Zrodzony z fantastyki

 
mOo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 12:52 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob paź 31, 2009 10:20 am

Na stole leży pare kritów i jest wystawiony przeze mnie standstill w następnej turze przeciwnik zagrywa lightning bolt wtedy standstill się poświęca i dociągam 3 karty. Po dociągnięci tych kart mogę skontrować bolta?
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob paź 31, 2009 10:25 am

Raczej tak:
przeciwnik zagrywa lightninga, na stos wchodzi ability standstilla (STOS: 1. Standstill, 2. Lightning Bolt). Rozpatrzona zostaje umiejka, znika ze stosu, dociągasz trzy karty i zanim zostanie rozpatrzony Lightning, możesz zagrać jeszcze spelle.

Jeżeli się mylę, to poprawcie.
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob paź 31, 2009 1:37 pm

mOo pisze:
Na stole leży pare kritów i jest wystawiony przeze mnie standstill w następnej turze przeciwnik zagrywa lightning bolt wtedy standstill się poświęca i dociągam 3 karty. Po dociągnięci tych kart mogę skontrować bolta?

Ba, możesz skontrować Bolta zanim dociągniesz 3 karty, a trigger dalej będzie na stosie.

Standstill zadziała w momencie rzucenia czaru (cast), nie jego zadziałania (resolve). Jak już zadziała, to go nie obchodzi co się stało z czarem.
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lis 02, 2009 9:57 pm

Sprawa komba na Kiki Jiki Mirror Breaker.

Sytuacja wygląda tak:

Na stole mam wystawionego Kiki-Jiki, Mirror Breaker . Przeciwnik pali go Lightning Boltem. W odpowiedzi ja zagrywam Pestermite.

Odtapowuje nim Kikiego. Tapuję, tworze kolejną kopię Pestermite i... tak w nieskończoność.

Przeciwnik twierdzi, że nie odpalę po raz kolejny umiejętności Kikiego. Po zagraniu Pestermite, Kiki dostaje boltem i nie może stworzyć kolejnej kopii wróżki. Czy jest tak naprawdę?
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lis 02, 2009 10:32 pm

Gizmoo pisze:
Przeciwnik twierdzi, że nie odpalę po raz kolejny umiejętności Kikiego. Po zagraniu Pestermite, Kiki dostaje boltem i nie może stworzyć kolejnej kopii wróżki. Czy jest tak naprawdę?

Wytłumacz mu, że to tak nie działa od jakiś 10 lat, czyli od czasu kiedy 6 edycja wprowadziła STOS.
Obiekty na stosie schodzą pojedynczo, a po każdym resolve'ie gracz aktywny dostaje priorytet. Następny obiekt ze stosu nie zadziała, dopóki obaj gracze nie przekażą sobie priorytetu bez innych czynności.
 
mOo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 12:52 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lis 04, 2009 9:12 am

1.Mógłby ktoś wyjaśnić działanie karty Circle of Protection: Red ?

Szczególnie chodzi mi o to, czy mogę od razu preventować dmg po np. wyrzuceniu przez oppa lightning bolt'a

2. Zagrywam blightning czy przeciwnik mając na ręce lightning bolty może je użyć w odpowiedzi mając mane?
Ostatnio zmieniony śr lis 04, 2009 9:13 am przez mOo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lis 04, 2009 2:42 pm

mOo pisze:
Szczególnie chodzi mi o to, czy mogę od razu preventować dmg po np. wyrzuceniu przez oppa lightning bolt'a


Tak, możesz. Możesz prewentować dmg z czerwonego źródła tyle razy ile razy jesteś w stanie zapłacić koszt protekcji.

mOo pisze:
2. Zagrywam blightning czy przeciwnik mając na ręce lightning bolty może je użyć w odpowiedzi mając mane?


Zawsze można odpowiedzieć. Jeśli zagrywasz spell to przed rozpatrzeniem spella oddajesz priorytet przeciwnikowi. Przeciwnik może zagrać dowolnego instanda, bądź aktywować dowolną umiejętność permamentu znajdującego się pod jego kontrolą (zagrać LB, dać sobie protekcję Kręgiem żeby nie otrzymać 3dmg itp) o ile nie ma on Summoning Sickness.
Ostatnio zmieniony śr lis 04, 2009 4:40 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
qazwer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: wt cze 30, 2009 11:01 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lis 04, 2009 8:50 pm

Price of Progress
Liczy się liczba landów podczas rzucania czaru czy rozpatrywania?
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lis 04, 2009 9:29 pm

Zdaje mi się, że nie można zagrać landu po tym, jak rzucisz Price of Progress :]
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lis 04, 2009 9:35 pm

Ale można odpalić fetcha. Liczy się liczba lądów przy rozpatrywaniu PoP.
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lis 12, 2009 4:07 pm

Pytanko dotyczące Spy Network.

Czy mogę wykonać WSZYSTKIE akcje jakie są zapisane na tej karcie (bo w końcu nie ma "choose one")?

czyli:

1. Oglądam zawartość ręki przeciwnika.
2. Top jego biblioteki.
3. Wszystkie "ukryte" kritki z morphem.
4. Zerkam na cztery karty z topu swojej biblioteki i układam je w dowolnej kolejności.

Jeżeli tak, to jest to całkiem uniwersalna karta... :)
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lis 12, 2009 5:10 pm

Gizmoo pisze:
Czy mogę wykonać WSZYSTKIE akcje jakie są zapisane na tej karcie (bo w końcu nie ma "choose one")?

Nie "możesz", tylko musisz. Karta nie daje ci możliwości niewykonania fragmentu: musisz przejrzeć mu rękę, górną kartę biblioteki, Creature'y face-down, a następnie przejrzeć 4 górne karty swojej biblioteki.
Od ciebie zależy tylko kolejność, w jakiej je potem ułożysz.
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 5:10 pm przez Maelstrom, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lis 12, 2009 5:14 pm

Maelstrom pisze:
Nie "możesz", tylko musisz.


To znaczy - że jeżeli przeciwnik nie kontroluje "and any face-down creatures", to karta nie ma legalnego celu? :shock:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lis 12, 2009 9:01 pm

Nie o to chodzi. Pytanie, czy jesli przeciwnik nie ma kreatur z morphem na stole, to czy legalne jest zagranie spella.
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 9:03 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lis 12, 2009 11:13 pm

Gizmoo pisze:
To znaczy - że jeżeli przeciwnik nie kontroluje "and any face-down creatures", to karta nie ma legalnego celu? :shock:

A widzisz gdzieś słowo "Target"? Nie, zasada 608.2b nie dotyczy tej karty.
Dotyczy natomiast zasada 609.3., tak jak każdej karty.
Robisz to, co możesz zrobić, pomijając elementy niewykonalne.
Nie masz natomiast opcji nieobejrzenia kart, jeśli jest to wykonalne.

Specu pisze:
Nie o to chodzi. Pytanie, czy jesli przeciwnik nie ma kreatur z morphem na stole, to czy legalne jest zagranie spella.

W tekście karty nie ma nic o Morphie.
Jest o face-down creature, co niekoniecznie musi się z Morphem wiązać (patrz Ixidron)
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 11:17 pm przez Maelstrom, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
KartonGips
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: sob sie 22, 2009 7:34 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lis 13, 2009 8:55 pm

Malakir Bloodwitch
Czy jeśli gramy 2v2, a ja kontroluję 4 Ally + Vampir, to dostanę 10 życia, a przeciwnicy straca po 5, czy jak?
Bo się kłócą ze mną, że to nie tak, że to się ma tylko 1 gracza.
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lis 13, 2009 9:21 pm

Witam. Zaciekawiło mnie Twoje pytanko, poszperałem po necie i opierając się na wypowiedzi kogoś z innego forum, odpowiem, że tak, przeciwnicy stracą po 5, czyli ich drużyna 10; wy zyskacie 10 życia.

O ile oczywiście te Twoje Ally to Vampiry :P Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lis 13, 2009 9:32 pm

Zapewne o Vampiry KartonGipsowi chodziło :]
Tak, każdy przeciwnik straci po 5 życia, czyli 2*5=10, więc tyle łącznie straci ich drużyna, a Ty zyskasz :]
 
pi314
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: pt lis 23, 2007 3:40 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lis 14, 2009 8:42 am

Witam ponownie.
Pytania:
1. Przecwnik zagrywa w trzeciej turze kontrolując dwa lądy Rampant Growth. Ja kontroluje już trzy lądy , ale niebieskie. Chcę zagrać dwa zaklęcia: Twincast a w odpowiedzi na mojego Twincasta Spell Pierce (razem trzy mana niebieskie, przeciwnik wykorzystał swoje dwa mana na Rampanta, więc nie może dopłacić do Spell Pierce' a). Czy Twincast zadziała prawidłowo? Czy też musze zagrać je w odwrotnej kolejności (najpierw Sp.Pierce potem Twincast) żeby Twincast znalazł się na górze stosu i rozpatrzyl się jako pierwszy zanim Sp.Pierce się uruchomi i skontruje Rampanta

2.Sprawa ze shroudem :(
Na stole leży Scythe Tiger, przeciwnik deklaruje Goblin Artillery do ataku (Tygrys ma shrouda - nie może być celem dla Artylerii). Wyznaczam do bloku Tygrysa i żeby go nie stracić zagrywam Glorious Charge. O ile mi wiadomo w tym wypadku tygrys dostanie swoje upragnione +1/+1 i przezyje starcie z Goblin Artillery. Pytanie brzmi : czy są jakieś wskazania na karcie/ kartach które daje wszystkim kritom na stole +x/+x ale każdemu z osobna i czy jest to zawarte w tekście? Na przykład różnica między Creatures You controll i druga fraza All creatures You controll. Zabrzmi to zawile, ale chce uniknąc sytuacji kiedy jakaś fraza powoduje iż zagrany spell mimo iż rozdaje bonusy wszytskim kritom to jednak każdemu z osobna - w takim wypadku zadziała shroud i zaklęcie nie odniesie skutku.

3. Troche wygrzebane ale że gramy głównie 2vs.2...
Hezor pisze:
Jak odbywa się asygnacja obrażeń?

Kiedy rozpoczyna się krok zadawania obrażeń, aktywna drużyna anonsuje jak rozdziela obrażenia od atakujących stworów. Jeżeli atakujący stwór zaasygnuje obrażenia w broniącą drużynę, atakująca drużyna wybiera tylko jednego z graczy w którego obrażenia zostaną zadane. Następnie broniąca się drużyna anonsuje jak każdy z blokujących stworów zadaje obrażenia.


Wybieracie kto zdiscarduje kartę.

Więc jeśli decydujemy zadać obrażenia w Playera 1a który gra mono niebieską talią , a nie w Plaeyra 1b który gra mono białą to 1b nie może zagrać Harm's Way ?

Z góry dzięki za odpowiedź.


Zdravim
pi314
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 8:57 am przez pi314, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lis 14, 2009 9:48 am

2. Shroud broni przed targetowaniem - jeżeli nie ma w formułce słowa 'target', shroud nie zadziałą.
3. Raczej nei może, acz nie jestem do końca pewien.
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lis 14, 2009 11:20 am

pi314 pisze:
1. Czy Twincast zadziała prawidłowo? Czy też musze zagrać je w odwrotnej kolejności (najpierw Sp.Pierce potem Twincast) żeby Twincast znalazł się na górze stosu i rozpatrzyl się jako pierwszy zanim Sp.Pierce się uruchomi i skontruje Rampanta

Przy takiej kolejności będzie tak:
Spell Pierce skontruje Rampant Growth, następnie zasady gry skontrują Twincast, bo nie ma legalnego celu.

Najpierw Spell Pierce, potem Twincast, żeby zadziałało tak jak chcesz.

pi314 pisze:
Więc jeśli decydujemy zadać obrażenia w Playera 1a który gra mono niebieską talią , a nie w Plaeyra 1b który gra mono białą to 1b nie może zagrać Harm's Way ?

Zagrać może, czemu nie?
Tylko nie da to efektu żadnego, jeśli atakują 1a.
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 11:23 am przez Maelstrom, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Xolotl
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 166
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 10:33 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lis 14, 2009 11:23 am

Atakuje oppa kritą 3/3 z trample. On blokuje Stuffy Dollem. Ile otrzymuję obrażeń? Trzy czy jedno? A ile on otrzymuje?
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 11:47 am przez Xolotl, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lis 14, 2009 11:29 am

Zdaje się, że o 2 i 3 mam podobne zdanie (jeśli wszystkie krity dostają +1/+1 to shroud nie ma z tym nic wspólnego, a wyjątków specjalnych nie znam; a w 3. raczej Harmsa zagrać nie może, bo krita zadała obrażenia nie jemu, a innemu playerowi)

A pierwsze... choć chciałbym Ci dobrze odpowiedzieć, to nie wiem dokładnie ocb...

Ale chyba Twincastem kopiujesz Rampanta, tak?

W takim bądź razie chyba najbezpieczniej byłoby to zrobić tak, że przeciwnik zagrywa Rampanta, ty Spell Pierce'a i dodatkowo Twincasta; Twincast się rozpatruje, Rampant się kopiuje (kopia chyba też musi się rozpatrzyć i dopiero wtedy szukasz landa); następnie Spell Pierce kontruje Rampanta i stos wydaje się pusty :)

Nie wiem dokładnie jakby to było, gdyby najpierw zadziałała kontra. Po prostu przez przypadek Twincast mógłby stracić legalny cel (o ile w tym przypadku też działa ta zasada). Bo wtedy byłoby tak, że Spell Pierce kontruje Rampanta, i Twincast zostaje sam na stosie - a jego target znika...

Pozdrawiam

@Xolotl: cóż, trampek ma to do siebie, że możesz przydzielić lethal dmg w blokera, a później resztę w playera; indestructible chyba nie ma tu nic do rzeczy, zatem przekazujesz 1 w kritę i 2 playera - ty dostajesz za 1, opp za 2.
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lis 14, 2009 4:45 pm

Filciu702 pisze:
W takim bądź razie chyba najbezpieczniej byłoby to zrobić tak, że przeciwnik zagrywa Rampanta, ty Spell Pierce'a i dodatkowo Twincasta; Twincast się rozpatruje, Rampant się kopiuje (kopia chyba też musi się rozpatrzyć i dopiero wtedy szukasz landa); następnie Spell Pierce kontruje Rampanta i stos wydaje się pusty :)

Nie wiem dokładnie jakby to było, gdyby najpierw zadziałała kontra. Po prostu przez przypadek Twincast mógłby stracić legalny cel (o ile w tym przypadku też działa ta zasada). Bo wtedy byłoby tak, że Spell Pierce kontruje Rampanta, i Twincast zostaje sam na stosie - a jego target znika...

Twincast jest na górze, więc idzie do rozpatrzenia jako pierwszy. Nie straci legalnego celu.
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lis 14, 2009 7:08 pm

p4v, "czytaj ze zrozumieniem".

"Jeśli kontra zadziałałaby pierwsza" = "była na górze"

Kontra kontruje Rampanta, więc spada na grave (on i kontra)

Twincast zostaje sam.

<brawo>
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 7:09 pm przez Filciu702, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lis 14, 2009 8:09 pm

Pi314 moim zdaniem źle zadał pytanie. Moim zdaniem chodzi o to:

Przeciwnik zagrywa Rampant Growth.

On w odpowiedzi - Spell Pierce.

Przeciwnik dopłaca dwa mana - kontra pozostaje bez efektu.

On w odpowiedzi Twincast w Spell Pierce'a. Przeciwnik nie ma za co dopłacić za kontrę - Rampant Growth zostaje skontrowany. I tak to IMO powinno wyglądać.
 
Awatar użytkownika
Silvah
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 90
Rejestracja: pt lis 07, 2008 8:30 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lis 14, 2009 8:48 pm

Nie wiem po co ciągniecie dalej odpowiedzi na to samo pytanie jeśli Maelstrom już udzielił wystarczająco klarownej odpowiedzi. Gizmo, 314-stce chodziło o zagranie:
Przeciwnik: Rampanth Growth
On: Twincast i Spell Pierce

Czyli tak jak Mael powiedział, pierwszy działa Spell Pierce, Twincast nie ma legalnego celu i zostaje skontrowany. Mnie wydaje się to proste, odpowiedź Maelstroma wystarczyła, skończcie tą "kłótnię", nie lubię gdy ktoś porusza temat "czytania ze zrozumieniem", bo wynikają z tego później kolosalne kłótnie, także skończcie już ^^
 
pi314
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: pt lis 23, 2007 3:40 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lis 16, 2009 4:20 pm

No więc, chodziło mi o to żeby móc jednocześnie skopiować i skontrować Rampanta (w końcu jak napisałem mam 3 Islnady na stole, przeciwnik ma dwa lądy i NIE MA JAK DOPŁACIĆ DO SPELL PIERCE'a). Niepotrzebnie ktoś tam wyżej namieszał. Dostałem jasną odpowiedź i jest mi z tym dobrze :)


Zdravim
314-stka :P
 
Kosa92
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: sob sie 16, 2008 8:36 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lis 19, 2009 7:15 pm

Karta Tattermunge Maniac ma zdolność "Tattermunge Maniac attacks each turn if able"
Czy to oznacza, ze może on atakować kiedy chce czy, że on musi zaatakować co tura?

Do postu niżej: Czyli musi zaatakować kiedy może :)
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 7:21 pm przez Kosa92, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lis 19, 2009 7:20 pm

Atakuje jesli może zaatakować tzn. jeśli możesz zadeklarować atak.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości