Zrodzony z fantastyki

 
Ramel

wt cze 06, 2006 1:18 pm

Tyhagara pisze:
Ramel pisze:
Tygahara - to był afair Blablakon. Przynajmniej tak twierdzą organizatorzy i uczestnicy (na przykład ja). Ale jako że to był dość specyficzny kon, to nie ma o co się spierać.

To istotne jak się nazywało, w końcu bawimy się w historyków ;) Jeśli organizatorzy twierdzą że "Blablakon" to muszą mieć rację, w końcu to oni organizowali. W talizmanie używają nazwy "Blablacon" i to konsekwentnie, możliwe że popełnili błąd, bo pisali z pamięci i sobie zangielszczyli.


Autor recenzji niewiele pamiętał z Blablakonu, oprócz tego, że przyjechała do niego policja i zamknęła konwent, ponieważ rednacz pewnej gazety dość głośno udowadniał, że polskie tankietki w 39 były lepsze niż niemieckie czołgi. Nie byłbym pewien tego numeru (Blablakon 3), bo chyba to był chłyt matetingowy w celu reklamowym.

W 95 roku na pewno były 2 Szedariady - prawdopodobnie o nr V i VI. W piątek będę się widział z organizatorami Szedarek, to się więcej dowiem.
 
Borejko

wt cze 06, 2006 1:45 pm

Oto bibliografia w miesięczniku "Magazynu Razem" do 88 roku. (wygrzebałem zakużone kartki) Wszystkie oczywiście Jacka Ciesielskiego.
1. art o grach fabularnych- historia i gatunki 11/86 i 5/87
2. TRAVELLER - nr 8/87 i tygodnik nr 32/87 (opis gry RPG)
3. FANTASOLO - nr.10/87 i 7/ 87 (tu nie mogę znaleźć tych kartek, ale nie pamiętam ale chyba J.Ciesielski wymyślił na gry paragrafowe termin FANTASOLO.
4. GHOSTBUSTERS nr. 1/88 (opis gry RPG)
5. ATLANTYDA nr. 3/88 (opis gry RPG)
6. TRAVELLER 2300 nr.5/88
7. FANTASOLO ale nie solo nr 7/88 - art. będący milowym kamieniem, powstał na bazie "Fighting Fantasy" Steva Jacksona jak przerobić FANTASOLO na grę fabularną.
8. WARHAMMER nr 9/98 (opis Czarnego orka i WFRP)
9. TRANSFORMERS, DRAGON WARRIORS nr. 4/89
10. DOUBLEGAME nr.6/89 (opis innowacyjnej jak na owe czasy paragrafówki dla 2 osób, grający co kilka /kilkanaście paragrafów spotykali się w jakimś okreslonym miejscu i dochodziło do interakcji między dwoma graczami)
11. PARANOIA nr.?????
gry fantastyczne w całości w tygodniku "RAZEM"

1. "Władca Podziemi" nr 35 i 43/84
2. "Monstrum" nr 35/85
3. "Dreszcz" nr 33 i 34/87 errata w nr 40/87
4. "Goblin" nr 37-40/88

Tak więc biorąc powyższe daty za oficjalne (a są gdyż przepisałem je z "Razem" pierwsza paragrafówka pojawiła się w roku 1984 !!!
Pierwsza zaś wzmianka na temat "czystego" RPG w roku 1986 !!!

PS.Nie edytuję bo mogłoby umknąć...[/b]
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

wt cze 06, 2006 2:01 pm

Wow Borejko dobra robota. Powiedz mi tylko o co chodzi z tymi numerami zapisanymi w ten sposób
TRAVELLER - nr 8/87 i tygodnik nr 32/87
przeciez "Razem" to jest tygodnik, czy wychodziły też jakieś miesięczniki "Razem"? Bo zapisałes to tak że się zastanawiam. I jeszcze jedno orientujesz się od którego roku wychodziło "Razem"?
 
Borejko

wt cze 06, 2006 2:54 pm

Zaprawde powiadam Wam nie pamietam, ale chyba było to tak że wychodziły 3 numery "Razem" w miesiącu i ostatni albo pierwszy numer w miesiącu był Magazynem, (choć niekoniecznie tak musiało być...), tak więc pierwsza liczba dotyczy magazynu druga tygodnika. Samo zaś Razem wychodziło chyba od przełomu lat 70/80, choć za to nie ręczę... Ale jak i piszę w obydwóch kwestiach nie jestem pewien, "Razem" kupowało się dla gierek i gołej baby z tyłu, "Zarzewie" dla plakatu muzycznego. Nie kupowało się tego dla treści, a konkretnych rzeczy. Nie było nic ciekawego oddawało sie na makulaturę w zamian za papier, było coś wycinało się i do teczki. Ot wspaniałe czasy wyrobów czekoladopodobnych.
A i wspomniałem sobie jeszcze że wychodziły specjalne "Światy Młodych" z grami planszowymi ale to zupełnie inna bajka.
Napisałem w poście wcześniej o pierwszej paragrafówce, jednak podwójny numer Fikcji, (który mi zaginął) nie wiem czy nie wydał wcześniej tego Steva Jacksona i jego paragrafówki. Tak czy owak Fikcje były wydawnictwem fanzine'owym zaś Razem oficjalnie zaprezentowało RPG.
Ostatnio zmieniony wt cze 06, 2006 2:56 pm przez Borejko, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

wt cze 06, 2006 2:55 pm

Masakra, biore sie za dopisywanie i poprawianie... :)
 
Awatar użytkownika
Morf_GM
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 15, 2004 10:55 pm

wt cze 06, 2006 2:59 pm

Borejko pisze:
1. art o grach fabularnych- historia i gatunki 11/86 i 5/87


Przywołanie pierwszych artykulów w "Razem", od których zaczęła się moja przygoda z RPG, uświadomiło mi, że to już niemal 20 lat :shock: Kiedy teraz czytam tu o faktach z prehistorii polskiego RPG jak o wykopaliskach pozostałości po dinozaurach - mam mieszne uczucia ... Jak zresztą każda żywa skamielina :)
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

wt cze 06, 2006 3:12 pm

Borejko pisze:
Nie było nic ciekawego oddawało sie na makulaturę w zamian za papier, było coś wycinało się i do teczki.

Zgadza się, pamiętam że w podstawówce, "zatrudniano" nas, (czyli uczniów) w trakcie zajeć lekcyjnych, do przerzucania makulatury którą przynosiliśmy do szkoły, w ramach dobrego uczynku społecznego. Nosiłem sterty gazet do ciężarówki, między innymi tygodniki Razem, ale jedyne co zapamiętałem z łamów tego pisma, to owe gołe baby :razz:

Kiedyś wertowałem stare numery Razem w bibliotece, skanowałem nawet obszerny artykuł o TRAVELLER 2300 i Dreszczu (gdzieś mi zaginęły). Może wybiorę się niedługo do biblioteki żeby poszukać źródeł RPG w Polsce, ale nie wiem jeszcze jak to rozegrać, bo jeśli to wychodziło co tydzień przez kilkanaście lat które nas interesują, to sami rozumiecie.
 
Borejko

wt cze 06, 2006 4:13 pm

Mowa jest tylko o latach 86-89, albo 90. Wiecej artów nie było nawet nie wiem czy po przełomie 91 r. "Razem" nie upadło... No i jest jeszcze ta rzeczona paragrafówka z 84 r. Sam nawet nie wiem czy "Paranoia" to nie był ostatni opis gry w "Razem". Ciesielski skupił się wtedy na "Jokerze" i w tenże sposób arty w "Razem" upadły. Sam Joker zaś miał dwa numery jedynie.
A w kwestii sentymentów ... no tak to prawie 20 lat... przez wiele lat nic nie mogło spowodować takich wypieków twarzy jak sesje w lochach prowadzone noc w noc "idziecie 7 m korytarz skręca w lewo, znajdujecie k6 prowiantów, etc. etc." Artykuły o których tu rozpisujemy się czytałem dziesiątki razy, jeśli nie setki, rozkminiałem do czego może służyć to Oddziaływanie czy Cechy Przywódcze Czarnemu Orkowi itd, itd; aby udało mi się stworzyć "w miarę logiczną" (heheh) autorską grę fantasy. Pamiętam też jak zamiast wysiąść w Oświęcimiu do szkoły pojechałem z jakimś kolesiem do Krakowa, żeby skserować sobie AD&D (ot czytał sobie w pociągu, a ja go przyuważyłem)...Ale odbiegam zupełnie od tematu (powinniśmy założyć nowy temat "Wspomnień Czar" heheheh)
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

wt cze 06, 2006 4:38 pm

Uff... chyba jestesmy na biezaco...
Martwi mnie jedynie jedna kwestia:
historia antyczna pisze:
* Informacje w prasie:[list][*]11/86 Magazyn Razem - art o grach fabularnych- historia i gatunki (Borejko)
Jak to sie ma do pierwszego wpisu w magazynach z nastepnego roku? Czy aby nie jest to PIERWSZY art o RPG w polskiej prasie? Tak tylko ptyam..

Pozostaje caly czas sprawa fanzinu "Fikcje" :D, ale to moze poczekac...
Dodaje info na temat prezentacji Paranoi w Razem ze znakiem zapytania.
Teraz pozostalo nam tylko przewerowanie kilunastu Mim'ow, Zlotych Smokow, Talizmanow i wydarcie z nich informacji o konwentach...
Borejko pisze:
Artykuły o których tu rozpisujemy się czytałem dziesiątki razy, jeśli nie setki, rozkminiałem do czego może służyć to Oddziaływanie czy Cechy Przywódcze Czarnemu Orkowi
Podobnie sie miala sprawa ze mna. Caly czas pamietam tego orka.... ;)

Postaram sie podlinkowac info o wszystkich systemach/konwentach/magazynach wymienionych na liscie, jezeli chcecie pomoc takze w tym to serdecznie zapraszam.

Jak na razie szybkosc z jaka przeprowadzamy te archeologiczne wykopaliska nie przestaje mnie zadziwiac.

EDIT: Dodalem info o paragrafowce "Wojownik Autostrady" i dodam jeszcze kilka gier znajdujacych sie na tej liscie.
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

wt cze 06, 2006 5:59 pm

Drozdal pisze:
Teraz pozostalo nam tylko przewerowanie kilunastu Mim'ow, Zlotych Smokow, Talizmanow i wydarcie z nich informacji o konwentach...

Mówisz i masz :)

„Magia i Miecz” Magazyn Gier SF i Fantasy, nr 4, rok 1993
format A4, str, 40
Redakcja: Jarosław Musiał, Jacek Rodek, Darosław J.Toruń
Wydawca: Mag, Warszawa

Zawartość:
- recenzja gry planszowej Battletech, firmy Encore. str 4;
- artykuł „Czarownik Damazy – o niewidzialności”, jest to opracowanie czaru niewidzialność na podstawie systemu AD&D. Str 6;
- Kryształy Czasu, tworzenie nowego bohatera, str. 10
- Kryształy Czasu, przygoda Nieproszony Gość, str. 27
- Kluby, recenzje Szedariady i Orkonu.
- Klan Miłośników Gier Strategicznych, str. 36

Od numeru 4 włącznie, MiM wchodzi do kiosków Ruchu. Wprowadzona zostaje cena detaliczna na okładce (25 000 zł), a tytuł został oficjalnie wpisany do rejestru czasopism 8 Września 1993 roku. Nakład MiM wynosi 5000 egz, (redaktor JR uważa że to niewiele i marzy mu się nakład 4 razy większy ;) ).

Szedariada ‘93
1-3 maja 1993 roku we Wrocławiu.
Według organizatorów po raz pierwszy na zjeździe poświęconemu wyłącznie grą, liczba uczestników przekroczyła 100 osób. Członkowie LSG Cytadela zaprzeczyli, twierdząc, że pierwszą imprezą o podobnej frekwencji był Lubliński Geheimnisnacht (1993 r.). Na Szedariadzie odbył się konkurs z wiedzy o grach, oraz konkurs na najlepszego Mistrza Gry. Prowadzono około 20 systemów, między innymi AD&D, WFRP, Star Wars, Call of Cthulhu, a także parę systemów autorskich.

Orkon ’93, Krakowski Klub Miłośników Fantastyki
17-18 lipca 1993 roku, Jurajski Park Krajobrazowy
Rozegrano terenową grę fantasy Orkon ’93. Wzięło w niej udział prawie 100 fanów z całej Polski, nie licząc organizatorów. Utworzono 9 drużyn o wybranych profesjach: wojownik, mag, kapłan, bard i złodziej. Każda drużyna posiadała swojego ducha opiekuńczego. Ostatniego dnia odbyła się koronacja księżniczki, pokaz fajerwerków i konkurs stroi. (dość obszerna recenzja, zawiera zdjęcia)

PS: i jeszcze jedno
Cytat z MiM 4/93
"Wykonano też pierwszy nieśmiały krok w stronę gier fabularnych – MAGIA I MIECZ (czyli TALISMAN firmy Games Workshop) wraz z jej rozszerzeniami."
Czyli co? Gra Magia i Miecz to na zachodzie był Talisman? Bo tak to zrozumiałem.
 
Ramel

wt cze 06, 2006 6:21 pm

Tygahara - dokładnie.
 
Borejko

wt cze 06, 2006 6:25 pm

"Cytat z MiM 4/93
"Wykonano też pierwszy nieśmiały krok w stronę gier fabularnych – MAGIA I MIECZ (czyli TALISMAN firmy Games Workshop) wraz z jej rozszerzeniami."
Czyli co? Gra Magia i Miecz to na zachodzie był Talisman? Bo tak to zrozumiałem."
Tak to własnie było z tego co pamietam u nas grę nazwano Magią i Mieczem przez co później pismo Magia i Miecz miało problemy i zmieniło nazwę na MiM, ze względu na prawa autorskie.
Swoją drogą powinniśmy pisać o historii do roku 93, wydania MiMów pierwszych, bo dwa lata później to jak jeździłem do Czestochowy to widywałem już w pociągach "przebierańców" z mieczami itp. Rok 1995 to już był boom, duży boom na gry fabularne.
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

wt cze 06, 2006 6:36 pm

Borejko pisze:
"Cytat z MiM 4/93
"Wykonano też pierwszy nieśmiały krok w stronę gier fabularnych – MAGIA I MIECZ (czyli TALISMAN firmy Games Workshop) wraz z jej rozszerzeniami."
Czyli co? Gra Magia i Miecz to na zachodzie był Talisman? Bo tak to zrozumiałem."
Tak to własnie było z tego co pamietam u nas grę nazwano Magią i Mieczem przez co później pismo Magia i Miecz miało problemy i zmieniło nazwę na MiM, ze względu na prawa autorskie.
Link do Talismana (pojdzie do historii), jest tutaj
Borejko pisze:
Swoją drogą powinniśmy pisać o historii do roku 93, wydania MiMów pierwszych, bo dwa lata później to jak jeździłem do Czestochowy to widywałem już w pociągach "przebierańców" z mieczami itp. Rok 1995 to już był boom, duży boom na gry fabularne.
Przyjelismy za kryterium (w innym watku gdzie byl niezly flejm), ze rozdzial zamkniemy wraz z oficjalnym wydaniem drukiem na poslkim rynku pierwszego podrecznika do RPG w tym wypadku "Warhammera".
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

wt cze 06, 2006 7:05 pm

Czyki jednak pierwsza "Szederiada" była w 1993 roku, jak widać. Można wykasować ten 1990 rok.

Czyli wypadały dwie na rok (Szederiada II była na pewno w 1993, i była to druga Szederiada w tym właśnie roku).

Co do Wehikułu Czasu (popraw Drozdzal Wechikuł ;) ):
Śladami Donozaurów
Detektyw Scotland Yardu
Kurs na Australię

Te trzy książki nie wyszły (według moich danych). Cała seria Wehikuł Czasu liczyła 25 części.

A skoro jest rok 1995, to:

Zły cień: Kruki urojenia
Jacek S. Greczyszyn
[Warszawa] : Szaman, 1995
Zły Cień: 171 stron, twarda oprawa, A4
Tworzenie postaci: 70 stron, miękka oprawa, A4
Karty postaci

(Tak, Tak - pierwszy erpeg wydany na rynku polskim w trzech "podręcznikach" ;) )

No i w 1995 powstało Copernicus Corporation, którzy wydali w tym samym roku Cyberpunka 2020, nie?
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

wt cze 06, 2006 7:33 pm

Beamhit pisze:
Śladami Donozaurów
Detektyw Scotland Yardu
Kurs na Australię

Te trzy książki nie wyszły (według moich danych). Cała seria Wehikuł Czasu liczyła 25 części.

Całkiem możliwe, ponieważ wziąłem te tytuły z okładki numeru 6 "Piracki Rejs". Widać mieli zamiar wydac i coś nie poszło. W Bibliotece Narodowej też mają zakatalogowane tylko cześci od 1 do 7 (ale tam czasem mają braki w bazie, dlatego wcześnije nie brałem tego pod uwagę)

Wehikuł Czasu 6, Piracki Rejs z serii "Wehikuł Czasu"
Wydawnictwo: "Alfa" Warszawa 1991,
wydanie I, str. 126, ilusracje w środku, format (kurde jakiś mały, blisko A6 )

Info o wszystkich wydaniach jest w Bibliotece Narodowej
http://alpha.bn.org.pl/search*pol/
Ostatnio zmieniony wt cze 06, 2006 7:42 pm przez Tyhagara, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

wt cze 06, 2006 7:40 pm

Literowki poprawione, znaki zapytania wstawione przed te 3 tytuly, copernicus dopisany do roku 95. Z dopisaniem Cybera wstrzymam sie do czasu jakis blizszych infomacji.

Dzieki.

EDIT: Borejko caly czas czekam na sprecyzowanie sprawy "pierwszego artykulu o RPG" w Razem.
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

wt cze 06, 2006 7:49 pm

Ok - otwieramy podręcznik (CP 2020 PL) i czytamy:

"Copyright 1994 for Polish edition by Copernicus Corporation"

1995 - wydanie 1.1 (chyba najczęściej zakupywane, generalnie potem było jeszcze chyba 1.2, co nieco tam się zmieniło w układzie).

To tyle...
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

wt cze 06, 2006 8:17 pm

To znaczy, że na swojej stronie sami ludzie z CC nie wiedzą, kiedy powstali ;)
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

wt cze 06, 2006 8:25 pm

Beamhit pisze:
To znaczy, że na swojej stronie sami ludzie z CC nie wiedzą, kiedy powstali ;)
Na to wyglada :) Ale bym przychylal sie do wersji Decarda...
 
Ramel

wt cze 06, 2006 9:38 pm

Jeszcze zanim wydali Cybera, z CopCorp mozna bylo zamawiac podreczniki, afair.
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

wt cze 06, 2006 9:43 pm

Ramel pisze:
Jeszcze zanim wydali Cybera, z CopCorp mozna bylo zamawiac podreczniki, afair.
Tak, jak mnie pamiec nie myli czekalismy z kumplem na podrecznik pol roku po przedplacie :).
 
Ramel

wt cze 06, 2006 9:50 pm

Drozdal pisze:
Ramel pisze:
Jeszcze zanim wydali Cybera, z CopCorp mozna bylo zamawiac podreczniki, afair.
Tak, jak mnie pamiec nie myli czekalismy z kumplem na podrecznik pol roku po przedplacie :).


Oni chyba tez sprzedawali angielskie podreczniki, afair.
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

wt cze 06, 2006 11:11 pm

Tyhagara pisze:
Mówisz i masz :)
Kurde, prawie jak na osiedlu ;)
Tyhagara pisze:
„Magia i Miecz” Magazyn Gier SF i Fantasy, nr 4, rok 1993
format A4, str, 40
Redakcja: Jarosław Musiał, Jacek Rodek, Darosław J.Toruń
Wydawca: Mag, Warszawa
Zawartość: [ciach]
Dodane, zobaczcie czy wam takie zagniezdzone formatowanie odpowiada (czytelnosc).
Ja powoli zaczynam sie gubic wklepujac tagi phpBB w tym malym okienku :D. Tak przy okazji - istneje moze jakis shareware'oey / freeware'owy edytor w ktorym moznaby zakodowac posta w phpBB i go potem sprawdzic / podgladnac?
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

wt cze 06, 2006 11:23 pm

Uzupełnienie info dotyczącego Fenixa z roku 1990

Fenix 3, marzec 1990 r.
Wydawnictwo: Radwan
Cena z okładki: 4.900 zł

"Role playing games - gry fantasy dla każdego" Andrzej Sapkowski

Źródło
http://www.literatura.gildia.pl/prasa/fenix/1990/3
i tutaj
http://pbl.ibl.poznan.pl/dostep/index.p ... submit.y=0

Drozdal, formatowanie może być, na razie ;)
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

śr cze 07, 2006 12:15 am

Tyhagara pisze:
Uzupełnienie info dotyczącego Fenixa z roku 1990
Dodane i uzupelnione - dzieki. Teraz pytane - jak to sie ma do informacji Ramela o tym ze w tamtym numerze ukazako sie tez "Oko" Sapkowskiego? Na gildii o tym nie wspominaja, przeszukalem tez ta literacka baze danych - nie znalazlem niczego. Ramel - masz moze ten numer Fenixa aby to potwierdzic (zdjecie ;))?
Tyhagara pisze:
Drozdal, formatowanie może być, na razie ;)
Jak powalczysz z nim sam to bedziesz mogl ponarzekac na wyglad ;P
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

śr cze 07, 2006 12:19 am

Fani CP - zerknijcie do podręcznika :)

Szukajcie stronę przed spisem treści, obok ilustracji z panem z Miniauto-9 i w optishieldzie. Poniżej numeru ISBN.
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

śr cze 07, 2006 2:04 am

Z wiadomosci srednio zwiazanych z tematem, ale pomocnych przy edycji kodu phpBB znalazlem takie cudo: AHK BBCodeWriter 6.2. Przed uzyciem podgladu sprawdzcie sciezke dostepu w opcjach do swojej przegladarki internetowej. I zycie stalo sie prostsze.
 
Ramel

śr cze 07, 2006 8:24 am

Dro - nie mam, przynajmniej nie przy sobie. Ale afair, to to bylo okrojone Oko, ktore pozniej rozwinietow w MiMie i w ksiazce.
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

śr cze 07, 2006 1:37 pm

"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 7, rok 1994
format A4, str, 80
Redakcja: Rafał Gałecki, Artur Marciniak, Jarosław Musiał, Jacek Rodek, Darosław J.Toruń, Wojciech Zalewski
Stale współpracują: Tomasz Kołodziejczak, Artur Szyndler, Jacek Wegner
Wydawca: Mag s.c., Warszawa

Od tego numeru MiM z miesięcznika zmienia się w dwumiesięcznik. Objętość pisma wzrosła z 64 do 80 stron, cena detaliczna to 30 000 zł.
W tym numerze reklamuje się wydawnictwo ISA, które oferuje sprzedaż wysyłkową gier fabularnych (i kilku bitewnych) w wersji oryginalnej. Lista gier które można zamówić to aż 40 tytułów.

Zawartość:
- Kluby, sprawozdanie z Krakonu, info o powołaniu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Miłośników Gier Fabularnych "Awanturnik".
Zawiadomienie o imprezach Kontur, Orkon, Polcon Szedariada. str 3
- Almanach MG, Charakter Bohatera. str 5
- Almanach MG, Księga Przygód, czyli jak wygenerować przygodę. str 13
- A. Sapkowskiego, obszerny artykuł o grze "Oko Yrrhedesa", podzielony na rozdziały "Tym którzy pierwszy raz", "Podręcznik Mistrza Gry", "Magia", i "Oko Yrrhedesa" który jest przygodą do tejże gry. str 30
- Ileś tam typów, typy graczy i MG, art. humorystyczny. str 66
- Kryształy Czasu, bestariusz str. 68
- Top Secret w MiM, artykuł o komputerowych grach strategicznych, wojennych. str 72
- Klan Strategów. str. 74

Krakon '94, KKMF "Jabbersmok"
25-27 lutego 1994 r. Kraków
Grało się m.in. w Battletech, AD&D, Wirewolf the Apocalypse, Vampire the Masquerade, Call of Cthulhu, Traveller, Cyberpunk, Shadowrun, Kryształy Czasu, Toon, Agentów Insightu (system oparty na książce pod tym samym tytułem).
Pojawili się goście M. Parowski, A. Sapkowski, F.Kres.
Odbyło się kolejne zebranie "Kapituły Wielkiej Nagrody za Zasługi dla Polskich RPG"
W imprezie wzięło udział 117 osób.

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych "Awanturnik"
23 marca 1994 r Warszawa
W klubie "Surma" ul. Białobrzeskiej 17, odbyło się pierwsze walne zebranie klubu "Awanturnik" (była sekcja gier fabularnych klubu "SFAN") Przewodniczący Artur Szyndler ogłosił że od tego momentu rozpoczyna się tworzenie jednego, ogólnopolskiego systemu gier fabularnych (głosowało 40 osób, wszyscy za) powołane zostało Ogólnopolskie Stowarzyszenie Klubów Miłośników Gier Fabularnych. Prezesem wybrano Artura Szyndlera, a wiceprezesem został Zbigniew Rembikowski. Warunkiem przynależności do stowarzyszenia miało być umieszczenie w nazwie klubu słowa "Awanturnik" oraz przestrzeganie czterech punktów regulaminu. Wprowadzono także hierarchię (najwyższy status miała Grupa Mitrylowa, najniższy Grupa Miedziana). Przynależenie do klubu zapewniało pełen dostęp do wszystkich systemów i materiałów wykorzystywany przez każdy klub.
Warszawski klub zaproponował innym klubom wprowadzenie funkcji wiceprezesa - reprezentantki dziewcząt, celem promocji i opieki preferowania płci pięknej w środowisku graczy RPG.
A. Szyndler pozdrowił pozostałe 7 klubów "Awanturnika" z Warszawy, Częstochowy, Kielc, Łodzi i Radomia.

Zawiadomienie o konwentach
Kontur '94, Podlaskie Towarzystwo Miłośników Fantastyki
26-29 maja 1994 r.
Miejscowość Supraśl
Temat przewodni - Robin Hood i jego czasy, główna atrakcja terenowa gra fabularna.

Polcon X '94
22-25 września 1994 r. Lublin
Jubileuszowy X Polcon, mieli się pojawić goście z GW.
m.in. przyznanie pucharu Kalessina za najlepszy scenariusz prowadzony na konwencie.

Orkon '94, KKMF "Jabbersmok" i KMF "SCAS"
8-10 lipca 1994 r.

Szedariada III
30 kwietnia - 3 maja 1994 r.

PS: a mówiłem, że tych informacji będzie dużo :D

I już jako ciekawostkę, bo to rok 1995
Ukazuje się zin "Fanzin" numer zerowy, wydawca: księgarnia "U IZY" Warszawa, red. nacz. Maciej Milach.
Na łamach tego numeru zaprezentowano system autorski S-F RPG "Universum"

Kolejny, 1 numer "Fanzinu" nazywa się już "K6", Grudzień 1995 r.
W tym numerze są wyniki ankiety która bada zainteresowania graczy RPG, ale nie widzę tam na jakiej grupie te badania były przeprowadzone. Mamy też kolejną część autorskiego systemu "Uniwersum".
 
Borejko

śr cze 07, 2006 2:23 pm

Mój 13 post na Polterze i 13 pierwszych MiMów

"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 1, rok 1993
format A4, str, 32
Redakcja:Jarosław Musiał, Jacek Rodek, Darosław J.Toruń
Stale współpracują:
Wydawca: Mag s.c., Warszawa

"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 2, rok 1993
format A4, str, 36
Redakcja:Jarosław Musiał, Jacek Rodek, Darosław J.Toruń
Stale współpracują:
Wydawca: Mag s.c., Warszawa

"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 3, rok 1993
format A4, str. 40
Redakcja:Jarosław Musiał, Jacek Rodek, Darosław J.Toruń
Stale współpracują:
Wydawca: Mag s.c., Warszawa


"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 4, rok 1993
format A4, str. 40
Redakcja:Jarosław Musiał, Jacek Rodek, Darosław J.Toruń
Stale współpracują:
Wydawca: Mag s.c., Warszawa


"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 5, rok 1993
format A4, str. 48
Redakcja:Jarosław Musiał, Jacek Rodek, Darosław J.Toruń
Stale współpracują: Tomasz Kołodziejczak, Artur Marciniak, Artur Szyndler
Wydawca: Mag s.c., Warszawa


"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 6, rok 1993
format A4, str. 64
Redakcja:Rafał Gałecki, Artur Marciniak, Jarosław Musiał, Jarosław Rodek Darosław J.Toruń, Wojciech Zalewski
Stale współpracują: Jacek Brzeziński, Tomasz Kołodziejczak, Artur Szyndler
Wydawca: Mag s.c., Warszawa

"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 7, rok 1994
format A4, str. 80
Redakcja:Rafał Gałecki, Artur Marciniak, Jarosław Musiał, Jarosław Rodek Darosław J.Toruń, Wojciech Zalewski
Stale współpracują: Jacek Brzeziński, Tomasz Kołodziejczak, Artur Szyndler, Jacek Wegner
Wydawca: Mag s.c., Warszawa


"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr8, rok 1994
format A4, str. 80
Redakcja:Jacek Brzeziński,Rafał Gałecki, Artur Marciniak, Jarosław Musiał, Jarosław Rodek Darosław J.Toruń, Wojciech Zalewski
Stale współpracują: Tomasz Kołodziejczak, Artur Szyndler
Wydawca: Mag s.c., Warszawa

"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 9, rok 1994
format A4, str. 80
Redakcja:Jacek Brzeziński,Rafał Gałecki, Artur Marciniak, Jarosław Musiał, Jarosław Rodek Darosław J.Toruń, Wojciech Zalewski
Stale współpracują: Tomasz Kołodziejczak, Artur Szyndler
Wydawca: Mag s.c., Warszawa

"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 10, rok 1994
format A4, str. 80
Redakcja:Jacek Brzeziński,Rafał Gałecki, Artur Marciniak, Jarosław Musiał, Jarosław Rodek Darosław J.Toruń, Wojciech Zalewski
Stale współpracują: Tomasz Kołodziejczak, Artur Szyndler
Wydawca: Mag s.c., Warszawa

"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 11, rok 1994
format A4, str. 80
Redakcja:Jacek Brzeziński,Rafał Gałecki, Tomasz Kreczmar, Janusz T.J. Kusiński, Andrzej Miszkurka, Artur Marciniak, Jarosław Musiał (dział graf), Jacek Rodek, Darosław J.Toruń (red. nacz.), Wojciech Zalewski(strategie)
Stale współpracują: Tomasz Kołodziejczak, Artur Szyndler
Wydawca: Mag s.c., Warszawa


"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 12, rok 1994
format A4, str. 80
Redakcja:Jacek Brzeziński,Rafał Gałecki (sekr.red), Tomasz Kreczmar, Andrzej Miszkurka, Artur Marciniak, Jarosław Musiał (dział graf), Jacek Rodek, Darosław J.Toruń (red. nacz.), Wojciech Zalewski(strategie)
Stale współpracują: Marcin Nietrzebka, Jarosław Grzędowicz, Tomasz Kołodziejczak, Artur Szyndler, Janusz T. J. Kusiński
Wydawca: Mag s.c., Warszawa

Tu mam problem bo okładkę numeru mam zakopaną i nie pamiętam czy 13 wyszła w 95 czy 94(wykopię dopiszę)
"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 13, rok 1994
format A4, str. 80
Redakcja:Jacek Brzeziński,Rafał Gałecki (sekr.red), Tomasz Kreczmar, Andrzej Miszkurka, Artur Marciniak, Jarosław Musiał (dział graf), Jacek Rodek, Darosław J.Toruń (red. nacz.), Wojciech Zalewski(strategie)
Stale współpracują: Marcin Nietrzebka, Jarosław Grzędowicz, Tomasz Kołodziejczak, Artur Szyndler, Janusz T. J. Kusiński
Wydawca: Mag s.c., Warszawa

Niewiele się zmienia poza liczbą stron i składem redakcji.
Tak więc moja porcja wykopalisk, nawiasem mówiąc poprzez pierwsze MiMy poznałem telefonicznie Szyndlera, (można było do niego dzwonić jak się coś nie kumało w KC- MiM podał jego numer telefonu prywatny) przegadałem z nim sporo godzin. Wyobrażacie sobie sytuację gdyby tak teraz podano prywatną komórkę do Kena Rolstona od WFRP, albo Marka Reina Hagena...Gorąca linia...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości