W oczekiwaniu na odp. Ar0na przedstawiam Wam moją nową pracę, którą mam zamiar zapoczątkować teksty o gigantach
WYBRANIEC MEMNORA
Fragment traktatu Ezjusza z Amnu ”W cieniu Gigantów”:
”...W dzisiejszych czasach bóstwa gigantów podzieliły się na trzy „frakcje”. Pierwszą tworzy Annam, Praojciec, Stwórca Wszechrzeczy, odseparowany na własną wolę, samotnie przyglądający się ewolucji świata. Drugą stanowią dobre bóstwa, nie splugawione zawiścią i złem. Są to Hiatea oraz Stronmaus, dzieci Annama, które do końca pozostały wierne jego ideałom. Trzecią grupę tworzą złe bóstwa, które zboczyły z drogi prawdy i dobra stając się ”rakiem” giganciego społeczeństwa.
Memnor, przedstawiciel ostatniej grupy jest dość wyjątkowym przypadkiem. Mimo złej natury cały czas próbuje przekonać innych gigantów o swej dobroci. Używa do tego tak magii, dyplomacji jak i psioniki.
Memnor, który za młodu wraz z Grolontarem dawał się we znaki samemu Annamowi, jest dziś niebezpiecznym i przebiegłym bóstwem. Jego nienawiść do Hiatei oraz Stronmausa jest olbrzymia, tak z powodu wysokiej pozycji w panteonie, jak i ich patronowania dobrym chmurowym gigantom. Dwójka dobrych bóstw od nie pamiętnych czasów starała się pilnować Memnora, nie zawsze jednak się to udawało.
Mimo braku zaufania ze strony najstarszych dzieci Annama, Memnor cały czas próbuje wpływać na zachowanie innych. Być może kryje się za tym jakiś głębszy sens, nikt tego naprawdę nie wie. ”
Prawda jest taka, że Memnor potajemnie stara się obalić ojca i zająć jego miejsce. Co więcej pragnie udowodnić, że Annam nie jest stwórcą gigantów i że jego rasa całe millenia żyła w zakłamaniu.
Spośród całego Kleru jak i wszystkich wyznawców Uczciwego Syna starających się robić dobrą minę do złej gry, bóstwo wybiera jedną osobę, której zadaniem jest przewodzenie chmurowym gigantom oraz utrzymywanie w nich przekonania, że to oni są najznamienitszymi przedstawicielami swej rasy. Najczęściej Wybrańcem zostaje Najwyższy Kapłan lub Kapłanka, osoba najbardziej zaufana a zarazem najmocniej wtajemniczona w knowania Memnora. Wybrańcy cechują się nienagannymi manierami, dumą oraz siłą woli, które pomagają mu w jego własnych dążeniach a także w misji Wybrańca. Muszą również zachowywać pozory ”dobroci”, starając się pomagać niektórym mroźnym, kamiennym i wzgórzowym gigantom, zawsze ignorując gigantów burzowych.
Jak wcześniej wspomniano do głównych zadań należy przewodzenie chmurowym gigantom. Zajmują miejsca doradców przywódców, subtelnie i powoli nakłaniając ich do przejścia „na ciemna stronę mocy”. Głównie dzięki staraniom Wybrańców spokojne i przyjazne dotąd osiedla, stały się dość wrogo nastawione dla wszystkich obcych. Wybraniec wykorzystując nowo nabyte zdolności stara się nadzorować prace kleru, odpowiadając za utrzymanie w tajemnicy jego prawdziwego charakteru. Dość często są oni również odpowiedzialni za infiltracje i obserwacje wyznawców innych bóstw poszukując osób godnych wtajemniczenia w plan Memnora. W jednym czasie może być tylko jeden Wybraniec Memnora. Wybrańcem zostaje się z woli Memnora i to z jego woli można również status Wybrańca utracić.
Tworzenie Wybrańca Memnora:
Wybraniec Memnora jest szablonem, który może być nałożony na każdego złego chmurowego giganta wyznającego Memnora. Wybraniec Memnora używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci za wyjątkiem tych opisanych poniżej.
Ataki specjalne: Wybraniec Memnora zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:
Wezwanie powietrznych sprzymierzeńców (Sp): Dwa razy dziennie w ramach akcji całorundowej Wybraniec może przywołać 1k4 wyvern, które na liczbę rund równej dwukrotności jego KW i wesprą go w misji zdobywania władzy pośród całego giganciego społeczeństwa.
Zdolności psionicznopodobne: Wybraniec Memnora ma dostęp do następujących Zdolności psionicznopodobnych, działających na poziomie równym KW Wybrańca Memnora. 3/dzień: Przeczucie defensywne, Pusty Umysł; 1/dzień: Awersja, Ekran Mocy. (ST oparte na Charyzmie).
Zdolności specjalne: Wybraniec Memnora zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:
Buszujący w umysłach: Wybrańcowi łatwiej zaglądać do umysłów innych gigantów a co za tym poznawać Ich myśli. Wszelkie czary ze szkoły wieszczenia (ed. 3.5 chyba poznania) mające za zadanie badanie umysłu (wykrycie myśli, kłamstw itp.), stają się trudniejsze do odparcia co spowodowane jest wzrostem ST trudności przeciwko nim. ST tych czarów wzrasta o 3.
Niepodatności (Ex) Wybraniec jest niepodatny na efekty wpływając na umysł, strach oraz zaklęcia szkoły iluzji.
Przewidujący: W czasie walki Wybraniec może czytać w umyśle przeciwnika (akcja standardowa) (rzut na Wolę, ST oparte na Charyzmie) odkrywając słabe i mocne strony jego taktyki. W przypadku nieudanego rzutu Wybraniec otrzymuje premie z olśnienia +3 do KP (z racji przewidywania ataków) oraz ataku (z racji poznania słabych punktów przeciwnika). Zdolności tej może użyć 5 razy na dzień i trwa ona liczbę rund równą dwukrotności KW Wybrańca.
Redukcja obrażeń: Wybraniec otrzymuje redukcję obrażeń 5/magia.
Ukryta tożsamość: Każdy gigant chcący za pomocą magii (czarów wieszczenia) odkryć charakter oraz pobudki Wybrańca musi wykonać rzut na Wolę (ST w oparciu o Charyzmę). Jeśli mu się nie uda uzna On Wybrańca za postać Neutralną Dobrą, która dla rasy gigantów chce czynić tylko dobro. Poza tym osobę taką trudniej przekonać o nieprawdziwości powyższego twierdzenia (otrzymuje premię +4 do rzutów obronnych przeciwko testom umiejętności opartych na Charyzmie mających na celu przekonanie Go, że Wybraniec jest zły). Premie te utrzymują się przez dwie godziny po próbie sprawdzenia charakteru Wybrańca.
Rzuty obronne: Tak jak postaci.
Atrybuty: +2 do Siły oraz +6 do Charyzmy.
Umiejętności: Tak jak postać.
Atuty: Tak jak postaci.
Klimat/ Teren: Taki jak postaci.
Skala wyzwania: +3.
Charakter: Dowolny Zły.
Skarb: Tak jak postaci.
Zaawansowanie: Tak jak postaci
Obecnie nie słyszano o żadnym Wybrańcu Memnora.
NIEKANONICZNA WERSJA ALTERNATYWNA:
Stomm rang glang du – Honor plemienia ponad twój honor.
Obecnym Wybrańcem Memnora jest Grahkok (NZ chmurowy gigant Wybraniec [Memnora] kapłan [Memnora]8/boski sługa 4). Dumny, potężnie zbudowany, charyzmatyczny oraz mądry gigant jest przywódcą plemion graniczących z Ligą Srebrnych Marchii. Jego siedziba znajduje się w starych opuszczonych jaskiniach, strzeżonych przez dziesiątki gigantów oraz firbolgów, którym przewodzi Huk-puk (NZ firbolg wojownik 6/druid 3). Huk-puk jako jedyny nie gigant został wtajemniczony w plany obalenia Annama.
Grahkok jest dalekim potomkiem gigantów z imperium Ostoria a wielu uważa, że kiedyś w przyszłości ma On doprowadzić do powrotu gigantów na ich prawowite miejsce, miejsce Władców Faerunu.
Krytyka i opinie wskazane