Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

pt maja 26, 2006 8:47 pm

Poprzedni wybraniec Velsharoona zastał poprawiony całkowicie, zapraszam do lektury. :wink:
Amnezjuszu jak tak patrze na twoich wybrańców to zgadzam się z tym co pisze Radnon - że trudno mówić tu coś nowego, bo wszystkie są bardzo dobrze zrobione. :wink:
Ja natomiast chciałbym zaprezentować kolejnego wybrańca z orczego panteonu:

Wybraniec Bahgtru

Wybrańcy Bahgtru są istotami o ogromniej sile, rzadko które humanoidalne stworzenie może im w danej cesze dorównać. Gardzą bronią i zbroją. Utożsamiają brutalną potęgę siły mięśni. Wybrańców wyłania sam Bahgtru w specjalnie zorganizowanych zawodach zapaśniczych, które odbywają się raz na 10 lat. Na te zawody przybywają najsilniejsze orki i półorki aby wywalczyć sobie pozycje w plemionach. Wówczas wyłania sam awatar Bahgtru, który pojawia się na planie materialnym (tylko w tym czasie) i mianuje zwycięzcę swoim wybrańcem. Przegrywając w następnych zawodach można również ten status utracić. Wtedy dawny zwycięzca popada w zapomnienie i ustępuje pola nowemu. Nieważne jakby był potężny, Bahgtru ze względu na swoją głupotę nie będzie starał się go przywrócić do życia. Zwycięzcom takich zawodów stał się Grosag grab Muzgob trzykrotny mistrz i ulubieniec Bahgtru, który często wysyła go naprzeciw nowym, silniejszym wrogom. Grosag, w całości oddany głupiej woli Bahgtru przyjmuje wyzwania, choć dobrze wie, że kiedyś może sobie nie poradzić.
Bahgtru nienawidzi magii, z tegoż względu, że jej nie rozumie i swoim wybrańcom każe zabijać każdego „magicznego oszusta”, jedynym wyjątkiem jest Morkusk, który swoją siłą zaimponował nawet Bahgtru. Podróżując po planach i walcząc z bardzo silnymi przeciwnikami zdobył przychylność Syna Gruumsha.
Wybrańcy często podróżują po świecie i wyzywają do walki najsilniejszych wojowników. Lubują się w takich wyzwaniach i często odznaczają swoje siało rytualnymi bliznami zwycięstwa.
Naraz może być tylko jeden wybraniec Bahgtru, wyłoniony w zawodach zapaśniczych, jednak teraz Bahgtru zrobił wyjątek i uczynił nim jeszcze jednego.
Walą Bahgtru jest stawianie wybrańców w coraz trudniejszych sytuacjach i wystawianie do walki z poteżnymi przeciwnikami. Wysyła ich również jako przywódców najazdów na wioski elfów i twierdze krasnoludów. Syn Gruumsha wciąż wpaja im aby niszczyli wszystkie słabsze istoty i znęcali się nad nimi, bo jak uważa świat należy dla najsilniejszych, a wybrańcy Bahgtru i całego orczego panteonu na pewno do nich należą. Nakzuje również zabijanie czarodziei i innych "magicznych oszustów".

Tworzenie Wybrańca Bahgtru:
Wybraniec Bahgtru jest szablonem, który można nałożyć na dowolnego orka albo półorka wyznającego Bahgtru. Wybraniec Bahgtru używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci oraz tych opisanych poniżej.

Specjalne Cechy: Wybraniec Bahgtru zachowuje wszystkie specjalne cechy postaci bazowej i otrzymuje także następujące:

Miazga: Dzięki tej zdolności wybraniec Bahgtru może na życzenie przyzwać Miazgę -Nabijaną Rękawice +3 ze specjalną mocą broni obalanie. Rękawica pojawia się na dłoni wybrańca natychmiast po wypowiedzenia słowa rozkazu i pozostaje na niej aż do momentu, kiedy wybraniec sobie tego zażyczy. Wezwanie Miazgi jest akcją darmową. Jest to zdolność czaropodobna i można ją rozproszyć udanym rzuceniem Rozproszenia magii. Jeśli tak się stanie, wybraniec Bahgtru nie będzie mógł jej przyzywać przez następną godzinę. Przy wchodzeniu na obszar martwej magii rękawica znika i można ją przywołać dopiero po wyjściu z tego miejsca. Jeśli Miazgi będzie się używać w strefie dzikiej magii z każdym ciosem wyzwalają się moce takie, jak przy rzucaniu zaklęcia. Miazgę można atakować i uszkadzać jak zwyczajną broń. Jeśli się ją zniszczy wybraniec może przyzwać ją znowu.

Mistrz zapasów: Tradycją w kościele Bahgtru są comiesięczne zapasy, w których wybrańcy są prawdziwymi faworytami. Otrzymując nadzwyczajne zdolności fizycznej walki od swego Boga wybrańcy Bahgtru bardzo często są zwycięzcami takich zawodów. Swoją siłą i zwinnością w zwarciu imponują nawet najlepszym zapaśnikom. Wybraniec Bahgtru, gdy rozpoczyna zwarcie i próbuje chwycić przeciwnika nie prowokuje okazyjnego ataku, nie przegrywa automatycznie próby trzymania przeciwników większych o dwie lub więcej kategorii, na dodatek otrzymuje premie +10 do testów zwarcia.

Łamacz nóg: Wybraniec Bahgtru, dzięki mocy danej mu od jego Bóstwa, raz na dekadzień potrafi wpaść w straszliwy szał, którego w żadnym stopniu nie potrafi kontrolować. Podczas szału, który trwa 3 + modyfikator z budowy (odpowiednio powiększonej) otrzymuje premie +10 do Budowy i Siły, ponosi również karę – 6 do KP. Zwiększają się również jego punkty wytrzymałości o 4 na każdą KW wybrańca. Porusza się na dodatek podwójnie szybciej niż normalnie. Gdy szał trwa wybraniec niszczy wszystko i wszystkich w jego polu widzenia. Traci nad sobą zupełną kontrolę. Po skończeniu trwania szału wybraniec traci przytomność i leży umierający ( -8 pw). Zdolność ta nie kumuluje się ze zdolnościami barbarzyński szał i podobnymi.

Redukcja obrażeń: 5/-

Rzuty obronne: Jak postać.

Atrybuty: Siła +6, Budowa +2

Umiejętności: Jak postać.

Atuty: Jak postać.

Klimat/Teren: Jak postać.

Skala wyzwania: +2

Charakter: Jak postać.

Skarb: Jak postać.

Rozwój: Jak postać.

Żadne zapiski nie świadczą, że był kiedyś na Faerunie jakiś wybraniec Bahgtru.

Niekanoniczna wersja alternatywna:
Według legend i opowieści przekazywanych w orczych plemionach można wywnioskować, że istnieje dwóch wybrańców Bahgtru: Grosag grab Muzgob, CN mężczyzna, Ork (Wybraniec Bahgtru) Wjk 6/ Bbr 13 mistrz zapasów, który wedle woli swojego Boga budzi lęk i szacunek wśród orczych plemion, ze względu na swoją ogromną siłę i zdolności walki. Często mierzy się w zapasach z najlepszymi wojownikami. Zawsze eliminuje najsłabszych i wybiera następcę. Przyjmowany jest jako gość, jeśli można tak nazwać osobę szanowaną wśród orczych plemion. Opowieści o jego zdolnościach walki dotarły nawet do świata ludzi. Wielu wyrusza na poszukiwanie Grosaga w celu pokonania go w uczciwej walce, oczywiście na zasadach grab Muzgoba.
Drugim znanym wybrańcem jest Morkusk CZ mężczyzna, Tanarukk (Wybraniec Bahgtru) Zak 10/ Bbr 6/ Łtr 1 który już od dawna swoimi zdolnościami i inteligencją zadziwia Bahgtru. Chociaż Syn Gruumsha nienawidzi magii, co zadziwiające u Morkuska ją toleruje i zezwala mu na jej używanie, co więcej uczynił z niego swojego wybrańca, ze względu na to, że ów Tanarukk używa swej magii do podróży po planach i pojedynkach siłowych z mieszkańcami owych miejsc. Tymi czynami zasłużył na szacunek swego patrona.
W plemionach orków można dosłyszeć się, że Bahgtru stara się naprowadzić na siebie dwóch swoich potężnych wybrańców, po to aby zobaczyć ich pojedynek. Nie rozumie jednak, że straci jednego z najsilniejszych członków swojego kultu, interesuje go tylko zwycięzca.
Ostatnio zmieniony czw paź 26, 2006 11:40 am przez Renald, łącznie zmieniany 4 razy.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4465
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

sob maja 27, 2006 9:43 am

Dawno nie zaglądałem do tego tematu a widzę, że sporo nowych prac się pojawiło, które zasługują na kilka słów komentarza. Szczególnie, że ogólny poziom prac jest naprawdę wysoki. Tak więc do rzeczy i po kolei:

Wybraniec Velsharoona:
Poprawiony Wybraniec Velsharoona jest znacznie lepszy. Czytelność pracy wzrosła i teraz wszystko czyta się dużo przyjemniej. Zdolności tak jak wcześniej są dobrze dobrane i ciekawe oraz pasują do bóstwa. Strona fabularna rozbudowana o najważniejsze informacje prezentuje się lepiej niż poprzednio, jest klimatyczna i spełnia swoją rolę. Klimat także jest obecny i to w sporych ilościach. Krótko mówiąc bardzo dobra robota, gratuluję.

Wybraniec Luthic:
W tym wypadku co mogę powiedzieć. Jest bardzo ale to bardzo dobrze. Fabuła jak zwykle stoi na wysokim poziomie, czyta się ją szybko i przyjmnie. Dostarcza też najważniejszych informacji jakie są nam o wybrancu potrzebne (czyli sposób stawania się, charakter, rola społeczna oraz przykłady). Jedyne w czym mam wątpliwości to opis przykładowego Wybranca Luthic a dokładnie to gdzie Shardalla uratowała syna Oboulda? Z opisu wyglądałoby, że w Turmish ale pojawia się pytanie co robił on tak daleko od siedziby swego ojca na Dzikim Pograniczu. Jeśli natomiast było odwrotnie to czemu owa orczyca przeniosła się następnie na dość odległe południe? Te drobne wątpliwości nie zmieniają jednak faktu, że szablon jest bardzo dobrze zrobiony. Mechanicznie też wszystko w jak najlepszym porządku i jedynie można mieć wątpliwości co do Palców Luthic i trucizny, działa nieco dziwnie, czy nie lepiej byłoby zastosować normalne zasady trucizn czyli drugorzędne obrażenia po minucie? Jednak są to tylko drobne zgrzyty. Całość jak najbardziej trzyma też klimat i da się wyczuć tutaj atmosferę charakterystyczną dla Krain.

Wybraniec Yurtusa:
Kolejna bardzo dobra praca. Moje gratulacje Vitriol. Fabularnie jest bardzo dobrze i udało Ci bez problemu uchwycić charakter bóstwa. Ciekawie wymyślony oraz opisany rytuał, fajny przykładowy Wybraniec. Rola społeczna jest, inne ważne informacje też. Strona mechaniczna również trzyma dobry wyoski poziom i nie zauważyłem żadnych zgrzytów czy zaburzeń równowagi. Po prostu kawał dobrej klimatycznej roboty.

Wybraniec Bahgtru:
Tutaj także wszystko jest na wysokim fabularnym i mechanicznym poziomie. Przyczepić nie ma się właściwie do czego może z wyjątkiem roli społecznej, któej nieco tutaj brakuje a funkcja ochroniarza wodza średnio pasuje do Wybrańca Bahgtru. Szczególnie, że obaj przykładowi przedstawiciele pełnią zupełnie inną rolę. Według mnie warto byłoby nad tym popracować i dodać 1-2 zdania na ten temat. Poza tym wszystko jest jak najbardziej ciekawe i klimatyczne. Czyta się łatwo, szybko i przyjemnie. Mechanika choć neizbyt rozbudowana to jak najbardziej pasuje i sprawia, że szablon jest mocny ale jeszcze mieści się w LA+2. Cóż mogę powiedzieć, bardzo dobra robota po prostu.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

ndz maja 28, 2006 7:28 pm

Z przyczyn niezależnych odemnie dopiero teraz mogę coś napisać. Jak widać Wybrańców przybyło i też będę musiał ich ocenić. Jednak przedtem zachęcam do powtórnego zapoznania z poprzednimi Szablonami w których za radą Zsu dokonałem lekkich zmian. Tak samo dziękuje za wszystkie krzepiące słowa oraz z tego miejsca dziękuję wszystkim którzy pomagają mi w tej pracy :)

Dobra koniec smecenia, czas na konkrety.
Na początku wypowiem się w odniesieniu postu Radnona względem mojego Wybrańca. Tak więc, masz rację co do czasu powtórnego działania trucizny i już zmieniłem na 1 minutę. Natomiast co do przykładowego Wybrańca to sprawa wygląda tak: Shardalla uratowała syna Oboulda właśnie w Turmish. Co robił tam właśnie ten syn? Otóz Obould wysłał go ze szczególna misją do goblinskich plemion z tamtego regionu mając nadzieje zawiązanie sojuszu, jednak w niewyjaśniony sposób jego misja zakończyła się faskiem i tylko dzięki Shardalli i jej plemieniu, przeżył.

Wybrańcy Yurtusa i Bahgtru (no ładnie, prawie uporalismy się z Panteonem Orków ;)) stoja na całkeim wysokim poziomie co mnie cieszy. Fabularnie przedstawiają się jak najardziej na plus, ciekawy jest rytuał przy Yurtusie, wszystko inne jest zawarte, rola, liczba i wymagania. Brawo. Mechanicznie również mi się podoba. Tak zdolności i ataki specjalne są ciekawe i pasujące tak do bóstw jak i do zadań Wybrańców. Również wszystkie premie do atrybutów sa dobrze dobrane. Przykładowi Wybrańcy również są całkeim ciekawi. Czyli ogólnie rzecz biorąc: Dobra robota :spoko:
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

wt maja 30, 2006 9:22 pm

Czas na kolejnego Wybrańca. Please welcome, mr Vaprak ;)

WYBRANIEC VAPRAKA

Spośród giganciej rodziny, ogry i trolle uznawane są za rasy najbardziej nieokiełznane i prymitywne, dla których jednymi wartościami jest zabijanie i niesienie zniszczenia. Pieczę nad nimi sprawuje Vaprak, który wraz z Otheą przyczynił się do ich powstania.
Spośród jego ludu tylko ci, którzy cechują się nadzwyczajną, pierwotną siłą, nie znają strachu i są mu wierni, mają szansę stać się Wybrańcami. Vaprak nawiedza przyszłego Wybrańca we śnie, ukazując mu wizje przyszłych bitew w, których Wybraniec będzie brał udział. Po przebudzeniu Wybraniec cały pokryty jest bliznami (nawet będąc trollem), które budzą szacunek dla jego wytrwałości.
Głównym zadaniem Wybrańca jest przewodzenie plemionom ogrów i trolli i kierowanie ich atakami przeciwko innym a przede wszystkim przeciwko minotaurom i ogrom wyznającym Baphometa. Jednakże inną ważną o ile nie ważniejszą jego funkcją jest szerzenie wiary w Niszczyciela pośród swej rasy. Vaprak obsesyjnie boi się utraty wyznawców a szczególnie ich przejścia na wiarę bóstw gigantów. Z tego powodu Wybraniec musi dbać o to by jak najmniej było przypadków zmiany wiary a w niektórych przypadkach ma on nawet próbować przeciągać na wiarę Vapraka innych. Wybrańcem zostaje się z woli Vapraka i to z jego woli można również status Wybrańca utracić, zdarza się to jednak bardzo rzadko. W jednym czasie może być tylko jeden Wybraniec.

Tworzenie Wybrańca Vapraka:

Wybraniec Vapraka jest szablonem, który może być nałożony na każdego ogra i trolla wyznającego Vapraka. Wybraniec Vaprak używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci oraz tych opisanych poniżej.

Ataki specjalne: Wybraniec Vapraka zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Szpony Vapraka (Sp): Ręce Wybrańca przechodzą przemianę, której efektem jest otrzymanie potwornych pazurów na wzór tych, posiadanych przez Vapraka, które mają pomóc mu w walce. Pazury uznaje się za broń naturalną, która zadaje obrażenia cięte. W zależności od rozmiaru obrażenia te wynoszą, średni – 1k6, wielki – 1k8 i ogromny – 2k6.

Zdolności czaropodobne: Wybraniec Vapraka ma dostęp do następujących Zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym poziomowi postaci Wybrańca Vapraka. 3/ dzień: ochrona przed dobrem, roztrzaskanie; 1/ dzień: profanacja, zakażenie.

Zdolności specjalne: Wybraniec Vapraka zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Lojalność i służba (Su): Jednym z najważniejszych zajęć Wybrańca jest szerzenie wiary a także zdobywanie nowych wyznawców dla Niszczyciela, jednak przede wszystkim ma on za zadanie pilnować by jak najmniej ogrów i trolli przeszło na wiarę bóstw gigantów. Nie ważne czy uczyni to przez fałsz, dyplomację czy tez użycie gróźb i bólu, ważne są efekty jego działań. Wybraniec otrzymuje w stosunku do ogrów i trolli premię z olśnienia +4 do testów wszystkich umiejętności opartych na Charyzmie.

Niepodatności (Ex): Wybraniec Varpaka jest niepodatny na dźwięk, elektryczność oraz strach.

Pan Gniewu (Su): Wybraniec potrafi wpaść w gniew, podobny do tego w jaki wpadają barbarzyńcy otrzymując premię +4 do Siły i +2 do Budowy oraz rzutów obronnych na Wolę, jednak dzięki większej kontroli nad swym zachowaniem, nie otrzymują kary do KP a ponadto nie odczuwają zmęczenia po ustaniu zdolności. Zdolność ta nie sumuje się z szałem barbarzyńcy jednakże sprawia, że niezależnie od poziomu Wybrańca barbarzyński Szał również nie powoduje zmęczenia. Tej zdolności można użyć 3 razy dziennie i trwa liczbę rund równą KW Wybrańca..

Redukcja obrażeń: Wybraniec Varpaka zyskuje RO 4/-.

Rzuty obronne: Tak jak postać.

Atrybuty: +2 do Siły, +2 do Budowy.

Umiejętności: Tajniki Dziczy oraz Zastraszanie uznawane są za umiejętności klasowe postaci.

Atuty: Tak jak postać.

Klimat/ teren: Tak jak postać.

Skala wyzwania: +1

Charakter: Dowolny nie-dobry.

Skarb: Tak jak postać.

Zaawansowanie: Tak jak postać.

Obecnie nie słyszano o żadnym Wybrańcu a oficjalne źródła milczą na temat Wybrańców Vapraka tak obecnych jak i tych w przeszłości.

ALTERNATYWNE WERSJE NIEKANONICZNE:

WERSJA A:
Możemy uznać, że Wybrańcem jest Goboka (org Wybraniec Vapraka wojownik 8/ druid 8 ). Goboka jest postacią stworzoną przez Troya Denninga na potrzeby jego trylogii Giatnts Twilight.
Goboka zjednoczył plemiona ogrów w małym królestwie na północy, Hartsvale. W przeszłości wspomógł obecnego władcę tego królestwa, człowieka imieniem Camden, w walce o tron z jego bratem. Goboka organizuje w swoim plemieniu różne walki mające pokazywać fizyczna siłę. Organizuje także ceremonie zwane Sześć Dni i Nocy. W ich czasie ogry zamykają się w specjalnie do tego przygotowanych jaskiniach, gdzie sześć dni i nocy spędzają bez jedzenia i picia. Po wyjściu z jaskiń zyskują miano naprawdę potężnych. Oprócz tego Goboka walczy z ogrami z Fissure, wyznawcami Baphometa. To on jest odpowiedzialny za treningi ogrów mających na celu uczynienie z nich najlepszych rozbójników. Czasami zapuszcza się ze swoimi najlepszymi wojownikami i szamanami do Podmroku.

WERSJA B:
Wersja jeszcze mniej oficjalna, całkowicie wymyślona przez mnie głosi, że obecnym Wybrańcem Vapraka jest Zuggoy Hurgrg (pół-czart pół-ogr Wybraniec Vapraka barbarzyńca 12/ druid 5). Jest sprzymierzeńcem Chaul, która stara się zdyskredytować Hathran w oczach rashameńczyków. Zuggoy ma podd swoją komendą całe swoje plemię oraz liczne zastępy trolli a także mnijeszą ilość gnolli i orków. Wybraniec jednak tylko czeka na okazję by przejąć władzę w jej Cytadeli Rashemar. Jego działaniami zaczęła się nawet interesować najstarsza i najsilniejsza z Hathran, Lady Yhelbrune.

Wydaje mi się, że jak na półboga nie jest to ani za dużo, ani za mało. Na a poza tym proszę komentować, oceniac i radzić :)
Ostatnio zmieniony śr maja 31, 2006 9:43 pm przez amnezjusz, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

śr maja 31, 2006 7:20 am

Mi wybraniec bardzo się podoba ;). Nie jest ani za silny ani za słaby. Mieści się w SW +1.
Z tymże ja również chciałem go zrobić ;).
Dostrzegłem tylko błąd literowy napisałeś w niepodatnościach:
Wybraniec Varpaka jest niepodatny na "dzwie, kelektryczność". Pozatym wszystko na jak najwyższym poziomie.
Ostatnio zmieniony czw paź 26, 2006 11:44 am przez Renald, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4465
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

śr maja 31, 2006 9:50 am

Kolejny bardzo dobry i ciekawy Wybraniec. Fabularnie wszystko stoi na bardzo solidnym, wysokim poziomie. Najważniejsze informacje czyli sposób stawania się, ilość Wybranców Vapraka, ich rola społeczna czy zasady postępowania są ciekawie i klimatycznie opisane. Także przykładowy Wybrancy spodobali mi się (szczególnie pierwsza wersja). Przyczepić się można tylko do pojedynczych literówek (tak jak wspomniał Renald) ale nie mają one dużego wpływu na odbiór pracy.
Mechanicznie nie zauważyłem żadnych błędów czy przegięć. Ataki, specjalne zdolności, zdolności czaropodobne czy premie do cech są takie jak powinny być i choć w sumie są dość silne to spokojnie w LA+1 się mieszczą.
Ogólnie kolejny udany wybraniec i czekamy na kolejnych. Moje gratulacje za udany szablon.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

śr maja 31, 2006 9:14 pm

Dzięki :) Teraz natomiast chciałbym poruszyc inną kwestię. Jak rozpisać Wybrańca bóstwa posiadającego kilka aspektów (np. Shekinester, bogini nag, która posiada aż pieć aspektów). Jak podejść do takiego bóstwa? Czy rozpisywać Wybrańca dla każdego aspektu a tym samym dla innej podrasy nag czy tez może spróbować stworzyć jednego, choć byłby to gorszy pomysł z racji tego, że niektóre z jej aspektów po prostu się wykluczają. Czekam na wasze opinie w tej sprawie :)
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4465
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

śr maja 31, 2006 9:32 pm

Bardzo dobre pytanie i przyznaję, że dość trudny do rozwiązania problem. W takim wypadku widzę jednak trzy wyjścia z sytuacji:
1. Rospisujemy jednego Wybranca dla wszystkich aspektów, który ma powiedzmy moce każdego z nich. Dość trudne do zrobienia tak fabularnie (jak połączyć coś co się wyklucza?) jak i mechanicznie (mogą wyjść kwiatki). Jednak jeśli postarać by się to dałoby się coś takiego zrobić. Może zmienne moce zależnie od podrasy lub zmienające się tak jak sama boginii. Ewentualnie zmieniające się tak jak dominujący aspekt. Możliwości jest sporo.
2. Rozpisać po prostu Wybranca dla każdego z aspektów, choć i tutaj mogą być pewne problemy fabularne (np zwalczający się Wybrancy jednego bóstwa) ale ogólnie pomysł jest już lepszy. Na pewno będzie to czasochłonne ale efekt może być ciekawy.
3. Po prostu uznać, że ta bogini nie ma Wybrańców. Jest zbyt zmienna i chaotyczna aby móc wybrać konkretnego śmiertelnika na swojego przedstawiciela. Jej aspekty są zbyt chaotyczne i różnorodne aby móc nadać konkretne moce lub po prostu znaleźć dobrego kandydata, który odpowiadałby wszystkim.
Innych pomysłów chwilowo nie mam ale mam nadzieję, że przynajmniej trochę pomogłem.

P.S. Popraw literówki przy Vapraku, ta "keletryczność" naprawde daje po oczach :wink:
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

śr maja 31, 2006 10:29 pm

Radnon pisze:
Popraw literówki przy Vapraku, ta "keletryczność" naprawde daje po oczach

:P Juz poprawione, na razie tylko keletryczność i dźwię, później wyłapie resztę.
A co do wieloaspektowego bóstwa to moim zamiarem było (i nadal jest) właśnie rozpisanie Wybrańca dla każdego z aspektów. Shekinester(jak juz ją wybrałem na przykład to będą w odniesieniu do niej pisał ;)) byłoby dość trudno rozpisać jako jednego Wybrańca skupiającego w sobie wszystkie aspekty. Jeden aspekt PD jest miły, szczery i takie tam a z kolei drugi CZ jest uosobieniem machiny niosącej zniszczenie, dlatego jeden Wybraniec odpada. Mnie osobiście najbardziej pasuje wersja z osobnym Wybrańcem dla każdego aspektu, przy czym trzeba będzie dość mocno nad tym pogłówkować i dać dobre podstawy dla jednoczesnego istnienia Wybrańców każdego z aspektów dbając np. o to czy powinny one ze soba walczyć, współzawodniczyć etc. Pozostaje również trzecia wersja przedstawiona przez Radnona czyli brak Wybrańca, ale przed takim rozwiązaniem będę musiał sobie długo pomyśleć i odrzucić wszystkie za i przeciw. W każdym razie, na chwilę obecną będzie to wygladało tak, że stworzę Wybrańca dla każdego z aspektów (czy to dobrze, pokaże czas), choć będzie to troche wiekszy projekt, który zostawię sobie na później. W najbliższym czasie możecie sie spodziewać Essylliss :)
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

czw cze 01, 2006 11:24 am

Mi najbardziej do gustu przypadła pierwsza wersja - z jednym wybrańcem, dla wszystkich aspektów.
Mógłby mieć charakter PN i być tzw " zjednoczycielem" , który mógłby być ponad wszystkimi i próbować ich zjednoczyć. Wydaje mi sie, że to bardzo czasochłonne rozwiązanie zarówno mechanicznie, jak i fabularnie, jak wspomniał Radnon ale było by baardzo oryginalne.

Wersja z innym wybrańcem dla każdego aspektu, też jest wporządku i też mi się podoba ale jak już wspomniałeś amnezjuszu będzie to jeszcze bardziej czasochłonne i troche to potrwa. Tak czy tak czekam na nowego wybrańca. Sam niedługo też coś zamieszcze. :wink:
Ostatnio zmieniony czw paź 26, 2006 1:34 pm przez Renald, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

sob cze 03, 2006 4:19 pm

A ja zaprezentuje kolejnego Wybrańca :)

WYBRANIEC ESSYLLISSA

Przed tysiącami lat gdy sarrukhowie powołali do życia jaszczuroludzi, Wąż Świata stworzył dla nich Moc i Aspekt, któremu będą mogli oddawać cześć, który roztoczy nad nimi opiekę. W ten sposób powstał Essyliss mający poprzez podobieństwo do Węża Świata sprawować pieczę nad jaszczurzym ludem. Jednakże po upadku imperiów sarrukhów oraz podziałach jakie powstały wśród jaszczuroludzi, wyznawcy zaczęli opuszczać Essyllissa na rzecz Semuaniy i Sess’innka, czego konsekwencje widoczne są dziś, kiedy to tylko garstka wiernych pozostała przy swoim bogu. Z tego właśnie powodu Essylliss wybiera jedną osobę spośród swych wyznawców by czuwała nad resztą, wypełniając przy tym jego wolę.
Wybraniec musi cechować się nadzwyczajnym oddaniem bóstwu i bezkrytycznie musi wykonywać wszystkie jego polecenia. Pewność siebie, ale i stanowczość są cechami, które również powinny charakteryzować Wybrańca. Walka jest jego domeną i Wybraniec nie zawaha się przed niczym jeśli zagrożeni będą jego bracia. Hhes’sak, bo tak się na nich mówi prowadza swoich braci do walki i jest to dla nich wielki honor i robią to z wyjątkowym oddaniem budując obraz wojownika, który niczego się nie lęka. Wybraniec przewodzi również niektórym polowaniom, wykorzystując przy tym swe zdolnosci. Pielęgnowanie wiary w Essyllissa a także wspólnota z naturą, jej łuskowatymi ”dziećmi” są również dla Wybrańca bardzo ważne.
Niezwykle rzadko, ale jednak, zdarza się że Hhes’sak zostaje również gestorem swego bóstwa, tak by mieć jeszcze większy wpływ na swoich pobratymców, niosąc im wiarę, że trwanie w jedności jest szansą dla nich wszystkich i w końcu każdy z nich zostanie słusznie wynagrodzony. Wybrańcem zostaje się z woli Essyllissa i to z jego woli można również status Wybrańca utracić, zdarza się to jednak bardzo rzadko. W jednym czasie może być tylko jeden Wybraniec.

Tworzenie Wybrańca Essylliss:

Wybraniec Essylliss jest szablonem, który może być nałożony na każdego jaszczuroludzia (a nawet jaszczurzego króla) wyznającego Essyllissa. Wybraniec Essylliss używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci za wyjątkiem tych opisanych poniżej.

Ataki specjalne: Wybraniec Essylliss zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Syn bagien (Sp): Bagna stają się prawdziwym domem dla Hhes’seka, w których jego zdolności bitewne znacznie się polepszają. Wybraniec przebywając w środowisku bagiennym z którym idealnie się ”komponuje” otrzymuje premię +1 do testu ataku i obrażeń.

Zdolności czaropodobne: Wybraniec Essylliss ma dostęp do następujących Zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym poziomowi postaci Wybrańca Essyllissa. 1/ dzień: wezwanie błyskawic; 3/ dzień: magiczna broń, sanktuarium, tarcza entropii.

Zdolności specjalne: Wybraniec Essyllissa zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Niepodatności (Ex): Wybraniec staje się niepodatny na strach i truciznę.

Węch (Su): Wybraniec zostaje obdarzony niezwykle czułym węchem, pomocnym przede wszystkim w polowaniach, dzięki któremu wyczuwa każdą istotę w odległości 15 metrów od niego. Nie potrafi jednak podąć dokładnego położenia tej istoty.

Zew Łuskowatych (Su): Dwa razy dziennie w ramach akcji całorundowej Wybraniec może przyzwać 1k4 drzewnych pytonów*. Oprócz tego Hhes’sek potrafi również przejmować kontrolę nad niektórymi gadami, tak by te wspomogły go w walce. Dowolny jaszczur lub wąż musi wykonać rzut obronny na Wolę (ST 16) lub znajdzie się pod wpływem efektu analogicznego do czaru zauroczenie zwierzęcia. Zwierze pozostaje pod kontrolą Wybrańca jedną godzinę a zdolności tej można używać 3 razy dziennie.
* - wąż opisany jest w Serpent Kingdoms.

Zmiennobarwne łuski (Su): Łuski Wybrańca zyskują zdolność niezwykle przydatnej umiejętności, adaptacji do otoczenia. W ramach akcji całorundowej Wybraniec może wtopić się w otoczenie zmieniając kolor swoich łusek dopasowując je do otoczenia. Otrzymuje on wtedy premię +4 do testów Ukrywania się.

Rzuty obronne: Tak jak postaci.

Atrybuty: +2 do Siły, +2 do Roztropności.

Umiejętności: Postępowanie ze Zwierzętami oraz Tajniki Dziczy uznawane są za zdolności klasowe Wybrańca.

Atuty: Tak jak postaci.

Klimat/ Teren: Taki jak postaci.

Skala wyzwania: +1.

Charakter: Dowolny neutralny.

Skarb: Tak jak postaci.

Zaawansowanie: Tak jak postaci.

Obecnie nie słyszano o żadnym Wybrańcu a oficjalne źródła milczą na temat Wybrańca Essyllissa tak obecnych jak i tych w przeszłości.

NIEOFICJALNA WERSJA NIEKANONICZNA:

Obecnym Wybrańcem Essyllissa jest Wurnok (Wybraniec Essyllissa wojownik 5/ czarownik 11). Dzięki magicznym miksturom zdobytym w ruinach Oreme, Wurnok systematycznie przedłuża sobie życie, przewodząc społeczności jaszczuroludzi z Chelimber już od ponad dwustu lat. Ostatnimi czasy Chelimber przeżywa istną inwazję beholderów a także phaerimmów i z tego właśnie powodu Wybraniec musiał zawiązać sojusz z Zakonem Żaby, dość wpływową na tamtym terenie organizacją a także samym Królem Knotem (jaszczurzy król barbarzyńca 13), władający jaszczuroludźmi z Wężowych Wzgórz, będącymi wyznawcami Sess’innka. Jak na razie sojusz przynosi im same korzyści, gdyż pochód beholderów został wstrzymany i w Chelimber panuje spokój...chwilowy.

Jak zawsze czekam na rady, komentarze, opinie :)
 
TerrorBlade
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:51 am

sob cze 03, 2006 10:37 pm

Osobiście wiedze o Krainach mam dość małą i zazwyczaj gram tylko w Żyjącego Greyhawka albo we własnych światach jednak ciekawi mnie jaki byłby wybraniec Shar,to bóstwo jakoś najbardziej spodobało mi się z całego panteonu Torilu i ciekawy jestem jakie staty ma jej wybraniec,według was,w wakacje będe grał z kolegami w Fearunie i zapewne moim bóstwem opiekuńczym będzie Shar więc może pod koniec wakacji udałoby mi się zostać jej wybrańcem:D(nie ma to jak marzenia:P)
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4465
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

ndz cze 04, 2006 10:31 am

Kolejny bardzo dobrze zrobiony i opisany wybraniec. Strona fabularna tym razem nieco dłuższa ale równie ciekawa co wcześniej a przy okazji dostarczająca przydatnych informacji z historii kultu. Wszystkie podstawowe dane fabularne takie jak ilość Wybranców, ich rola społeczna, sposób stawania się są uwzględnione. Wszystko trzyma wysoki poziom a przy okazji czuć tu wyraźnie klimat i atmosferę Zapomnianych Krain. Przykłodowy Wybraniec Essyllissa to też ciekawa postać (choć brakuje przy jego skróconej rozpisce podanej rasy) warta wykorzystania na sesji toczącej się w tym regionie Faerunu.
Mechanicznie zdolności są dobrze dobrane, pasują tak do rasy jak i bóstwa. Przegięć nie zauważyłem i wszystko spokojnie mieści się jeszcze w LA+1 choć trzeba przyznać, że jest to raczej górna granica tego modyfikatora. Całość również jest klimatyczna i ciekawa.
Czytelność pracy oraz styl także stoją na wysokim poziomie. Literówek czy błędów logicznych nie zauważyłem. Krótko mówiąc bardzo dobrze zrobiony szablon i ciekawy Wybraniec. Pozostaje mi tylko pogratulować i czekać na kolejny (jestem ciekawy kto tym razem).

TerrorBlade -> oficjalnie Wybraniec Shar nigdzie nie został rozpisany i zapewne obecnie nikt taki w FR nie działa, choć o ile pamiętam podręcznik Underdark wspomina o kimś takim w przeszłości. Według niego ów Wybraniec był autorem kilku magicznych map Podmroku. Jeśli chodzi natomiast o stronę mechaniczną to możesz zajrzeć np. tutaj gdzie rozpisyawno także Wybrańców Pani Utraty.
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

ndz cze 04, 2006 10:40 am

Wiem, że jest to miejsce na szablony, ale nie widzę nigdzie indziej tematu odpowiedniego na to pytanie, więc zadam je tutaj. Czy półbogowie mogą mieć Wybrańców?
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4465
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

ndz cze 04, 2006 10:46 am

Tak półbogowie tak samo jak wszystkie inne boskie moce mogą posiadać swoich wybranców. Owszem nie zostało to nigdzie stwierdzone jednoznacznie ale patrząc logicznie tak właśnie jest. Zresztą w tabelce mocy wybrańców jest uwzględniony także czempion półboga.
Kilku takich rozpisano nawet w tym temacie np. Wybraniec Velsharoona autorstwa Renalda
Ostatnio zmieniony ndz cze 04, 2006 9:57 pm przez Radnon, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

ndz cze 04, 2006 12:06 pm

Wybraniec na jak najbardziej wysokim poziomie.
Dobrze przemyślany i opisany. Czy to właśnie po to były ci Amnezjuszu potrzebne informacje o rasie Stwórców ?
Radnonie, to ja zrobiłem wybrańca Velsharoona :? Nie Vitriol. On zrobił min. wybrańca Jergala :?
Ostatnio zmieniony czw paź 26, 2006 1:35 pm przez Renald, łącznie zmieniany 3 razy.
 
TerrorBlade
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:51 am

ndz cze 04, 2006 2:44 pm

dzięki Radnon, ale czy to oznacza, że Shar szuka jakiegoś potężnego wyznawcy, który stałby się jej wybrańcem czy po prosyu żadko obdarowuje swych wiernych takimi darami? O,to spoko,tzn,np Iuz,zły półbóg z Greyhawka może mieć swojego wybrańca? Sor za tak oczywiste pytania:D
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

ndz cze 04, 2006 7:46 pm

Renald, kiedy zakładałem temat o Rasach Stwórców to nawet nie myślałem o tym topicu i tworzeniu szablonów Wybrańców. Jednak trzeba przyznać, że tamten temat trochę mi w tym pomógł.
Radnonie, dzięki za wyłapanie tamtego braku, zaraz uzupełnię. Co do mocy szablony to właśnie miałem nadzieję, że w granicach SW+1 się zmieści...no i chyba się zmieścił ;)
Radnon pisze:
jestem ciekawy kto tym razem).

Najchętniej wykonczyłbym teraz panteony orków i goblinów i toi chyba Wybrańca, któregoś z tych bóstw należy się spodziewać, choćz powodu sesji moje prace znacznie straca na dynamice. Poza tym dają o sobie znać projekty na polarzepy (zarazem zachęcam do odwiedzin, dziś coś nowego dla wielbicieli pustynnych klimatów :)).
A co do pytania Divy to zgodzę się z Radnonem. Wybrańców moga mieć nawet i półbogowie, tak więc Nasi Wybrańcy półbóstw jak i ci z forum Wizardów (np. Czerwonej Rycerki) są jak najbardziej zgodni z obowiązującymi...normami. TerrorBlade, prawda jest taka, że patrząc na liczbę bósstw w FR to mały procent z nich posiada Wybrańców. Dlaczego tak jest? Byc może ich nie potrzebują i wolą sami ingerować w życie śmiertelników, być może wystarczą im sami wyznawcy których jest bez liku i nie widzą sensu w "wywyższaniu" jednej osoby. A co do Iuza, to oficjalnie nie ma on Wybrańca bo nie może go mieć, gdyż jest z Greyhawku a tylko bóstwa Forgottenowe Wybrańców posiadają.
Ostatnio zmieniony ndz cze 04, 2006 10:00 pm przez amnezjusz, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4465
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

ndz cze 04, 2006 9:58 pm

Oczywiście Renald masz rację, za błąd przepraszam ale ludzka pamięć jest niestety zawodna czasem. Oczywiście zaraz poprawię poprzednią notkę. Sam nie wiem jak to się stało.

Co do Shar to ona po prostu chwilowo najwidoczniej nie uznaje aby ktokolwiek był godny takiego statusu lub po prostu Wizardzi na razie trzymają ten pomysł w tajemnicy.
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

pn cze 05, 2006 7:16 am

Nie ma sprawy Radnonie. Chciałem tylko przypomnieć ;).

A co do wybrańca Shar to wydaje mi się, że mógłby nim być opisany w Wyznaniach i Panteonach Volumvax:
Autor Podręcznika Wyznania i Panteony pisze:
Volumvax (NZ półczarci ludzki pomrok Kap7/ Aci 8/ 5 Boski Sługa Shar) przez wiele tysiącleci służył Pani Utraty, aż w końcu w zamian za wierną służbę osiągnął skrawek Boskości (Boska Ranga 0)

Wg mnie to bardzo możliwe, że zanim stał się Qasi Bóstwem mógł być jeszcze Wybrańcem Shar.
Ostatnio zmieniony czw paź 26, 2006 1:40 pm przez Renald, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4465
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

pn cze 05, 2006 9:12 am

Dzięki za wyrozumiałość Renald, na pewno więcej coś takiego się nie powtórzy. :)

Jeśli chodzi o Volumvaxa to rzeczywiście zanim otrzymał w nagrodę skrawek boskości to jak najbardziej mógł być Wybrańcem Shar. Możliwe też, że po prostu jako potężny sługa od razu dostał boskość oraz swoją siedzibę na Planie Cieni. Tak czy owak chwilowo żaden czysty Wybraniec nie jest w źródłach wspominany choć zapewne wcześniej czy później gdzieś się pojawi w materiałach.
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

wt cze 06, 2006 7:21 am

My tak spekulujemy i zastanawiamy się a tu powinniśmy zamieścić jakiegoś kolejnego wybrańca ;).
Niestety jednak nie z tego powodu pisze. Chodzi mi o Wybrańców Shar - jest ona Większym Bóstwem. Tak potężnym i wiekowym, że bardzo możliwe, że nie potrzebuje wybrańców. A jeśli już ich posiada to pewnie miała by ich wielu jak np. Mystra a nawet więcej, bo wiadomo, że jej wiara jest ogromna.

Wybrańcem Shar mógłby być (spekuluje) np. Arcyksiąże Pomroków -wiadomo jest Adeptem Cienia, a żeby nim być wymaga się Bóstwo opiekuńcze Shar. Wybrańcami Moglibybyć też jego dzieci z w/w powodu. Jest pozatym jeszcze wielu, którzy by na ten tytół zasłużyli np. Darlan Mortem (CZ mężczyzna półelf Czar 10/Aci 7) też jest potężny i mógłby zasłużyć to stanowisko.
Ostatnio zmieniony czw paź 26, 2006 1:44 pm przez Renald, łącznie zmieniany 3 razy.
 
TerrorBlade
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:51 am

wt cze 06, 2006 2:11 pm

Dzięki, a wiecie może coś na temat Wybrańców Lolth? Przygotowuje kampanie do Zapomnianych Krain a, że nie tylko ja ale też i moji gracze nie mamy zbyt dużego doświadczenia w tym świecie to prosze o pomoc.
Właśnie, odbiegając troche od tematu, czy Zhenci prowadzą jakieś badania nad różnymi stworzeniami?
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

wt cze 06, 2006 2:21 pm

Wybranką Lolth była przez pewien okres czasu Liriel Baenre a o innych Wybrańcach Lolth nic nie wiadomo (raczej głównie ze względu na charakter bogini). BTW W tym temacie masz wymienionych wszystkich znanych i oficjalnych Wybrańców: Gdzie znaleźć szablony wybrańców.
Co do drugiego pytania to zadaj je gdziś indziej bo do tego tematu nijak pasuje i byłoby zwykłym offtopem ;) Zadaj je w innym miejscu a odpowiedź udzielona ci zostanie :)
 
Awatar użytkownika
masllo
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 364
Rejestracja: czw sty 20, 2005 4:34 pm

wt cze 06, 2006 3:54 pm

amnezjusz pisze:
Wybranką Lolth była przez pewien okres czasu Liriel Baenre a o innych Wybrańcach Lolth nic nie wiadomo (raczej głównie ze względu na charakter bogini).


SPOILER

W związku z nową książką do FR - Zmartwychstanie pojawił się nowy wybraniec Lolth - Danifae, jeszcze do niedawna branka Halisstry - córki jednego z rodu Ched Nasad. Po drowemu wybraniec Lolth nazywa się Yor'thae :wink: .

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt cze 06, 2006 9:12 pm przez masllo, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4465
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

wt cze 06, 2006 6:05 pm

masllo mogłeś to zaznaczyć jako spoiler, mimo wszystko "Zmartwychstanie" to książka na tyle nowa, że nie każdy musiał ją już czytać a wiadomości z niej nie są powszechnie znane :)

Jednak masz rację. Od siebie dodam tylko, że swego czasu spekulowano, że Wybranką Lloth mogła być Opiekunka Beanre a później Triel Beanre ale nigdzie oficjalnie tego nie potwierdzano. Samo w sobie też wydaje się to mało prawdopodobne, szczególnie w przypadku Triel.
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

wt cze 06, 2006 6:34 pm

SPOJLER ;)

W związku z nową książką do FR - Zmartwychstanie pojawił się nowy wybraniec Lolth - Danifae


[Taki mały OT] Spekulowałbym na ten temat. Danifae nie żyje (tzn. jej ciało to teraz ciało Lolth), więc jak może być Wybranką?
Ostatnio zmieniony wt cze 06, 2006 7:29 pm przez bidzin, łącznie zmieniany 3 razy.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

wt cze 06, 2006 6:45 pm

Panowie spojlery! Dawajcie informacje ostrzegające, że spojlerujecie dość istotne kwestie ;)
Proszę nie usuwać tego postu. Później go wyedytuje dodając nowy szablon :)
 
Awatar użytkownika
masllo
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 364
Rejestracja: czw sty 20, 2005 4:34 pm

wt cze 06, 2006 9:16 pm

Diva pisze:
[Taki mały OT] Spekulowałbym na ten temat. Danifae nie żyje (tzn. jej ciało to teraz ciało Lolth), więc jak może być Wybranką?


SPOILER

Jest Wybranką w tym przypadku tą co dała początek jakby nowej Lolth. A co do jej zycia to jakby istnienie w nowej rzeczywistosci a ona nie do konca zgineła.

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

wt cze 06, 2006 10:51 pm

Dzięki za wysłuchanie prośby ;)

A teraz coś nowego. Mam nadzieję, że nie gorszy od innych a i dodatek raczej bedzie ciekawy.

WYBRANIEC UMBERLEE

Umberlee, jedna z bóstw Furii, mimo całej swej złośliwości rozumie fakt, że niekiedy potrzebuje na swe usługi istoty potężnej i złej na tyle by bez wahania wypełniać jej rozkazy. Bardzo uważnie obserwuje swych wyznawców, tak by jedna Jedyna jednostka pozbawiona piętna strachu i służąca jej nie z poczucia trwogi a oddania, mogła nieść innym prawdziwą wiedzę o Suczej Królowej.
Wybrańcy są zwykle istotami dumny, bezwzględnie wypełniającymi nakazy Umberlee i nie wynika to ze strachu o swe życie. Są dość nieufni i do każdego kto nie jest wyznawcą Suczej Królowej czują podświadomą nienawiść. Jedynymi osobami, które jest w stanie jeszcze tolerować są wyznawcy innych bóstw Furii. Nienawidzą gdy im się ktoś sprzeciwia.
Głównymi zadaniami Wybrańca jest prowadzenie ”krucjaty” przeciwko wszystkim tym, którzy starają się wtargnąć na jej dominium. Wybrańcy mają za zadanie przewodzenie społecznościom oddanych Umberlee istot tak by umacniać w nich wiarę w ich Królową. Przeszkadzanie i wrogie nastawienie względem bóstw natury jak i Valkura nie jest niczym dziwnym i bardzo często można usłyszeć o konfliktach między Wybrańcem a wyznawcami owych bóstw.
Wybrańcy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że nie mogą być pewni przychylności swej Pani i dlatego z jak największą sumiennością starają się wykonywać swoją rolę. Wybrańcem zostaje się z woli Umberlee i to z jej woli można również status Wybrańca utracić. W jednym czasie może być do trzech Wybrańców.

Tworzenie Wybrańca Umberlee:

Wybraniec Umberlee jest szablonem, który może być nałożony na każdą istotę wyznającą Umberlee. Wybraniec Umberlee używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci za wyjątkiem tych opisanych poniżej.

Ataki specjalne: Wybraniec Umberlee zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Wezwanie wodnych sprzymierzeńców (Sp): Dwa razy dziennie w ramach akcji całorundowej Wybraniec może przywołać 1k4 dużych rekinów lub dwa duże żywiołaki wody (8 KW), które na liczbę rund równej dwukrotności jego KW i wesprą go w misji szerzenia strachu i trwogi we wrogach jego Pani.

Zdolności czaropodobne: Wybraniec Umberlee ma dostęp do następujących Zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym poziomowi postaci Wybrańca Umberlee. Na życzenie: wytrzymałość na żywioły; 1/ dzień: wezwanie błyskawic; 3/ dzień: ochrona przed dobrem, tarcza entropii.

Zdolności specjalne: Wybraniec Umberlee zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Dziecię fal (Su): Aby Wybraniec lepiej pełnił swoją funkcję Umberlee obdarza go większą szybkością lub jeśli Wybraniec nie potrafił pływać, obdarza go właśnie tą zdolnością. W pierwszym przypadku prędkość pływania podwaja się. W drugim przypadku Wybraniec zyskuje zdolność pływania z prędkością 9 metrów. Ponadto gdy Wybraniec i jego przeciwnik dotykają/ znajdują się w wodzie Wybraniec otrzymuje premię +1 do testów ataku oraz obrażeń.

Maelstrom (Su): Raz na dekadzień Wybraniec potrafi wytworzyć potworny morski sztorm – Maelstrom. Na obszarze o średnicy 36 metrów następuje wtedy najprawdziwszy morski sztorm, będący niemal manifestacją Umberlee. W przeciągu 1k6 rund każda istota lub statekw do rozmiarów olbrzymiego znajdujące się w obszarze sztormu mogą zostać wessane w głąb oceanu lub morza. W ciągu tych 1k6 rund aby wydostać się z obszaru sztormu mogą oni wykonać rzut na pływanie lub profesję (żeglarz) o ST zależnym od rozmiaru (30 – olbrzymi, 25 – wielki, 20 – duży, 15 – średni i mniejszy). Jeśli rzut im się nie powiedzie istoty oraz statki zostają wessane pod wodę gdzie w ciągu jednej rundy zadane zostają im obrażenia, w zależności od rozmiaru (8k6 – olbrzymi, 4k6 – pozostałe. W przypadku okrętu obrażenia zostają zadane każdemu sektorowi)). Ponadto istoty nie mogą wykonywać wtedy żadnych akcji. Po tym właśnie sztorm kończy się a wszystkie istoty oraz statki zostają z niezwykła siłą wypchnięte na powierzchnię, tak by móc w przyszłości głosić innym o potędze Suczej Królowej.

Niepodatności (Ex): Wybraniec Umberlee staje się niepodatny na efekty wpływające na umysł oraz strach. Ponadto Wybraniec nie starzeje się i umiera gdy nadejdzie Jego czas.

Ukryty wśród fal (Su): Dzięki przychylności Suczej Królowej, której zależy na tym aby miejsce pobyty jej Wybrańca pozostawało tajemnicą, wszelkie czary wieszczenia a także przedmioty o mocach wieszczenia mają trudności ze zlokalizowaniem miejsca pobytu Wybrańca nie dają pożądanych rezultatów. Wybraniec otrzymuje premię +6 przeciwko czarom wieszczenia mającym za zadanie go wykryć miejsce jego pobytu oraz wykryć jego samego.

Wodne przeczucie (Su): Wybrańcy zostają obdarzeni przez Suczą Królową zdolnością wyczuwania każdej istoty, która w wodzie zbliży się do niego na odległość mniejszą niż 45 metrów. Nie jest jednak w stanie dokładnie określić miejsca położenia tej istoty.

Rzuty obronne: Tak jak postaci.

Atrybuty: +4 do Siły, +2 do Intelektu oraz Roztropności.

Umiejętności: Czarostwo oraz Pływanie uznawane są za umiejętności klasowe Wybrańca Umberlee.

Atuty: Tak jak postaci.

Klimat/ Teren: Taki jak postaci.

Skala wyzwania: +3.

Charakter: Dowolny zły.

Skarb: Tak jak postaci.

Zaawansowanie: Tak jak postaci.

Jedynym znanym i zarazem oficjalnym Wybrańcem Umberlee jest Slarkrethel (rozpiska - patrz niżej). Jest on uznawany za jedną z potężniejszych istot zamieszkujących wody Abeir-Torilu i jest zarazem przywódcą Kraken Society. To właśnie on jest odpowiedzialny za zatopienie w 1368 roku statku harfiarzy Maiden's Defiance u wybrzeża Ascarle. Tereny jego działalności rozciagają się wzdłuż całego Wybrzeża Mieczy. Jego największym celem jest osiągnięcie statusu bóstwa (czy to z pomocą Umberlee czy też bez). Nigdy nie podróżuje sami zawsze mozna spotkać go w towarzystwie rekinów, rekinołaków i innych jego poddanych. [Więcej o nima także o Kraken Society bedzie można przeczytać za jakis czas na polachrzepy, serdecznie zapraszam do odwiedzin :)).

Slarkrethel SW 35
Kraken Czarodziej 20, Wybraniec Umberlee
NZ gigantyczna magiczna bestia (wodna)
Init: +6 ; Zmysły: Nasłuchiwanie +35, Zauważanie +38, widzenie w ciemnościach 18m, widzenie w słabym świetle
Języki: Wodny i wspólny
--------------------------------------------------------------------------------------
KP: 22 (-4 rozmiar, +14 naturalny, +2 Zręczność); dotyk 8, nieprzygotowany 20
Pw: 40 KW (532pw)
Niepodatności: efekty wpływające na umysł, strach
Wytrw. +27, Ref. +20, Wola +27; Błyskawiczny Refleks, Żelazna Wola
--------------------------------------------------------------------------------------
Szybkość: pływanie 21m
Atak: macka +28 wręcz (2k8+12/ 19-20)
2 macki +28 (2k8+12/ 19-20)
6 ramion +23 (1k6+6)
ugryzienie +23 (4k6+6)
Front 6m; Zasięg 4,5m (18m z mackami, 9m z ramionami)
Bazowy atak: +30 ; Zwarcie: +56
Opcje ataku: ulepszone łapanie, ściskanie 2k8+12 lub 1k6+6
Akcje specjalne: wezwanie wodnych sprzymierzeńców
Bitewny sprzęt: różdżka strachu,
Czary czarodzieja, przygotowane (poziom rzucającego 24):
9-ty - krąg teleportacji, przeczucie [2], pryzmatyczna sfera, uwięzienie (ST 32)
8-my – dezintegracja [wzmocniona] (ST 31), łańcuch błyskawic [wzmocniony] (ST 31), ohydne wysuszanie [2] (ST 31), zasłonięcie umysłu [2]
7-my – siedmioro oczu, słowo ogłuszenia (ST 30), tęczowe kolory [2] (ST 30), wygnanie (ST 30)
6-ty – pole antymagiczne, prawdziwe widzenie [2], przemiana Tensera, ulepszona kamienna skóra
5-ty – magiczny słój [2] (ST 28 ), symbol bólu [2], ściana mocy [2], telekineza
4-ty – kamienna skóra [2], mniejszy geas [3] (ST 27), strach [2] (ST 27)
3-ci – błyskawica [2] (ST 26), gazowa forma, ostra krawędź [2], przyspieszenie [2]
2-gi – ciemność, niewidzialność [2], siła byka [2], ślepota [2]
1-szy – identyfikacja [3], magiczny pocisk [4], zbroja maga
0-wy – odporność [6]
Zdolności czaropodobne (poziom rzucającego 9. ST oparte na Charyzmie):
1/ dzień: dominacja zwierzęcia (ST 16) kontrolowanie pogody, kontrolowanie wiatru, odporność na energię
Zdolności czaropodobne Wybrańca (poziom rzucającego równy poziomowi Wybrańca):
Na życzenie: wytrzymałość na żywioły
1/ dzień: wezwanie błyskawic (ST 19)
3/ dzień: ochrona przed dobrem, tarcza entropii
--------------------------------------------------------------------------------------
Atrybuty: S 38 , Bd 29 , Zr 14, Int 28, Rzt 22 , Cha 16
Zdolności specjalne: chmura atramentu, chowaniec, dziecię fal, Maelstrom, ukryty wśród fal, widzenie w ciemnościach 18m, widzenie w słabym świetle, wodne przeczucie, wytrysk, zdolności czaropodobne
Atuty: Błyskawiczny Refleks, Czujność, Dodatkowy Czar, Dodatkowa Komórka, Magiczna Penetracja, Pisanie zwojów, Poprawione Przewracanie, Przedłużenie Czaru, Sprawny czarujący**, Szybkie Pływanie*, Ulepszona Inicjatywa, Ulepszone Trafienie Krytyczne (macka), Walka na Oślep, Większa magiczna Penetracja, Wybuchowy Czar**, Wyspecjalizowanie, Wzmocnienie Czaru, Zabójca Magów**, Żelazna Wola
* - atut z suplementu Stromwrack.
** - atuty z suplementu Complete Arcana.
Umiejętności: Blef +5, Czarostwo +23, Dyplomacja +22, Koncentracja +44, Nasłuchiwanie +35, Pływanie +43, Przeszukiwanie +28, Przetrwanie +5, Używanie Magicznych Urządzeń +16, Wiedza (geografia) +17, Wiedza (natura) +16, Wiedza (tajemna) +23, Wyczucie Pobudek +17, Zastraszanie +31, Zauważanie +38,
Posiadanie: różdżka strachu

Jak zawsze czekam na opinie i komentarze :)
Ostatnio zmieniony śr cze 07, 2006 12:12 pm przez amnezjusz, łącznie zmieniany 1 raz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość