YSIFEL
Archon-Trębacz o zwiększonych możliwościach
Paladyn2/Rycerz Kielicha3
(Archon, dobry, pozaplanarny, praworządny)
Średni przybysz (archon, dobry, pozaplanarny, praworządny)
Kostka Wytrzymałości: 12k8+84 +2k10+14+3k10+21(200 pw)
Inicjatywa: +9
Szybkość: 12 m (8 pól), latanie 27 m (dobra)
Klasa Pancerza: 38 (+5 Zr, +14 naturalny, +6 mithrilowa koszulka kolcza +2, +3 odbicie), dotyk 15, nieprzygotowany 30
Bazowy atak/zwarcie: +17/+24
Atak: Pogromca Czartów +4 +35 wręcz (2k6+23/19–20) lub trąbka +22 dotykowy na dystans (6k6+4 i ogłuszenie)
Całkowity atak: Pogromca Czartów +4 +35/+30/+25/+20 wręcz (2k6+23/19–20) lub trąbka +22 dotykowy na dystans (6k6+4 i ogłuszenie)
Przestrzeń/zasięg: 1,5 m/1,5 m
Specjalne ataki: Czary, odsyłanie demonów, trąbka, ugodzenie zła 3/dzień, zabójca czartów +2/+2k6, zdolności czaropodobne
Specjalne cechy: Aura dobra, aura grozy, boska łaska, języki, magiczny krąg przeciw złu, nakładanie rąk, niepodatność na elektryczność i petryfikację, odporność na czary 34, odwaga niebios (strach), redukcja obrażeń 10/zło, teleportacja, widzenie w ciemnościach 18 m, wykrycie zła
Rzuty obronne: Wytr +30 (+34 na trucizny), Ref +23, Wola +21
Atrybuty: S 34, Zr 20, Bd 24, Int 20, Rzt 16, Cha 20
Umiejętności: Blefowanie +24, Ciche poruszanie się +20, Dyplomacja +24, Koncentracja +24, Nasłuchiwanie +23, Postępowanie ze zwierzętami +19, Spostrzegawczość +23, Sztuka przetrwania +20, Używanie lin +5 (+7 względem pęt), Wiedza (plany, religia) +23, Wyczucie pobudek +23, Występy (instrumenty dęte) +25, Wyzwalanie się +20
Atuty: Dodatkowe ugodzenie zła (x2), Doskonalsza inicjatywa, Potężny atak, Rozszczepienie, Tropienie, Walka na oślep, Wspaniałe ugodzenie*, Zmysł walki, Zogniskowanie broni (Wielki Miecz)
Środowisko: Szare pustkowia Hadesu
Występowanie: Pojedynczo, oddział (1+3-5 archonów) lub skrzydła zemsty (1+1000 archonów)
Skala Wyzwania: 19
Skarb: Brak monet; podwójne dobra; standardowe przedmioty, mithrilowa koszulka kolcza +2
Charakter: Praworządny dobry
Rozwój: -
Dostosowanie poziomu: +8 (Kompan)
*Atut z suplementu complete champion.
Ysifel to wysoki, nawet jak na niebianina, umięśniony Archon - Trębacz o potężnej posturze, obdarzony wielką siłą. Mierzący ponad 2 metry, bezwłosy przybysz o lekko zielonkawej skórze i wielkich pierzastych skrzydłach robi piorunujące wrażenie – nie tylko dzięki wspaniałemu wyglądowi, lecz także za pomocą wrodzonego uroku i wielkiego wdzięku.
Ten pozornie sympatyczny i delikatny archont szybko wpada jednak w gniew, szczególnie gdy ma do czynienia ze złem, a zwłaszcza ze znienawidzonymi czartami.
W przeciwieństwie do większości trębaczy, którzy gardzą agresją i przemocą Ysifel lubuje się w walce, szczególnie bezpośrednim starciu, z czartami. Dlatego też nie służy już bóstwom jako posłaniec, prowadząc zamiast tego osobistą krucjatę przeciwko złu (Wraz ze Skrzydłami Zemsty – oddziałem 1000 Niebian, głównie Archonów, siejących prawdziwe spustoszenie na Niższych Planach, organizując nagłe rajdy i wycieczki, podczas których starają się zabić jak najwięcej czartów. Co ciekawe, na przestrzeni lat do grupy chciało dołączyć wielu Baatezu). Największe sukcesy odnieśli oni jak dotąd na szarym pustkowiu, wiecznym polu walki w niekończącej się Wojnie Krwi pomiędzy demonami a diabłami, gdzie za pomocą odpowiedniej propagandy i kilku ukrytych baz wypadowych oraz przyczółków osiągnęli znaczną sławę, zabijając setki, a być może nawet tysiące czartów, tracąc zaledwie kilku niebian. Duży udział mieli także w prowadzonej przez Brachilian od kilkudziesięciu lat Krucjacie Sprawiedliwości, zajmując spore obszary 106 warstwy Otchłani i mordując wiele demonów, w tym Balora Alkhamitnanisa. Jednakże w dużej mierze pozycyjny i rozwlekły charakter tej wojny, przeciągające się kampanie i niezwykła indywidualność Ysifela, który nie respektował rozkazów od dowódców, spowodowały wycofanie się Skrzydeł Śmierci z tamtego terenu.
Sami archonowie (w tym wielu członków jego 1000 oddziału) obawiają się, że zbyt wiele czasu spędzonego na Niższych Płaszczyznach może źle na niego wpłynąć i może On nawet nie zauważyć jak wpadnie w pułapkę Zła.
Prowadzi on także szeroko zakrojoną działalność dyplomatyczno-szpiegowską, nastrajając jedną grupę czartów przeciw drugiej i znienacka przerzedzając szeregi złych stworów gdzie i jak tylko się da.
Będąc zawsze przygotowanym do walki, Ysifel nie rozstaje się z magiczną kolczugą i swoją długą na niemal 2 metry bojową trąbką.
Historia
Skrzydła Śmierci przemierzały z niezwykłą szybkością czerwona niebo nad Otchłanią. Tysiące niebian leciały w jednolitym szyku, nie wydając nawet najcichszego szumu.
„Musimy wziąć ich zaskoczeniem. Nie spodziewają się nas tu, na pewno nie tak szybko.”
- szepnął Ysifel do jednego ze swych oficerów, planetara.
„Jak myślisz, zdążymy z odsieczą, Aasimonie?”
„Może nie być potrzebna. Polemarch przyprowadził już z pewnością na pole bitwy potężne machiny wojenne, niebiański ogień zetrze na pył Upadłych” – odparł lecący obok olbrzymi niebianin.
„Nie może być! Chyba nie zostawimy Brachilianom całej zabawy, prawda?”
Po chwili na horyzoncie, tuż za łańcuchem górskim nad który musieli wzlecieć niebianie można było dostrzec oblężoną twierdzę, bronioną przez wyczerpanych ludzi z anielskimi skrzydłami, naciskanych przez mocno górujące nad nimi liczbą oddziały demonów – plugawych wypaczonych potworów, niektórych małych i paskudnych, przypominających potwory z dziecięcych koszmarów, ale także większych, skrzydlatych, wyglądających podobnie do wielkich, drapieżnych ptaków, a nawet olbrzymich stworów z rogami na wielkich łbach.
Cała ta armia nie spodziewała się wcale, że ich szturm zostanie przerwany przez wrogi atak.
„A jednak to nam przypadnie rola posłania tych czartów do piachu! Naprzód!”
Odgłos wojennej trąbki w pełni kontrastował z tysiącem niebian pikujących na tyły demonów, które właśnie ruszały do nowego szturmu.
„Spróbujcie naszej stali!” – Ysifel uśmiechnął się gdy polała się czarna krew.
Do dziś niewielu niebian wie skąd wzięła się u Ysifela tak zaciekła nienawiść do wszystkiego co diaboliczne i demoniczne. Prawdą jest, że niegdyś był, podobnie jak większość archontów-trębaczy zaufanym niebiańskim posłańcem.
Do dziś nikt nie wie jakie zadanie zawiodło go na piekielne pola bitewne Acheronu...
Złapany przez diabłów Dispatera i sprowadzony do żelaznej fortecy tego władcy piekieł przechodził przez lata potworne katusze i nieludzkie tortury, mimo to załamał się, nawet gdy wyrwano mu skrzydła, by naostrzyć nimi potężne ostrza kute przez kowali Żelaznego Władcy.
Nikt nie wie jakim cudem udało mu się uciec z Żelaznej Fortecy, a i sam archont niewiele o tym mówi, przyznając jednak, że „czasem siła nie wystarczy, trzeba użyć podstępu”.
Lata przeżyte jako więzień Dispatera odcisnęły na Ysifelu straszne piętno. Ten wcześniej niezwykle radosny i wiecznie uśmiechnięty Archon śmiał się teraz tylko ścierając się z czarcim pomiotem. Mimo to pozostał niezwykle inteligentny i bystry, dodając jeszcze do tego czujność i spryt.
Od razu po powrocie zaczął zbierać rzeczników i organizować różne przemowy, w których twierdził, że Niebo nie może pozostać obojętne w konflikcie zwanym Wojną Krwi, gdzie ginie co dzień wiele niewinnych istot. Mimo wielkiej nienawiści do czartów, która przepływała przez tembr jego głosu, co zniechęciło do niego anielskich władców i wielu niebian, szczególnie eladrinów i guardinali, wielu spośród dynamicznych i bojowo nastawionych niebian, szczególnie archontów ogarów, ghaele i planetarów przyłączyło się do prowadzonej przez niego krucjaty.
Tak właśnie powstały Skrzydła Zemsty, osobista armia Ysifela i narzędzie jego świętej zemsty. Nie spocznie on dopóki wszystkie czarty nie zostaną starte z powierzchni ziemi.
Kolejnymi zagadkami są jak Ysifel odzyskał swoje piękne skrzydła, a także jakim cudem udaje mu się uniknąć ponownego schwytania i zemsty, której chce nad nim dokonać wielu spośród zarówno diabłów, jak i demonów.
Kim właściwie jest Ysifel? Niektórzy, widzący we wszystkim spiskową teorię planów, twierdzą, że to opętany przez złe siły szaleniec gotów przejąć władzę w Celestii i sprowadzić zgubę na wszystkich niebian poprzez włączenie się do wojny krwi.
Ale nie mają racji.
On zwyczajnie nienawidzi czartów.
I pragnie ich zabijać.
Tak po prostu.
”A tak wielkoludzie, obczajcie śpiewkę, bo jak mówią krwawa wojna toczyć się będzie wszędzie, ale nie tutaj, nie w Mieście Drzwi. Pani na to nie pozwoli, powiadają. Szpicujcie się trepy, mówię, bo Ci szaleni niebijanie gotowi som wszystko, skórę swą, albo i własną matkę zaprzedać, byle by dokopać czarciskom. Postawić mogę na to miedziaka, albo i dwa, a to w Sigil kwota niezgorszej miary!”
„Za dużo się bełtu opiłeś, starcze” - uśmiechnął się Ysifel.
Walka
Ysifel jest w walce niezwykle agresywny i okrutny, szczególnie wobec czartów. Korzysta z możliwie najbardziej zabójczych mocy i zaklęć, nie biorąc jeńców.
Pomimo mściwego charakteru nie będzie od razu dążył do walki wręcz. Najpierw spróbuje sparaliżować przeciwników trąbką, a jeśli to się nie uda korzysta z czarów i zdolności czaropodobnych. Wzmocniony zaklęciami rusza do walki, nie mając litości dla przeciwnika.
Walcząc z czartami stara się jak najszybciej doprowadzić do starcia twarzą w twarz. Podwładni mówią, że śmieję się on, parując ciosy i wyprowadzając cięcia, których przeciwnik nie ma prawa odbić – Ysifel jest niezwykle biegłym wojownikiem i łowcą czartów, podobno w pojedynkę zabijał balorów i diabły o potężnej mocy.
Na potrzeby przebijania redukcji obrażeń broń naturalną archona-trębacza oraz każdy dzierżony przez niego oręż traktuje się jak broń o charakterze dobrym i praworządnym.
Cechy archonów: Archon posiada następujące cechy (chyba że w opisie konkretnej istoty podano inaczej).
— Widzenie w ciemnościach na zasięg 18 metrów oraz widzenie w słabym świetle.
— Aura grozy (zn): Archona, którzy toczy walkę lub został rozgniewany, otacza aura. Każde nieprzyjazne stworzenie w promieniu 6 metrów od niego musi wykonać rzut obronny na Wolę. Udany oznacza oparcie się efektowi rzeczonej aury. ST rzutu obronnego różni się w zależności od rodzaju archona, jej wartość oparto na Charyzmie, wliczając premię rasową +2. Ci, którym rzut się nie powiedzie, podlegają karze –2 do ataków, KP oraz rzutów obronnych na 24 godziny lub dopóki nie uda im się trafić archona, którego otacza aura. Na istoty, którym rzut obronny się powiedzie lub które przełamały działanie aury, niniejsza moc danego archona przez 24 godziny nie wpływa.
— Niepodatność na elektryczność i petryfikację.
— Premia rasowa +4 do rzutów obronnych na trucizny.
— Magiczny krąg przeciw złu (zn): Archona nieustająco otacza efekt magicznego kręgu przeciw złu (poziom czarującego równy jest Kostkom Wytrzymałości archona). Obronnych efektów działania kręgu nie uwzględniono w statystykach.
— Teleportacja (zn): Archon może na życzenie użyć teleportacji działającej analogicznie do czaru (poziom czarującego = 14), z taką jednakże różnicą, iż może przenieść tylko samego siebie i do 25 kilogramów przedmiotów.
— Języki (zn): Wszyscy archonowie potrafią rozmawiać z dowolnym stworzeniem posługującym się jakąś mową – moc analogiczna do czaru języki (poziom czarującego = 14). Ta zdolność jest zawsze aktywna.
Zdolności czaropodobne: Na życzenie – nieustający płomień, wiadomość, wspomożenie, wykrycie zła. Poziom czarującego = 12.
Aura grozy (zn): Wola ST 23 neguje.
Czary: Ysifel rzuca zaklęcia objawień jak kapłan 14. poziomu. Ma dostęp do dwóch z następujących domen: dobro, powietrze, prawo, wojna lub zniszczenie (plus dowolne inne zależne od jego bóstwa). ST rzutu obronnego oparto na Roztropności.
Typowe przygotowane zaklęcia kapłana (6/7/7/6/5/4/4/3; ST 13 + poziom czaru): 0 – oczyszczenie jedzenia i wody, odczytanie magii, odporność (2), światło, wykrycie magii; 1 – błogosławieństwo (2), boska łaska (2), magiczna broń*, sanktuarium, tarcza wiary; 2 – konsekracja, mądrość sowy (2), siła byka (2), słabsze przywrócenie energii życiowej, wspomożenie*; 3 – magiczna szata*, magiczny krąg przeciw chaosowi, ochrona przed energią (2), światło dnia, wyczyszczenie niewidzialności; 4 – boska moc, neutralizacja trucizny, niepodatność na czar, odesłanie, święte ugodzenie*; 5 – rozproszenie zła*, wskrzeszenie, zamiana planów, zbiorowe leczenie lekkich ran; 6 – bariera z ostrzy*, uzdrowienie, wygnanie, zabicie nieumarłego; 7 – słowo mocy: oślepienie*, święte słowo, zbiorowe leczenie poważnych ran.
* Czar domenowy. Domeny: dobro i wojna.
Czary Rycerza Kielicha:
Przygotowane zaklęcia: ](2/1; ST 13 + poziom czaru): 1 – pobłogosławienie broni, ochrona przed złem; 2 – duchowa broń
Boska łaska (zn): Dzięki poziomom w klasie paladyna Ysifel otrzymuje premię do wszystkich rzutów obronnych równą premii z Charyzmy (jeśli ją posiada).
Nakładanie rąk (zn): Za pomocą tej zdolności Ysifel może uleczyć do 10 punktów wytrzymałości.
Odesłanie czartow: Kanalizując potężną energię z niebiańskiego planu Celestii Ysifel może (do 2 razy dziennie) odpędzić złych przybyszy, podobnie do kapłana odpędzającego nieumarłych. Każdy czart w promieniu 9 metrów musi wykonać rzut obronny na wolę (ST 18 ) lub zostanie odpędzony.
Czarty o 34 Kościach Wytrzymałości lub więcej a znajdą się pod działaniem mocy są otumanione na jedną rundę.
Czarty o mniejszej ilości Kostek które znajdą się pod działaniem mocy musza także wykonać drugi rzut obronny o tym samym ST, albo zostaną wygnane jak przy użyciu czaru odesłanie.
Odwaga Niebios (strach): Ysifel jest całkowicie niewrażliwy na efekty strachu wywoływane przez złych przybyszów.
Pogromca Czartów:Jest to srebrny dwuręczny miecz +4, obdarzony mocami świętość i zguba złych przybyszów. Ponadto za pomocą tego oręża archont może 1/dzień przywołać świętą aurę.
Trąbka Ysifela (zn): Grający na tym instrumencie archon tworzy muzykę o pięknym, czystym brzmieniu. Jeśli sobie tego zażyczy, dźwięki będą miały paraliżujący urok. Wszystkie istoty niebędące archonami i znajdujące się w promieniu 30 metrów od niego muszą wykonać rzut obronny na Wytrwałość (ST 21) – nieudany oznacza paraliż na 1k4+2 rundy. ST rzutu obronnego oparto na Charyzmie. Archon może również nakazać trąbce, by stała się Pogromcą Czartów+4 (akcja darmowa).
W formie trąbki pozwala też Ysifelowi wykorzystywać zdolności czaro podobne (ST 15 + poziom czaru): na życzenie - krzyk herolda, snop dźwięku, widmowy odgłos, wybuch Horizakaula, żelazny róg Balagarna, 3/dzień - krzyk, raniące szepty, sugestia; 1/dzień – grzmiący krzyk, tarcza kakofonii.[/i]
Ponadto używane przeciw czartom czary i zdolności Ysifela gdy ten trzyma w ręku trąbkę mają poziom czarującego i ST wyższe o 2.
Wreszcie trąbka może służyć do wydawania naprawdę szkodliwych dźwięków. Ysifel może skonsolidować dźwięk wydawany z trąbki w promień o zasięgu 27 metrów (atak dotykowy na dystans). Trafiony cel otrzymuje 6k6+5 (modyfikator z Charyzmy) obrażeń od dźwięku, musi także wykonać rzut obronny na Wytrwałość (ST 21) – nieudany oznacza otumanienie na 2 rundy i głuchotę na 4. Udany rzut zmniejsza o połowę czas trwania głuchoty i neguje otumanienie.
Skradziona trąbka staje się kawałkiem bezużytecznego metalu – dopóki prawowity właściciel jej nie odzyska. Złodzieja, przy którym zostanie znaleziona, czeka smutny los.
Ugodzenie zła (zn): 3 razy dziennie Ysifel może ugodzić zło (jak paladyn) dodając do ataku +5 i do obrażeń +17 (kumuluje poziomy rasowe archona i poziomy rycerza kielicha.
Wykrycie zła (zc): Na życzenie Archon może użyć wykrycia zła, mocy analogicznej do zaklęcia o tej samej nazwie.
Zabójca czartów:Atakując bronią do walki wręcz demony, diabły, yugolothy i inne czarty dodaje premię +2 do ataku i +2k6 do obrażeń.
Dobytek:Trąbka, mithrilowa koszulka kolcza +2, pas siły +8, mikstury leczenia krytycznych ran (x15), mikstury uzdrowienia (x4), mikstury szybkości (x5), mikstury odporności na żywioły (ogień, zimno x2, kwas x2, dźwięk), potężniejszy pierścień odporności na żywioły (ogień), pojemna torba III, płaszcz odporności +5, pierścień ochrony +3, rękawica-schowek, amulet planów
Informacje uzupełniające:
Wiek: 317 lat
Wzrost: 212cm
Waga: 71 kg
Bóstwo: Heironeus/Torm
Frakcja: -
Języki: Elfi, Język Yugolothów, Niebiański, Otchłanny, Piekielny, Płomienny, Wspólny
PS - chyba nie powinienem wstawiać obrazka, ale nie mogłem się powstrzymać
Ten Odźwierny był Bogiem?!
Jak to?!
A sytuacja w tormencie nie była bostwem, ale była podobna dysputa, zdaje się we wspomnieniu Bezimiennego z rozmowy z pewną damą mającą dość cięty język, mieszkającą w przybytku zaspokajania żądz intelektualnych.
A jeśli nie tam to w jednym z kamini doznań.
Było w tormencie coś takiego daję głowę
PS 2 - mógłby mi ktoś wysłać na pw historię Triasa i jego działania w Tormencie? O ile pamiętam miał on podobny stosunek do wojny krwi jak Ysifel, tyle że w grze doszedłem tylko do dziewięciu piekiel, podobno Trias później uwalnia jakieś demony w klątwie i trzeba go nawet zabić?
Prosze, niech ktoś mi to opisze, ktoś kto pamięta, bo ja nawet nie jestem w stanie przypomnieć sobie co Trias mówił w więzieniu, a chciałbym wrzucić go do historyjki
A jak podoba wam się praca? Tym razem jakoś gładko mi poszło wszystko i chyba wyszło w miarę ciekawie? Podoba mi się zwłaszcza końcówka historii