Zrodzony z fantastyki

 
Asurmar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 441
Rejestracja: pt sie 03, 2007 11:47 am

Cierniowa ozdoba - utalentowany symbiont

czw lip 05, 2007 10:25 pm

Witam wszystkich.:) To mój drugi przedmiot na forum, tym razem postarałem się przybliżyć wam hermetyczna sztukę psioniki. Doszedłem przy tym do wniosku, że tylko wtedy dacie mojej pracy szansę jeśli jej moce będą wspierać także postacie nie-psioniczne. Z tym przekonaniem zapraszam do czytania.:)


Cierniowa ozdoba - psioniczny symbiont


Historia powstania przedmiotu: Cierniowa ozdoba wyszła spod ręki Raknara z Waterdeep, psiona-egoisty, krótko przed tym jak ów człowiek osiągnął szczyt swej mocy i poddał się przemianie w psionicznego Licza, potężną, wyjątkowo rzadko spotykaną w Krainach nieumarłą istotę. Oto jak do tego doszło...
Raknar zwany Kształtującym, 45-letni wówczas (1264 RD) psion-egoista mieszkał i pracował w swym rodzinnym mieście. Jego specjalnością, a zarazem źródłem utrzymania było rzemieślnicze tworzenie psionicznych przedmiotów. Dziećmi Raknara były kamienie mocy, dorje oraz przedmioty unikatowe posiadające pewną nietypową cechę.
Otóż Kształtujący już na początku kariery całkowicie zarzucił tradycyjne metody rzemieślnicze, zrezygnował z metali, kamieni szlachetnych, drewna itp. surowców. Zamiast tego w procesie samookaleczania, długotrwałych medytacji, głodówek i innych, często bardzo skomplikowanych i drastycznych metod, tworzył przedmioty z własnej krwi i kości. Oddzielały się one od żywego ciała Raknara przyjmując nadany medytacją kształt. Były symbiontycznymi organizmami, żywe w dosłownym tego słowa znaczeniu i, jak łatwo zgadnąć, nie każdemu przypadały do gustu. Nie przeszkadzało to jednak Raknarowi. Uważał on swoją metodę za najbardziej osobisty prezent, jaki mógł ofiarować światu.
Niestety, oryginalny proces produkcyjny był niezwykle wyczerpujący i zsyłał Raknarowi liczne choroby i niedomagania. Psion długo potrafił sobie z nimi radzić (a w ostateczności ignorować), ale kiedy w trakcie pracy doznał ciężkiego zwyrodnienia kości zrozumiał, że jego koniec się zbliża. Postępująca choroba okazała się być niezwykle bolesna, dokuczliwa i nieuleczalna zarówno dla niego jak i wynajętych uzdrowicieli.
Wypróbowawszy wszystkie standardowe metody leczenia Raknar w swej desperacji zwrócił się do znajomego kapłana, Rane'a Olvara, rzekomo sługi Ilmatera, a w rzeczywistości gorliwego wyznawcy Rallastera, Boga Brzytwy. Przez lata ów psychopatyczny morderca oddał Raknarowi liczne usługi i teraz też go nie zawiódł. Dzięki swej wiedzy z zakresu nekromancji pomógł Raknarowi w opracowaniu cyklu medytacji, które miały uwolnić go od choroby. Co więcej, szczerze wyznał jaki będzie ich finalny skutek i zataił tylko jeden drobny fakt... Niemniej Raknar nie wahał się ani przez chwilę. Choroba tak mu dokuczyła, że przyjął pomoc Rane'a z radością i obiecał się odwdzięczyć.
Koniecznym warunkiem przemiany w nieumarłego okazało się być całkowite rozdzielenie zimnego, analitycznego umysłu i rozpraszających go emocji. W tym celu Raknar udał się wynajętym statkiem na niewielką, bezludną wysepkę Morza Mieczy w okolicy Kości Wieloryba. Nie było to niezbędne w medytacji, ale Raknar lubił morze i sądził, że samotność na morskim bezmiarze dobrze go nastroi. Wyruszył na miesiąc przed jesiennymi sztormami.
Był już wówczas bliski śmierci. Niemniej, kiedy tydzień później dotarł do celu wciąż miał dość sił by podjąć próbę. Skuteczną jak się okazało. Skupiwszy wszystkie swe siły oddzielił swój umysł od uczuć, przekształcił ciało, zwalczył chorobę. W trakcie tego procesu z jego krwi, kości i silnych emocji powstał niewielki symbiont o, jak się okazało, niezwykłych zdolnościach psionicznych.
Na swe nieszczęście Raknar-licz nie był w stanie w pełni rozpoznać mocy swego tworu i jego roli w procesie przemiany. Co więcej, chętnie odrzucił by go ze wstrętem, ale po co skoro trzymał w ręku idealny sposób na odwdzięczenie się Rane'owi? Tym bardziej, że przedmiot, który z racji jego wyglądu nazwał Cierniową Ozdobą, był dla niego bezużyteczny. Tak więc po powrocie wręczył kapłanowi symbionta i wyjaśniwszy z czym ma do czynienia zapomniał o sprawie. Poszedł w swoją stronę nieświadom co tak naprawdę oddał lekką ręką...


Wygląd i zachowanie: Ustalenie wyglądu Cierniowej ozdoby to niełatwa sprawa gdyż symbiont już w procesie swego powstania, uzyskał ograniczoną zdolność przekształcania siebie. Wykorzystuje ją by przyjmować kilka wyuczonych form, które posiadają pewne cechy wspólne. Po pierwsze, nie zmienia się struktura substancji symbionta, zawsze wygląda on jak mieszanka krwi, mięsa, żył i kości, które przyjmują rozmaite kształty, często bardzo wysublimowane i, na swój sposób, interesujące. Ponieważ Raknar był snobem i uwielbiał drogą biżuterię wzory tych przemian ograniczają się do ozdób rozmaitego rodzaju zawsze ściśle przylegających do ciała takich jak pierścień, bransoleta, opaska na włosy czy obroża na szyję. Wzornictwo jest dowolne, dopasowane do gustów aktualnego właściciela. Ozdoba jest zawsze upiększona ostrymi cierniami, które wbijają się w ciało nosiciela czerpiąc niezbędne do życia substancje.
Jeśli zaś chodzi o osobowość to jest ona... jak by to powiedzieć...trudna. Cierniowa ozdoba stanowi ucieleśnione marzenia, żądze, kompleksy, lęki, nadzieje i inne silne uczucia Raknara Kształtującego, nierzadko bardzo intensywne i mroczne. Poza tym posiada inteligencję na poziomie średnio rozgarniętego zwierzęcia. Ono nie myśli, po prostu reaguje kierując się aktualną sytuacją, potrzebami własnymi i właściciela oraz, przede wszystkim, rozpaczliwym pragnieniem połączenia się z Raknarem. Nie zdaje sobie sprawy, że jego stwórca jako licz, nie jest już do tego zdolny i cały czas szuka swej drugiej połowy.
Co bardzo ważne, symbiont posiada silną empatię. W zależności od aktualnie dominujących nastrojów irracjonalnie stara się przypodobać właścicielowi wysyłając silne impulsy przywiązania i sympatii to znów odcina się od niego lub zalewa falami emocji popychając do rozmaitych czynów, często sprzecznych z przyzwoitością. Drastycznym przykładem takiego zachowania jest historia zaklinacza Sariela, który został osądzony i stracony za morderstwo cormyrskiej szlachcianki, popełnione pod wpływem symbionta. Na szczęście przez większość czasu Cierniowa ozdoba zachowuje się spokojnie i stara się być użyteczna.
Niemniej zależy to od typu właściciela. Symbiont szczególnie upodobał sobie kobiety o silnej osobowości (patrz: Wymagania) i mężczyzn zbliżonych charakterem do Raknara. W takich przypadkach łasi się niczym głodny afektu pies i z radością informuje o swoich możliwościach. Jeśli jednak trafi na kogoś kto mu nie odpowiada to albo odcina się od tej osoby (ewentualnie pasożytując na niej) albo atakuje falą nieopanowanych emocji co często prowadzi do casusu Sariela.
Ponadto symbiont posiada pewne potrzeby, które należy spełniać. Niezbędne substancje odżywcze, głównie produkty przemiany materii, pobiera sam i są to tak niewielkie ilości, że przy odpowiednim odżywianiu nosiciel nawet tego nie zauważa. Równie istotne są jednak potrzeby emocjonalne włącznie z apetytem na energię seksualną, która zwiększa moc psioniczną symbionta. W skrócie, aby właściciel mógł dbać o swego pupila powinien po prostu regularnie zaspokajać swoje potrzeby.
Ogólnie rzecz biorąc szczęśliwy właściciel Cierniowej ozdoby dostaje pod opiekę towarzysza o mentalności i obyczajach uciążliwego zwierzątka domowego i, nierzadko, morderczych skłonnościach. Który wymaga troski, pieszczot i okazywania miłości.

Cierniowa ozdoba: Unikatowy przedmiot psioniczny.
Aktywacja: Należy umożliwić symbiontowi kontakt ze skórą. Natychmiast dopadowuje się do ciała (kształt:patrz wyżej) łącząc się z organizmem nosiciela przy pomocy cierni. Ból zadawany połączeniem i noszeniem ozdoby jest minimalny i nie utrudnia koncentracji. Nie jest to mozliwe jeśli nosiciel posiada naturalny pancerz o KP wyższym niż 1.
Aura/Poziom manifestującego: Silny Psychometabolizm, PM 11, Char CN, Int 3, Rzt 15, Cha 6
Tworzenie: Stworzenie rzeźby ciała*, 0sz (spec.), 9600 PD (spec.), 11 dni
Waga: 1 kg
Cena: ?

Wymagania: Zapanowanie nad Cierniową ozdobą wymaga Charyzmy 13+. Jeśli właścicielem jest kobieta test umożliwiający uaktywnianie zdolności symbionta (patrz: Moce) posiada ST mniejszy o 2. Jeśli właścicielka ozdoby posiada Charyzmę 17+ testy stają się zbędne (Mężczyzna o tak wysokiej Charyźmie obniża ST testów o kolejne 2 punkty). Mężczyzna-psion o charakterze PN również zostaje automatycznie zaakceptowany przez Cierniową ozdobę. Posiadanie poziomów w klasie psionicznej także obniża ST o 2 punkty. Wszystkie modyfikatory są kumulatywne.

Moce:

Na wstępie należy zaznaczyć, że rozpoznanie każdej kolejnej zdolności Cierniowej ozdoby wymaga oddzielnego testu Roztropności o ST 15. Nie dotyczy to sytuacji, w której symbiont sam poinformuje właściciela o swoich możliwościach. Aby te zdolności wykorzystać lub rozpoznać trzeba posiadać wartość Budowy.
Zdjęcie Ciernowej ozdoby wymaga udanego testu Leczenia o ST 20. Niepowodzenia oznacza 1k4 obrażenia i, zazwyczaj, natychmiast wywołuje atak szału symbionta. Jego konsekwencje można znaleźć w opisie zdolności Huśtawka nastrojów.

1.Pamięć ciała: Ta niedostępna dla właściciela zdolność Cierniowej ozdoby umożliwia jej magazynowanie mocy psionicznych jak psion-egoista z 11 poziomu, przy czym kluczowym atrybutem jest Roztropność. Symbiont sam wybiera moce posiadane przez właściciela i nie może on temu przeciwdziałać (może nawet nie być tego faktu świadomy). Zapisanie jednej mocy w Pamięci ciała zajmuje symbiontowi 1 dzień/poziom mocy. Jeśli proces zostanie przerwany z jakiegokolwiek powodu musi zostać rozpoczęty od początku. Ilość posiadanych mocy nie może przekroczyć wyznaczonego Roztropnością limitu.

2. Transfer wiedzy: Jest to podstawowa zdolność Cierniowej ozdoby posiadająca dwa zastosowania. Po pierwsze, pozwala na przekazanie mocy psionicznych znanych symbiontowi istocie z potencjałem psionicznym. Wymaga to poświęcenia przez manifestera PD o wartości poziom mocy razy 100 oraz posiadania kluczowego atrybutu o wartości co najmniej 10+poziom mocy. Proces zajmuje godzinę, można go przejść raz na dzień zaś w jego trakcie właściciel ozdoby pozostaje zupełnie bezbronny. Po rozpoczęciu nie można go przerwać przed zakończeniem.
Po drugie symbiont umożliwia wykorzystanie znanych sobie mocy istotom niewyszkolonym jako zdolności psi-podobnych. Koniecznymi warunkami jest poświęcenie każdorazowo PD o wartości 10 razy poziom mocy, posiadanie Roztropności co najmniej 13+poziom mocy i czasowe poświęcenie 1 punktu Budowy (powraca po upływie 1 dnia). Można wybrać dowolną zdolność, niemniej Cierniową ozdobę można w ten sposób wykorzystać tylko raz dziennie. Ten wariant Transferu wiedzy nie może być wykorzystywany przez manifesterów.
Oto lista mocy znanych aktualnie Cierniowej ozdobie. Zaznaczam, że nie może ona ich używać (są one jedynie zapisane w pamięci jej ciała) i że można ją dowolnie modyfikować dostosowując do potrzeb swej kampanii.

1 poziom: Attraction, Demoralize, Empathy, Thicken Skin
2 poziom: Chameleon, Emphatic Transfer, Sustenance
3 poziom: Hustle, Body Adjustment
4 poziom: Psychic Vampire, Empathic Feedback
5 poziom: Psychofeedback, Adapt Body

3. Premia z olśnienia +2 do Roztropności na czas noszenia ozdoby na ciele.

4. Pierwotna mądrość: Jeśli właściciel symbionta dotknie istoty opętanej, zmiennokształtnej, polimorfowanej lub chorej może wykonać test Roztropności o ST 20 by ustalić jej prawdziwą naturę lub istotę dolegliwości. Nie umożliwia to automatycznego usunięcia problemu, niemniej ST testu takich działań zmniejsza się o 4. Zdolność jest dostępna 2/dzień i wymaga poświęcenia akcji całorundowej prowokującej ataki okazyjne.

5. Tornado emocji: Jeśli nosiciel ozdoby wykona udany atak dotykowy trafiona istota musi wykonać rzut obronny na Wolę o ST 12+mod. z Charyzmy nosiciela symbionta. Nieudany oznacza, że ofiara odczuwa niezwykle silną mieszankę emocji. Przez 1 rundę/punkt mod. z Charyzmy atakującego (minimum 1 runda) nie może wykonać żadnej akcji poza obroną. Jeśli celem tej zdolności jest Barbarzyńca natychmiast wpada w szał bez rzutu obronnego. Zdolność jest dostępna 1/dzień.

6. Ograniczona metamorfoza: Zdolność ta pozwala Cierniowej ozdobie na zmianę kształtu według wzoru opisanego w części Wygląd i osobowość. Pozwala jej także, jeśli taka jest wola nosiciela, utrzymywać dowolnie długo efekt mocy Chameleon. Jest to zdolność niedostępna dla nosiciela.

7. Huśtawka nastrojów: Długotrwałe noszenie ozdoby ( co najmniej
1 miesiąc ) destabilizuje nosiciela emocjonalnie. Objawia się to zazwyczaj niekontrolowanymi wybuchami gniewu, strachu lub pożądania poprzedzonymi długotrwałymi okresami depresji. Aby tego uniknąć należy co miesiąc wykonać udany rzut obronny na Wolę o ST 15+1 za każdy kolejny miesiąc.
Czas trwania ataku jest zależny od MP, który przejmuje nad postacią kontrolę.


To wszystko jeśli chodzi o naszego milusińskiego. Na zakończenie mam prezent dla MG, którzy zechcą wprowadzić do gry postać Raknara Kształtującego. Dla chętnych, krótki rys psychologiczny i rozpiska z uwzględnieniem szablonu psionicznego Licza. Link do anglojęzycznej strony z opisem szablonu jest tutaj. Zapraszam.:)

[hide=Raknar Kształtujący]

Raknar Kształtujący (psioniczny Licz, psion-egoista 11. poziomu)
Średni nieumarły (psioniczny)
Kostka Wytrzymałości: 11k12 (84 pw)
Inicjatywa: +1 ( +2 Ring of Psionic Initiative)
Szybkość: 9m (6 pól)
Klasa Pancerza: 15 ( -1 Zr, +2 naturalny, +4 Ring of Inertial Armor)
Bazowy atak/zwarcie: +5/+7
Atak: dotykowy +4 (1k8+5), czasowe wysączanie Budowy (2 punkty [4 przy trafieniu krytycznym], zamiana wysączonych punktów atrybutu na 2 pp [4 przy trafieniu krytycznym])
Całkowity atak: dotykowy +4 (1k8+5)
Specjalne ataki: Wyssanie energii, Zdolności psi-podobne, Zguba czarów wtajemniczeń
Specjalne cechy: Doładowanie punktów mocy (+11 pp), Odporność na odegnanie (+4), Odporność na zimno, elektryczność, polimorfię, Szybkie leczenie 3, Zwiększona odporność na moc (16)
Rzuty obronne: Wytr +3, Ref +2, Wola +14
Atrybuty: S 15, Zr 9, Bd -, Int 20 (16+4), Rzt 20 (18+2), Cha 17 (15+2) ( atrybuty Int, Rzt, i Cha zostały zwiększone o 2 w wyniku przemiany)
Umiejętności: Autohipnoza +10, Ciche Poruszanie +8, Przeszukiwanie +8, Koncentracja +20, Leczenie +11, Nasłuchiwanie +8, Rzemiosło +13, Sztuki psioniczne +16, Ukrywanie +8, Stosowanie Psionicznych Urządzeń +10, Wiedza (Psionika) +12, Wiedza (Religia) +2, Wyczucie Pobudek +8, Zauważanie +8
Atuty: Doskonalsze uzdrawianie (psioniczne)*, Otwarty umysł (+5 punktów umiejętności), Psioniczna medytacja, Stworzenie rzeźby ciała*, Stworzenie Dorje, Stworzenie Psi-kryształu, Zapisanie Kamienia Mocy, Żelazna Wola
Środowisko: Plan Materialny
Występowanie: pojedyńczo lub z towarzyszami (1-2 Soulknif'ów, 1 psion, wszyscy o KW 5)
Skala Wyzwania: 14
Skarb: podwójny
Charakter: praworządny neutralny
Rozwój: -
Dostosowanie poziomu: -

*Autorskie atuty oznaczone gwiazdką zostały umieszczone na końcu głównej pracy

Moce:

PP: 144 (+11 Psi-licz)

1. Chameleon, Detect Psionics, Disable, Emphatic Transfer, Vigor
2. Energy Adaptation (Specified), Identify Psionic, Psionic Lock, Tongues (Psionic)
3. Body Adjustment, Body Purification, Dispel Psionics, Hustle, Solicit Psicrystal
4. Banish Disease*, Death Urge, Emphatic Feedback, Metamorphosis
5. Psionic Revivify, Restore Extremity, Restore Sense*
6. Fuse Flesh

Tego faceta można podsumować krótko...Idealista z zamiłowania, cynik z wykształcenia, a teraz nieumarły z konieczności. Raknar mimo przemiany zachował silne poczucie przyzwoitości i pragnienie służenia żywym. Nie wspominając już o tym, że psioniczny Licz nadal pamięta swe pełne chorób życie i pragnie oszczędzić podobnych cierpień śmiertelnym. Cechy te objawiły się pod postacią uzdrowicielskiego powołania, które zaowocowało potężnymi zdolnościami uzdrawiającymi.
Tak więc Raknar-licz wypełnia misję służenia ludzkości i nie interesuje go polityka, a bogactwo tylko w stopniu drugorzędnym. Wypełnia ją z niezmąconą wiarą we własną słuszność i bez cienia lęku (nie boi się zginąć po prostu, tym bardziej jeśli odzyskał już swój relikwiarz). Poza tym, nadal zachował swoje zdolności wytwórcy psionicznych przedmiotów, ale teraz przeszły one modyfikację. Ich rezultatem są bowiem nieumarłe istoty o szczątkowej lub zerowej inteligencji i, nadal, zdolnościach psionicznych. Na szczęście nie wykazują one kapryśnej natury Cierniowej ozdoby i zazwyczaj bez zarzutu spełniają swą rolę cichego wsparcia właściciela.
Ci, którzy mieli okazję spotkać Raknara w prawdziwej postaci opisują go jako zdrowo wyglądającego, długowłosego bruneta o ujmującej powierzchowności. Psi-licz nosi wygodne jedwabne szaty w szaro-błękitnych kolorach i, jak za życia, obwieszony jest biżuterią (zwykłą, najczęściej metalową). Jego naturę zdradzają oczy pobawione tęczówek i źrenic oraz delikatny zapach starego, zapleśniałego grobowca, który stara się zamaskować silnymi perfumami. Pomijając jednak te cechy, nigdzie nie znalazło by się bardziej towarzyskiego i altruistycznego nieumarłego.

Walka: Raknar nie jest wojownikiem i unika przemocy stąd w jego repertuarze niewiele mocy ofensywnych. Zmuszony do walki zwykle gasi przeciwników wysączającym energię dotykiem i, przede wszystkim, wspomaga swoich kompanów (patrz: Występowanie) mocami psionicznymi i zdolnościami psi-podobnymi. Nie trzeba go też zbyt mocno naciskać by zechciał użyć swych przedmiotów o właściwościach bojowych. Zazwyczaj w takich wypadkach skupia się na przeciwnikach atakujących z dystansu czarami i bronią dystansową. Jeśli straci swą drużynę i/lub większość pp/pw użyje Pierścienia Niewidzialności by wycofać się z walki i, co ciekawe, raczej nie będzie się mścił. Chyba, że wrogowie bardzo mu dopiekli...

Wyssanie energii: Raknar tymczasowo pozbawia swym dotykiem 2 punktów Budowy (4 przy trafieniu krytycznym), które tymczasowo zwiększają pulę jego pp o 2 (4 przy trafieniu krytycznym).
Zguba czarów wtajemniczeń: Każdy mag wtajemniczeń w odległości 9 m od Raknara musi wykonać udany test Koncentracji o ST 10+1/2 KW Raknara+mod. z Charyzmy ( ST 19 ) by nie stracić rzuconego czaru. Zdolność ta nie działa na kapłanów, manifesterów, zdolności czaro- i psi-podobne.
Zdolności psi-podobne: Stale aktywne Conceal Thoughts (PM 9), na życzenie Concealing Amorpha (PM 11, 1/godzinę) i Identify Psionic (PM 11, 2/dzień).

Posiadane przedmioty: Zaznaczam, że pierwszy przedniot na liście jest zwykłym przedmiotem magicznym natomiast pozostałe są psionicznego pochodzenia i zachowują rys osobowości Raknara. Wszystkie te przedmioty, z wyjątkiem Naszyjnika Pięknej Śmierci można znaleźć w bezpłatnym SRD.

Pierścień Niewidzialności, Dorje (Detect Psionics, 42 ładunki), Dorje (Death Urge, 22 ładunki), Dorje (Banish Disease*, 11 ładunków), Kamień mocy (pomniejszy, Detect Psionics, Identify Psionics), Kamień mocy (średni, Energy Push, Energy Adaptation Specified, Energy Retort), 3 Kryształy mocy wyglądające jak kościane kości do gry (średnie, 5,5,7 punktów mocy), Boots of Landing, Gloves of Object Reading, Pearl of Brain Lock, Psionatrix of Psychometabolism, Torc of Power Preservation, Ring of Inertial Armor, Ring of Psionic Initiative (+2 do Inicjatywy).

Osobnym przypadkiem jest Naszyjnik Pięknej Śmierci stworzony przez Raknara, krótko po odkryciu przez niego uzdrowicielskiego powołania.

Naszyjnik Pięknej Śmierci: Ten przedmiot zamienia krążącą w ciele Raknara energię negatywną na pozytywną umożliwiając mu uzdrawianie żywych. Jego moce są następujące:

1. Premia +4 do odporności na odegnanie kumulatywna z innymi tego typu premiami ( w sumie +8 ).
2. Zamiana na życzenie w akcji całorundowej raniącego dotyku (1k8+5 obrażeń za każdym razem gdy nieumarły dotknie żywej istoty) na Leczący dotyk (1k8+5 uleczonych obrażeń). Obu rodzajów dotyku psi-licz może używać bez ograniczeń co rundę. Zdolność zawiesza też na życzenie Wyssanie energii.

Psi-kryształ: PM 11, Typ osobowości: Artysta (+3 do Rzemiosła), wszystkie cechy psi-kryształu można znaleźć w bezpłatnym SRD.

Informacje uzupełniające:
Wiek: 155 lat
Wzrost: 174 cm
Waga: 64 kg
Bóstwo: Sardior
Języki: Wspólny, Podwspólny, Krasnoludzki[/hide]


Jeszcze tu jesteście? Ostatnia, krótka cześć pracy to dwa nowe atuty psioniczne Raknara. Zapraszam do czytania.:)

[hide=]

Nie jestem pewien czy atut zbliżony do pierwszego nie jest już gdzieś dostępny (np. w Księdze Plugawego Mroku), co do drugiego to raczej pewnik, że czai się gdzieś w odmętach sieci.


Stworzenie rzeźby ciała [tworzenie przedmiotu]
Możesz tworzyć przedmioty psioniczne z własnego ciała nadając im kształt przy pomocy medytacji.
Wymagania: Minimum 4 poziom manifestującego, przynajmniej jeszcze jeden atut tworzenia psionicznych przedmiotów
Opis: Tworząc przedmiot o właściwościach psionicznych wykorzystujesz swoje ciało jako źródło surowców co pozwala zmniejszyć koszt produkcji w złocie do zera. W zamian poświęcasz dwukrotnie więcej PD, 1 punkt Budowy (powraca po tygodniu) i ryzykujesz poważną chorobę. Szansa na zachorowanie wynosi 10%+1% za każdy kolejny przedmiot. Można ją zmniejszyć dzięki odpowiedniej opiece lekarskiej, ale bazowa szansa zawsze wynosi 10%. Zachorowanie oznacza trwałe obniżenie losowo wybranego atrybutu o 2.
Stworzone symbionty dzielą się na dwa rodzaje, zwykłe twory, które nosi się na ciele i żywe przeszczepy. Te drugie należy dopasować do organizmu konkretnego nosiciela wykonując test Leczenia. ST ustala MG. Mogą wówczas zastąpić np. utraconą kończynę zapewniając jednocześnie psioniczne profity.
Specjalne: Ten atut zastępuje Stworzenie uniwersalnego przedmiotu.


Doskonalsze uzdrawianie (psioniczne)
Wykorzystując psionikę do uzdrawiania ciał lub umysłów robisz to efektywniej.
Wymagania: Znajomość przynajmniej jednej mocy leczącej umysł lub ciało.
Opis: Wykorzystując moce leczące (z listy ogólnej i, najczęściej, list Psychometabolizmu i Telepatii) możesz zwiększyć poziom manifestującego o 1 (w przypadku mocy leczących umysł) lub dodać 1 kostkę do wyniku leczenia obrażeń ciała. Wybierając ten atut musisz się zdecydować czy specjalizujesz się w leczeniu ciał, czy umysłów. Decyzji nie można później zmienić, nie można też wybrać atutu po raz drugi by ominąć to ograniczenie.[/hide]



To wszystko. Jeśli macie jakieś uwagi lub po prostu chcecie przekazać swoją opinię o mojej pracy to piszcie proszę. Mam też nadzieję, że moja krwawica na coś się wam przyda.
Pozdrawiam i cześć.:)
Ostatnio zmieniony czw mar 13, 2008 9:21 pm przez Asurmar, łącznie zmieniany 3 razy.
 
Awatar użytkownika
Asmy
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 269
Rejestracja: pt paź 14, 2005 8:17 pm

sob lip 07, 2007 8:51 am

Naprawdę fajna rzecz, całkiem klimatyczna praca, ładny opis i tylko jedna rzecz mnie zastanawia, a mianowicie:

Asurmar pisze:
Symbiont szczególnie upodobał sobie kobiety o silnej osobowości (patrz: Wymagania) i mężczyzn zbliżonych charakterem do Raknara.


Asurmar pisze:
Wymagania: Zapanowanie nad Cierniową ozdobą wymaga Charyzmy 13+. Jeśli właścicielem jest kobieta test umożliwiający uaktywnianie zdolności symbionta (patrz: Moce) posiada ST mniejszy o 2. Jeśli właścicielka ozdoby posiada Charyzmę 17+ testy stają się zbędne (Mężczyzna o tak wysokiej Charyźmie obniża ST testów o kolejne 2 punkty). Posiadanie poziomów w klasie psionicznej także obniża ST o 2 punkty. Wszystkie modyfikatory są kumulatywne.


Dlaczego nic nie ma w wymaganiach o mężczyznach o takim samym jak Raknar charakterze?
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

sob lip 07, 2007 1:58 pm

Na początek chciałbym pogratulować za umieszczenie na forum psionicznego przedmiotu ( a na dodatek symbiota), gdyż dawno nikt takich nie prezentował. Kolejny plus za pierwszego, autorskiego symbiota na Polterze. Teraz przejdę do oceniania. Historia jest według mnie bardzo dobra i oryginalna, ponieważ jeszcze nie czytałem opowiadania z symbiotami. Do mechaniki nic nie mam. Moce zostały dobrze dobrane a nazewnictwo też jest w porządku.

Asurmar pisze:
Huśtawka nastrojów

Jak "Pod Gradobiciem pytań", kiedy gościem był pseudo Pudzianowski.
Też cierpiał na Huśtawke nastrojów.

Bardzo dobrym rozwiązaniem było dodanie Raknara i atuty, które bez wątpienia uatrakcyjniają pracę. Dziekuję także za link do Psi - licza. Zawsze chciałem zobaczyć ten szablon.

Moja ocena: 6 Zaprawdę doskonała robota.
 
Awatar użytkownika
Drakestar
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 511
Rejestracja: pt paź 22, 2004 12:45 pm

sob lip 07, 2007 2:38 pm

Kurcze praktycznie moge przyczepić się tylko do słowa bonus, w Polskiej wersji używamy słowa premia.

A tak bardzo dobra praca.
 
Asurmar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 441
Rejestracja: pt sie 03, 2007 11:47 am

sob lip 07, 2007 6:56 pm

No nareszcie! Trochę to trwało moi drodzy, ale naprawdę warto było trenować cnotę cierpliwości.:) Do rzeczy...
Asmy pisze:
Dlaczego nic nie ma w wymaganiach o mężczyznach o takim samym jak Raknar charakterze?

Rzeczywiście. Dodałem to ułatwienie do wymagań, rzućcie okiem.
Drakestar pisze:
Kurcze praktycznie moge przyczepić się tylko do słowa bonus, w Polskiej wersji używamy słowa premia.

Zastąpiłem plugawe sformułowanie właściwym. Przy okazji, naszukałem się trochę, a było tylko jedno. Mimo to dzięki.:)
Vitriol Plugawiciel pisze:
Jak "Pod Gradobiciem pytań", kiedy gościem był pseudo Pudzianowski.
Też cierpiał na Huśtawke nastrojów.

Znam gościa tylko ze słyszenia, ale dobrze, że nie cierpiał na czkawkę. A kontrolę nad tą kultową postacią przejął pewnie czasowo prowadzący program.:wink:

Podsumowując, dziękuję za wyrazy uznania.:) Niemniej moja paranoiczna, mordercza i emocjonalna natura każe mi wątpić czy w tak długiej pracy nie znalazłoby się więcej baboli o charakterze mechanicznym. Naprawdę czytaliście dokładnie?:wink:

Dwie sprawy na koniec.

1. pw Raknara zostało celowo podwyższone powyżej naturalnego poziomu wyznaczanego średnią z PG. Mój psioniczny Licz nie ma modyfikatora z Budowy i, w związku z tym, ma dość niskie pw. Mój zabieg ma zwiększyć jego przeżywalność. Taki np. Władca Serca Śmierci by I'Tidal zgasi
go atakami fizycznymi w najdalej drugiej rundzie jeśli zdoła Raknara zaskoczyć bez ochrony psionicznych mocy.

2. Moja prośba...Czy szczęśliwy posiadacz Księgi Plugawego Mroku mógłby się upewnić, co do oryginalności mojego atutu Stworzenie rzeźby ciała? Interesują mnie wszystkie informacje o tworzeniu żywych i nieumarłych przedmiotów jakie da się wycisnąć. Jeśli nie macie ochoty śmiecić nimi Forum to prześlijcie chociaż na priv. Dam wtedy edit na forum, że taką informację dostałem i oczywiście ładnie podziękuję.:)

To wszystko. Jeszcze raz dziękuję za uwagi i, co ważne, za podniesienie mnie na duchu życzliwymi uwagami. Pozdrawiam i cześć.:)

PS. Mam nadzieję, że trochę was przekonałem co do psioniki. A jeśli chcielibyście wiedzieć czemu warto tą sztukę zgłębiać i znacie język angielski to zajrzyjcie na 13-tą stronę tematu Kfiatki.:wink:

[hide=Mój ulubiony temat]
Nieoficjalne Rozpiski Bohaterów Niezależnych Wielkiego Koła
[/hide]
Ostatnio zmieniony ndz lip 08, 2007 11:11 am przez Asurmar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

sob lip 07, 2007 7:52 pm

No, moje szczere gratulacje ;).
Asurmar, imponujące naprawdę. Przeczytałem od deski do deski. Dawno nie widziałem tak zakręconego a zarazem tak oryginalnego przedmiotu na forum, a złożoność tej pracy wprawiła mnie częściowo w zdumienie. Sama idea przedmiotu, czyli psionicznego symbiontu żyjącego własnym życiem i poszukującego ziemskich rozkoszy jest już chyba jedyna w swoim rodzaju. Oczywiście na zabrakło typowych dla Ciebie słów to znaczy „kref” i spółka ;), co ukazuje nam, że dalej Trzymasz się swojego zamiłowania, co jest godne podziwu. Strona fabularna jest jak najbardziej w porządku i nie Musisz obawiać się plagiatu, gdyż raczej na podobny pomysł nikt nie wpadł. Dodatkowo na plus dla pracy zasługuje również zamieszczenie pełnego opisu wraz ze statystykami naszego głównego bohatera, który wszystko rozpoczął – Raknara. Dwa nowe atuty można łatwo wprowadzić do gry i wydają się być kuszącą propozycją. Ogólnie wszystko jest w jak najlepszym stylu. Od początku do końca. Mechanicznie nie mam raczej żadnych zastrzeżeń, no może poza sposobami poznawania mocy cierniowej ozdoby. Wydaje mi się bowiem, że poprawniej byłoby identyfikować ją jakąś mocą psioniczną lub czarem typu analiza dweomeru. To właściwie tyle. Jeszcze raz gratuluję świetnej pracy. Aha i wydaje mi się, że Raknar ma źle obliczoną bazową premię do ataku lub do zwarcia. Nie wiem jak to tam z BPA psiona, lecz jedno lub drugie chyba jest źle.
Asurmar pisze:
Mój ulubiony temat:
Nieoficjalne Rozpiski Bohaterów Niezależnych Wielkiego Koła
Uprzejmie dziękuję ;).
 
Asurmar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 441
Rejestracja: pt sie 03, 2007 11:47 am

ndz lip 08, 2007 11:30 am

Witaj, Renaldzie. Miałem nadzieję, że tu trafisz.:) Dziękuję za potwierdzenie informacji z KPM, będę musiał jeszcze trochę poszukać.
Jeśli chodzo o sposób analizy mocy symbionta to IMO konieczność użycia czaru, lub jeszcze trudniej, mocy psionicznej, mocno osłabiłaby przydatność przedmiotu. I tak trudno o manifesterów, a ozdoba lubi się przytulać nie dlatego, że ktoś jest psionem (lub co gorsza czarusiem) a dlatego, że jest wrażliwa i samotna.;) Dajmy jej szansę.
BAB jest źle rozpisany? O kurczę, wypatruję oczy i błędu nie widzę...Chyba mam już kompleks twórcy. Mógłbyś mi pomóc?
Co do linku to nie ma sprawy.:) A poza tym tak dla porządku wrzucam jeszcze link do pracy o symbioncie, którą znalazłem na forum. Przedtstawiam Agmen.
Aha, jeśli chodzi o "kref" to nie jest to dokładnie zamiłowanie co życiowa potrzeba. I to działa! Dostałem już kilka maili z załączonymi kartami zdrowia i zdjęciami.;)

Pozdrawiam i dziękuję za uwagi Renaldzie. Trzymaj się i cześć.:)
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

ndz lip 08, 2007 2:40 pm

Asurmar pisze:
BAB jest źle rozpisany? O kurczę, wypatruję oczy i błędu nie widzę...Chyba mam już kompleks twórcy. Mógłbyś mi pomóc?

To może w takim razie przeanalizuję całego Raknara Kształtującego. Od razu zaznaczam, że nie wiem ile bazowej premii do ataku ma psion. Z tego, co pamiętam z Podręcznika Psioniki to 1/2, tak jak czarodziej. Jeżeli się mylę, to proszę o poprawę.
Asurmar pisze:
Kostka Wytrzymałości: 11k12 (84 pw)

Powinno być: 11k12 (71 pw). Przynajmniej według Księgi Potworów wersja 3.5, gdzie pw oblicza się mnożąc liczbę KW razy rodzaj KW podzielony przez dwa plus pół. W tym przypadku 11 razy 6.5, co daje 71.5 i zaokrąglając w dół, otrzymujemy 71.
Asurmar pisze:
Inicjatywa: +1 ( +2 Ring of Psionic Initiative)

No, jeśli Ring of Psionic Initiative daje premię +2, to czemu w sumie wyszło mu +1?
Asurmar pisze:
Bazowy atak/zwarcie: +7/+7

Tak jak mówiłem, jeżeli psion ma bazową premię do ataku, taką jak czarodziej, to powinno mu wyjść mu jej +5. Dopiero do zwarcia dodaje się premię z siły, co w efekcie daje +7. Więc wszystko powinno wyglądać tak: +5/+7.
No to chyba już tyle. Jeszcze raz gratuluję świetnej pracy.
 
Asurmar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 441
Rejestracja: pt sie 03, 2007 11:47 am

czw lip 12, 2007 11:42 am

Znalazłem trochę czasu Renaldzie i postaram się już ostatecznie zamknąć temat. Tak więc po kolei wraz z treściwymi wyjaśnieniami...
Renald pisze:
Powinno być: 11k12 (71 pw). Przynajmniej według Księgi Potworów wersja 3.5, gdzie pw oblicza się mnożąc liczbę KW razy rodzaj KW podzielony przez dwa plus pół. W tym przypadku 11 razy 6.5, co daje 71.5 i zaokrąglając w dół, otrzymujemy 71.

Tej metody nie znałem ponieważ nie posiadam Księgi Potworów i korzystam przy bestiaruszu i BN-ach z pomocy SRD. Ale zastosowałem alternatywną metodę z PG i zsumowałem średnią KW na kolejnych poziomach. Tak więc przy k12: 6 punktów na parzystym poziomie (5) i 7 na nieparzystym (6). Otrzymałem taki sam wynik jak ty, ale proszę przypomnij sobie co napisałem wcześniej o przeżywalności zaskoczonego Raknara przez potężnego wroga. Niemniej dzięki bo metody nie znałem. :)
Renald pisze:
No, jeśli Ring of Psionic Initiative daje premię +2, to czemu w sumie wyszło mu +1?

No cóż...jak to stwierdził Incabulos przy stworzeniu przez wiernego wyznawcę najważniejszego IMHO reliktu (dla klimatu ZHłaa na Planach) - cytuję z użyciem cenzury: "Na mych Dziewięciu Plugafych Niezgułuf! Ja w tym cudzie błędu nie widzę! Sprzedawać!"
Renald pisze:
Tak jak mówiłem, jeżeli psion ma bazową premię do ataku, taką jak czarodziej, to powinno mu wyjść mu jej +5. Dopiero do zwarcia dodaje się premię z siły, co w efekcie daje +7. Więc wszystko powinno wyglądać tak: +5/+7.

Tu już bez żadnych popisów erudycji przyznaję się do winy...IMHO takie są skutki jak się pisze statblocki wyłącznie na własne skromne potrzeby i nie trzeba dbać o estetykę zapisu. Poprawiam oczywiście i dzięki za wskazanie błędu.:)
Renald pisze:
No to chyba już tyle. Jeszcze raz gratuluję świetnej pracy.

Ja jeszcze raz dziękuję tobie i wszystkim kolegom w tym temacie za czas i pomoc. Podsumowując mam nadzieję, że praca została wyegzorcyzmowana z błędów i nadaje się do gry.

Pozdrawiam Renaldzie i życzę tobie i innym userom udanych wakacji.:)

PS. Mam oczywiście nadzieję, że masz fundusze na coś więcej niż dumę Polonii i trafisz nad ciepłe morze na Seszelach, a nie na nasz narodowy wabik na irańskich geologów poszukujących nowych złóż ropy...Na trybut dla Imperium Demokracji I Komercji oczywiście.;)

PS2. Jeszcze jedno kochani...Nie zamykajcie drzwi przed Bogiem bo on jest łagodny jak baranek i was nie ukarze...Ale jego Pierwszy Dyplomowany Sidekick użyje Talentu do Perswazji i drzwi same wypadną z zawiasów. A potem to już kwestia charyzmy waszego sługi...;)

[hide=Moja ostatnia praca]
Kształtujący - klasa prestiżowa (epicka)
[/hide]

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości