Zrodzony z fantastyki

 
moozgowiec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw mar 29, 2007 12:34 pm

sob wrz 15, 2007 5:49 pm

Trudno generalizować przydatność jednostek - bo jest wiele aspektów wpływających na to:
- punkty na jakie się gra
- jaką to ma rolę w kompozycji armii
- jakie ma spełnić zadanie
- rodzaj armii
 
v0yag3r
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 12:51 pm

ndz wrz 23, 2007 12:53 pm

Witam wszystkich forumowiczów ;) To jest mój pierwszy post na forum i mam do Was pytanie. Od czego mógłbym zacząć zbieranie Armii Chaosu w WH 40k? Z Góry dziękuję za odpowiedź

pozdrawiam
v0yag3r
 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

ndz wrz 23, 2007 1:35 pm

Na pewno od kodeksu, a potem zaczyna się problem.
Dlaczego? Bo wg. kodeksu w zależności od tego jakiego boga chaosu wybierzesz masz różne jedynostki podstawowe (berzerkerów, noize marines, plague marines, thousand sons i zwykłych).
Jeśli jesteś całkowicie nowy wtedy zwykłe pudełko z normalnymi marines wystarczy (nowe pudełko ma fajne ikony chaosu), plus CSM Lord.

A co dalej to już zależy od tego jak masz zamiar grac i kim.
 
moozgowiec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw mar 29, 2007 12:34 pm

ndz wrz 23, 2007 1:37 pm

Pudło z podrecznikiem jest dobrym zakupem. Jak cie nie stać to proponuję ze dwa pudełka po 10 marynów - z tego dużo się da wymodzić. Daemon Prince to też ładne dopełnienie. A później zobaczysz co ci się jeszcze przyda.
 
Awatar użytkownika
Bananovitch
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: czw mar 22, 2007 12:50 pm

pt wrz 28, 2007 6:37 pm

Aragathor Roaringflame pisze:
Na pewno od kodeksu, a potem zaczyna się problem.
Dlaczego? Bo wg. kodeksu w zależności od tego jakiego boga chaosu wybierzesz masz różne jedynostki podstawowe (berzerkerów, noize marines, plague marines, thousand sons i zwykłych).
Jeśli jesteś całkowicie nowy wtedy zwykłe pudełko z normalnymi marines wystarczy (nowe pudełko ma fajne ikony chaosu), plus CSM Lord.

A co dalej to już zależy od tego jak masz zamiar grac i kim.


Hehe, albo kolega źle czytał albo nie wie że wyszedł nowy podręcznik Chaosu, który zniósł obowiązek posiadania markowanego generała aby wystawić markowane oddziały SM. Teraz możesz mieć dwóch Lordów z markiem Slaanesha i wystawiać jednostki dowolnego boga.
Co do tego co kupić-kup pudełko podstawowych SM. Zawsze można ich przerobić na Havoców którzy zawsze się przydają.
 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

pt wrz 28, 2007 11:42 pm

Bananovitch pisze:
Aragathor Roaringflame pisze:
Na pewno od kodeksu, a potem zaczyna się problem.
Dlaczego? Bo wg. kodeksu w zależności od tego jakiego boga chaosu wybierzesz masz różne jedynostki podstawowe (berzerkerów, noize marines, plague marines, thousand sons i zwykłych).
Jeśli jesteś całkowicie nowy wtedy zwykłe pudełko z normalnymi marines wystarczy (nowe pudełko ma fajne ikony chaosu), plus CSM Lord.

A co dalej to już zależy od tego jak masz zamiar grac i kim.


Hehe, albo kolega źle czytał albo nie wie że wyszedł nowy podręcznik Chaosu, który zniósł obowiązek posiadania markowanego generała aby wystawić markowane oddziały SM. Teraz możesz mieć dwóch Lordów z markiem Slaanesha i wystawiać jednostki dowolnego boga.
Co do tego co kupić-kup pudełko podstawowych SM. Zawsze można ich przerobić na Havoców którzy zawsze się przydają.

Nie kupuje na bieżąco każdego podręcznika GW, a zmiany w nowym są mi obce.
 
Awatar użytkownika
Bananovitch
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: czw mar 22, 2007 12:50 pm

sob wrz 29, 2007 10:45 am

To wszystko wyjaśnia w takim razie :) Teraz już wiesz :)
 
moozgowiec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw mar 29, 2007 12:34 pm

sob paź 06, 2007 9:05 am

Za tydzien Halo Stars w Szczecinie. Ktos sie wybiera??
 
Awatar użytkownika
Bananovitch
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: czw mar 22, 2007 12:50 pm

sob paź 06, 2007 10:26 am

Napewno chłopaki od nas pojadą. Ja miałem jechać z nimi, ale niestety jadę na poligon :(
 
moozgowiec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw mar 29, 2007 12:34 pm

pn paź 22, 2007 6:33 pm

Wiele fajnych rzeczy sie pojawiło z okazji Armaggedonu. Pomijam multi packi - skad inad bardzo opłacalne. Ale na przykład SM Veterans Mark II albo Paczka 4 lordów do SM.
 
Awatar użytkownika
Bananovitch
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: czw mar 22, 2007 12:50 pm

czw lis 01, 2007 9:19 am

Paczka czterech lordów do SM (szczególnie że możesz wystawić maksymalnie dwóch (w normalnych bitwach oczywiście :))
 
moozgowiec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw mar 29, 2007 12:34 pm

czw lis 01, 2007 7:18 pm

Nie musza to byc modele wykorzystywane jako lord. Same modele sa ladne.
 
Awatar użytkownika
Bananovitch
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: czw mar 22, 2007 12:50 pm

czw lis 01, 2007 7:50 pm

Tylko że trochę szkoda używać lorda jako sierżanta czy cokolwiek innego :)
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

pn lis 05, 2007 10:30 am

E tam przesadzacie - zawsze można tych lordow skonwertować, a modele to do takiej robotki calkiem wdzięczne :) .

Zresztą zobaczcie tutaj - najladniejszy demon princ swiata :) - http://www.wh40k.pl/index.php?name=Foru ... 09&start=0 .
 
Awatar użytkownika
Dwarf Slayer
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 105
Rejestracja: pt gru 29, 2006 12:47 pm

ndz sty 13, 2008 8:33 pm

Są nowi orkowie, są też nowe pytania :) Generalnie prosiłbym o wypisanie mocnych i słabych stron nowych orków, jak i Imperial Guard- obie armie bardzo mi się podobają, i nie mogę się na żadną zdecydować. Na obie mnie niestety nie stać :P Czy Baneblade'a w IG można wystawić tylko w bitwach na zasadach Apocalypse, czy w na turniejach też? Czy wiadomo coś o kodeksie IG do piątej edycji? Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

ndz sty 13, 2008 9:30 pm

Przegladałem nowy kodex Orków - ale nie miałem czasu się z nim zapoznać.

Zasady Apocalypse - nie są dopuszczane na turniejach - przynajmniej w polsce nie słyszałem by był taki turniej. Jeśli nie są to Baneblade nie wystawisz.

IG słaba walka wręcz, masa jednostek, w tym pancernych, generalnie armia wymagająca kombinowania. Jest w miarę uniwersalna. Jej siła tkwi w ogromnej ilości różnych jednostek i możliwościach brania sojuszników, Inkwizycja, Marines, masa Detathmentów, które wiele mogą. Sporo jednostek ma ciekawe zdolności.

Orki - dobrego ostrzału nimi nie zrobisz z BS 2 :razz: masa różnorodnych jednostek, szalona i nie przewidywalna. Bardzo dobra w walce wręcz. Wesoła, rzeźnicka armia. :D Wymaga kombinowania, sporo pojazdów, duży wybór broni

Ogólnie wydaje mi się, że IG jest bardziej skomplikowana w grani niż Orki. Zwłaszcza gdy gramy na misje a nie zwykłą napier... Orki są łatwiejsze w graniu. I bardziej odporne.

Co do nowych Orków to trzeba poczekać, parę turniejów i zobaczymy jak się sprawdzają. Z wstępnego czytania wnioskuję, że będą mocną armią.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

pn sty 14, 2008 9:48 am

Sony pisze:
Orki - dobrego ostrzału nimi nie zrobisz z BS 2 Razz masa różnorodnych jednostek, szalona i nie przewidywalna. Bardzo dobra w walce wręcz. Wesoła, rzeźnicka armia. Very Happy Wymaga kombinowania, sporo pojazdów, duży wybór broni

A lootasi ? Przy 3 ( a właściwie d3 ) strałach od lebkka ( choć rzuca sie raz za odział ;) ) z siłą 7 to BS 2 aż tak bardzo nie przeszkadza. A snot attack gun ? A burnasi ( że nie muszą trafiać ? Ale strzalają :razz: ) ? A tankbustasi ? A flashgitz ? A shotta boyz ? Nowi orki można złożyc kombat/strzalanie w proporcji 10-90 % :) .

Dwarf Slayer pisze:
Generalnie prosiłbym o wypisanie mocnych i słabych stron nowych orków, jak i Imperial Guard- obie armie bardzo mi się podobają, i nie mogę się na żadną zdecydować

Generalnie sam mam z gwarią sporo doświadczeń ( w końcu ja gram :razz: nie ?) , i aktułalnie mam mały kryzys wiary w jej zwycięską moc - czyt. trudno sie nią wygrywa. Powód jest prostu - niesamowita wprost badziewiastość żołnierzy w walce weręcz. wystarczy że w linie wejdzie ci doby jeden odział ( a nie daj Imperatorze przegięty jak death company albo harlekini ) to ci będzie rozkręcać cała armię odział po odziale.

Z drugiej strony - stzrelanie w tej armi jest wiecej niż w porządku, może nie aż takie jakie ma tau, ale spokojnie daje radę sprostać ostrzałowi wrogiej armii. IG ma wielkie, twarde i silne choć nieco powolne czołgi, światną artylerię i masę ciekawych jednostek cieżkiego wsparcia. No i ma niezaprzeczalną giga-zaletę - jest zarąbiście klimatyczna i daje nieograniczone niemal możliwośći konwersji ( zieloni zresztą tak samo :) ).

Ogóonie gwardia jest armią trudną, fajną, klimatyczną i uczącą pokory oraz kombinowania . Zresztą nawet na tą trudność wygrywania jest światełko w tunelu - na zmię 2008 jest zapowiadany nowy codex , a GW ma ostatnimi czasy zwyczaj dopakowywania armii że hoho ( co widać na przykładzie orków ). Tak więc mimo wszystko nie tracę wiary w momich biednych gwardzistów.
 
moozgowiec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw mar 29, 2007 12:34 pm

pn sty 14, 2008 2:14 pm

Orki. Dobra armia - nie przegięta, a potrafiąca kopać zady. No i mega fajny klimat.
Mega jednostki to : storm boyz i lootasi
Co do strzelania to kolega chyba miał mało doświadczenia w graniu nimi lub z nimi. Tak duża ilość big shoot, rokkit i innych cudów powoduje, że jest to mega pestkowa armia. Więc jeżeli ktoś przetrwa ich ostrzał i do nich dojdzie - zostanie szybko zanihilowany.

Imperialna gwardia. Fajna armia z potencjałem. W rzeczy samej na walke wręcz się nie poszaleje ale kontrę potrafią dobrą wyprowadzić. Fajny klimat - nie tak śmiechowy jak w korkach, ale też fajny.
 
Awatar użytkownika
Dwarf Slayer
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 105
Rejestracja: pt gru 29, 2006 12:47 pm

pn sty 14, 2008 2:14 pm

Dziękuje Wam za tak wyczerpujące odpowiedzi :) Biorąc to wszystko pod uwagę, chyba wybiorę Orków. Choć oczywiście do czasu uzbierania pieniędzy na codex i battleforce'a mogę zmienić zdanie, to nie chcę czekać aż do zimy na nowy codex IG. Razem z nim wyjdą pewnie nowe figsy (te są naprawdę ładne, a co dopiero nowe :) Mam nadzieję że przynajmniej na poziomie nowych zielonych :P), a żeby grać codex jest mi niezbędny. Nie uśmiecha mi się jakoś kupowanie za niecały rok nowego :? Jeszcze raz dziękuję za pomoc :)
 
Awatar użytkownika
Niesmiertelny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: sob sty 12, 2008 3:42 pm

pt sty 18, 2008 11:34 am

Mam problem, nie wiem jaka armie mam wybrac. Najbardziej podobaja mi sie Orks i Tau Empire. Jakie sa dobre i w czym, czy sa ofensywne defensywne czy mozna grac jak sie chce. Dajcie jakies informacje o nich. PLease Pomozcie!! A tak przy okazji gdybym wybral gobosów co byscie proponowali mi kupic ? (gdybym wybral)
 
moozgowiec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw mar 29, 2007 12:34 pm

pt sty 18, 2008 2:17 pm

Co na poczatek to jest w temacie o orkach.


Tau - zdecydowanie defensywne; dużo strzelania i fajne modele pancerzy i pojazdów.
Orki - grasz jak dusza zapragnie. Fajne modele, niezly klimat, mogą strzelać i mogą prać po ryjach.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pt sty 18, 2008 4:08 pm

TAU - ostrzał i unikanie walki wręcz. Orki dokładnie odwrotnie. :D
Tau jest armią bardzo równą, przewidywalną, Zieloni nie, są losowi.
Strzelanie Orkami to loteria, BS2 tez nie pomaga :D, najskuteczniej Zielonym wychodzi pranie po pyskach. :D

Jeśli jesteś zwolennikiem dyscypliny, technologii, dokładnego planowania, wspomagania, pól ostrzału, walki dystansowej to Twoim wyborem jest TAU

Jeśli zaś lubisz wesołą wycinkę, chaos, lubisz jak broń głosno strzela - nie ważne czy trafia :D to Twoim wyborem są ORKI.

Dużo wszechstronniejszą armią są Zieloni - grając przeciwko Tau w 99% wiesz co cię czeka :D - po prostu Tau nie ma dużego pola manewru. Wiadomo co przeciwnik bedzie miał :D żaden szanujący się Commander Tau bez Crysis'ów, Broadsid'ów, Dronek i Fire Warriorsówz domu nie wychodzi :D U Orków nie ma pewności, można złożyć wiele armii.
Podobny dylemat tyle, że na mniejszą skalę mają Eldarzy :D Herlaki i Falcony to można w ciemno obrawiać. :D
 
Awatar użytkownika
Niesmiertelny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: sob sty 12, 2008 3:42 pm

pt sty 18, 2008 8:30 pm

Czyli jesli chcial bym zbierac orków to co byscie mi proponowali "zrekrutowac" ? I w czym ewentualnie sa oni dobrzy ?
 
Awatar użytkownika
Dwarf Slayer
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 105
Rejestracja: pt gru 29, 2006 12:47 pm

sob sty 19, 2008 1:14 pm

Niesmiertelny, przecież mówione już było że wszystko "na początek" jest w temacie o orkasach :P Sam też się tam przecież udzielałeś.
 
Awatar użytkownika
Niesmiertelny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: sob sty 12, 2008 3:42 pm

pn sty 21, 2008 7:33 pm

No moze masz racje :P jeszcze sobie lukne :P
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

wt lut 19, 2008 12:00 pm

Pierwsza bitwa z eldarami ( i pierwsza parówka rownocześnie ) za mną :) . Cóż, nie taki herlak straszny jak go malują, ale czesciowo jest to "zasługa" klimaciarstwa rozpiski przeciwnika - cyrkowców było tylko 8 z buta, w jedynym falconie siadiała zaś piątka fire dragonów :razz: . Do tego 2x snajperzy, mściciele , skorpiony w infiltracjii ( padły w 1 turze - zaczynałem :D ) wrajciak i takie tam. Bitwa dośc mimo wszystko hardcorowa - sprzmierzone z elfami SW skupiły sie praktycznie w całosci na mnie, zostawiajac sojusznicze sistry w spokoju, a w mojej strefie rozstawania bie było ani jednego covera - tylko górki dajce obskura pojazdom. Ale mimo przeciwności losu z odrobiną szcęścia ( np. zdaniem 4 na 5 savów na +5 ) naszemu sojuszowi udało sie wyciagnąć oklolice remisu/małego zwyciestwa ( nie liczyliśmy dokładnie :razz: )
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

wt lut 19, 2008 1:34 pm

Kto bierze Skorpionów? :D :D Faktycznie bardzo klimatyczna rozpiska. :D
Zwykle nie ma Skorpionów, Herlaków jest 10 z Shadow Seer'em. W Falkonie siedzi 6 Dragonów z Exarchem. :D
Harlekini nie są straszni do momentu jak nie dojdą. Jak dojdą to masakra. :D 41 (słownie czterdzieści jeden) ataków z Rendingiem masakruje wszystko :D Można ich wystrzelać, ale łatwe to nie jest.
Ogólnie w armii Eldarów jest to jedna z najlepszych jednostek HtH - nic dziwnego, że się bez nich nie wychodzi z domu.

Ostatnio Złoiłem Tyranidów z 3 grubasami (Tyrant, 2 x Karnifex) na 1000 czymś takim :

5 x Rangersi
10 x Guardians + Platforma (Scatter Laser)
1 x Falcon (S. Stone, Vect. Eng, Holo Field) + Shuriken Cannon, Scatter Laser
1 x W. Serpent (S. Stone, Vect. Eng,) + Shuriken Cannon, Linked Missle L.
6 x Fire Dragons, Exarcha z "bajerami) w Falconie
1 x Farseer (Runy, Stone, Dzidka) Moce dwie na rundę : Guide, Doom
10 x Dire Avengers, Exarcha z bajerami w W. Serpencie

Bez Herlaków :D też można. Choć w drugiej bitwie 10 Herlaków pojechało Tyranta, Karasia i jakiś oddział :D i kumpel się złożył załamany. :D
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

śr lut 20, 2008 12:19 pm

Sony pisze:
Można ich wystrzelać, ale łatwe to nie jest.

Rzekłym z poranicza rzeczy niemozliwych ( szczególnie jak maj ą arseera z fortuną ) chyba że broń nie musi widzieć celu - u nie piwerwszy placek z baztla zdiął 4, drugi 2, a w 4 turze placek z lemana rozwiazał problem na zawsze :razz: .

Sony pisze:
Zwykle nie ma Skorpionów, Herlaków jest 10 z Shadow Seer'em

Wiesz sony, w dzisiejszych czasach 10 zakrawoa o klimaciarstwo - zwykle biega ich ze 20 albo i wiecej :razz: .
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

czw lut 21, 2008 2:14 pm

Wiesz na 1000 punktów to trudno upchnąć 20 Herlaków :D

Po za tym wolę uniwersalne armie ze strzelaniem. Cały czas nie mogę pojąć czemy w 40 stuleciu nawalamy się po pyskach jak Neandertale.
Zwłaszcza jedna z najbardziej zaawansowanych technicznie nacji jaką są Eldarzy powinna unikać walenia po pyskach.
Ale cóż, może doczekam się ed WH40K w której dominować będzie strzelanie. :D :D
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

czw lut 21, 2008 5:12 pm

Sony pisze:
Wiesz na 1000 punktów to trudno upchnąć 20 Herlaków Very Happy

No nie wiem :wink: . Widzałem rozpiski z 30 herlawymi na 1300 ( i małe stoły ) i 20 na 1000-1200 :razz: . Ale nawet na tych klaunów są sposoby - tyle ze nie każda armia je ma :x . Pozatym jak mówiłem - jeden odział z buta to jeszcze nic, jak biegają 2-3 takie komanda , albo siedzą w nieubijalnych falconach - w tej grze wszystko co mi sie udało jastrzębiowi zrobić to wbicie immobila z 3 autocannonów, ale to tylko dlatego, zę przeciwnik albo ich nie zauważył, albo zignorował ( zresztą to dobra lekcja dla nas wszystkich - NIGDY nie lekceważcie najgłupszych nawet odziałów, pojedyńczych pw, lasek i tp. Los bywa mściwy. I to baaardzo :) :razz: ) .

Sony pisze:
Po za tym wolę uniwersalne armie ze strzelaniem. Cały czas nie mogę pojąć czemy w 40 stuleciu nawalamy się po pyskach jak Neandertale.
Zwłaszcza jedna z najbardziej zaawansowanych technicznie nacji jaką są Eldarzy powinna unikać walenia po pyskach.
Ale cóż, może doczekam się ed WH40K w której dominować będzie strzelanie. Very Happy Very Happy

Jaki świat, taka gra . Mnie też wszechobecny kombat niezbyt sie podoba, ale cóż :? , taki system. Zresztą wyobrażam sobie co sie działo w 3 ed. gdzie można było szarżować z transporterów. A co do 5 ed. to ocenimu ją jak wyjdze :) .

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości