Zrodzony z fantastyki

 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

śr cze 07, 2006 3:17 pm

Borejko, twoje dane sa chyba troche nieprecyzyjne
numer 4 nosi tytuł
Magia i Miecz Magazyn Gier SF i Fantasy (na okładce, a w środku jest dopisane "Pismo poświęcone grom fabularnym i strategicznym")
numer 7 nosi juz nazwę
Magia i Miecz Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych (na okładce, a w środku jest dopisane "Pismo poświęcone grom fabularnym i strategicznym"), czyli środek pozostał bez zmian, ale pełna nazwa okładkowa uległa zmianie. Potem przynajmniej jeszcze raz nazwa ulegnie zmianie.

Porównuje numery 4 i 7 ponieważ to dwa numery w pierwszej kolejności które posiadam.

EDIT:
Borejko pisze:
Tu mam problem bo okładkę numeru mam zakopaną i nie pamiętam czy 13 wyszła w 95 czy 94(wykopię dopiszę)

numer 13 to już rok 1995

Borejko pisze:
Niewiele się zmienia poza liczbą stron i składem redakcji.

Oprócz tego co wymieniłeś zmienia się pełna nazwa, częstotliwość wydawania (z miesięcznika na dwumiesięcznik), cena, i może coś jeszcze by się znalazło.

Borejko pisze:
Tak więc moja porcja wykopalisk, nawiasem mówiąc poprzez pierwsze MiMy poznałem telefonicznie Szyndlera, (można było do niego dzwonić jak się coś nie kumało w KC- MiM podał jego numer telefonu prywatny) przegadałem z nim sporo godzin. Wyobrażacie sobie sytuację gdyby tak teraz podano prywatną komórkę do Kena Rolstona od WFRP, albo Marka Reina Hagena...Gorąca linia...

Gdybyś miał zamiar dzwonić do Szyndlera ;) to wypytaj go o ten klub "Awanturnik" a dokładnie o sekcję gier fabularnych klubu "SFAN", pisałem o tym w poprzednim poście. Chodzi oczywiście o początki RPG w polsce, w co grali i w którym roku.
 
Awatar użytkownika
Morf_GM
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 15, 2004 10:55 pm

śr cze 07, 2006 3:38 pm

W sprawie:

"*Konwenty 1989:
Kontur - pierwszy udokumentowany LARP"

Słowo "udokumentowany" sugeruje, że wcześniej były (mogły być) jakieś inne tego typu gry, aczkolwiek nieudokumentowane. Proponuję, by usunąć to słowo z akapitu jako zbędne i wprowadzajace w błąd.

Konturowska gra z całą pewnością była pierwszym w Polsce "żywym" rolplejem, choć do LARP'ów została zaliczona wiele lat później. W rzeczywistości była to gra terenowa, z podziałem na role/profesje i w udziałem konkurujących ze sobą (choć nie bezposrednio) Drużyn. To właśnie w Supraślu, podczas Konturu, został ukuty termin "terenówka", który przyjął się później w Polsce na innych konwentach i funkcjonował zanim pojawiły się LARP-y wzorowane na pomysłach zachodnich.

Sam gra była w zasadzie w bajkowej konwencji (tematyczne gry weszły od następnego roku i prawdziwie, z krwi i kości baśniowa terenówka rozegrana została w 1992) , z NPC-ami w rodzaju Olbrzyma-osiłka, leśnej wiedźmy itp., oraz lokacjami w rodzaju Jaskini Wściekłych Krasnoludków itd. ;)
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

śr cze 07, 2006 4:26 pm

Morf_GM pisze:
W sprawie:
"*Konwenty 1989:
Kontur - pierwszy udokumentowany LARP"

Dzieki. Zostanie to zmienione, dysponujesz przypadkiem dokladna data tego konwentu?. I jeszcze jedno interesuja mnie tez poczatki "Orkonow" i "Flambergow"? Jesli mnie pamiec nie myli to po raz pierwszy odbyly sie one (gry terenowe) w okolicach roku '90.
 
Awatar użytkownika
Morf_GM
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 15, 2004 10:55 pm

śr cze 07, 2006 4:33 pm

Drozdal pisze:
dysponujesz przypadkiem dokladna data tego konwentu


Ten akurat Kontur miał miejsce w dniach 04-07 maja 1989.
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

śr cze 07, 2006 4:58 pm

Kilka wygooglanych informacji.

* D. J. Toruń, Gry. Zabawa w fantastykę, Fantastyka, nr 72, wrzesień 1988, s. 8-9.
Uzupełnienie do
1998
Fantastyka nr.72 - Kolorowa galeria omawiająca gry RPG i bitewne, liczne zdjęcia i informacje na temat gier w kilku artykułach. (Borejko)

* "W miesieczniku "Nowa Fantastyka" pierwsze relacje z konwentów, które zawierały w sobie imprezy poświęcone RPG pojawiły się w 1992 roku, patrz numery: 114, marzec 1992, s.65; 122, listopad 1992, s. 67."

* "R. A. Ziemkiewicz, W świecie kostek, Nowa Fantastyka, nr 145, październik 1994, s. 72-73."

Oraz krótki cytat z artykułu
"Od roku 1987 w polskiej prasie fantastycznej (miesięcznik "Fantasyka") pojawiały się artykuły dotyczące tego zjawiska."

Wszystkie powyższe informacje pochodzą z przypisów do artykułu "Charakterystyka subkultury graczy w RPG"
źródło: http://www.valkiria.net/index.php?type= ... les&id=203
Ostatnio zmieniony śr cze 07, 2006 5:04 pm przez Tyhagara, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

śr cze 07, 2006 5:01 pm

Dodalem info Tyhagary oraz dane na temat MiM,ow z roku 93 podane przez Borejko. Co do Mim'ow z roku 94 - trzeba ustalic sposob w jaki bedziemy je opisywac, bo na razie sie w tym gubie (mamy numer 7, a w 94 wyszlo ich 6). Wiec proponuje taki format nazewnictwa:
Magia i Miecz - Magazyn Gier SF i Fantasy, nr 7 (01/94) ( (format A4, str, 40).
Morf_GM, dzieki za date Konturu, zostanie ona dodana podczas nastepnej aktualizacji.
EDIT: Dodana zawartosc MiM'a nr 2/93.
 
Borejko

ndz cze 11, 2006 6:07 pm

Tak więc czego szukamy (poza informacjami konwentowymi) jeszcze bo w innym temacie ktoś wypowiedział się że to dopiero początek poszukiwań...
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

wt cze 13, 2006 6:41 am

Szukanie, szukaniem, ale nie mammy zadnych szczegolowych informacji na temat zawartosci pozostalych numerow Magii i miecza, zlotego smoka i talizmanu wydanych w interesujacych nas latach.
Szkielet aktykulu juz mamy, teraz pora wypewnic go "miechem". Mam kilka wczesnych numerow mim'a, dodam listy artykulow w nich zawartych jak znajde chwilke czasu.
 
Borejko

wt cze 13, 2006 12:59 pm

Drozdal pisze:
Szukanie, szukaniem, ale nie mammy zadnych szczegolowych informacji na temat zawartosci pozostalych numerow Magii i miecza, zlotego smoka i talizmanu wydanych w interesujacych nas latach.
Szkielet aktykulu juz mamy, teraz pora wypewnic go "miechem". Mam kilka wczesnych numerow mim'a, dodam listy artykulow w nich zawartych jak znajde chwilke czasu.

W kwestii artykułu, mam wszystkie MiM'y, tak więc "wypełnię go mięchęm", podobnież rzecz ma się z Złotymi Smokami (zajmę się i przedstawię ten art, bynajmniej postaram w Boże Ciało, czyli ten czwartek). Pozostaje kwestia niejakich Talizmanów, gdyż te skradł mi wraz z Legendami (ISY) pewien halfing niskiego levelu. Tak wiec preparując artykuł moge zająć się całą prasówką, czyliż :
- Razem (posiadam wycinki z nich)
- MiM'ami
- Fantastykami
- Złotymi Smokami (mam wszystkie)
- Joker (chodzi tylko o 2 numer, mam)
I tu PRIORYTETY, w których musiałby mnie ktoś wspomóc...
- Talizman (nie mam ani jednego numeru...)
- Fikcjami (chodzi o ten jeden numer z Fantasolo Steva Jacksona)
- Gierki Encore ( i te również posiadam)

Konwenty- tą część chciałbym pozostawić osobie bardziej zaznajomionej z fandomem, ja w swojej RPGowej, karierze raczej nie udawałem się na takowe "spędy", tak więc moja wiedza na ten temat jest czysto teoretyczna.
 
Ramel

wt cze 13, 2006 1:09 pm

Ja mniej więcej znam Szedariady od 3 (4) do 9.
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

wt cze 13, 2006 1:31 pm

Ja mam jeszcze kilka pierwszych MiM-ów.
Mam numery 4, 7, 8, 9, 11, 12.
4 i 7 już opisałem, (czyli przeglądnąłem dokładnie i wynotowałem wszystkie istotne informacje) z pozostałymi zrobię to samo i w ten sposób Borejko nie będzie miał tyle na głowie.
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

wt cze 13, 2006 3:29 pm

Ramel - jak zawsze kazda informacja jest na wage zlota ;)
Tyhagara z numerow, ktorych nie masz ty ja posiadam 2,3,6 i 9, wiec pewnie pojdze to sprawnie :D
Borejko nie muszisz sie spieszyc, teraz po prostu czeka nas troszke nurzaca robota wynajdowania szczegolow i wynotowywanie ich.

Nie zamierzam was meczyc, po prostu jak znajdziecie chwilke przerzuccie mag i wynotujcie co w nim sie znajdzuje. Jeastem na prawde zaskoczony tym co w tak ktorkim czasie udalo sie nam osiagnac.[/quote]
 
tk
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: sob lis 27, 2004 11:18 am

wt cze 13, 2006 4:06 pm

Gdybyś miał zamiar dzwonić do Szyndlera to wypytaj go o ten klub "Awanturnik" a dokładnie o sekcję gier fabularnych klubu "SFAN", pisałem o tym w poprzednim poście. Chodzi oczywiście o początki RPG w polsce, w co grali i w którym roku.


W "Awanturniku" rządziły KCty. Czasem była chyba jakaś Paranoia, choć w sumie niekoniecznie działo się to w samym klubie. Ale generalnie kiełkowały stamtąd grupy grające w AD&D 2nd. i we wszystko, co ktoś akurat gdzieś trafił. Niemniej sekcja powstała z inicjatywy A.Sz. i jako taka była KCtowa.

pozdr
tk
 
Borejko

czw cze 15, 2006 5:34 pm

Tak więc tymczasem odpuszczę sporządzanie art'u do czasu kiedy to nie znajdę informacji o śp. Talizmanach. W kwestii MiM za pomoc chętnie dziękuję, ale i tak będę musiał je przejrzeć wszystkie coby zweryfikować to co napiszecie (Drozdal i Tyhagara), a jak pisałem mam wszystkie numery, więc to jest jużci najmniejszym problemem. Najgorsze są te "Talizmany".
Ale i znalazłem ciekawy list od niejakiego Pawła Olejniczka, w którym to zapraszał mnie na Walne Zgromadzenie Członków SMGF (Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych) 25 kwietnia 1993 celem obrania nowego Zarządu. SMGF wtedy w kwietniu istniał już równe 2 lata. Tak więc kwiecień 1991 rok to założenie SMGF. Katarzyna i Tomasz Maliccy (prezes i skarbnik), sekretarzem zaś był wspomniany wcześniej Paweł Oleksiak.
Pośród fiszek i fiszeczek zakurzonych z tamtych lat natknąłem się również na wiele kser, oryginalnych opracowań do gier cRPG SSI i innych firm (takie tytuły jak: Dungeon Master, i Ad&D-owate: Beholdery, D.Queen of the Krynn, etc etc.).Opisy do tych gier były szczególnie przydatne w owych czasach kiedy na rynku PL nie było gier RPG, dostawaliśmy wrecz żywcem zerżniete z AD&D opisy Magic Missile'ów,Fireballi, 2HandAxów, Bastardów itp. ciekawostek Ad&D.
Proszę Was popytajcie po znajomych, po zaprzyjaźnionych forach o owe Talizmany...
 
Awatar użytkownika
Pers
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: pt maja 16, 2003 5:18 pm

sob cze 17, 2006 12:57 pm

Ja coś o "Złotym Smoku":

Ukazało się 6 numerów (przynajmniej Ja wiem o tylu). W nawiasach autorzy. Acha, treść wg Spisów treści tak więc jak coś lub kogoś ominąłem to pretensje do ówczesnych redaktorów ;)

1 - listopad 1994 (1/94) cena 29500 zł

Treść:
- opowiadania: Samotrzeć (Igor Cyprjak), To strach, piękna Pani (Przemysław Mazurowski)
- Gry Planszowe - Armageddon, Paladyn
- Gildia Wojowników - Sądy Boże (Tomasz Szajewski)
- Galeria Postaci (Cyryl Lechowicz) (Tomasz Szajewski)
- Scenariusz - 24 godziny (Profesor Wilczur)
- Gildia Magów - Zodiak - klucz do fantasy? (Krzysztof Wirpsza)
- Gospoda - Recenzja powieści A. Sapkowskiego (Jacek Inglot)
- Komiks - Wilcze kły (Michał Mularski)

2 - grudzień 1994 (2/94) cena 29500 zł

Treść:
- Opowiadania: Coś się kończy, coś się zaczyna (Andrzej Sapkowski), Obiad w Audoghaściei (Bruce Sterling) Dni, które nadejdą (Piotr Gociek)
- Gry Planszowe - Zbroja Boga
- Galeria Postaci (Łukasz Krzyżanowski)
- Gildia Magów - Zodiak - klucz do fantasy? c.d. (Krzysztof Wirpsza)
- Gildia Wojowników - Miecznicy kontra płatnerze (Tomasz Szajewski) O początku i końcu kozaków zaporoskich (Jacek Komuda)
- Scenariusz - 24 godziny c.d. (Profesor Wilczur)
- Gospoda - Przynieście mi głowę Rogera i Roberta (A. Sapkowski) Gdybym pisał fantasy - Piotr Gociek rozmawia z Fishem
- Komiks - Wilcze kły c.d. (Michał Mularski)

3 - styczeń 1995 (1/95) cena 3 zł 40 gr (34000 zł ) - numer miał cene sprzed i z po denominacji ;)

Treść:
- Opowiadania: Veto (Jacek Komuda), Raistlin i rycerz z Solamni (Margaret Weis i Tracy Hickman) Dolce Vita (Kot)
- Gry Planszowe - Olimpiada (BLK & GBK)
- Galeria Postaci (Tomas Mayer)
- Gildia Magów - Zodiak - klucz do fantasy? c.d. (Krzysztof Wirpsza)
- Gildia Wojowników - Miecznicy kontra płatnerze c.d. (Tomasz Szajewski) Ordalia - Sądy Boże (Jedrzej Grodzicki)
- Gildia Obieżyświatów - Bestiarium - Żyry (Jedrzej Grodzicki)
- Scenariusz - 24 godziny c.d. (Profesor Wilczur) Królowa Śniegu (Rafał Nowocień)
- Gospoda - Zasłyszane przy kufelku (Bogusław Zagłoba), Listy, Smocza lista, Apetyt na dziewice (Kosciej Papiginis) Powyżej średniej (Andrzej Olszewski) Wszystkie plagi średniowiecza (Adam Bański) Gry fabularne (Grzegorz B. Karykowski) Gry komputerowe (Emil Leszczyński)
- Komiks - Wilcze kły c.d. (Michał Mularski)

4 - luty 1995 - (2/95) cena 3,40 (34000zł)

Treść:
- Opowiadania: Wydrwiząb (Eugeniusz Dębski), Profesjonalizm zabójcy smoków (Ewa Białołęcka) Sprawa honoru (Igor Cyprjak) Odejście - Kuszenie (Franky Stein)
- Gildia Magów - Zodiak - klucz do fantasy? c.d. (Krzysztof Wirpsza)
- Gildia Obieżyświatów - Gródek średniowieczny (Adam Bański) Bestiarium - Ćpungi (Jedrzej Grodzicki) Wilkołaki i Wilkołactwo (Jacek Komuda)
- Gry Planszowe - Smocza piłka (Pili)
- Galeria Postaci (Piotr Kowalski)
- Gildia Wojowników - Szpada, rapier, lewak... (Tomasz Mogiła-Szajewski) Katalog broni (Tomasz Mogiła-Szajewski)
- Scenariusz - Czarny pies (Maciej Jurewicz i Marcin Baryłka) Po zmroku (Rafał Nowocień)
- Gospoda - Zasłyszane przy kufelku (Bogusław Zagłoba), Listy, Smocza lista, Prawda (Kosciej Papiginis) Powyżej średniej (Andrzej Olszewski) Typy kompanii (Maciej Nowak) Ars Magica (Piotr Leszczyński) Ja czarodziej (Jacek Piekara)
- Komiks - Bez tytułu (Andrzej Grzechnik)

5 - marzec 1995 (3/95) cena 3,80 (38000zł)

Treść:
- Opowiadania: Nie wszystko złoto co się świeci (Jacek Piekara), Woda życia (Robbi de Wil) Bracia (Piotr Witold Lech)
- Gildia Magów - Zodiak - klucz do fantasy? c.d. (Krzysztof Wirpsza)
- Gildia Wojowników - Szabla - ukochana broń Polaka (Tomasz Mogiła-Szajewski) Katalog broni (Tomasz Mogiła-Szajewski)
- Gildia Obieżyświatów - Bestiarium - Krasawki (Jędrzej Grodzicki) Gród stożkowy (Adam Bańskii) O hultajach, łotrach... (Jacek Komuda)
- Galeria Postaci (Sławomir Kolendo)
- Gry Planszowe - Kryształowa różdżka (Pili)
- Scenariusz - Miecz z Eidaskod (Krzysztof Wirpsza)
- Gospoda - Zasłyszane przy kufelku (Bogusław Zagłoba), Redakcja i Ja, Smocza lista, Przed premierą (Arkadiusz Grzegorzak) Obszar nieciągłości (Eugeniusz Dębski) Intymny nastrój (Rafał Nowocień) Kraina labiryntów (Jacek Piekara)
- Komiks - Magiczna księga (Jarosław Musiał i Konrad Lewandowski)
- Abramakabra (Mervin Szraman)

6 - kwiecień 1995 (4/95) cena 3,80 (38000 zł)

Treść:
- Opowiadania: Czarna nowina (Jacek Komuda), Twarzą w twarz (Ed Greenwood) Miód dla Emiry (Feliks W. Kres)
- Komiks - Krótka rozpierducha (Wojciech Nawrot)
- Gildia Magów - Zodiak - klucz do fantasy? c.d. (Krzysztof Wirpsza)
- Gry Planszowe - Wieża dobrego maga (Pili)
- Gildia Obieżyświatów - Bestiarium - Mierzwak (Grzegorz B. Karykowski) Wieża Obronna (Adam Bańskii) O hultajach, łotrach... c.d. (Jacek Komuda)
- Gildia Wojowników - Kusza - broń wyklęta (Tomasz Mogiła-Szajewski) Katalog broni (Tomasz Mogiła-Szajewski)
- Scenariusz - Czarna wieża (Adam "Bowan" Kowalski i Athlar) Strategus (Paweł Wrześniewski i Filip Łajszczak)
- Gospoda - Zasłyszane przy kufelku (Bogusław Zagłoba), Redakcja i Ja, Smocza lista, Co tam Panie w integracji? (Eugeniusz Dębski) I Apage Satanas (Jacek Piekara) Magia X Muzy (Arkadiusz Grzegorzak) Gry fabularne (Profesor Wilczur)
- Komiks - Magiczna księga c.d. (Jarosław Musiał i Konrad Lewandowski)
- Abramakabra (Mervin Szraman)
 
Borejko

sob cze 17, 2006 4:58 pm

Dodam garść szczegółów do Złotego Smoka, wszystkie 6 numerów miało w nazwie Magazyn Fantasy
NR1
Wydawca :Szczerbiec- Piotr Poławski
Red Nacz: Rafał Koliński
Sekretarz Redakcji: Piotr Przybyłowski
Red. Artystyczny: Wiktor Koliński
Rzecznik Redakcji: Grzegorz B.Karykowski
Współpracujacy: Piotr Gociek, Agnieszka Marciniak, Tomasz Szajewski, Krzysztof Wirpsza,
Korekta: Jolanta Lewińska
Zdjęcie na okładce Paweł Mizieliński "Light Studio"

NR2
Wydawca :Szczerbiec- Piotr Poławski
Red Nacz: Rafał Koliński
Zast. Red. Nacz'a: Grzegorz B. Karykowski
Sekretarz Redakcji: Piotr Przybyłowski
Red. Artystyczny: Wiktor Koliński
Współpracujacy: Piotr Gociek, Łukasz Krzyżanowski
Agnieszka Marciniak, Tomasz Szajewski, Krzysztof Wirpsza,
Korekta: Jolanta Lewińska
Zdjęcie na okładce Janusz Czerniak

NR3
Wydawca :Szczerbiec- Piotr Poławski
Red Nacz: Rafał Koliński
Zast. Red. Nacz'a: Grzegorz B. Karykowski
Sekretarz Redakcji: Piotr Przybyłowski
Red. Artystyczny: Wiktor Koliński
Red. Literacki: Piotr Gociek
Współpracujacy: Łukasz Krzyzanowski, Agnieszka Marciniak, Tomasz Szajewski, Krzysztof Wirpsza
Korekta: Jolanta Lewińska
Zdjęcia na okładce Stills/ Hamshree

NR4
Wydawca :Szczerbiec- Piotr Poławski
Red Nacz: Rafał Koliński
Zast. Red. Nacz'a: Grzegorz B. Karykowski
Sekretarz Redakcji: Piotr Przybyłowski
Red. Artystyczny: Wiktor Koliński
Red Literacki: Piotr Gociek
Współpracujacy: Jacek Komuda, Rafał Nowocień, Tomasz Szajewski, Krzysztof Wirpsza
Zdjęcie na okładce:Gamma Press Images

NR5
Wydawca :Szczerbiec- Piotr Poławski
Red Nacz: Rafał Koliński
Zast. Red. Nacz'a: Grzegorz B. Karykowski
Sekretarz Redakcji: Piotr Przybyłowski
Red. Artystyczny: Wiktor Koliński
Współpracujacy:Eugeniusz Debski, Jacek Komuda, Rafał Nowocień, Tomasz Szajewski, Krzysztof Wirpsza
Korekta: Jolanta Lewińska
Zdjęcie na okładce:Gamma Press Image


NR6
Wydawca :Szczerbiec- Piotr Poławski
Red Nacz: Rafał Koliński
Zast. Red. Nacz'a: Grzegorz B. Karykowski
Sekretarz Redakcji: Piotr Przybyłowski
Red. Artystyczny: Wiktor Koliński
Zastepca Red Artystycznego Łukasz Krzyzanowski
Red. Literacki: Jacek Piekara
Korekta: Jacek Piekara
Współpracujacy:Adam Bański, Eugeniusz Debski, Arkadiusz Grzegorzak, Jacek Komuda, Filip Łajszczak, Tomasz Szajewski, Krzysztof Wirpsza, Paweł Wrześniewski
Korekta: Jolanta Lewińska
Zdjęcie na okładce:Polfilm
I po co to komu hehhe...Ilustratorów już nie przepisywałem..., natomiast od siebie dodam że Złoty Smok to chyba pierwszy PBM w PL (chyba że Mim wspominał o tym- nie pomnę na dzień dzisiejszy) . Artykuły Komudy iSzajewskiego zaś stały na bardzo wysokim poziomie i niekiedy sam wracam do tych tekstów.
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

pn cze 19, 2006 2:25 am

Dzieki Borejko / Pers - dodaniem tego calego dobra zajme sie jutro.
 
Awatar użytkownika
mattness
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: śr sty 18, 2006 4:33 pm

pn cze 19, 2006 4:55 am

Temat :spoko:

Na razie przeczytałem tylko pierwszy post (zakładam, że Drozdal go update'ował wraz z nowymi informacjami)

"Polcon X", Lublin 22-25 września. ubileuszowy X Polcon, mieli się pojawić goście z GW, odbylo sie m.in. przyznanie pucharu Kalessina za najlepszy scenariusz prowadzony na konwencie. (Tyhagara)

... I na Polconie była premiera Młotka, i debiut "Krwi Elfów" Sapka...
Byłem, pamiętam.

Nie wiem, czy to się liczy, ale chyba w 1983 (mogę się mylic) Encore wydało Gwiezdnego Kupca.

Czyli co? Gra Magia i Miecz to na zachodzie był Talisman? Bo tak to zrozumiałem.

Dobrze zrozumiałeś :) .

Klub Awanturnik

Pamiętam z szedarki #3 - chidzili w papuciach. I fizycznie upodobnili się do swojego guru (sweterek, nadwaga, glassy). AFAIR mieli własne TAGi (sorry, o tej porze nie pamiętamm jak to jest po polsku)...

NAGRODA KALESINA
O Kallesina spytajcie pawkensa - był nawet w jury na którejś z jesiennych szedarek (numer CHYBA 7. Ale prawdopodobnie się mylę.). Jednego jestem pewien - Kalesina przyznawali w pewnym okresie na Szedarkach.
Pewkens przez pewien czas współtworzył Gildię, teraz bawi się w jakiś portal o bitewniakach (adres zgubiłem :P ).

Stary fandom:
Jak jest ktoś z Wrocka - proponowałbym skontaktowac się z Zig-Zagiem, bądź Piotrem Wojtowiczem, (zarówno Ziggy, jak i Piotr mają zamiast głów encyklopedie - powinni pomóc) bądź z Ganelonem...
Kraków - kojarze tylko Funia, ale nie wiem, jaką dysponował wiedzą :?
Warto byłoby wspomniec o inicjatywie na liście dyskusyjnej, tam pewnie jest wiele osób, które mogły sporo dodac :papieros:

WOJOWNIK AUTOSTRADY
http://www.the-underdogs.info/showbook.php?id=13 - to chyba orginał
(orginału Wehikułu Czasu nie udało mi się odnaleźc. Mimo to nie chce mi się wierzyc, że to polacy wymyślili :P ) Może Wam się uda?

Inne gamebooki - chciałbym zwrócic uwagę, że pod tytułem "I ty mozesz zostac Stalowym Szczurem" ukazała się paragrafówka by Harry Harrison.
Tylko nie wiem, czy mieści się w cezurze czasowej (czy wydaną ją w Polsce przed 1996 rokiem).

Co do tematu - mam nadzieję, że "owoce" znajdą się na wiki :) .

OT - fajny ten nowy lay strony.

Reasumując - ode mnie mało konktetów, mam nadzieję, że coś się przyda.

@Drozdal - może w pierwszym poście dopisz (czerwonymn fontem?), czego WCIĄŻ brakuje? Przyda się takim jak ja, leniuchom :P .

LARPY
po prostu spytajcie Kiro.

Acha - czy ktos wspomniał o Bitwie na polach Pellenoru? (1000 żetonów. omg :P ).

Co z cRPG-ami, które trafiły do Polski przed 1996? Hobbit na spectruma, te sprawy...
 
Borejko

pn cze 19, 2006 8:02 am

"Na razie przeczytałem tylko pierwszy post (zakładam, że Drozdal go update'ował wraz z nowymi informacjami)" & "Drozdal - może w pierwszym poście dopisz (czerwonymn fontem?), czego WCIĄŻ brakuje? Przyda się takim jak ja, leniuchom"
Tak więc brakuje wieści na temat wspomnianych przez Ciebie konwentów, oraz śp. "Talizmanów", jednej gry paragrafowej wydanej przez FIKCJE (przejrzałem numery, które mi pozostały, obstawiam na rok 84 tą paragrafówkę, na 99% procent był to numer podwójny, miło by było gdyby ktoś miał email do Piotra Cholewy- długo był powiazany i jest chyba z Fikcjami...).

"Nie wiem, czy to się liczy, ale chyba w 1983 (mogę się mylic) Encore wydało Gwiezdnego Kupca."
W kwestii tej i gry kolejnej o której wspomniałeś doszliśmy do wniosku że jesteśmy zainteresowani grami "zahaczającymi o RPG", a ta i później wymieniona przez Ciebie raczej nie zahacza.

"orginału Wehikułu Czasu nie udało mi się odnaleźc. Mimo to nie chce mi się wierzyc, że to polacy wymyślili "- nie wymyślili

"Co z cRPG-ami, które trafiły do Polski przed 1996? Hobbit na spectruma, te sprawy" -Szukamy RPG nie cRPG


Garść wieści z Encore
"Labirynt Śmierci"

Autorzy: Eric Smith, Greg Costikyan
Wydawca: Simulation Publications Inc. (1970, 1980) / Encore
Liczba graczy: 1-6
Plansza: tworzona z żetonów
Akcesoria: żetony komnat labiryntu i potworów

"Odkrywcy Nowych Światów"

Autorzy: John H. Butterfield, Edward J. Woods
Wydawca: Simulations Publications IOnc. (1981) / Encore
Liczba graczy: 1
Plansza: Formatu A3, składana
Akcesoria: Żetony: 7 ludzi, 4 roboty, 21 sprzętu, 39 istot obcych, 5 artefaktów, 24 specjalnego przeznaczenia

Wieści z Amber
Harry Harrison- "I Ty możesz zostać Stalowym Szczurem "

tytuł oryginału: You Can Be A Stainless Steel Rat
tłumaczenie: Jarosław Kotarski
wydawca: Amber
miejsce i rok wydania: Warszawa 1995
ISBN: 83-7082-788-8
seria: Wielkie Serie SF
gatunek: fantastyka naukowa
Z notki na okładce
"Jesteś kandydatem do Korpusu Specjalnego. Twoim zadaniem kontrolnym jest porwanie z więziennej planety Skraldespand, szalonego profesora Geisterkranka, którego wynalazek zagraża całemu Wszechświatowi. Egzaminatorem jest James di Griz - Stalowy Szczur we własnej osobie."
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

śr cze 21, 2006 2:04 am

Dobra wszystko co powyzej dodane do listy, dzieki - Borejko / Pers / mattness.
Borejko, mattnessdodalem liste "do zrobienia" i czekam na propozycje rzeczy, ktore powinny sie tam znalesc. Koloru czerwonego nie uzwamy - jest zarezerwowany dla moderatorow ;)

Jeszcze jedno - chyba w '95 ISA wydala wydala jeden albo dwa numery magazynu w ksztalcie malej ksiarzeczki, mialo to tytul zaczynajacy sie na "S" i ponad 200 stron warto by bylo to dorzucic.
 
Awatar użytkownika
Seji
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 7523
Rejestracja: czw mar 20, 2003 1:43 am

śr cze 21, 2006 7:08 am

Na "L" raczej. Legenda?
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

śr cze 21, 2006 7:17 am

Seji pisze:
Na "L" raczej. Legenda?
Zgadza sie Seji-san! Legenda.
 
Borejko

śr cze 21, 2006 6:25 pm

Legend to było chyba ze 4 albo 3, niestety sa w posiadaniu Trolla, który ma moje Talizmany czyli nie ma. Nie wymieniałem Legend ISY bo to wszak rok w którym kończymy nasze poszukiwania.
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

śr cze 21, 2006 6:33 pm

Borejko pisze:
Nie wymieniałem Legend ISY bo to wszak rok w którym kończymy nasze poszukiwania.
Mowisz o roku 1995? IMHO sie kwalifikuje, dorzucilismy przeciez do listy Zlote Smoki wydane w 95' ;)
 
Borejko

pn lip 03, 2006 4:42 pm

"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 1, rok 1993
format A4, str, 32
Redakcja: Jarosław Musiał, Jacek Rodek, Darosław J.Toruń
Stale współpracują:
Wydawca: Mag s.c., Warszawa
Spis treści:
- Recenzje
Grunwald 1410
Robin Hood
Cztery mini gry sfery
Recenzje kilku gierek wydanych przez Sferę, Dragona.
- KRYSZTAŁY CZASU
Pierwsza część systemu
Opisy postaci
Przygody
Karty postaci
Nie trzeba chyba komentować: Zasady RPG, Świat, Rasy, Kasty, Opisy profesji, Współczynniki, Charakter, 3 mini przygody tet' a tet
- MALUJ SAM.
Pierwszy artykuł na temat figurek


"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 2, rok 1993
format A4, str, 36
Redakcja:Jarosław Musiał, Jacek Rodek, Darosław J.Toruń
Stale współpracują:
Wydawca: Mag s.c., Warszawa
Spis treści:

- X przykazań MG str 2(artykuł na podstawie Dragon Magazine Victora i Zielonego)
- Wpływ gier Role- Playing na zmiany w psychice str 4
- Charakter postaci a specyfika sytuacji w RPG str 5 (Pierwszy art o odgrywaniu charakteru w RPG)
- Kryształy Czasu str 7
Opisy postaci str 25
Przygody str 28
Druga część systemu (Doświadczenie i Poz. Dośw.; Ruch, Czas, Magia i czary; Wiara i Bogowie; Bogowie Orkusa; Walka - Mechanizm i współczynniki; Kolejne 2 profesje i Mini przygody.
- Gry fabularne na zywo str 35 (art o LARPach)

"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 3, rok 1993
format A4, str. 40
Redakcja:Jarosław Musiał, Jacek Rodek, Darosław J.Toruń
Stale współpracują:
Wydawca: Mag s.c., Warszawa

Spis treści
- Listy str.2
- Samotna Przygoda str.3
Dobry art dla początkujacych sesji tet'a tet
- Kryształy Czasu
Ostrogar- stolica stolic str. 6
Opis stolicy stolicy utrzymujacej się z ....rybołóstwa
- Trafienia krytyczne str. 13
No i dowiedzieliśmy co się stanie gdy ktoś przetrąci nam kręgosłup
- Ekwipunek str. 14
Co i ile kosztuje na Orchii, w tym łuk prosty typowy
- Przygoda dla całej drużyny str. 21 skonwersowana przygoda z Księgi Wiedzy Tajemnej do WFRP. Pierwsza pełna, papierowa, opublikowana przygoda w PL
- Warhammer - esej str. 28
Opis systemu, dodatków etc i cytat "..., że polska wersja gry Warhammer ma w ciągu roku ukazać się na polskim rynku..."
- Kluby str. 32
rubryka z adresami klubów RPG
- Gry strategiczne str.33
Osadzona w realiach gra II wojny światowej

"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 4, rok 1993
format A4, str. 40
Redakcja:Jarosław Musiał, Jacek Rodek, Darosław J.Toruń
Stale współpracują:
Wydawca: Mag s.c., Warszawa
Spis treści:
- Listy 2
- Battletech str 4 (opis gierki strategicznej)
- Czarownik Damazy o niewidzialności str 6 (art. na temat czaru Niewidzialność)
- Kryształy Czasu
- Tworzenie nowych bohaterów str 10 (i możemy stworzyć swojego Paladyna masochistę/ homosexualistę)
- Przygoda : Nieproszony Gość (nie pomnę już ale to chyba aD&D'owska przygoda konwertowana do KC)
- KLUBY: Szedariada'93; Orkon 93 str.34 (konwenty...konwenty)
- Klub Miłośników Gier Strategicznych str 36 (Osadzona w realiach gra II wojny światowej, zagościła na stałe na ostatnich stronach MiM'a)

"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 5, rok 1993
format A4, str. 48
Redakcja:Jarosław Musiał, Jacek Rodek, Darosław J.Toruń
Stale współpracują: Tomasz Kołodziejczak, Artur Marciniak, Artur Szyndler
Wydawca: Mag s.c., Warszawa
Spis treści
- Listy str 2
- Kluby str. 3
- Recenzje - nowe gry Sfery str 4(opis i recenzje kilku gierek)
- Gurps - system uniwersalny str 6(szerokie przedstawienie systemu Jacksona)
- Kryształy Czasu
Profesje - dokończenie str. 10 (opis pozostałych profesji KC)
Bestiariusz str 26 (goblin, ogre, smok błotny, warg)
Przygoda "Demoniczna Horda" str. 32 (opluwana i wyszydzana przez wiele lat jeszcze przygoda za hack'nslah'owość pierwsza publikowana Polaka A. Szyndlera)
- Bardzo cenny pierścień str.38 (ciekawe, fajne złodziejskie opowiadanie T. Kołodziejczaka)
- Klan Miłośników Gier Strategicznych str.43


"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 6, rok 1993
format A4, str. 64
Redakcja:Rafał Gałecki, Artur Marciniak, Jarosław Musiał, Jarosław Rodek Darosław J.Toruń, Wojciech Zalewski
Stale współpracują: Jacek Brzeziński, Tomasz Kołodziejczak, Artur Szyndler
Wydawca: Mag s.c., Warszawa
Spis treści:
- Listy str 2
- Kluby str 3
- Amber - system bezkostkowy str. 6 (to tak się da wielu sie zastanawiało...)
- Almanach Mistrza Gry (seria pierwszych treściwych art'ów pomocnych RPG'owcom)
Rycerz str. 10
Czy wikingowie mieli rogi? str. 12
Nazewnictwo w tłumaczeniu str. 14
Błędy i wypaczenia str 15 (jeden z najlepszych art. dla początkujących RPG J. Brzezińskiego)
- Czarownik Ewokanty o magicznym pocisku str 16 (wywód na temat znanego wszystim Magic Missile)
- Gra "Między Niebem a ziemią" str. 30 (planszówka na łamach MiM)
- Kryształy czasu
Orkus Wielki str 22 (opis kontynentu Katana i Katanki...)
Czary (dwa pierwsze kręgi, oraz karta czarów) str 41
Bestiariusz str 45 (Harpia, Koń Bojowy i Juczny)
Mini przygoda
Przygoda "Pułapki w pułapkach" str 48 (Artur Marciniak prezentuje demona w opuszczonym dworzyszczu)
-Gdy wojna zapuka do drzwi str. 55 (scenariusz do Battletecha)
-- Klan Miłośników Gier Strategicznych str.59

"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 7, rok 1994
format A4, str. 80
Redakcja:Rafał Gałecki, Artur Marciniak, Jarosław Musiał, Jarosław Rodek Darosław J.Toruń, Wojciech Zalewski
Stale współpracują: Jacek Brzeziński, Tomasz Kołodziejczak, Artur Szyndler, Jacek Wegner
Wydawca: Mag s.c., Warszawa
Spis treści:
- Listy str 2
- Kluby str 3
- Almanach Mistrza Gry
Charakter Bohatera str 5(Kolejny b. dobry art J.Brzezińskiego)
Księga Przygód str 13 (art na podstawie "adventure CookBook"; nie masz scenariusza ? rzuć kośćmi i bedziesz miał fabułe godną Hitchkocka)
-Andrzej Sapkowski
Tym którzy pierwszy raz str 30
Podręcznik Mistrza Gry str 36
Magia str. 44
Oko Yrrhedesa str 52
- Ileś tam typów.. str 66 (zabawne przedstawienie graczy RPG)
- Kryształy Czasu
Bestiariusz str. 68 (Uruk Hai i Troll Niziiny)
- TOP SECRET W MiM str 72(mag. komputerowy przedstawia gierki komputerowe)
Klan strategów str 74 (Kolejna zmiana nazwy działu o grze osadzonej podczas II wojny św.)

"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr8, rok 1994
format A4, str. 80
Redakcja:Jacek Brzeziński,Rafał Gałecki, Artur Marciniak, Jarosław Musiał, Jarosław Rodek Darosław J.Toruń, Wojciech Zalewski
Stale współpracują: Tomasz Kołodziejczak, Artur Szyndler
Wydawca: Mag s.c., Warszawa
Spis treści:
- Listy str 2
- Kluby str 3
- Top secret w MiM str 4
- Almanach Mistrza Gry str7
Duzo artykułów (dokładnie, na uwagę zasługują Pułapki P.Mincberga i Koń jaki jest każdy widzi J. Komudy)
- Advanced Dungeons & Dragons 2 ed. str 32 (szerokie omówienie AD&D, światów, dodatków)
- Oczy smoka str 46 (scen. do KC i AD&D część 1 )
- Kryształy czasu
Losowanie Skarbów str 53 (jak w skrzyni znaleźć rydwan typowy)
Czary str 60
- Klan strategów 72 (i art J.Komudy o grach strat. XVII w. i oczywiście Blizkrieg)


"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 9, rok 1994
format A4, str. 80
Redakcja:Jacek Brzeziński,Rafał Gałecki, Artur Marciniak, Jarosław Musiał, Jarosław Rodek Darosław J.Toruń, Wojciech Zalewski
Stale współpracują: Tomasz Kołodziejczak, Artur Szyndler
Wydawca: Mag s.c., Warszawa
Spis treści:
- Listy str 2
- Almanach Mistrza Gry
Prezentacja świata str. 21(kolejny art J.Brzezińskiego odkrywczy i pomocny dla nowych graczy)
Karczmarzu piwa! (karczmy, szynki i inne bufety)
- WARHAMMER 9na stałe zaczyna gościć dział WFRP)
Scenariusz "Element ryzyka"str. 5 (ciekawa przygoda do wfrp, pierwsza do tego systemu!)
Nie potrzeba nam psycholi str. 12 (genialne opracowanie dot. odgrywania ras w WFRP)
Ręka przyznaczenia str 18 (czyli rzecz o PP w WFRP)
- KRYSZTAŁY CZASU
Losowanie skarbów Magicznych str 30 (czyli jest!!! wylosowałem Artefakt Typowy typowy!!!)
Ceny zamków i umocnień str. 40 (wioska +2500 chłopów - proszę bardzo...)
Bractwo Białego Miecza str 44 (gildia w KC)
Wywary z ziół i mikstury magiczne str 45 (specyfiki, zioła etc)
Bogowie- dokończenie str 48 (dokończenie opisu)
Bestiariusz str 50 (antaur, malauk, gigant wzgórzowy, smaczny i zdrowy...)
Czary V krąg str 55
- Opowiadanie "Pięć lampek" str. 64(T.Kołodziejczak i J. Komuda)
- Klan strategów str 70

"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 10, rok 1994
format A4, str. 80
Redakcja:Jacek Brzeziński,Rafał Gałecki, Artur Marciniak, Jarosław Musiał, Jarosław Rodek Darosław J.Toruń, Wojciech Zalewski
Stale współpracują: Tomasz Kołodziejczak, Artur Szyndler
Wydawca: Mag s.c., Warszawa
tematyczny numer poświecony horrorowi
Spis treści:
- Listy i kluby str 2
- Call of Cthulhu str. 6 (opis systemu)
- Almanach Mistrza Gry (sporo art. dotyczących horroru w RPG)
Oblicza horroru str.9
Włos się jeży... str13
Wampir ksiąze krwi str 16
Kat i jego warsztat pracy str 19
Drużyna na chorobowym str 23
- Przygody
Dom str 26
Duch str 33
- Kryształy Czasu
Skarby Magiczne cz.2 str.42 (daje ci serce, daję ci ciało ty mówisz to mało to mało, ok dostajesz jeszcze Miecz +100 i Siły Kakao)
Lista ziół cz 2 (lotosy i inne chwasty)
Bestiariusz- martwiaki str 50 (typowe liczmajstery)
Czary VI krąg str 59
- Jacek Piekara Sługa Boży 64
- top secret w MiM str 69
- Klan strategów str. 70

"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 11, rok 1994
format A4, str. 80
Redakcja:Jacek Brzeziński,Rafał Gałecki, Tomasz Kreczmar, Janusz T.J. Kusiński, Andrzej Miszkurka, Artur Marciniak, Jarosław Musiał (dział graf), Jacek Rodek, Darosław J.Toruń (red. nacz.), Wojciech Zalewski(strategie)
Stale współpracują: Tomasz Kołodziejczak, Artur Szyndler
Wydawca: Mag s.c., Warszawa
Spis treści:
- Listy str 2, 78, 79
- Warhammer
"Latające ogrody Bahb-elonna"STR. 5 (turniejowa, pigmejska przygoda do WFRP)
- Opis systemu
King Arthur Pendragon str 28
- Almanach Mistrza Gry
Długa droga do domu str 31 (co dzieje się gdy BG nie ma w domu)
Psychotest str 35 (z cyklu jakim jesteś graczem)
Świątynie i habity str. 36 (ciekawy art o świątyniach, kultach etc.
Co na zamku słychać str 40 (co dzieje się gdy BG nie ma w domu cd.)
Turnieje str43 (nazwa mówi sama za siebie)
Runy cz.2
- Kryształy Czasu
Losowanie skarbów magicznych str. 50 (na pewno zakładasz Talizman Multimedialnie Szybkiego Duszenia??")
Bestiariusz str. 54(Pegaz, Sharan... droga na Ostrołekę...)
Vademecum walki str. 57 (Advanced Kryształy & Czasu)
Czary VI krąg dokończenie str. 61
- Opowiadanie
Rozszepione Góry T.Kolodziejczak, J Komuda str 62
Top secret w MiM str. 68
Klan gier strategicznych str. 70
"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 12, rok 1994
format A4, str. 80
Redakcja:Jacek Brzeziński,Rafał Gałecki (sekr.red), Tomasz Kreczmar, Andrzej Miszkurka, Artur Marciniak, Jarosław Musiał (dział graf), Jacek Rodek, Darosław J.Toruń (red. nacz.), Wojciech Zalewski(strategie)
Stale współpracują: Marcin Nietrzebka, Jarosław Grzędowicz, Tomasz Kołodziejczak, Artur Szyndler, Janusz T. J. Kusiński
Wydawca: Mag s.c., Warszawa
Spis treści:
- Listy str 2, 93
- Kluby str 4
- Ankieta! str 29
- Kraina Goblinów str 43
- Top secret w MiM str 77
- Thrud Barbarzyńca str 79 (rulez!)
WARHAMMER
- Tancerze wojny str 5
- UPS! str 12 (pechowe krytyki)
- Pnij się w górę str 14 (rozwój postaci w WFRP)
- Co w norce piszczy str 16 (gnomy, a WFRP)
ALMANACH MISTRZA GRY
- i bądż tu mądry... str 20
- nagradzać czy karać str 23
- sztuka oszukiwania str 26
- tulko dla rycerzy str 43
KRYSZTAŁY CZASU
- SKARBY MAGICZNE str. 46 (miałeś chamie Złoty Róg??? ostał ci się jeno sznur)
- Wielkie smoki cz 1 str 51 (tu juz było przegięcie)
OPOWIADANIE
- Wichrowy ostrów J.Komuda str 68
PRZYGODY
- DOM 2 Urodziny Alvina str 34 (kolejna częśc bajkowo horrorowatej przygody)
- Oczy smoka - epizod drugi (nigdy nie ujrzał końca ten scenariusz)
kLAN GIER STRATEGICZNYCH STR 70


"Magia i Miecz” Magazyn Gier Fabularnych i Strategicznych, nr 13, rok 1994
format A4, str. 80
Redakcja:Jacek Brzeziński,Rafał Gałecki (sekr.red), Tomasz Kreczmar, Andrzej Miszkurka, Artur Marciniak, Jarosław Musiał (dział graf), Jacek Rodek, Darosław J.Toruń (red. nacz.), Wojciech Zalewski(strategie)
Stale współpracują: Marcin Nietrzebka, Jarosław Grzędowicz, Tomasz Kołodziejczak, Artur Szyndler, Janusz T. J. Kusiński
Wydawca: Mag s.c., Warszawa
Spis treści:
- Listy str 2, 73
- iNFORMACJE
- KRAINA CYBERGOBLINÓW str 27
- THRUD BARBARZYŃCA str 58

WARHAMMER
- Tancerze Wojny cz 2 str 5 (breakdensowopankowi killerzy)
- Drukarze i Milleniści str 13
- Technika w Starym Swiecie str. 17
OPIS SYSTEMU
- Shacowrun str 21
-CYBERSEKCJA
- Cyberliteratura str20
-Jutro VR a dziś str 24
- Druzyna na odwyku str 30 (drugs&roleplaying)
- Dynamika akcji str 34
- Cybermagia str 37
STREFA ŚMIERCI - str 40 (Trzecia gra RPG na łamach pisma)
KRYSZTAŁY CZASU
Wielkie smoki część 2 str 61
Bestiariusz : gryfon str 65
Przygoda czarnoksiężnika str 66
KLAN GIER STRATEGICZNYCH str 70


Uff wchłonąłem takie ilości kurzu, zużyłem tyle taśmy klejącej zeby posklejać okładki MiMów....uFF Czas na zasłużoną kawę, pierwszy raz pisałem posta prawie 2.5 godziny...(mam nadzieję że moderatorzy doliczą mi z 666 postów od razu za to hehehe)

Tu nasuwa mi się dygresyjka od 7 numeru MiM nawiązał współpracę z TOP SECRET, (albo się reklamował na łamach pisma MiM)więc jesli ktoś ma dostęp do tych numerów TOP SECRET ...proszę o pomoc... i zobaczcie co tam było w roku93/94 bo coś mi tam świta że pisali małe co nieco o RPG pen&paper (poza tymi numerami które ktoś tu już wspomniał)
No i co z Talizmanem? zero odzewu...
i Fikcjami (ma ktoś adres do Cholewy Piotra, był on sciśle powiązany z Fikcjami w owym czasie, więc udzieliłby mi stosownej odpowiedzi tak bynajmniej mniemam...)
Jak już zgromadzę info o tych dwóch ostatnich pismach (tj. Talizmanie i Fikcjach, postaram się zgrabnie ująć w całość i wrzucić na Polter'a.
Pozdrawiam z zakurzonej izby, pieknie poukładanych rocznikami MiMów.
Co ja robię....co ja robię...
 
Awatar użytkownika
Prokonsul Piotrus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: śr wrz 15, 2004 4:09 pm

sob lip 29, 2006 12:13 am

Wspaniala chronologia, warta opublikowania poza forum. Czy jest moze cos podobnego na temat historii rpg w Polsce po '95? W ramach promocji polskiej kultury i pokazania, że 'Polak potrafi' piszę artykuł na międzynarodową Wikipedię: Polish role-playing games i brakuje mi żródeł do rozszerzenia...
 
Borejko

sob lip 29, 2006 8:23 am

Gdyby ktoś wspomógł mnie w owych dwóch problemach (Talizman i Fikcje- patrz mój post wyżej), kto wie może i zainteresował się dalszymi losami RPG w PL. Na dzień dzisiejszy pewien etap nie jest zakończony więc nawet nie myślę o grzebaniu w kolejnych MiMach i innych pisemkach.
 
bazylicus
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: pn lip 31, 2006 11:47 pm

wt sie 01, 2006 12:13 am

Pozdrawiam!
Mam przed sobą TALIZMAN, ale obawiam się, że zaczął się wydawać trochę za późno : 3 numer tego miesięcznika jest z lipca 95 (ten numer właśnie mam). Na ostatniej stronie okładki są pokazane porzednie numery 1 z maja, no i logicznie nr2 z czerwca. Jeśli sobie życzysz, mogę podesłać dokładniejszy opis.
Jeśli chodzi o paragrafówki to informuję, że wydawnictwo , które wydało WYSPĘ ZMIERZCHU, wydało przynajmniej jeszcze jedną grę, w klimatach SF - gdzieś powinienem ją mieć, postaram się podrzucić coś więcej.
Może też coś znajdę o amigowskim zinie NECRONOMICON...
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

wt sie 01, 2006 12:30 am

bazylicus, dzieki - jak mozesz podaj zawartosc Talizmanu tak jak robil to powyzej borejko - tytul artykulu, autor, strona.
bazylicus pisze:
Jeśli chodzi o paragrafówki to informuję, że wydawnictwo , które wydało WYSPĘ ZMIERZCHU, wydało przynajmniej jeszcze jedną grę, w klimatach SF - gdzieś powinienem ją mieć, postaram się podrzucić coś więcej.
Czekamy :D

Co do necronomiconu - to w sumie wiecej nie potrzeba - jakby co to moge siasc, odpalic emulator i przepisac zawartosc ;)
 
bazylicus
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: pn lip 31, 2006 11:47 pm

wt sie 01, 2006 1:20 am

TALIZMAN Miesięcznik miłośników gier fabularnych
wyd Centuria, Konstantynów Łódzki, format A4
red nacz: Robert Olesiński
redaguje zespół: Robert Janowski, Piotr Gałązka, Michał Wasilewski

nr 1 /95 maj (tylko teksty z reklamy)
Łatwa robota - bretońska przygoda do WFRP
Kłopoty wuja Joachima czyli niezwykłe wydarzenia w Grunburgu
Śmierć w Bródzie - kampanija orijentalna do AD&D

nr 2/95 czerwiec (jw)
Bez pudła
D.E.A.L. - dwie dynamiczne przygody do Cyberpunka
Brechstangeloch - kontynuacja "Łatwej roboty" z nr 1
Miecze mistrza Jamasatru - zostań samurajem w AD&D
Kha-Ori-Bul-Baragh - krasnoludy schodzą pod wodę bez użycia magii (przygoda o nurkowaniu)

nr 3/95 lipiec cena 4,50 zł str 80
spis treści:
1- slowo od naczelnego
2- listy - głównie problemy z cyberem
4- Pamiętnik z mgły - Piotr Gałązka - przygoda do Ravenlofta w formie pamiętnika jednej z postaci. Jak dla mnie rewelacja, super klimat. Extra ilustracje Przemka Truścińskiego.
26- Jak szczur na otwarcie - przygoda-przerywnik do WH, skaveni i kanały...
30- Magiczna pogoń - scen do Wampira
36- Nieustraszeni pogromcy wąpierzów - opowiadanie
45- Wywiad z Pogromcami Wąpierzów
46- recenzja C2020
47- recenzja Złego Cienia
48- Caramba porca miseria - przygoda do WH w Tilei
67- I nic się nie zmienia - przyg do C2020 w Paryżu

czas spać...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości