Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

wt maja 23, 2006 10:48 pm

No, widzę, że przybył nam nowy Wybraniec i od razu powiem, że nowa lekko zmieniona wersja o wiele bardziej mi pasuje niż początkowa :) Jednakże stronę fabularną jeszcze trochę bym rozwinął. Mechanicznie raczej wszystko w porządku (przyznam szczerze, że teraz czasu mi brakuje i dokładniej przyjrzę się tej części później ;)).

A tymczasem przedstawim wam nowego Wybrańca. I hope you will enjoy it :)

WYBRANIEC SEKOLAHA

Pan Rekinów niezwykle rzadko decyduje się na to aby, któreś z jego dzieci zostało Wybrańcem. Nie chodzi o to, że im nie ufa, nie, Sekolah aż nadto wierzy w swój lud i uważa, że jest wystarczająco silny nawet bez jego osobistej pomocy. Niekiedy jednak decyduje się na ten ruch tak by jego lud jeszcze mocniej wsłuchiwał się w jego nauki i przykazania.
Wybrańcy są postaciami silnymi, bezwzględnymi, brutalnymi, gotowymi nieść terror gdziekolwiek zażyczy sobie tego Sekolah, nawet w najodleglejszych morskich głębinach. Głównym zadaniem Wybrańca jest przewodzenie rajdom i polowaniom prowadzonym przez sahuaginów. Prowadzi sahuaginów do walki z morskimi elfami oraz innymi morskimi rasami. Wybrańcy nauczają innych sahuaginów, że gdziekolwiek są powinni pamiętać o swoim dziedzictwie, powinni walczyć z innymi, pokazując swemu Panu, że są godni nazywania się Synami Rekina. Wybrańcem zostaje się z woli Sekolaha i to z jego woli można również status Wybrańca utracić, zdarza się to jednak bardzo rzadko. W jednym czasie może być dwóch Wybrańców.

Tworzenie Wybrańca Sekolaha:

Wybraniec Sekolaha jest szablonem, który może być nałożony na każdego sahuagina (za wyjątkiem malenti) wyznającego Sekolaha. Wybraniec Sekolaha używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci za wyjątkiem tych opisanych poniżej.

Ataki specjalne: Wybraniec Sekolaha zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Zdolności czaropodobne: Wybraniec Sekolaha ma dostęp do następujących Zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym poziomowi postaci Wybrańca Sekolaha. 1/ dzień: czarne macki Evarda, swoboda ruchów; 3/ dzień: ochrona przed dobrem, wytrzymałość na żywioły, sfera ciśnienia*.
* - czar z suplementu Stormwrack.

Plugawi sprzymierzeńcy (Sp): W ramach akcji całorundowej Wybraniec Sekolaha może przyzwać 1k4 wielkich rekinów, aby te pomagały mu w jego polowaniach oraz atakach na morskie elfy. Dziennie tej zdolności może używać dwa razy.

Zdolności specjalne: Wybraniec Sekolaha zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Niepodatności (Ex): Wybraniec Sekolaha jest niepodatny na strach, trucizny i wysączenie energii

Syn Głębin (Su): Wybraniec Sekolaha zyskuje zdolności mające pomóc mu w sianiu terroru nawet w najbardziej niedostępnych morskich głebiach. Wybraniec staje się niepodatny na obrażenia związane ze zwiększaniem się ciśnienia w największych morskich czeluściach, ponadto zyskuje w nich ciemnowidzenie na odległość 9 metrów.

Wodny zmysł (Ex): W wodnym środowisku węch Wybrańca staje się nadzwyczaj wrażliwy i potrafi on wyczuć każdą istotę znajdującą się w odległości 45 metrów od niego. Nie potrafi jednak podać jej dokładnego położenia.

Wytrwałość Pana Rekinów (Su): Wybraniec potrafi przeżyć nie przebywając w wodzie, dłużej niż zwykły sahuagin. Wybraniec potrafi przeżyć tam czas równy godzinie na 1 punkt jego Budowy.

Zasolenie (Su): Przebywając w wodzie słodkiej Wybraniec potrafi wytworzyć wokół siebie obszar o promieniu 9 metrów ze sobą jako środkiem, w którym woda słodka przemieni się w słoną. W ten sposób jemu jak i każdej istocie natywnej dla wody słonej znajdującej się w obszarze działania zdolności, nie będą liczone kary związane z przebywaniem w wodzie słodkiej. Ponadto istoty, natywne dla wody słodkiej będą musiały wykonać rzut obronny na Wytrwałość (ST 15) lub znajdą się pod wpływem zmęczenia, które będzie utrzymywało się tak długo jak istota ta będzie przebywać w strefie słonej wody. Zdolności tej można użyć dwukrotnie w czasie dnia i trwa ona liczbę rund równą KW Wybrańca.

Rzuty obronne: Tak jak postaci.

Atrybuty: +4 do Siły, +2 do Zręczności.

Umiejętności: Tak jak postaci.

Atuty: Tak jak postaci.

Klimat/ Teren: Taki jak postaci.

Skala wyzwania: +2.

Charakter: Dowolny nie-chaotyczny.

Skarb: Tak jak postaci.

Zaawansowanie: Tak jak postaci.

W czasach obecnych nie wiadomo nic o żadnym Wybrańcu, nie mówią o tym żadne oficjalne źródła, więc pozostaje nam czekać aż Sekolah poczuje, że jest mu on potrzebny...

NIEKANONICZNA WERSJA ALTERNATYWANA:

Można uznać, że Wybrańcem Sekolaha jest Najwyższa Kapłanka Pana Rekinów z jakiegokolwiek sahuagińskiego miasta czy osady.
Obecnym Wybrańcem jest Najwyższa Kapłanka, Waellit (sahuagin Wybraniec Sekolaha Kapłan 18 Sekolaha), najważniejsza persona w podwodnym mieście Zear’lyeh, położonego niedaleko wysp Moonshae , skąd Waellit dowodzi oddziałami sahuaginów, atakującymi okręty handlowe z Amnu a także daje się we znaki Alicii Kendrick, która spędza dużo czasu na kontrolowaniu poczynań dzieci Sekolaha.
Drugim znanym Wybrańcem jest Khaelsal (czteroręki Sahuagin PZ Wybraniec Sekolaha Paladyn Tyrani 17). Znany zes wej siły, ale również niezwykłego zmysłu taktycznego. Zamieszkuje Itzcatli, krainę zamieszkałą przez dzieci Sekolaha, tuż u wybrzeży Maztici. To właśnie Khaelsal jest podejrzewany o przeprowadzenie ataków ludzi-rekinów na ekspedycję Baldurana i zniszczenie większości jego okrętów.

PS. Vitriol, popraw w końcu ten błąd u Urdlena z niziołkami ;)
Ostatnio zmieniony ndz maja 28, 2006 3:04 pm przez amnezjusz, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

śr maja 24, 2006 7:12 am

Dzięki Vitriol ;).
Amnezjuszu: jeśli Uznacie, że Szablon Wybrańca Velsharoona jest za słaby, to moge go jeszcze troche wzmocnić, jednak zależało mi aby nie przepakowywać go za bardzo. Wkońcu to tylko Półbóg.

Strone fobularną poprawie, tylko musze zdobyć więcej informacji o nim.
Ostatnio zmieniony czw paź 26, 2006 11:40 am przez Renald, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4466
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

śr maja 24, 2006 9:28 am

Nie zaglądałem na ten temat od pewnego czasu i widzę, że sporo się zmieniło a nowe prace znów przybyły. Czas więc przejść do oceny i kilku słów komentarza.

Wybraniec Velsharoona.
Strona fabularna jest jak najbardziej w porządku, owszem nieco krótka ale skoro wspominasz o jej rozbudowaniu to na razie nie ma co się czepiać. Rola społeczna jest, przykładowy Wybraniec także, brakuje jedynie spoosby stawania się Wybrancem. Poza tym ok. Jeśli chodzi o mechanikę to jest poprawnie i dobrze, zdolności niewiele a do tego dość słabych ale jak najbardziej pasują do ogólnego obrazu bóstwa. Zdolności czaropodobne, specjalne cechy czy premie do atrybutów mają swój klimat a całość szablonu nie jest na pewno przepakowana ani zbyt słaba. Krótko mówiąc całkiem dobra robota.

Wybraniec Sekolaha.
Z szablonami prezentowanymi nam tutaj przez amnezjusza jest jeden podstawowy problem - są tak dobre, że nie wiadomo co można napisać aby się nie powtarzać :)
Tym razem jest tak samo. Wybraniec Sekolaha jest dobrze opisany fabularnie (wszystkie najważniejsze informacje + przykłady) jak i mechanicznie, zdolności po przeczytaniu wydają się być dobrze dobrane i pasujące do sauhaginów jak i do samego Pana Rekinów. Żadnych przegięć czy nielogiczności też nie zauważyłem. Poza tym wszystko czyta się szybko i przyjemnie. Klimat pracy także jest odczuwalny. Krótko mówiąc bardzo dobra robota - gratuluję.
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

śr maja 24, 2006 9:41 am

Wedle moich upodobań kolej na....

WYBRANIEC JERGALA

Wiele lat temu, a raczej tysiące lat temu, starożytni nekromanci czcili pierwszego w dziejach Fearunu, Władce śmierci czyli Jegala.
Jergal, tajemniczy i nieodgadniony ale posiadający ogromną wiedze był na prawie na samym szczycie hierarchii bóstw, lecz zaczął się nużyć więc znalazł godnych następców jego boskich mocy. Po tym wydarzeniu, Jergal stał się cieniem dawnego ja, popadał w niepamieć, wraz z upadkiem Netherilu, prawie o nim kompletnie zapomniano. Pózniej służył drugiemu Władcy śmierci - Myrkulowi jako notariusz i sekretarz. Kiedy nastał Czas Kłopotów, Myrkul został pokonany przez grupe śmiertelników, co najciekawsze dwoje zabójców Pana Kości zostali Władcami śmierci jednak pierwszy z nich, Cyric popadł w obłęd i stracił status Władcy Śmierci, po nim bóstwem śmierci został Kelemvor, który zmienił złowieszczy wizerunek Władcy Śmierci. Jergal posiada mały kościół, i dość skromną liczbę wyznawców, jednak wiele z nich pochodzi z Netherilu. Niektórzy z nich zyskują zaszczytny cel zostania Wybrańcem Jergala. Rytuał wybrańca zwie się "Pradawne zagadnienia". Inicjacja polega na tym, że reprezentant Jergala (najczęściej przybysz) zadaje kandydatowi ułożone przez Jergala zagadnienia. Jeśli na nie odpowie to dokona niemalże boskiej transformacji. Zadaniem Wybranców Pana Końca Wszystkiego jest gromadzenie jak największej wiedzy o życiu i śmierci a także spisywanie ważnych wydarzeń w Fearunie, właśnie to im powierza się pilnowaniem tych informacjii. Wspierają także kościół Kelemvora. Istnieć może tylko czterech Wybrańców Jergala.

TWORZENIE WYBRAŃCA JERGALA:

Szablon ten można nałożyć na dowolnego humanoida, który przeszedł test Jergala. Wybraniec Jergala używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci za wyjątkiem tych opisanych poniżej.

Specjalne ataki: Wybraniec Jergala zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Dotyk wieczności: Wybraniec Jergala może zgasić życie umierającego stworzenia (zdolnośc analogiczna do czaru Ostatnie tchnienie). Ponadto po dotknięciu, dusza zmarłego trafia bezbłędnie na Plan Letargu.

Zdolności czaropodobne: na stałe Obserwacja śmierci, Dwa razy dziennie: Śmierć nieumarłym, Rozmawianie ze zmarłymi i Znak Sprawiedliwości (wszystkie na poziomie czarującego równym poziomowi Wybrańca Jergala).

Specjalne zdolności: Wybraniec Jergala zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Niepodatności: Wybraniec Jergala staje się niepodatny na efekty nekromanyczne, wysączanie energii i efekty starości.

Wiedza Pradawnego (zn): Wybraniec Jergala zyskuje część wiedzy swego boga, zna wydarzenia związane z przeszłością Fearunu i dzieje kościoła Pana Końca Wszystkiego (zdolność analogiczna doWiedzy o legendach).

Rzuty obronne: Tak jak postać.

Atrybyty: + 2 do inteligencji i + 2 do roztropności.

Umiejętności: Tak jak postać.

Atuty: Tak jak postać.

Klimat/Teren: Tak jak postać.

SW: +1

Skarb: Tak jak postać.

Charakter: Tak jak postać ale musi się zgadzać z doktrynami Jergala.

AKTUALNI WYBRAŃCY JERGALA;

Jergalowi służą do dziś wielu uchodźców Netherilu. Wybrańcami Jergala są: Nothrysur Zgnity (PZ mężczyzna człowiek (mumia, Potężniejsza) (Wybraniec Jergala) Kpn 20 ) najbardziej fanatyczny Wybraniec Jergala a na dodatek najstarszy, mieszka na pustyni Anauroch, gdzie szuka zapomnianych sekretów Netherilu. Drugim Wybrańcem jest Pełzacz Przeznaczenia ( PN meżczyzna Sharn (Wybraniec Jergala) Zakl 17, mistrz wiedzy 5) tajemniczy stwór, który przechowuje wiedze Sharnów na rzecz Jergala. Trzecim Wybrańcem jest współczesny Hismail Myotrobnix (PZ mężczyzna licz,(Wybraniec Jergala) Czar 13, Pan szarosinych 6) dosyć kontrowersyjna postać ale wierna Jergalowi, mimo, że Velsharoon ciągle chce go przekabacić na swoją strone. Ostatnim Wybrańcem Jergala jest Theranima Święta ( PN kobieta aasimar (Wybraniec Jergala) Kpn 12 łowca nieumarłych 5) niegdyś piękna i roześmiana, teraz posępna i oszpecona, kiedyś napadł ją wampir, który swoimi czarami ognia, niemalże spalił Theranime, jednak szybko nadeszła pomoc kapłana Lathandera, ktory zniszczył wampira i ocalił Theranime, lecz rany i poparzenia były zbyt głębokie. Do dziś Theranime chodzi w bandażach co upodabnia ją do mumii a na twarzy nosi maske pięknej kobiety.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 20, 2008 12:51 pm przez Vitriol Plugawiciel, łącznie zmieniany 4 razy.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4466
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

śr maja 24, 2006 10:09 am

Kolejny dobrze opisany szablon. Od razu mówię, że mi się podoba i jest to kawał dobrej roboty Vitriol. Strona mechaniczna jest taka jak powinna być i oddaje dobrze to czym słudzy Jergala oraz jego wyznawcy się zajmują czyli przede wszystkim spisywanie dziejów Torilu. Twój szablon dobrze nadaje się właśnie na takiego skrybę bóstwa śmierci. Zdolności są ciekawe, dobrze oddają bóstwo i nie zauważyłem pzegięć. Mechanika jest więc jak najbardziej w porządku.
Jeśli chodzi natomiast o fabułę to choć wszystkie najważniejsze rzeczy są (ilość, przykłady, sposób stawania się) i technicznie nie ma się do czego przyczepić to wydaje mi się, że Jergal w Twoim wykonaniu jest jakby to powiedzieć zbyt zły. Czytając opis miałem wrażenie, że jest to nieco łagodniejsza wersja Myrkula natomiast według oficjalnych podręczników Jergal zawsze był i jest neutralnym i sprawiedliwym bóstwem bardziej śmierci niż nieśmierci. Nieumarłych natomiast toleruje i wykorzystuje tylko jako swoich skrybów, typowej nekromancji w stylu poprzedniego władcy umarłych raczej jest przeciwny (i za czasów Myrkula oraz wcześniej też tak było - choć w ostatnim wypadku brak danych). Zapis o plugawych rytuałach natomiast całkowicie mi nie pasuje (to chyba nie te klimaty jednak).
Ogólnie jednak wszystko jest dobrze opisane i wykonane a szablon to kawał dobrej roboty, która zasługuje na gratulacje, które właśnie Ci składam.
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

śr maja 24, 2006 10:17 am

O, nie powiedziałbym, że Jergal jest uczciwy, widzisz w drugiej edycji Jergal miał PZ w czasie istnienia Netherilu wiec to coś oznacza, nawet Kelemvor mu nie ufa wiec to jego PN jest troche według mnie naciągane, zwróć uwage na to, że większość jego wyznawców ma PZ i łamie te dobre reguły Jergala. Trzeba pamiętać, że charakter bóstwa raczej nigdy sie nie zmieni i tak jak napisalem wcześniej, tylko jeden Ao to wie.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4466
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

śr maja 24, 2006 10:28 am

Zgadzam się, że w czasach Netherilu był on PZ. Tylko niekoniecznie oznacza to, że był on typowo złym bóstwem. Charakter ten równie dobrze mógł (i zapewne oznaczał) po prostu bóstwo bezwzględne ale jednak spawiedliwe lub raczej praworządne. Zapewne tak samo jest z jego wyznawcami (tak tymi z dawnych jak i obecnych czasów). Także w tych dawnych czasach uchodził właśnie za bóstwo bezwględne ale sprawiedliwe (okres netherilski) a później po prostu skrybe i przez pewien czas sędziego (czasy od Myrkula, przez Cyrika aż do Kelemvora), czyli ten char. PN obecnie pasuje i raczej do niego dopasowałbym opis Wybranców. Choć jak mówie to raczej luźna uwaga, oczywiście masz prawo do własnej wizji Wybranca Jergala.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

śr maja 24, 2006 12:33 pm

Co do uczciwości Jergala w czasach netherilu to można być spokojnym. W Netheril: Empire of Magic, gdzie Jergal z czasów netherilskiego imperium jest opisany, pisze, że mimo charakteru PZ Jergal swoje obowiązki wykonuje z bezwzględną precyzją. To PZ może wynikać z tego, że przed podzieleniem się swą mocą z Trójką, Jegral był niezwykle zazdrosny o swoja posadę i pozycję. Może również być tak, że charakter Jergala zmienił się wraz z podzieleniem się z Trójcą swoimi mocami. Jego stosunek do nieumarłych w przeszłości był raczej podobny do obecnego, tolerował ich, ale nieśmierć nie uznawał za jakąś nagrodę czy ucieczkę, nieśmierć była po prostu jedną z możliwych dróg służby Panu Końca Wszystkiego.
To by było na tyle jeśli chodzi o stronę fabularną. Mechanicznie wszystko soti na dość wysokim poziomie i dobrze oddaje charakter bóstwa. Przykładowi Wybrańcy również całkiem ciekawi (zdecydownie wyróżnia się ostatnia Wybranka). Tak więc dobra robota, Vitriolu. Teraz należałoby również rozpisać Wybrańca Jergala jeszcze za czasów przez nas omawianych czyli za czasu Imperium Netherilu (tak samo zresztą jak np. Amaunatora).

Radnon, robiąc te szablony staram się jak najlepiej oddać charakter bóstwa i wiernie przyblizyć przypuszczalnego Wybrańca i dlatego cieszę się, że moja praca nie idzie na marne i komuś się podoba i przyda :)
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

śr maja 24, 2006 12:43 pm

Chętnie zrobie Wybrańca Jergala za czasów Netherilu, będzie bardziej potężny z racji, że Jergal był większym bóstwem, do wieczora będzie gotowy.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

pt maja 26, 2006 12:02 am

Przedstawiam wam kolejnego Wybrańca, tym razem bóstwa orków :)

WYBRANIEC LUTHIC

Luthic, żona Gruumsha oraz matka Bahgtru, niezwykle starannie wybiera spośród swoich wyznawczyń osobę, godną miana Wybrańca. Mimo tego, że tylko jej syn darzy ją szacunkiem a inni członkowie orczego panteonu tolerują ją tylko dlatego, że jest żoną Gruumsha, Luthic stara się ponad wszystko pomóc innym orkom, którzy silni będą jedynie wtedy gdy będą zjednoczeni. Wybrańca takiego powinny cechować przebiegłość, duma ale i nie tyle co troska, ale zainteresowanie własnym ludem i chęć wzmocnienia go.
Głównymi zadaniami i celami Wybrańców jest ukazywanie zalet leczenia oraz zielarstwa, jako jednego z czynników dzięki którym rasa orków może funkcjonować. Wybrańcy w wielu przypadkach mają przywilej wybierania i rozkazywania innym orkom z kim powinny się parzyć aby w przyszłości ich potomstwo było silne i przydatne całej rasie. Ważne jest również przywiązanie do ziemi oraz podziemi, utożsamianych z samą Luthic i to właśnie do nich Wybrańcy odczuwają duży...szacunek. Wybrańcy darzą swą patronkę szczerym szacunkiem i oddaniem i nie zawahają się stanąć w obronie jej imienia, gdy ktoś powie o niej choć jedno złe słowo. Wybrańcem zostaje się z woli Luthic i to z jego woli można również status Wybrańca utracić, zdarza się to jednak bardzo rzadko. W jednym czasie może być dwóch Wybrańców.

Tworzenie Wybrańca Luthic:

Wybraniec Luthic jest szablonem, który może być nałożony na każdego orka (a w zasadzie orczycę) wyznającą Luthic. Wybraniec Luthic używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci za wyjątkiem tych opisanych poniżej.

Ataki specjalne: Wybraniec Luthic zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Bluźnierstwo (Sp): Wybrańcy mają za zadanie sławić oraz bronić imienia Luthic. Przeciwko każdej istocie, która obelżywie wypowie się o ich bogini, otrzymują premię +1 do ataku i obrażeń oraz rzutów obronnych.

Paznokcie Luthic (Sp): Paznokcie Wybrańca przechodzą transformację upodabniając się do paznokci Luthic. Paznokcie stają się niezwykle twarde i uznawane są za naturalną broń zadającą 1k6 obrażeń. Ponadto każda istota, której za pomocą paznokci zostaną zadane obrażenia, musi wykonać rzut na wytr. (ST 19) lub zostanie zatruta (utrata 1k4 Zręczności). Po minucie należy powtórzyć rzut (ST 14) lub straci kolejne 1k2 Zręczności. Truciznę można usunąć za pomocą czarów takich jak usunięcie trucizny.

Zdolności czaropodobne: Wybraniec Luthic ma dostęp do następujących Zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym poziomowi postaci Wybrańca Luthic: 1/ dzień: leczenie poważnych ran, magiczny krąg przeciwko dobru; 3/ dzień: ochrona przed dobrem, skalny kształt, zmiękczanie ziemi i kamienia.

Zdolności specjalne: Wybraniec Luthic zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Córka Ziemi (Su): Dwa razy dziennie w ramach akcji całorundowej Wybraniec potrafi przywołać na liczbę rund równą KW Wybrańca, Wielkiego Żywiołaka Ziemi, który będzie wykonywał wszystkie jego polecenia.

Krocząc w ciemnościach (Su): Wybraniec przebywając w jaskiniach, podziemiach lub miejscach w pełni zaciemnionych, dzięki błogosławieństwu Luthic zyskuje całkowitą odporność się na oślepienie i ogłuszenie. Ponadto otrzymuje ciemnowidzenie na odległość 9 metrów.

Niepodatności (Ex): Wybraniec Luthic jest niewrażliwy na ogłuszenie, paraliż i petryfikację.

Poznanie siebie (Su): Raz dziennie dzięki przychylności Luthic, Wybraniec potrafi użyć zdolności analogicznej do nakładania rąk paladyna, jednak zdolność ta działa tylko na orków. Ponadto Wybrańcowi liczy się premia z Roztropności do KP, nawet jeśli nie jest mnichem (jeśli jest się mnichem to...nic się nie zmienia).

Rzuty obronne: Tak jak postaci.

Atrybuty: +2 do Budowy, +4 do Roztropności.

Umiejętności: Leczenia oraz Profesja (zielarstwo) uznawane są za umiejętności klasowe Wybrańca.

Atuty: Tak jak postaci.

Klimat/ Teren: Taki jak postaci.

Skala wyzwania: +2.

Charakter: Dowolny nie-dobry.

Skarb: Tak jak postaci.

Zaawansowanie: Tak jak postaci

Obecnie nie słyszano o żadnym Wybrańcu a oficjalne źródła milczą na temat Wybrańców Luthic tak obecnych jak i tych w przeszłości.

NIEOFICJALNA WERSJA NIEKANONICZNA:

W czasach obecnych w Faerunie żyje tylko jeden Wybraniec Luthic. Jest to Shardalla (ork, kobieta PZ Wybraniec Luthic driud 14/ zaklinacz 2). Od najmłodszych lat przejawiała talent w dziedzinie leczenia oraz zielarstwa. Przez wiele lat pozostawała w cieniu innych druidek swojego plemienia, z czasem jednak zaczęła dostrzegać korzyści z wysokiego „statusu społecznego”. Przełomowym momentem w jej życiu był rok, 1367, kiedy to uratowała życie jednemu z synów Oboulda Wiele Strzał. Od tamtego czasu mimo, niechęci ze strony pewnej części pobratymców zyskała wiele przywilejów. W końcu Luthic doceniła jej wkład w nauczanie innych orków tajników zielarstwa oraz jej ”troską” o rozwój innych. Dziś Shardalla jest jedną z najważniejszych postaci w społeczności orków żyjącej w Turmish i to dzięki niej orki zawarły sojusz z jarlem wzgórzowych gigantów żyjących w ich sąsiedztwie, Gurlem.

Jak zawsze jestem otwarty na sugestie, opinie, rady :)
Ostatnio zmieniony ndz maja 28, 2006 3:07 pm przez amnezjusz, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

pt maja 26, 2006 9:48 am

Już dawno chciałem wprowadzić tego wybrańca ale jakoś umknęło mi z głowy. :wink:

WYBRANIEC YURTRUSA
Yurtrus jest orczym bóstwem chorób, zniszczenia i zagłady.
Jest chyba najbardziej budzącym grozę bóstwem orków. Orkowie panicznie się boją Yurtrusa, może wynika to z faktu iż strach przed śmiercią zawsze towarzyszył śmiertelnikom ale nie w tym przypadku.
W swym okrucieństwie i grozie, Yurtrus postanowił, że orkowie, mimo częstszego wyznawania innych członków orczego panteonu, powinni się przed nim korzyć i oddawać mu jak najwiekszą cześć. W tym celu nakazuje swym kapłanom ogłosić "Oczyszczenie" (najciekawsze jest to, że Yurtrus może ogłaszać go w każdej chwili, jeśli czuje taką potrzebę). Ten rytuał a raczej próba, ma na celu udowodnieniu, iż śmiałek jest godny pełnienia roli, zepsutego herolda Yurtrusa. "Oczyszczenie" polega mniej więcej na tym, że śmiałek musi wejść do "Jaskini Przeklętych" i spędzić tam tydzień (nie może używać eliksirów ani czarów leczących).
Jaskinia jest bardzo zanieczyszczona i splugawiona, a mieszkają w niej ohydne potwory, złapane przez kapłanów Yurtrusa. Jeśli przeżyje, to zostanie Wybrańcem Yurtrusa. Rolą Wybrańców Yurtrusa jest przede wszystkim, budzenie grozy wśród orczego społeczeństwa a także, niszczenie i plugawienie przyrody oraz zabijanie wrogów Yurtrusa(standardowi wrogowie orków oraz kapłani Talony i Lathandera.)
Istnieć może tylko trzech Wybrańców Yurtrusa.

TWORZENIE WYBRAŃCA YURTRUSA.
Szablon ten można nałożyć jedynie na orka, który przeszedł "Oczyszczenie" oraz dostał ostateczną zgodę Yurtusa.
Wybraniec Yurtrusa używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych za wyjątkiem tych opisanych poniżej.

Specjalne ataki:

Plugawy dotyk: Wybraniec Yurtrusa może za pomocą ataku dotykowego, sprawić, że przeciwnik utraci siłę (analogicznie do czaru Osłabienie, lecz poziom czarującego, równy poziomowi Wybrańca Yurtrusa) a także spowodawać i u niego powolny rozkład. Jeśli ofiarze nie uda się rzut obronny na wytrwałość (ST 17) to jego skóra będzie się rozpadać i marszczyć. Jeśli efekt będzie się utrzymywać przez dzień, to ofiara rozpadnie się w proch. Efekt można usunąć przez czar "Uzdrowienie" lub poprzez modlitwę do Yurtrusa, który oczywiście będzie zarządzał posłuszeństwe wobec niego. Ponadto za pomoca dotyku, Wybraniec Yurtrusa może sprawić, że dotknięte rośliny będą gnić i obumierać.

Specjalne cechy: Wybraniec Yurtrusa zyskuje także:

Zdolności czaropodobne: Wybraniec Yurtrusa zyskuje: na życzenie Plaga, 3 razy dziennie: Zakażenie, Przeklęcie wody, Obłożenie klątwą i Pełzająca zagłada, Raz dziennie: Zanieczyszczenie (Wszystkie na poziomie czarującego równym poziomowi Wybrańca Yurtrusa).

Majestat Yurtrusa: Wybraniec Yurtrusa może otoczyć się specjalną aurą strachu i zmnienić się w potworną iluzję rozkładającego się orka.
Stworzenie musi wykonać rzut obronny na wole (ST 16) jeśli się nie powiedzie to ucieknie w panice. Wybraniec Yurtrusa może używać tej zdolności tyle razy dziennie, ile wynosi jego premia z Roztropności +3.

Niepodatności: Wybraniec Yutrusa jest niepodatny na trucizny, wysączenie energii, choroby oraz na stłuczenia.

Rzuty obronne: Tak jak postać.

Atrybuty: + 2 do Budowy i + 4 do Roztropności.

Umiejętności: Tak jak postać.

Atuty: Tak jak postać.

Klimat /Teren: Tak jak postać.

Skala Wyzwania: +2.

Charakter: dowolny zły.

Skarb: Tak jak postać.

Zaawansowane:Tak jak postać.

AKTUALNI WYBRAŃCY YURTRUSA:
Najprawdopodobniej, Wybrańcem Yurtrusa jest tajemniczy i przerażający Klux "Larwa Zagłady"( meżczyzna ork Wybraniec Yurtrusa wojownik 2 / druid 13 NZ). Kiedyś był zwykłym druidem ale chciał pokazać, że jest wyjątkowy i zgłosił się do "Oczyszczenia", oczywiście przeszedł test i został Wybrańcem Yurtrusa lecz podczas pobytu w jaskini, coś wywarło mu wpływ na psychikę i odwrócił się od natury. Teraz mieszka samotnie w dziczy i pragnie spaczyć wszystko co wpadnie mu w ręce. Pozostali Wybrańcy Yurtrusa są nieznani.
Ostatnio zmieniony sob lut 24, 2007 2:40 pm przez Vitriol Plugawiciel, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

pt maja 26, 2006 8:47 pm

Poprzedni wybraniec Velsharoona zastał poprawiony całkowicie, zapraszam do lektury. :wink:
Amnezjuszu jak tak patrze na twoich wybrańców to zgadzam się z tym co pisze Radnon - że trudno mówić tu coś nowego, bo wszystkie są bardzo dobrze zrobione. :wink:
Ja natomiast chciałbym zaprezentować kolejnego wybrańca z orczego panteonu:

Wybraniec Bahgtru

Wybrańcy Bahgtru są istotami o ogromniej sile, rzadko które humanoidalne stworzenie może im w danej cesze dorównać. Gardzą bronią i zbroją. Utożsamiają brutalną potęgę siły mięśni. Wybrańców wyłania sam Bahgtru w specjalnie zorganizowanych zawodach zapaśniczych, które odbywają się raz na 10 lat. Na te zawody przybywają najsilniejsze orki i półorki aby wywalczyć sobie pozycje w plemionach. Wówczas wyłania sam awatar Bahgtru, który pojawia się na planie materialnym (tylko w tym czasie) i mianuje zwycięzcę swoim wybrańcem. Przegrywając w następnych zawodach można również ten status utracić. Wtedy dawny zwycięzca popada w zapomnienie i ustępuje pola nowemu. Nieważne jakby był potężny, Bahgtru ze względu na swoją głupotę nie będzie starał się go przywrócić do życia. Zwycięzcom takich zawodów stał się Grosag grab Muzgob trzykrotny mistrz i ulubieniec Bahgtru, który często wysyła go naprzeciw nowym, silniejszym wrogom. Grosag, w całości oddany głupiej woli Bahgtru przyjmuje wyzwania, choć dobrze wie, że kiedyś może sobie nie poradzić.
Bahgtru nienawidzi magii, z tegoż względu, że jej nie rozumie i swoim wybrańcom każe zabijać każdego „magicznego oszusta”, jedynym wyjątkiem jest Morkusk, który swoją siłą zaimponował nawet Bahgtru. Podróżując po planach i walcząc z bardzo silnymi przeciwnikami zdobył przychylność Syna Gruumsha.
Wybrańcy często podróżują po świecie i wyzywają do walki najsilniejszych wojowników. Lubują się w takich wyzwaniach i często odznaczają swoje siało rytualnymi bliznami zwycięstwa.
Naraz może być tylko jeden wybraniec Bahgtru, wyłoniony w zawodach zapaśniczych, jednak teraz Bahgtru zrobił wyjątek i uczynił nim jeszcze jednego.
Walą Bahgtru jest stawianie wybrańców w coraz trudniejszych sytuacjach i wystawianie do walki z poteżnymi przeciwnikami. Wysyła ich również jako przywódców najazdów na wioski elfów i twierdze krasnoludów. Syn Gruumsha wciąż wpaja im aby niszczyli wszystkie słabsze istoty i znęcali się nad nimi, bo jak uważa świat należy dla najsilniejszych, a wybrańcy Bahgtru i całego orczego panteonu na pewno do nich należą. Nakzuje również zabijanie czarodziei i innych "magicznych oszustów".

Tworzenie Wybrańca Bahgtru:
Wybraniec Bahgtru jest szablonem, który można nałożyć na dowolnego orka albo półorka wyznającego Bahgtru. Wybraniec Bahgtru używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci oraz tych opisanych poniżej.

Specjalne Cechy: Wybraniec Bahgtru zachowuje wszystkie specjalne cechy postaci bazowej i otrzymuje także następujące:

Miazga: Dzięki tej zdolności wybraniec Bahgtru może na życzenie przyzwać Miazgę -Nabijaną Rękawice +3 ze specjalną mocą broni obalanie. Rękawica pojawia się na dłoni wybrańca natychmiast po wypowiedzenia słowa rozkazu i pozostaje na niej aż do momentu, kiedy wybraniec sobie tego zażyczy. Wezwanie Miazgi jest akcją darmową. Jest to zdolność czaropodobna i można ją rozproszyć udanym rzuceniem Rozproszenia magii. Jeśli tak się stanie, wybraniec Bahgtru nie będzie mógł jej przyzywać przez następną godzinę. Przy wchodzeniu na obszar martwej magii rękawica znika i można ją przywołać dopiero po wyjściu z tego miejsca. Jeśli Miazgi będzie się używać w strefie dzikiej magii z każdym ciosem wyzwalają się moce takie, jak przy rzucaniu zaklęcia. Miazgę można atakować i uszkadzać jak zwyczajną broń. Jeśli się ją zniszczy wybraniec może przyzwać ją znowu.

Mistrz zapasów: Tradycją w kościele Bahgtru są comiesięczne zapasy, w których wybrańcy są prawdziwymi faworytami. Otrzymując nadzwyczajne zdolności fizycznej walki od swego Boga wybrańcy Bahgtru bardzo często są zwycięzcami takich zawodów. Swoją siłą i zwinnością w zwarciu imponują nawet najlepszym zapaśnikom. Wybraniec Bahgtru, gdy rozpoczyna zwarcie i próbuje chwycić przeciwnika nie prowokuje okazyjnego ataku, nie przegrywa automatycznie próby trzymania przeciwników większych o dwie lub więcej kategorii, na dodatek otrzymuje premie +10 do testów zwarcia.

Łamacz nóg: Wybraniec Bahgtru, dzięki mocy danej mu od jego Bóstwa, raz na dekadzień potrafi wpaść w straszliwy szał, którego w żadnym stopniu nie potrafi kontrolować. Podczas szału, który trwa 3 + modyfikator z budowy (odpowiednio powiększonej) otrzymuje premie +10 do Budowy i Siły, ponosi również karę – 6 do KP. Zwiększają się również jego punkty wytrzymałości o 4 na każdą KW wybrańca. Porusza się na dodatek podwójnie szybciej niż normalnie. Gdy szał trwa wybraniec niszczy wszystko i wszystkich w jego polu widzenia. Traci nad sobą zupełną kontrolę. Po skończeniu trwania szału wybraniec traci przytomność i leży umierający ( -8 pw). Zdolność ta nie kumuluje się ze zdolnościami barbarzyński szał i podobnymi.

Redukcja obrażeń: 5/-

Rzuty obronne: Jak postać.

Atrybuty: Siła +6, Budowa +2

Umiejętności: Jak postać.

Atuty: Jak postać.

Klimat/Teren: Jak postać.

Skala wyzwania: +2

Charakter: Jak postać.

Skarb: Jak postać.

Rozwój: Jak postać.

Żadne zapiski nie świadczą, że był kiedyś na Faerunie jakiś wybraniec Bahgtru.

Niekanoniczna wersja alternatywna:
Według legend i opowieści przekazywanych w orczych plemionach można wywnioskować, że istnieje dwóch wybrańców Bahgtru: Grosag grab Muzgob, CN mężczyzna, Ork (Wybraniec Bahgtru) Wjk 6/ Bbr 13 mistrz zapasów, który wedle woli swojego Boga budzi lęk i szacunek wśród orczych plemion, ze względu na swoją ogromną siłę i zdolności walki. Często mierzy się w zapasach z najlepszymi wojownikami. Zawsze eliminuje najsłabszych i wybiera następcę. Przyjmowany jest jako gość, jeśli można tak nazwać osobę szanowaną wśród orczych plemion. Opowieści o jego zdolnościach walki dotarły nawet do świata ludzi. Wielu wyrusza na poszukiwanie Grosaga w celu pokonania go w uczciwej walce, oczywiście na zasadach grab Muzgoba.
Drugim znanym wybrańcem jest Morkusk CZ mężczyzna, Tanarukk (Wybraniec Bahgtru) Zak 10/ Bbr 6/ Łtr 1 który już od dawna swoimi zdolnościami i inteligencją zadziwia Bahgtru. Chociaż Syn Gruumsha nienawidzi magii, co zadziwiające u Morkuska ją toleruje i zezwala mu na jej używanie, co więcej uczynił z niego swojego wybrańca, ze względu na to, że ów Tanarukk używa swej magii do podróży po planach i pojedynkach siłowych z mieszkańcami owych miejsc. Tymi czynami zasłużył na szacunek swego patrona.
W plemionach orków można dosłyszeć się, że Bahgtru stara się naprowadzić na siebie dwóch swoich potężnych wybrańców, po to aby zobaczyć ich pojedynek. Nie rozumie jednak, że straci jednego z najsilniejszych członków swojego kultu, interesuje go tylko zwycięzca.
Ostatnio zmieniony czw paź 26, 2006 11:40 am przez Renald, łącznie zmieniany 4 razy.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4466
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

sob maja 27, 2006 9:43 am

Dawno nie zaglądałem do tego tematu a widzę, że sporo nowych prac się pojawiło, które zasługują na kilka słów komentarza. Szczególnie, że ogólny poziom prac jest naprawdę wysoki. Tak więc do rzeczy i po kolei:

Wybraniec Velsharoona:
Poprawiony Wybraniec Velsharoona jest znacznie lepszy. Czytelność pracy wzrosła i teraz wszystko czyta się dużo przyjemniej. Zdolności tak jak wcześniej są dobrze dobrane i ciekawe oraz pasują do bóstwa. Strona fabularna rozbudowana o najważniejsze informacje prezentuje się lepiej niż poprzednio, jest klimatyczna i spełnia swoją rolę. Klimat także jest obecny i to w sporych ilościach. Krótko mówiąc bardzo dobra robota, gratuluję.

Wybraniec Luthic:
W tym wypadku co mogę powiedzieć. Jest bardzo ale to bardzo dobrze. Fabuła jak zwykle stoi na wysokim poziomie, czyta się ją szybko i przyjmnie. Dostarcza też najważniejszych informacji jakie są nam o wybrancu potrzebne (czyli sposób stawania się, charakter, rola społeczna oraz przykłady). Jedyne w czym mam wątpliwości to opis przykładowego Wybranca Luthic a dokładnie to gdzie Shardalla uratowała syna Oboulda? Z opisu wyglądałoby, że w Turmish ale pojawia się pytanie co robił on tak daleko od siedziby swego ojca na Dzikim Pograniczu. Jeśli natomiast było odwrotnie to czemu owa orczyca przeniosła się następnie na dość odległe południe? Te drobne wątpliwości nie zmieniają jednak faktu, że szablon jest bardzo dobrze zrobiony. Mechanicznie też wszystko w jak najlepszym porządku i jedynie można mieć wątpliwości co do Palców Luthic i trucizny, działa nieco dziwnie, czy nie lepiej byłoby zastosować normalne zasady trucizn czyli drugorzędne obrażenia po minucie? Jednak są to tylko drobne zgrzyty. Całość jak najbardziej trzyma też klimat i da się wyczuć tutaj atmosferę charakterystyczną dla Krain.

Wybraniec Yurtusa:
Kolejna bardzo dobra praca. Moje gratulacje Vitriol. Fabularnie jest bardzo dobrze i udało Ci bez problemu uchwycić charakter bóstwa. Ciekawie wymyślony oraz opisany rytuał, fajny przykładowy Wybraniec. Rola społeczna jest, inne ważne informacje też. Strona mechaniczna również trzyma dobry wyoski poziom i nie zauważyłem żadnych zgrzytów czy zaburzeń równowagi. Po prostu kawał dobrej klimatycznej roboty.

Wybraniec Bahgtru:
Tutaj także wszystko jest na wysokim fabularnym i mechanicznym poziomie. Przyczepić nie ma się właściwie do czego może z wyjątkiem roli społecznej, któej nieco tutaj brakuje a funkcja ochroniarza wodza średnio pasuje do Wybrańca Bahgtru. Szczególnie, że obaj przykładowi przedstawiciele pełnią zupełnie inną rolę. Według mnie warto byłoby nad tym popracować i dodać 1-2 zdania na ten temat. Poza tym wszystko jest jak najbardziej ciekawe i klimatyczne. Czyta się łatwo, szybko i przyjemnie. Mechanika choć neizbyt rozbudowana to jak najbardziej pasuje i sprawia, że szablon jest mocny ale jeszcze mieści się w LA+2. Cóż mogę powiedzieć, bardzo dobra robota po prostu.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

ndz maja 28, 2006 7:28 pm

Z przyczyn niezależnych odemnie dopiero teraz mogę coś napisać. Jak widać Wybrańców przybyło i też będę musiał ich ocenić. Jednak przedtem zachęcam do powtórnego zapoznania z poprzednimi Szablonami w których za radą Zsu dokonałem lekkich zmian. Tak samo dziękuje za wszystkie krzepiące słowa oraz z tego miejsca dziękuję wszystkim którzy pomagają mi w tej pracy :)

Dobra koniec smecenia, czas na konkrety.
Na początku wypowiem się w odniesieniu postu Radnona względem mojego Wybrańca. Tak więc, masz rację co do czasu powtórnego działania trucizny i już zmieniłem na 1 minutę. Natomiast co do przykładowego Wybrańca to sprawa wygląda tak: Shardalla uratowała syna Oboulda właśnie w Turmish. Co robił tam właśnie ten syn? Otóz Obould wysłał go ze szczególna misją do goblinskich plemion z tamtego regionu mając nadzieje zawiązanie sojuszu, jednak w niewyjaśniony sposób jego misja zakończyła się faskiem i tylko dzięki Shardalli i jej plemieniu, przeżył.

Wybrańcy Yurtusa i Bahgtru (no ładnie, prawie uporalismy się z Panteonem Orków ;)) stoja na całkeim wysokim poziomie co mnie cieszy. Fabularnie przedstawiają się jak najardziej na plus, ciekawy jest rytuał przy Yurtusie, wszystko inne jest zawarte, rola, liczba i wymagania. Brawo. Mechanicznie również mi się podoba. Tak zdolności i ataki specjalne są ciekawe i pasujące tak do bóstw jak i do zadań Wybrańców. Również wszystkie premie do atrybutów sa dobrze dobrane. Przykładowi Wybrańcy również są całkeim ciekawi. Czyli ogólnie rzecz biorąc: Dobra robota :spoko:
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

wt maja 30, 2006 9:22 pm

Czas na kolejnego Wybrańca. Please welcome, mr Vaprak ;)

WYBRANIEC VAPRAKA

Spośród giganciej rodziny, ogry i trolle uznawane są za rasy najbardziej nieokiełznane i prymitywne, dla których jednymi wartościami jest zabijanie i niesienie zniszczenia. Pieczę nad nimi sprawuje Vaprak, który wraz z Otheą przyczynił się do ich powstania.
Spośród jego ludu tylko ci, którzy cechują się nadzwyczajną, pierwotną siłą, nie znają strachu i są mu wierni, mają szansę stać się Wybrańcami. Vaprak nawiedza przyszłego Wybrańca we śnie, ukazując mu wizje przyszłych bitew w, których Wybraniec będzie brał udział. Po przebudzeniu Wybraniec cały pokryty jest bliznami (nawet będąc trollem), które budzą szacunek dla jego wytrwałości.
Głównym zadaniem Wybrańca jest przewodzenie plemionom ogrów i trolli i kierowanie ich atakami przeciwko innym a przede wszystkim przeciwko minotaurom i ogrom wyznającym Baphometa. Jednakże inną ważną o ile nie ważniejszą jego funkcją jest szerzenie wiary w Niszczyciela pośród swej rasy. Vaprak obsesyjnie boi się utraty wyznawców a szczególnie ich przejścia na wiarę bóstw gigantów. Z tego powodu Wybraniec musi dbać o to by jak najmniej było przypadków zmiany wiary a w niektórych przypadkach ma on nawet próbować przeciągać na wiarę Vapraka innych. Wybrańcem zostaje się z woli Vapraka i to z jego woli można również status Wybrańca utracić, zdarza się to jednak bardzo rzadko. W jednym czasie może być tylko jeden Wybraniec.

Tworzenie Wybrańca Vapraka:

Wybraniec Vapraka jest szablonem, który może być nałożony na każdego ogra i trolla wyznającego Vapraka. Wybraniec Vaprak używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci oraz tych opisanych poniżej.

Ataki specjalne: Wybraniec Vapraka zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Szpony Vapraka (Sp): Ręce Wybrańca przechodzą przemianę, której efektem jest otrzymanie potwornych pazurów na wzór tych, posiadanych przez Vapraka, które mają pomóc mu w walce. Pazury uznaje się za broń naturalną, która zadaje obrażenia cięte. W zależności od rozmiaru obrażenia te wynoszą, średni – 1k6, wielki – 1k8 i ogromny – 2k6.

Zdolności czaropodobne: Wybraniec Vapraka ma dostęp do następujących Zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym poziomowi postaci Wybrańca Vapraka. 3/ dzień: ochrona przed dobrem, roztrzaskanie; 1/ dzień: profanacja, zakażenie.

Zdolności specjalne: Wybraniec Vapraka zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Lojalność i służba (Su): Jednym z najważniejszych zajęć Wybrańca jest szerzenie wiary a także zdobywanie nowych wyznawców dla Niszczyciela, jednak przede wszystkim ma on za zadanie pilnować by jak najmniej ogrów i trolli przeszło na wiarę bóstw gigantów. Nie ważne czy uczyni to przez fałsz, dyplomację czy tez użycie gróźb i bólu, ważne są efekty jego działań. Wybraniec otrzymuje w stosunku do ogrów i trolli premię z olśnienia +4 do testów wszystkich umiejętności opartych na Charyzmie.

Niepodatności (Ex): Wybraniec Varpaka jest niepodatny na dźwięk, elektryczność oraz strach.

Pan Gniewu (Su): Wybraniec potrafi wpaść w gniew, podobny do tego w jaki wpadają barbarzyńcy otrzymując premię +4 do Siły i +2 do Budowy oraz rzutów obronnych na Wolę, jednak dzięki większej kontroli nad swym zachowaniem, nie otrzymują kary do KP a ponadto nie odczuwają zmęczenia po ustaniu zdolności. Zdolność ta nie sumuje się z szałem barbarzyńcy jednakże sprawia, że niezależnie od poziomu Wybrańca barbarzyński Szał również nie powoduje zmęczenia. Tej zdolności można użyć 3 razy dziennie i trwa liczbę rund równą KW Wybrańca..

Redukcja obrażeń: Wybraniec Varpaka zyskuje RO 4/-.

Rzuty obronne: Tak jak postać.

Atrybuty: +2 do Siły, +2 do Budowy.

Umiejętności: Tajniki Dziczy oraz Zastraszanie uznawane są za umiejętności klasowe postaci.

Atuty: Tak jak postać.

Klimat/ teren: Tak jak postać.

Skala wyzwania: +1

Charakter: Dowolny nie-dobry.

Skarb: Tak jak postać.

Zaawansowanie: Tak jak postać.

Obecnie nie słyszano o żadnym Wybrańcu a oficjalne źródła milczą na temat Wybrańców Vapraka tak obecnych jak i tych w przeszłości.

ALTERNATYWNE WERSJE NIEKANONICZNE:

WERSJA A:
Możemy uznać, że Wybrańcem jest Goboka (org Wybraniec Vapraka wojownik 8/ druid 8 ). Goboka jest postacią stworzoną przez Troya Denninga na potrzeby jego trylogii Giatnts Twilight.
Goboka zjednoczył plemiona ogrów w małym królestwie na północy, Hartsvale. W przeszłości wspomógł obecnego władcę tego królestwa, człowieka imieniem Camden, w walce o tron z jego bratem. Goboka organizuje w swoim plemieniu różne walki mające pokazywać fizyczna siłę. Organizuje także ceremonie zwane Sześć Dni i Nocy. W ich czasie ogry zamykają się w specjalnie do tego przygotowanych jaskiniach, gdzie sześć dni i nocy spędzają bez jedzenia i picia. Po wyjściu z jaskiń zyskują miano naprawdę potężnych. Oprócz tego Goboka walczy z ogrami z Fissure, wyznawcami Baphometa. To on jest odpowiedzialny za treningi ogrów mających na celu uczynienie z nich najlepszych rozbójników. Czasami zapuszcza się ze swoimi najlepszymi wojownikami i szamanami do Podmroku.

WERSJA B:
Wersja jeszcze mniej oficjalna, całkowicie wymyślona przez mnie głosi, że obecnym Wybrańcem Vapraka jest Zuggoy Hurgrg (pół-czart pół-ogr Wybraniec Vapraka barbarzyńca 12/ druid 5). Jest sprzymierzeńcem Chaul, która stara się zdyskredytować Hathran w oczach rashameńczyków. Zuggoy ma podd swoją komendą całe swoje plemię oraz liczne zastępy trolli a także mnijeszą ilość gnolli i orków. Wybraniec jednak tylko czeka na okazję by przejąć władzę w jej Cytadeli Rashemar. Jego działaniami zaczęła się nawet interesować najstarsza i najsilniejsza z Hathran, Lady Yhelbrune.

Wydaje mi się, że jak na półboga nie jest to ani za dużo, ani za mało. Na a poza tym proszę komentować, oceniac i radzić :)
Ostatnio zmieniony śr maja 31, 2006 9:43 pm przez amnezjusz, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

śr maja 31, 2006 7:20 am

Mi wybraniec bardzo się podoba ;). Nie jest ani za silny ani za słaby. Mieści się w SW +1.
Z tymże ja również chciałem go zrobić ;).
Dostrzegłem tylko błąd literowy napisałeś w niepodatnościach:
Wybraniec Varpaka jest niepodatny na "dzwie, kelektryczność". Pozatym wszystko na jak najwyższym poziomie.
Ostatnio zmieniony czw paź 26, 2006 11:44 am przez Renald, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4466
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

śr maja 31, 2006 9:50 am

Kolejny bardzo dobry i ciekawy Wybraniec. Fabularnie wszystko stoi na bardzo solidnym, wysokim poziomie. Najważniejsze informacje czyli sposób stawania się, ilość Wybranców Vapraka, ich rola społeczna czy zasady postępowania są ciekawie i klimatycznie opisane. Także przykładowy Wybrancy spodobali mi się (szczególnie pierwsza wersja). Przyczepić się można tylko do pojedynczych literówek (tak jak wspomniał Renald) ale nie mają one dużego wpływu na odbiór pracy.
Mechanicznie nie zauważyłem żadnych błędów czy przegięć. Ataki, specjalne zdolności, zdolności czaropodobne czy premie do cech są takie jak powinny być i choć w sumie są dość silne to spokojnie w LA+1 się mieszczą.
Ogólnie kolejny udany wybraniec i czekamy na kolejnych. Moje gratulacje za udany szablon.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

śr maja 31, 2006 9:14 pm

Dzięki :) Teraz natomiast chciałbym poruszyc inną kwestię. Jak rozpisać Wybrańca bóstwa posiadającego kilka aspektów (np. Shekinester, bogini nag, która posiada aż pieć aspektów). Jak podejść do takiego bóstwa? Czy rozpisywać Wybrańca dla każdego aspektu a tym samym dla innej podrasy nag czy tez może spróbować stworzyć jednego, choć byłby to gorszy pomysł z racji tego, że niektóre z jej aspektów po prostu się wykluczają. Czekam na wasze opinie w tej sprawie :)
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4466
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

śr maja 31, 2006 9:32 pm

Bardzo dobre pytanie i przyznaję, że dość trudny do rozwiązania problem. W takim wypadku widzę jednak trzy wyjścia z sytuacji:
1. Rospisujemy jednego Wybranca dla wszystkich aspektów, który ma powiedzmy moce każdego z nich. Dość trudne do zrobienia tak fabularnie (jak połączyć coś co się wyklucza?) jak i mechanicznie (mogą wyjść kwiatki). Jednak jeśli postarać by się to dałoby się coś takiego zrobić. Może zmienne moce zależnie od podrasy lub zmienające się tak jak sama boginii. Ewentualnie zmieniające się tak jak dominujący aspekt. Możliwości jest sporo.
2. Rozpisać po prostu Wybranca dla każdego z aspektów, choć i tutaj mogą być pewne problemy fabularne (np zwalczający się Wybrancy jednego bóstwa) ale ogólnie pomysł jest już lepszy. Na pewno będzie to czasochłonne ale efekt może być ciekawy.
3. Po prostu uznać, że ta bogini nie ma Wybrańców. Jest zbyt zmienna i chaotyczna aby móc wybrać konkretnego śmiertelnika na swojego przedstawiciela. Jej aspekty są zbyt chaotyczne i różnorodne aby móc nadać konkretne moce lub po prostu znaleźć dobrego kandydata, który odpowiadałby wszystkim.
Innych pomysłów chwilowo nie mam ale mam nadzieję, że przynajmniej trochę pomogłem.

P.S. Popraw literówki przy Vapraku, ta "keletryczność" naprawde daje po oczach :wink:
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

śr maja 31, 2006 10:29 pm

Radnon pisze:
Popraw literówki przy Vapraku, ta "keletryczność" naprawde daje po oczach

:P Juz poprawione, na razie tylko keletryczność i dźwię, później wyłapie resztę.
A co do wieloaspektowego bóstwa to moim zamiarem było (i nadal jest) właśnie rozpisanie Wybrańca dla każdego z aspektów. Shekinester(jak juz ją wybrałem na przykład to będą w odniesieniu do niej pisał ;)) byłoby dość trudno rozpisać jako jednego Wybrańca skupiającego w sobie wszystkie aspekty. Jeden aspekt PD jest miły, szczery i takie tam a z kolei drugi CZ jest uosobieniem machiny niosącej zniszczenie, dlatego jeden Wybraniec odpada. Mnie osobiście najbardziej pasuje wersja z osobnym Wybrańcem dla każdego aspektu, przy czym trzeba będzie dość mocno nad tym pogłówkować i dać dobre podstawy dla jednoczesnego istnienia Wybrańców każdego z aspektów dbając np. o to czy powinny one ze soba walczyć, współzawodniczyć etc. Pozostaje również trzecia wersja przedstawiona przez Radnona czyli brak Wybrańca, ale przed takim rozwiązaniem będę musiał sobie długo pomyśleć i odrzucić wszystkie za i przeciw. W każdym razie, na chwilę obecną będzie to wygladało tak, że stworzę Wybrańca dla każdego z aspektów (czy to dobrze, pokaże czas), choć będzie to troche wiekszy projekt, który zostawię sobie na później. W najbliższym czasie możecie sie spodziewać Essylliss :)
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

czw cze 01, 2006 11:24 am

Mi najbardziej do gustu przypadła pierwsza wersja - z jednym wybrańcem, dla wszystkich aspektów.
Mógłby mieć charakter PN i być tzw " zjednoczycielem" , który mógłby być ponad wszystkimi i próbować ich zjednoczyć. Wydaje mi sie, że to bardzo czasochłonne rozwiązanie zarówno mechanicznie, jak i fabularnie, jak wspomniał Radnon ale było by baardzo oryginalne.

Wersja z innym wybrańcem dla każdego aspektu, też jest wporządku i też mi się podoba ale jak już wspomniałeś amnezjuszu będzie to jeszcze bardziej czasochłonne i troche to potrwa. Tak czy tak czekam na nowego wybrańca. Sam niedługo też coś zamieszcze. :wink:
Ostatnio zmieniony czw paź 26, 2006 1:34 pm przez Renald, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

sob cze 03, 2006 4:19 pm

A ja zaprezentuje kolejnego Wybrańca :)

WYBRANIEC ESSYLLISSA

Przed tysiącami lat gdy sarrukhowie powołali do życia jaszczuroludzi, Wąż Świata stworzył dla nich Moc i Aspekt, któremu będą mogli oddawać cześć, który roztoczy nad nimi opiekę. W ten sposób powstał Essyliss mający poprzez podobieństwo do Węża Świata sprawować pieczę nad jaszczurzym ludem. Jednakże po upadku imperiów sarrukhów oraz podziałach jakie powstały wśród jaszczuroludzi, wyznawcy zaczęli opuszczać Essyllissa na rzecz Semuaniy i Sess’innka, czego konsekwencje widoczne są dziś, kiedy to tylko garstka wiernych pozostała przy swoim bogu. Z tego właśnie powodu Essylliss wybiera jedną osobę spośród swych wyznawców by czuwała nad resztą, wypełniając przy tym jego wolę.
Wybraniec musi cechować się nadzwyczajnym oddaniem bóstwu i bezkrytycznie musi wykonywać wszystkie jego polecenia. Pewność siebie, ale i stanowczość są cechami, które również powinny charakteryzować Wybrańca. Walka jest jego domeną i Wybraniec nie zawaha się przed niczym jeśli zagrożeni będą jego bracia. Hhes’sak, bo tak się na nich mówi prowadza swoich braci do walki i jest to dla nich wielki honor i robią to z wyjątkowym oddaniem budując obraz wojownika, który niczego się nie lęka. Wybraniec przewodzi również niektórym polowaniom, wykorzystując przy tym swe zdolnosci. Pielęgnowanie wiary w Essyllissa a także wspólnota z naturą, jej łuskowatymi ”dziećmi” są również dla Wybrańca bardzo ważne.
Niezwykle rzadko, ale jednak, zdarza się że Hhes’sak zostaje również gestorem swego bóstwa, tak by mieć jeszcze większy wpływ na swoich pobratymców, niosąc im wiarę, że trwanie w jedności jest szansą dla nich wszystkich i w końcu każdy z nich zostanie słusznie wynagrodzony. Wybrańcem zostaje się z woli Essyllissa i to z jego woli można również status Wybrańca utracić, zdarza się to jednak bardzo rzadko. W jednym czasie może być tylko jeden Wybraniec.

Tworzenie Wybrańca Essylliss:

Wybraniec Essylliss jest szablonem, który może być nałożony na każdego jaszczuroludzia (a nawet jaszczurzego króla) wyznającego Essyllissa. Wybraniec Essylliss używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci za wyjątkiem tych opisanych poniżej.

Ataki specjalne: Wybraniec Essylliss zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Syn bagien (Sp): Bagna stają się prawdziwym domem dla Hhes’seka, w których jego zdolności bitewne znacznie się polepszają. Wybraniec przebywając w środowisku bagiennym z którym idealnie się ”komponuje” otrzymuje premię +1 do testu ataku i obrażeń.

Zdolności czaropodobne: Wybraniec Essylliss ma dostęp do następujących Zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym poziomowi postaci Wybrańca Essyllissa. 1/ dzień: wezwanie błyskawic; 3/ dzień: magiczna broń, sanktuarium, tarcza entropii.

Zdolności specjalne: Wybraniec Essyllissa zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Niepodatności (Ex): Wybraniec staje się niepodatny na strach i truciznę.

Węch (Su): Wybraniec zostaje obdarzony niezwykle czułym węchem, pomocnym przede wszystkim w polowaniach, dzięki któremu wyczuwa każdą istotę w odległości 15 metrów od niego. Nie potrafi jednak podąć dokładnego położenia tej istoty.

Zew Łuskowatych (Su): Dwa razy dziennie w ramach akcji całorundowej Wybraniec może przyzwać 1k4 drzewnych pytonów*. Oprócz tego Hhes’sek potrafi również przejmować kontrolę nad niektórymi gadami, tak by te wspomogły go w walce. Dowolny jaszczur lub wąż musi wykonać rzut obronny na Wolę (ST 16) lub znajdzie się pod wpływem efektu analogicznego do czaru zauroczenie zwierzęcia. Zwierze pozostaje pod kontrolą Wybrańca jedną godzinę a zdolności tej można używać 3 razy dziennie.
* - wąż opisany jest w Serpent Kingdoms.

Zmiennobarwne łuski (Su): Łuski Wybrańca zyskują zdolność niezwykle przydatnej umiejętności, adaptacji do otoczenia. W ramach akcji całorundowej Wybraniec może wtopić się w otoczenie zmieniając kolor swoich łusek dopasowując je do otoczenia. Otrzymuje on wtedy premię +4 do testów Ukrywania się.

Rzuty obronne: Tak jak postaci.

Atrybuty: +2 do Siły, +2 do Roztropności.

Umiejętności: Postępowanie ze Zwierzętami oraz Tajniki Dziczy uznawane są za zdolności klasowe Wybrańca.

Atuty: Tak jak postaci.

Klimat/ Teren: Taki jak postaci.

Skala wyzwania: +1.

Charakter: Dowolny neutralny.

Skarb: Tak jak postaci.

Zaawansowanie: Tak jak postaci.

Obecnie nie słyszano o żadnym Wybrańcu a oficjalne źródła milczą na temat Wybrańca Essyllissa tak obecnych jak i tych w przeszłości.

NIEOFICJALNA WERSJA NIEKANONICZNA:

Obecnym Wybrańcem Essyllissa jest Wurnok (Wybraniec Essyllissa wojownik 5/ czarownik 11). Dzięki magicznym miksturom zdobytym w ruinach Oreme, Wurnok systematycznie przedłuża sobie życie, przewodząc społeczności jaszczuroludzi z Chelimber już od ponad dwustu lat. Ostatnimi czasy Chelimber przeżywa istną inwazję beholderów a także phaerimmów i z tego właśnie powodu Wybraniec musiał zawiązać sojusz z Zakonem Żaby, dość wpływową na tamtym terenie organizacją a także samym Królem Knotem (jaszczurzy król barbarzyńca 13), władający jaszczuroludźmi z Wężowych Wzgórz, będącymi wyznawcami Sess’innka. Jak na razie sojusz przynosi im same korzyści, gdyż pochód beholderów został wstrzymany i w Chelimber panuje spokój...chwilowy.

Jak zawsze czekam na rady, komentarze, opinie :)
 
TerrorBlade
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:51 am

sob cze 03, 2006 10:37 pm

Osobiście wiedze o Krainach mam dość małą i zazwyczaj gram tylko w Żyjącego Greyhawka albo we własnych światach jednak ciekawi mnie jaki byłby wybraniec Shar,to bóstwo jakoś najbardziej spodobało mi się z całego panteonu Torilu i ciekawy jestem jakie staty ma jej wybraniec,według was,w wakacje będe grał z kolegami w Fearunie i zapewne moim bóstwem opiekuńczym będzie Shar więc może pod koniec wakacji udałoby mi się zostać jej wybrańcem:D(nie ma to jak marzenia:P)
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4466
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

ndz cze 04, 2006 10:31 am

Kolejny bardzo dobrze zrobiony i opisany wybraniec. Strona fabularna tym razem nieco dłuższa ale równie ciekawa co wcześniej a przy okazji dostarczająca przydatnych informacji z historii kultu. Wszystkie podstawowe dane fabularne takie jak ilość Wybranców, ich rola społeczna, sposób stawania się są uwzględnione. Wszystko trzyma wysoki poziom a przy okazji czuć tu wyraźnie klimat i atmosferę Zapomnianych Krain. Przykłodowy Wybraniec Essyllissa to też ciekawa postać (choć brakuje przy jego skróconej rozpisce podanej rasy) warta wykorzystania na sesji toczącej się w tym regionie Faerunu.
Mechanicznie zdolności są dobrze dobrane, pasują tak do rasy jak i bóstwa. Przegięć nie zauważyłem i wszystko spokojnie mieści się jeszcze w LA+1 choć trzeba przyznać, że jest to raczej górna granica tego modyfikatora. Całość również jest klimatyczna i ciekawa.
Czytelność pracy oraz styl także stoją na wysokim poziomie. Literówek czy błędów logicznych nie zauważyłem. Krótko mówiąc bardzo dobrze zrobiony szablon i ciekawy Wybraniec. Pozostaje mi tylko pogratulować i czekać na kolejny (jestem ciekawy kto tym razem).

TerrorBlade -> oficjalnie Wybraniec Shar nigdzie nie został rozpisany i zapewne obecnie nikt taki w FR nie działa, choć o ile pamiętam podręcznik Underdark wspomina o kimś takim w przeszłości. Według niego ów Wybraniec był autorem kilku magicznych map Podmroku. Jeśli chodzi natomiast o stronę mechaniczną to możesz zajrzeć np. tutaj gdzie rozpisyawno także Wybrańców Pani Utraty.
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

ndz cze 04, 2006 10:40 am

Wiem, że jest to miejsce na szablony, ale nie widzę nigdzie indziej tematu odpowiedniego na to pytanie, więc zadam je tutaj. Czy półbogowie mogą mieć Wybrańców?
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4466
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

ndz cze 04, 2006 10:46 am

Tak półbogowie tak samo jak wszystkie inne boskie moce mogą posiadać swoich wybranców. Owszem nie zostało to nigdzie stwierdzone jednoznacznie ale patrząc logicznie tak właśnie jest. Zresztą w tabelce mocy wybrańców jest uwzględniony także czempion półboga.
Kilku takich rozpisano nawet w tym temacie np. Wybraniec Velsharoona autorstwa Renalda
Ostatnio zmieniony ndz cze 04, 2006 9:57 pm przez Radnon, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

ndz cze 04, 2006 12:06 pm

Wybraniec na jak najbardziej wysokim poziomie.
Dobrze przemyślany i opisany. Czy to właśnie po to były ci Amnezjuszu potrzebne informacje o rasie Stwórców ?
Radnonie, to ja zrobiłem wybrańca Velsharoona :? Nie Vitriol. On zrobił min. wybrańca Jergala :?
Ostatnio zmieniony czw paź 26, 2006 1:35 pm przez Renald, łącznie zmieniany 3 razy.
 
TerrorBlade
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:51 am

ndz cze 04, 2006 2:44 pm

dzięki Radnon, ale czy to oznacza, że Shar szuka jakiegoś potężnego wyznawcy, który stałby się jej wybrańcem czy po prosyu żadko obdarowuje swych wiernych takimi darami? O,to spoko,tzn,np Iuz,zły półbóg z Greyhawka może mieć swojego wybrańca? Sor za tak oczywiste pytania:D
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

ndz cze 04, 2006 7:46 pm

Renald, kiedy zakładałem temat o Rasach Stwórców to nawet nie myślałem o tym topicu i tworzeniu szablonów Wybrańców. Jednak trzeba przyznać, że tamten temat trochę mi w tym pomógł.
Radnonie, dzięki za wyłapanie tamtego braku, zaraz uzupełnię. Co do mocy szablony to właśnie miałem nadzieję, że w granicach SW+1 się zmieści...no i chyba się zmieścił ;)
Radnon pisze:
jestem ciekawy kto tym razem).

Najchętniej wykonczyłbym teraz panteony orków i goblinów i toi chyba Wybrańca, któregoś z tych bóstw należy się spodziewać, choćz powodu sesji moje prace znacznie straca na dynamice. Poza tym dają o sobie znać projekty na polarzepy (zarazem zachęcam do odwiedzin, dziś coś nowego dla wielbicieli pustynnych klimatów :)).
A co do pytania Divy to zgodzę się z Radnonem. Wybrańców moga mieć nawet i półbogowie, tak więc Nasi Wybrańcy półbóstw jak i ci z forum Wizardów (np. Czerwonej Rycerki) są jak najbardziej zgodni z obowiązującymi...normami. TerrorBlade, prawda jest taka, że patrząc na liczbę bósstw w FR to mały procent z nich posiada Wybrańców. Dlaczego tak jest? Byc może ich nie potrzebują i wolą sami ingerować w życie śmiertelników, być może wystarczą im sami wyznawcy których jest bez liku i nie widzą sensu w "wywyższaniu" jednej osoby. A co do Iuza, to oficjalnie nie ma on Wybrańca bo nie może go mieć, gdyż jest z Greyhawku a tylko bóstwa Forgottenowe Wybrańców posiadają.
Ostatnio zmieniony ndz cze 04, 2006 10:00 pm przez amnezjusz, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4466
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

ndz cze 04, 2006 9:58 pm

Oczywiście Renald masz rację, za błąd przepraszam ale ludzka pamięć jest niestety zawodna czasem. Oczywiście zaraz poprawię poprzednią notkę. Sam nie wiem jak to się stało.

Co do Shar to ona po prostu chwilowo najwidoczniej nie uznaje aby ktokolwiek był godny takiego statusu lub po prostu Wizardzi na razie trzymają ten pomysł w tajemnicy.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości