Suldarr'essalar pisze:Stwierdzenie: Nie zamierzam działać wbrew swoim przekonaniom
Ok, w takim razie nie naciskam. Ale jednak mam małą prośbę- mógłbyś przyjrzeć się zdolności Elokwencja Asmodeusza mojego nowego szablonu i podać jakiś sposób na rozpisanie tego prościej?
Przy okazji zamieszczę drobną uwagę dot. wybrańca Memnora- niekanoniczny wybraniec ma tylko 8 poziomów kapłana, więc nie może być Hierofantą- to wymaga czarów poziomu 7.
Oto nowy szablon mojego autorstwa. Mam nadzieję, że się wam spodoba. Z góry zaznaczam, że nie zamierzam propagować satanizmu (chociaż mam nadzieję, że nikt by mi tego i tak nie zarzucił) oraz że przyjmuję wersję w której Arcyczarty i Niebiańskie Ideały (Celestial Paragons) to półbogowie z Boską Rangą 1, mogą więc posiadać wybrańców. Chciałem także uprzedzić, że początkowe wywody o diabłach i demonach powstały pod kosmologię FR 3.0/3.5 i używałem w nich informacji z rodziału dot. kosmologii Torilu z PGtF, więc osoby niemające kontaktu z tą książką mogą nie zrozumieć konkretnych pojęć. Z góry tłumaczę Krwawą Rzekę (Blood River). Jest ona swoistym odpowiednikiem Styksu, płynie najpierw przez Otchłań, Krwawą Szczelinę (Blood Rift, siedziba Yugolothów), Baator, a potem większość Planów Niższych zamieszkanych przez bogów (choć omija m.in. Najwyższy Tron Cyrica).
Zapraszam do komentowania.
Wybraniec Asmodeusza
Trudno stwierdzić nawet, czy arcydiabły i książęta demonów są bogami. Większość uczonych uważa, że tli się w nich pomniejszy pierwiastek boskości, mniejszy niż w jakimkolwiek półbogu. A jednak wyznające te byty sekty zalicza się do najaktywniejszych- choć zwykle działają w ukryciu. Dlaczego? Cóż, powód jest prosty. O ile „prawdziwi” bogowie zaczęli się bardzo poważnie troszczyć o liczbę i potęgę swoich wyznawców po zmianie boskich reguł, wprowadzonej przez Ao po Czasie Kłopotów, o tyle materiał na nowe diabły i demony od zawsze stanowił dla władców Baator i Otchłani sprawę kluczową. W związku z tym demony i diabły „interweniują” na swój sposób na Planie Letargu, porywając dusze bądź negocjując z nimi, i dlatego też władcy „górnych” planów koryta Rzeki Krwi obdarzają śmiertelnych większą potęgą doczesną niż bóstwa- jaka kultura nie zna opowieści o nocnych wizytach Sukkubów czy Impach-chowańcach, które bluźnierczymi tajemnicami szeptanymi do ucha czyniły dusze swoich „panów” materiałem na Lemure?
Wśród arcyczartów trudniej wskazać istotę potężniejszą od Asmodeusza Arcyczarta, najwyższego władcy Dziewięciu Piekieł. Wszystkie inne arcydiabły są z definicji jego wasalami, zaś Książęta Demnów sprawujący władzę nad Otchłanią są od niego nieco słabsi, a przy tym wewnętrznie skłóceni. Trudno wskazać jednego władcę Otchłani, natomiast wszystkie diabły i ich wyznawcy muszą niechętnie przyznać, że władza lorda Malsheem rozciąga się także na nich.
Asmodeusz reprezentuje splendor, bogactwo i władzę w połączeniu z absolutnym brakiem skrupułów, więc przyciąga do siebie szlachciców i bogatych kupców- jego kulty są więc zwykle nieliczne, elitarne i wpływowe. Zaś jego Wybrańcy to wcielenie jego dążeń i ideałów- często z pozoru przyjaźni i co do jednego nadludzko elokwentni. Spełniają wolę czarciego patrona, zdobywając wpływy polityczne, manipulując wydarzeniami w Faerunie oraz zwalczając- choć raczej intrygami niż mieczem- wyznawców Grazzta, Gargautha i innych arcyczartów, których Asmodeusz darzy szczególną nienawiścią. Zwykle na Torilu istnieje tylko jeden Wybraniec, będący najbardziej wpływowym sługą króla Dziewięciu Piekieł. Jeżeli z jakiegoś powodu utraci tą łaskę, musi liczyć się z atakami Baatezu oraz z faktem, że w takim wypadku Asmodeusz wybiera kolejnego sługę dopiero wtedy, gdy „upadły” Wybraniec zginie- i jako jedno z głównych kryteriów rozpatruje udział kandydatów w wyeliminowaniu niewiernego sługi.
Tworzenie Wybrańca Asmodeusza
Szablon Wybrańca Asmodeusza można nałożyć na dowolne stworzenie wyznające króla Baator i posiadające wielkie wpływy polityczne na Planie Materialnym(o spełnieniu tego kryterium decyduje MG). W statystykach stworzenia zachodzą następujące zmiany:
Ataki specjalne: Wybraniec Asmodeusza zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:
Elokwencja Asmodeusza (zn): Wybraniec Asmodeusa zyskuje zdolność wpływania głosem na jedną inteligentną istotę. Może wpływać w ten sposób tylko na istoty, których nastawienie w stosunku do niego nie jest Wrogie ani Nieprzyjazne. Rozmawiając z istotą o intelekcie przynajmniej 3 bądź przemawiając do niej w języku, który ta rozumie przez co najmniej minutę, wybraniec Asmodeusa może wpleść w rozmowę polecenie, tak jakby rzucił czar Sugestia (Wola neguje, ST 12 +mod. z Charyzmy) z poziomem czarującego równym poziomowi Wybrańca. Używając tej zdolności, wybraniec Asmodeusa może używać wszelkich testów, tak jakby prowadził normalną rozmowę, w tym testy blefu, czy dyplomacji. Jest to zdolność nadnaturalna, wpływająca na umysł, używana na życzenie. Można ją wykorzystać także komunikując się telepatycznie, lecz sama z siebie nie daje zdolności telepatia.
Zdolności czaropodobne: Wybraniec Asmodeusza może używać następujących zdolności czaropodobnych: 5/dzień Zauroczenie Potwora, Wykrycie Myśli, 1/dzień: Sugestia, masowa, 1/tydzień Planarny Sojusznik, Większy (może wzywać tylko diabły, lecz służą Wybrańcowi za darmo) . Poziom czarującego równy KW wybrańca.
Zdolności specjalne: Wybraniec Asmodeusza zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:
Niepodatności (zn): Wybraniec Asmodeusza jest niewrażliwy na efekty uroku i przymusu oraz próby czytania w jego myślach bądź wykrycia jego charakteru (Choć inne działające na umysł zdolności działają na niego normalnie).
Atrybuty: Charyzma +4, Intelekt +4, Roztropność +2.
Skala wyzwania: +2.
Charakter: zawsze Praworządny Zły.
Znani Wybrańcy:
Nie ma informacji o znanych wybrańcach Asmodeusza.
Wersja niekanoniczna:
Aktualnie Wybrańcem Asmodeusza jest Leina Goldhair (PZ kobieta słoneczny elf[Wybraniec Asmodeusza] Znawca oczarowań 3/kapłan 3/teurg 6/taumaturg 5), wpływowa elfka mieszkająca w Waterdeep. Większość życia upływa jej na bankietach, balach i wizytach u wpływowych „znajomych” w różnych częściach Faerunu. Osoby znające ją widzą w niej władczą i nieco kapryśną, choć uroczą osóbkę- wiele osób twierdzi, że gdy słyszy się o niej z daleka, trudno ją lubić, ale w bezpośrednim spotkaniu niełatwo jest oprzeć się jej urokowi osobistemu. Nikt jednak nie wie, że jest ona mistrzynią magicznej manipulacji umysłami oraz wzywania przybyszów. Regularnie ściąga z Baator czarcie Doppelgangery, którymi zastępuje co znaczniejsze osobistości w całym Faerunie- posiada agenta nawet w mieście Pomrok. W półświatku Miasta Wspaniałości i Skullport jest znana jako osoba, która po dyskretnym przekazaniu jej dostatecznej sumy pieniędzy może załatwić wszystko, lecz raczej nie w samym Waterdeep (jak do tej pory nie udało jej się zastąpić Doppelgangerem żadnego z Lordów Waterdeep). Większość tak zarobionych pieniędzy wydaje na niezwykle kosztowne futra i magiczne ozdoby swojej luksusowej rezydencji. Nie utrzymuje zbyt wielu stosunków i innymi wyznawcami Asmodeusza, lecz dba o jego interesy- od czasu nadania jej tytułu Wybrańca w Waterdeep nie powstał kult żadnego innego arcyczarta, a osoby próbujące rzeczony zwykle znikały, porywane przez jej sługi i magicznie przerzucane do sal tortur samego Malsheem.
Warto zauważyć także, że organizacja Niezauważalni (the Unseen, szerzej opisana w City of Splendors: Waterdeep), składająca się głównie ze zmiennokształtnych ma podobne cele i metody co Leina, lecz ogranicza swą działalność do Waterdeep. Głównie dlatego sama "złotowłosa" woli tkać sieć intryg nie w Waterdeep, a rozłożonych po całym Faerunie- przewiduje, że walka o władzę nad Waterdeep z Niezauważalnymi byłaby mało opłacalna i wyniszczająca dla obu grup.
Pomysły na przygody:
Agent Złotowłosej
Jeden z czarcich doppelgangerów Leidy, Riskan (PZ czarci Doppelganger łotrzyk 3/skrytobójca 3) „przejął” rolę z pozoru zwykłego burmistrza dobrze prosperującego miasta, po prostu go zabijając. Wydawało mu się, że ma ugruntowaną władzę, lecz nie jest to bynajmniej prawda- zabita przez niego osoba nie była prawdziwym zarządcą miasta, a kolejnym Doppelgangerem- tym razem pracującym dla Czerwonych Czarnoksiężników, chcących założyć obok miasta enklawę za wszelką cenę- znajduje się ono niedaleko słynnych lochów, więc sprzedawanie w nim przedmiotów użytecznych dla poszukiwaczy przygód byłoby bardzo zyskowne. Riskan nie wie, kto zastąpił burmistrza innym Doppelgangerem i stara się za wszelką cenę sprawdzić, czy prawdziwy burmistrz żyje.
Burmistrz rzeczywiście jest żywy, ale uwięziony w okolicznej kryjówce agentów Thay. Jak rozwinie się ta sytuacja?
W służbie Pani Utraty
Wiele osób mających jako takie rozeznanie w kwestii wpływów złych bogów w Krainach zna imię Alorgotha Niosącego Zagładę, wędrownego kapłana Shar, jednego z najlepszych agentów Pani Utraty. Choć stwierdzić na jego temat cokolwiek pewnego nie jest łatwo, to na pewno jest elokwentny, sprytny i pomysłowy, dzięki czemu do tej pory nie udało się go złapać.
Niewielu jednak wie, że kiedyś był on wybrańcem Asmodeusza, lecz zdradził władcę Baator, zachowując dla siebie jeden z legendarnych Zwojów z Nether, który miał zdobyć dla swojego pana od umierającego arcymaga mieszkającego gdzieś w górach Grzbietu Świata. Od tej pory żyje w ciągłym strachu przed Baatezu, choć dzięki umowie wiążącej go z Panią Utraty podczas ataków diabłów może liczyć na wsparcie jej sług z Planu Cienia. Jednak umowa owa miała twarde warunki- ochrona w zamian za całkowite oddanie, a także udostępnienie Shar zwoju, by mogła użyć zawartej w nim wiedzy do wzmocnienia Cienistego Splotu. Alorgoth nie zdaje sobie sprawy, że szpiedzy Baator na Torilu zebrali sporo informacji o nim i podrzucili je grupce poszukiwaczy przygód (w tej roli oczywiście Bohaterowie Graczy). Kontrakt z Shar nie chroni przed tak „przyziemnym” zagrożeniem…