Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Iskrookie Niziołki (Sparkeyed Halflings)

ndz cze 19, 2005 9:36 pm

(...)
Ostatnio zmieniony sob mar 22, 2008 3:13 pm przez Suldarr'essalar, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
Kiras
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:37 am

ndz cze 19, 2005 9:57 pm

Rewelacyjnie dogadują się z gnomami (nawet lepiej niż z innymi niziołkami)

Może odzwierciedlić to w zdolnościach rasowych?
-2 int, +2 wis. Iskrookie Niziołki są silniejsze od innych niziołków i mają lepsze zmysły. Niestety, nie są tak zręczne jak inni przedstawiciele tej rasy i są lekko szalone

Chochlik?
Iskrooki niziołek może też używać broni przeznaczonych dla istot o jedna kategorię większą, tak jakby były zrobione dla niego

Czy nie sądzisz, że ta zdolność(konkretniej ta jej część) jest trochę za mocna? Nie dość że walczymy 'małym' i czerpiemy z tego korzyści, to jeszcze walczymy bronią 'średniego'.
Iskrooki niziołek może komunikować się maksymalnie z jedną osobą na poziom.

Czy to znaczy, że 20 poziomowy Niziołek Iskrooki (BTW fajna nazwa ;) ) może rozmawiać na raz z 20 osobami? Dziwne...

Podsumowując. Dużo plusów, minusów nie stwierdzono. Może mały LA? (Myślę o +1, maksymalnie +2)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz cze 19, 2005 10:24 pm

<!--QuoteBegin-Kiras+-->
Kiras pisze:
<!--QuoteEBegin-->Podsumowując. Dużo plusów, minusów nie stwierdzono. Może mały LA? (Myślę o +1, maksymalnie +2)
Niziołki wberw pozorom mają bardzo dużo plusów (+1 do wszystkich rzutów obronnych, +2 morale bonus against fear, +1 do trafienia bronią miotaną itp.<br />Zastanawiam się, co można im odjąć, by zachować LA 0.
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

ndz cze 19, 2005 10:37 pm

Nizio³ki zasadniczo maj± du¿o plusów ze wzglêdu na -2 do si³y i ma³y rozmiar, co zmniejsza ich efektywno¶æ w bezpo¶rednim starciu.
Na twoim miejscu zniós³bym +2 Wis, ¿eby wyrównaæ podniesienie si³y o 2 i zrobnienie z nich naturalnie psionicznej rasy. Mo¿e zmienijszy³bym te¿ bonusowe pp do 1, tak jak maj± pó³-giganty, ¿eby wyrównaæ powerful build, która w przypadku ma³ej rasy wydaje mi siê ciutkê silniejsza ni¿ dla rasy ¶redniej.

P.S. Sk±d u Iskrookich nizio³ków wzi±³ siê Low-Light Vision? Normalne nizio³ki go nie maj±.
 
Awatar użytkownika
Eri
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1607
Rejestracja: śr maja 02, 2007 11:12 pm

ndz cze 19, 2005 10:40 pm

Ciekawe, ale skoro podajesz opcję dla nie-lubiących-psioniki ;-), to może dopisz tez alternatywną ulubioną klasę.

edit: Dzięki.
 
Awatar użytkownika
mergan
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1005
Rejestracja: pn lis 01, 2004 10:12 am

ndz cze 19, 2005 11:11 pm

P.S. Skąd u Iskrookich niziołków wziął się Low-Light Vision? Normalne niziołki go nie mają.

Pewnie od tych iskier w oczach ;)

żeby wyrównać powerful build, która w przypadku małej rasy wydaje mi się ciutkę silniejsza niż dla rasy średniej.

A nieprawda ;P dla średnich postaci Powerfull Build jest o wiele potężniejsza (raz, że testy przy tripach, disarmach, itp. to jeszcze kilka prc ma w wymaganiach rozmiar: Large)

Usunięcie +2 do Wis wydaje się chyba najlepszym rozwiązaniem, żeby zbalansować tę rasę.

Do poniżej:
Gdzie mógłbym się więcej dowiedzieć o tej zdolności? (Właśnie w tej zdolności szukałbym przepaku dla LA 0)

Race of Stone przy opisie Goliathów.
 
Awatar użytkownika
Kiras
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:37 am

ndz cze 19, 2005 11:11 pm

[quote=Suldarr'essalar]Nie. Niziołek ma -2str, a te są silniejsze :wink: [/quote]

Zapomniałem, że Niziołek ma -2 S. :oops: Teraz z moich jakże skomplikowanych wyliczeń wynika, że faktycznie są silniejsze ;)

[quote=Suldarr'essalar]To zdolność powerful build, jaką posiadają między innymi pół-giganci. Nic od siebie tu nie dodałem. [/quote]

Gdzie mógłbym się więcej dowiedzieć o tej zdolności? (Właśnie w tej zdolności szukałbym przepaku dla LA 0)


[quote=Suldarr'essalar]Normalna telepatia nie ma ograniczeń w liczbie osób, z którą można się komunikować (pod warunkiem, że są w zasięgu). Można to zmniejszyć do 1 osoby na każde 2 poziomy[/quote]
[quote=FRCS]Speak without Sound: (...) The halfling can only speak and listen to one person at a time (...)[/quote]
Zasugerowałeś odziedziczenie tej zdolności po Niziołkach zjawomyślnych, a one ograniczenie mają...


Przydałby się jakiś rys historyczny. No i oczywiście drobne wywarzenie. Ale ogólnie świetna robota!
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz cze 19, 2005 11:21 pm

P.S. Skąd u Iskrookich niziołków wziął się Low-Light Vision? Normalne niziołki go nie mają.
Wypadek przy pracy :wink: Już poprawiłem.
Ciekawe, ale skoro podajesz opcję dla nie-lubiących-psioniki :wink: , to może dopisz tez alternatywną ulubioną klasę.
Zrobione.
Gdzie mógłbym się więcej dowiedzieć o tej zdolności? (Właśnie w tej zdolności szukałbym przepaku dla LA 0)
XPHB (Expanded Psionic Handbook), Races of Stone, lub SRD (dział psionic races).
Zasugerowałeś odziedziczenie tej zdolności po Niziołkach zjawomyślnych, a one ograniczenie mają...
A te niziołki przez ich psioniczną naturę wzmocniły tę zdolność (choć ograniczyłem liczbę do 1 osoby na każde 2 poziomy).

Co do rysu, jak znajdę więcej czasu, to coś skrobnę. W tej chwili mam go naprawdę mało.
 
Affis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:54 pm

pn cze 20, 2005 8:32 am

Iskrookie Niziołki znają niziołczy, oraz wspólny.
Dodatkowo, przedstawiciele tej rasy, z wyższą inteligencją mogą wybrać dodatkowe języki z podanych poniżej:
Shaaran, Gnoll, Sylvan (język Wemików).

Mógłbyś im dodać Suldarr'essalarze jeszcze jeden język, nie lubię mieć narzucanych języków przez rase, a jak trafi się taki inteligentniejszy to nie ma wyboru co do języków.
Normalnie to korzystają z regionu Shaar czy może mają region Niziołek Iskrooky?
Jeśli mają to nie zapomnij ekwipunku premiowego.
LA zachacza trochę o +2

PS co orginalnie przedstawia ten rysunek?
 
Awatar użytkownika
Antara
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1264
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 7:01 pm

pn cze 20, 2005 9:10 am

W oryginale ten rysunek przedstawia Savage Bard (wariant barda z UA).

Rozmiar mały i powerful build to bardzo ciekawe połączenie, na pewno nie należy z niego rezygnować. Co zaś do telepatii, to uważam, że zrobiona jest nieco nieporęcznie. Może warto zwrócić uwagę jak poradzono sobie w tym problemem w rasie kalashar i zastosować podobne rozwiązanie? A może sparkeyed halfing powinien móc używać telepatii tylko jeśli jest psionic focused? Ponadto sadzę, że można zrezygnować z rasowej premii do Listen, jako że to tylko subrasa niziołków wydaje mi się zupełnie zbędna. Iskrookie niziołki powinny mieć LA +0 (hobgobliny i genasi również), żadna z ich zdolności nie usprawiedliwia wyższego LA.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn cze 20, 2005 9:49 am

Normalnie to korzystają z regionu Shaar czy może mają region Niziołek Iskrooky?
Korzystają z regionu Shaar, więc stamtąd mogą wybrać jezyki premiowe.

LA zachacza trochę o +2
Nie zahacza. Porównaj tą rasę, do ras posiadających LA +2 (np. Githyanki, czy Githzerai).
Co zaś do telepatii, to uważam, że zrobiona jest nieco nieporęcznie. Może warto zwrócić uwagę jak poradzono sobie w tym problemem w rasie kalashar i zastosować podobne rozwiązanie? A może sparkeyed halfing powinien móc używać telepatii tylko jeśli jest psionic focused?
"telepatia" Kalashatarów jest conajmniej nieporęczna i nie pasująca do pierwowzoru. Można ograniczyć zasięg do 5ft/ na poziom.
Co do psionicznego skupienia, to ciekawy pomysł wart przemyślenia.

Ps. Genasi są LA 0 jeśli lookniesz co trzeba usunąć (PGtF) :lol:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt cze 21, 2005 11:04 am

Kilka tabelek, które mogą się przydać:

Wiek początkowy:

dorosłość       barbarzyńca, złodziej      bard, wojownik        kleryk, druid,

(adulthood)         zaklinacz                    paladyn, tropiciel    mnich, czarodziej

     20                       +2d4                                +3d6                         +4d6
Kategorie wiekowe:

middle age     old      venerable    maximum age

     50             75           100               +10d10
Wzrost i waga:

bazowy wzrost          modyfikator wzrostu     bazowa waga       modyfikator wagi

     3'7"                               +2d4                             50lb                         x1

(1.13 metra)                    +4d6cm                         22,5kg                     x1

Atuty:

Bycze pięsci (Rasowy)
Urodziłeś się troszkę lepiej zbudowany od innych przedstawicieli twojej rasy i potrafisz to wykorzystać w walce.
Wymagania: Cecha rasowa: potężna budowa
korzyści: Mając ten atut, obrażenia, jakie zadajesz naturalną bronią (w tym także ataki mnicha) traktowane są, jakby były zadane przez istotę o jedną kategorię większą niż jesteś (np. iskrooki niziołek będzie zadawać obrażenia jak istota średnia, nie mała).
Specjalne: Ten atut moża wybrać tylko na pierwszym poziomie.

Urodzony telepata (Rasowy)
Jesteś urodzonym telepatą. Komunikowanie się z innymi za pomocą myśli jest dla Ciebie naturalne jak oddychanie.
Wymagania: Rasowa zdolność posługiwania sie telepatią.
Korzyści: Otrzymujesz +2 do testów zastraszania, zbierania informacji, blefu i dyplomacji przeciw istotom, z którymi potrafisz komunikować się telepatycznie. Dodatkowo, jeśli używasz przeciw takiej istocie mocy psionicznych wpływających na umysł, kosztują cię one 1pp mniej, lub ST (DC) takich mocy wzrasta o 1. Raz wybrany wariant nie może być zmieniony.
Specjalne: Ten atut moża wybrać tylko na pierwszym poziomie.
 
Affis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:54 pm

wt cze 21, 2005 11:56 am

Nie zahacza. Porównaj tą rasę, do ras posiadających LA +2 (np. Githyanki, czy Githzerai).

Porównuje ją do ras o LA+1, i wychodzi IMO na silniejszą, czemu:

Małe postacie mają -2 do siły, on ma tak jakby premie +2 do siły, a siła jest uwazane za najwazniejszą umiejętność więc powinien mieć jakieś -2 do cechy. +2(liczy się jak +4) do siły, +2 do roztropności, -2 do intelektu=premia w wysokości +4 czyli tyle co drowy, gitzerai itd.

Premie z małego rozmiaru,
potężna budowa-Iskrookie Niziołki są bardzo dobrze zbudowane. Ich budowa pozwala im funkcjonować w wielu przypadkach jak istoty o jedną kategorię większą. Kiedykolwiek iskrooki niziołek poddany jest specjalnemu modyfikatorowi ze względu na wzrost (size modifier), albo rzutów spornych, gdzie ważna jest wielkość (np. grapple, podcięcie itp) iskrooki niziołek traktowany jest jakby był o jeden rozmiar większy. Iskrooki niziołek może też używać broni przeznaczonych dla istot o jedna kategorię większą, tak jakby były zrobione dla niego.

i część korzyści z średniego.

Telepatia z tytułu pochodzenia od niziołka zjawomyślnego, tez całkiem fajna rzecz i ten jeden punkcik mocy do zanaczenia psionicznej natury.

Niziołkowe bonusy rasowe (+2 do wspinaczki, skakania itd.), wszystkie oprócz premi do szczęścia, a ta przysługuje tylko lekkostopym. Całkiem długo żyją (przynajmniej dłużej niz Aasimary).

IMHO zasługują na mocne +1

Teraz wykonanie
Bardzo dobre tyle że:
Pierwsza litera w zdaniu powinna być wielka.
rozmiar mały.

potężna budowa

telepatia

Mógłbyś dodać te tabelki z poprzedniego postu do pierwszego

I jedno pytanko, czy mając ten jeden punkt mocy moga wybierać atuty psioniczne?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt cze 21, 2005 8:30 pm

Małe postacie mają -2 do siły, on ma tak jakby premie +2 do siły, a siła jest uwazane za najwazniejszą umiejętność więc powinien mieć jakieś -2 do cechy
Ma do zręczności. Postacie małe mają także 'standardowo' +2 do zręczności (porównaj w Monster Manualu).
+2(liczy się jak +4) do siły, +2 do roztropności, -2 do intelektu=premia w wysokości +4 czyli tyle co drowy, gitzerai itd.
Jeśli liczysz w ten sposób to: +2 z siły (liczy się jak +4) -2 dex (liczy się jak -4 jeśli redukuje siłę, patrz DMG) +2 wis -2 int. Wychodzi na 0.
Rozpatruje się jednak zawsze plusy i minusy osobno od wielkości istoty (w tym wypadku również wychodzi na 0).
Wielkość nie jest ani plusem, ani minusem (mniej więcej się wszystko wyrównuje)
Niziołkowe bonusy rasowe (+2 do wspinaczki, skakania itd.), wszystkie oprócz premi do szczęścia, a ta przysługuje tylko lekkostopym. Całkiem długo żyją (przynajmniej dłużej niz Aasimary
Długość życia jest taka sama jak u zwykłych niziołków. Iskrookie nie posiadają plusów do upadania, nie mają plusów do rzutów obronnych (zamienione na telepatię), plusów przeciw strachowi, plusów przy broniach miotanych. W zamian mają dwa atuty: coś w stylu monkey grip i coś w stylu improved grapple.
Mógłbyś dodać te tabelki z poprzedniego postu do pierwszego
Zrobione.
I jedno pytanko, czy mając ten jeden punkt mocy moga wybierać atuty psioniczne?
Tak. Mają podtyp psioniczny, pozwalający na branie atutów psionicznych.

Porównanie na cechach 16, 14, 14, 13, 12, 8

iskrooki psychowojownik (LA+1):
Hp 10
AC (+1 dex +1size)
prędkość 20ft
BAB +0
Grapple +3
Attack +4 (greatsword), ranged +3
Damage 2d6 +6 (raz na walkę +2d6) crit 19/20
Str 16 (+3), Dex 14 (+2), Con 14 (+2), Int 11 (+0), Wis 14 (+2), Cha 8(-1).
Saving throws: +4/+2/+2
atuty: power attack, psionic weapon.
2 pp moc: force screen

człowiek psychowojownik:
Hp 16
AC (+1 dex +1 dodge)
prędkość 30ft
BAB +1
Grapple +4
Attack +5 (greatsword), ranged +3
Damage 2d6 +4 (raz na walkę +2d6) crit 19/20
Str 16 (+3), Dex 14 (+2), Con 14 (+2), Int 13 (+1), Wis 12 (+1), Cha 8(-1).
Saving throws: +5/+2/+1
atuty: weapon focus, dodge, power attack, psionic weapon
2pp, moce: force screen, metaphysical weapon.

iskrooki psychowojowni (LA 0):
Hp 16
AC (+1 dex +1 size)
prędkość 20ft
BAB +1
Grapple +4
Attack +6 (greatsword), ranged +4
Damage 2d6 +4 (raz na walkę +2d6) crit 19/20
Str 16 (+3), Dex 14 (+2), Con 14 (+2), Int 11 (0), Wis 14 (+2), Cha 8(-1).
Saving throws: +5/+2/+2
atuty: weapon focus, power attack, psionic weapon.
3pp, moce: force screen, metaphysical weapon.
------------------

Nie porównuję tutaj ekwipunku. Jest on taki sam, więc nie wpływa na statystykę.
Jeśli się gdzieś pomyliłem, dajcie znać. Wydaje mi się (przynajmniej mechanicznie), że nie ma tu specjalnie różnicy między niziołkiem LA0, a cżłowiekiem (jest natomiast różnica między niziołkiem la+1)
 
Affis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:54 pm

wt cze 21, 2005 9:29 pm

Postacie małe mają także 'standartowo' +2 do zręczności (porównaj w Monster Manualu).

Standardowo, zapomniałem to przez to że operuje na podstawowch rasch, a niziołek i gnom mają minus do siły ale obydwa nie mają bonusu do zręczności. Mea culpa.

Teraz co do panów/pań psychowojowników.


W zamian mają dwa atuty

Ale przepak, Suldarr'essalar Ty muchkinie! Waleczniaki mają zamiast za +1 ze szczęścia tylko jeden premiowy atut! :mrgreen:

defensive strike

Z angielskich podręczników mam tylko core roolbook+FRCS i RoF, tam tego nie ma. Można wiedzieć co to za atut?

Przekonałeś mnie do LA 0, mimo że wydaje mi się, że są trochę potężniejsze od tych z ZK:OŚ i PG.

Ładniej by wyglądało gdybyś napisał co one robiły przez cały czas w FR, w końcu nie pojawił się Arcypion Suldarr'essalar i nie stworzył tej rasy :wink: .

Skoro to rasa do 3.5 to powinieneś napisać czy są literate czy nie, chyba nie skoro mają dużo wspólnego z zjawomyślnym, a one nie są piśmienne. Oczywiście oprócz postaci graczy.

Sporą popularnością cieszy się także szalony Garagos bóg wojny i zniszczenia.

Czym byłaby rasa Suldarr'essalara bez tego boga...

Uwagi techniczne:

Nie poprawiłeś małych literek na wielkie... Czyżby moje uwagi były nie istotne?

Nie pozwla to manifestować mocy, jeśli niziołek nie posiada możliwości manifestowania mocy.

Zjadłeś a w pozwala.

Iskrookie Niziołki zamieszkują lasy regionu Shaar, głównie Shaarwood (widziano niewielkie placówki w Sharawood).

Shaarwood

Shaaran, Gnoll, Sylvan (język Wemików).

Ja ma być po polsku to tłumaczymy:
Shaaran=Shaarski Gnoll=Gnolli Sylvan=Leśny

Imiona: Iskrookie Niziołki nie mają nazwisk. Jedno imię nadają rodzice, a po osiągnięciu pełnoletniości, młody niziołek sam wybiera sobie imie.

imię
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt cze 21, 2005 9:52 pm

Ok, korzystając z przerwy:

Niektórych oficjalnych tłumaczeń nie znam, więc zostawiłem w orginale (postaram się dokończyć tłumaczenie wszystkiego po egzaminach, czyli w weekend);
historia po sesji.
Shaarwood i Sharawood to dwa różne lasy w obrębie Shaaru.

Co się zaś tyczy Garagosa :arrow: mógł być Tempus, ale go nie lubię, a krwiożerczość Garagosa nawet im pasuje :wink:

----------------
Błędy poprawione (mam nadzieję, że wszystkie).
Dzięki za wypunktowanie ich :)

ps. uwagę o błędach, według regulaminu, zwraca się na pw
Uwagi o błędach stylistycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych proszę przekazywać autorowi korzystając z maila lub systemu prywatnych wiadomości
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

czw cze 23, 2005 8:20 pm

Niestety, nie s± tak zrêczne jak inni przedstawiciele tej rasy i s± lekko szalone


przyczepiê siê troszkê do tego ;) Szaleñstwo w D&D uto¿samiane jest z obni¿on± M±rdo¶ci±/Roztropno¶ci± (brr...), a nie Inteligencj±

punkt drugi - dlaczego przyk³adowe postacie maj± zupe³nie ró¿ne zestawy atutów? Je¶li chcesz co¶ prównywaæ, to powiniene¶ daæ w miarê mo¿liwo¶ci identyczne atuty porównywanym postaciom. Do tamtego porównania przyda³aby siê te¿ ju¿ istniej±ca rasa z LA +1 (i nie mowa tu o hobgoblinie, gdy¿ jego LA jest absurdem) np: który¶ z planetouched.

Wielko¶æ nie jest ani plusem, ani minusem (mniej wiêcej siê wszystko wyrównuje)


zazwyczaj owszem, ale nie w tym wypadku. Czerpiesz korzy¶ci z ma³ego rozmiaru (bonusy do AC, hide'a, trafienia), a jedyn± kar± jest mniejsza ni¿ u ¶rednich istot (i to te¿ nie wszystkich, patrz: krasnolud) prêdko¶æ. Dziêki powerful build masz za¶: zwiêkszone obra¿enia wzglêdem innych ma³ych ras (bronie) i +4 do grapple i innych testów opartych na rozmiarze (znowu wzglêdem innych ma³ych ras) - ma³o?

P.S. Ogólnie proponowa³bym zestawienie: sparkeyed halfling vs. planetouched i sparkeyed halfling vs. zwyk³y halfling

Do notki poni¿ej: Pobawiê siê w to w weekend. Póki co nie mam si³y ani czasu :F
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

czw cze 23, 2005 8:42 pm

punkt drugi - dlaczego przykładowe postacie mają zupełnie różne zestawy atutów?
Poprawione.

Poza tym nie rozpatrujesz wielkości jako cechy dającej LA lub nie, tylko zdolność potężna budowa. Przypominam, że oprócz prędkości postać może mniej unieść, zadaje mniejsze obrażenia w walce wręcz, nie dostaje zasięgu przy wzroście o jeden rozmiar (np. czar enlarge person)
P.S. Ogólnie proponowałbym zestawienie: sparkeyed halfling vs. planetouched i sparkeyed halfling vs. zwykły halfling
Jeśli masz czas możesz to rozpisać. Pytanie tylko, który planetouched (zobacz wersję lesser planetouched w PGtF)? Może z Goliatem?
 
Affis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:54 pm

czw cze 23, 2005 9:12 pm

To ja sie tylko troszkę wtrącę. Atuty rasowe, nie spotkałem się z nigdzie z nimi. Gdzie można takie zanleźć? Ja znam tylko atuty ogólne mające w wymaganiach rasę lub region.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

czw cze 23, 2005 9:19 pm

Atuty rasowe znajdziesz między innymi w Races of Stone.
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

ndz cze 26, 2005 6:58 pm

Na prośbę Suldara wklejam tu (właśnie tu) moją postać z sesji Darklorda:

Olivier Hood: Male Human Mnk3/Pal3/Tem1; Medium Humanoid; CR 7;
HD 3d8+4d10+14; hp 53;
Init +0; Spd 20 ft/x3;
AC 24 (+9 armor, +3 shield, +1 natural, +1 deflection), touch 11, flat-footed 24;
BAB/Grapple +6/+13;
Full Atk +11/+6 (1d8+4+1d4[sonic]; 19-20/x2, Longsword+1),
+6/+1 (1d8+3; 20/x3, Composite Longbow (+3 Str)),
+9/+4 (1d6+3; 20/x2, Unarmed Strike);
SQ: Evasion(Ex), Mettle(Su),
AL LG; SV Fort +14, Ref +8, Will +11;
Str 16(+3), Dex 10(+0), Con 14(+2), Int 13(+1), Wis 12(+1), Cha 16(+3);
Skills: Diplomacy +15, Heal +2, Knowledge (nobilty) +2, Knowledge (religion) +2, Listen +7, Perform (dancing) +4, Ride +1, Sense Motive +10, Spellcraft +7, Spot +7, Survival +2.
Feats: Combat Expertise, Stunning Fist, Power Attack, Weapon Focus(Longsword), True Believer, Improved Grapple
Spells: I: 1 (DC12): Bless Weapon
Possessions: gauntlets of ogre power, cloak of resistance+1, full plate+1, shield+1, sonic longsword+1, ring of protection+1, amulet of natural armor+1, potions: Fly, Gaseous Form, Cure Moderate Wounds, 200gp

Abilities:
• Unarmed Strike: You gain the Improved Unarmed Strike feat as a bonus
feat.
• Detect Evil(Sp): At will, as the spell.
• Smite Evil(Su): 1 time per day, you can add +3 to your attack roll; if the creature you strike is evil, you inflict an extra 3 points of damage.
• Lay on Hands(Su): As a standard action, you can heal yourself or someone else. You can cure a total of 9 points of damage per day. These points can also be used to harm undead.
• Aura of Courage(Su): You are immune to fear. All allies within 10 feet of you gain a +4 morale bonus to save against fear effects.
• Divine Health(Ex): You are immune to all diseases, including magical diseases such as mummy rot and lycanthropy.
• Mettle(Su): If you make a successful Will or Fortitude saving throw that would normally reduce the spell's effect, you suffer no effect from the spell at all. Only those spells with a Saving Throw entry of ""Will partial,"" ""Fortitude half,"" or similar entries can be negated through this ability.

If wearing ANY armor or carrying a shield:
• AC Bonus(Ex): Add +1 AC; this bonus is not lost unless you are immobilized or helpless, wearing armor, carrying a shield or carrying a medium/heavy load.
• Flurry of Blows(Ex): As a full attack, you may make one extra attack All attacks made in the round suffer a –2 penalty.
• Fast Movement(Ex): Your speed increases when unarmored.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz cze 26, 2005 8:21 pm

Moja postać z tej samej sesji (robiona na LA 0)

Roscoe: Meżczyzna, Iskrooki niziołek Soluknife 7, Small size humanoid CR 7
HD 7d10+14 (63)
Init +2 Speed 20ft (30ft speed of thoughts)
AC 20 (+7 aromor, +2 dex +1 size)
BAB/Grapple +5/+10
Full Atk +12 (1d8+5+(2 lub 2k6[psionic fist]); 17-20/x2,keen (bastard) mindblade+1),
AL CN; SV Fort +5, Ref +8, Will +6;
Str 20(+5), Dex 14(+2), Con 14(+2), Int 8(-1), Wis 10(+0), Cha 11(+0);
Skills: Climb +6, Hide +8, Jump +8, Listen +7, move silently +9, tumble +6
Feats: Wild talent, Weapon focus (Mindblade), Speed of thoughts, Power attack, Exotic weapon proficiency (bastard sword), psionic weapon.
Possessions: gauntlets of ogre power, cloak of resistance+1, Silent moves mithril chain shirt +3, pony.
Special Abilities:
Telepathy (35ft, 3 osoby max): Roscoe może komunikować się z każdą istotą w promieniu 10.5 metra, której język zna. Jeśli rozmówca nie posiada zdolności telepatycznych, nie może w ten sam sposób odpowiadać.

Na sesji moja postać była typowym wojownikiem, zadającym najwiecej obrażeń. Jednakze walczyliśmy głównie z mięsem armatnim. Przy potężniejszych przeciwnikach (CR 7) trafiałbym tylko na 18+ (nie trafiłem ani razu).

Haer', jeśli będzie Ci sie chciało, byłbym wdzięczny jakbyś mógł rozpisać jakiegoś niziołka.
 
Ziben
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 155
Rejestracja: sob maja 10, 2003 9:19 pm

czw lip 14, 2005 12:44 am

Suldarr'essalar bardzo ciekawa rasa. Chcialbym cie prosic bys jako jej autor napisal mi co trzeba by usunac, aby ta rasa byla zbalansowana z rasami 3 edycyjnymi. Bo z tego co wiem to obecny jej wzor jest robiony na 3.5.
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

czw lip 14, 2005 2:47 pm

Haer', je¶li bêdzie Ci sie chcia³o, by³bym wdziêczny jakby¶ móg³ rozpisaæ jakiego¶ nizio³ka.

ups sorki - temat mi umkn±³ swojego czasu :oops: ...rozpiskê dam na jutro.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt lip 15, 2005 5:27 pm

<!--QuoteBegin-Ziben+-->
Ziben pisze:
<!--QuoteEBegin-->Suldarr'essalar bardzo ciekawa rasa. Chcialbym cie prosic bys jako jej autor napisal mi co trzeba by usunac, aby ta rasa byla zbalansowana z rasami 3 edycyjnymi. Bo z tego co wiem to obecny jej wzor jest robiony na 3.5.
Coz, musialbys usunac potezna budowe i dac rozmiar sredni, co zabija te rase :(
Jednakze, grajac tak na 3.25 :wink: trzeba usunac naturalna psionicznosc, dodac jedna moc psioniczna (np. kameleon, 3 razy dziennie) i jeden atak i jeden styl obronny walki psionicznej (ten, ktory zmniejszal sile i najskuteczniejszy styl obronny przed nim), no i oczywiscie LA +1.
 
Ziben
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 155
Rejestracja: sob maja 10, 2003 9:19 pm

sob lip 16, 2005 1:12 am

<!--QuoteBegin-Suldarr'essalar+-->
Suldarr'essalar pisze:
<!--QuoteEBegin-->trzeba usunac naturalna psionicznosc, dodac jedna moc psioniczna (np. kameleon, 3 razy dziennie)

Nie uwarzasz ze zdolnosc np.kameleon, 3 razy dziennie jest troche za mocna?Przeciez nawet gnom glebinowy ma 3 rozne czary po razie dziennie(jedne slabe, inne mocne).
A moze tak usunac naturalny psionizm oraz plusy do umiejetnosci i tyle wystarczy??
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

sob lip 16, 2005 10:59 am

Merkan CN male halfling soulknife 7

str 15
con 14
Dex 15
Int 10
Wis 13
Cha 8

HP 7d10 + 14 = 57 HP
AC 21 [+7 armor, +2 dex, +1 size, +1 deflection]
Speed 20 [30]
Init +2
BaB/Grapple +5/+3
Attack: +1 lucky mindblade +10 melee (1d6+3 [+2d6-psionic weapon, +2d8-psychic strike] 19-20/x2) or +1 lucky mindblade +11 ranged (1d6+3 [+2d6-psionic weapon, +2d8-psychic strike] 19-20/x2)
Fort* +5 Ref* +8 Will* +7
*+2 vs. fear
Class Features: mind blade, throw mind blade, psychic strike +2d8, +1 mind blade, free draw, shape mind blade, mind blade enhancement +1
Skills Climb +13 Concentration +12 Listen +3 Jump +3 Move Silently +14 Hide +21
Feats: weapon focus (mind blade), wild talent, speed of thought, power attack, psionic weapon, psionic meditation
Equipment: shadow mithril chainshirt +3, gauntlets of ogre power, ring of protection +1


Oto nizio³, który mia³ byæ na wczoraj, ale mi siê usnê³o ;) Czy jest lepszy/gorszy oceñcie sami.
Odno¶nie HP - przyjmowa³em ¶redni± liczbê, najwyra¼niej Sul poda³ HPki swojej postaci, st±d róznica. Poza tym Sulowi wkrad³ siê drobny b³±d w AC - powinien mieæ 20 (z czego to +3 nie jest deflection, tylko armor enhancement, ergo samo armor ma +7)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt wrz 06, 2005 3:33 pm

Po kilku testach proponuję następujące zmiany:
cechy: +2 dex, -2 int, -2 wis
wyrzucenie premii do nasłuchiwania
dodane: Iskrookie niziołki mogą wybrać atut psicrystal affinity oraz psicrystal containment nawet jeśli nie spełniają wymagań poziomów manifestera. Wszystkie poziomy w dowolnych klasach brane są pod uwagę przy określaniu mocy psikryształu.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt kwie 03, 2007 4:19 pm

Poprawiłem troszkę rozpiskę, dodałem brakujące tabele i uzupełniłem informacje fabularne o rasie.<br />Można się teraz sporo dowiedzieć o rasie. Jej zwyczajach, charakterystycznych rzeczach, typowym zachowaniu i kulturze.<br /><br />Mam nadzieję, że dodany opis sprawi, że rasa nabierze więcej koloru i stanie się atrakcyjnym kąskiem nie tylko dla munchkinów, ale także dla roleplay'owców, a także podda mistrzom gry pomysły na wykorzystanie ich w swoich przygodach.<br /><br />Dajcie znać co sądzicie o rasie. <br />Czy informacje "trzymają się kupy"? Są spójne i pasują do rasy?
 
Wuwunio
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 9:09 pm

pt kwie 06, 2007 2:47 pm

Brawo Suld BRAWO !!<br /><br />Rasa bardzo klimatyczna!! Wysz³a moim skromnym zdaniem wspaniale!!<br />Chcia³bym tylko wiedzieæ kilka rzeczy....Czy mówi±c SoulKnife masz na my¶le ostrze Duszy z Podrêcznika Psioniki ?? bo je¶li tak to nie masz szans na 1 poziomie Barba zrobiæ z niego 7 poziomowego SoulKnifa --- wymagania -- 9+ pkt mocy/umiejêtno¶ci itd itd itd....Prosze o wyja¶nienia..

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości