Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Jigoku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 02, 2010 9:45 pm

Bliss Stage

pt sty 08, 2010 6:40 pm

Czyałem o systemie na blogach, ale nigdzie nie ma dobrego opisu. Wiem tyle, że to o mechach. Z mechówem znam m.in. Cthuhlutech, Battletech, Mekton Zero, Mecha & Manga, Mecha d20, Jovian Cronicles, Heavy Gear. O Bliss Stage pierwszy raz czytałem na blogu. Nawet w Rebelu tego nie mają. Kto to zna lepiej? Jaka jest mechanika? Jak się buduje mecha? Jaki jest świat? Gdzie to można dostać?
 
Awatar użytkownika
nid
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 245
Rejestracja: śr lut 15, 2006 11:24 pm

Bliss Stage

sob sty 09, 2010 12:33 am

 
Awatar użytkownika
Jigoku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 02, 2010 9:45 pm

Bliss Stage

ndz sty 10, 2010 4:22 pm

Tu ciężko coś rozkminić. Nic o świecie nie ma.
Możesz mi napisać jakiś przykład z budowania mecha żeby było wiadomo o co biega? Jeszcze mnie interesuje czy, jest ten sam problem co w Ctulhutech, że cała drużyna musi grać pilotami albo nikt.
 
Awatar użytkownika
nid
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 245
Rejestracja: śr lut 15, 2006 11:24 pm

Bliss Stage

ndz sty 10, 2010 10:46 pm

Pytałeś gdzie można dostać. Nie grałem w tę grę i nie bardzo mnie ona interesuje, więc przykro mi, ale nie umiem udzielić ci odpowiedzi na te pytania. Tyle tylko, że jeśli wybierasz gry poprzez przyglądanie się światom, to raczej nie jest najlepszy wybór; w tym sposobie myślenia o grach który jest bliski Benowi Lehmanowi settin nie jest, delikatnie mówiąc, najważniejszym elementem gry.
 
Awatar użytkownika
Jigoku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 02, 2010 9:45 pm

Bliss Stage

pt sty 15, 2010 8:52 pm

Nie rozumiem. Możesz jaśniej? Co nie tak z tym światem?
 
Awatar użytkownika
Rag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt mar 06, 2007 10:23 am

Re: Bliss Stage

pn sty 18, 2010 3:36 pm

Setting nie jest określony. Tzn jest ogólny zarys: Świat został zaatakowany przez obcych, po bodajże 7 latach od ataku większość ziemi została podbita - nieliczne niedobitki walczą. Gra się nastoletnimi pilotami eksperymentalnych maszyn. Z tym, że nie są to mechy w takie jak w NGE czy Full metal Panic. Są to maszyny pozwalające na walkę w wymierze snu, który to jest główną metodą ataku obcych.

To jak świat wygląda zależy już od graczy - scenografia z ego co pamiętam nie była narzucana.

Ważne, że obcy pokonują ludzi sprowadzając na nich sen - i w snach właśnie walczy się z nii.


W systemie bardziej liczą się więzi z innymi i to jak zmieniają je skutki misjii niż walki ogromnych robotów.

Można to skrótowo opisać tak, że każda więź z jakąś osobą odpowiada broni\elemontowi zbroi\gadgetowi dla Twojego Mecha. Każda cześć może zostać uszkodzona - gdy tak się stanie więź również zostaje uszkodzona. Dlatego tak samo wazne - jeśli nei ważniejsze niż zabawy z mechami jest interakcja i wzmacnianie więzi po za misjami.

Nie wiem czy napisale wszystko, ale najwazniejsze rzeczy zawarłem - z systemem miałem styczność dość dawno, więc szczegóły mogą się różnić - w końcu pamięć nei młodnieje ; >
 
Awatar użytkownika
Jigoku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 02, 2010 9:45 pm

Bliss Stage

czw sty 21, 2010 7:09 pm

Czyli system bardziej na walkę niż, na świat. Ja uważam że walka też jest w Rpg ważna tylko szkoda że nie ma więcej miejsca na odgrywanie.
A możesz napisać jakiś przykład z budowania mecha? Nie za bardzo mogę rozkminić ze skrótowego opisu.
Ostatnio zmieniony czw sty 21, 2010 7:11 pm przez Jigoku, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Darken
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 300
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 12:00 pm

Bliss Stage

czw sty 21, 2010 9:52 pm

Czyli system bardziej na walkę niż, na świat.

System bardziej nastawiony jest na relacje postaci niż na cokolwiek innego.
 
Awatar użytkownika
Jigoku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 02, 2010 9:45 pm

Bliss Stage

pt sty 22, 2010 6:19 pm

Co to znaczy system nastawiony na relacje postaci? Świata nie ma, walki mało, to co się robi na sesji?
Dajcie jeszcze parę przykładów mechów i broni.
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

Bliss Stage

sob sty 23, 2010 12:27 am

Jigoku - Bliss Stage to nie jest system, którego szukasz.

Jeżeli nie wierzysz na słowo, to się przełam i wejdź na podanego przez nid linka :)
 
Awatar użytkownika
Jigoku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 02, 2010 9:45 pm

Bliss Stage

sob sty 23, 2010 6:41 pm

A skąd wiesz że nie jest? Wszedłem na linka ale tam jest tak mało że nic nie wynika.
Przecież co przeszkadza wziąść tworzenie mechów i walkę i poprowadzić w świecie NGE? Zreesztą może będzie lepiej jak wyjdą dodatki ze światem.
 
Hajdamaka

Re: Bliss Stage

sob sty 23, 2010 7:25 pm

Jigoku - od kilku postow ludzie tlumacza Ci, ze Bliss Stage nie jest gra o mechach. Mechy sa tam tylko jako koloryt, nie ma kilkuset typow mechow jak w uniwersum BattleTecha. Bliss Stage ma sie tak do mechow jak Matrix do romansu - niby zwiazek wystepuje, ale jest tylko dekoracja w filmie o czyms zupelnie innym.
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 7:26 pm przez Hajdamaka, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Jigoku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 02, 2010 9:45 pm

Bliss Stage

sob sty 23, 2010 7:30 pm

To w końcu są w tej grze mechy czy, nie ma? Tak mieszacie że nic już nie rozumiem. Opisy sesji z blogów brzmiał zachęcająco.
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

Bliss Stage

sob sty 23, 2010 7:44 pm

Tak, Rag grał z japończykami, Juliusz nie dotarł do końca kampanii, nie wiem tylko jak hezor się wytłumaczy.

Jigoku, Bliss jest grą w której zarówno mechy (i w ogóle technologia) jak i nieco przekoloryzowana nastoletnia drama pełnią ważne role. Kapsuły, w których znajdują się Piloci, konsole przy których siedzą nawigujące Kotwice, wreszcie części samego Mecha - to technologia, bez której nigdzie nie zawędrujesz. Tutaj Hajdamaka się pomylił. Pamiętam z naszej kampanii, jaki mieliśmy problem, gdy jedna z kapsuł została uszkodzona i drużyna musiała stanąć do ciężkiej misji w pomniejszonym składzie, inny gracz też miał problem, gdy jego wyposażenie mecha okazało się nieprzydatne w bitwie.

Drama między postaciami jest jeszcze istotniejsza - wszystkie te kłótnie, przyjaźnie i miłostki młodych pilotów, kotwic i obsługi bazy wpływają bardzo mocno na wydarzenia. Mówiąc krótko: od tego, jak układają się relacje postaci zależy, jak duże szanse w bitwach mają piloci.

Szkoda, że tutaj nikt nie gra w Bliss Stage, ale bez obaw - na naszej stronie są gracze, którzy grali już po kilka kampanii (a to dużo sesji!). :)
 
Hajdamaka

Re: Bliss Stage

sob sty 23, 2010 8:06 pm

Bliss jest grą w której zarówno mechy (i w ogóle technologia) jak i nieco przekoloryzowana nastoletnia drama pełnią ważne role. Kapsuły, w których znajdują się Piloci, konsole przy których siedzą nawigujące Kotwice, wreszcie części samego Mecha - to technologia, bez której nigdzie nie zawędrujesz. Tutaj Hajdamaka się pomylił.


Wywal mechy z BattleTecha i zastap je czyms innym i nie zostanie nicz poprzedniej gry. Wywal mechy, ktore byly uklonem do japonskiej popkultury, z Bliss Stage i zastap technologie mistyka, ziolami, mocami - dalej pozostaja Kotwice, Piloci i obsluga. Najwyzej inaczej beda nazywani. Cala reszta - walka w snie, budowanie relacji itd. zostanie, a moze nawet zyska na takiej zamianie.

Byc moze na co innego kladziemy akcent w BS. Ty masz te przewage, ze grales w to wiele razy, ja mialem tylko krociutka przygode, ale nie zauwazylem wtedy tych mechow, dla mnie byly tylko pretekstem do wejscia w akcje oraz do budowania relacji. Pozniej analizujac te przygode doszedlem wlasnie do wnioskow, ze gdyby zamienic mechy na cos bardziej tajemniczego i mistycznego to gra zyskalaby dla mnie, a relacje nabralyby wymiaru duzo bardziej duchowego.
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 8:26 pm przez Hajdamaka, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

Bliss Stage

sob sty 23, 2010 9:54 pm

Ale na czym oprzesz grę? Siłą Bliss Stage jest bardzo silne odwołanie do japońskiej popkultury, które mimo wszystko czerpie ze znanych w i poza Japonią i sprawdzonych zarazem klisz.

To o czym Ty wspominasz to nie krok a wielka wyprawa w maksymalną indywidualizację gry, gdzie tak po prawdzie tylko Ty będziesz zdawał sobie sprawę, w co grasz a inni zostaną bez odwołań.

Dlaczego nie sprawdziłeś swojej idei podczas gry w której uczestniczyłeś? Wspominasz o krótkiej przygodzie - wiesz, przecież mogłeś to zrobić nawet w czasie misji.
 
Kapitan Psisko
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: pt sie 10, 2007 10:39 pm

Bliss Stage

sob sty 23, 2010 10:30 pm

Grałem dwie kampanie w Blissa, bardzo grę polecam. Gra służy do produkowania czegoś a la rahxephon czy evangelion. Kilkanaście "odcinków" anime w których coraz bardziej rozbudowuje się relacje między postaciami, przetykane misjami, które ogólnie niszczą mentalnie bohaterow. Gra daje jak to mówią, kopa. Potrafi wygenerować naprawdę duża dawkę emocji. Trzeba grać stricte by the book i według modelu który prezentuje podręcznik. Generalnie gra wyglada wlasnie jak anime, jest scena dwoch bohaterow, buduja miedzy soba relacje, kolejna scena kolejne rozmowy i nagle atakuje obcy etc. pilot wchodzi do machiny i trzeba zrobic misje. Podczas misji gracz uzywa roznych czesci mecha ktore sa reprezentacja jego relacji, jak sie czesc zepsuje, psuje sie tez relacja. Potem znowu te relacje odbudowuje tworzy nowe itp.
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 10:42 pm przez Kapitan Psisko, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Rag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt mar 06, 2007 10:23 am

Re: Bliss Stage

ndz sty 24, 2010 3:30 pm

Deckard pisze:
Tak, Rag grał z japończykami, Juliusz nie dotarł do końca kampanii, nie wiem tylko jak hezor się wytłumaczy.


Wybacz Deckard, Ale nie zrozumiałem tego zdania. Mógłbyś mi wyjaśnić o co w nim chodziło? ; >
 
Awatar użytkownika
nid
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 245
Rejestracja: śr lut 15, 2006 11:24 pm

Re: Bliss Stage

ndz sty 24, 2010 4:02 pm

Deckard pisze:
Juliusz nie dotarł do końca kampanii


?
Wyraźnie napisałem że nie grałem w Bliss Stage i że mnie ta gra nie interesuje.
 
Awatar użytkownika
Jigoku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 02, 2010 9:45 pm

Bliss Stage

ndz sty 24, 2010 6:28 pm

Właśnie ja bym z systemu wyrzucił te przekoloryzowane relacje a zostawił mechy. Tylko chciałbym najpierw wiedzieć jak działa mechanika walki. Jak się tworzy mecha, jaką kostką się rzuca itp. Już dwa tygodnie tu zaglądam i chcę się coś dowiedzieć a nikt nawet podstaw mechaniki nie tłumaczy.:roll:
 
Kapitan Psisko
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: pt sie 10, 2007 10:39 pm

Bliss Stage

pn sty 25, 2010 1:31 pm

Mechanika walki to jeden rzut. Mech nie ma żadnych specjalnych współczynników. Rzucasz kilkoma kostkami i przydzielasz je do kilku kategorii, czy ci się powiodło, czy pilot jest bezpieczny i w jakim stanie są uruchomione relacje. Nie da sie w tej grze wyjąć kawałka, to integralna całość. Jeżeli chcesz zagrać w serial anime to kup grę, jeśli nie to nie. Nie wiem czy widziałeś rahxephon i evangelion czy podobne produkcje, jesli nie to zobacz. Jak ci sie spodobaja i bedziesz chcial zrobic podobna historie to ta gra wlasnie ci to zapewni. Kosztuje 13 dolców.
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 1:34 pm przez Kapitan Psisko, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Jigoku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 02, 2010 9:45 pm

Bliss Stage

pt sty 29, 2010 8:34 pm

Jaką kostką się rzuca? Lubię zasady oparte, o szybki rzut a nie jak w WFP3. Tylko nie wiem co myśleć o mechach na takich samych współczynnikach co ludzie. Czyli, co mają też siłę, zręczność, inteligencję, charyzmę, umiejki i tym podobne? A jak na to wpływają współczynniki pilota? Nie wiem jak się nie sprawdzi najwyżej będę traktował jak pojazd.
Właśnie chcę zrobić świat z NGE i podobne historie. No to muszę poszukać podręcznika.
A wiecie czy to będą sprowadzać na Rebela? Albo wydadzą po polsku? Tylko pewnie i tak potem nie będzie dodatków po polsku więc sam nie wiem.
 
Awatar użytkownika
Nekomono
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: sob lip 25, 2009 5:10 pm

Bliss Stage

ndz sie 01, 2010 12:26 pm

Napiszcie coś więcej o świecie. Ewangelion to moje ulubione anime. :spoko:
 
Kapitan Psisko
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: pt sie 10, 2007 10:39 pm

Bliss Stage

ndz sie 01, 2010 1:14 pm

Setting nie jest określony. Tzn jest ogólny zarys: Świat został zaatakowany przez obcych, po bodajże 7 latach od ataku większość ziemi została podbita - nieliczne niedobitki walczą. Gra się nastoletnimi pilotami eksperymentalnych maszyn. Z tym, że nie są to mechy w takie jak w NGE czy Full metal Panic. Są to maszyny pozwalające na walkę w wymierze snu, który to jest główną metodą ataku obcych.

To jak świat wygląda zależy już od graczy - scenografia z ego co pamiętam nie była narzucana.

Ważne, że obcy pokonują ludzi sprowadzając na nich sen - i w snach właśnie walczy się z nii.


W systemie bardziej liczą się więzi z innymi i to jak zmieniają je skutki misjii niż walki ogromnych robotów.

Można to skrótowo opisać tak, że każda więź z jakąś osobą odpowiada broni\elemontowi zbroi\gadgetowi dla Twojego Mecha. Każda cześć może zostać uszkodzona - gdy tak się stanie więź również zostaje uszkodzona. Dlatego tak samo wazne - jeśli nei ważniejsze niż zabawy z mechami jest interakcja i wzmacnianie więzi po za misjami.

Nie wiem czy napisale wszystko, ale najwazniejsze rzeczy zawarłem - z systemem miałem styczność dość dawno, więc szczegóły mogą się różnić - w końcu pamięć nei młodnieje ; >


W zasadzie to cały setting. Resztę się wymyśla przed każda grą.
 
Awatar użytkownika
Nekomono
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: sob lip 25, 2009 5:10 pm

Bliss Stage

wt sie 03, 2010 2:07 pm

E to biednie. Kiedy bedzie książka z pełnym opisem? :neutral:
 
pempol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: czw paź 25, 2007 8:49 pm

Bliss Stage

wt sie 03, 2010 3:05 pm

"Kiedy bedzie książka z pełnym opisem? "
nie oczekuj tego, jak napisano wyżej, otoczenie jest drugorzędne do relacji pomiędzy bohaterami,
a szczegóły settingu okreslać pewnie przed każdą sesją.
Czy to będzie Tokyo, czy też inne miejsce dowolnie wymyślone, skoro to wymiar snu.

pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Nekomono
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: sob lip 25, 2009 5:10 pm

Bliss Stage

wt sie 03, 2010 4:41 pm

To chyba zostane przy eklipise jednak. Nie podoba mi sie takie tłumaczenie że jak się coś śni to już nie trzeba dawać opisu swiata z prawdziwego zdarzenia. :stupid:
 
pempol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: czw paź 25, 2007 8:49 pm

Bliss Stage

wt sie 03, 2010 5:14 pm

Może Ci się nie podobać. I to, że jest sen niczego nie tłumaczy. Otoczenie bohaterów, jak już pisałem jest drugorzędne względem ich relacji, pomiędzy sobą.
Eclipse Phase i Bliss Stage to są dwa różne systemy/podejscia do gry.

pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Nekomono
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: sob lip 25, 2009 5:10 pm

Bliss Stage

wt sie 03, 2010 7:42 pm

Dla mnie świat jest pierwszorzędny. Co to za gra bez pełnego świata, nic nie rozumiem. Napisz przykład tych relacji z sesji. :?
 
Yossarian
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:04 pm

Re: Bliss Stage

wt sie 03, 2010 8:01 pm

Jest pełno systemów RPG, tych bardziej znanych i docenianych i tych mniej znanych, w których świat jest albo opisany skrótowo albo nie ma go wcale. Podobnie jak jedne systemy posiadają całą masę gotowych przygód, a inne ani jednej gotowej przygody nie mają do zaoferowania. Reszta zależy od mistrza i graczy.
Ostatnio zmieniony wt sie 03, 2010 8:02 pm przez Yossarian, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości