Prestiżówki dla klas podstawowych:
Spis alfabetyczny:
A
Adept stylu Lisiej Straży 3.0
- Niezwykle mobilni wojownicy
Klasa dla: mnichów, łotrzyków
Wymagania:
Bazowa premia do ataku: +5
Umiejętności: Upadanie 10 rang
Atuty: Uniki, Poprawiona Inicjatywa, Spring atack
Charakterystyka:
Poziomy: 5; KW: k8; BPA: 3/4; RO: Wy-m, R-m, Wo-s; Umiej: 4
Rozwój magii: brak
Zdolności:
Postawa obronna, kopnięcie motyla, kopnięcie gromu
Akolita bólu 3.0/3.5
- Osoba która poprzez ból dąży do doskonałości.
Klasa dla: Kapłan, mnich
Wymagania:
Bazowa premia do ataku: +6
Umiejętności: Koncentracja 8 rang
Atuty: Potężny atak, Rozszczepienie, Twardość
Specjalne: Charakter praworządny
Charakterystyka:
Poziomy: 7; KW: k8; BPA: 3/4; RO: Wy-m, R-s, Wo-s; Umiej: 2
Rozwój magi: brak;
Zdolności:
Ból duszy, Ból ciała, Ból umysłu, Aura bólu
Aksjomanta 3.0/3.5
- Prawdziwy mag ładu i prawa.
Klasa dla: czarodziei, zaklinacze
Światy: Planescape
Wymagania:
Umiejętności: Czarostwo 9 rang, Wiedza (tajemna) 9 rang, Wiedza (plany) 9 rang
Atuty: Powiększenie czaru lub Przedłużenie czaru
Specjalne: Charakter: dowolny praworządny, Zdolność rzucania 4-poziomowych czarów wtajemniczeń, Musiał być na dowolnym planie prawa lub skontaktować się z dowolnym przybyszem prawa.
Charakterystyka:
Poziomy: 10; KW: k4; BPA: 1/2; RO: Wy-s, R-s, Wo-m; Umiej: 2
Rozwój magi: MW 9/10
Zdolności:
Doskonałość, Pan czasu i przestrzeni, Wybuch prawa, Wezwanie maruta
Arcywoj 3.5
- Wojownik, który osiągnął mistrzostwo w walce.
Klasa dla: wojownika.
Wymagania:
Bazowa premia do ataku: +12
Umiejętności: Występy (Broń [Weapon drill]) ranga 4, Wiedza (sztuka wojenna) ranga 6
Atuty: Zogniskowanie w przynajmniej trzech typach broni, Specjalizacja w przynajmniej jednej, Biegłość we wszystkich broniach żołnierskich, Biegłość w przynajmniej jednej broni egzotycznej, przynajmniej jeden atut taktyczny (Tactical Feat – Complete Warrior), Zmysł walki.
Charakterystyka:
Poziomy: 5; KW: k10; BPA: pełny; RO: Wy-m, R-s, Wo-s; Umiej: 2
Rozwój magii: brak.
Zdolności:
Możliwość wyboru 5 spośród 16 specjalnych zdolności.
B
Bibliotekarz 3.5
- Strażnik biblioteki i jej największych dzieł
Klasa dla: czarodziei
Wymagania:
Umiejętności: Język obcy ( co najmniej pięć różnych, w tym przynajmniej dwa martwe), Wiedza (historia) 10 rang, Odcyfrowywanie zapisków 8 rang, Wiedza (tajemna) 6 rang, Wiedza (architektura) 5 rang, Koncentracja 5 rang, Wiedza (religia) 4 rangi, Wiedza (natura) 4 rangi, dwie dowolne Wiedze po 4 rangi, Szacowanie 2 rangi
Atuty: Skupienie na umiejętności (dwie dowolne Wiedze), Wykształcenie, Żelazna wola
Specjalne: Charakter: dowolny nie zły, kandydat musi mieć za sobą studia i zostać wybrany na Bibliotekarza (zgoda MP)
Charakterystyka:
Poziomy: 10; KW: k6; BPA: 1/2; RO: Wy-s, R-m, Wo-m; Umiej: 6
Rozwój magi: MW 10/10 lub MO 10/10
Zdolności:
Taktyczna obrona, bystry atak, legenda biblioteki
Bożek śmierci 3.0
- Sługa boga śmierci
Klasa dla: bezcielesnych nieumarłych
Wymagania:
Umiejętności: Ukrywanie ranga 8, Blefowanie ranga 12, Wyczucie pobudek ranga 10
Atuty: zogniskowanie broni egzotycznej (shuriken), bezpośredni strzał, oburęczność
Specjalne: Postać musi mieć podtyp „bezcielesna” i złożyć przysięgę aktualnemu bogu śmierci.
Charakterystyka:
Poziomy: 10; KW: k12; BPA: 3/4; RO: Wy-s, R-s, Wo-m; Umiej: 4
Rozwój magii: MW lub MO 5/10
Zdolności:
Niszczyciel, Zgroza, Zabicie żywego
Bullseye 3.0
- Płatni zabójcy specjalizujący się w walce shurikenami.
Klasa dla: łotrzyków, mnichów
Wymagania:
Umiejętności: Zauważanie 4 rangi, Upadanie 4 rangi, Ciche poruszanie 8 rang, Ukrywanie 6 rang
Atuty: zogniskowanie broni egzotycznej (shuriken), bezpośredni strzał, oburęczność
Specjalne: ukradkowy atak
Charakterystyka:
Poziomy: 10; KW: k8; BPA: 3/4; RO: Wy-m, R-s, Wo-s; Umiej: 4
Rozwój magii: brak
Zdolności:
Ukradkowy atak, wielostrzał, zabójcze ostrza
C
Capoeiristas 3.0
- Bojowy tancerz-bard, mistrz capoeiry
Klasa dla: bardów, mnichów
Wymagania:
Bazowa premia do ataku: +3
Umiejętności: Skakanie 8 rang, Upadki 6 rang, Występy (taniec) 8 rang, Występy (instrument wybrany z tabeli "Instrumenty Capoeiritasa") 6 rang, Wiedza (muzyka i taniec) 4 rangi
Atuty: Uniki, Poprawiona Inicjatywa
Specjalne: Musisz być byłym mnichem, dołączyć do zakonu capoeiry i pobierać tam lekcje przez przynajmniej 2 lata. Tylko ludzie.
Charakterystyka:
Poziomy: 10; KW: k6; BPA: 3/4; RO: Wy-s, R-m, Wo-m; Umiej: 4
Rozwój magii: Własna lista czarów ( 4 poziomy)
Zdolności:
Poprawione uchylanie, Roda, Capoeira Mestre
Czarnokrwisty 3.5
- Naukowiec, tworzący i udoskonalający likantropy.
Klasa dla: zaklinacze, czarodzieje, druidzi, kapłani.
Światy: każdy.
Wymagania:
Umiejętności: Czarostwo 6, Koncentracja 4, Rzemiosło (alchemia) 6, Wiedza (tajemna) 10
Atuty: Skupienie na umiejętności: Wiedza (tajemna) lub Rzemiosło (alchemia), Warzenie eliksirów
Specjalne: postać musi znać przynajmniej pięć zaklęć ze szkoły Nekromancji, Przemian lub Przywoływania przy czym przynajmniej jedno musi być czwartego lub wyższego poziomu. Postać musi posiadać w pełni wyposażone laboratorium alchemiczne (koszt trzy tysiące sztuk złota).
Charakterystyka:
Poziomy: 10; KW: k4; BPA: 1/2; RO: Wy-m, R-s, Wo-s; Umiej: 2
Rozwój magii: dowolna klasa, 8/10.
Zdolności:
Tworzenie nekromorfów, kontrolowanie zdolności polimorfii, kontrola nad szałem barbarzyńcy, zarażanie likantropią, niewrażliwość na polimorfię i niemagiczne choroby.
K
Kanibal 3.0
- Po prostu kanibal zjadający przedstawicieli swej rasy.
Klasa dla: barbarzyńców, tropicieli
Wymagania:
Umiejętności: Alchemia ranga 4, Tajniki dziczy ranga 9
Specjalne: Charakter: chaotyczny zły, postać musi dobrowolnie i świadomie zjeść inteligentną istotę swego gatunku (np. człowiek musi zjeść człowieka). Postać nie może być przymuszona przez czar, lub chęć zjedzenia nie może wynikać z ciężkiej sytuacji (np. głód).
Charakterystyka:
Poziomy: 10; KW: k10; BPA: pełny; RO: Wy-m, R-s, Wo-s; Umiej: 4
Rozwój magi: brak
Zdolności:
Potęga kanibalizmu, Siła zjedzonego, Wysączenie magii
Kształtujący chaos 3,5
- Poprzez kontrolę chaosu włada energią żywiołów.
Klasa dla: postaci chaotycznych, głównie czarujących
Światy: Planescape - Plan chaosu Limbo
Wymagania:
Bazowa premia do siły woli: +5
Umiejętności:koncentracja 10 rang
Specjalne: musi pochodzić z planu Chaosu Limbo (lub podobnego wysokomorficznego planu o zmiennej dominacji żywiołów) i musiał przynajmniej raz uzyskać kontrolę nad obszarem chaosu Limbo o promieniu 1,5m. Odporność na ogień, zimno, kwas i elektryczność 5. Zdolność używania czaru młot chaosu lub dezorientacja jako czaru, mocy psionicznej lub zdolności czaropodobnej
Charakterystyka:
Poziomy: 10; KW: k8; BPA: 3/4; RO: Wy-m, R-s, Wo-m; Umiej: 4
Rozwój magii: brak
Zdolności:
Władanie każdym z żywiołów, Pocisk chaosu
Niech to ktoś przypisze tego kształtującego do podstawek psioniczny, ja się na nich nie znam Nam
Ł
Łowca czarownic 3.0
- Fanatycy specjalizujący się w chwytaniu i zabijaniu złych czarowników.
Klasa dla: kapłanów, wojowników, tropicieli
Wymagania:
Bazowa premia do ataku:+5
Umiejętności: Czarostwo: Ranga 5, Wyczucie pobudek: Ranga 5
Atuty: Błyskawiczny Refleks, Wielka Wytrwałość, Zogniskowanie broni(dowolna), Żelazna Wola
Specjalne: Kandydat musi zostać przyjęty w szeregi Łowców Czarownic.
Charakterystyka:
Poziomy: 5; KW: k8; BPA: 3/4; RO: Wy-m, R-m, Wo-m; Umiej: 4
Rozwój magi: brak
Zdolności:
Zguba czarownic, Odporność na czary, Spalić wiedźmę!
M
Morski łowca 3.0/3.5
- Osobnicy wyspecjalizowani w walce na, jak i pod wodą.
Klasa dla: wojownika, barbarzyńcy, tropiciela
Wymagania:
Bazowa premia do ataku: +6
Umiejętności: Pływanie 9 rang, Wiedza (Morza i Oceany) 6 rang, Tajniki Dziczy 6 rang.
Atuty: Czujność, Uniki, Poprawiona inicjatywa, Walka na oślep.
Specjalne: Charakter : Dowolny, nie-praworządny. Przeczyć przynajmniej rok na morzu (z możliwie jak najkrótszymi przerwami) lub przeżyć katastrofę morską. Stoczyć walka z morskim potworem o przynajmniej takiej samej skali wyzwania co postać.
Charakterystyka:
Poziomy: 8; KW: k8; BPA: 3/4; RO: Wy-m, R-s, Wo-m; Umiej: 4
Rozwój magii: specjalne moce
Zdolności:
Kształt potwora, Fala emocji, Morski sługa
Mroczny jeździec 3,0/3,5
- Jeździec zespolony ze swoim pancerzem
Klasa dla: wojownika, barbarzyńcy, tropiciela, upadłego paladyna.
Wymagania:
Bazowa premia do ataku: +6
Umiejętności:jeździectwo 6 rang
Atuty: Frightful Presence, Potężny atak, Rozszczepienie, Konna walka, Tratowanie, Atak w przelocie
Specjalne: charakter inny niż dobry. Kandydat na Mrocznego Jeźdźca musiał należeć do armii swego króla, pana lub władcy. Kandydat musi także przejść specjalny test, operację mózgu i ciała, a by był całkowicie posłuszny swemu panu. Np. Człowiek po operacji przypomina szkielet.
Charakterystyka:
Poziomy: 10; KW: k10; BPA: pełny; RO: Wy-m, R-s, Wo-s; Umiej: 2
Rozwój magii: brak
Zdolności:
Zespolenie z pancerzem, Redukcja obrażeń, Umarły generał
N
Niziołczy procarz 3,0/3,5
- Jak sama nazwa mówi, niziołczy mistrz procy.
Klasa dla: wojownika, tropiciela
Wymagania:
Bazowa premia do ataku: +6
Atuty: Bezpośredni strzał, Precyzyjny strzał, Zogniskowanie broni (proca).
Charakterystyka:
Poziomy: 10; KW: k8; BPA: pełny; RO: Wy-m, R-m, Wo-s; Umiej: 4
Rozwój magii: brak
Zdolności:
Atak Dawida, Potężny atak, Lepsza kość ran
Nożownik 3.0/3.5
- Mistrz w walce nożem.
Klasa dla: Łotrzyków, bardów
Wymagania:
Umiejętności:Upadnie: Ranga 8, Ciche Poruszanie: Ranga 6, Nasłuchiwanie: Ranga 5, Zauważenie: Ranga 5
Atuty: Błyskawiczny Refleks, Zmysł Walki, Ulubiona Broń [sztylet]
Specjalne: Charakter: dowolny zły bądź neutralny
Charakterystyka:
Poziomy: 10; KW: k6; BPA: 3/4; RO: Wy-s, R-m, Wo-s; Umiej: 6
Rozwój magi: brak
Zdolności:
Ukradkowy atak, stosowanie trucizn
S
Szkarłatny aktor 3.0
- Wyznawca Liiry walczący przy pomocy tańca
Klasa dla: bardów, mnichów, łotrzyków
Wymagania:
Bazowa premia do ataku: +6
Umiejętności: Blefowanie 6 rang, Skakanie 8 rang, Skakanie 8 rang, Upadnie 8 rang, Występy (taniec) 8 rang
Atuty: Biegłość w broni egzotycznej (Buty z ostrzami*), Uniki, Ruchliwość, Finezja w broni (Buty z ostrzami), Akrobata**
Specjalne: Charakter nie-zły, dołączenie do zakonu.
Charakterystyka:
Poziomy: 10; KW: k8; BPA: pełny; RO: Wy-s, R-m, Wo-s; Umiej: 4
Rozwój magii: brak
Zdolności:
Finezyjne uderzenie, zdolności czaropodobne, Radość Liiry
W
Weteran 3,0
- Doświadczony poszukiwacz przygód, oddający się szkoleniu młodych adeptów
Klasa dla: wojownika, tropiciela, łotrzyk, mnich, paladyn, barbarzyńca
Wymagania:
Umiejętności:Wiedza (Dowolna): 12 rang, Rzemiosło(dowolne) lub Profesja (dowolna): 8 rang
Atuty: Wszechstronność, Zogniskowanie umiejętności (dowolnej), Uniki
Specjalne:przynajmniej średni wiek.
Charakterystyka:
Poziomy: 10; KW: k8; BPA: 3/4; RO: Wy-m, R-m, Wo-m; Umiej: 6
Rozwój magii: brak
Zdolności:
Poprawione uchylanie, bezczasowe ciało, szczwany umysł, specjalna zdolność
Wojenny bębniarz orków (3.0)
- Orczy mistrz gry na bębnie.
Klasa dla: bard, barbarzyńca.
Światy: każdy z orkami;
Wymagania:
Bazowa premia do ataku: +5
Umiejętności: Jeździectwo ranga +9, Występy (gra na bębnie) ranga +9;
Atuty: Konna walka, Zogniskowanie umiejętności (Występy [gra na bębnie]);
Specjalne: : dowolny nie-dobry, nie-praworządny. Ork, lub półork.
Charakterystyka:
Poziomy: 10; KW: k10; BPA: 1/2; RO: Wy-m, R-s, Wo-s; Umiej: 4
Rozwój magi: brak.
Zdolności:
porozumiewanie się na odległość, wierzchowiec, ogłuszenie przeciwników w pobliżu, zaklęcie czaru w bębnie, wzmacnianie sojuszników.
Co do edycji itp to się to później będzie dzielić . Bo wiele klas jest na tyle elastycznych, ze do obu pasuje.