sob gru 24, 2005 10:26 am
Kamień wiecznego posiadania
Żył kiedyś mag o genialnym umyśle i fatalnej pamięci. Ciągle zapominał, gdzie odkładał rozmaite przedmioty, co był strasznie dokuczliwe w jego pracy badawczej. Postanowił więc coś z tym zrobić i stworzyć magiczny przedmiot mający poprawić pamięć czarodzieja. Po wielu nieudanych próbach znalazł inne rozwiązanie-postanowił stworzyć przedmiot, który będzie teleportował do niego rzeczy, których będzie akurat potrzebował. Po licznych eksperymentach, udało mu się stworzyć prawie idealny produkt. Prawie. Albowiem w swym roztargnieniu zapomniał uwzględnić w obliczeniach jednej niewielkiej zmiennej, a w czasie tworzenia przedmiotu jeden ze składników został dodany w zbyt dużej ilości. I tak powstał kamień wiecznego posiadania. Czarodziej zamiast przeprowadzić testy, postanowił sprzedać swój produkt ludziom z podobnymi problemami. Kiedy wiele z Kamieni znalazło już nowych właścicieli, mag przypomniał sobie o testach. Okazało się, że przedmiot ma jedną malutką wadę. Zamiast teleportować do ciebie przedmiot o którym pomyślisz, przyzywa w każdy przedmiot który miałeś przy sobie kiedy go dotknąłeś po raz pierwszy, gdy tylko zorientujesz się, że nie masz go przy sobie, lub zbytnio się od niego oddalisz. W całym kraju rozpętał się chaos. Mag pospiesznie pracował nad ulepszeniem produktu i poprawieniem pomyłek, ale niestety któryś z „wdzięcznych” klientów dokonał na nim morderstwa. Oto kilka przypadków ludzi, którzy kupili owy przedmiot:
Flantlion Caplonaragipo -skazany za oszustwa. Kiedy próbował zapłacić posiadanymi przez siebie pieniędzmi, te znikały z rąk sprzedawców. Obecnie odsiaduje wyrok w więzieniu.
Silverlight Besidgafvab- bezskuteczna walka o pozbycie się przeklętych przedmiotów doprowadziła go do śmierci-podczas próby wyrzucenia ich do wulkanu, oberwała się pod nim skała i wpadł w kipiel.
Anglion Jikpollisdo – posłaniec, podczas zakupu miał przy sobie ważną wiadomość dla króla. Ten musiał go zabić, by móc przeczytać ją w swojej komnacie.
Belfilo Wolmax- zabity przez złodziei na ulicy, którzy stwierdzili, że towar odebrany napadniętemu znika im z rąk.
Lulay Cindterop- mag. W chwili zakupu miał przy sobie przedmiot, który po pół godzinie od uruchomieniu miał wybuchnąć i zabić jego konkurenta. Niestety mag nie zaprojektował wyłącznika.
Kamień wiecznego posiadania
Przedmiot ten wygląda jak zwykły kamień wielkości śliwki. Najczęściej nieobrobiony, choć zdarzają się egzemplarze oszlifowane. Kamień jest zawsze lekko ciepły i zdaje się ważyć nieco mniej niż powinien.
Moc tego przedmiotu przyzywa do istoty która go dobrowolnie kupiła, bądź przyjęła (zwanej dalej posiadaczem) wszystkie przedmioty (broń, zbroje, biżuterię, magiczne przedmioty, ubrania, pojemniki i ich zawartość, płyny i pożywienie, ale nie stworzenia) które miała przy sobie, kiedy dotknęła Kamienia po raz pierwszy.Przedmioty te są bezbłędnie teleportowane w miejsce na ciele posiadacza, gdzie były, kiedy postać po raz pierwszy dotknął przedmiotu, lub tak blisko tego miejsca jak to możliwe. Przedmioty inteligentne mają prawo do rzutu obronnego na wolę o ST 18, udany neguje przeniesienie. Na sam Kamień klątwa nie wpływa, więc możliwe jest zgubienie, bądź wyrzucenie go.
Przedmioty są teleportowane do postaci, kiedy tylko ta uświadomi sobie utratę przedmiotu, bądź oddali się od niego na więcej niż 6 metrów. Jeżeli warunki sprawiają, że postać nie jest świadoma, że doszło do teleportacji (nie zobaczyła, nie usłyszała, ani nie poczuła, że przedmiot się pojawił), do ponownego przeniesienia przedmiotu dojdzie dopiero w kolejnej rundzie.
Aby pozbyć się któregokolwiek z przedmiotów objętych klątwą należy rzucić na niego czar zdolny przełamać obłożenie klątwą. Również całkowite zniszczenie przedmiotu (roztopienie go, całkowite spalenie, zmielenie na proszek) lub przemienienie go do tego stopnia, ze nie da się go rozpoznać (za pomocą transmutacji, poprzez przetopienie) niweczy działanie klątwy, jednak tylko dla tego konkretnego przedmiotu. Przedmioty nie objęte klątwą, ale wyglądające identycznie jak te objęte nie dostają się pod działanie przedmiotu. Aby zakończyć działanie klątwy dla wszystkich przedmiotów należy rzucić czar zdolny przełamać obłożenie klątwą na sam Kamień. Zniszczenie go uniemożliwia zdjęcie klątwy magią słabszą niż Cud, lub Życzenie.
Poziom czarującego: 18; Wymagania: Stworzenie cudownej rzeczy, Bezbłędna teleportacja; Cena rynkowa: 35 000sz