Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
studniowiec
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: śr lis 05, 2008 4:49 pm

Studnia Dusz, serwer Neverwinter Nights, gratka dla fanów RP

śr lis 05, 2008 4:51 pm

Co to Neverwinter Nights ?

To już dość stara gra RPG, która miała być wielkim następcą Baldurs Gate II. Niestety, nie odniosła takiego sukcesu, co swój poprzednik - główną przyczyną była liniowość i przewidywalność fabuły. Mimo tego gra przetrwała na rynku i stworzyła jedną z najbardziej aktywnych scen internetowych cRPG. Wszystko za sprawą rewolucyjnego trybu multiplayer oraz nieskończonych możliwość tworzenia światów przez samych graczy.

Neverwinter Nights (NWN) okazał się grą, która dosięga najbliżej sesji "pen & paper", czyli sesji papierowych, opartych w głównej mierze na wyobraźni uczestników i zasadach świata. Tutaj także mamy do czynienia z Mistrzami Gry, którzy nieustannie wpływają na świat by go ożywiać. Właśnie dlatego gra wciąga! Jeśli ktoś lubi odgrywanie ról, to trafił w dziesiątkę.

Dlaczego zatem NWN brakuje popularności w Polsce? Przyczyna jest prosta. By grać on-line potrzebne są oryginalne kluczy gry, czyli należy wydać kasę. Czy warto? Jeżeli lubisz taką rozrywkę, to warto!

Neverwinter Nights rozwija swoje skrzydła zwłaszcza na serwerach RPG, gdzie wymagane jest ciągłe wcielanie się w wybraną dla siebie rolę. Charakter, statystyki, rasę i profesję postaci trzeba odpowiednio odgrywać. Zabronione są rozmowy o sprawach ze świata realnego, unika się sformułowań nie pasujących do realiów odgrywki, a wręcz stylizuje się mowę tak, by mrukliwy krasnoludzki wojownik różnił się w swych wypowiedziach od gadatliwego niziołczego barda czy aroganckiego elfickiego arystokraty. Druid zachwyca się przyrodą, czarodziej studiuje księgi, a namolny kapłan szerzy wiarę w swoje bóstwo. Osobnik mający wysoką zręczność porusza się z gracją, zaś ten z wysoką mądrością zachowuje się niczym filozof, który wie wszystko, a nawet więcej, o życiu i świecie.
Grafika nadal jest ok, choć nie zachwyca, lecz jeśli chodzi o dobrą grę fabularną, to w trakcie rozgrywki grafika i tak schodzi na drugi plan. Liczy się „grywalność” – dobra zabawa w miłym towarzystwie, prowokująca do myślenia i rozładowująca po ciężkim dniu na zajęciach czy w pracy.

W NWN bardzo duży wpływ na jakość naszej rozrywki mają Mistrzowie Gry, którzy mogą wcielić się w każdą istotę, stworzyć dowolny przedmiot, obiekt czy potwora, zmieniać pogodę czy wywoływać setki efektów specjalnych podczas, tworzonych przez siebie, przygód. Taki świat gry ciągle się zmienia, zaskakuje, jest intrygujący – potrafi wciągnąć na wiele godzin dobrej zabawy.

Co to jest Studnia Dusz ?

Polski serwer Neverwinter Nights, który istnieje już dobre parę lat i zapewne, przynajmniej mamy taką nadzieję, pociągnie kolejnych kilka. O ile nie zabraknie graczy. Ponieważ rozpoczyna się kolejna, V era Studni Dusz, chcemy zaprosić nowe osoby do wspólnej zabawy.

Co mamy do zaoferowania?


-Zapraszamy do zajrzenia do Galerii Studni Dusz

-Ogromny, bardzo zróżnicowany świat. Ponad 600 lokacji do zwiedzenia, i liczba ta stale rośnie - chcemy, by każda z nich była dla Was na swój sposób atrakcyjna, są więc dopracowane i zawierają różne „smaczki” zachęcające do zwiedzania następnych. Trzon stanowi ogromna wyspa Lodor, gdzie przeklęte osoby po śmierci odradzają się przy Studni Dusz, nie mogąc definitywnie zakończyć swojego żywota. Okoliczny archipelag oferuje kilka mniejszych wysp, jak na przykład: mroźna wyspa Undena, zatruta Opuszczona Wyspa, smocza wyspa Martwej Bryzy, magiczna wyspa Elkalia. Obecnie budowany jest kontynent - w związku ze zbliżającą się V erą chcemy przenieść cześć rozrywki na nowe tereny, rozbudowując nie tylko lokacje, ale i fabułę serwera.

-Wielu doświadczonych graczy, u których odgrywanie postaci stoi na bardzo wysokim poziomie. Nigdy nie wiadomo kogo spotkasz. Może to być skryty w sobie Czarownik, a może skrywający jakieś tajemnice samotny Wojownik lub Oszust, który podaje się za obrońcę prawa i honoru, w rzeczywistości czyhający na Twoją sakiewkę… A może i gardło.

-Doświadczoną, sprawdzoną ekipę Mistrzów Gry, których stać na bardzo nietypowe i interesujące przygody - nie chodzi tylko o zwyczajne ratowanie świata przed zagładą, często zdarzają się wyzwania dużo trudniejsze, jak wynalezienie przepisu na placek z dyni, odprawienie egzorcyzmów nad „diaboliczną kurą” wójta, czy wysprzątanie Dziupli – centrum handlowego Lodor. Nie ma się co śmiać, spróbujcie sprzątać, gdy nad Waszą głową cały czas stoi olbrzymi golem, na dodatek mówiący wierszem.

-Postać musi jeść i pić oraz odpoczywać. Można łowić ryby, upolować zwierzynę, znaleźć owoce lub zrobić zapasy w wiosce. Oczywiście surowe mięso trzeba najpierw upiec nad ogniskiem napotkanym w obozowisku jakiegoś podróżnika, lub rozpalonym samemu - warto mieć przy sobie kilka szczap na rozpałkę. Postać, która długo nie śpi, zaczyna odczuwać negatywne skutki zmęczenia, takie jak brak koncentracji, spowolnienie itd. Gdy Wasza postać odpoczywa, macie akurat czas by załatwić tę naglącą od kilkudziesięciu minut „sprawę”, lub zapuścić w końcu krople do oczu. Nikt nie powiedział, że będzie łatwo.

-Autorski system alchemii. Możemy zwiedzać świat w poszukiwaniu recept oraz składników alchemicznych, by tworzyć ciekawe mikstury. Przepisy na te najprostsze dostaniesz u Alchemika, lecz te naprawdę potężne przechowywane są w zapomnianych bibliotekach, a czasem w jaskini goblinów – te małe zielne cholery kradną wszystko, często nie zdając sobie sprawy w wartości posiadanego skarbu. Przy warzeniu mikstur czasami może coś nie wyjść po naszej myśli.. Efekty bywają różne, chociaż niedawno ktoś wspominał, że widział kurę pomstującą na zbyt rozgrzany palnik. Na szczęście alchemik to nie krasnoludzki saper… Dziesiątki receptur sprawiają, że system, pomimo że kosztowny, daje satysfakcje. Od prostych maści leczących poprzez różne magiczne proszki, aż do flakonów potrafiących wezwać potężne istoty. Część składników jest tak egzotyczna, inne zaś strzeżone przez silnych obrońców, iż samotna wyprawa musi się skończyć fiaskiem – wielu alchemików organizuje wspólne ekspedycje po rzadsze ingrediencje.

-Autorski system skarbów i magicznych przedmiotów. Według opinii wielu osób mamy jeden z najlepszych systemów losowych skarbów, jaki powstał na serwerze NWN. Przedmioty są naprawdę zróżnicowane, a wylosowanie dwóch identycznych jest praktycznie niemożliwe. Te najciekawsze wszyscy pozostawiają dla siebie, inne dostać można wymieniając się z graczami, lub we wspomnianej już Dziupli – handlują tam wszyscy i amator nawet najbardziej wyszukanego ekwipunku znajdzie coś dla siebie.

-System reputacji i wzajemnych stosunków ras. Można zostać herosem, godnym szacunku bohaterem miasta lub wygnańcem, na którego tylko czają się łowcy nagród. Część ras handluje ze sobą, inne za sobą nie przepadają, a niektóre są w stanie wojny. Przysłużyć się obcym można na kilka sposobów – eliminując okoliczne zagrożenia lub wypełniając zlecone w tawernie zadania. Oba sposoby dają wiele satysfakcji, zwłaszcza, jak po którymś zadaniu zamiast słyszeć na powitanie: „Czego?”, usłyszymy „Witaj, dawno Cię tu nie było” – zmiana nastawienia mieszkańców jest widoczna w miarę zdobywania popularności. Ma to również swoje wymierne korzyści – kupcy chętniej udzielają zniżek osobie znanej, ceny tych samych towarów mogą się więc zmieniać w miarę wzrostu reputacji.

-Dodatkowe rasy. Oprócz standardowych ras Neverwinter Nights na SD można zagrać Duegarem (Bladym Krasnoludem z Podziemi), Drowem (Mrocznym, okrutnym Elfem z Podmroku), Koboldem (Jaszczuropodnym, niezbyt rozgarniętym, niewielkim, ale sprytnym stworzeniem), Minotaurem (ogromnym, rogatym półbykiem, znanym z niesamowitej siły), Ogrem (głupim, aczkolwiek potrafiącym mocno przywalić prostakiem), Sylvanem (Leśnym Elfem, posiadającym nadnaturalną więź z przyrodą), Sprite (Duszkiem, niewielką istotą o skrzydłach motyla), Brownie (Skrzatem, malutkim stworzeniem kochającym psoty), Quickligiem (Zepsutym, mrocznym Brownie, który zwykle para się magią śmierci) oraz Wampirem (na tego ostatniego trzeba sobie jednak naprawdę zasłużyć).

-Autorski system mierzenia i upływu czasu. Porę dnia można sprawdzić spoglądając w niebo, w jaskiniach jest to więc bardzo utrudnione. W miarę zdobywania majątku można będzie pozwolić sobie na ekstrawagancję i najnowszy krzyk mody - Zegar Gnomów, za pomocą którego możemy odczytywać obecną godzinę! W nocy nie zobaczymy nic, poza cieniami drzew na tle oświetlonego księżycem nieba. Chyba, że mamy pochodnię, lampę bądź magiczne źródło światła. Lub jesteśmy Elfem, Drowem, Krasnoludem czy inną cholerą, przeklinaną przez gnomich producentów lamp podróżnych.

-Autorski System Silnych i Słabych Stron Potworów (SSiSSP), za pomocą którego każdy potwór, nawet o tej samej nazwie i wyglądzie jest trochę inny. Może być odporny na coś, na co wcześniej nie był, lub podatny na to, na co był wcześniej odporny. Dzięki temu walki stają się bardziej nieprzewidywalne i nawet walcząc po raz setny z tymi samymi potworami, mogą nas one czymś zaskoczyć. Ba! Zdarza się nawet, że możemy trafić na spór wewnątrz potencjalnych napastników, którzy pomogą nam i sami usuną się nam z drogi, rozwiązując go w znany sobie sposób – kłami, pazurami, toporami i innymi, jakże skutecznymi argumentami.

-Autorski system języków własnych. Każda rasa ma swój unikalny język. Gdy zechcemy, automatyczny translator przemieni naszą wypowiedź ze Wspólnego, na język innej rasy, a jej zrozumiała treść będzie widoczna tylko osobom znającym owy język, inni zobaczą nic nie znaczący dla nich komunikat, czytelny jak bełkot pijanego kobolda – skoro nie znają języka, nie potrafią go zrozumieć. W miarę przebywania z innymi postaciami i ich mową, postacie uczą się nowych języków. Oczywiście - te z wyższym atrybutem inteligencji szybciej, niż pozostałe.

-Zmiany w działaniu czarów, efektów magicznych. Dążymy do balansu klas sprawiając, że zbyt mocne umiejętności i czary zostają osłabiane, a te zbyt słabe wzmacniane. Ma to swoich zwolenników, ma to swoich przeciwników – my swoimi działaniami staramy się znaleźć „złoty środek”.

-Możliwość wpływania na świat gry. Postacie tworzą gildie, zakony i koterie, czy też zakładając szlacheckie rody oraz Domy w Podmroku. Gracze mogą wznosić budynki lub podbijać / niszczyć obecne – do dziś wspomina się podbicie i zajęcie na wiele lat ludzkiej osady Aldur przez Bractwo Cieni – osobników niezwykle ambitnych, nie cofających się przed żadną zbrodnią dla osiągnięcia swych celów. Oczywiście organizacje nie zadowolą się byle chatką - zbudują potężną siedzibę swej gildii, czy też nową kapliczkę swego boga. – po uzbieraniu funduszy ruszają prace, by pobudowany został zamek, szkoła magii, czy wręcz cała osada dla kolonistów z Kontynentu.

-Autorski panteon bogów. Każdy znajdzie coś dla siebie. Bogowie są zróżnicowani i ciekawie opisani. Gracze zakładają wewnątrz religii własne kościoły, skupiając wiernych spośród innych postaci. Wiele razy w imię religii przelano krew na wyżynach Lodor – czy to za sprawą mrocznej Triady, czy w obronie natury przez Starszyznę Dębu. Religia miewa duży wpływ na życie postaci na wyspie.

- V ERA - ciekawa fabuła świata - powrót pokonanego boga, wierni słudzy Czarnego Władcy ponownie pomagają mu odrodzić się, by siał śmierć i zniszczenie, Cytadela rośnie w siłę, Drowy jednoczą się w Świętej Wojnie, dotychczasowe niesnaski pomiędzy elfami i krasnoludami przeradzają się otwartą wojnę, Cesarstwo Torrath nabiera coraz większego apetytu na przejęcie władzy na Wyspie, kończy się IV Era – Era Spokoju. Rozpoczyna się V Era – Era Chaosu

Kilka słów jeszcze…

Jeśli lubisz PK-ować bezkarnie współgraczy, rpg nie jest Twoją mocną stroną, wykorzystujesz błędy gry dla własnych celów i uważasz, iż regulaminy są dla wapniaków, to nie trać czasu i… Zapomnij o nas. Cóż, jest kilka spraw, które lepiej od razu powiedzieć wprost – takie rzeczy są tutaj traktowane bardzo ostro. Nie ma pardonu dla osób, które świadomie psują grę innym – kilka ostrzeżeń i żegnają się z nami bezpowrotnie – stawiamy na dobrą, przyjemną zabawę, w szanującym siebie wzajemnie towarzystwie.

No i jeszcze jedna sprawa. Do gry na Studni Dusz potrzebujesz kilku rzeczy, nie tylko podstawki do NWN i obu dodatków. Akualizacja do 1.69 to powoli standard, więc musisz pobrać najnowszy patch. To niestety nie koniec - jak na wielu innych serwerach, tak i u nas NWN jest rozbudowane – dodatkowe skrypty zapewniające niespotykane gdzie indziej rozwiązania, zmiany w czarach itp. – wszystko to, co wspomnieliśmy wcześniej, a co nie jest dostępne w „standardowym NWN” musisz pobrać dodatkowo. Dochodzą więc CEPy - Community Expansion Pack – stworzone przez rzeszę fanów nwn i zamieszczone na oficjalnych stronach producenta gry, jak i haki – pliki zawierające całą resztę bajerów. Nie ma tego znowuż tak wiele, ale trochę czasu trzeba na to poświęcić. Wszystko jest oczywiście zebrane w odpowiednim dziale na naszym Forum, więc łatwo znajdziesz to, czego potrzebujesz.

Mamy nadzieję, że ten krótki opis Studni Dusz zachęci Cię do zajrzenia na nasz serwer, spędź z nami trochę czasu, poznaj nas i daj poznać siebie. Kto wie? Może zostaniesz na dłużej i zechcesz brać udział w tworzeniu historii Wyspy, a może i Kontynentu. Może za jakiś czas to również Twoje imię będzie wspominane przy kuflu ciemnego piwa w krasnoludzkiej Twierdzy Vegnar, wyśpiewane w balladzie w tawernie elfickiego miasta Faraldor, zostanie wyryte na Ścianie Pamięci w świątyni boga, może matki w ludzkiej mieścinie Aldur będą straszyć nim swoje dzieci, gdy te będą broiły…
Dołącz do nas i przekonaj się sam!
Świat Studni Dusz czeka na Ciebie!!

V era Studni Dusz rozpoczyna się 22.11.2008. Można do tego czasu zakupić oryginalne kopie gry oraz ściągnąć wszystkie wymagane pliki (jest tego trochę - aczkolwiek warto, gdyż niesamowicie rozszerza możliwości i złożoność gry). Neverwinter Nights: Diamentowa Edycja kosztuje obecnie 20-30 złotych. Zawiera podstawę plus 2 wymagane dodatki. Czyli wszystko czego potrzebujesz!

Zapraszamy na naszą stronę: nwn.mud.pl

oraz forum nwn.mud.pl/forum
______



Społeczność Studni Dusz
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

pt lis 14, 2008 10:51 pm

Aj waj, Studnia Dusz ożyła? Ech... To były czasy.
 
Awatar użytkownika
studniowiec
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: śr lis 05, 2008 4:49 pm

ndz lis 16, 2008 2:24 pm

Studnia dusz (mud) nadal cośtam poniekąd żyje, ale od paru lat SD przeszło na Neverwinter Nights i ciągle ma się dobrze.
 
UNOisMAD
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: sob lis 29, 2008 4:25 pm

pn gru 01, 2008 12:36 pm

Ciekawy serwer, lecz z autopsji bardziej polecam Embaros (znam opinie o conajmniej "dziwnych" mistrzach gry, aczkolwiek ja tam gram juz dobry rok i nie żałuje).

Ps. sorka ze pisze to w temacie nie do tego przeznaczonym, ale nie bede zakladac nowego tematu.
 
Awatar użytkownika
Galatea
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: czw mar 19, 2009 8:21 pm

pn kwie 27, 2009 1:41 am

Ja z kolei, pomimo bytności na kilku już serwerach, najchętniej powracam na "Przystań". ;)
 
Awatar użytkownika
Balgator
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 514
Rejestracja: wt sie 26, 2003 5:23 pm

pn kwie 27, 2009 7:59 am

Hehe, ciekawe czy ktoś z Was pamięta jeszcze Bursztynowe Szlaki a przed nimi Zaginiony Świat.
 
Awatar użytkownika
ashmourne
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 131
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 9:41 pm

pn kwie 27, 2009 8:57 pm

musze przyznac, ze ten obszerny post kusi :P
role-playing fajna rzecz.
Gram w World Of Warcraft na realmie RPG, ale tam nikt specjalnie nie respektuje tych zasad, a szkoda.

tak sie sklada, ze NVN posiadam (byl kiedys w jakiejs taniej serii, to kupilem z ciekawosci - fajna gierka), wiec moze po rol-pleje troszeczke
 
Awatar użytkownika
shaman_tm
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 541
Rejestracja: śr lis 05, 2008 2:41 pm

wt kwie 28, 2009 7:33 am

Hehe, ciekawe czy ktoś z Was pamięta jeszcze Bursztynowe Szlaki a przed nimi Zaginiony Świat.

Owszem, walają się ludzie z ekipy BS tu i ówdzie... ;)
 
Awatar użytkownika
Balgator
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 514
Rejestracja: wt sie 26, 2003 5:23 pm

wt kwie 28, 2009 7:52 am

shaman_tm pisze:
Hehe, ciekawe czy ktoś z Was pamięta jeszcze Bursztynowe Szlaki a przed nimi Zaginiony Świat.

Owszem, walają się ludzie z ekipy BS tu i ówdzie... ;)


Tak z ciekawości, kim grałeś?

Moje postaci to: Cromm Cruach, Desmond Craine oraz Dustra.
 
Awatar użytkownika
shaman_tm
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 541
Rejestracja: śr lis 05, 2008 2:41 pm

wt kwie 28, 2009 11:29 am

Zatem chyba graliśmy w innych czasach, bowiem nie kojarzą Twoich postaci zupełnie, przykro mi. Skoro wspominasz jeszcze o ZS to pewnie grałeś od początku, ja na BSach pojawiłem się nieco później.
Objąłem schedę po Jarlu jako szef Pograniczników (postać Eleander).
A w ekipie prowadziłem potem jako Czart.
 
Awatar użytkownika
Balgator
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 514
Rejestracja: wt sie 26, 2003 5:23 pm

wt kwie 28, 2009 12:10 pm

Heh, wyprawy na Czarta.. to było coś :D A i tak najstraszniejsze były żywiołaki topieli i pożogi. Nie pamiętam już dokładnie nazwy tego smoka .. Żarłocznik?
 
Awatar użytkownika
shaman_tm
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 541
Rejestracja: śr lis 05, 2008 2:41 pm

wt kwie 28, 2009 12:49 pm

Ten w otoczeniu hakat? Bodajże tak, Żarłocznik.
 
Awatar użytkownika
Achernar
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 2:47 pm

pt maja 15, 2009 8:32 pm

Bez obrazy - spędziłem kilka chwil na Studni Dusz - nie ma co porównywać do prawdziwego "dominatora, terminatora" polskiej sceny NWN - Embaros. Na Embaros z długimi przerwami spędziłem około roku - żadną postacią (a miałem ich wiele) nie przebiłem 5 lvlu. Dlaczego? - odpowiedź jest prosta. Komu chce się expić gdy ma takie ciekawe perspektywy Rol Pleju? Opowiem wam to na przykładzie jednej z moich postaci - niziołka (prosze o brak komentarzy typu: trans- itp.) o imieniu Sana. Na Embaros panowała wtedy niewypowiedziana wojna - ludzki ród Fingelicky'ch przeciwko mieszkańcom niziołczej norki. Sana była jej gospodynią więc miała najwięcej roboty. Ród nie przebierał w środkach więc wiele razy na naszej norce lądowały fekalia lub nieprzyzwoite obrazki. Szef norki - Merry z wieloma poziomami w bardzie odwdzięczał się braciom pięknym za nadobne zaklęcia typu Zamęt (wszyscy w zasięgu zaczynają się atakować lub biegać bez celu) wiele razy powodowały zamykanie braci w więzieniu.
Chaotycznie, ale mam nadzieję, że zachęcę kogoś do grania.
www.embaros.mm.pl
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

pt maja 15, 2009 9:05 pm

Raczej nie. Za role play też powinno dostawać się expa. Poza tym jeden przykład to za mało.
Nie ma co porównywać, dlaczego? Dlatego, że MG nie potrafi przydzielać expa?

EDIT:
Chyba ktoś coś przeniósł, skasował i teraz mój post ma niewiele wspólnego z tematem. Trzeba było całkowicie skasować tamten temat - i tak był nic nie warty.
Ostatnio zmieniony ndz maja 17, 2009 7:59 pm przez Froger, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Achernar
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 2:47 pm

pt maja 15, 2009 10:41 pm

Byłbym zapomniał - obowiązuje system autoexpa - MG po jakimś czasie obserwacji wystawia ci ocenę i dzięki niej co jakiś czas dostajesz odpowiednią dla twojej średniej ocen ilość expa. Proste i nie wymaga za dużo ingerencji MG.
 
Awatar użytkownika
Galatea
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: czw mar 19, 2009 8:21 pm

pt lip 03, 2009 1:42 pm

Nowy serwer RPG pod NWN1: http://www.switjondal.fora.pl/

Generalnie, osobiście polecam. ;)
 
Agnus78
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pn lip 20, 2009 2:59 pm

pn lip 20, 2009 3:07 pm

Przeglądałem net i przypadkowo trafiłem na ten topic.
Odnośnie BSów - to serwer, na którym grałem najdłużej. Wcześniej próbowałem kilku innych ale dopiero na BSach rozwinąłem skrzydła - fabularnie i nie tylko. Ekipa tam była najlepsza, w czasach rozwkitu logował się komplet kilkudziesięciu graczy (pozdrawiam grupę graczy ze Szczecina, z którymi miałem przyjemność nawiedzać Szlaki siedząc wspólnie na LANie w pracy :)).

Prowadziłem postać czarownika Manesa Trzeciego. Często widziany był w towarzystwie czarownicy Ver'thao. Nie było to czyste roleplaying ponieważ często robiłem wypady na radosne expowanie, niemniej jednak zawsze potrafiłem to uzasadnić :) Plan to podstawa.. Przygody jakie przeżyłem na tym serwerze zapamiętam już chyba do końca życia. BSom zawdzięczam najlepszy okres grania w cRPG :) Dziś jako 30latek wspominam je z łezką w oku.
 
Awatar użytkownika
shaman_tm
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 541
Rejestracja: śr lis 05, 2008 2:41 pm

wt lip 21, 2009 8:55 am

Znajome imiona ;)
 
Agnus78
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pn lip 20, 2009 2:59 pm

śr lip 22, 2009 8:19 am

shaman_tm pisze:
Znajome imiona ;)


Żebym tak ja pamiętał jakieś imiona! :) Z pamięcią u mnie krucho, zapewne mam tak po jakimś spotkaniu z nekromantą, klątwa niepamięci *rechocze*
Dobrze pamiętam rynek i okolice, lasy na południu i tamtejsze ruiny ( ;) ). Pamiętam też kowala na zachod od miasta i te wszystkie wysokopoziomowe "panny" na rynku, które chyba czekały aż je ktoś zacznie podrywać ;)
 
Awatar użytkownika
shaman_tm
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 541
Rejestracja: śr lis 05, 2008 2:41 pm

śr lip 22, 2009 8:47 am

Kilka pannami faktycznie było, a co do podrywania to różnie ;)
BTW, Cięciwa ponoć wciąż nosi się z myślą, żeby gdzieś postawić serwer z BS-ami...
 
Agnus78
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pn lip 20, 2009 2:59 pm

śr lip 22, 2009 10:07 am

A tak, Cięciwa :) Rzuć jeszcze kilkoma nickami a na nowo zainstaluję NWN...
Jeśli masz z nim kontakt to przekaż że jakby co mogę pomóc w rozbudowie świata - swojego czasu pracowałem z grupą ludzi nad własnym PW ale projekt upadł choć powstało sporo terenów - praca przy tworzeniu świata dawała mi dużo przyjemności, mimo że dziś nie mam już tyle czasu co kiedyś to chętnie wziąłbym w tym udział.

A co do BSów - aby miało to ręce i nogi trzeba byłoby reaktywować choć kilku starszych graczy a po latach już może być z tym ciężko. Ja mam kontakt może z 2-3 graczami z dawnych Szlaków. Niemniej jednak idea jest ciekawa. Żadna nowa gra nie potrafiła mnie wciągnąć tak jak NWN (nawet krytykowany single player).

Ciekawe czy zachował serwer wraz z postaciami graczy...
 
Frum
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: wt sie 25, 2009 12:02 pm

Re: Studnia Dusz, serwer Neverwinter Nights, gratka dla fanów RP

wt sie 25, 2009 12:04 pm

O, też gralem na BS :P
 
Awatar użytkownika
Jamirock
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 07, 2008 10:04 pm

Re: Studnia Dusz, serwer Neverwinter Nights, gratka dla fanów RP

pt wrz 04, 2009 10:22 am

Heh. Najlepiej wspominam lata właśnie na BS. Był to serwer na którym można było przeżyć niesamowitą przygodę z MG siedzieć całymi dniami na ławce i rozmawiać, albo pozwiedzać w poszukiwaniu przedmiotów i złota bardzo ładne i ciekawe lokacje. Grałem: Meve, Grom, Marvel, Arienn. Chętnie bym wrócił do tamtych przygód, choć pewnie to już nie czasy na to. Pozdrawiam całą starą ekipę :)
 
Wolan
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pt paź 09, 2009 5:36 pm

Re: Studnia Dusz, serwer Neverwinter Nights, gratka dla fanów RP

pt paź 09, 2009 5:44 pm

Az sie lezka w oku kreci :) Specjalnie zaresstrowalem sie na tym forum dla tego tematu :)

Pamietam BS i ZS jeszcze czasy jak stal na Land of Nordock :) ech piekne czasy wspaniali ludzie cudowny klimat :)
Niezapomniane perypetje blasza wiecznie pijanego -- ten nik szczegolnie zapaldl mi w pamiec. Ale i wielu innych fantastycznie odgrywanych postaci mimo ze na serwerze na raz moze z 20 to czulo sie ze ten swiat zyl a kazda postac miala wlasna unikalna historie do przekazania, nie to co teraz 10k on-line i wsyzstko jedna wielka szara breja :P

Przestalem grac dosc wczesnie na BSie :)
Sam Gralem magiem moze ktos Pamieta takiego koksiarza "Wolan", niegralem moze bardzo klimatycznie a teraz zaluje bo nigdzie takiego klimatu jak tam nie znalazlem, a szkoda ze te czasy minely i ten swiat przestal istniec :(

Cromm pozdrawiam mam nadzieje ze mnie pamietasz :P
 
Awatar użytkownika
Balgator
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 514
Rejestracja: wt sie 26, 2003 5:23 pm

Studnia Dusz, serwer Neverwinter Nights, gratka dla fanów RP

pt paź 09, 2009 6:25 pm

Oj pamiętam, pamiętam! :) Elfem grałeś, walczyłeś długim mieczem mimo, że byłeś magiem. Gdyby tylko BSy powstały na nowo (najlepiej na silniku NWN2) nie potrzebowałbym żadnej innej gry. A pamiętasz półorka Tana?
 
Wolan
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pt paź 09, 2009 5:36 pm

Studnia Dusz, serwer Neverwinter Nights, gratka dla fanów RP

pt paź 09, 2009 6:47 pm

Tan Tan.. hmmm kojarze nick ale bardziej zapadles mi w pamieci jako Cromm Cruach :)
Dobrze pamietam ze Kiedys jeszcze na Land of nordock poszlismy razem chyba do piekla, po odniesniu spektakularnej kleski dostalem od Ciebie zborje z craftu tylko po to abym ja sprzedac i miec na naprawy... oj pamietam nie pamietalem wtedy jak Ci sie odwdziecze :)
hehe oaumietam jak chodziles w niebieskiej zbroi :P

Co do mieczy mieczy cala kolekcje mialem, najlepiej wspominam gladiatoskie ostrze...
Ostatnio zmieniony pt paź 09, 2009 6:52 pm przez Wolan, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Balgator
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 514
Rejestracja: wt sie 26, 2003 5:23 pm

Studnia Dusz, serwer Neverwinter Nights, gratka dla fanów RP

sob paź 10, 2009 11:22 am

Tan nie był moją postacią. Grał nim ktoś o loginie Tansid, bodajże. Był takim głupkowatym półorkiem, który za ogólne długotrwałe rolplejowanie dostał od mg wioskę (Wioska Tana). Sama jego postać stała się BNem by później zniknąć a wioskę opanowały upiory.

Bycie świadkiem całej tej historii utwierdzało mnie w wyższości fabularnej NWN nad innymi grami MMORPG.

Niebieską zbroję pamiętam. Szkoda tylko, że przez głupotę (zareklamowałem na ogólnym nowopowstający serwer NWN) zostałem ukarany utrata postaci :/ Następne postacie po Crommie to już nie było to co niegdyś - Desmond Craine był powiązany historią z Crommem a Dustra to była próba zagrania Githem w świecie BS.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Studnia Dusz, serwer Neverwinter Nights, gratka dla fanów RP

sob paź 10, 2009 2:22 pm

Balgator pisze:
Bycie świadkiem całej tej historii utwierdzało mnie w wyższości fabularnej NWN nad innymi grami MMORPG.


Sama idea fabularnej gry na bazie jakiegoś silnika jest o niebo lepsza niż każde inne MMORPG, które zawsze sprowadza się do 2 rzeczy - bicia mobów na skalę hurtową, oraz walk typu PvP.

Problematyka ta była bardzo często poruszana i za każdym razem konkluzje były bardzo podobne - gra w której gracz ma realny wpływ na to co się dzieje i jest częścią przygody, jest grą unikalną. Nie mówie juz tylko o serwerach rp w NWN, ale o ogóle. Bardzo dobrym przykładem była Ultima (tu trzeba uważać na stwierdzenie była). Teraz takich gier się nie robi... bo po co. Lepiej zrobić gierę online, gdzie trzeba abonament płacić. Tylko po to żeby kasa jak największa z tego była.

Osobiście nie zapomnę setek godzin przegranych w Baldura w wersji LAN-owskiej, wraz z 15 modami oraz maksymalnym możliwym poziomem trudności, gdzie jak jeden członek ekipy nawalił to był praktycznie koniec :)

ehh.. stare dobre czasy... szkoda że nigdy nie powrócą :(

Sorry za offtop, ale zebrało mi się...
 
Wolan
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pt paź 09, 2009 5:36 pm

Re: Studnia Dusz, serwer Neverwinter Nights, gratka dla fanów RP

sob paź 10, 2009 6:23 pm

Tana sobie przypomnialem ale przestalem grac dosc wczesnie na BS takze ta historia mnie ominela
 
wrzoch
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pt sie 29, 2008 1:43 pm

Re: Studnia Dusz, serwer Neverwinter Nights, gratka dla fanó

śr lip 23, 2014 10:12 am

Tema juz umarl 5 lat temu a aj dopiero dzis zobaczylem ze ktos wspomina stare dobre BS

Gralem na tym serwerze jak jeszcze bylo ZS, potem zmienilo sie na BS, moje postacie to Adora, Korax, Cassius, Goraz, Kraken, i jeszcze pare innych pomniejszych.

Pamietam te zloty w warszawie, opowiesci przy piwku o wyczynach w grze

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość