obronnego. Wybraniec Kelemvora może użyć tej mocy na życzenie, lecz zwykle tylko na osobach, które naprawdę zasłużyły na szybką i bezbolesną śmierć.

Wieczny odpoczynek (zn): z tej mocy Wybraniec Kelemvora może skorzystać dwa razy w dekadniu. Jej celem jest martwe ciało dotknięte przez Wybrańca, który przez minutę modli się do Władcy Umarłych. Od teraz, gdy ktoś zechce wskrzesić, ożywić lub w jakiś sposób porozumieć się ze zmarłym, szanse na to, że się uda, wynoszą 5% na poziom użytego czaru. Porażka powoduje, że zaklęcie zawodzi, niemniej można spróbować ponownie, ale dopiero po upłynięciu 24 godzin. Efekt utrzymuje się rok na każdy poziom Wybrańca Kelemvora i jedynym sposobem na rozproszenie go jest użycie cudu lub życzenia, które również mają ograniczoną szansę powodzenia. Wieczny odpoczynek chroni przed każdą próbą wskrzeszenia, wyjąwszy moc samego Kelemvora, który może bez problemu zanegować efekt. Nawet jeśli istota poddana tej mocy powróci do świata żywych, ta znowu zadziała, jeśli cel powtórnie zginie.

Zdolności specjalne: Wybraniec Kelemvora zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Braterstwo zmarłych (zn): duchy zmarłych mistycznie wspierają najwyższych sługów Kelemvora, gdy ci znajdą się w sferze ich wpływów. Zawsze, gdy Wybraniec przebywa na cmentarzu, w katakumbach etc., zyskuje premię z morale +1 do rzutów obronnych. Efekt utrzymuje się, dopóki Wybraniec znajduje się w danymi miejscu i jeszcze godzinę po tym, jak je opuści.

Niepodatności (zw): Wybraniec Kelemvora jest niepodatny na choroby, paraliż, wysączenie poziomów oraz magiczne i niemagiczne efekty strachu.

Objawione odegnanie nieumarłych (zn): Sędzia Potępionych nie toleruje istnienia nieumarłych i obdarza swych sługów zdolnościami pomocnymi w odganianiu i niszczeniu tych istot. Na potrzeby odganiania nieumarłych, wszystkie poziomy postaci posiadane przez Wybrańca traktowane są jak poziomy kapłana. Ponadto, każdy odegnany nieumarły otrzymuje natychmiast 1k10 obrażeń od pozytywnej energii (bez rzutu obronnego).

Odporność na czary (zw): 13 + poziom Wybrańca, lecz ma wpływ tylko na czary i efekty nekromancji oraz zabójcze zaklęcia.

Powrót do świata żywych (zn): Kelemvor czuwa nad swoimi Wybrańcami, którzy są chyba jedynymi istotami, które dobrowolnie zgadza się wskrzeszać. Jeśli Wybraniec zostanie magicznie wskrzeszony, nigdy nie utraci poziomu ani punktu Budowy, które powodują zaklęcia w rodzaju przywołania z martwych lub reinkarnacji. Ponadto, jeśli nikt nie wskrzesi Wybrańca w przeciągu 2k10 dni od jego śmierci, zajmie się tym sam Władca Umarłych (za pomocą prawdziwego wskrzeszenia), o ile bohater będzie chciał powrócić do świata żywych. Pojawi się wtedy w wybranym przez siebie miejscu w promieniu kilometra od miejsca zgonu lub swoich zwłok.

Rzuty obronne: Tak jak postać.

Atrybuty: +2 do Budowy, +4 do Roztropności

Umiejętności: Wiedza (religia) staje się umiejętnością klasową Wybrańca, o ile wcześniej taką nie była.

Atuty: Tak jak postać.

Klimat/ teren: Tak jak postać.

Skala wyzwania: +4

Charakter: Praworządny Neutralny, Neutralny, Praworządny Dobry.

Skarb: Tak jak postać.


Istniejący Wybrańcy Kelemvora? Hmm... Nie byłem w stanie sprawdzić, czy gdzieś byli takowi rozpisani, bo tą pracę (tak jak i wszystkie poprzednie :)) tworzyłem w domu, bez połączenia z netem. A jak zamieszczam (nie u siebie), to nie mam za bardzo jak sprawdzić (bo mało czasu jest). W każdym razie, gdyby nie istniały żadne materiały o Wybrańcach tego boga, poniższe pomysły mogą się do czegoś przydać.

Wersja niekanoniczna

Kelemvor jak na razie utrzymuje w świecie śmiertelników trzech swoich Wybrańców, lecz może to się zmienić, gdyż jak na razie piastuje swe stanowisko stosunkowo niedługo. Pierwszym z nich jest Zolhart Fearfist (księżycowy półelf, mężczyzna, PD Wybraniec Kelemvora Woj 3/ Pal 14), sędziwy weteran wielu bitew ze złymi siłami przeciwników swego boskiego patrona na Zachodnich Ziemiach Centralnych. Otrzymał on funkcję Wybrańca na krótko po tym, gdy Kelemvor został wyniesiony do rangi bóstwa. Jest już naprawdę bardzo stary i niebawem zapewne opuści śmiertelny świat na zawsze, lecz za godną służbę zostanie sowicie nagrodzony.
Drugi wybraniec to mający w sobie ponoć kilka kropel krasnoludzkiej krwi Erabl Marr’Honlil (człowiek, mężczyzna, PN Wybraniec Kelemvora Kap 15/ Hie 3), głowa Kościoła Kelemvora w Bezantur w tharchu Priador. Mimo trudnych warunków życia w Thay, nienagannie wypełnia swe obowiązki opiekuna największego cmentarza w mieście, czasem będąc też nawet nieco za bardzo okrutny w stosunku do wyznawców religii, do których jego bóg jest uprzedzony, przede wszystkim Velsharoona. Zwalcza tych praktykantów szkoły nekromancji, którzy zbyt często budzą zmarłych z ich wiecznego snu i nienaturalnie przedłużają sobie życie, lecz w państwie, w którym największą władzę posiada licz, jest to niezwykle trudne zadanie.
Istnieje jeszcze trzecia faworyzowana przez tego boga osoba, jednak jej tożsamość pozostaje niemal całkowicie nieznana. Wiadomo tylko, że jest to najprawdopodobniej czarownik (a może czarodziejka?), który w jakiś sposób chroni się przed wszystkimi próbami magicznego rozpoznania. Powiadają, że jest wielkim przeciwnikiem Kultu Smoka i z pomocą kilku współwyznawców ma na swoim koncie zniszczenie co najmniej jednego drakolicza i zabicie kilku Odzianych w Purpurę, wysokich rangą członków wspomnianej wcześniej organizacji. Ta tajemnicza persona stała się Wybrańcem całkiem niedawno i tylko Sędzia Potępionych zna powody, dlaczego wybrał akurat ją.
Ostatnio zmieniony sob wrz 23, 2006 11:54 am przez strateks, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

śr sie 30, 2006 4:10 pm

Kolejny Wybraniec, kolejny opis ale i kilka błędów:

strateks pisze:
wyczerpanie, krąg zagłady

Moce nieodpowiednie, wyczerpanie polega na wysączaniu poziomów a tego Kelemvor chyba nie chce wśród wyznawców, proponowałbym zmienić na śmierć nieumarłych czy coś takiego.

strateks pisze:
Przeciwko wyjątkowo potężnym nieumarłym (licze, drakolicze, duchy głodu) zasięg jest większy aż trzy razy.

Chyba na odwrót powinno być, jak sam wspomniałeś to są wyjątkowo potężni nieumarli a wieć powinno ich sie trudniej wykryć.

strateks pisze:
niewidzialność dla nieumarłych

To samo jak w przypadku wyczerpania i kręgu zagłady.

strateks pisze:
swojego podwładnego Jergala

Jergal nie jest sługą Kelemvora, tylko mu doradza, jakby mu się chciało to zdegradowałby kelemvora.

strateks pisze:
Odporność na czary (zw): 13 + poziom Wybrańca

Poprawnie powinno być 12.

strateks pisze:
Wybraniec Kelemvora może użyć tej mocy na życzenie, lecz zwykle tylko na osobach, które naprawdę zasłużyły na szybką i bezbolesną śmierć.

Więc skoro tak to zmieniłbym na trzy lub cztery razy dziennie.

Wybrańcy dobrze wykonani, jak to od Kelemvora, szablon może troche zbyt napakowany, wszystko dobre ale i tak nie cierpie Kelemvora i jego błaznowatych pogromców nieumarłych.
 
Awatar użytkownika
strateks
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 112
Rejestracja: pt cze 16, 2006 3:44 pm

śr sie 30, 2006 4:30 pm

Vitriol Plugawiciel pisze:
Moce nieodpowiednie, wyczerpanie polega na wysączaniu poziomów a tego Kelemvor chyba nie chce wśród wyznawców, proponowałbym zmienić na śmierć nieumarłych czy coś takiego.

Mimo wszystko jednak Kelemvor reprezentuje śmierć, a te zdolności służą do walki również z żywymi wrogami. W końcu nie spotyka się samych zombie :) Śmierc umarłych wydaje mi się zaś zbyt potężna.
Vitriol Plugawiciel pisze:
Chyba na odwrót powinno być, jak sam wspomniałeś to są wyjątkowo potężni nieumarli a wieć powinno ich sie trudniej wykryć.

Aura tych bytów jest potężniejsza, bardziej "namacalna", tak więc można ich łatwiej wykryć za pomocą tego nadnaturalnego zmysłu.
Vitriol Plugawiciel']Jergal nie jest sługą Kelemvora, tylko mu doradza, jakby mu się chciało to zdegradowałby kelemvora. [/quote]
Może i masz rację, ale Kelemvor jest większym bogiem, a Jergal półbogiem albo mniejszzym, nie pamiętam. Jergal ma władzę nad potężniejszą od siebie mocą?
[quote="Vitriol Plugawiciel pisze:
Poprawnie powinno być 12.

A niby czemu? Ta OC wpływa tylko na niektóre efekty, jest więc nieco potężniejsza.
Vitriol Plugawiciel pisze:
Więc skoro tak to zmieniłbym na trzy lub cztery razy dziennie.

Ta moc służy do wypełniania woli bóstwa i może być użyta zawsze, kiedy to potrzebne. Nie dzieje się to często, lecz nigdy nie zdarzy się przypadek, aby jej zabrakło.
Vitriol Plugawiciel pisze:
szablon może troche zbyt napakowany

Masz trochę racji, ale tylko kilka mocy jest typowo bojowych, reszta służy do ochrony zmarłych i innych celów. Ewentualnie mogę usunąć jakieś zdolności czaropodobne.
Vitriol Plugawiciel pisze:
wszystko dobre ale i tak nie cierpie Kelemvora i jego błaznowatych pogromców nieumarłych.

Jak to? Przecież wszyscy kochają Kelemvora! :)
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

śr sie 30, 2006 4:47 pm

strateks pisze:
wszystko jednak Kelemvor reprezentuje śmierć, a te zdolności służą do walki również z żywymi wrogami. W końcu nie spotyka się samych zombie

Ale wyczerpanie należy do ,,złych" czarów, których wyznawcy Władcy umarłych nie używają, wiem czym zajmuje się Kelemvor, ale chyba wiesz, że to najdziwniejszy z Panów smierci Fearunu..

strateks pisze:
Aura tych bytów jest potężniejsza, bardziej "namacalna", tak więc można ich łatwiej wykryć za pomocą tego nadnaturalnego zmysłu.

Logicznie, powinno trudniej, według przykłady co łatwiej wykryjesz, bezmyślnego zombiaka czy drakolicza o niezwykle silnej woli?
szkieleta czy boskiego atropala, ghoula czy demilicza itd.

strateks pisze:
A niby czemu?

Bo tak jest mechanicznie poprawnie, popatrz na licza czy pomroka.

strateks pisze:
Jergal ma władzę nad potężniejszą od siebie mocą
Jergal był pierwszym panem śmierci i ma ogromną wiedze, nie oddał całej swej mocy, wiedza to jego broń, posiada wiedze lub moc, która osłabia aktualnego Pana śmierci.

strateks pisze:
Jak to? Przecież wszyscy kochają Kelemvora!

Zrób sonde dla tych, kto lubią nekromancje i nieumarłych a potem popatrz na moją ksywe, masz odpowiedź.
 
Awatar użytkownika
strateks
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 112
Rejestracja: pt cze 16, 2006 3:44 pm

śr sie 30, 2006 5:10 pm

Vitriol Plugawiciel pisze:
Ale wyczerpanie należy do ,,złych" czarów, których wyznawcy Władcy umarłych nie używają, wiem czym zajmuje się Kelemvor, ale chyba wiesz, że to najdziwniejszy z Panów smierci Fearunu...

Ael Ty nie powinienieś uważać go za jak najlepszy :) Wyczerpanie nie odbiera sił na zawsze, więc IMHO Kelemvor chyba nie uważa go za nic złego. A jeśli nie tym, to czym wybraniec ma walczyć? "Mocami Światłości"? :razz: Raczej nie.

Vitriol Plugawiciel pisze:
Logicznie, powinno trudniej, według przykłady co łatwiej wykryjesz, bezmyślnego zombiaka czy drakolicza o niezwykle silnej woli?

Łatwiej wykryję drakolicza (bo śmierdzi) :) Wydaje mi się, że licz albo drakolicz nie będzie się specialnie starał ukryć (bo zwykle nie ma przed kim). Zobaczę, co powiedzą inni, jeśli tacy w ogóle będą :)

Vitriol Plugawiciel pisze:
Bo tak jest mechanicznie poprawnie, popatrz na licza czy pomroka.

No i co, że licz i pomrok (BTW dziwna nazwa) mają takie OC? Mój Wybraniec ma lepsze. Czy już nie panuje demokracja, że będą się mnie czepiać jak dam OC o 1 większą?

Vitriol Plugawiciel pisze:
Jergal był pierwszym panem śmierci i ma ogromną wiedze, nie oddał całej swej mocy, wiedza to jego broń, posiada wiedze lub moc, która osłabia aktualnego Pana śmierci.

Ale ma mniejszą moc :) Kiedyś Jergal może i był potężny, ale jako że chciał się podzielić swą mocą, to niech teraz cierpi, że Kelemvorowi do pięt nie dorasta :) (wybaczcie mi brak powagi :hahaha: )

Vitriol Plugawiciel pisze:
Zrób sonde dla tych, kto lubią nekromancje i nieumarłych a potem popatrz na moją ksywe, masz odpowiedź.

Sam sobie zrób sondę to zagłosuję :)
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

śr sie 30, 2006 5:45 pm

strateks pisze:
Ael Ty nie powinienieś uważać go za jak najlepszy Wyczerpanie nie odbiera sił na zawsze, więc IMHO Kelemvor chyba nie uważa go za nic złego

Sprawdź w WiP co Kelemvor toleruje a co nie, wyczerpanie opiera się na negatywnej energii, to zła energia, która napędza nieumarłych.

strateks pisze:
Mój Wybraniec ma lepsze. Czy już nie panuje demokracja, że będą się mnie czepiać jak dam OC o 1 większą?

Mi nie chodziło o potęge tylko o zgodność z mechaniką.

strateks pisze:
Łatwiej wykryję drakolicza (bo śmierdzi) Wydaje mi się, że licz albo drakolicz nie będzie się specialnie starał ukryć (bo zwykle nie ma przed kim).

Wyobraź sobie, że w przeciwieństwie do innych plugawych istot czy złych czarnych charakterów, potężni nieumarli wiedzą, że wszystko może sie sypnąć, zawsze są przygotowani.
Na przykład przesławny "Creeping Doom" drakolicz o SW 49 mieszkający
koło Waterdeep, największego miasta Fearunu nie został jeszcze wykryty, a według twojego pomysłu i idei cuchnie porządnie.
Pamiętaj, że nigdy nie mów nigdy.

strateks pisze:
Ale ma mniejszą moc

Mechanicznie tak a fabularnie to co innego.
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

śr sie 30, 2006 6:39 pm

Bardzo fajny wybraniec, gratuluję strateks. Może i nie przepadam za Kelemvorem, jako Bogiem (wolałem jego poprzedników), jednak o pracy postaram się coś od siebie napisać, bo jest bardzo dobra. Właściwie praca nie ma błędów, poza małymi o których za chwilę.
Zdolności dobrze dobrane i klimatyczne. Idealnie pasujące do klimatu Kelemvora. Opis początkowy i opisy mocy dobrze, przyjemnie i szybko się czyta, jednocześnie nie zauważyłem innych błędów. Zastanawiam się nad Atrybutami premiowymi - stanowczo za słabe, jak na Większe Bóstwo. Proponowałbym coś około Budowa +8, Roztropność +4. Sporadycznie Charyzma.
strateks pisze:
Umiejętności: Wiedza (nieumarli) staje się umiejętnością klasową Wybrańca, o ile wcześniej taką nie była.

Głowy nie dam ale jestem pewien, że czytałem o tym iż Wiedza (nieumarli) zawarta jest w Wiedzy (religia).

Co zaś do zdolności, o którą dyskusja się toczy, to choć bardziej skłaniałbym się w stronę zdania strateksa, to wydaje mi się, że bardziej odpowiednia była by zdolność Wykrycie Nieumarłego/ Potężniejsze Wykrycie Nieumarłego zamiast po prostu wzmocnieniu zdolności Węch.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

śr sie 30, 2006 9:33 pm

Dawno nie było mnie w tym temacie i wygląda na to, że sporo się zmieniło a do skomentowania czeka nie jedna a dwie prace :). W takim razie nie przedłużając czas przejść do nadrabiania zaległości.

Wybraniec Incabulosa
Tak jak powiedzieli moi przedmówcy bardzo udany Wybraniec. Fabularnie prezentuje wysoki poziom tak pod względem klimatu jak i wartości merytorycznej. Opis jest na tyle dokładny, że nawet ktoś kto niezbyt zna się na Greyhawku (ktoś taki jak ja) jest w stanie bez problemu wyobrazić sobie taką postać a następnie wprowadzić ją do gry. Wszystkie najważniejsze kwestie zostały podane w jasny i klarowny sposób a cała praca ma swoją atmosferę a także pewną magię chcarakterystyczną dla GH. Również przykładowi Wybrańcy to postacie ciekawe i warte wykorzystania w jakiejś kampanii toczącej się właśnie w tym świecie. Za stronę fabularną duży plus.
Jeśli chodzi o mechanikę to jest podobnie. Ataki, specjalne zdolności, czary i premie do atrybutów są dobrze dobrane, ciekawe i zrównoważone. Ich wyjaśnienia nie pozostawiają żadnych wątpliwości natury technicznej. Także zgodność z dogmatami Incabulosa zdaje się być zachowana (choć na ten temat zapewnie lepiej wypowiedziałby się ktoś znający GH np. M.S.).
Podsumowując praca jest bardzo ciekawa, klimatyczna i po prostu udana. Pozostaje mi tylko pogratulować i czekać na kolejne porcje informacji od Ezjusza z Amn :wink: .

Wybraniec Kelemvora
Ja natomiast należę o tych, którym Kelemvor bardzo odpowiada jako bóg śmierci :). Jednak nie ma to za bardzo wpływu na moją ocenę Wybrańca, która niestety zbyt wysoka nie będzie. Jednak mimo wszystko po kolei i formalnie:
Strona fabularna zła nie jest. Pasuje całkiem nieźle do Kelemvora a właściwie jedyne co zgrzyta to postawienie obok siebie Jergala i Cyrika, choć obaj byli bóstwami śmierci to jednak ten pierwszy zawsze miał reputacje sędziego, surowego acz sprawiedliwego boga i daleko mu do szalonego Pana Kłamstw. Tutaj więc bym nieco to zmienił. Poza tym jest w porządku, brakuje mi nieco klasycznej informacji dotyczącej tego ilu może być jednocześnie Wybrańców oraz w jakis sposób można stracić ten status (w formie w jakiej zwykle umieszcza to np. amnezjusz). Przykładowi Wybrańcy to też całkiem niezłe postacie, choć sądzę, że dokładniejszy opis trzeciej także byłby pożądany i ułatwiłby wprowadzanie tych postaci do gry. Ogólnie jednak źle nie jest i pewien klimat całość trzyma.
Nieco gorzej jest z mechaniką, w której pojawia się sporo zgrzytów. Zaczyna się od czarów opartych na negatywnej energii (co powiedzieli już moi przedmówcy), których Kelemvor nie toleruje a tłumaczenie, że to do walki z żywymi raczej mnie nie przekonuje (ten Wybraniec ma walczyć z nieumarłymi a nie z żywymi - z nimi musi sobie poradzić inaczej). Dalej mamy kilka całkiem niezłych zdolności (Zaśnięcie, Braterstwo zmarłych) ale także kolejne potworki. Pierwszym z nich jest Odór nieśmierci, który choć może skuteczny to jest całkowicie pozbawiony klimatu i zamiast niego naprawdę lepiej dać stale działające wykrycie nieumarłego. Podobnie jest w przypadku Objawionego odegnania - zamiast mieszać może lepiej po prostu dać, że na potrzeby odegnania wszystkie poziomy postaci są traktowane jak poziomy postaci? To byłoby znacznie logiczniejsze i prostrze. Reszta nie jest zła, OC może być (dla formalności powiem, że nie ma zasad jakie ono powinno być, może być 11, 12, 15+poziom postaci zależnie od pomysłu autora), premie do atrybutów też są w porządku, zamiast wiedzy (nieumarli) lepiej dać wiedzę (religię) bo to się w tym właśnie zawiera.
Podsumowując praca mocno średnia. Fabularnie do przyjęcia ale nieco zepsuta mechanika oraz mało klimatyczne zdolności dość skutecznie do niej zniechęcają. Praca wymaga sporo poprawek ale ma szanse, to muszę przyznać.
 
Awatar użytkownika
strateks
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 112
Rejestracja: pt cze 16, 2006 3:44 pm

sob wrz 23, 2006 12:24 pm

Mam wreszcie okazję, by zajrzeć na forum, wypadałoby więc nieco poprawić moją pracę. Tak więc:
- usuwam kontrowersyjny odór nieśmierci zastępując go wykryciem nieumarłego.
- zmieniam 'złe" zdolności czaropodobne, zabierając plagę i zamiast kręgu śmierci oraz wyczerpania dając zniszczenie nieumarłego i ochronę przed negatywną energią.
- Oobjawione odegnanie nieumarłego zostaje uproszczone.
- zamiast Wiedzy (nieumarli) od teraz jest Wiedza (religia).
- no i parę drobnych zmian w tekście

Tak więc zastosowałem się do większości sugestii Radnona, które w większości są jednak słuszne. Na swoje usprawiedliwienie (chodzi o zdolności czaropodobne) muszę powiedzieć, że nie wiedziałem aż tak dużo o stosunku Kelemvora do negatywnej energii, gdyż tworząc szablon korzystałem głównie z opisu ZK (bo jak narazie WiP nie mam). Proszę więc o wybaczenie :)

BTW: czy ten temat jeszcze w ogóle żyje? Rozumiem, wrzesień czasu już nie tak dużo, ale chyba ktoś mógłby coś skrobnąć? (Chodzi głównie o amnezjusza). Będzie w końcu ten Wybraniec Savrasa? :wink:
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

sob wrz 23, 2006 4:41 pm

strateks pisze:
Na swoje usprawiedliwienie (chodzi o zdolności czaropodobne) muszę powiedzieć, że nie wiedziałem aż tak dużo o stosunku Kelemvora do negatywnej energii, gdyż tworząc szablon korzystałem głównie z opisu ZK (bo jak narazie WiP nie mam). Proszę więc o wybaczenie

Wybaczamy w takim razie ;)
strateks pisze:
BTW: czy ten temat jeszcze w ogóle żyje? Rozumiem, wrzesień czasu już nie tak dużo, ale chyba ktoś mógłby coś skrobnąć? (Chodzi głównie o amnezjusza). Będzie w końcu ten Wybraniec Savrasa?

Heh, temat żyje...choć obecnie może znajdować się w śpiączce, z której juz niedługo spróbuję go obudzić ;) Savras będzie oczywiście, choć najpierw będę musiał zmusić się do zakończenia prac nad Wybrańcami bóstw orczych, goblińskich oraz koboldzich (czyli razem wychodzi 6 wybrańców + około gobliński Meriadar). Mogę obiecać że w przeciągu tygodnia choć jeden z nowych Wybrańców się pojawi :)
 
Awatar użytkownika
von Trupka
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1571
Rejestracja: śr sie 24, 2005 10:22 am

ndz paź 01, 2006 12:02 pm

Wybraniec Redakcji (Wyróżniony)

Jak wie każdy, kto wie cokolwiek o czymkolwiek, jest wielu bogów. Redakcja jest jednak bóstwem niezwykłym, bo jedynym ze znanych, które jest stworzone z wielu połączonych świadomości. Tak jak nietypowym jest ów bóg literatury, Władca Serwisu i Zwierzchnik Moderacji, tak nietypowi są jego wybrańcy. Mogą nimi zostać tylko istoty o nietypowym umyśle, wielkiej cierpliwości, ponadprzeciętnych manierach i doskonałym opanowaniu. Jedynie nieliczni z tych, którzy odważą się zapuścić na teren dziedziny Redakcji potrafi spełnić owe warunki, jednak spływająca na Wybranych łaska i chwała jest warta starań.

Tworzenie Wybrańca Redakcji:

Wybraniec Redakcji jest szablonem, który może być nałożony na każdą istotę wyznającego Zasady Redakcji (zwane też Regulaminem). Wybraniec Redakcji używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci oraz tych opisanych poniżej.

Ataki specjalne: Wybraniec Redakcja zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Zdolności czaropodobne: Wybraniec Redakcji ma dostęp do następujących zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym poziomowi postaci Wyróżnionego. Na życzenie: zlokalizowanie przedmiotu, zlokalizowanie stworzenia, ujawnienie kłamstw.

Zdolności specjalne: Wybraniec Redakcji zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Wiedza tajemna i zapomniana (zw): Wyróżniony ma dostęp do wiedzy znanej dotychczas jedynie Redakcji. Dzięki temu zyskuje premię +10 do wszystkich testów Wiedzy.

Niepodatności: Wybraniec Redakcji jest niewrażliwy na ogień, zimno, kwas, dźwięk, elektryczność i negatywną energię.

Redukcja obrażeń: Wybraniec Redakcji zyskuję redukcję obrażeń 20/-

Rzuty obronne: +8 do rzutu obronnego na Wolę

Atrybuty: +4 do Intelektu, Roztropności i Charyzmy.

Umiejętności: +8 do wyczucia pobudek, blefowania i zbierania informacji.

Atuty: Tak jak postaci.

Klimat/ Teren: Taki jak postaci.

Charakter: Jak postać.

Skarb: Nieznane

Rozwój: Tak jak postaci.

Obecnymi Wybrańcami Redakcji są niejacy Ezjusz z Amnu i Radnon. Obydwaj wypełniają sekretne polecenia Władcy Serwisu, krążąc po wyznaczonym im terenie i wyszukując przyszłe ofiary swego pana, budząc powszechny szacunek ale i trwogę wśród pospolitych wyznawców. Powtarzane szeptem plotki mówią również, że poza godnością Wybrańca dostąpili oni jeszcze innego, znacznie bardziej tajemniczego namaszczenia. Prawdę znają tylko Wybrańcy i Redakcja, a oni nie muszą się przed nikim tłumaczyć.

P,NMSP. Moda już rozpisałem, na adminów (hm... czy w części ddków są jeszcze jacyś admini, którzy nie są Redaktorami?) nie śmiem podnieść swych niegodnych oczu, więc pozostali mi jedynie Wybrańcy...
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

ndz paź 01, 2006 7:16 pm

A gdzie SW? ;)

Ja tam czekam na szablon usera;P
 
Awatar użytkownika
Red_Guard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 8:27 pm

ndz paź 01, 2006 8:32 pm

Holly Shift!

+5 dla Amnezjusza

Pomysł genialny! Ale sie na tobie lekko zawiodłem...
Czemu? A no temu, że ty nie wpadłeś na pomysł szablonu... Garla!
Wiadomo, ty i twoja ,,Moda na Rzepę" odc. Kto-by-tam-liczył albo ,,Gorączka gnomiej nocy", więc jak nie mogłeś wpaść na ten pomysł?!
Oj, bo uczen pobije mistrza :D

Tak samo było z Rzepowym Golemem (®, ©, TM i wszystko co potrzeba do praw autorskich) :P
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

ndz paź 01, 2006 11:16 pm

Red_Guard pisze:
Ale sie na tobie lekko zawiodłem...
Czemu? A no temu, że ty nie wpadłeś na pomysł szablonu... Garla!
Wiadomo, ty i twoja ,,Moda na Rzepę" odc. Kto-by-tam-liczył albo ,,Gorączka gnomiej nocy", więc jak nie mogłeś wpaść na ten pomysł?!

Hm? Albo ktos tu nieuważnie czyat cały temat, albo nie wiem co. Wybraniec Garla jest na pierwszej stronie :)

A co do nowej pracy to...(kurczę, nie będę tu obiektywny ;)), ale spodobała mi się. Jest w niej wszystko co powinno być no i jest fajna:P
Smg pisze:
Mogą nimi zostać tylko istoty o nietypowym umyśle, wielkiej cierpliwości, ponadprzeciętnych manierach i doskonałym opanowaniu

No ba! ;)

Fajna pracka.

A z zapowiedzi. Jutro, pojutrze pojawi się nowy Wybraniec(a może i więcej) dletego warto czekać :)
 
Awatar użytkownika
von Trupka
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1571
Rejestracja: śr sie 24, 2005 10:22 am

pn paź 02, 2006 2:51 pm

iron_master pisze:
A gdzie SW?

Ach tak. SW jak SB + 2.

amnezjusz pisze:
No ba!

To nie było o Tobie. Stanowisz wyjątek od reguły :P.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

pn paź 02, 2006 3:03 pm

To nie było o Tobie. Stanowisz wyjątek od reguły Razz.

O żesz ty. Ble :P Nie lubie ciem :P Jak tak to praca słaba jest, taka w ogóle bez sensu ;) Choć z drugiej strony...skoro nie spełniam warunków a i tak jestem Wybranym to coś znaczy, prawda ;)
Ostatnio zmieniony pn paź 02, 2006 4:13 pm przez amnezjusz, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Red_Guard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 8:27 pm

pn paź 02, 2006 4:00 pm

amnezjusz pisze:
Hm? Albo ktos tu nieuważnie czyat cały temat, albo nie wiem co. Wybraniec Garla jest na pierwszej stronie Smile


I am blind! Help! :P

amnezjusz pisze:
O żesz ty. Ble Razz Nie lubie ciem Razz Jak tak to praca słaba jest, taka w ogóle bez sensu Wink


Mydłem go, mydłem! :D

PS

Jak trwają pracę nad Rzepowym Golemem?®
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

wt paź 03, 2006 4:22 pm

Huh, przeszło miesiąc czasu minęło od Mojego ostatniego Wybrańca, więc czas to nadrobić , czyż nie ;)

WYBRANIEC M’DAESS

Fragment ksiązki Ezjusza z Amnu ”Cień Węża”
”...Tysiące lat temu, gdy całe Krainy znajdowały się we władaniu imperiów sarrukhów, ”stwórców” oraz prekognitorów wielu innych ras, Wąż Świata, pierwotne bóstwo wszystkich łuskowatych, stworzył M’daess. Wyznawane głównie przez sarrukhów, była najwierniejszym obrazem Węża Świata a także przez okres panowania ”stwórców” najważniejszym bóstwem wszystkich łuskowatych ras. Jednakże wraz z powstaniem nowych ”dzieci” sarrukhów, nag, jaszczuroludzi czy w końcu dumy ”stwórców”, yuan-ti, będących najlepszym połączeniem krwi twórców i ludzi, Wąż Świata dzielił się na coraz to nowe byty, tak by każda nowa rasa miała możliwość wznoszenia modłów do własnego boga. Semuanya, Sseth, Essyliss, Parrafaire, Shekinester czy Laogzed, mnogość nowych bóstw powoli zaczęła osłabiać M’daess. W końcu, około 31 tysięcy lat temu, gdy doszło do wojny sarrukhów z phaerimmami, zakończonej upadkiem tych pierwszych oraz globalnymi zmianami klimatycznymi, M’daess przeżyła największą chwilę próby. Imperia sarrukhów upadły, jednak wiara w M’daess pozostała niezmienna, choć bóstwo straciło swa potęgę, gdyż liczba ”stwórców” drastycznie spadła. Sarukhowie, którzy żyją do dziś oraz ci którzy postanowili trwać wiecznie w nieśmierci do końca zostali wierni swej bogini. Słyszy się nawet, że wielu z nich chciałoby by wszystkie łuskowate bóstwa złączyły się w Jedność, tak by przyczynić się do Wielkiego powrotu Węża Świata...”

M’daess, Wężowa Matka nie posiada obecnie dużej rzeszy wyznawców, dlatego bardzo starannie wybiera spośród nich, którzy powinni stanowić podporę dla całej wiary ale również pozyskiwali nowych wiernych, zwiększając przy tym status bogini. Bogini, której pierwotnym zadaniem było oczyszczanie dusz istot poświęcanych w imię Węża Świata, obecnie skupia się na innych aspektach życia swych poddanych, dbając głównie o ich przetrwanie, wzajemne zrozumienie a także pomaga im w poszukiwaniu nowych wyznawców oraz niewolników, którzy będę im wiernie służyć.
Spośród wszystkich wyznawców M’daess, do których można zaliczyć sarrukhów oraz nieliczną grupę yuan-ti oraz nag, tylko ci pierwsi mogą zostać Wybrańcami. Praktycznie samo bycie sarrukiem wystarcza by zostać ss’llith’sspek – czyli Skórą Świata. Dumne istoty zawsze uważały, że są jedynymi „czystymi” mieszkańcami Krain. Jednakże nawet pośród tej prastarej rasy naleźć można jednostki, które wyróżniają się na tle innych, których żywot stanowi jeden ciąg wyzwań i poświęceń. Wybrańcy bez wyjątku byli charyzmatyczni, cierpliwi, dumni oraz przede wszystkim silni i pewni w dążeniu do celu. Wielka liczbę Wybrańców stanowili sarrukhowie-mumie, pogrążeni we śnie od czasu upadku imperiów Okoth i Isstosseffifil, których hibernację zakłócały szepty M’daess, która nakłaniała ich do działań na rzecz wznowienia prac organizacji Ba’etith, której nadała całkowicie nowe znaczenie*.
Głównymi zadaniami Wybrańca jest zjednoczenie jak największej liczby sarrukhów a co za tym idzie włączenie i wtajemniczenie ich w działalność Nowego Ba’etith. Obdarowany mocami „kreowania’ innych ras niż łuskowe, Wybraniec kontynuuje misje swych przodków, często wpływając na każdego, kto może okazać się wrogiem w misjach powierzonych mu przez M’daess. Wraz z nowo nabytymi mocami poszukiwanie sprzymierzeńców oraz nowych wyznawców staje się o wiele prostsze. Jednym z mniej ważnych zadań jest gromadzenie wiedzy o przeszłości, reliktach dawnych epok tak by później wykorzystać zgromadzoną wiedzę dla swych celów. Wybrańcy starają się za wszelką cenę nie wystawiać na niebezpieczeństwo innych sarrukhów i najczęściej do swych zada wykorzystują rasy ”niższe”, osobiście opuszczają swe kryjówki tylko wtedy gdy jest to niezbędne i może przynieść naprawdę olbrzymie korzyści. Wybrańcem zostaje się z woli M’daess i to z jego woli można również status Wybrańca utracić, zdarza się to jednak bardzo rzadko. W jednym czasie może być tylko jeden Wybraniec.

Tworzenie Wybrańca M’daess:

Wybraniec M’daess jest szablonem, który może być nałożony na każdego sarrukha wyznającego M’daess. Wybraniec M’daess używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci za wyjątkiem tych opisanych poniżej.

Ataki specjalne: Wybraniec M’daess zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Dalsza Kreacja (Sp): Jest to słabsza wersja zdolności, której sarrukhowie używają do zmieniania swych ”dzieci”. Wybraniec zyskuje zdolność zmieniania fizjologii każdego natywnego mieszkańca Torilu (bestii, humanoida, humanoida-potwora, robactwo, zwierzę), o rozmiarze najwyżej średnim, nie będącym nieumarłym. 2 razy dziennie może użyć ataku dotykowego z maksymalną premią do ataku i przy udanym trafieniu może spowodować u ofiary trwałe zmiany. Ofiara na 2k3 rund jest nieprzytomna. Udany rzut na Wytrwałość zapobiegnie tak przemianie jak i nieprzytomności.
Przy nieudanym rzucie Wybraniec potrafi dokonać transformacji pojedynczego aspektu ciała ofiary. Dodatkowo trzeba zaznaczyć, że o ile w przypadku ”zmieniania” łuskowatych sarrukh ma nieograniczoną przestrzeń, to w tym wypadku ma on do wyboru tylko kilka zmian, których może dokonać:
Macki: Z ciała ofiary wyrasta macka. Wedle woli można zmienić rękę w mackę lub po prostu uznać, że macka wyrosła z innej części ciała. W każdym razie macką można trzymać broń do walki wręcz. Dodatkowo ofiara otrzymuje walnięcie jako atak naturalny (1k8 obrażeń dla istoty średniej). Jest to atak drugorzędny, chyba, że stworzenie nie posiadało wcześniej ataku naturalnego i wtedy uznawany jest za atak podstawowy.
Skrzydła: Ofierze wyrastają skrzydła z pleców. Dzięki tej zmianie stworzenie otrzymuje zdolność latania z prędkością równą prędkości poruszania się po lądzie.
Zmiana atrybutu: Wybraniec może obniżyć wybrany atrybut do wartości 3 lub też podnieść wybrany atrybut do wartości równej jego własnemu.
Zmiana kształtu: Rozmiar ofiary zmienia się o jedna kategorię a stworzenie otrzymuje wszystkie premie bądź kary wynikające ze zmiany.
Wszystkie powyższe zmiany zachodzą natychmiastowo i są permanentne. Automatycznie również przechodzą na wszystkich potomków ”zmienionej” istoty.

Zdolności czaropodobne: Wybraniec M’daess ma dostęp do następujących Zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym poziomowi postaci Wybrańca M’daess. 3/ dzień: Błogosławieństwo, Zauroczenie osoby; 2/ dzień: Zwierzęcy trans (jedynie istoty wężopodobne i gady); 1/ dzień: Ochrona przed energią.

Zdolności specjalne: Wybraniec M’daess zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Niepodatności (Ex): Wybraniec M’daess jest niepodatny na strach i trucizny.

Pierwotna więź (Sp): Wybraniec potrafi tak wykorzystać pierwotną więź łączącą go z innymi ”niższymi” łuskowatymi, że kontakty oraz manipulowanie nimi staje się dla nie o wiele prostsze. Otrzymuje on premię +3 do wszystkich testów opartych na Charyzmie w kontaktach z innymi łuskowatymi (za wyjątkiem innych sarrukhów).

Poszukujący (Sp): Wybraniec mimo małej ingerencji w otaczający go świat, stara się zrobić wszystko by zdobyć jak największą ilość informacji o historii Krain, osiągnięciach poszczególnych imperiów tak by zebrane informacje przetworzyć i wykorzystać w imię M’daess. Otrzymuje on premię z olśnienia +4 do testów zbierania informacji oraz wiedzy (historia).

Pradawna mowa (Sp): Sarrukhowie porozumiewają się za pomocą starożytnego języka sarrukhar, którego odpowiednie użycie pozwala im przejąć kontrolę nad innymi łuskowatymi. 3 razy dziennie mogą wykorzystać akcję całorundową do wypowiedzenia słów, którymi w przeszłości kontrolowali umysły swych ”tworów”. Każdy łuskowaty znajdujący się w odległości 12 m. Od Wybrańca (za wyjątkiem innego sarrukha), który usłyszy te słowa musi wykonać rzut obronny na Wolę (ST 20). ). Jeśli rzut ten nie będzie udany, znajdą się oni pod działaniem efektu analogicznego z efektem czaru Dominacja. Łuskowaci będący sprzymierzeńcami automatycznie poddają się działaniu zdolności. Trwa ona liczbę rund równą podwójnych KW Wybrańca + jego mod. z Charyzmy.

Rzuty obronne: Tak jak postaci.

Atrybuty: +4 do Intelektu oraz +2 do Charyzmy.

Umiejętności: Tak jak postaci.

Atuty: Tak jak postaci.

Klimat/ Teren: Taki jak postaci.

Skala wyzwania: +2.

Charakter: Neutralny Zły.

Skarb: Tak jak postaci.

Zaawansowanie: Tak jak postaci.


Obecnie nie ma żadnego Wybrańca M’daess a i w przeszłości nie słyszano o takowym.

NIEKANONICZNA WERSJA ALTERNATYWNA:

Obecnie Wybrańcem jest Khass’thek ”Ojciec” (NZ sarrukh mumia Wybraniec M’daess kapłan 7/ zaklinacz 6). Do niedawna uważano, że ostatnim przedstawicielem imperium okothiańskeigo jest Hss’tak, jednak jak się okazało nie była to prawda. Spoczywający do roku 1321 w krypcie niedaleko Oresk na południowych krańcach dżungli Mhair, ”Ojciec” jest jednym z najbardziej tajemniczych ale i potężnych sarrukhów, którzy stąpali po Krainach. Niegdysiejszy przewodniczący Kazimu, rady zrzeszającej władców wszystkich klanów z imperiów, był jednym z tych którzy osobiście przyczynili się do stworzenia ”pomniejszych” ras, jego krew posłużyła do stworzenia pierwszych jaszczuroludzi.
Po upadku imperiów sarruków, przez pół tysiąca lat pod postacią człowieka zbierał informacje o aeree oraz batirii, którzy rozpoczęli władanie tak Torilem jak i Ba’etith, przyczyniając się do stworzenia zwojów z nether.
Przez kolejne tysiąclecia słuch o nim zaginął i dopiero kilkadziesiąt lat temu, odkryto co się z nim działo. Przez tysiące lat spoczywał w swej krypcie i dopiero wołanie M’daess zakończyło jego sen. Obecnie sarrukh wznowił działalność organizacji Ba’etith zmieniając nazwę na Nowe Ba’etith (obecnie potrzebowalibyście udanego testu Wiedzy o ST 125 by poznać cele Nowego Ba’etith, ale obiecuję, że niedługo opiszę całą organizację w osobnym tekście :)). Wiadomo tylko, że wraz z yuan-ti-illithidem, Ull’krem oraz kilkoma innymi sarrukhami, przewodzi dużej liczbie krokodylołaków oraz wężołaków, które infiltrują m.in. Hlondeth oraz Surkh. Ponadto yuan-ti czystej krwi wraz z towarzyszącymi im jaszczuroludźmi przeszukują ruiny wielu miast w poszukiwaniu starej wiedzy i magii. Jednym z ich zadań jest również znalezienie i nakłonienie do współpracy, Maharishi, Jasnowidzącego z Procalith, który posiada olbrzymią wiedzę o magii sarrukhów. Wybraniec jako nieformalny władca dżungli posiada przywilej Przemieniania dowolnych łuskowatych z całej dżungli i często przyjmuje ich (zwłaszcza jaszczuroludzi oraz trenów) na nauki.


Krytyka i opinnie, welcome ;)
Ostatnio zmieniony pt lis 24, 2006 12:55 pm przez amnezjusz, łącznie zmieniany 7 razy.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

wt paź 03, 2006 4:49 pm

Na początek mam prośbę Ezjuszu, czy mógłbyś przesłać mi na PW trochę infa o wspólczesnych sarrukhah? Przydałoby się, poza tym jestem niezmiernie ciekaw tejże rasy (BNi oraz ich levele mile widziane, podobnie jak źródła ;)). Z góry bardzo dziękuję ;)

A szablon ciekawy. Nie rewelacyjny, ale ciekawy.

Ezjusz z Amn pisze:
Fragment ksiązki ezjuza z Amnu ”Cień Węża”
;)


Ezjusz pisze:
Udany rzut na Wytrwałość (ST 19)

Zawsze byłem za starym dobrym wzorem 10 + 1/2KW + mod z atrybutu :)

Ezjusz pisze:
Przy nieudanym rzucie Wybraniec potrafi dokonać transformacji pojedynczego aspektu ciała ofiary.

Czy musi poswięcić na to jakąś akcję?

Ezjusz pisze:
Skrzydła: Ofierze wyrastają skrzydła z pleców. Dzięki tej zmianie stworzenie otrzymuje zdolność latania z prędkością równą prędkości poruszania się po lądzie.

Dałbym prędkość dwukrotnie większą niż na lądzie.

Gdzie można poczytać o tej M’daess?

Jak coś znajdę to napiszę ;) Szablon jak już wspomniałem ciekawy. Mało znana bogini (przynajmniej dla większości;P) dodaje kolorytu. Zdolność mutowania innych, choć potężna jest bardzo interesująca. Kultura sarrukhów nie jest dobrze znana, a szczególnie tej bogini, więc ciężko określić inne zadania Wbrańca. Warstwa fabu;arna jest dobra, dziennik Ezjusza z Amn jak zwykle wprowadza nas w pewien klimat.
Moja ocena 4+/6 Gratuluję dobra robota :)
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

wt paź 03, 2006 9:22 pm

iron_master pisze:
Na początek mam prośbę Ezjuszu, czy mógłbyś przesłać mi na PW trochę infa o wspólczesnych sarrukhah? Przydałoby się, poza tym jestem niezmiernie ciekaw tejże rasy (BNi oraz ich levele mile widziane, podobnie jak źródła Wink). Z góry bardzo dziękuję Wink

Chyba najlepszym rozwiązaniem bedzie napisanie oddzielnego tesktu, który dodam do tematu o Rasach Stwórców (nie jest iron jedyną osobą, która mnie o takie info prosi więc, chyba będzie to dobre wyjście ;)).
iron_master pisze:
Ezjusz z Amn napisał:
Fragment ksiązki ezjuza z Amnu ”Cień Węża”
Wink

Oczywiście porawione ;)
iron_master pisze:
Ezjusz napisał:
Udany rzut na Wytrwałość (ST 19)

Zawsze byłem za starym dobrym wzorem 10 + 1/2KW + mod z atrybutu Smile

Rajt, zaraz zmienię.
iron_master pisze:
Ezjusz napisał:
Przy nieudanym rzucie Wybraniec potrafi dokonać transformacji pojedynczego aspektu ciała ofiary.

Czy musi poswięcić na to jakąś akcję?

Całorundową, dopiszę ;)
iron_master pisze:
Ezjusz napisał:
Skrzydła: Ofierze wyrastają skrzydła z pleców. Dzięki tej zmianie stworzenie otrzymuje zdolność latania z prędkością równą prędkości poruszania się po lądzie.

Dałbym prędkość dwukrotnie większą niż na lądzie.

Pomyślę nad tym.
iron_master pisze:
Gdzie można poczytać o tej M’daess?

Na pewno w Serpent Kingdoms, ale jak mówię, napisze obszerniejszy tekst o sarrukhach i wtedy ją tez opiszę :)

PS. Nie dałem zdolności czaropodobnych a nikt nie zauważył :P ;)
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

śr paź 04, 2006 8:39 am

W temacie już dawno nic się nie pojawiło (pomijam oczywiście szablon Smg, bo prezentował on pracę o innej tematyce, swoją drogą w bardzo dobrym wykonaniu) więc rozradowałem się ogromnie widząc kolejną bardzo dobrą robotę. Wyszło na to, że jest to już właściwie zalążek tekstu nad którym amnezjusz będzie pracował. Na który oczywiście będę czekał z niecierpliwością.
Zdolności Wybrańca są nie o tyle złe, co charakterystyczne dla jego roli, więc są zarazem klimatyczne oraz pomocne w jego obowiązkach ale także trochę mniej przydatne w walce. Nie jest to złe tylko sprawia, że wybraniec specjalizuje się tylko w odszukiwaniu "swych braci". Jego zbrojne ramię jest jednak mniej urozmaicone. Nie rozpatruję oczywiście w tym przypadku samoistnej potęgi rasy, a wiadomo jest niemała. Chodzi mi tylko o sam szablon :wink:.

Przy okazji amnezjuszu, czy mógłbyś podać SW przykładowego Wybrańca ? Nie znam bazowego SW dla sarrukha. Zastanawia mnie jeszcze fakt, czym jest czarownik wymieniony w statystykach. Czy to zaklinacz ? Czy może jakaś nowa klasa ?
Czekam na zdolności czaropodobne :wink: i jeszcze raz gratuluję świetnego pomysłu i wykonania.
Ostatnio zmieniony czw paź 05, 2006 7:45 am przez Renald, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

śr paź 04, 2006 10:34 pm

Renald pisze:
Czekam na zdolności czaropodobne Wink

Już sekundkę ;)
Renald pisze:
Przy okazji amnezjuszu, czy mógłbyś podać SW przykładowego Wybrańca ? Nie znam bazowego SW dla sarrukha.

SW sarrukha to 21, czyli ten przykładowy Wybraniec ma SW bodajże 36.
Renald pisze:
Zastanawia mnie jeszcze fakt, czym jest czarownik wymieniony w statystykach. Czy to zaklinacz ? Czy może jakaś nowa klasa ?

No tak, to ten nieszczęsliwy zaklinacz oczywiście.

Dzięki oczywiście za wszystkie opinie :)
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

wt paź 10, 2006 4:37 pm

Samfyn niu, endżoj (Aj hołp ;))

WYBRANIEC BAPHOMETA

Fragment książki Ezjusza z Amnu ”O Bóstwach Wszelakich”:
”...Nową siłą w Faeruńskim panteonie są bóstwa niegdyś będące tanar’ri. Istoty takie jak Kostchtchie, Yeenoghu czy Baphomet wyniesione do boskiego stanu powoli zaczynają umacniać swe pozycje w Krainach, choć każde z nich upatruje w boskości innych zalet. Baphomet będący opiekunem minotaurów, jest najmniej ufnym spośród trójki a jego nienawiść do innych istot jest tak wielka, że Pan Labiryntów nie potrafi znaleźć sobie żadnego sprzymierzeńca, tworząc zarazem wielką opozycję bóstw, które nie aprobują jego boskości. Gardzący bóstwami gigantów, do których panteonu jest zaliczany, cały czas knuje przeciwko nim szukając sposobu na ich pokonanie. Ostatnio nawet rozpoczął starania na rzecz przeciągnięcia na swoją wiarę jak największej ilości ogrów i gigantów co w konsekwencji może doprowadzić do osłabienia Annama i Jego rodziny. Baphomet oczekuje od swych wyznawców jednej rzeczy – doskonalenia się w walce oraz bezwzględności w walce ze słabszymi, którzy nie są godni życia w Faerunie. Samo życie Baphomet porównuje do labiryntu, oraz ciągłego poszukiwania tej jednej jedynej ścieżki, która zaprowadzi do jego końca. Z tego też powodu...”

Jeszcze do niedawna stwierdzenie ”kler Baphometa” było tylko pustymi słowami. Bóg minotaurów po prostu nie posiadał zorganizowanego kleru a rządy należały do zwykłych wojowników. Ostatnimi czasy jednak, słyszy się o coraz większym zaangażowaniu minotaurów w sprawy religijne. Co ciekawe, dość ”młody” kler w bardzo szybkim stopniu przejmuje władze nad poszczególnymi aspektami życia minotaurów. Kler jest obecnie największą siłą w społeczeństwie byczo-głowych i to z pośród Niego Baphomet najczęściej wybiera Wybrańców, choć zdarzyło się również, że Wybrańcy nie pochodzili z kręgów religijnych.
Najważniejszą cechą, którą powinien posiadać Wybraniec jest siła, prymitywna ale budząca strach siła. Każdy Wybraniec musi dążyć do zyskania jak największej władzy, honoru i szacunku pośród swych braci. Co ciekawe Wybrańcem może zostać nie tylko minotaur, ale również ogr lub gigant (którzy również wchodzą w skład kleru). Zastanawia w takim razie pewna ignorancja względem Ghourów, demonicznych sług Baphometa, którzy są przez Pana Labiryntów traktowani jako pomocnicy Wybrańców i nic poza to. Wybrańcy nie powinni obawiać się innych, gdyż obawa prowadzi do tego, że traci się pewność siebie a co za tym idzie, traci się władzę. Wybrańcy muszą charakteryzować się jasnym umysłem, który przeprowadzi Ich a także inne minotaury przez Labirynt Życia. Właśnie z tego powodu do zadań Wybrańca należy kultywowanie nienawiści do Ubtao, który sprawując pieczę nad mieszkańcami Chultu, prowadzi ich przez podobny Labirynt.
Głównymi zadaniami Wybrańca jest opieka oraz sprawowanie władzy nad największymi społecznościami minotaurów w Krainach. Dowodzenie a także szkolenie szkolenie innych minotaurow w jak najlepszym wykorzystaniu terenu równiez należy do jego obowiązków. Z racji poszukiwania przez Baphometa nowych wyznawców, na barki Wybrańca spada zadanie przeciągania gigantów, ogrów i innych gigantowatych na wiarę Pana Labiryntów. Niekiedy zdarza się, że to Wybrańcy przewodzą najważniejszym świętom minotaurzej rasy, polegającym głównie na poświęcaniu ”niższych ras” w imię Baphometa. Pewne jest również to Wybraniec przewodniczy Przybyciu, świętu odbywającemu się w przesilenie zimowe, jedyny okres kiedy Baphomet może przeniknąć do Strefy materialnej. Wybrańcem zostaje się z woli Baphometa i to z jego woli można również status Wybrańca utracić, zdarza się to jednak bardzo rzadko. W jednym czasie może być tylko jeden Wybraniec.

TWORZENIE WYBRAŃCA BAPHOMETA:

Wybraniec Baphometa jest szablonem, który może być nałożony na każdego minotaura, ogra lub giganta wyznającego Baphometa. Wybraniec Baphometa używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci za wyjątkiem tych opisanych poniżej.

Ataki specjalne: Wybraniec Baphometa zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Wezwanie plugawych sprzymierzeńców (Sp): Dwa razy dziennie w ramach akcji całorundowej Wybraniec może przywołać 1k2 Ghourów, którzy na liczbę rund równej dwukrotności jego KW i wesprą go w misji szerzenia strachu i trwogi we wrogach Pana Labiryntów.

Zdolności czaropodobne: Wybraniec Baphometa ma dostęp do następujących Zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym poziomowi postaci Wybrańca Baphometa. Na życzenie: Wykrycie dobra, Wykrycie magii; 2/ dzień: Niewidzialność, Siła Byka.

Zdolności specjalne: Wybraniec Baphometa zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Demoniczny Ryk (Su): Trzy razy dziennie Wybraniec potrafi zaryczeć wydając nienaturalne dźwięki. Każdy wróg znajdujący się w odległości 9 metrów od Wybrańca, który usłyszy Ryk musi wykonać rzut obronny na Wytrwałość lub przez 1k4 rund będzie ogłuszony. Natomiast wszyscy sprzymierzeńcy Wybrańca znajdujący się w odl. 9 metrów od niego, którzy usłyszą Ryk otrzymują premię +2 do rzutów obronnych oraz testów ataku. Premie te utrzymują się na liczbę rund równą KW Wybrańca.

Miażdzyciel (Su): Wybraniec Baphometa pała nienawiścią do wyznawców Yeenoghu z którym łączy go wiekowa zawiść a także innych wyznawców bóstw gigancich. W walce z nimi otrzymuje +1 do testów ataku i obrażeń.

Niepodatności (Ex) Wybraniec Baphometa jest niepodatny na strach.

Władca Labiryntów (Su): Jako Czempion Pana Labiryntów, Wybraniec otrzymuje zdolności, dzięki, którym jego władanie nad Labiryntami staje się olbrzymie. Oto co zapewnia mu Baphomet:
Przełamanie: ST czaru Labirynt rzucanego przez Wybrańca wzrasta o 3.
Odebranie: Raz na dekadzień Wybraniec samym dotykiem potrafi sprawić, że inny minotaur na stałe straci odporność na czar Labirynt. Zdolności tej używa tylko wtedy, gdy jakiś minotaur sprowadzi na siebie duży gniew Baphometa.
Odbicie: Każdy nie-minotaur będący Wybrańcem otrzymuje premię +4 do rzutu obronnego przeciwko zaklęciu Labirynt. Dodatkowo, każda osoba chcąca rzucić to zaklęcie na Wybrańca, której czar ten się nie powiedzie, będzie musiała wykonać rzut obronny na Wolę lub samemu przeniesie się do Labiryntu, który chciała rzucić.

Rzuty obronne: Tak jak postaci.

Atrybuty: +4 do Siły oraz +2 do Charyzmy.

Umiejętności: Dyplomacja oraz Zastraszanie uznawane są za umiejętność klasową Wybrańca.

Atuty:[b/] Tak jak postaci.

[b]Klimat/ Teren:
Taki jak postaci.

Skala wyzwania: +2.

Charakter: Chaotyczny Zły.

Skarb: Tak jak postaci.

Zaawansowanie: Tak jak postaci

Obecnie nie ma żadnego Wybrańca Baphometa a i w przeszłości nie słyszano o takowym.

NIEKANONICZNA WERSJA ALTERNATYWNA:

Obecnym Wybrańcem Baphometa jest Gronnthor (wzgórzowy olbrzym CZ Wybraniec Baphometa Wojownik 4/ Kapłan 7 Baphometa) co niezywkle wręcz denerwuje Korystosa, jednego z najstarszych minotaurów Krain, będącego przywódcą Wielkiej Jaskini położonej w Chessencie. Mimo całej swej niechęci uznaje go za Czempiona Pana Labiryntów i w odpowiednich momentach wspiera licząc po cichu na to, że to właśnie On zostanie kolejny Wybrańcem.
Sam Gronnthor jest natomiast osobnikiem ciekawym. Za młodu przetrzymywany na 600 warstwie Otchłani pobierał nauki od Tanar’ri będących sługami Baphometa. Sam Pan Labiryntów wiązał z nim duże plany. W czasie przesilenia zimowego roku 1311 olbrzym powrócił na Toril a jego pojawienie się w tamten dzień oznaczało jedno, Baphomet dał znak, że oto jest jego Wybraniec. ”Ten, który Służy” – tak od tamtego czasu mówiono o gigancie, który zdołał zdobyć zaufanie minotaurów, udowadniając im przy tym olbrzymią, wręcz nieprawdopodobną siłę.
Gronnthor przewodzi obecnie mało znanemu zakonowi Widzących Drogę składających się tylko i wyłącznie z minotaurów (oczywiście za wyjątkiem jego samego), które przechodzą specjalne treningi podnoszące ich wydolność, siłę oraz zdolności percepcji. Do ich najważniejszych zadań należy zbieranie informacji możliwych ”sprzymierzeńcach” oraz o Yeenoghu oraz jego wyznawcach, których następnie starają się bezlitośnie zabijać. Co ciekawe, zakon ten zyskuje coraz to nowych rekrutów rosnąc w siłę ku zadowoleniu giganta.

Krytyki i opinie welcome ;)
Ostatnio zmieniony śr paź 11, 2006 12:43 pm przez amnezjusz, łącznie zmieniany 3 razy.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

wt paź 10, 2006 4:56 pm

Kolejna praca, trzeba kolejny raz pochwalić, to się robi nudne ;P

Na wstępie powiem, że na początek wpsomniałbym coś o Ghourach, gdyż są to główne sługi Baphometa i czy mogą zostać Wybrańcami.

Ezjusz pisze:
Każdy wróg znajdujący się w odległości 9 metrów od Wybrańca, który usłyszy Ryk musi wykonać rzut obronny na Wytrwałość lub przez 1k4 rund będzie ogłuszony.

O ST? Napomnę tylko, że całkiem dobry w tym wypadku byłby wzór 10 + 1/... ;)

Eajusz pisze:
Umiejętności: Zastraszanie uznawane jest za umiejętność klasową Wybrańca.

Dodałbym jeszcze dyplomację.

Ogólnie bardzo ciekawa praca, przybliżająca przy okazji niezbyt znanego boga. Ciekawe opisy zachowują klimat Wybrańca, co sprawia, że tekst czyta się bardzo łatwo. Cóż 5-/6 gratuluję dobra robota :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości