Zrodzony z fantastyki

 
magoryan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: pt gru 18, 2009 10:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sty 19, 2010 4:17 pm

Przeciwnik rzuca Cruel Ultimatum. Czy mogę Swerve lub Imp's Mischief 'odbić' Ultimatum w niego, czy nie ma takiej opcji ? Pytam, ponieważ w tekście karty jest 'target opponent' .
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sty 19, 2010 4:28 pm

Możesz w innego gracza, który jest jego przeciwnikiem - ma znaczenie przy grze 3+ osobowej.
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz sty 24, 2010 11:44 pm

Znalazłem przypadkowo ciekawą kartę - wokół której chciałbym zbudować cały deck. Tylko drobne pytanie - Czy na pewno działa to tak jak myślę.

Chodzi o WAR'S TOLL. Czy w wypadku jak przeciwnik tapnie dla many pierwszy ląd, automatycznie tapują mu się pozostałe i nie może tej mana wziąć do poola?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn sty 25, 2010 12:00 am

Manę z permamentu zawsze można wziąść do manapoola, czy to w odpowiedzi na destroy, tapnięcie, usunięcie poza grę i inne tego typu efekty. Nie przechodzi przez stack i nie wymaga posiadana priorytetu.
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 12:01 am przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Xolotl
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 166
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 10:33 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn sty 25, 2010 12:12 am

Czyli to oznacza, że w jednej turze opp moze wykorzystać swoją manę tylko w jednej fazie? Bo potem mana pool się opustoszy. Wystawia kritę, tapuje całą manę żeby nie stracić, robi co może i tyle. Żadnych instantów w combacie, ani w naszej turze. Tak to działa?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn sty 25, 2010 12:45 am

Jeśli dobrze zinterpretowalem działanie karty to tak. Zagrywając dowolnego spella masz dostep do many z landów tylko do końca fazy w której go rzucileś. potem manapool się opróznia i koniec zabawy.
 
Awatar użytkownika
Vos
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: pn lut 01, 2010 10:18 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lut 01, 2010 10:34 pm

Witam. Po długiej przerwie powróciłem do gry w MtG.
Na jednej z kart znalezionych w dodatku natknąłem się na termin vigilance, niestety nie za bardzo wiem co on oznacza. Czy mógłby mnie ktoś 'uświadomić'? :) Z góry dzięki.
Dla ścisłości powiem, że jest to karta Kazandu Blademaster. :wink:
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lut 01, 2010 10:51 pm

Attacking doesn’t cause creatures with vigilance to tap


Czyli, po prostu, żeby zaatakować nie trzeba tapować kreatury (można nią później np. blokować).

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Vos
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: pn lut 01, 2010 10:18 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lut 01, 2010 10:54 pm

Filciu702 pisze:
Attacking doesn’t cause creatures with vigilance to tap


Czyli, po prostu, żeby zaatakować nie trzeba tapować kreatury (można nią później np. blokować).

Pozdrawiam

OK, dzięki bardzo. Przydatne info, pozdrawiam również. :)
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt lut 02, 2010 7:51 am

Zachęcam do zajrzenia tutaj. Wytłumaczone tam są podstawowe keywordy, może kiedyś zrobię spis i wytłumaczenie wszystkich :)
 
oboodo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: sob gru 12, 2009 3:51 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt lut 02, 2010 3:20 pm

Czy swamp z Spreading Algae daje mane po tapnieciu czy tylko zostaje zniszczony?
 
Awatar użytkownika
fourth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 132
Rejestracja: sob sie 29, 2009 12:34 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt lut 02, 2010 3:48 pm

Daje manę.
 
Awatar użytkownika
Xolotl
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 166
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 10:33 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lut 07, 2010 5:07 pm

Mam na stole Hagra Diabolist i rzucam Join the Ranks. Opp traci 6 hp czy 10?
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lut 07, 2010 5:41 pm

Xolotl pisze:
Mam na stole Hagra Diabolist i rzucam Join the Ranks. Opp traci 6 hp czy 10?

Jakim cudem wyszło ci to 10?

Wchodzą 2 tokeny Ally, za każdym razem Hagra Diabolist triggeruje.
Pierwszy trigger - 3 Ally na stole, opponent traci 3 life
Drugi trigger - 3 Ally na stole, opponent traci 3 life.

Razem 6.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lut 08, 2010 11:13 am

Teraz moje pytanie. Czy tutory z cyklu: Worldly Tutor, który wyszukują konkretną kartę, sprawdzają typ czy podtyp karty. Innymi słowy czy Wordly tutorem moge wyszukać np. Elvish Promenade?
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 11:14 am przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lut 08, 2010 11:16 am

Specu pisze:
Teraz moje pytanie. Czy tutory z cyklu: Worldly Tutor, który wyszukują konkretną kartę, sprawdzają typ czy podtyp karty. Innymi słowy czy Wordly tutorem moge wyszukać np. Elvish Promenade?

A co jest napisane w Oracle?
Creature Card.
Czy Elvish Promenade ma gdziekolwiek Creature w linijce typów?
Nie.

Elvish Promenade ma Typy Sorcery i Tribal oraz tribalowy podtyp Elf.
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lut 08, 2010 5:01 pm

Zagrywamy Captured Sunlight spod którego wpada Naya Charm czy w tym momencie CS znajduje się już na graveyardzie i mogę go wyciągnąć?
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 5:01 pm przez p4v, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lut 08, 2010 5:19 pm

Nie, Naya Charm zostanie rozpatrzony jeszcze wcześniej niż Captured Sunlight.
 
matidzi
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: śr gru 26, 2007 8:00 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lut 10, 2010 9:49 am

mam pytanie odnośnie karty Treasure hunt, bo nie wiem która z tych wersji tłumaczenia jest prawidłowa:
1) odkrywam karty z library dopóki nie odkryje nielandową kartę i biorę te karty na rękę
2)odkrywam karty z library tak długo póki nie odkryje landa, i biorę te karty na rękę
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lut 10, 2010 10:31 am

matidzi pisze:
mam pytanie odnośnie karty Treasure hunt, bo nie wiem która z tych wersji tłumaczenia jest prawidłowa:
1) odkrywam karty z library dopóki nie odkryje nielandową kartę i biorę te karty na rękę
2)odkrywam karty z library tak długo póki nie odkryje landa, i biorę te karty na rękę

Nonland card - karta nie mająca typu Land.

Czyli 1).
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lut 10, 2010 1:53 pm

Pytanie o Sorin Markov + Bloodchief Ascension.
Czy użycie drugiej abilitki Sorina przy 20 życiu oppa da counterka ascencji?

Obsidian Fireheart - czy można przekierować dmg z płonących landów na planeswalkera pod kontrolą przeciwnika?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lut 10, 2010 2:12 pm

Zephyel pisze:
Czy użycie drugiej abilitki Sorina przy 20 życiu oppa da counterka ascencji?


Nie, gdyż umiejętność Sorina określa ilość życia, a nie powoduje jego stratę.

Zephyel pisze:
Obsidian Fireheart - czy można przekierować dmg z płonących landów na planeswalkera pod kontrolą przeciwnika?


Nie. Liczy sie kontroler. Kontrolerem landu jest przeciwnik, więc on "zarządza" celen.
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lut 10, 2010 2:17 pm

Specu.. Ehh. Czasem warto zajrzeć do Rulesów.

If an effect sets a player’s life total to a specific number, the player gains or loses the necessary amount of life to end up with the new total.


A ability Sorina ustawia życie playera do odpowiedniej liczby. Czyli traci on (lub zyskuje) odpowiednią ilość życia...

Oczywiście pozdrawiam ;P
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 2:18 pm przez Filciu702, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lut 12, 2010 12:47 am

Amulet of Vigor okej tigger ability, mam ich 3 na stole. Zagrywam Jungle Shrine i wchodzi na stos. Przeczytałem na salwacji, że dostanę 3 many ale jakim cudem? Przecież jak jedna abilitka resolvuje to land znajduje się już w grze, co nie? Jak może w takim razie reszta triggerować.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lut 12, 2010 1:03 am

Amulet sprawdza czy permanent w chwili wejścia do gry jest stapowany. Jeśli jest, to Amulet pozwala na odtapowanie go. Nie ma to nic wspólnego z braniem mana do poola.

Amulet działa na bardzo podobnej zasadzie co Frozen Æther.
Ostatnio zmieniony pt lut 12, 2010 1:04 am przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lut 12, 2010 10:03 am

- Jungle shrine wchodzi do gry.
- 3 Amulet of Vigor triggerują, triggery wchodzą na stos.
- Pierwszy trigger resolve'uje, odtapowuje Jungle Shrine.
- Tapujesz Jungle Shrine, dostajesz manę.
- Drugi trigger resolve'uje, bo nie obchodzi go, że coś już wcześniej odtapowało land. Jest na stosie, więc odtapowuje Jungle Shrine.
- Tapujesz Jungle Shrine, dostajesz manę drugi raz.
- Trzeci trigger resolve'uje, odtapowując Jungle Shrine po raz trzeci.
Jak chcesz, możesz dostać manę trzeci raz.
Razem 3 mana od 3 Amulet of Vigor.
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lut 12, 2010 1:09 pm

Specu pisze:
Amulet sprawdza czy permanent w chwili wejścia do gry jest stapowany. Jeśli jest, to Amulet pozwala na odtapowanie go. Nie ma to nic wspólnego z braniem mana do poola.

Amulet działa na bardzo podobnej zasadzie co Frozen Æther.

Czytałeś go przynajmniej? Bo to co piszesz na to nie wskazuje.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lut 12, 2010 2:32 pm

Nie dopatrzyłem się tam triggera. Więc w tym przypadku Amulet jest jeszcze bardziej syty.
Ostatnio zmieniony pt lut 12, 2010 2:34 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
mikishow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: czw gru 17, 2009 5:50 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lut 15, 2010 12:29 pm

Traumatic Visions Mam pytanie o co chodzi z tym basic landcyclingiem:
czy trzeba zapłacic jak kickera by moc wziac landa do ręki?
 
mikishow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: czw gru 17, 2009 5:50 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lut 15, 2010 12:33 pm

I czy Earthquake Udeza takze we mnie i moje crity?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości