Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

Heroes of Might & Magic 5 - co o nich sądzicie ?

pn cze 19, 2006 12:16 pm

Nareszcie na połkach sklepowych zagościła 5 część najsławniejszej ( i przynajmiej moin zdaniem najlepszej ) serii strategii turowych. Zakupiłem i grałem, i od razu muszę powiedzieć że do "ideału" częśći 3 ( notabene dołaczonej w zestawie ) jeszcze nieco zabrakło, ale jest już naprawdę dobrze ! Ogólnie rzecz biorąc część 5 naiązuje najbardzie właścnie do "trójki" choć pewne rozwiązania ( o których za moment ) są ewidentnie z części...drugiej :shock: . Największymi zmianami w stosunku do poprzedników są :

- grafika - teraz jest pełne "full wypas" 3D, ze swobodną kamerą ( prawie jak w DoW )

- nie ma edytora map ( ale spoko, dojdzie )

- rozdzielono ponownie miasta inferno i nekropolis ( no bo co ma wspólnego licz i diabeł)

- muzyka po staremu - BOSKA !

- rozbudowana kampania ( 6 rozdziałów - każde miasto będzie miało okazję się wykazać ) z modnymi ostanio cutscenkami na silniku gry

- pełna polonizacja ( i to bardzo niezła ) - zobaczcie sami kto podkałada głosy :shock: .

- poziom trudności wyrażnie wzrósł (i nie ma łatwego, najniżej jest normalny )

- jeden typ bohatera na miasto ( w tawenie po staremu - jak w trójce)

- ponownie jest 7 poziomów jednostek ( a nie 4 jak w czwórce) i można odziały ulepszać np. licz na arcylicza.

I ostatnia zmiana warta uwagi ( za to jaka :razz: ! ). Przystań - zamek życia - znowu na pierwszym poziomie ma chłopów !!!! Nekromanci znowu będą mieli ubaw w stylu "liu liczy trzeba do ziszczenia miliona chłopów ???"
 
Kastor Krieg

pn cze 19, 2006 2:47 pm

Ha, gra bryka na rozbudowanym engine Silent Storm, więc brzydka być nie może.

BTW, jeśli kogoś interesuje sposób na odpalenie HOMM V na kartach pozbawionych obsługi pixel/vertex shaderów (vide mój stary GeForce 4 MX 440), odezwijcie się na GG, podrzucę wam odpowiednio zmodyfikowany plik exe. Co prawda, owocuje to czernią / bielą w miejscu wody i poblasków (miasto Sylvan wygląda tragicznie, bo jest czarną sylwetką drzew na tle białej cieniowanej przestrzeni), ale poza miastami różnice są niemalże niezauważalne, czasami niektóre czary mają podobne myki.
Grać się jednak da wyśmienicie.

Mnie, osobiście, problem przestał dziś dotyczyć, stałem się szczęśliwym posiadaczem Radeona 9600 Pro (by Sapphire). :razz:
 
Awatar użytkownika
Rincewind
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 747
Rejestracja: pn mar 29, 2004 8:56 pm

pn cze 19, 2006 3:10 pm

Jedna rzecz mnie naprawdę irytuje. Tragicznie rozwiązane przejście do podziemi (tj. poruszanie się w nich). Reszta ogólnie b. dobra fabuła całkiem przyzwoita. Jedyne czego mi brakuje to sceny takiej jaka żyje z homm 3. Ale spokojnie dojdzie edytor to miejmy nadzieję że i fanowskie projekty się pojawią.
 
Awatar użytkownika
Cohen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: czw lut 24, 2005 6:32 pm

pn cze 19, 2006 3:20 pm

Rincewind pisze:
Jedyne czego mi brakuje to sceny takiej jaka żyje z homm 3.


Znaczy, że jakiej? :)

Ja doczekać się nie mogłem najnowszej odsłony Herosów. Na szczęście rozczarowania nie było, więcej, jest zachwyt i fanatyczne oddanie.
HM&M 5 jest, według mnie, kompilacją najlepszych cech ze wszsytkich dotychczasowych Herosów, a zwłaszcza z 3. i 4. (który był totalną porażką) plus trójwymiarowa (co czasem trochę wkurza), piękna, bajkowa grafika i fajna ścieżka dźwiękowa.
Polonizacji zarzucę tylko jedno: niektóre głosy brzmią zbyt sztucznie i są mówione tak... bez serca, bez wczucia się (np. Isabel). A poza tym, to jest niemal tak dobra jak ta z BG II. Ale i tak nic nie przebije Planescape'a. ;)
Ogólnie rzecz biorąc wywalam ołtarzyk trójki i wstawiam w jego miejsce HM&M 5.
 
Awatar użytkownika
Rincewind
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 747
Rejestracja: pn mar 29, 2004 8:56 pm

pn cze 19, 2006 3:58 pm

Tej którza stworzyłą np. Wake of Gods. Choś ostatnimi czasy zeczywiście scena homm3 upadła. Może podniesie się po wyjściu edytora :wink:
 
Awatar użytkownika
Fungus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 871
Rejestracja: śr paź 08, 2003 3:54 pm

pn cze 19, 2006 6:56 pm

the czart pisze:
poziom trudności wyrażnie wzrósł (i nie ma łatwego, najniżej jest normalny )


Bez jaj. Poziom trudnosci wyraznie spadl, komputer gra jak idiota i szanse ma tylko dlatego ze zwykle ma niesportowa przewage.

Generalnie grafika do przodu, cala reszta krok w tyl do Homm3, jesli nie dwa kroki w tyl. Kompletnie nieczytelnie zrobione miasta. W skrocie slabsze od najlepszej w serii czworki, slabsze od trojki, ma spore wymagania... pograc mozna, ale nic specjalnego to nie jest.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

pn cze 19, 2006 7:16 pm

A ja mimo wszystko uważam że poziom trudnośći wzrusł znacznie. W trójce w starciu 1-1 na normalu jechałem kompa bez specjalnych trudnośći, a w piątce to muszę się z nim męczyć i męczyć...I nie sądzę by Heroes 5 cofnął się w stosunku do cz.3 aż o 2 kroki, najwyżej o 1/2. Grafa i muzyka - cudo, głosy - noooooo, tu różnie bywa, ogólnie niezle, ale np. Agrael jest naprawdę fajny, zamki - tylko 6, za to są wszystkie kanoniczne. Jak dlamnie sporą wadą jest to iż nowi autorzy " zepsuli" ( ale tylko wyglądem, nigdy statystykami) niektóre jednostki np. Gargulce i enty.

4. (który był totalną porażką) - no tak nie do końca, choć to zdecydowanie najgorsza część serii ( a grałem we wszystkie częśći i większość dodatków).
 
Awatar użytkownika
M.S.
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3035
Rejestracja: sob gru 24, 2005 7:42 pm

czw cze 22, 2006 3:15 am

the czart pisze:
- nie ma edytora map ( ale spoko, dojdzie )


Nie ma edytora?! :shock: - Katastrofa! -50 dla twórców gry! :(

Na poważenie: Jakoś się bez niego obejdę, ale napradę szkoda. Jednak piszesz the czart, że się pojawi. Skąd ta pewność. Będzie w jakimś dodatku?


Cohen pisze:
plus trójwymiarowa (co czasem trochę wkurza),


Eee... Świat pędzi do przodu. Dobrze, że pokusili się trójwymiarową. :razz:
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

czw cze 22, 2006 5:01 am

3d jest męczący. Gram aktualnie, z negatywnych wrażeń:

- niższy poziom trudności
- niewielka ilość map boli
- brak map o rozmiarze mniejszym od Normalnego i edytora tym bardziej bolą
- 1 bohater na miasto i niewielka ich ilość w każdym zamku to już nie to
- dziwny, kiepski wygląd niektórych jednostek - np. gargulców i aniołów, hełmy i stroje liczy też nie zachwycają
- brak możliwości gry w sojuszu (tu nie mam pewności, choć na razie nie zoczyłem)
- zastąpiona Graala...

Na plus zdecydowanie muzyka. Poza tym niektóre jednostki i fakt zachowania wielu elementów z HoMM3, które jednak wciąż mają - wg mnie - przewagę.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

czw cze 22, 2006 10:09 am

To proste - we wszystkich częściach był, to jakim prawem producenci nie mają go dodać do tej, skoro inspiróją się trójką ? Zresztą fani już pracują.

Poziom trudnośći jak dla mnie zwrósł - chociarz to może kwestia rozegrania się ,że mi tak średnio idzie. Wygląd jednostek to faktycznie bywa różny ( gargóle do kitu ), ale np. licze czy tytany mi się podobają.

Grall pod inną nazwą ( łza Ashy ) działa tak samo, więc nie widzę problemu.

Sojuszy faktycznie nie ma - oby tylko przejściowo :x .

Z mapkami to nie jest tak żle, znając życie wkrótce pojawi się cała masa nowych. No i jest remake mojej ulubionej mapy - przełęczy smoka.

I jest 1 Typ/Rodzaj bohatera na miasto. Samych herosów można mieć paru.

I jak czytałem recki w necie i cda to ludzie narzekają na podziemia i ekran rozbudowy miasta. Ciekawe, ja się od razu połapałem co, gdzie i jak :razz: . A w podziemiach trzeba trochę pomachać kamerą, ot co.
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

czw cze 22, 2006 10:22 am

Może ja się pokrótce wypowiem :) .

Gdy tylko usłyszałem, że na necie pojawiło darmowe demko H5 odrazu sobie ściągnęłem. Instaluje, załączam i co widze? Przepakowany efektami graficznymi bubel. Odrazu widać że twórcy gry postawili na grafe nie na grywalność, a własnie dzięki grywalności Heroes'y zyskały taką renomę. Poziom trudności gry jest wręcz kompromitujący, dla przedszkola. Żadnego pomyślunku taktycznego, tylko liczebność jednostek. Podsumowując: nie ma to jak stare dobre Heroes 3.

pozdr beneq :D
 
Awatar użytkownika
Hida Yasu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 45
Rejestracja: śr cze 15, 2005 11:36 am

czw cze 22, 2006 11:00 am

beneq pisze:
Przepakowany efektami graficznymi bubel. Odrazu widać że twórcy gry postawili na grafe nie na grywalność, a własnie dzięki grywalności Heroes'y zyskały taką renomę.


True... true...
Nic sie nie zmienilo w grze oprócz grafy praktycznie..
Ciagle to samo... Po prostu odgrzewany kotlet w nowej bułce
Ile mozna w kółko to samo robic? Wydawcy boja sie chyba wprowadzic jakies zmiany w grze i co edycje dostajemy to samo tylko ze troszke inaczej wyglada
NUDA.....................
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

czw cze 22, 2006 11:57 am

Eeee...grywalne to też jest, wprawdzie na pewno nie tak jak trójka , ale w porównaniu częścią czwartą....

Poziom trudności - dla mine wzósł i tyle, bo mam porównie z cz. 3. Nie oznacza to wprawdzie,że komp więcej myśli - za to niewiadomo skąd bierze przepakowane armie, a co gorsza - wpisuje czasem kody :shock: ! - zobaczcie sobie czasem na konsolę pod ` - ciekawe rzeczy tam się pojwiają np. uaktywnienia skryptów.
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

czw cze 22, 2006 4:07 pm

the czart pisze:
Nie oznacza to wprawdzie,że komp więcej myśli - za to niewiadomo skąd bierze przepakowane armie, a co gorsza - wpisuje czasem kody ! - zobaczcie sobie czasem na konsolę pod ` - ciekawe rzeczy tam się pojwiają np. uaktywnienia skryptów.


Naprawde? Nie dotrwałem do momentu, w którym musiałem ścierac się z jakąś grubsza armią bo sie szybko znudziłem. A to, ze komputer sam wpisuje kody to czytałem na jakiejś angielskiej stronce z recenzjami. Jak ją znajde to wkleje. :wink:

pozdr beneq :)
 
Awatar użytkownika
Valshar De' Falmar
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:26 pm

sob lip 01, 2006 11:03 am

ale w porównaniu częścią czwartą....


W porównaniu z częścią czwartą wszystko jest lepsze :D

A co do tych "przepakowanych armii". Ja jestem teraz w 5 misji nekromantów i jakoś jeszcze nie miałem problemów z jakimiś większymi armiami... Sam też nie miałem jeszcze dużej armii... :razz:
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

pn lip 03, 2006 2:26 pm

Ja się na razie zatrzymałem ( z powodu koloni :) ) się na 2 misji nekropolis - zaś z misjami poprzednich zamków - inferno i przystani - radziłem sobie albo bez problemu, albo z niemałymi trudnościami - majwięcej miałm z decyzją Agraela - potwory po 200-300 to bywało niełatwo.
 
Gahdal
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: pn lip 03, 2006 12:11 pm

wt lip 04, 2006 10:20 pm

sam nie wiem... w jakiejś rezenzji wyczytałem że jest tyle opini ile graczy, z resztą recenzja była pozytywna jak i większośc (czyt. 99%) relacji z tej gry jednak tutaj widze, że raczej nowi "Hirołsi" nie podchodzą, ja w niedługim czasie miałem zamiar kupic tę gre jednak po tych postach mam wątpliwości...
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

czw lip 06, 2006 4:44 pm

W sumie gra jest warta tych 100 zł, na oczywiście pewne wady ( nawet spore czasami ) ale daje sporo frajdy. Ja kupiłem i nie uważan tych pieniędzy za stracone ( jak to było mi. w wypadku neverwinter nights :x ).
 
Awatar użytkownika
Soren
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 10:08 pm

czw lip 06, 2006 11:21 pm

Od znajomego słyszałem że ma duże wymagania- ale jednak korci coby wypróbować jednak- jak myślicie pójdzie na: AMD Sempron 2.6, 512 RAM i GeForce FX 5200? Wiem że niektórzy narzekają, inni chwalą bardzo- ale jednak jeśli na własne oczy nie zobacze i nie zagram to się nie przekonam- a boję się tu że sprzęt okaże się za słaby i gra będzie czekać...
 
Kastor Krieg

czw lip 06, 2006 11:44 pm

Na takiej konfiguracji można grać swobodnie.

Na wymienionej przeze mnie powyżej (AMD 1,2 Ghz 512 DRAM taktowane 100/100, GeForce 4 MX 440 64 MB) spokojnie dawało się grać w 800x600 w średnich detalach - trzeba było ściągnąć tylko zmodyfikowany plik exe usuwający instrukcje do pixel / vertex shaderów ze względu na kartę (wtedy woda i parę innych efektów były jednolitego koloru, ale dawało się grać - no, dobra, miasto Sylvan i Akademia były nieczytelne na pierwszy rzut oka, bo boudynki stawały się całe czarne, wyglądały jak własne sylwetki. Ale podświetlały się normalnie, więc z graniem nie było problemu).
 
Awatar użytkownika
Mikie
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: czw lip 20, 2006 3:10 pm

sob lip 29, 2006 1:44 pm

Do IV sie nie moglem przekonac, zobaczymy jak bedzie z V.
Na razie ciagle kroluje III! :D
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

ndz lip 30, 2006 6:49 pm

W pełni się zgadzam, choć "piątce" do, ekhym V-iktori nie wiele brakuje.
 
Awatar użytkownika
Thornis Kyrgee
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 414
Rejestracja: pn maja 10, 2004 8:08 pm

ndz sie 13, 2006 10:53 am

Moim zdaniem piatka jest bardzo dobrą grą.
Jak dla mnie to kampanie są wciagajace, gdyż w kazdej są jakies misje ze smaczkiem, które nie ograniczają sie tylko do opanowania całego terenu.

Co do zamków i jednostek to czuję sie tak jak w starej dobrej trójeczce. Poza tym cieszy mnie to, że niektóre jednostki mają swoje specjalne zdolności a niektóre nawet rzucają czary. To daje wiele nowych możliwości.
Co prawda mamy tylko jeden rodzaj bohatera na miasto ale autorzy postarali się naprawić ten fakt specjalnymi zdolnościami klasowymi. Niektóre są mniej inne bardziej przydatne, ale nieźle wpasowano je w klimat klas.
Muza oczywiscie jest wspaniała ale i tak wole cieższe rytmy Inferno niż chóralne pieśni Heaven :P


Co mi sie nie podoba to mała ilość czarów. Zwłaszcza tych najpotężniejszych. No ale nie jest źle.
No i grafika mogłaby być troche mniej cukierkowa zwłaszcza na łąkach (polach elizejskich) Ale to w koncu świat baśni, jednak ten nadmiar pastelowych barw trochę razi.

No i przejscie do 3D mimo wszystko okazało się udanym posunieciem. Co prawda na moim sprzecie gra zwalnia przy większych połaciach lądu ale zmniejszyłem rozdziałkę i zniwelowałem efekty i działa i wygląda cudnie i nawet wciaz mam efekty czarów ;) Wiec nie jest źle - jest bardzo dobrze

Heroes V na piatkę ;)

PS: Necorpolis jak zawsze rządzi :D
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

ndz sie 13, 2006 1:36 pm

Thornis Kyrgee pisze:
PS: Necorpolis jak zawsze rządzi


Oj, tak tak....Mój ostatni rekord tym zamkiem to 27 tysięcy kościanych łuczników w 9 godzin :razz: , a rekord wskrzeszenia to 1520 kościaków z 1938 krzyżowców :D . Kombinacja expercka nekromancja + wieczna niewola + kościani łucznicy wymiata !

Thornis Kyrgee pisze:
Heroes V na piatkę

Zalezy czy w skali do 6 czy do 10 :razz: . Ja daje 8+/10.

Thornis Kyrgee pisze:
Co prawda mamy tylko jeden rodzaj bohatera na miasto ale autorzy postarali się naprawić ten fakt specjalnymi zdolnościami klasowymi


Moim zdaniem system z 5 jest najlepszym w dotychczasowych herosach. Umiejętność główna na 3 pozimach wtajemiczenia i 3 umiejętności poboczne. No i jeszce umiejętności ukryte ( np. drgawki, albo deszcz siarki lub impregnowana balista ) i specialne dla każdego zamku - chocby nekromancja :wink: . Rozwój bohatera po staremu daje masę radochy.
 
Awatar użytkownika
Thornis Kyrgee
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 414
Rejestracja: pn maja 10, 2004 8:08 pm

pn sie 14, 2006 10:22 am

the czart pisze:
Thornis Kyrgee napisał:
Heroes V na piatkę

Zalezy czy w skali do 6 czy do 10 . Ja daje 8+/10.

W skali szkolnej :P

the czart pisze:
Rozwój bohatera po staremu daje masę radochy.

No tak rozwój naszego herosa może przebiegać w multum keirunków i to jest własnie świetne :D Ja przeważnie robie gościa, ktory zna co najmniej 2 rodzaje magii, logistyke i oczywiscie zdolności klasowe.
Zaraz za nekromancją króluje Inferno z przyzywaniem sojuszy z piekieł (zdolność:brama) :D

the czart pisze:
27 tysięcy kościanych łuczników w 9 godzin


Mistrzu jak to zrobiłeś ? Kożę się przed twoim majestatem ;)
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

pn sie 14, 2006 6:08 pm

Thornis Kyrgee pisze:
Mistrzu jak to zrobiłeś ? Kożę się przed twoim majestatem


Granie w hot-seat w 2 ludzi na mapie na 8 :) ( panowie wojny ), szybkie zdobycie experta w wskrzeszaniu i kupa szczęścia do słabych potworów na początku ( wszystkich kopalń w pobliżu zamku strzelgli chlopi )...Jak pod koniec potwory było po tysiąc, dwa tysiące to już była produkcja fabryczna...Ciężka praca, ale ile satysfakcji :D . I tak lepiej było w trójce jak dzięki płaszczowi króla nieumarłych miałem więcej liczy niż szkieletów :razz: .

Thornis Kyrgee pisze:
Martwi nie dostają doświadczenia


Nekromanci temu przeczą :razz: .

Thornis Kyrgee pisze:
rozwój naszego herosa może przebiegać w multum keirunków

Ja lubię jeszce posiadać atak ( łucznictwo przy takiej ilości strzelców rullez :) i szczęście ( na expercie +3 do szcęścia i fajna zdolnośc szczęście żołnierza - wszystkie przydatne zdolności specialne jednostek zawsze działają ).
 
Nukereal

sob sie 26, 2006 1:30 pm

Nie wiem czemu niektórzy się czepiają. Ze sterowaniem nie mam żadnego problemu. Większe armie są w 3 misji nekromantów (trudna. piekielnie) i w 3 misji kultysty (bardzo trudna w angielskiej, a prosta w polskiej. Nie wiem jak to się stało). Poziom trudności jest lepszy a grafika boska (tak samo jak muzyka). Dałbym 6/6 bo żadna gra mnie na tak długo nie przyciągneła.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

pn sie 28, 2006 12:02 pm

Uthlanshyrae pisze:
żadna gra mnie na tak długo nie przyciągneła

U mnie tak samo, z wyjątkiem Dawn Of War i III cz. herosów.

Porównanie III i V jest o tyle prostsze, że obie są w jednym opakowaniu :) . Szczerze mówiąc - po zainstalowaniu obu dodatków ( armageddon blade i shadow of death ) III jest lepsza, ale różnica nie jest jakaś kolosalna i nie do nadrobienia. Chodzą głosy jakoby w przyszłym roku miał wyjśc pierwszy dodatek do "piątki" dający zamek barbarzyńców.
 
SpectralWolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pn sie 28, 2006 12:45 am

pn sie 28, 2006 3:33 pm

Muszę przyznać, że gra mnie wciągnęła. Teraz mam przerwę ze względu na zbliżającą się sesję poprawkową, ale potem wracam do gry. Doszedłem do 3 kampanii i muszę ponarzekać na inteligencję przeciwników. To jakaś kpina... Komputer nawet nie zajmował czasami moich kopalni, gdy koło nich przechodził, mimo że nie był goniony itp. Naraża się też na niepotrzebne straty w czasie walk. Algorytm szybkiej walki też jest niedopracowany, zdarzało się, że uznawał iż przegram, nawet kilka razy pod rząd (aby go sprawdzić) a mi się udawało wygrywać (szanse na oko były jakieś 50:50). Z drugiej strony bez strat wygrywał walki, których nigdy mi się nie udało bez strat poprowadzić.

Nie mogę powiedzieć, że poziom trudności jest niski, ale trudność gry nie wynika z inteligencji komputera, tylko z jego przewagi liczebnej. Zdarzało się, że byłem atakowany ogromnymi ilościami jednostek, falami w krótkim odstępie czasu (a nie było wzrostu populacji), lub sam na takie armie trafiałem. A biorąc pod uwagę takie czynniki jak czas gry czy dostępność surowców, komputer musiał nimi dysponować od początku lub je przyzwać z "nikąd". Nie mam nic przeciwko wyzwaniom, ale czasami można się zesłościć.

Uważam, że pojawienie się edytora powinno bardzo dobrze wpłynąć na grę, zwłaszcza że nie widzę jakiś ogromnych ilości map udostępnionych przez samych twórców.

the czart pisze:
Chodzą głosy jakoby w przyszłym roku miał wyjśc pierwszy dodatek do "piątki" dający zamek barbarzyńców.

Nic takiego mi się o uszy nie obiło, ale oprócz zamku i pewnie dodatkowej kampanii powinni dodać jeszcze sporo map do rozgrywek z innymi graczami, przynajmniej ja tak uważam.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

pn sie 28, 2006 3:50 pm

Witaj na forum.
SpectralWolf pisze:
Nic takiego mi się o uszy nie obiło, ale oprócz zamku i pewnie dodatkowej kampanii powinni dodać jeszcze sporo map do rozgrywek z innymi graczami, przynajmniej ja tak uważam.

To plotki i sam nie wiem czy im wierzyć :? . Co do map - fakt na razie jest ich rochę mało, chociaż są w miarę dobrze skonstrułowane. Ja lubię dolinę mistyka i panów wojny.

Co do kampani - owszem spamowane znikąd hrody denerwują, ale mnie osobiście dużo bardziej - powiem lekko - denerwują przepakowane Potworty stojące w kluczowych miejscach mapy. Przykład - w 2 misji 3 kampani koło potrzebnej nam łodzi tuż obok zamku czai się tak z 20 tytanów.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości