Phantomai
Phantomai są dziećmi humanoidów, którzy zostali wcześniej opętani przez demony, diabły lub inne potwory. To zajście pozostawia na umyśle ofiar skazę, w postaci szaleństwa i uśpionego ułamka mocy agresora. Phantomai otrzymują obie te cechy, ale skumulowane.
Nie sposób jest scharakteryzować osobowość Phantomai. Każdy z nich jest inny, nawet w obrębie jednej rasy. Każdego trawi inny strach, który znacznie odbija się na jego życiu. Większość jednak z nich jest dość skryta w sobie, acz inteligentna. Przeważnie są samotnikami, lecz nie chcą się afiszować ze swą odmiennością, więc nie opuszczają swych pierwotnych domów i wiodą życie jak inni w ich otoczeniu.
Najczęściej ich inność zostaje odkryta, gdy zaczynają dojrzewać. Wtedy to uaktywnia się ich piętno. Wtedy to też większość z nich umiera, na wiejskich stosach, podpalona po szybkim procesie. Wraz z tym piętnem zaczynają widzieć rzeczy, normalnie dla innych niewidoczne. Zaczynają widzieć zjawy, zawisając między światem żywych a zmarłych.
Kiedy okres dojrzewania kończy się już, w ich organizmach, zachodzą pewne zauważalne zmiany. Zaczynają blednąć i chudnąć, co spowodowane jest tym, że dusza coraz słabiej trzyma się ich ciała. Ich oczy stają się z wiekiem coraz bardziej szare, a włosy siwieją, po czym wypadają dużo wcześniej niż u innych przedstawicieli ich rasy. Pod koniec swego życia stają się bardzo podobni do cielesnych nieumarłych, którymi de facto stać się nie mogą.
Kiedy zaczynają widzieć zjawy, słyszeć ich głosy, dowiadują się także jednego jedynego faktu, który jeszcze trzyma ich na tym świecie. Hamuje przed odebraniem sobie życia. Wiedzą, że kiedy umrą, zostaną skazani na wieczną tułaczkę po świecie jako duchy.
Nie mają oni skłonności do żadnego konkretnego charakteru.
Tworzenie Phantomai:
Phantomai jest szablonem, który można nałożyć na każdego Humanoid lub Humanoid – potwora. Od tej pory stworzenie, na które nałożony jest ten szablon nazywane będzie istotą bazową.
Phantomai korzysta ze wszystkich cech stworzenia bazowego, z zmianami zaznaczonymi niżej.
Specjalne zdolności:
Każdy Phantomai jest zmuszony do wyboru jednej z niżej podanych fobii. Są one odzwierciedleniem zmian, które zaszły w psychice ich rodziców a następnie przeszły na nich. Strach ten jest nawet silniejszy, niż w pierwotnych nosicielach. Za każdy punkt ujemnego modyfikatora wynikającego z wartości roztropności, postać jest zobowiązana wybrać następną, aż do maksymalnie 4 fobii. Nie może posiadać strachu, która jest przeciwieństwem jednego z już posiadanych. Np. Posiadając strach przed światłem – nie można wybrać strachu przed ciemnością.
Słońce – Phantomai z tym rodzajem fobii wie, że piętno, które nosi w duszy, jest piętnem zła, a dobro uosabia ze światłem. Boi się spotkania z sądem dobra, dlatego pozostaje w cieniach, które są niejako jego naturą. Stara się unikać wszelkich kontaktów z światłem, a przede wszystkim słońcem. Jego skóra i oczy stają się bardziej wrażliwe na światło i wystawiony na bezpośrednie oddziaływanie słońca, lub czar światło dnia, otrzymuje nienazwaną karę do wszystkich testów o wysokości -2, oraz przez 1k4 rundy może wykonywać tylko akcje cząstkowe. Jego przywiązanie do ciemności, pozwala mu w zamian za te niedogodności na użycie czaru większa ciemność, raz na dzień.
Ciemność – To z ciemności wyłaniają się demony. To ciemność skrywa wszystkie stworzenia nocy. Ciemność jest wszędzie. Fakt ten tak przeraża Phantomai, że uczy się on wywoływać światło raz na dzień, analogicznie do czaru światło dnia, żeby nigdy żaden demon nie mógł się zakraść niezauważenie do niego dzięki osłonie nocy. Jednak przez to traci zdolność do widzenia w ciemności, którą to posiadają inni tacy jak on.
Płeć przeciwna – Niektórzy Phantomai, którzy znali swych rodziców, którzy zdali sobie sprawę z natury swej inności, zaczynają się panicznie bać bliskości, osób płci przeciwnej. Bo w końcu są oni sami tworem miłości, tworem związku między kobietą a mężczyzną. Boją się by nie przekazać swego piętna dalej, dla swoich dzieci, by nie musiały one znosić takiego życia. Przez to otrzymuje on karę o wysokości -2 do testów opartych na charyzmie w stosunku do osobników płci przeciwnej. Może on używać czaru wstrzymanie osoby raz dziennie, ale tylko względem osób względem, których otrzymuje wcześniej podaną karę.
Robactwo – Phantomai opętani tą fobią, są owładnięci panicznym strachem przeciw każdego typu robactwie. Boją się oni nawet muchy, latającej pod sufitem. Ten paniczny strach powoduje, że zbierają oni wiedzę, jak się ochronić przed obiektem swego lęku. Otrzymują oni karę do testów ataku w stosunku do robactwa, aby rzucić czar w ich obecności musi zdać test na koncentrację o ST równym 15. Może on w zamian za to 3 + modyfikator z intelektu razy dziennie używać zdolności, która nie pozwala się zbliżyć do niego robactwu na odległość bliższą niż 9 metrów.
Każdy Phantomai nosi w sobie piętno. Znajduje się na granicy życia i śmierci, otchłani i planu materialnego z tego powodu posiada specjalne zdolności.
Potrafi widzieć dusze zmarłych, które nie dotarły jeszcze do królestwa swego boga, lub zostały skazane na wieczne potępienie. Ta umiejętność działa analogicznie do czaru prawdziwe widzenie, z tym wyjątkiem, że pozwala tylko na widzenie istot eterycznych oraz niewidzialnych. Phantomai nie posiada pełnej nad tą właściwością kontroli i może ona sama zadziałać w losowych sytuacjach(przy decyzji MG). Opanowanie wymaga RO na Wolę, o ST 20. Niekontrolowane włączenie tej zdolności to akcja darmowa. Jeśli zaś phantomai dobrowolnie chce jej użyć, musi poświęcić na to akcje całorundową. Zakończenie działania tej mocy, to również akcja całorundowa.
Jeśli zobaczy on dzięki tej zdolności zjawę, musi wykonać RO na wolę o ST 10, jeśli rzut się nie powiedzie staje on się wstrząśnięty. Efekt ten utrzymuje się przez cały czas, kiedy widzi on zjawę i na pięć rund po tym. Jeśli RO powiedzie się, staję on się odporny na strach, który wywołuje w nim dana zjawa na 24 godziny. Korzystając z tej zdolności może zyskać premię +4 do wszystkich testów wiedzy.
Nie może stać się cielesnym nieumarłym. Jego więź duszy z ciałem jest zbyt słaba.
Po śmierci automatycznie należy nałożyć na niego szablon Ghost**, z tym jednak wyjątkiem, że jego roztropność ulega zmniejszeniu o 4. Może przez to zyskać dodatkowe fobie.
Zyskuje on premię +2 do rzutów obronnych przeciwko efektom mogącym wywołać śmierć. Wie on, co czeka go po drugiej stronie i woli nadal pozostać żywy niż błąkać się wiecznie.
Dojrzałość osiąga w tym samym czasie, co inni przedstawiciele jego rasy, lecz umiera dwa razy szybciej. Starzenie cielesne następuje również dwa razy szybciej, lecz premie do atrybutów psychicznych otrzymuje normalnie.
Atrybuty: Int +2, Cha -2
Typ: Phantomai są rodowitymi przybyszami.
SW: +1
LA: +1
*Zasady opętania znajdują się w podręczniku „Księga Plugawego Zła”(Book of Vile Darkness)
**Szablon ten znajduje się w Podręczniku „Ghostwalk”.
- - - -
Tak, jak przy poprzedniej pracy, którą tu zamieściłem, tak i teraz oznajmiam że jest to dopiero wersja beta szablonu.
Zamieściłem tylko cztery przykładowe fobie, żeby pokazać jak mają one mniej więcej wyglądać. Inne zależne są już od postaci. Jeśli będzie trzeba mogę zrobić ich więcej.
Pozdrawiam i proszę o kontruktywną krytykę.
LF