Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Durza
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 11:28 am

Kapłan Pelora (Leczenie i Ochrona drużyny)

pn cze 29, 2009 12:06 am

Witam serdecznie wszystkich, takie pytanie, zmaierzam zagrać dobrym Kapłanem Pelora, który bedzie leczył lub bronił towarzyszy i mnie przed obrażeniami. Zaczynam od 1lvl. (3.0) JAk mam postępowac dalej w rozwijaniu mojej postaci. Gram człowiekiem (a może powinienem zagrac kimś innym?)

Mój build jest taki:

Cechy:
Sił:15
Zr:14
Bd:15
Int:14
Md:18
Cha:15

Umiejetności:
Czarostwo:6
Dyplomacja:8 (+2 od Mistrza Podziemi :P)
Koncentracja:2
Leczenie:8
Profesji:4 i Rzemiosła:2 nie wybierałem
Wiedza (religia, tajemna):6
Wróżenie:6

Atuty:
Uniki
Szybkie wyciąganie broni

Domeny: Dobra, Leczenia

Co tu mam pozmieniać, dodac, na co patrzec dalej jakie prestiżówki, jak grac też

Ps: Prosze dawac mi polskie nazywy i podręczniki w jakich masz szukać info.
 
Awatar użytkownika
Tomeg
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 232
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 12:32 pm

pn cze 29, 2009 9:40 am

W 3.0 ci nie pomogę, jednak mówiąc szczerze, masz bardzo dobre rzuty. W sumie to nawet nie wiem, jak udało ci się je uzyskać, musisz mieć strasznego farta, ale MG jest pobłażliwy i daje rzucać tak długo, aż uzyska się powyższy rezultat, co według mnie też nie jest dobre.
 
Awatar użytkownika
Avarall
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 111
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 12:00 am

pn cze 29, 2009 10:16 am

Tomeg pisze:
W 3.0 ci nie pomogę, jednak mówiąc szczerze, masz bardzo dobre rzuty. W sumie to nawet nie wiem, jak udało ci się je uzyskać, musisz mieć strasznego farta, ale MG jest pobłażliwy i daje rzucać tak długo, aż uzyska się powyższy rezultat, co według mnie też nie jest dobre.


Hej, z rzutami różnie bywa. :wink: Nie musiał powtarzać rzutów.
Ja kiedyś, gdy tworzyłem druida miałem rzuty (uczciwe, rzecz jasna): 18, 18, 18, 14, 12, 8. Czasami staty są beznadziejne, czasami strasznie wysokie, to jest urok rzutów.
Co do postaci, która leczy i wspomaga nie potrzeba jakichś klas prestiżowych. I leczenie i dobre wspomaganie uzyskasz dzięki magii objawień. Przejrzałem "Obrońców Wiary" trochę pobieżnie i nie znalazłem ciekawszej prestiżówki do tego się nadającej.
Staty masz naprawdę fajne i postać będzie mocna.
Co do atutów: szybkie wyciąganie broni IMO jest całkowicie zbędne. I tak nie będziesz się pierwszy rzucał do walki skoro masz zamiar wspomagać innych. Uniki jeszcze mogą ujść. Chociaż na obecną chwilę nie mogę jakoś wymyślić, jaki by atut wziąć miast szybkiego wyciągania broni.
 
Awatar użytkownika
wsiour
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: sob lip 19, 2008 12:48 pm

pn cze 29, 2009 11:26 am

Może ruchliwość? Dla kapłana zasuwającego po polu bitwy i leczącego towarzyszy w czasie walki taki atut może się przydać.

I zapytaj się MG, czy nie pozwoliłby ci wziąć prestiżówki Pan Poranka Lathandera z Przewodnika Gracza po Faerunie (z tym, że odnosiłaby się ona do Pelora, nie do Lathandera). Niestety jest ona do 3.5
 
Awatar użytkownika
Durza
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 11:28 am

pn cze 29, 2009 11:33 am

Co do rzutów, to był pierwszy rzut, nie robiłem drugiego :razz:

Myślałem nad rzucaniem w walce, co o tym myślicie. Brałem szybkie wyciąganie by też coś walczyć, żeby jednak pomagac tez moim obrażeniami.
 
Awatar użytkownika
wsiour
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: sob lip 19, 2008 12:48 pm

pn cze 29, 2009 11:49 am

Na początku gry bardziej przyda ci się większa ilość KP przy przechodzeniu przez obszar zagrożenia wrogów wynikająca z Ruchliwości, niż premia do Koncentracji. A walczyć i tak pewnie nie będziesz za dużo, bo kapłan w porównaniu do wojownika jest strasznie słaby. Co najwyżej możesz próbować flankować przeciwników, a do tego przydaje się ruchliwość.
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

pn cze 29, 2009 2:49 pm

Sugeruję lecieć w Szpitalnika z Obrońców Wiary - pełny BAB, pełna progresja czarów i dodatkowe bonusy. Legalny przepak :P Ta prestiżówka da mocne zaplecze militarne, potem można się zastanowić np. nad Kontemplującym, który trochę wzmocni możliwości czarowania. Zamiast Profesji i Rzemiosła wejdź w Jeździectwo i powinieneś się bezproblemowo zakwalifikować - ale warto sprawdzić, bo piszę z pamięci ;)

Szybkiego Wyciągania Broni nie weźmiesz na razie, bo nie spełniasz wymagań. Uniki to słaby atut i nie opłaca się go brać, jeżeli nie celuje się w ataki z doskoku albo prestiże. Sprawdź wymagania Szpitalnika i zobacz, czy nie ma tam jakichś atutów, które możesz wziąć od razu. Jeśli nie, proponuję Błyskawiczny Refleks i Poprawioną inicjatywę - z tym drugim nigdy nie wyjdzie się źle, a pierwsze poprawi ci najsłabszy rzut obronny. Masz szanse być niezłym fajterem ;)
 
Shillelagh wielder
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 12, 2009 10:34 pm

pn cze 29, 2009 3:13 pm

Też miałem polecić Szpitalnika, jednak nie napisałem - ktoś mógłby mnie oskarżyć o ciągłe polecanie jednej prestiżówki dla kapłana :?

Poza tym nie wiem czy nikt nie zwraca uwagi na kodeks wg. którego musi postępować szpitalnik. "(...)dzielą się wszystkimi dobrami, ofiarowując zakonowi to co jest im zbędne.(...)". Czy to nie oznacza że szpitalnik zdobywszy duży skarb nie powinien (w całości) go sprzedawać, tylko oddać zakonowi? I ilu graczy odgrywając szpitalnika bierze to pod uwagę? :wink:
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pn cze 29, 2009 3:15 pm

Shillelagh wielder pisze:
ofiarowując zakonowi to co jest im zbędne.
A jak dla mnie cały zdobyty skarb będzie niezbędny? W takim przypadku chyba nie muszę nic oddawać? ;F
 
Awatar użytkownika
wsiour
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: sob lip 19, 2008 12:48 pm

pn cze 29, 2009 3:25 pm

Ale to jest złe i psuje zabawę. Chcesz mocy i potęgi? Płać na zakon. Poniżej podajemy numer konta. Ofiary można składać także za pomocą SMS-a.
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

pn cze 29, 2009 3:50 pm

Wziąłeś IMO za dużo roztropności, zamień z siłą.

Atuty: Weź potężny atak i rzucanie w walce.

Domeny: Siły i Słońca.

Przy najbliższej możliwości przejdź na szpitalnika.

W 3.0 najlepszy wybór.
 
Shillelagh wielder
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 12, 2009 10:34 pm

pn cze 29, 2009 3:58 pm

Ammanas pisze:
Shillelagh wielder pisze:
ofiarowując zakonowi to co jest im zbędne.
A jak dla mnie cały zdobyty skarb będzie niezbędny? W takim przypadku chyba nie muszę nic oddawać? ;F


Wiesz, (wg. mnie) ta prestiżówka jest dlatego tak potężna, że ma takie obostrzenia dotyczące łupu :razz:


VoBono pisze:

Weź potężny atak i rzucanie w walce.

Domeny: Siły i Słońca.



VoBono, a po co atut Rzucanie w walce? Przecież on jest paskudnie słaby, ja bym go brał tylko jeśli byłby wymaganiem do klasy prestiżowej.

Z tymi domenami dobrze piszesz, jednak wydaje mi się że Durza chciał wziąć te domeny, bo pasują do jego postaci.

Poza tym na wyższych poziomach wszedłbym na Hierofantę i wziął zdolność Duchowy zasięg. W połączeniu z czarami Ściana wiatru i Pole nieżycia daje możliwość walenia czarów Krzywda będąc samemu niewrażliwym na wrogie ciosy. Pozostaje tylko kwestia wrogich spellcasterów :wink:
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

pn cze 29, 2009 4:29 pm

VoBono pisze:
Wziąłeś IMO za dużo roztropności, zamień z siłą.

LOLWUT? Słucham? Roztropność kapłanem pakuje się do maksa niezależnie od poziomu i buildu (za wyjątkiem multiklasów), bo to się zwyczajnie bardziej opłaca. A jeśli się mylę, to proszę to udowodnić na przykładach.

Co nie zmienia faktu, że podniesienie na 4 poziomie Siły zamiast Roztropności to dobry pomysł.
VoBono pisze:
Atuty: Weź potężny atak

Całkowicie nieprzydatne na 1 poziomie, bo ma BAB 0.
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

pn cze 29, 2009 4:35 pm

Podaję na przykładach.

Może na 1 nieprzdatne, ale na dalszych już owszem. Przykłąd poniżej to poziom 3.

Załóżmy, że Str zostawił jak jest, i nie wziął PA. Domeny zostawił jakie były. Zakładając, że rzucił na siebie błogosławieństwo, Bull's strenght i Divines Favour, buzdyganem trzymanym w dwóch rękach zada 1k8+8 przy premii do ataku +6.

Zakłądając jednak, że zastosował podane przeze mnie zmiany, to przy tej samej magii zada 1k8+16 z premią +6 do testu ataku.

Większa roztropność na 3 poziomie da mu: Nic.
Większa siła i PA na 3 poziomie da mu: +8 do obrażeń. Straci: Nic.

IMO wybór nie jest trudny.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pn cze 29, 2009 5:15 pm

PA w 3.0 jest średni.
Wybór wyższej siły od mądrości w sytuacji gdy buduje się kapłana na drugą linię (bo tam jest ktoś zajmujący się leczeniem i ochroną), czyli czarującego a nie walczącego, też jest dziwny ;F
Inwestowanie w Wis jest zawsze bardziej opłacalne w długim okresie.
 
Awatar użytkownika
Durza
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 11:28 am

pn cze 29, 2009 5:21 pm

Sorry ale ja nie chce zadawać obrażeń tylko je leczyć.
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

pn cze 29, 2009 5:23 pm

Hmm... Przyznaję się do błędu. Niemniej jednak na wyższych poziomach może bardzo żałować, że ma niższą Rzt. Zależy też, jak zamierza tym kapłanem grać - przy nacisku na casting Rzt bardziej mu się przyda. No, i mamy Boską Moc, która w 3.0 daje Si 18. Wiele zależy od tego, jakie poziomy spodziewa się Durza osiągnąć. Jeżeli powiedzmy ósmy wzwyż, to wg mnie lepiej przeboleć te nieco słabsze pierwsze poziomy. Jeżeli nie, masz absolutną rację co do zamiany tych atrybutów.

Co do samej broni - bodajże w Księdze Broni i Ekwipunku była dwuręczna wersja buzdygany, zadająca 1k10 obrażeń. Na 3 poziomie wzięcie Potężnego Ataku to dobry pomysł.

I osobiście stwierdzam, że morgensztern jest o wiele lepszy od ciężkiego buzdyganu. Lżejszy, tańszy, ma taką samą kostkę obrażeń i dwa ich rodzaje (miażdżone i kłute). Poza tym, prawdziwe słońce ma promienie, prawda? ;)

EDIT:
Durza pisze:
Sorry ale ja nie chce zadawać obrażeń tylko je leczyć.

No, to jednak na moje wychodzi ;)

[hide="Propronowane rozwiązanie"]
Człowiek
Atrybuty jak w pierwszym poście, +1 do Siły na 4 poziomie, resztę pakować w Rzt
Wojownik 2 / Kapłan 3 / Szpitalnik 10 / Kontemplujący 5

Domeny: Siła, Słońce, Gloria (z Kontemplującego jako dodatkowa domena)

Umiejętności: Jeździectwo 5, Postępowanie ze zwierzętami 5, Wiedza (religia) 13 <- wymagania do prestiży, reszta wedle uznania

Atuty: Walka z Wierzchowca, Atak w przelocie (<-wymagania); Potężny Atak, Poprawiona Inicjatywa - pozostaje 9 atutów do rozdysponowania

Zalety: BAB +16, dziewiąty krąg czarów, odporność na trucizny i choroby, sporo atutów, spore możliwości leczenia, mocne RO (dzięki domenie)

Wady: Poziom czarującego 18 (tracimy dwa przez poziomy Woja), wymaganie specjalne Kontemplującego, interpretacja kodu Szpitalnika. Innych nie widzę ;)
[/hide]

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości