Poprzedni wybraniec Velsharoona zastał poprawiony całkowicie, zapraszam do lektury.
Amnezjuszu jak tak patrze na twoich wybrańców to zgadzam się z tym co pisze
Radnon - że trudno mówić tu coś nowego, bo wszystkie są bardzo dobrze zrobione.
Ja natomiast chciałbym zaprezentować kolejnego wybrańca z orczego panteonu:
Wybraniec Bahgtru
Wybrańcy Bahgtru są istotami o ogromniej sile, rzadko które humanoidalne stworzenie może im w danej cesze dorównać. Gardzą bronią i zbroją. Utożsamiają brutalną potęgę siły mięśni. Wybrańców wyłania sam Bahgtru w specjalnie zorganizowanych zawodach zapaśniczych, które odbywają się raz na 10 lat. Na te zawody przybywają najsilniejsze orki i półorki aby wywalczyć sobie pozycje w plemionach. Wówczas wyłania sam awatar Bahgtru, który pojawia się na planie materialnym (tylko w tym czasie) i mianuje zwycięzcę swoim wybrańcem. Przegrywając w następnych zawodach można również ten status utracić. Wtedy dawny zwycięzca popada w zapomnienie i ustępuje pola nowemu. Nieważne jakby był potężny, Bahgtru ze względu na swoją głupotę nie będzie starał się go przywrócić do życia. Zwycięzcom takich zawodów stał się Grosag grab Muzgob trzykrotny mistrz i ulubieniec Bahgtru, który często wysyła go naprzeciw nowym, silniejszym wrogom. Grosag, w całości oddany głupiej woli Bahgtru przyjmuje wyzwania, choć dobrze wie, że kiedyś może sobie nie poradzić.
Bahgtru nienawidzi magii, z tegoż względu, że jej nie rozumie i swoim wybrańcom każe zabijać każdego „magicznego oszusta”, jedynym wyjątkiem jest Morkusk, który swoją siłą zaimponował nawet Bahgtru. Podróżując po planach i walcząc z bardzo silnymi przeciwnikami zdobył przychylność Syna Gruumsha.
Wybrańcy często podróżują po świecie i wyzywają do walki najsilniejszych wojowników. Lubują się w takich wyzwaniach i często odznaczają swoje siało rytualnymi bliznami zwycięstwa.
Naraz może być tylko jeden wybraniec Bahgtru, wyłoniony w zawodach zapaśniczych, jednak teraz Bahgtru zrobił wyjątek i uczynił nim jeszcze jednego.
Walą Bahgtru jest stawianie wybrańców w coraz trudniejszych sytuacjach i wystawianie do walki z poteżnymi przeciwnikami. Wysyła ich również jako przywódców najazdów na wioski elfów i twierdze krasnoludów. Syn Gruumsha wciąż wpaja im aby niszczyli wszystkie słabsze istoty i znęcali się nad nimi, bo jak uważa świat należy dla najsilniejszych, a wybrańcy Bahgtru i całego orczego panteonu na pewno do nich należą. Nakzuje również zabijanie czarodziei i innych "magicznych oszustów".
Tworzenie Wybrańca Bahgtru:
Wybraniec Bahgtru jest szablonem, który można nałożyć na dowolnego orka albo półorka wyznającego Bahgtru. Wybraniec Bahgtru używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci oraz tych opisanych poniżej.
Specjalne Cechy: Wybraniec Bahgtru zachowuje wszystkie specjalne cechy postaci bazowej i otrzymuje także następujące:
Miazga: Dzięki tej zdolności wybraniec Bahgtru może na życzenie przyzwać
Miazgę -Nabijaną Rękawice +3 ze specjalną mocą broni
obalanie. Rękawica pojawia się na dłoni wybrańca natychmiast po wypowiedzenia słowa rozkazu i pozostaje na niej aż do momentu, kiedy wybraniec sobie tego zażyczy. Wezwanie
Miazgi jest akcją darmową. Jest to zdolność czaropodobna i można ją rozproszyć udanym rzuceniem
Rozproszenia magii. Jeśli tak się stanie, wybraniec Bahgtru nie będzie mógł jej przyzywać przez następną godzinę. Przy wchodzeniu na obszar martwej magii rękawica znika i można ją przywołać dopiero po wyjściu z tego miejsca. Jeśli
Miazgi będzie się używać w strefie dzikiej magii z każdym ciosem wyzwalają się moce takie, jak przy rzucaniu zaklęcia.
Miazgę można atakować i uszkadzać jak zwyczajną broń. Jeśli się ją zniszczy wybraniec może przyzwać ją znowu.
Mistrz zapasów: Tradycją w kościele Bahgtru są comiesięczne zapasy, w których wybrańcy są prawdziwymi faworytami. Otrzymując nadzwyczajne zdolności fizycznej walki od swego Boga wybrańcy Bahgtru bardzo często są zwycięzcami takich zawodów. Swoją siłą i zwinnością w zwarciu imponują nawet najlepszym zapaśnikom. Wybraniec Bahgtru, gdy rozpoczyna zwarcie i próbuje chwycić przeciwnika nie prowokuje okazyjnego ataku, nie przegrywa automatycznie próby trzymania przeciwników większych o dwie lub więcej kategorii, na dodatek otrzymuje premie +10 do testów zwarcia.
Łamacz nóg: Wybraniec Bahgtru, dzięki mocy danej mu od jego Bóstwa, raz na dekadzień potrafi wpaść w straszliwy szał, którego w żadnym stopniu nie potrafi kontrolować. Podczas szału, który trwa 3 + modyfikator z budowy (odpowiednio powiększonej) otrzymuje premie +10 do Budowy i Siły, ponosi również karę – 6 do KP. Zwiększają się również jego punkty wytrzymałości o 4 na każdą KW wybrańca. Porusza się na dodatek podwójnie szybciej niż normalnie. Gdy szał trwa wybraniec niszczy wszystko i wszystkich w jego polu widzenia. Traci nad sobą zupełną kontrolę. Po skończeniu trwania szału wybraniec traci przytomność i leży umierający ( -8 pw). Zdolność ta nie kumuluje się ze zdolnościami barbarzyński szał i podobnymi.
Redukcja obrażeń: 5/-
Rzuty obronne: Jak postać.
Atrybuty: Siła +6, Budowa +2
Umiejętności: Jak postać.
Atuty: Jak postać.
Klimat/Teren: Jak postać.
Skala wyzwania: +2
Charakter: Jak postać.
Skarb: Jak postać.
Rozwój: Jak postać.
Żadne zapiski nie świadczą, że był kiedyś na Faerunie jakiś wybraniec Bahgtru.
Niekanoniczna wersja alternatywna:
Według legend i opowieści przekazywanych w orczych plemionach można wywnioskować, że istnieje dwóch wybrańców Bahgtru: Grosag grab Muzgob, CN mężczyzna, Ork (Wybraniec Bahgtru) Wjk 6/ Bbr 13 mistrz zapasów, który wedle woli swojego Boga budzi lęk i szacunek wśród orczych plemion, ze względu na swoją ogromną siłę i zdolności walki. Często mierzy się w zapasach z najlepszymi wojownikami. Zawsze eliminuje najsłabszych i wybiera następcę. Przyjmowany jest jako gość, jeśli można tak nazwać osobę szanowaną wśród orczych plemion. Opowieści o jego zdolnościach walki dotarły nawet do świata ludzi. Wielu wyrusza na poszukiwanie Grosaga w celu pokonania go w uczciwej walce, oczywiście na zasadach grab Muzgoba.
Drugim znanym wybrańcem jest Morkusk CZ mężczyzna, Tanarukk (Wybraniec Bahgtru) Zak 10/ Bbr 6/ Łtr 1 który już od dawna swoimi zdolnościami i inteligencją zadziwia Bahgtru. Chociaż Syn Gruumsha nienawidzi magii, co zadziwiające u Morkuska ją toleruje i zezwala mu na jej używanie, co więcej uczynił z niego swojego wybrańca, ze względu na to, że ów Tanarukk używa swej magii do podróży po planach i pojedynkach siłowych z mieszkańcami owych miejsc. Tymi czynami zasłużył na szacunek swego patrona.
W plemionach orków można dosłyszeć się, że Bahgtru stara się naprowadzić na siebie dwóch swoich potężnych wybrańców, po to aby zobaczyć ich pojedynek. Nie rozumie jednak, że straci jednego z najsilniejszych członków swojego kultu, interesuje go tylko zwycięzca.