Zrodzony z fantastyki

 
LightFencer
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 169
Rejestracja: pt lis 11, 2005 8:31 pm

Phantomai [Ed. 3,5]

ndz lis 27, 2005 1:32 pm

Phantomai

Phantomai są dziećmi humanoidów, którzy zostali wcześniej opętani przez demony, diabły lub inne potwory. To zajście pozostawia na umyśle ofiar skazę, w postaci szaleństwa i uśpionego ułamka mocy agresora. Phantomai otrzymują obie te cechy, ale skumulowane.
Nie sposób jest scharakteryzować osobowość Phantomai. Każdy z nich jest inny, nawet w obrębie jednej rasy. Każdego trawi inny strach, który znacznie odbija się na jego życiu. Większość jednak z nich jest dość skryta w sobie, acz inteligentna. Przeważnie są samotnikami, lecz nie chcą się afiszować ze swą odmiennością, więc nie opuszczają swych pierwotnych domów i wiodą życie jak inni w ich otoczeniu.
Najczęściej ich inność zostaje odkryta, gdy zaczynają dojrzewać. Wtedy to uaktywnia się ich piętno. Wtedy to też większość z nich umiera, na wiejskich stosach, podpalona po szybkim procesie. Wraz z tym piętnem zaczynają widzieć rzeczy, normalnie dla innych niewidoczne. Zaczynają widzieć zjawy, zawisając między światem żywych a zmarłych.
Kiedy okres dojrzewania kończy się już, w ich organizmach, zachodzą pewne zauważalne zmiany. Zaczynają blednąć i chudnąć, co spowodowane jest tym, że dusza coraz słabiej trzyma się ich ciała. Ich oczy stają się z wiekiem coraz bardziej szare, a włosy siwieją, po czym wypadają dużo wcześniej niż u innych przedstawicieli ich rasy. Pod koniec swego życia stają się bardzo podobni do cielesnych nieumarłych, którymi de facto stać się nie mogą.
Kiedy zaczynają widzieć zjawy, słyszeć ich głosy, dowiadują się także jednego jedynego faktu, który jeszcze trzyma ich na tym świecie. Hamuje przed odebraniem sobie życia. Wiedzą, że kiedy umrą, zostaną skazani na wieczną tułaczkę po świecie jako duchy.
Nie mają oni skłonności do żadnego konkretnego charakteru.


Tworzenie Phantomai:

Phantomai jest szablonem, który można nałożyć na każdego Humanoid lub Humanoid – potwora. Od tej pory stworzenie, na które nałożony jest ten szablon nazywane będzie istotą bazową.
Phantomai korzysta ze wszystkich cech stworzenia bazowego, z zmianami zaznaczonymi niżej.

Specjalne zdolności:

Każdy Phantomai jest zmuszony do wyboru jednej z niżej podanych fobii. Są one odzwierciedleniem zmian, które zaszły w psychice ich rodziców a następnie przeszły na nich. Strach ten jest nawet silniejszy, niż w pierwotnych nosicielach. Za każdy punkt ujemnego modyfikatora wynikającego z wartości roztropności, postać jest zobowiązana wybrać następną, aż do maksymalnie 4 fobii. Nie może posiadać strachu, która jest przeciwieństwem jednego z już posiadanych. Np. Posiadając strach przed światłem – nie można wybrać strachu przed ciemnością.
Słońce – Phantomai z tym rodzajem fobii wie, że piętno, które nosi w duszy, jest piętnem zła, a dobro uosabia ze światłem. Boi się spotkania z sądem dobra, dlatego pozostaje w cieniach, które są niejako jego naturą. Stara się unikać wszelkich kontaktów z światłem, a przede wszystkim słońcem. Jego skóra i oczy stają się bardziej wrażliwe na światło i wystawiony na bezpośrednie oddziaływanie słońca, lub czar światło dnia, otrzymuje nienazwaną karę do wszystkich testów o wysokości -2, oraz przez 1k4 rundy może wykonywać tylko akcje cząstkowe. Jego przywiązanie do ciemności, pozwala mu w zamian za te niedogodności na użycie czaru większa ciemność, raz na dzień.
Ciemność – To z ciemności wyłaniają się demony. To ciemność skrywa wszystkie stworzenia nocy. Ciemność jest wszędzie. Fakt ten tak przeraża Phantomai, że uczy się on wywoływać światło raz na dzień, analogicznie do czaru światło dnia, żeby nigdy żaden demon nie mógł się zakraść niezauważenie do niego dzięki osłonie nocy. Jednak przez to traci zdolność do widzenia w ciemności, którą to posiadają inni tacy jak on.
Płeć przeciwna – Niektórzy Phantomai, którzy znali swych rodziców, którzy zdali sobie sprawę z natury swej inności, zaczynają się panicznie bać bliskości, osób płci przeciwnej. Bo w końcu są oni sami tworem miłości, tworem związku między kobietą a mężczyzną. Boją się by nie przekazać swego piętna dalej, dla swoich dzieci, by nie musiały one znosić takiego życia. Przez to otrzymuje on karę o wysokości -2 do testów opartych na charyzmie w stosunku do osobników płci przeciwnej. Może on używać czaru wstrzymanie osoby raz dziennie, ale tylko względem osób względem, których otrzymuje wcześniej podaną karę.
Robactwo – Phantomai opętani tą fobią, są owładnięci panicznym strachem przeciw każdego typu robactwie. Boją się oni nawet muchy, latającej pod sufitem. Ten paniczny strach powoduje, że zbierają oni wiedzę, jak się ochronić przed obiektem swego lęku. Otrzymują oni karę do testów ataku w stosunku do robactwa, aby rzucić czar w ich obecności musi zdać test na koncentrację o ST równym 15. Może on w zamian za to 3 + modyfikator z intelektu razy dziennie używać zdolności, która nie pozwala się zbliżyć do niego robactwu na odległość bliższą niż 9 metrów.

Każdy Phantomai nosi w sobie piętno. Znajduje się na granicy życia i śmierci, otchłani i planu materialnego z tego powodu posiada specjalne zdolności.
Potrafi widzieć dusze zmarłych, które nie dotarły jeszcze do królestwa swego boga, lub zostały skazane na wieczne potępienie. Ta umiejętność działa analogicznie do czaru prawdziwe widzenie, z tym wyjątkiem, że pozwala tylko na widzenie istot eterycznych oraz niewidzialnych. Phantomai nie posiada pełnej nad tą właściwością kontroli i może ona sama zadziałać w losowych sytuacjach(przy decyzji MG). Opanowanie wymaga RO na Wolę, o ST 20. Niekontrolowane włączenie tej zdolności to akcja darmowa. Jeśli zaś phantomai dobrowolnie chce jej użyć, musi poświęcić na to akcje całorundową. Zakończenie działania tej mocy, to również akcja całorundowa.
Jeśli zobaczy on dzięki tej zdolności zjawę, musi wykonać RO na wolę o ST 10, jeśli rzut się nie powiedzie staje on się wstrząśnięty. Efekt ten utrzymuje się przez cały czas, kiedy widzi on zjawę i na pięć rund po tym. Jeśli RO powiedzie się, staję on się odporny na strach, który wywołuje w nim dana zjawa na 24 godziny. Korzystając z tej zdolności może zyskać premię +4 do wszystkich testów wiedzy.

Nie może stać się cielesnym nieumarłym. Jego więź duszy z ciałem jest zbyt słaba.

Po śmierci automatycznie należy nałożyć na niego szablon Ghost**, z tym jednak wyjątkiem, że jego roztropność ulega zmniejszeniu o 4. Może przez to zyskać dodatkowe fobie.

Zyskuje on premię +2 do rzutów obronnych przeciwko efektom mogącym wywołać śmierć. Wie on, co czeka go po drugiej stronie i woli nadal pozostać żywy niż błąkać się wiecznie.

Dojrzałość osiąga w tym samym czasie, co inni przedstawiciele jego rasy, lecz umiera dwa razy szybciej. Starzenie cielesne następuje również dwa razy szybciej, lecz premie do atrybutów psychicznych otrzymuje normalnie.

Atrybuty: Int +2, Cha -2

Typ: Phantomai są rodowitymi przybyszami.

SW: +1

LA: +1
*Zasady opętania znajdują się w podręczniku „Księga Plugawego Zła”(Book of Vile Darkness)
**Szablon ten znajduje się w Podręczniku „Ghostwalk”.


- - - -

Tak, jak przy poprzedniej pracy, którą tu zamieściłem, tak i teraz oznajmiam że jest to dopiero wersja beta szablonu.
Zamieściłem tylko cztery przykładowe fobie, żeby pokazać jak mają one mniej więcej wyglądać. Inne zależne są już od postaci. Jeśli będzie trzeba mogę zrobić ich więcej.

Pozdrawiam i proszę o kontruktywną krytykę.
LF
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

ndz lis 27, 2005 2:22 pm

Praca prezentuje się dosyć ciekawie, a tym, do czego można się przyczepić, są głównie styl (momentami pojawiają się różne błędy) i język. Chodzi tu głównie o wykorzystane sformułowania - warto by je dopasować do szablonu (np. "efekty powodujące śmierć" zamienić na "efekty zabójcze", "nekromantyczne efekty śmierci" czy coś w ten deseń). Dobrze byłoby też zrobić coś ze zdaniami tego typu:
są owładnięci panicznym strachem przeciw każdego typu robactwie

Wygląda to jakoś tak nie po polskiemu.
można nałożyć na każdego Humanoid lub Humanoid – potwora

To się odmienia. Radziłbym też zlikwidować, a przynajmniej ograniczyć powtórzenia - "inność" można zamienić z "odmiennością", "obcością", "nienaturalnością" itp.

Jeśli chodzi o inne elementy pracy:

- fobie - na razie nie są to o tyle fobie, co kombinacje premii i wad. Może lepiej jakoś je zmodyfikować? Tak jak napisałeś, jest ich przy tym dość niewiele i przydałoby się wypisać więcej przykładów.
- modyfikatory rasowe - karę do Cha rozumiem, ale z czego wynika premia do Int?
- premia do Wiedzy wydaje się nieco dziwna. Co jest jej przyczyną? Akurat to łatwo uzasadnić, wprowadzając wątek nekromancji, spirytyzmu - rozmawiania z umarłymi, nasłuchiwania ich podszeptów. Dobrze byłoby jednak coś więcej o tym napisać.
- sam motyw przestrachu po zobaczeniu zjawy - ST jest zbyt niskie (10?), a zdolność mało precyzyjna. Chodzi Ci o zjawę - nieumarłego, czy może ogólnie o bezcielesnych nieumarłych? A może dowolne duchy (również te nie-nieumarłe, jak w Ghostwalk)?

Ogólnie pomysł nie jest zły, ale wymaga jeszcze dopracowania i korekty. Brakuje tu też czegoś więcej - ciężko sprecyzować, ale praca wydaje się niepełna. Może dodaj jakieś informacje dodatkowe albo szerzej opisz uczucia i mentalność takich phantomai? Tak czy inaczej, życzę powodzenia.
 
Awatar użytkownika
Quincy
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 106
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 9:01 pm

śr lis 30, 2005 4:07 pm

Ciekawe, jeszcze tego nie było. Jest jednak jedno "ale", mianowicie potrzeba tutaj więcej szczegółów. Ten temat wymaga bardziej dopracowanych opisów i dużo więcej fobii.
W gruncie rzeczy jednak podoba mi się. :spoko:
 
Awatar użytkownika
DRAGAN CZERWONOSKRZYDŁY
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 123
Rejestracja: pt cze 17, 2005 7:11 pm

czw sty 19, 2006 11:13 am

Bardzo klimatyczna rasa.
Naprawdę mi się podoba i jestem pod wrażeniem.
Mam nadzieję, że zastosujesz się do powyższych rad i poprawisz ją jeszcze.
Przedewzystkim przydałoby się fięcej fobi.

Ocena 5/6. Dobra rasa dobra ocena.

Z wyrazami szacunku DRAGAN CZERWONOSKRZYDŁY
 
Awatar użytkownika
Aruik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 111
Rejestracja: śr maja 25, 2005 8:40 pm

czw sty 19, 2006 11:54 am

Hmm...

Opowiem wam historie o pewnym redaktorze,
któremu na imie było Zsu.
Gdy tylko stwierdził że wam pomoże,
nie było w temacie poprawiać nic już...
- i niech mu tak dalej dopomóż Bóg...

No więc tak dla uściślenia, wszystkie ewentualne poprawki zostały powiedziane, co do fobiii to może:

-> chałas, tłum - kiedy tylko znajdze się pośrud ludzi przypomina sobie o przyszeptach zjaw i zaczyna odczuwać paniczny lęk przed ich pojawieniem (w tłumie kara -4 do Cha; +2 do Nasłuchiwania)
-> powiew chłodu - zimno zblirza do śmierci. Każdy chłodniejszy powiew powoduje drgawki strachu na twoim ciele, podobne do tych powodowanych mrożącym dotykiem zjaw. Podwyższenie minimalnej temperatury o 10, 15 stopni lub Kara -2 do S w warunkach 0 i poniżej.

Pozatym to licze na poprawki i zwieńczenie tego wspaniałego pomysłu.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości