Zrodzony z fantastyki

 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

Walariem

pn mar 20, 2006 10:33 pm

I tak zapraszam do oceny, z gory mowie, ze to moja pierwsza rasa, wiec wszelkie rady mile widziane.

- Myślisz, że jesteś marzycielem?

WALARIEM

Uderzam o bezwładne myśli
Wasze pieczęcie, wasze drogowskazy

Nie mówcie zapomnij, nie mówcie zaśnij
"Pokażę to co mam"

W taniec napiętych drgań o życie
"Zniszczę ego, zamknę ciało w muzyce"


- Aleania „Bezwładna”

Walariem są to istoty niezwykle zamknięte w sobie, które przemierzają świat w swych marzeniach. Jedyne co jest dla nich ważne to piękne myśli i jeszcze piękniejszy sposób pokazania ich. Inne rasy uważają, że spotkanie z Walariem przemierzającego Faerun przyniesie, w bliskiej przyszłości, szczęście - jeśli uszanowałeś jego samotność i nie byłeś zbyt natrętny, albo co gorsza pecha, gdy ograniczyłeś jego swobodę. W każdym razie osoby, które widziały przedstawiciela tej rasy, nie omieszkają dopowiedzieć parę fałszywych rzeczy na jego temat.
Osobowość: Walariem (zwane także „ludem o enigmatycznych czynach” lub „ludem o wyniosłych marzeniach”) bardzo rzadko okazują uczucia w sposób (dla innych ras) normalny. Myśli najczęściej przekazują nie w formie słów, lecz w postaci telepatycznych impulsów, które mogą przesyłać do każdej istoty, niestety tylko inny przedstawiciel tej rasy zrozumie w pełni głębie tej empatycznej więzi. Choć zdarzają się gorliwi kochankowie z innych kultur, którzy „nauczą” się we właściwy sposób odbierać myśli partnera. Poza tym ewenementem stosunki płciowe są normalne. Walariem miłują marzycieli. Każda ich myśl jest nieustannie zdobiona i szlifowana. Można też nazwać tak ich całe życie - wszystko czego się dotkną będzie odpowiednio roztrząsane i przemyślane, nawet ruch, krok i słowo. Najczęściej parają się magia i/lub psioniką. Jednakże ich inkantacje są o tyle lakoniczne, że trudniej rozpoznać dany czar, za to wolą przyozdabiać zaklęcie dziwnymi, lecz zapierającymi dech w piersiach tańcami. Poza zamiłowaniem do magii, lubują się w muzyce. Preferują delikatne dźwięki, lecz nie nudzące. Ulubione instrumenty (jeśli takowe są - Walariem kochają się w pieśniach i specyficznym tańcu) to: clairseach, dzwonek, flet poprzeczny, flet prosty, fletnia Pana, gęśle i harfa. Powszechnie używanymi samograjami są harfy eolskie, wietrzne dzwonki i wietrzne kamienie. Lud o enigmatycznych czynach uważa, że pismo obraża myśli i nie można za pomocą jego pokazać marzenia. Dlatego też całą wiedzę, historie ich przekazuje ustnie bądź (częściej stosowane) za pomocą więzi telepatycznej. Przez wstręt do pisma Walariem nigdy nie zostają czarodziejami , ani innymi klasami, które muszą używać ksiąg. do rzucania zaklęć (bądź użycia jakiejś mocy).
Opis fizyczny: Przeciętnie Walariem mierzą od 1,40 do 1,90 metra. Są najczęściej wysokie i szczupłe, między mężczyzną, a kobietą widać różnicę wzrostu (płeć żeńska jest także znacznie niższa). Przedstawiciele tej rasy ważą od 50 do 70 kilogramów (w żaden sposób nie można dostrzec u nich oznaki otyłości). Ich poruszanie się jest przepełnione gracją (niektórzy uważają, że jest przesadne), pomimo tego nie zaliczają się do osób drobnych (no chyba, że dany osobnik jest kobietą). W ich twarzach można dostrzec zazwyczaj głębokie zamyślenie lub zmieszanie, dlatego też trudno zgadnąć o czym myślą, nawet w czasie rozmowy. Charakteryzują się głównie włosami - zazwyczaj nie czeszą ich i pozostawiają w nieładzie. Czupryny ich mają barwę od szkarłatnego po czarny z przebłyskami jasnych kosmyków (z czego ostatni najczęściej można spotkać). Skóra ich jest blada, w niektórych miejscach przybiera odcień różu. Drugą cechą, którą można zauważyć są uszy, które są lekko wydłużone (nie są tak spiczaste jak u elfów) i odchylone o 60 stopni niż normalnie. Mężczyźni często zapuszczają kozią bródkę, która odpowiednio przycinają (pozostawiając mniej więcej w nieładzie), aby nie była za długa. Wszyscy przedstawiciele tego ludu preferują proste ubiory, które nie krępują ruchu i są wygodne, często odkrywając górną część ciała (oprócz kobiet). Lubią odcienie szarości, czerni oraz czerwieni. Nie zakładają żadnej biżuterii, uważając ją za „nieszczerą”. Walariem osiąga dojrzałość w wieku 100 lat, a dożywa zazwyczaj 800 roku życia.
Historia: Tak na prawdę nikt nie wie, kiedy powstała ta rasa. Powód jest jasny - brak pisma. Nie istnieją żadne archiwa, które zawierałyby wzmiankę na temat pojawienia się ich. Wszystkie opowieści Walariem (co starsze) zazwyczaj są w większej części zmyślone i trudno doszukać się w nich prawdy. Jedno jest wiadome, Larialem był pierwszym Walariem, lecz kiedy i w jakich okolicznościach "powstał", pozostaje w głębokiej tajemnicy.
Relacje: Walariem pomimo zamknięcia we własnym planie (patrz: Krainy Walariem) mają pewną wiedzę na temat innych ras. Z opowieści nielicznych poszukiwaczy stwierdzają, że elfy są zbyt wyniosłe i zaprzątaj swoją głowę naukami w bibliotekach, zaś krasnoludy są prawe, lecz zbyt chciwe. Gnomy i niziołki są miłe w obyciu, lecz zbyt ciekawskie. Na temat innych ras Walariem mają mieszane uczucia i wolą nie oceniać ich jak na razie. Inne kultury postrzegają lud o enigmatycznych czynach, za zbyt zimny i oschły - nic bardziej mylnego! W głębi duszy Walariem są marzycielami, wiecznymi wędrowcami po ich własnych światach.
Charakter: Lud o wyniosłych myślach kocha wolność, nieposkromioną siłę marzeń. Nienawidzą zła, ponieważ to ono niszczy najgorliwszych bajarzy i marzycieli. Pomimo całego zamknięcia w sobie osobnicy ci bardzo miłują dobro, gdyż to właśnie z dobrych umysłów powstają najpiękniejsze marzenia i myśli.
Krainy Walariem: Walariem zamieszkują własny plan - Sene-wara. Cały świat jest nieskończony, lecz tylko kontynent Albatra jest zamieszkiwany. Wokół niego jest Wszechmorze, które nie ma końca, dlatego też podróże morskie są bardzo rzadkie. Sam kontynent jest cztery razy większy od Anauroch. Przez jego ziemie rozlegają się miasta Walariem. Oprócz zwykłych zwierząt i niektórych stworzeń żyje tu tylko ta rasa. Stolicą Albatra i jednocześnie Sene-wara jest Miwdath. Urząd rządzący sprawuje Krąg Niejasnych, a na jego czele Młody Władca (Migdys „Ośmielony”- bard 10/wirtuoz 10). Same miasta nie różnią się architekturą od ludzkich, Walariem nie przykuwają większej uwagi do tego typu rzeczy. W stolicy (Świątynia Larialema) znajduje się jeden Portal do Krain w jedną stronę. Miejscem przybycia z Sene-wara do Faerunu jest Las Neverwinter, a dokladniej jedna z większych polan na tym terenie, miejsce portalu można poznać po dużej ilości wrzosu na ej polanie. Jako, że najbliższym miastem jest Neverwinter, to właśnie tam udają się Walariem, jest to jedno z bardziej lubianych przez nie miejsc. Sam król był kiedyś poszukiwaczem przygód i przemierzył Krainy wzdłuż i wszerz. Można go nazwać jednym z bardziej otwartych przedstawicieli tej rasy. Teraz jest postrzegany jako idol dla młodych Walariem. W świecie Sene-wara nie ma wojen. Lecz Walariem nie chcą ryzykować kolejnych bitew o wolność, więc uczą młodych wojowników szermierki (najbardziej powszechne bronie to: rapier i sejmitar). Na terytorium Sene-wara rosną bujne lasy (1/2 planu to właśnie tereny liściaste), są także góry przecinane przez liczne rzeki.
Wiara: Walariem czczą Larialema. Są bardzo oddani jemu i praktykują mądrości głoszone przez niego. Larialema nie tylko postrzegają jako patrona swojej rasy, ale także przyjaciela. Wiarę uwarzają za dopełnienie pustej butelki zwanej życiem.

Larialem (większy bóg)

Rodzinny, Wieczne Dziecko, Uśmiechnięty
Symbol: skulone i odwrócone dziecko Walariem, na tle wschód
niebieskiego słońca
Charakter: CD
Dziedzina: kobiety w ciąży, niemowlęta, Walariem, ognisko domowe
Domeny: Walariem+, dobro, chaos, rodzina*, odnowa*
Ulubiona broń: Niebieski Uśmiech (krótki łuk)

* Domena z Zapomniane Krainy: Opis Świata
+ Patrz: Dodatek 1

Larialem (la-ria-lem) kocha wszystko co jest związane z Walariem - marzycielstwo, snucie wiecznych powieści, taniec i muzykę. Sam jest przesympatyczny, miły i zabawny. Według niego wierzący i bóstwa powinni być równi, dlatego też najczęściej przebywa w stolicy obok Króla służąc mu radą i pomocą. W formie fizycznej wygląda jak dziecko Walariem o błękitnawych włosach w ubraniu podróżnika. Larialem rzadko przebywa w Krainach i jeszcze rzadziej odwiedza inne bóstwa, choć ma dostęp do paru planów. Kościół Larialema jest luźno zhierarchizowany, uważany często za niepotrzebny skoro bóstwo kroczy wśród śmiertelników. Pomimo takich uwag Larialem sam zapewnia, że kapłani są potrzebni. Świątynie Rodzinnego przypominają duże gospodarstwa. Można w pobliżu ich zauważyć pola uprawne. W środku domostwa często pali się w kominku, jest stół pełen jedzenia, aby ugościć schorowanych (rannych rzadko się spotyka). Na górze czekają kapłani ubrani w zwykłe odzienia farmerów czy robotników, aby zająć się pacjentem. Gdy nie ma takowych na drugim piętrze zapewne zajmują się rolą.
Historia/stosunki: Larialem był pierwszym Walariem. Wieczne Dziecko przyjaźni się z Seldarine, Liirą, Lathanderem, Eilistraee, Selune, Sune oraz Erevana Ilesere. Larialem nienawidzi bóstw Furii i tych, które przyczyniają się do bezmyślnego niszczenia piękna.
Dogmat: Bądź szczęśliwy z tego kim jesteś i jaki jesteś. Staraj się pomagać innym, lecz nie stań się irytujący, bo wolność to coś czego nie można nadwerężać. Pielęgnuj piękno swojego umysłu, ale pamiętaj, żeby to nie przyćmiło ci go.
Pogoda polepszyła nagle się, czy to znak czy po prostu dzień? Kolejne chmury wychodzą z nieba dziury. Czy to dzień, czy to marzenia, podobają mi się takie boskie mamienia. Koleje losu smutne, raz radosne, a jednak nie miłosne. Szczęście, pech to następne wyliczanki, ja chce życia nie wtórnej wróżbiarki! Oddychaj, oddychaj - tak ci mówią, to ma sens kiedy ci to wkują. Szpile pod paznokcie włożą, dalej się nie przygnają i głębiej przyłożą. A jednak milo patrzeć na wtórne rzeczy, życie jednak nie meczy... Uśmiechem na twarzy goszczę dziś Was, nie pytajcie mnie bo to właśnie czas. Nie przewidzę go, nie przełamię przez lustro, lecz pozostaje nam tajemnicze jutro.

Języki: Walariem posługują się własnym językiem oraz telepatyczną więzią. Języki mówiony przypomina nieco leśny, lecz w przeciwieństwie do tego drugiego przypomina rymowankę. Co ciekawe każde poprawnie sformułowane zdanie w tym języku rymuje się. Pomimo tak dziwnego języka Walariem rzadko go używają, gdyż wolą używać telepatycznej więzi. Rasa ta posiada własny alfabet, który jest jedynym dokumentem zachowanym przez tą rasę. Przetrzymuje go sam Larialem na szklanej tabliczce. Ze względu na „kodeks” Walariem nie używają żadnego pisma (nie czytają także).
Imiona: Imiona Walariem są nadawane po osiągnięciu 20 roku życia, wcześniej używają tylko przydomku. Imiona zazwyczaj nie mają jakiegoś znaczenia, ponieważ takowe zapewnia przydomek nadany od razu po urodzinach. Zazwyczaj przydomek oznacza coś co przytrafiło się dziecku przez pierwszy miesiąc (np. Król ma przydomek „Ośmielony” gdyż za bycia dzieckiem strasznie się wstydził innych, a ponieważ w rodzinie był już „Zawstydzony” nadano mu właśnie taki tytuł) lub przez pierwszy rok (zależy czy rodzice będą mieli pomysł). Walariem nie używają nazwisk - zastępują je przydomki i chociaż jest ich dużo i nie powtarzają się, to każdy wie kto jest z jakiej rodziny.
Imiona mężczyzn: Laeralin, Mattere, Signa, Oliodin, Midmat, Kalatiroil, Oliorour.
Imiona kobiet: Manewha, Menedoris, Aelij’ja, Nothira, Miriaos, Kereo, Stagma.
Przydomki: „Ogniotknięty”, „Uśmiechnięty”, „Milczący”, „Zniewolony”, „Dziewczęcy”, „Miłujący”.
Poszukiwacze przygód: Walariem są wiecznymi marzycielami, lecz zamknięci w sobie nie chcą wychodzić poza swój piękny i bezpieczny świat, do którego mogą nie wrócić. Jednak jedni z odważniejszych chcą pokazać światu, że piękny umysł nie boi się wysiłku i trudu. Tacy kandydaci na poszukiwaczy otrzymują od Króla naszyjniki „Wołacze” (patrz: Dodatek 2), które są jedynymi kluczami do Sene-wara z zewnątrz. Jak już docierają do Faerunu, młodzi Walariem czują się nieswojo, lecz to uczucie mija po jakimś miesiącu. Jak tylko oswoją się z terenem, szybko zaczynają szukać przygód, aby zobaczyć jakie to uczucie jest bycie bohaterskim, dobrym i uczynnym. Jeśli tacy bohaterzy zdobyli sławę i bogactwa oraz powrócą na ojczyste ziemię, często zdobywają pewną władzę w królestwie i prawią urząd burmistrza jakiegoś miasta.

CECHY RASOWE WALARIEM
- Budowa -2, Siła -2, Roztropność +2, Intelekt +2: Walariem nie są przyzwyczajone do jakiejkolwiek innej walki poza treningami, ani wysiłku fizycznego, dlatego są słabsze fizycznie od innych, lecz ich umysły są niesamowicie rozwinięte, poza tym rozległe marzenia Walariem udoskonaliły postrzeganie nie tylko wymyślonego świata, ale także i prawdziwego.
- Średni rozmiar: jako stworzenia średnie, Walariem nie mają żadnych specjalnych premii czy kar w związku ze swymi rozmiarami.
- Bazowa szybkość Walariem to 9 metrów.
- Telepatia (30m): Walariem są istotami o nieprzeciętnych umysłach i potrafią komunikować się z każdą istotą, która posługuje się znanym przez Walariem językiem, telepatycznie.
- Zamknięci: lud o wyniosłych myślach zamknął się na wieki nie tylko w swoim własnym planie, ale także we własnych marzeniach, przez co trudno dogadać się im z innymi rasami. Otrzymują karę - 8 do testów, opartych na Charyzmie, stosowanych na innych rasach poza Walariem.
- Lakoniczni czarownicy: przez komunikacje telepatyczną Walariem rzadko używają zwyczajnej mowy. Co spowodowało, że ich lakoniczne inkantacje stały się trudniejsze do zrozumienia. Żeby zaklęcia były udane Walariem zaczęły zastępować, niektóre słowa odpowiednim krokiem, przez co każde tkanie czaru wygląda bardziej na taniec niż recytacje. Dlatego też za każdym razem gdy ktoś będzie próbował zidentyfikować rzucane zaklęcie przez Walariem ST zwiększy się o 5.
- Wyniosłe marzenia: Niektóre z marzeń Walariem zostały ziszczone poprzez umiejętność rzucania małej liczby czarów/mocy. Każdy Walariem z Charyzmą 10+ wybiera 2 sztuczki z listy czarodzieja/zaklinacza lub psiona, przy czym żadne z nich nie mogą zadawać obrażeń. Każde zaklęcie/moc można rzucić raz dziennie, a poziom czarującego/manifestującego równy jest połowie poziomu klasowego Walariem. Są to czary wtajemniczeń, a w związku z tym Walariem cierpi z powodu szans niepowodzenia czaru za noszenie pancerza (nawet jeśli są to moce psiona).
- Humanoid (Innoplanarny): Walariem są humanoidami rodowitymi dla Sene-wara. Uzyskują podtyp innoplanarny gdy przebywają poza Sene-wara.
- Automatyczne języki: walariem. Języki premiowe: żaden. W związku z tym, że Walariem nie podróżują nie mają żadnych szans na poznanie języków innych kultur. Aby poznać inny język poza walariem, należy poświęcić rangi na Język premiowy (umiejętność).
- Ulubiona klasa: psion lub zaklinacz. Gdy określasz, czy wieloklasowy Walariem otrzymuje kary do PD, nie liczy się klasa psiona lub zaklinacza.
- Modyfikacja poziomu +2: Walariem są potężniejsi i wolniej nabywają poziomy niż większość innych typowych ras Faerunu.

DODATEK 1
Domena Walariem

Bóstwa: Larialem
Zesłana moc: Jeśli jesteś Walariem zyskujesz moc Prawdziwe Marzenie, które pozwala (jeśli posiadasz wartość Charyzmy 11+) na rzucanie jednego zaklęcia/mocy (zależy od Wyniosłych marzeń) 1-poziomowego (oprócz takich, które powodują obrażenia) z listy czarodzieja/zaklinacza lub psiona raz dziennie o poziomie czarujacego/manifestujacego równemu połowie poziomu klasowego postaci. Jest to czar wtajemniczeń, a w związku z tym Walariem cierpi z powodu szans niepowodzenia czaru za noszenie pancerza (nawet jeśli wybrałeś moc psiona). Jeśli nie jesteś Walariem zyskujesz moc Wyniosłe Marzenia, która odzwierciedla rasową zdolność Walariem.

Czary domeny Walariem

1. Schronienie
2. Wykrycie myśli
3. Języki
4. Zwiększona niewidzialność
5. Zamiana planów
6. Geas
7. Zawrócenie czaru
8. Telekinetyczna kula Otilika
9. Życzenie

DODATEK 2

Wołacz
Jest to wisiorek w kształcie srebrnej trąbki. Ów "instrument" jest wzorowany na oryginale posiadanym przez Króla. Sam wisiorek nie jest magiczny, jego prawdziwa natura pokazuje się dopiero w pobliżu miejsca skąd przybył bohater (mniej więcej środek Lasu Neverwinter). Gdy przebywa w okolicach portalu, z wisiorka wydobywa się muzyka (trąbka), która ukazuje portal, który zostaje uruchomiony. Tylko posiadacz wisiorka może przejść. Moc Wołacza działa raz na rok. Tylko Król potrafi wytwarzać te przedmioty, więc zgubienie lub zniszczenie Wołacza oznacza niemożność do powrotu na ojczyste tereny Walariem. Wisiorek można za to kopiować za pomocą magii. Jeśli na wisiorek (znajdujący się w pobliżu portalu) rzuci się Rozproszenie Magii, czar ten będzie działał normalnie (poza portalem wisiorek przestaje być magiczny).
Ostatnio zmieniony śr kwie 12, 2006 12:39 pm przez bidzin, łącznie zmieniany 13 razy.
 
Awatar użytkownika
TOR
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1188
Rejestracja: wt maja 11, 2004 1:04 pm

Re: Walariem

pn mar 20, 2006 11:54 pm

Dwie uwagi odnośnie mechaniki. Inni z pewnością ocenią "poziom przegięcia" i pomysł. :P

Diva pisze:
- Przybysz: Walariem są rodowitymi przybyszami.

Jeśli mieszkają na/pochodzą z własnego planu innego niż materialny, to nie są rodowitymi przybyszami. Są po prostu przybyszami. Kropka. Aby rasa stała się rodowitymi przybyszami potrzeba setek lat egzystowania na planie materialnym.

Diva pisze:
- Automatyczne języki: walariem. Języki premiowe: żaden. W związku z tym,
że Walariem nie podróżują nie mają żadnych szans na poznanie języków
innych kultur. Aby poznać inny język poza walariem, należy poświęcić rangi
na Język premiowy (umiejętność), można także użyć magii (np. czar Języki).

Wzmianka o magii jest niepotrzebna. Czar języki zapewnia znajomość danego języka tylko na krótko, w tym akapicie jest mowa o stałych umiejętnościach. Może być mylące.
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

wt mar 21, 2006 7:24 am

Jesli chodzi o przybysza, to nie wiedzialem jak go ujac... No bo, jakby wyszli poza swoj plan to traktowani sa jako przybysze nie? Czy wystarczy cos takiego:
"Przybysz: Walariem poza swoim planem traktowani sa jako przybysze." ?
Co do jezykow, tak masz racje zaraz to skoryguje.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

wt mar 21, 2006 8:52 am

Regulamin pisze:
2.2.11. Zabrania się umieszczania na forum grafik o wielkości łącznej wiekszej niż 20kb. Jeśli grafika lub zbiór grafik zajmują więcej niż 20kB, należy podać do nich link.

Zastosowana przez Ciebie grafika narusza ten punkt Regulaminu. Usuń lub skompresuj ją, w innym przypadku temat zostanie usunięty. Zawsze możesz zastąpić ją linkiem - obrazek na Forum nie jest konieczny. Sugeruję również zmianę formatowania tekstu - entery na końcu każdego wersu powodują agresję - rozpychają tekst.

Uwaga mechaniczna: Przybysz niezbyt tu pasuje. Raczej humanoid czy cokolwiek innego, a dodatkowo podtyp: (Innoplanarny) [Extraplanar] - podobnie rozwiązano w 3,5 kwestię githyanki i githzerai. Po szczegóły odsyłam do SRD.
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

wt mar 21, 2006 12:03 pm

Sugeruję również zmianę formatowania tekstu - entery na końcu każdego wersu powodują agresję - rozpychają tekst.


Eee... Ja nie enterowalem po kazdym wersie, wklejilem tekst i tyle. [EDIT] No, ale juz po sprawie ;) .

Uwaga mechaniczna: Przybysz niezbyt tu pasuje. Raczej humanoid czy cokolwiek innego, a dodatkowo podtyp: (Innoplanarny) [Extraplanar] - podobnie rozwiązano w 3,5 kwestię githyanki i githzerai. Po szczegóły odsyłam do SRD.


Rozumiem, tylko jak to zapisac? Tak: "Humanoid (Innoplanarny): Walariem..."?
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

Walariem

pt mar 24, 2006 9:00 pm

Rasa bardzo przemyślana, widac wiele wkładu i pracy jaki w nią włożyłeś.
Bardzo mi się podoba, prócz plusów. Mysle że ten plus do zręczności to już troche za dużo. Chętnie nią zagram przy najbliższej okazji. Co więcej dodac?
Jak dla mnie to 5-/6.

Oby tak dalej Diva pozdrawiam Nefarius.
 
Oryndoll
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 30, 2005 8:37 pm

pt mar 24, 2006 10:33 pm

Bardzo interesująca rasa, też mi sie wydaje że plus do zrecznoście jest już niepotrzebny. Ciekawy pomysł na historie rasy oraz specyficzne rzucanie zaklęć przez nich. Przy najbliższej okazji napewno wprowadze ja do gry, albo jako mistrz albo jako gracz :) 5/6
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

sob mar 25, 2006 1:55 pm

Diva - podobnie jak w tym przypadku:
Planar Handbook pisze:
Humanoid (Extraplanar): Spikers are humanoids native to Acheron. They gain the extraplanar subtype when not on Acheron.

W przypadku Twojej rasy:
Humanoid (Innoplanarny): Walariem są humanoidami rodowitymi dla Seren-wara. Uzyskują podtyp innoplanarny gdy przebywają poza Seren-wara.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4466
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

sob mar 25, 2006 2:22 pm

Rasa sama w sobie ciekawa i na swój sposób orginalna. Dobrze opracowana i widać, że w jej stworzenie włożono naprawde sporo pracy. Fabularny opis wyjaśnia praktycznie wszystko co powinien wyjaśniać i po jego przeczytaniu można spokojnie zagrać taką właśnie klasą. Daje się tutaj wyczuć pewną swoistą magię, widać, że Walariem mają coś w sobie co sprawia, że są ciekawi. Kolejnym plusem dla mnie jest ich umieszczenie w FR oraz krótki opis wyjaśniający gdzie w Faerunie można ich spotkać (choć mógłby być nieco dłuższy). Jedyne co mi średnio pasuje to tworzenie kolejnego bóstwa, skoro w Krainach jest tylu bogów to czy nie lepiej byłoby przypisać tą rasę po prostu, do któregoś z bóstw tego świata ? (np Eldath lub Sehanine Księżycowy Łuk) Mechanicznie nie mam zastrzeżeń bo wszystko jest rozpisane dobrze (cechy rasowe, specjalne zdolności itp) a rasa nie jest ani za silna ani za słaba.

Podsumowując mamy do czynienia z ciekawą i klimatyczną rasą, na pewno wartą wprowadzenia do gry. Ocena końcowa 5-/6 w tutejszej skali ocen - gratuluję, dobra robota.
 
Awatar użytkownika
Pan-demonium
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 85
Rejestracja: czw mar 23, 2006 6:23 pm

sob mar 25, 2006 2:37 pm

jestem pod wrażeniem inwencji twórczej. Rasa rzeczywiście przemyślana i dopracowana. jak dla mnie trochę zbyt sztywna, ale to kwestia gustu. udało ci sie dobrze wprowadzić jej tajemniczość i odrębnośc. Rasa napewno ciekawa i dająca sie lubić.
Życzę kolejnych tak udanych pomysłów
ocena: 5-/6
 
Awatar użytkownika
Radgers
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: śr mar 01, 2006 3:07 pm

sob mar 25, 2006 9:36 pm

Rasa bardzo ciekawa pod względem fabularnym i to jest jej największym atutem. Jej sowisty klimat oraz dobre wykonanie sprawiaj a, że bez problemu można użyć jej w grze i że nie będzie to kolejny zbiór cyferek tylko naprawdę "żywa" rasa. Brawo :spoko:
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

ndz mar 26, 2006 5:01 pm

Zmienilem podtyp (za wskazowka Zsu) no i ta premie do zr. Teraz powinno byc lepiej. Czekam na dalsza ocene.

Co do Larialema. Chcialem, zeby Walariem byly na prawde odgrodzone od reszty swiata, wiec pomysl z juz istniejacym bostwem bylby wielkim pudlem.
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

Re:Rasa

ndz mar 26, 2006 5:21 pm

Jak dla mnie pomysł z bóstwem był dobry, teraz po poprawkach to moge śmiało postawic końcową ocenę 6-/6
 
Awatar użytkownika
Rishta
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 264
Rejestracja: wt gru 28, 2004 8:28 pm

wt maja 30, 2006 8:05 pm

Bardzo mi się podoba,
wręcz cudo ;) nie wiem do końca jak mam okreslić słowami to co czułam czytając tą prace : zadolowenie że wreszcie ktoś stowrzył taką rase? chęc posmakowania takiej postaci w grze? nie wiem do konca :D daje 10 na 10 :) a jak zaszaleje ;)

Pomysł z bóstwem był genialny, gdyż rasa jest nietypowa i szczerze to nie wiadomo by było jakiego wybrac boga opiekuńczego :)
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

pt kwie 13, 2007 10:46 am

Rasa przyjemna, jednak wydaje mi sie ze przy obecnym Epp +2 raczej nie ma szans na zostanie BG. Krótkie porównanie z drowami i odrazu widać róznicę. Sądze ze przy tych cechach może mieć bez problemu Epp +1. Od tak jak planokrwiści.

Co do fabuły, ciekawa jest nie powiem, miałem chęć nawet zagrania tym (no ale to Epp...). Opis rasy wskazuje takze ze mogła by bez problemu mieć jeszcz +2 do Zręcznosci (co raczej nie wpłynie na jej Epp).

Co do ulubionej klasy, to najlepiej chyba pasuje bard.

Słowo końcowe:
Klasa ciekawa i ładnie zrobiona, acz narazie Epp +2 cyba "zażyna" jej grywalność.
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

pt kwie 13, 2007 5:35 pm

A kto mówi, że nie możesz jej zmodyfikować dla siebie ;)? Jeśli Ci się podoba, tylko brakuje Ci parę elementów lub chcesz jakieś zmienić, to zrób to.

Poza tym, tę rasę robiłem bardzo dawno temu, ale i tak dziękuję za ocenę.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości