Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

pt cze 22, 2007 4:37 pm

Kwestia gustu, ja też nie darzę robactwa za wielką symaptią ( choć wiekszą nisz blaszaki ).

Btw - jacy terminatorzy - w BoM nie ma żadnych :razz: .
 
Awatar użytkownika
Dwarf Slayer
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 105
Rejestracja: pt gru 29, 2006 12:47 pm

pt cze 22, 2007 7:08 pm

Dwarf Slayer pisze:
Btw- bardzo ładni terminatorzy, marines też, ale te potworki... może po prostu się nie znam, ale mi się nie podobają


To było o figsach Chaosu z linka :razz:
 
Awatar użytkownika
Neverwinter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 864
Rejestracja: pn lut 16, 2004 9:34 am

sob cze 23, 2007 1:06 am

Termosi wydają się nieźle, chociaż na razie zbyt wiele nie widać.
Zwykli chaośnicy są identyczni, jak teraźniejsi :/ mam nadzieję, że ci planowani to nowe modele, a nie po prostu przepakowany box - chociaż patrząc na ramki, to bardziej prawdopodobne.
Co do stojącego w środku Hurona Blackhearta, liczyłem na mniej statyczną pozycję. To samo dotyczy Lorda Khorna - w częściach wyglądał dobrze, teraz gołym okiem widać u niego 2d6 ciężkich schorzeń kręgosłupa i obręczy brakowej patrząc na sposób, w jaki trzyma tą swoją siekierę.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

sob cze 23, 2007 10:41 am

Neverwinter pisze:
Co do stojącego w środku Hurona Blackhearta, liczyłem na mniej statyczną pozycję. To samo dotyczy Lorda Khorna - w częściach wyglądał dobrze, teraz gołym okiem widać u niego 2d6 ciężkich schorzeń kręgosłupa i obręczy brakowej patrząc na sposób, w jaki trzyma tą swoją siekierę.

Mutacje chaosu :razz: .

Neverwinter pisze:
Termosi wydają się nieźle, chociaż na razie zbyt wiele nie widać.

zapowiedzi warseerowe mówią, że będą tańsi niż 35 pkt :) . Niestety, jedne broń specialna, a katarynek jak nie - było tak nie ma ...

Tu owe zapowiedzi :


Like C: Eldar and C: DA, Codex CSM dispenses with an Armoury page and instead lists all of a unit's options straight in its army list entry.

Veterans skills are mostly gone. A few units still have a predetermined skill, but you may no longer pick and choose.

There are no Legion-specific rules, varient lists or anything like that. Just one flexible list.


2) Quick list of all units:

HQ: Chaos Lord, Chaos Sorcerer, Daemon Prince, Generic Greater Daemon*
Elites: Chosen, Terminators, Dreadnought, Possessed
Troops: Chaos Space Marines, Berserkers, Plague Marines, Thousand Sons, Noise Marines, Generic Daemons*
Fast: Raptors, Bikes, Chaos Spawn*
Heavy: Havocs, Defiler, Vindicator, Land Raider, Predator, Obliterators

Units marked with (*) do not actually use up slots on the Force Organisation Chart
There are no 0-1 or similar limits anymore. Your unit choices are only limited by the FOC. Yes, you can have two Daemon Princes.


3) Marks of Chaos:

These now take the form of Icons that most units can take. The cost of an Icon is fixed for each unit, regadless of unit size. This means larger units essentially pay less points per model for the same Icon.

All units except vehicles, Obliterators and Cult units can purchase one of the following Icons (listed from least to most expensive):

Icon of Chaos Glory: The new name for Mark of Chaos Undivided. Grants morale re-rolls. Not available to ICs as they are all Fearless anyway.
Icon of Slaanesh: +1 initiative
Icon of Khorne: +1 attack
Icon of Tzeentch: Grants a 5+ invulnerable, or improved existing invulnerable by 1 (so Termies go up to 4+, for example)
Icon of Nurgle: +1 tougness (does not count towards instant death)

These Icons are the only way to align a non-Cult unit to a particular god. They grant no other benefits than what is listed above (Icon of Slaanesh does not grant access to Sonic weaponry, for example)

All Icons also act as Teleport Homers for Daemons, Terminators and Obliterators.


4) Cult units:

Khorne Berserkers, Noise Marines, Plague Marines and Thousand Sons are all specific units in the Troops section. They have additional god-specific benefits in addition to the appropriate Icon. Cult units only exist in the Troops section, meaning that there are no Noise Marine

Terminators, for example. There are just regular Terminators with an Icon of Slaanesh.


5) Daemons:

The codex only has unit entries for a "Generic" Greater Daemon and "Generic" Daemon Packs. This means that all Daemons have an identical points cost and statline. No special abilities whatsoever. They cannot even be given Icons. A Daemonette is exactly the same as a Bloodletter now.

Summoning: Daemon Packs enter play via Deep Strike, but MUST be placed within 6" of an Icon. Since Icons act like Teleport Homers, this means Daemons will never scatter! They may not move on the turn they arrive, but they CAN assault.

Possession: When a Greater Daemon becomes available from Reserve, it can replace any friendly character model (aspiring champion, sorcerer, etc) you choose. There is no need to designate a Daemonvessel ahead of time.


6) Psychic Powers:

All generic major powers still exist (Wind of Chaos, Gift of Chaos, Doombolt, Mass Mutation)
Doombolt changes to S4 AP3

Warp Time is a new psychic power that allows the caster to re-roll failed rolls to hit and to wound in close combat

Each god except Khorne also has one specific power:
Nurgle: Nurgle's Rot; Range 12", all models in target unit take a S3 hit on 4+. Saves allowed.
Slaanesh: Lash of Submission; If target unit fails Ld test, you may move it 2d6"
Tzeentch: Bolt of Change; as before but AP1


7) Vehicles:

Reduced points costs as in Codex: Dark Angels (35 pts for Rhinos, etc.)

Smoke Launchers and Searchlights as standard.

Extra Armour is as pricy as in C: DA (15 pts)

Combi-weapon upgrades are still possible.

Mutated Hull is gone.

Daemonic Possession no longer negates transport capacity, but reduces BS to 3.


Cool Unit breakdown:

HQ:

Chaos Lord
WS 5 | BS 5 | S 4 | T 4 | W 3 | I 5 | A 3 | Ld 10 | Sv 3+/5+
-Fearless
-Daemonic Aura (5+ invulnerable) as standard
-About as many optional upgrades as a Carnifex
-Can have an Icon
-Can have Terminator Armour, Bike, Wings, or Steed
..The Daemonic Steed options are:
.....-Palanquin of Nurgle: +1 A, +1 W; count as 2 models in Land Raider
.....-Juggernaut of Khorne: +1 A, +1 S; may not be transported
.....-Disc of Tzeentch: +1 A, Jump Pack
.....-Steed of Slaanesh: +1 A, Cavalry
-The only model who can wield a Daemon Weapon:
..Daemon Weapons cost 40 pts. Two-handed power weapon that grants +1d6 extra attacks, but if a 1 is rolled for the number of attacks, the model takes a wound and can't make ANY attacks in that combat phase.
.....Depending on the model's Icon, his Daemon Weapon grants a further bonus:
.....-No Icon: +1 S
.....-Khorne: +2d6 attacks instead of +1d6
.....-Nurgle: Always wounds on 4+
.....-Slaanesh: Causes instant death
.....-Tzeentch: Can also be used as a shooting attack (S 4, AP 3, assault d6 - if a 1 is rolled, you take a wound)


Daemon Prince (110 pts base)
WS 7 | BS 3 | S 6 | T 5 | W 4 | I 5 | A 4 | Ld 10 | Sv 3+/5+
-Fearless
-Daemonic Aura (5+ invulnerable) as standard
-Very few options
-Can have an Icon
-Can have Wings
-Can have psychic powers
-Monstrous Creature
-Is immune to instant death


Chaos Sorcerer
WS 5 | BS 5 | S 4 | T 4 | W 2 | I 5 | A 3 | LD 10 | SV 3+/5+
-Fearless
-Daemonic Aura (5+ invulnerable) as standard
-Can have an Icon
-Can have Terminator Armour, Bike, Wings, or Steed
-Force Weapons as standard
-Sorcerers with an Icon of Tzeentch may use two powers per turn


Greater Daemon (does not take up a FOC slot, very cheap for its stats)
WS 9 | BS ? | S 8 | T 6 | W 4 | I 5 | A ? | LD 10 | SV -/4+
-Fearless
-Daemonic Aura (4+ invulnerable) as standard
-Monstrous Creature
-Moves as Infantry (no option for wings)

ELITE:

Possessed (cheaper than 22 Pts)
WS 4 | BS 4 | S 5 | T 4 | W 1 | I 4 | A 2 | LD 10 | SV 3+/5+
-Daemonic Strength and Daemonic Aura (5+ invulnerable) as standard
-Can have an Icon
-Random Power Table. Roll d6 after deployment:
.....1: Scouts
.....2: Furious Charge
.....3: Fleet of foot
.....4: rending
.....5: feel no pain
.....6: Power weapons

Chosen
-Bolter, Bolt Pistol, CCW, Frags, Kraks
-Can have an Icon
-Huge amount of options (like Dark Angel company veterans)
-may have one heavy weapon and multiple special weapons
-Infiltrate as standard

Terminators (under 35 Pts)
-Unit size 3-10
-Combibolter and power weapon
-Can have an Icon
-Any number of models can be upgraded to champions (+1A) for 10 pts
-One heavy weapon per squad, two if the squad is 10 models strong
-Reaper Autocannon is unchanged
-May always Deep Strike

Dreadnought
-No changes worth mentioning


TROOPS:

Chaos Space Marines
-Bolter, Bolt Pistol, CCW, Frags, Kraks
-Can have an Icon
-One special weapon per squad. If the squad numbers at least 10 models, it can take a heavy weapon or a second special weapon.


Khorne Berzerkers
-Fearless
-WS 5
-Furious Charge
-Icon of Khorne (+1 A)
-No more Blood Frenzy (so no more bonus movement, but also no more uselessly chasing Land Speeders around the table)


Plague Marines
-Fearless
-Feel no Pain
-Icon of Nurgle (+1 T)
-Blight Grenades (attacker does not gain +1A for charging)


Noise Marines
-Fearless
-Icon of Slaanesh (+1 I)
-Access to Sonic Blasters
-Champion may have a Doom Siren (now AP3)
-One model may have a Blastmaster (blast mode now AP3)


Thousand Sons
-Fearless
-Icon of Tzeentch (4+ Invulnerable)
-Slow and Purposeful (if Sorcerer is killed, Rubrics only roll 1d6 for movement)
-All models have AP3 Inferno bolts for their bolters
-Mandatory Sorcerer (comes with Force weapon)
-No more extra wound

Daemon Pack (does not take up a FOC slot, 13 pts)
WS 4 | BS 4 | S 4 | T 4 | W 1 | I 4 | A 2 | LD 10 | SV -/5+


FAST ATTACK:

Raptors (under 22 Pts)
-Less special weapons than before
-Can have an Icon
-May Deep Strike


Bikes
-Can have an Icon

Chaos Spawn (does not take up a FOC slot, about 40 Pts)
-Worse save than before
-Slow and Purposeful
-Beasts
(this means they move 2d6-pick-highest, fleet 1d6, charge 2d6-pick-highest x2)


HEAVY SUPPORT:

Havocs
-Same weapon options as before
-Can have an Icon

Obliterators (70 Pts)
WS 4 | BS 4 | S 4 | T 4 | W 2 | I 4 | A 2 | LD 10 | SV 2+/5+
-Fearless
-Slow and Purposeful
-Can now only morph energy based weapons (las, plasma, melta,) not any projectile weapons
-Multimelta and plasma cannon added to available weapons

Predator

Vindicator

Defiler
-Fleet
-WS3
-A3
-May exchange Reaper Autocannon and/or Heavy Flamer for additional CCW
-No longer a Monstrous Creature, has Dreadnought CCWs now (bringing its Strength up to 10)

Land Raider (cheaper than before)
-No more Infernal Device


TRANSPORT:

Rhino (35 pts)


SPECIAL CHARACTERS:

Abaddon
-Has the benefits of all Icons (+1A, +1I, +1T, 4+ invulnerable)
-Drachnyen and the Talon now count as a single Daemon Weapon, which grants +1d6 attacks, doubles strength, and re-rolls all dice to hit and to wound!
-Immune to instant death


Ahriman
-Knows all psychic powers except the Slaanesh and Nurgle specific ones
-Force Weapon
-May use up to three psychic powers (including the force weapon) per turn


Huron Blackheart
- Powerfist with integrated heavy flamer
- Hamadyra (provides "Warp Time" psyxchic power)


Typhus
-Manreaper is a Nurgle Daemon Weapon and also a Force weapon
-Has Nurgle's Rot psychic power, does not need to pass psychic test to use it, and may also use the Force weapon in the same turn


Kharn
WS 7 | BS ? | S 5 | W 4 | W ? | I 5 | A ? | LD 10 | SV 3+/5+
-Gorechild gains 2D6 for armour penetration against vehicles
-Immune to all psychic powers
-Furious Charge


Lucius


Fabius Bile
-Can still enhance other models


Powiem jedno - slaneshowy Deamon Weapon mi się BARDZO nie podoba :? ...
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

sob cze 30, 2007 5:50 pm

Niejednej porażki już w graniu w Warhammera doświadczyłem, ale cóż - dzisiaj to był po prostu smutek i nostalgia :razz: . Otóż przybył do nas w gości Vladii , z którym miałem (nie)szczęscie zagrać. Przeciwnik był zabójczą kombinacją doskonałej rozpiski, umiejętności i szczęścia w rzutach na efekty ( bo grałem swoją kompanią pencerną ) - w jednej turze na 6 glancingach wrzucił 4 szóstki :shock: . W efekcie po 3 turowej grze wszystkie moje wozy byłe zezłomowane , a ja sam nie zdążyłem ubić nic wartościowego :x .

Potem jeszcze grałem z IW, też przegrywając, ale między porażką w 3 tury i nie zrobieniem nic, a porażka w 6 i ubiciem czegoś jest jednak drastyczna różnica :razz: .

Ogólnie - rozpiska kompanii idzie do gruntownego "updejtu" .
 
Awatar użytkownika
Neverwinter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 864
Rejestracja: pn lut 16, 2004 9:34 am

ndz lip 01, 2007 1:10 pm

the czart pisze:
Powiem jedno - slaneshowy Deamon Weapon mi się BARDZO nie podoba ...

Połączenie force weapona i warp time'a jest 10 razy lepsze - daje przerzuty na trafienie i ranienie, to tego nie chroni przed nim mantla ani runa.


the czart pisze:
Niejednej porażki już w graniu w Warhammera doświadczyłem, ale cóż - dzisiaj to był po prostu smutek i nostalgia . Otóż przybył do nas w gości Vladii , z którym miałem (nie)szczęscie zagrać. Przeciwnik był zabójczą kombinacją doskonałej rozpiski, umiejętności i szczęścia w rzutach na efekty ( bo grałem swoją kompanią pencerną ) - w jednej turze na 6 glancingach wrzucił 4 szóstki . W efekcie po 3 turowej grze wszystkie moje wozy byłe zezłomowane , a ja sam nie zdążyłem ubić nic wartościowego .

Powiedzmy, że doświadczyłem z nim czegoś podobnego :? librarian uciekł tank shockowany rhinosem...

the czart pisze:
Potem jeszcze grałem z IW, też przegrywając, ale między porażką w 3 tury i nie zrobieniem nic, a porażka w 6 i ubiciem czegoś jest jednak drastyczna różnica .

Ja wczoraj pierwszyraz grałem IW, a nie przeciwko nim. Oczywiscie, oblici nagle przestali zdawać invy i covery :/ nie mówiąc już tym, że jedna seriaz 3 heavy bolterów wbiła mi 3 woundy.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

ndz lip 01, 2007 11:24 pm

Neverwinter pisze:
Powiedzmy, że doświadczyłem z nim czegoś podobnego Confused librarian uciekł tank shockowany rhinosem...

Ja widziałem lepsze - 20 blaszaków + lord nie zdali tank shocka od napalonego rhino ( ach, ci BA :) ), a tak się pechowo złożyło, że nie mieli dokąd uciec... I poszli spać :razz: .

Neverwinter pisze:
Połączenie force weapona i warp time'a jest 10 razy lepsze - daje przerzuty na trafienie i ranienie, to tego nie chroni przed nim mantla ani runa.

Puki co chałas FW ( poza chyba jednym special herosem ) nie ma, zresztą mantla/runa chroni tylko przed instanlem od siły wiec zapowiadany demonic weapon też będzie działał :evil: .
 
moozgowiec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw mar 29, 2007 12:34 pm

ndz lip 15, 2007 11:51 am

Z tego co prezentują ploty o chaosie - może się okazać, że najmniej przydatną rzeczą w starterze chaosu będzie defiler. A reszta będzie do poważnego wykorzystania. Pomijając khornitów, których będę usiał przerobić.
 
Awatar użytkownika
Neverwinter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 864
Rejestracja: pn lut 16, 2004 9:34 am

ndz lip 15, 2007 7:13 pm

moozgowiec pisze:
Z tego co prezentują ploty o chaosie - może się okazać, że najmniej przydatną rzeczą w starterze chaosu będzie defiler.

Chyba masz rację - w sumie szkoda, bo bardzo podoba mi się idea szybkiego walkera do walki wręcz.


moozgowiec pisze:
Pomijając khornitów, których będę usiał przerobić.

U mnie akurat znajdzie się dla nich miejsce - ale ja planuję armię opartą na 3-4 squadach w rhinosach, czysto klimatyczną.
 
moozgowiec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw mar 29, 2007 12:34 pm

wt lip 17, 2007 8:46 pm

Jakos nie widze przyszlosci takiej armi. Ale skor z ciebie taki klimaciarz ....
 
Awatar użytkownika
Bananovitch
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: czw mar 22, 2007 12:50 pm

wt wrz 11, 2007 9:51 am

No cóż, od jakiegoś czasu podręcznik do Chałasu już jest dostępny. No i jakież było moje wielkie zdziwienie, kiedy zobaczyłem ceny extra armourów na pojazdy... czy kawałek blachy rzeczywiście może kosztować 15 punktów i być trzy razy droższy niż był? Oblity bez 0-1 i w HS; Vindyk (:D); w końcu dedykowane jednostki w troopsach a nie elitach; w końcu w końcu w końcu... jednak IMO armia trochę straciła-jasne, niby poprawi się grywalność, ale tak naprawdęto obawiam się, że na stołach będą widoczne tylko armie czarno-różowe i niebiesko-złote :( No i już nie można zróżnicować sobie bossów-a tak fajnie można było zrobić rezacza z 11 atakami (w porywach) :) No i Siekierę szlag trafił-ale teraz są inne fajne bajery... w sobotę pierwsza bitwa-zobaczymy jak pójdzie.
 
Awatar użytkownika
Fingor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 445
Rejestracja: pn cze 19, 2006 8:19 pm

wt wrz 11, 2007 3:47 pm

Ja niebiesko złotą upatrzyłem sobie już wcześniej. I mam zamiar jakoś Tysiąc Synów złożyć. Tylko z forsą ciężko.
 
Awatar użytkownika
Bananovitch
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: czw mar 22, 2007 12:50 pm

wt wrz 11, 2007 4:47 pm

To samo mogę powiedzieć o moich Głośnych Marines-w sumie cieszę się, że jeszcze ich trochę dopakowali, ale w sumie chciałem byćoryginalny. A teraz z tym będzie problem :/
 
Awatar użytkownika
Neverwinter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 864
Rejestracja: pn lut 16, 2004 9:34 am

wt wrz 11, 2007 5:46 pm

Bananovitch pisze:
a tak fajnie można było zrobić rezacza z 11 atakami (w porywach)

Teraz mozesz miec wiecej przy dobrych rzutach, ale mozesz tez sie sam zabic.

Bananovitch pisze:
To samo mogę powiedzieć o moich Głośnych Marines-w sumie cieszę się, że jeszcze ich trochę dopakowali, ale w sumie chciałem byćoryginalny. A teraz z tym będzie problem :/

Ja mialem zamiar grać Black Legionem, ale w nowym kodeksie jest tyle ciekawych schematów malowania, ze na pewno jednak będzie to któryś z zakonów renegackich.
 
moozgowiec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw mar 29, 2007 12:34 pm

wt wrz 11, 2007 11:36 pm

Jak dla mnie to termosy sa przesada - 30 pts :D. Mi na rękę (albo raczej na mackę :) ).Demoniczne owladniecie za 20 pts - tez odpowiada.

Lash of Submission - prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrzesada. 8)

Generalnie jest fajnie. 10 marynów z laską za 170 pts? Pasi nawet.Co prawda bez kombat sqadów, ale jest git.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

śr wrz 12, 2007 10:42 am

Też miałem okazję przeczytać ten nowy codex - i cóż, pewne rzeczy to dno, choć są i jasne punkty . Wymieniając :

- księciunio nie jest już niepodzielnym władcą HQ, mając warpime i odporność na instant death może być niezły

- lord - demoniczne bronie są złe ! Lord korna na bicyklu wyciągający do 17 (sic!) ataków, czy slanesha bijący z 6 I i wlepiający instanty

- sorc - FW z warptime to bolesna kombinacja :evil: ( choć nie wiem, czy gorsza/gorsza od lorda )

- gruby demon - za jedyne 100 pkt, a namieszać może ( jak wyskoczy, bo na piechotę to sie za chiny nie dodrepta )

- małe demony - sknocilie je totalne :x . Chaos nie jest jednolity :o ...

- weterani - laska i 4 plazmy/melty w infiltaracji ? Niby nic a dopiec może

- zwyklami - mocno dopasieni sprzętem ( bolter, bolt pistol, ccw, fragi i kraki, a kosztują tyle co lojaliści z samymi bolterami ), ogólnie - duży plus

- NM, PM, TH, KB - wszystkopoza berkami i możliwością radosnego biegania obok siebie ogólnie mocne - głośniki w roli minimaxa , zgnilce z 5 T i FnP, czy automaty z bolterami z AP 3

- termosy - Piękne modele :D , ale IMO nadal w strzelaniu nie umywają się do lojalistyczych ( co to jest jeden reaper w porównaniu do katarynki, nawet też jednej ) . I kto weżmie całą 10 dla drugiej broni specialnej, gdy można mieć 2 x 3 i też dwa reapery ?

- possedzi - jedyny naprawdę klimatyczy podział - chaotyczny chaos w całej okazałosci ( a i skrzydełka ładne :) )

- windyk - miło, ze wreszcie zawitał na szersze pole 9 chociaż klimatycznie używają go głównie IW ).

- land - tańszy :D ! A i z openatniem kosztuje mniej od wozu lojalek, może zacznie być ciut częściej widywany :) .

jeśli zaś chodzo o ogólne wrażenia po lektórze - strasznie zbiedzili liczę opcjii, demony, i zrobili z chaosu jedna wielka kochającą się ( w szczególności slaneshowcy :razz: ) rodzinę, a niektóre fragmenty podręcznika wyglądają jakby były pisane dla 10 - latków ( zbrojownia ). Choć na plus muszę zaliczyć ciekawy zabieg z przeniesienim ciężaru klimatu z legionów herezji horusa na renegatów , no i nowe modele , w większosci bardzo ładne .

I więcej grzechów nie pamiętam :razz: .
 
Awatar użytkownika
Bananovitch
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: czw mar 22, 2007 12:50 pm

śr wrz 12, 2007 10:56 am

Neverwinter pisze:
Teraz mozesz miec wiecej przy dobrych rzutach, ale mozesz tez sie sam zabic.


No właśnie-prawdopodobieństwo ubicia się przez używającego demonicznej broni jest teraz wyższe i to całkiem sporo. Chociaż i tak pewnie będzie to powszechny ekwipunek Lordów :)

Neverwinter pisze:
Ja mialem zamiar grać Black Legionem, ale w nowym kodeksie jest tyle ciekawych schematów malowania, ze na pewno jednak będzie to któryś z zakonów renegackich.


Całkiem spory wybór, prawda :) Sam się zastanawiam nad zmianą barw :)
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

śr wrz 12, 2007 11:06 am

Ja się tam cieszę , ze princ nie ma DW . Z lashem i warptime byłby to przepak na miarę herlawych :razz: .
 
moozgowiec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw mar 29, 2007 12:34 pm

śr wrz 12, 2007 11:20 am

the czart pisze:
księciunio nie jest już niepodzielnym władcą HQ, mając warpime i odporność na instant death może być niezły


No bardzo jest ciekawy. Szczegolnie ze jak nie ma MoT to ma tylko inva na 5+. Poprawna seria z bolterów rozprówa go w drobiazgi. Więc z nim to jak z jakiem. Jest za to fajnym nosicielem Lasha.

the czart pisze:
Lord - demoniczne bronie są złe ! Lord korna na bicyklu wyciągający do 17 (sic!) ataków, czy slanesha bijący z 6 I i wlepiający instanty


Masz, aż 25% na to że padnie chociaż jedna '1' i masz pozamiatane. Koleś nie wypłaci żadnego ataku i wyklei ranę. Więc na khorna bym nie obstawiał.

the czart pisze:
sorc - FW z warptime to bolesna kombinacja ( choć nie wiem, czy gorsza/gorsza od lorda )


FW działa jak moc psychiczna. Więc nie zadziała w turze Warptima. Co najwyżej jako PW. Ale w rzeczy samej czarodziej jest chyba lepszym wyborem od lorda, bo może mieć moce.

the czart pisze:
gruby demon - za jedyne 100 pkt, a namieszać może ( jak wyskoczy, bo na piechotę to sie za chiny nie dodrepta )


TRUE TRUE

the czart pisze:
małe demony - sknocilie je totalne . Chaos nie jest jednolity


Oj, ja bym uważał na Demon Bomby. Przypominam, że kosztują tylko 13 pts. Więc 80 za gości szarżujących jak spadną z S i T 4 oraz 5+ invem i 2A - to nie jest zbyt wygórowana cena. Przynajmniej w moim mniemaniu.

the czart pisze:
weterani - laska i 4 plazmy/melty w infiltaracji ? Niby nic a dopiec może


Generalnie jedyni infltratorzy w obecnej chwili - więc absolutny MUST HAVE. Skauci SM z ML kosztuja kolo 100 pts. A tu mamy CSM z laską za 125. Opłaca się ??

the czart pisze:
zwyklami - mocno dopasieni sprzętem ( bolter, bolt pistol, ccw, fragi i kraki, a kosztują tyle co lojaliści z samymi bolterami ), ogólnie - duży plus


Oprócz tego należy dodać, że mają laskę za 20pts (cena promocyjna??).

the czart pisze:
NM, PM, TH, KB - wszystkopoza berkami i możliwością radosnego biegania obok siebie ogólnie mocne - głośniki w roli minimaxa , zgnilce z 5 T i FnP, czy automaty z bolterami z AP 3


NM - generalnie Pan Cielesnych Przyjemnosci dostał mega bonus z tym podreczniku. Od zasad po wyposażenie.
PM - nie ma co się podniecać T5 i FnP. Inicjatywa 3 szybko ich zrzuca do parteru w H2h. Widzę tylko opcję wsadzenia ich do Rhinosa w 10 z plasmami/meltami.
TS(bo o to chyba chodzilo a nie TH) - fajne te boltery z AP3 i inv na 4+, ale cena 23 pts za sztukę + obowiązkowe 60 za sorcerera - to sporo. Ale zdecydowanie grywalne.
KB - berki to dosc kontrowersyjny oddział. Ale jakby ich wsadzić 15 do Radka to mogą się okazać niebezpieczni.

the czart pisze:
termosy - Piękne modele :D , ale IMO nadal w strzelaniu nie umywają się do lojalistyczych ( co to jest jeden reaper w porównaniu do katarynki, nawet też jednej ) . I kto weżmie całą 10 dla drugiej broni specialnej, gdy można mieć 2 x 3 i też dwa reapery ?


No jeśli komuś potrzebny slot Elit. Ponad to spróbój się rzucić na 10 takich kolesi z MoT (czyli Inv 4+).

the czart pisze:
possedzi - jedyny naprawdę klimatyczy podział - chaotyczny chaos w całej okazałosci ( a i skrzydełka ładne :) )


Possesci trzymają się na granicy opłacalności. Ale co istotne mamy 33% szans albo na Rending albo PW. Czyli całkiem sporo.

the czart pisze:
windyk - miło, ze wreszcie zawitał na szersze pole 9 chociaż klimatycznie używają go głównie IW ).

- land - tańszy :D ! A i z openatniem kosztuje mniej od wozu lojalek, może zacznie być ciut częściej widywany :) .


Do HS należy dodać kilka słów o Defilerze. Jest teraz idealną maszynką na Herlawych. Nie dość, że ma HFlamer to jeszcze może sprawnie do nich dobiec. Prześledźmy statystyki. 40 ataków na 3+ - okolo 33 wchodzi. Później na 6 dochodzą do 9 siły, czyli okolo 5. Następnie na na 4+ jest przebicie- jjakieś 2. To tylko statystyka. A dodajmy, że jak my pierwsi zaszarżujemy to majaą tylko 30 ataków.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

śr wrz 12, 2007 11:58 am

moozgowiec pisze:
KB - berki to dosc kontrowersyjny oddział. Ale jakby ich wsadzić 15 do Radka to mogą się okazać niebezpieczni.

Tyle, że chaos nie ma crusadera ( na razie przynajmniej :razz: ) .

moozgowiec pisze:
No jeśli komuś potrzebny slot Elit. Ponad to spróbój się rzucić na 10 takich kolesi z MoT (czyli Inv 4+).

Prawda, ale też swoje to kosztuje - prawie 400 pkt.

moozgowiec pisze:
fajne te boltery z AP3 i inv na 4+

+5 :razz: . Mark of tzeenth daje inv. +5, albo zwiększa istnijącego o +1. ( stąd mi. kontrowersja czy lord po turbo boscie ma inv. +2 czy nie - prawdopodobnie FAQ da wkrótce odopowiedz ).

moozgowiec pisze:
To tylko statystyka

Racja, może być duużo gorzej :wink: :razz: .

I Choć idea dania defilcowi fleeta trąci absuredm, to przyznaję rację - wreszcie krabik jest porządnym kombatowcem - jak na opętany przez demona kawał żelaztwa przystało .

moozgowiec pisze:
Masz, aż 25% na to że padnie chociaż jedna '1' i masz pozamiatane. Koleś nie wypłaci żadnego ataku i wyklei ranę. Więc na khorna bym nie obstawiał.

Za potęgę się płaci - ryzyko jest spore, ale przez perspektywę 17 ataków chyba można je przełknąć :) .
 
moozgowiec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw mar 29, 2007 12:34 pm

śr wrz 12, 2007 2:56 pm

W rzeczy samej nie mają Crusadera (trudno sie przestawić z lojalizmu - wiem teraz co czuł biedaczek Horus).

A w sprawie TS to chyba kolega nie doczytał tego podręcznika, bo chłopaki mają inva 4+.

A co do lorda khorna to jeżeli jadę na turniej to wybijam sobie takie rzeczy z głowy. Potrzeba jak najmniej losowości.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

czw wrz 13, 2007 10:40 am

http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.ph ... start=2310 - prawdopodobnie najlepiej pomalowany gruby demon na świecie :razz: .


moozgowiec pisze:
W rzeczy samej nie mają Crusadera (trudno sie przestawić z lojalizmu - wiem teraz co czuł biedaczek Horus).

No, ale jakiegoś mogli by chyba zlootować - z windykami i ( kiedyś ) z bazylami już tak robili :razz: ;) ;) .

moozgowiec pisze:
A co do lorda khorna to jeżeli jadę na turniej to wybijam sobie takie rzeczy z głowy. Potrzeba jak najmniej losowości.

Fakt, ze raczej opcja turniejowa to nie jest, ale na zwykłe bitwy -jak najbardziej do rozważenia .
 
Awatar użytkownika
Bananovitch
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: czw mar 22, 2007 12:50 pm

pt wrz 14, 2007 9:48 am

the czart pisze:
http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=7318&start=2310 - prawdopodobnie najlepiej pomalowany gruby demon na świecie :razz: .


Heh, jest fajny, zupełnie spoko, ale jeżeli chcesz zobaczyć mistrzostwo świata, to polecam prace Victorii Lamb (chociażby na CMoN). Nie zmienia to faktu, że do takiego malowania jak ten demon to jeszcze ciutkę mi brakuje :)
 
Awatar użytkownika
Neverwinter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 864
Rejestracja: pn lut 16, 2004 9:34 am

pt wrz 14, 2007 3:31 pm

moozgowiec pisze:
Lash of Submission - prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrzesada.

Nie aż tak, jak się wydawało. Gość z LoS do niczego innego sie nie nadaje za bardzo, a sam LoS wymaga LoSa (:P).

the czart pisze:
- lord - demoniczne bronie są złe ! Lord korna na bicyklu wyciągający do 17 (sic!) ataków, czy slanesha bijący z 6 I i wlepiający instanty

Khornowego nie wbziąłbym nigdy - 1/3 szans na stracenie tury i ranę to o wiele za dużo. Slaaneshowy owszem, jest fajny.

the czart pisze:
- termosy - Piękne modele , ale IMO nadal w strzelaniu nie umywają się do lojalistyczych ( co to jest jeden reaper w porównaniu do katarynki, nawet też jednej ) . I kto weżmie całą 10 dla drugiej broni specialnej, gdy można mieć 2 x 3 i też dwa reapery ?

Chyba wolę Heavy Flamera od reaperki - dwa strzały to zdecydowanie za mało, już wolę upiec trochę herlaków.

the czart pisze:
Choć na plus muszę zaliczyć ciekawy zabieg z przeniesienim ciężaru klimatu z legionów herezji horusa na renegatów , no i nowe modele , w większosci bardzo ładne .

+1.

moozgowiec pisze:
FW działa jak moc psychiczna. Więc nie zadziała w turze Warptima. Co najwyżej jako PW. Ale w rzeczy samej czarodziej jest chyba lepszym wyborem od lorda, bo może mieć moce.

Zadziała - vide opis Mark of Tzeentch.


moozgowiec pisze:
Oj, ja bym uważał na Demon Bomby. Przypominam, że kosztują tylko 13 pts. Więc 80 za gości szarżujących jak spadną z S i T 4 oraz 5+ invem i 2A - to nie jest zbyt wygórowana cena. Przynajmniej w moim mniemaniu.

Są o wiele za drogie - pamiętaj, ze marin kosztuje 15 punktów. A takiego demona wciąga nosem.


moozgowiec pisze:
Do HS należy dodać kilka słów o Defilerze. Jest teraz idealną maszynką na Herlawych. Nie dość, że ma HFlamer to jeszcze może sprawnie do nich dobiec. Prześledźmy statystyki. 40 ataków na 3+ - okolo 33 wchodzi. Później na 6 dochodzą do 9 siły, czyli okolo 5. Następnie na na 4+ jest przebicie- jjakieś 2. To tylko statystyka. A dodajmy, że jak my pierwsi zaszarżujemy to majaą tylko 30 ataków.

Jeżeli wszarżujesz defilerem w herlaków albo oni w Ciebie w bitwie z kims kto gra dluzej, niz tydzien, zglos się do mnie po piwo/colę. Bo to nie lada wyczyn.
 
moozgowiec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw mar 29, 2007 12:34 pm

pt wrz 14, 2007 6:52 pm

1. Lash - oddalenie od swojej strzelajacej armii zagrazajacego oddzialu albo przyciagniecie strzelajacego gdy ma sie armie na h2h, o 2k6 cali to jak dla mnie super zdolnosc.

2. Tzeetzhow czarodziej jest wyjatkiem pośród ogółu.

3. Przypieczenie termosami herlawych ?? Nielada wyczyn. Już predzej uda sie ich przylapac defilerem. A rippery na termosach sa w celu rozmontowywania wrogich transportowcow i lekkich pojazdów.

4. @ demony: DHDS juz sie sprawdzal na poprzednim podreczniku, a teraz masz ciut slabsze demony i prawie dwa razy tansze.
 
Awatar użytkownika
Bananovitch
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: czw mar 22, 2007 12:50 pm

pt wrz 14, 2007 7:09 pm

Demon-bomba to nie jest taki głupi pomysł. Obecne demony niewiele się różnią od tamtych-no, może poza tym, że nie mają specjalnych zdolności. DHDS da się stworzyć-i to niewąski, bo nie ma ograniczenia brania demonów, z tym, że teraz już nie można zrobić huzia na Józia, tylko trzeba będzie pomyśleć.

3. Przypieczenie termosami herlawych ?? Nielada wyczyn. Już predzej uda sie ich przylapac defilerem. A rippery na termosach sa w celu rozmontowywania wrogich transportowcow i lekkich pojazdów.


Nie lada? Wbrew wszystkiemu jest to całkiem nietrudne. Szczególnie mając Chosenów w infiltracji. Oczywiście z Ikoną. Tylko trzeba mieć trochę szczęścia z rzutem na rezerwy. Rozpruwacze mają jedną wadę-są heavy. To już chyba lepiej dokupić paru Termosom chainfisty i szarżować do HtH.

1. Lash - oddalenie od swojej strzelajacej armii zagrazajacego oddzialu albo przyciagniecie strzelajacego gdy ma sie armie na h2h, o 2k6 cali to jak dla mnie super zdolnosc.


Nie mówiąc już o tym, że można poruszyć laskarzy czy inne heavy-ścierwo mogące rozwalić nasze ukochane Vindyki, Land Rajdki czy Predzie ;)
 
Awatar użytkownika
Neverwinter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 864
Rejestracja: pn lut 16, 2004 9:34 am

pt wrz 14, 2007 8:12 pm

moozgowiec pisze:
1. Lash - oddalenie od swojej strzelajacej armii zagrazajacego oddzialu albo przyciagniecie strzelajacego gdy ma sie armie na h2h, o 2k6 cali to jak dla mnie super zdolnosc.

Dla mnie nie (tymbardziej jako dla osoby grającej raczej ofensywnie) - wolę inne zastosowania tak dla tych slotów, jak i punktów.


moozgowiec pisze:
2. Tzeetzhow czarodziej jest wyjatkiem pośród ogółu.

Mialem wrazenie ze takiego dotyczyła dyskusja, moze uznalem to za rzeczy oczywistą, ze prawie kazdy sorcerer ma MoT.


moozgowiec pisze:
3. Przypieczenie termosami herlawych ?? Nielada wyczyn. Już predzej uda sie ich przylapac defilerem. A rippery na termosach sa w celu rozmontowywania wrogich transportowcow i lekkich pojazdów

Istnieje jeszcze coś takiego jak deep strike. Znacznie ułatwia polowanie na herlaki.

moozgowiec pisze:
4. @ demony: DHDS juz sie sprawdzal na poprzednim podreczniku, a teraz masz ciut slabsze demony i prawie dwa razy tansze.

Nie są ciut słabsze. Wolę płacić np. za bloodlettera prawie dwa razy tyle, ale mieć powerkę, siłę 5, 3+ save'a i możliwość ruchu po summonie. Nie wspominam już o fakcie, że w tym kodeksie DHDS-u nie ma kto dowieźć.


Bananovitch pisze:
Rozpruwacze mają jedną wadę-są heavy.

Terminatorom nie robi to absolutnie zadnej roznicy.


Bananovitch pisze:
Demon-bomba to nie jest taki głupi pomysł. Obecne demony niewiele się różnią od tamtych-no, może poza tym, że nie mają specjalnych zdolności. DHDS da się stworzyć-i to niewąski, bo nie ma ograniczenia brania demonów, z tym, że teraz już nie można zrobić huzia na Józia, tylko trzeba będzie pomyśleć.

Jak wyżej - ze skłonnościami masochistycznymi mozna stworzyć armię opartą na demonach, ale nie typowy DHDS - czyli dwa motory i demony.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

pt wrz 14, 2007 8:23 pm

Bananovitch pisze:
Nie zmienia to faktu, że do takiego malowania jak ten demon to jeszcze ciutkę mi brakuje Smile

Wiesz banan, jest zapewne wielu graczy ( nie wyłaczając mnie :razz: ) którzy chcieli by malować chociaż na twoim poziomie :wink: ( co nie oznacza bynajmniej , ze malujesz kiepsko, wręcz przeciwnie ) .

Bananovitch pisze:
Rozpruwacze mają jedną wadę-są heavy

Akurat to termosom nie przeszkadza ( katarynki też są heavy a jakoś są powszechnie używane po deep strike ;) ).

Bananovitch pisze:
Demon-bomba to nie jest taki głupi pomysł. Obecne demony niewiele się różnią od tamtych-no, może poza tym, że nie mają specjalnych zdolności. DHDS da się stworzyć-i to niewąski, bo nie ma ograniczenia brania demonów, z tym, że teraz już nie można zrobić huzia na Józia, tylko trzeba będzie pomyśleć.

moozgowiec pisze:
4. @ demony: DHDS juz sie sprawdzal na poprzednim podreczniku, a teraz masz ciut slabsze demony i prawie dwa razy tansze.


Demon bombę może i da się zastosować, ale moim zdaniem nie będzie to już ten sam dhds co kiedyś . Nie ma już instanto-odpornego lorda z inv. +2, a i same demony słabsze ( i jednolite, grrrr...:x ) . Może i niektóre armie da sie zapestkować liczbą szponów i macek, ale np. żadnego mocniejszego pojazdu tym nie ruszysz. Dalej grywalna opcja, ale jak mówilem, to już nie to samo .

Bananovitch pisze:
Nie mówiąc już o tym, że można poruszyć laskarzy czy inne heavy-ścierwo mogące rozwalić nasze ukochane Vindyki, Land Rajdki czy Predzie Wink

A i spinować coś zawsze można :razz: . Ogólnie lash - brzydki gadżet ( I ciekawe jak można przesunąc 50 gwardzistów :razz: , nie ? )
 
Awatar użytkownika
Bananovitch
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: czw mar 22, 2007 12:50 pm

sob wrz 15, 2007 8:25 am

Bananovitch pisze:
Rozpruwacze mają jedną wadę-są heavy.


Terminatorom nie robi to absolutnie zadnej roznicy.


Terminatorom-nie, ale mnie jako ofensywnemu graczowi co lubi porządne mordobicie (najlepiej za pomocą power- i chainfistów ;)) robi ogromną. No i HF ładnie smaży wszelkie ostrouche wysokoinicjatywne niewidzialne cosie :)

ze skłonnościami masochistycznymi mozna stworzyć armię opartą na demonach, ale nie typowy DHDS - czyli dwa motory i demony.


Trzy-chyba że weźmiesz dwóch lordów. ALe wtedy nie masz porządnego uderzenia. Jasne że się da-wszystko się da, nawet wystawić trzy Rajdki czy dziewięciu Oblitów. Tylko czy warto? Dzisiaj się przekonam :)
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

sob wrz 15, 2007 5:13 pm

Bananovitch pisze:

Terminatorom-nie, ale mnie jako ofensywnemu graczowi co lubi porządne mordobicie (najlepiej za pomocą power- i chainfistów Wink) robi ogromną. No i HF ładnie smaży wszelkie ostrouche wysokoinicjatywne niewidzialne cosie Smile

Akurat termos mogą szarzować po strzale z broni ciężkich ( choc nie po Deep Strike, a tak zapewne będą sie pojawiac najczęściej ). Zreszta nie można zapomnieć o opcjii wymiany combi-bolterów na comi-melty/flamery. Taka trójka z dwoma combi-palnikamii jednym cieżkim to 105 pkt. a ubiec coś można :) ( wiekszy problem to dostarczenie tego do celu, ale chaos to przynajmniej ma tele-homera )

Bananovitch pisze:
Dzisiaj się przekonam Smile

Cóż, i chaosem można przegrać :wink: . Biedy był ten twój księcio - zarobił po koleji 2 laski na klatę, perlisha po próbie rzucenia warptimea by na koniec paść od bolt pistola :razz: .
Ostatnio zmieniony ndz wrz 16, 2007 5:51 pm przez the czart, łącznie zmieniany 1 raz.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości