Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
 
Ramel

Re: Polska edycja Savage Worlds

pn lut 08, 2010 11:11 pm

wild beast pisze:
Ramel pisze:
Wydanie np EN czy 50F czy nawet Rippers przed PEG mialoby pewien smaczek - oto polscy fani dostaja cos, czego nie maja ludzie z zachodu - uaktualniony podrecznik, ktory nie zmusza Cie do robienia konwersji - niewielkich, ale zawsze.


Jeśli tak, to ja tylko czekam "co łaska" wyda Gramel, choć 50F jednak nie odpowiada mi jak sobie poczytałem - za bardzo mi to 7th Sea jedzie, choć to tylko moje zdanie.


A tam od razu "co łaska" ;) Ja licze, ze z niecieprliwoscia czekasz :)

wild beast pisze:
Kretus pisze:
A ja może zabrzmię nieco dziwne - nie chcę, by w pierwszej kolejności ukazywały się tłumaczenia.


A co innego, poza Nemezis, ma wydawać Gramel? Przecież to nie Portal drugi który ci systemy będzie pisał...


A dlaczegoz by nie? Mam w koncu licencje na wydawanie settingow na SWE(X)PL, wiec czemu z tego nie skorzystac? W planach mamy pare rzeczy, w tym z jedna lub dwie niespodzianki. Ale wszystko w swoim czasie :)
 
Awatar użytkownika
Kretus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 69
Rejestracja: sob maja 08, 2004 4:03 pm

Re: Polska edycja Savage Worlds

pn lut 08, 2010 11:17 pm

A dlaczegoz by nie? Mam w koncu licencje na wydawanie settingow na SWE(X)PL, wiec czemu z tego nie skorzystac? W planach mamy pare rzeczy, w tym z jedna lub dwie niespodzianki. Ale wszystko w swoim czasie :)


Mam cichą nadzieję, że jedną z nich może być coś w klimatach okładki z jazdy próbnej. Polacy i Krzyżacy ramię w ramię rzezają w mazowieckich lasach żywe trupy nasyłane przez pogańskiego władcę Litwy i Tatarii - Jagiela. :lol:
Takie swojskie Weird Medieval.

Wiem, to się nie sprzeda ;(
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 11:18 pm przez Kretus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Polska edycja Savage Worlds

pn lut 08, 2010 11:27 pm

Kretus pisze:
Polacy i Krzyżacy ramię w ramię rzezają w mazowieckich lasach żywe trupy nasyłane przez pogańskiego władcę Litwy i Tatarii - Jagiela.


Savage Arkona? :wink: Nawet miałem pomysł by poprowadzić coś takiego kiedyś... :wink:
 
Ramel

Polska edycja Savage Worlds

pn lut 08, 2010 11:40 pm

Warto sie wczytac w to, co piszemy, czasem ciekawe rzeczy mozna znalezc miedzy wierszami. A czasem nie :)
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Polska edycja Savage Worlds

wt lut 09, 2010 8:17 am

Ramel pisze:
Ja licze, ze z niecieprliwoscia czekasz


Z niecierpliowścią to czkema na samego SWEPl'a. Mnóstwo materiałów to ja mam z fanowskich konwesji bo lubię grać w światach które znam. Nemezis mnie intereusje bo łaczy wiele elementów z moich ulubionych settingów - WH40k, SW, tyćko ZC. Natomiast taki 50F jż nie bardzo bo zaczyna on jechać wedłuig mnie w stronę "zróbmy coś oryginalnego ,, musi być oryginalne" co bardzo nie lubię tego podejścia do RPG bo wywala kupę dobrego materiału na sesje ( na przykład, z filmów ), bo się gryzie on z samym światem.

W D&D prowadziłem Grayhawka ( tak, ten najbardziej oldschoolowy i tradycyjny :wink: ) właśnie dlatego że był "generic" ale ze swoimi hakami. Zawsze twierdzę, że od prawdziwych zwrotów akcji jest MG. Dlatego też kocham nWoDa bo wszystko co w tematach okołohorrowych można zrobić, zmieści się w nim, nie wyglądając dziwnie. I właśnie takie settingi bym najchętniej kupił - może Necessary Evil ( bo to superhero ), może Deadlnads ( bo to western+horror ), może Sundered SKies ( bo to classic fantasy z kilkoma ale ). :wink:
 
Ramel

Re: Polska edycja Savage Worlds

wt lut 09, 2010 9:22 am

wild beast pisze:

W D&D prowadziłem Grayhawka ( tak, ten najbardziej oldschoolowy i tradycyjny :wink: ) właśnie dlatego że był "generic" ale ze swoimi hakami. Zawsze twierdzę, że od prawdziwych zwrotów akcji jest MG. Dlatego też kocham nWoDa bo wszystko co w tematach okołohorrowych można zrobić, zmieści się w nim, nie wyglądając dziwnie. I właśnie takie settingi bym najchętniej kupił - może Necessary Evil ( bo to superhero ), może Deadlnads ( bo to western+horror ), może Sundered SKies ( bo to classic fantasy z kilkoma ale ). :wink:


Widzisz, upraszczasz sprawe. Bo tak na prawde, to tylko na subiektywnych ocenach tego, co widziales, opierasz swoje osady. Bo
Natomiast taki 50F jż nie bardzo bo zaczyna on jechać wedłuig mnie w stronę "zróbmy coś oryginalnego ,, musi być oryginalne" co bardzo nie lubię tego podejścia do RPG bo wywala kupę dobrego materiału na sesje ( na przykład, z filmów ), bo się gryzie on z samym światem.
ma sie nijak do samego 50F. Ba, ma sie nijak do samych swiatow PEG (i licencjonobiorcow, z malymi wyjatkami). Jezeli 50Fathoms powstalo podczas ogladania Piratow z Karaibow (i slynnej sceny podwodnych szkieletow), a inspiracji filmami jest wiecej w settingu, to niestety Twoja ocena jest leciutko bledna. Ba, wiecej takich twistow jest w NE i w Deadlands, niz w 50F. Szkoda tez skreslac system przez to, ze "okladka" sie komus nie podoba - przykladem jest Baltram, ktory diametralnie zmienil poglady, jak sie zapoznal z samymi swiatami. Bo w 50Fathoms mozna robic wiele rzeczy, ktore mozna robic w grach pirackich, a od dziwnosci jest wlasnie GM. To caly urok kampanii splotow PEG.
 
Awatar użytkownika
Baltram
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: czw lut 04, 2010 8:23 pm

Polska edycja Savage Worlds

wt lut 09, 2010 2:40 pm

"Polubcie swoje światy, swoje rzeczy polubcie, polubcie! Stąd nie ma jak uciec, bombardujące plucie poczujcie!"
Taki cytacik, kojarzy mi się z tym, w która stronę idzie dyskusja. Interpretujcie jak chcecie :wink:

Ramel pisze:
przykladem jest Baltram, ktory diametralnie zmienil poglady, jak sie zapoznal z samymi swiatami. Bo w 50Fathoms mozna robic wiele rzeczy, ktore mozna robic w grach pirackich, a od dziwnosci jest wlasnie GM. To caly urok kampanii splotow PEG.

Tu przyznaję rację na całej długości, nie przekreślając czegoś z góry można się samemu mile zaskoczyć. Imho dużo możliwości i dość nowatorskie podejście do opisywania settingów sprawia, że właściwie można je prowadzić w bardzo różnych konwencjach.
Z drugiej strony, gusta ciężko przebić, ale o nich się nie dyskutuje na zasadzie "moje gusta są mojsze..."
Ramel pisze:
Warto sie wczytac w to, co piszemy, czasem ciekawe rzeczy mozna znalezc miedzy wierszami. A czasem nie

Czyżbym nie wyczytał gdzieś czegoś, jakiejś tajemnicy? <niucha i węszy>
Ramel pisze:
A dlaczegoz by nie? Mam w koncu licencje na wydawanie settingow na SWE(X)PL, wiec czemu z tego nie skorzystac? W planach mamy pare rzeczy, w tym z jedna lub dwie niespodzianki. Ale wszystko w swoim czasie

Z licencji trzeba wycisnąć ostatnie soki! Już pomijając temat sprzedaży samej podstawki i sukcesu, po prostu optymistycznie do tego podchodzę, a co!

a teraz coś zasugeruje:
Już niedługo będzie można składać zamówienia na przedsprzedaż podstawowych podręczników – wersji standardowej oraz specjalnej edycji limitowanej.

Nawiązując do wieloletniej tradycji wtorkowych aktualizacji naszego patrona, Pinnacle, oraz znaną z historii Polski tradycję czwartkowych obiadów i spotkań, rozpoczynamy dziś naszą tradycję – środowych spotkań z fanami Savage Worlds.

Jutro środka :judge:
 
Ramel

Re: Polska edycja Savage Worlds

wt lut 09, 2010 3:11 pm

Baltram pisze:
"Polubcie swoje światy, swoje rzeczy polubcie, polubcie! Stąd nie ma jak uciec, bombardujące plucie poczujcie!"
Taki cytacik, kojarzy mi się z tym, w która stronę idzie dyskusja. Interpretujcie jak chcecie :wink:


Nie ma szans, chcialbym, zeby bylo to przyjazne forum, wiec na pewno tego sie uniknie.

Baltram pisze:
Z drugiej strony, gusta ciężko przebić, ale o nich się nie dyskutuje na zasadzie "moje gusta są mojsze..."


Aye, ale tu nie do konca jest dyskusja o gustach. I mam nadzieje, ze na to nie zejdzie, bo wtedy rozne rzeczy sie dzieja. Aczkolwiek zakladam, ze Wild BEast pisze tylko z recki o 50 Fathoms, bo nie pisze, ze nie kupie, bo znam - tylko ze wg niego 50 Fathoms sili sie na oryginalnosc. Wiec moze nadinterpretuje, ale tez niestety to wada dyskusji internetowych.

Baltram pisze:
Ramel pisze:
Warto sie wczytac w to, co piszemy, czasem ciekawe rzeczy mozna znalezc miedzy wierszami. A czasem nie

Czyżbym nie wyczytał gdzieś czegoś, jakiejś tajemnicy? <niucha i węszy>


Mozliwe :)

A co do sugestii - mwahahaha :)
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Polska edycja Savage Worlds

wt lut 09, 2010 7:12 pm

Ramel pisze:
Aczkolwiek zakladam, ze Wild BEast pisze tylko z recki o 50 Fathoms, bo nie pisze, ze nie kupie, bo znam - tylko ze wg niego 50 Fathoms sili sie na oryginalnosc. Wiec moze nadinterpretuje, ale tez niestety to wada dyskusji internetowych.


Tak, przeczytałem recenzje Krakomana i z niej wywnioskowałem ze jednak 50F to nie dla mnie. Może jeśli ktoś mi to poprowadzi to zmienię zdanie, ale "w ciemno" raczej nie kupię -nie mój styl gry i prowadzenia po prostu, choć szukam gry "pirackiej" od jakiegoś czasu.

Zresztą to i tak gdybanie troszkę póki nie jest oficjalnie zapowiedziane że drugio setting powien wyjść. narazie niech Nemezis jak najszybciej wyjdzie. :wink:
 
Ramel

Polska edycja Savage Worlds

wt lut 09, 2010 7:26 pm

Aye :)

Pomyslimy, Bestio :) No i to dobre podejscie - ja tez nie kupuje w ciemno. Dlatego cokolwiek bedzie wydawane, to bedzie o tym wiadomo.
 
Awatar użytkownika
Hastour
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: czw wrz 04, 2003 3:24 pm

Re: Polska edycja Savage Worlds

śr lut 10, 2010 10:20 am

Uznanie 50 Fathoms za grę, która próbuje być na siłę oryginalna i udziwniona, to nieporozumienie. Konwencja jest w stu procentach wyjęta z klasyki pirackich filmów i literatury, a elementy fantasy to również mieszanka zapożyczonych motywów. Co nie jest w żadnym razie wadą - goście od Wolsunga cały system w ten sposób zrobili :)

Natomiast istotnie nietypowe, zwłaszcza w polskich warunkach, jest wybitne przystosowanie samej kampanii do zabawy w stylu sandbox. Zupełnie inaczej, niż w 7th Sea, gdzie istotą gry była jednak dramatyczna historia o wyczynach awanturników. A tutaj po otrzymaniu przez graczy statku jest bardzo duża szansa, że po prostu popłyną zwiedzać, piracić, handlować i eksplorować, tworząc historię niejako po drodze. Nie każdemu to odpowiada, ale setting doskonale wspiera taki model gry, pozwalając MG przygotować się w kilka chwil na każdą zmianę planów graczy.

Ramel, środa jest, dawajcię tę przedsprzedaż! :protest:
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 10:28 am przez Hastour, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Polska edycja Savage Worlds

śr lut 10, 2010 11:05 am

Hastour pisze:
Konwencja jest w stu procentach wyjęta z klasyki pirackich filmów i literatury, a elementy fantasy to również mieszanka zapożyczonych motywów. Co nie jest w żadnym razie wadą - goście od Wolsunga cały system w ten sposób zrobili


Widzisz, u mnie 7th Sea narazie wygyrwa bo poza watkami pirackimi jest tam jeszcze mnóstwo motywów "z epoki", tak jak w Wolsungu. Dzieki temu grania nie jest tylko na "jedna kampanię" a naprawde można w niej wiele róźnych motywów poprowadzić, z robić więcej niż jedna opowieść. Właśnie dlatego "Pirates of Spanish Main" mi się nie spodobali - wspierają TYLKO grę piratami, częsciowo zamykając nawet Piratów z Karaibów ( bo w pierwszej części były watki nie tylko pirackie ). Jednak to rzeczywiście zalatuje na rozmowę o gustach. :wink:

Za to zgodze się z tobą - chcemy przedsprzedaż! :protest:
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 11:08 am przez wild beast, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Majkosz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 234
Rejestracja: sob maja 24, 2003 7:57 pm

Re: Polska edycja Savage Worlds

śr lut 10, 2010 12:00 pm

Wiecie,

żeby naprawdę docenić piękno i grozę Brawurowych Światów trzeba właśnie spojrzeć na nie inaczej, niż Beast:

wild beast pisze:
Widzisz, u mnie 7th Sea narazie wygyrwa bo poza watkami pirackimi jest tam jeszcze mnóstwo motywów "z epoki", tak jak w Wolsungu. Dzieki temu grania nie jest tylko na "jedna kampanię" a naprawde można w niej wiele róźnych motywów poprowadzić, z robić więcej niż jedna opowieść.


Settingi do SW (nie wszystkie, ale w większości) powstają właśnie po to, żeby je rozegrać od a do z, poznać wszystkie tajemnice, ruszyć z posad bryłę świata - a potem kupić nowy. I zagrać w całkiem innym klimacie, z fantasy przesiąść się na wiktoriański horror, z horroru na sci-fi, a ze sci-fi do Wietnamu. Dzięki takiemu podejściu zyskuje się naprawdę bardzo dużo:

- po pierwsze, nie marnuje się mnóstwa materiałów. Jeżeli kupujesz setting do SW, to go wykorzystasz w całości. Nie musisz wybierać drobnego wycinka opisanego świata z nadzieją, że kiedyś, za wiele lat, pokażesz graczom cały. Tu zrobisz to w pół roku regularnego grania.

- po drugie, działania drużyny mają znaczenie, bohaterowie robią coś ważnego. Nie musisz obawiać się, że zmiany w świecie uniemożliwią ci poprowadzenie stu kolejnych kampanii.

- po trzecie, dzięki Splotom, długość zabawy w danych realiach można dość dowolnie dostosować. Gracze kochają ten świat? W podręczniku masz materiału na jakieś sto przygód. Zaczynają się nudzić? Prowadzisz tylko te siedem ważnych dla centralnej fabuły.

- po czwarte, podręczniki nie są zaśmiecone niepotrzebnym, mało istotnym śmieciem w rodzaju liczby kwintali z hektara uprawy buraków w mieście Ququvubran.

- a dzięki temu wszystkiemu, kampanie w SW nie umierają naturalną śmiercią, z powodu znudzenia, braku pomysłów albo wyjazdu na studia. Naprawdę się kończą. Z wykopem. A potem można wybrać następnego MG i zacząć zabawę od początku.

Powyższe nie odnosi się do wszystkich wydanych książek. DL dostarcza materiału na lata grania, podobnie Weird War II. Evernight jest kampanią, a nie Światem Splotów (ale i tak go uwielbiam). Ale ogólna zasada, oraz potęga Brawurowych Światów zasadza się właśnie na powyższym. I jest super.

pozdrowienia, happy gaming!
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Polska edycja Savage Worlds

śr lut 10, 2010 12:34 pm

Majkosz pisze:
Ale ogólna zasada, oraz potęga Brawurowych Światów zasadza się właśnie na powyższym. I jest super.


Jeżeli ma się kasę na jeden podręcznik co pół roku, to tak, takie podejście może być super. Ja widać jestem ze starej szkoły gdzie podręcznik od razu dawał ci dużo możliwości gry, ogromne "replaybility". Chwali się zamieszczanie kampanii w Savage'ach, chwali, ale robienie z tego "wszystkiego czego potrzebujesz" to chyba troszkę przesada. Sam nie lubię powtarzanych i niepotrzbnych kwestii, ale jakiś ogólniki ( trochę jak w Wolsungu) o reszcie świata by wystarczyły by setting nie wydawał mi się "klaustrofobiczny". No ale ja jestem fanem Sandboxa z wątkiem główny, więc dla mnie podręcznik idealny ma jedną zajebista kampanię i mnóstwo materiału o świecie, by można go było dalej eksplorować. Mam cicha nadzieję że taki będzie Nemezis... :wink:
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 12:36 pm przez wild beast, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kretus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 69
Rejestracja: sob maja 08, 2004 4:03 pm

Re: Polska edycja Savage Worlds

śr lut 10, 2010 12:56 pm

Hmm, ja zawsze odbierałem SW w ten sposób, że gracze mogą przejmować się plot-pointami i fabułą świata, ale i zupełnie ją olać (i piratować, podróżować, etc.). Wolna wola. Wyjątek to Evernight.

Z kolei settingi pseudo-historyczne (zwłaszcza Kane, też Weird War) dają mnóstwo możliwości. Nie potrzebujesz 5 dodatków firmowych o każdej ościennej krainie :) Bierzesz po prostu książkę z bliblioteki / dane z internetu. I za to je lubię.

A teraz coś zupełnie z innej beczki.
Wydawnictwo Gramel będzie miało własny sklep, czy dystrybucja będzie miała miejsce przez Polter (tzn Rebel, sorki :) )?
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 12:56 pm przez Kretus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Ramel

Polska edycja Savage Worlds

śr lut 10, 2010 1:05 pm

Evernight nie jest splotem, dlatego tak wyglada. Ale masz racje, tak to jest, Kretusie.

Bedziemy mieli wlasny sklep. Nawet juz mamy, ale jeszcze nie mamy paru rzeczy w nim.

Dzika Bestio - a jezeli podrecznik bedzie w przystepnej cenie? Z tym, ze w pol roku nie przejdziesz gry, no chyba ze grasz na prawde czesto. Mi srednio kampania splotow starcza na rok, czasem na wiecej. Sundered Skies to bylo ponad poltora.

I tak na marginesie:
. No ale ja jestem fanem Sandboxa z wątkiem główny, więc dla mnie podręcznik idealny ma jedną zajebista kampanię i mnóstwo materiału o świecie, by można go było dalej eksplorować.


Wlasnie stresciles to, co Majkosz napisal. I takie wlasnie sa settingi do SW.
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Polska edycja Savage Worlds

śr lut 10, 2010 4:14 pm

Ramel pisze:
a jezeli podrecznik bedzie w przystepnej cenie?


Jako osoba niepracująca stale, powiedzmy że za około 50zł byłbym wstanie wydać co pół roku. Z tego co widziałem, settingi kosztują po 100zł w wersji ang więc zakładałem że mniej więcj tyle będa kosztowac w polskiej - a jak dla mnie, to troszkę za dużo jak na taki materiał, biorac pod uwage że Neuroshimę czy inne polskie gry da się kupić w cenie około 50-60 zł.

Mówię to jako klient i fan, nie żeby demotywować wydawcę. Jeśli settingi będa kosztować więcej to po prostu będę mógł sobie pozwolić na zakup tylko jednego na rok. :wink:

Ramel pisze:
mnóstwo materiału o świecie, by można go było dalej eksplorować.


Uwaga: Zaznaczam że pisze z poziomu osoby która tylko przegladała Deadlandsy Realoded, a reszty Sw po prostu nie widziała na oczy.

Duża ilość materiałów o świecie dla mnie to coś w rodzaju Wolsunga by było - opis kraju na parę kartek, kilka wstawek i życiu codziennym. Jeżeli ten poziom jest zachowany, jest kilka sztandarowych lokacji opisanych, a w porównaniu do Wolsunga, kampanie w podręczniku są naprawdę dobrze opisane, to settingi Savege'owe będą moimi ulubieńcami.

Czekam na środową aktualizację. :wink:
 
Awatar użytkownika
Hastour
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: czw wrz 04, 2003 3:24 pm

Re: Polska edycja Savage Worlds

śr lut 10, 2010 5:27 pm

wild beast pisze:
Duża ilość materiałów o świecie dla mnie to coś w rodzaju Wolsunga by było - opis kraju na parę kartek, kilka wstawek i życiu codziennym.


W 50 Fathoms (o innych settingach nie chcę się autorytatywnie wypowiadać, bo jedynie je przeglądałem) opis świata w sensie takich ogólnych wiadomości jest bardzo zdawkowy. Natomiast podręcznik wypchany jest mięsem, że tak powiem, "niższego poziomu".

Najlepiej opiszę na przykładzie. Opis Deiking ("Małych Chin") - osady Chińczyków w świecie 50f wygląda tak:
- jeden zwięzły akapit o historii miejsca
- kilka zdań o tym, jak wygląda najbliższe otoczenie osady, czym się mieszkańcy zajmują, i jaki mają stosunek do głównej siły politycznej w tej części świata
- opisy dwóch interesujących lokacji w osadzie (tawerna i nielegalna palarnia opium)
- odnośniki do opisów dwóch przygód, na które można natrafić w tychże lokacjach
- oprócz tego, osada jest ujęta w tabelach wyjaśniających, jakie ładunki i za ile można tu sprzedać / kupić, i z jakich usług skorzystać

Jak widać, jest to bardzo zwięzły zestaw informacji, ale w zasadzie wyłącznie tych potrzebnych do gry. I nic więcej - nie ma kwiecistych opisów, wstawek fabularnych, prezentacji miejsc i BNów "na wszelki wypadek", bo a nuż się przydadzą.

To może nie trafiać w oczekiwania prowadzących, którzy lubią podejście "od ogółu do szczegółu" - chcą opisu świata pełnego ogólników, którzy sami wypełniają konkretami w postaci BNów, miejsc i przygód. Ale jest rewelacyjnym ułatwieniem dla MG, którzy chcą w pół godziny piątkowego popołudnia przygotować sesję na wieczór. I niezastąpionym w sytuacji, gdy w środku sesji gracze oznajmią, że jednak płyną gdzieś indziej, niż przypuszczałeś :)
 
Ramel

Polska edycja Savage Worlds

śr lut 10, 2010 6:38 pm

Wild Beast - settingi w formacie SWEX sa tansze, na rebelu 70pln. Ja bede wydawal w takim formacie - cena jeszcze nie jest ustalona, bo zalezy od samego podrecznika.

W settingach masz zawsze opisane najwazniejsze miesca, co sie w nich dzieje (bardzo czesto w formie przygod lub pomyslow na przygody), czasem wazni npce (w roznych miejscach, od przygod po "bestiariusz"). Reszte doskonale przekazal Hastour.

Czekam na środową aktualizację


Mam nadzieje, ze Cie nie rozczarowala, ale wszystko tam juz opisalem - jest na stronie od jakiegos czasu :)
Ostatnio zmieniony czw lut 11, 2010 8:48 am przez Ramel, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Polska edycja Savage Worlds

czw lut 11, 2010 8:30 am

Hastour pisze:
Najlepiej opiszę na przykładzie. Opis Deiking ("Małych Chin") - osady Chińczyków w świecie 50f wygląda tak:
- jeden zwięzły akapit o historii miejsca
- kilka zdań o tym, jak wygląda najbliższe otoczenie osady, czym się mieszkańcy zajmują, i jaki mają stosunek do głównej siły politycznej w tej części świata
- opisy dwóch interesujących lokacji w osadzie (tawerna i nielegalna palarnia opium)
- odnośniki do opisów dwóch przygód, na które można natrafić w tychże lokacjach
- oprócz tego, osada jest ujęta w tabelach wyjaśniających, jakie ładunki i za ile można tu sprzedać / kupić, i z jakich usług skorzystać


Jak jest tylko zmianak w stylu "Deiking to Chiny z XIX wieku z silnym podziałem faudalnym" i paroma zdaniami na temat ogólny kraju ( nie elaboraty w stylu 7th Sea, ale jeden czy dwa paragrafy ) to może jednak nawet kupię w ciemno. :wink: Zawsze chciałem settingi które są bardziej "ludzkie" do prowadzenia, a nie popisami artystycznymi twórców.

Kurcze, im dłużej z wami gadam, tym coraz bardziej jestem chętny oddać swe serce i dusze SW... :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
Baltram
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: czw lut 04, 2010 8:23 pm

Polska edycja Savage Worlds

czw lut 11, 2010 11:06 am

wild beast pisze:
Kurcze, im dłużej z wami gadam, tym coraz bardziej jestem chętny oddać swe serce i dusze SW...

Ja też.



Joke.



Hmm, jeśli opisy są utrzymane w tym stylu co Deiking, to w sumie i mnie, przyzwyczajonemu do opisów rodem z FR, to wystarczy. Ważne, żebym oprócz tej głównej linii fabularnej miał możliwość wyczytania czegoś z takiego opisu, czegoś inspiracyjnego do innych przygód, nie związanych z tym splotem.
Słyszałem o jakimś narzędziu do losowania spotkań, przygód? Możecie powiedzieć o tym coś więcej?

Fajnie, jest udostępniona jazda próbna (u mnie już wydrukowana), przygoda + inne przydatne rzeczy, ale czegoś brakuje na tej stronie.

Właśnie takich smaczków w stylu czym różni się ten system od innych, przedstawienia jakie ciekawe rozwiązania oferuje, czegoś zachęcającego do kupna dla osób wcześniej nie mających styczności z swex, być może nawet z rpg, a będącego w jednym miejscu - na stronie.
Mi osobiście nie przeszkadza szukanie informacji, dyskusja na forum, ale różni są ludzie :P
Myślę, że przełożyłoby się to na sprzedaż, tak na logike.
Z drugiej strony by nie męczyć się z pisaniem, może zamieścić coś w tym stylu?
http://rpg.polter.pl/Savage-Worlds-Expl ... ion-c14630
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Polska edycja Savage Worlds

czw lut 11, 2010 11:55 am

Słyszałem o jakimś narzędziu do losowania spotkań, przygód? Możecie powiedzieć o tym coś więcej?


Większość Dzikich Światów zawiera opis świata, kampanię oraz zestaw luźnych miniprzygód do wplecenia pomiędzy przygody z kampanii. Niektóre settingi, jak Rippers czy Slipstream, albo Shaintar (ale Shaintar to klasyczny setting fantasy, wydała go inna firma i się trochę różni od domyślnych), nie mają tych luźnych przygód, w zamian za to oferują generatory losowego ich tworzenia. Czasem jest to seria tabelek, i generalnie ma za zadanie zainspirować MG.

Fajnie, jest udostępniona jazda próbna (u mnie już wydrukowana), przygoda + inne przydatne rzeczy, ale czegoś brakuje na tej stronie.


Będą inne rzeczy, ale powoli, nie wszystko naraz :)
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

Re: Polska edycja Savage Worlds

czw lut 11, 2010 11:58 am

Słyszałem o jakimś narzędziu do losowania spotkań, przygód? Możecie powiedzieć o tym coś więcej?


Niektóre światy mają generator przygód. Np. w Solomonie Kane losujemy Czarny Charakter -> Jego Cel -> Zahaczkę na Bohaterów -> Miejsce Wydarzeń -> Pomagiera Łotra -> Zwroty Akcji. W każdym kroku jest 6 możliwości (każda wyjaśniona co kryje i z podanymi przykładami) i w niektórych przypadkach rzucamy więcej niż raz. Pozwala to skonstruować szybko przygodę w stylu opowiadań R.E. Howarda.
 
Ramel

Polska edycja Savage Worlds

czw lut 11, 2010 12:02 pm

Dzieki chlopaki za pomoc. Ja niestety utknalem w otchlani polskiej administracji, wiec nie moge za wiele odpowiadac.

A co do dodatkowych materialow - wszystko bedzie, juz niedlugo.
 
Yossarian
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:04 pm

Re: Polska edycja Savage Worlds

czw lut 11, 2010 2:46 pm

Hastour pisze:
To może nie trafiać w oczekiwania prowadzących, którzy lubią podejście "od ogółu do szczegółu" - chcą opisu świata pełnego ogólników, którzy sami wypełniają konkretami w postaci BNów, miejsc i przygód. Ale jest rewelacyjnym ułatwieniem dla MG, którzy chcą w pół godziny piątkowego popołudnia przygotować sesję na wieczór. I niezastąpionym w sytuacji, gdy w środku sesji gracze oznajmią, że jednak płyną gdzieś indziej, niż przypuszczałeś :)

To co mi się najbardziej w SW podoba to uniwersalność (może nie pełna, ale większa niż w typowym systemie) oraz treściwe, pozbawione zbędnej makulatury podręczniki. Ogromnie cieszy mnie, że w podręcznikach są same konkrety i jeszcze raz konkrety a cały system skupia się na tym, żeby MG ułatwić zdanie. Jest to dla mnie cecha szczególna, w zupełności wystarczająca, żeby oddać się SW bez reszty.
Dodatkowo wiele rozmaitych settingów i możliwość łatwej zmiany pomiędzy nimi jest również kapitalna.

Ponieważ nie szukałem kolejnej kopii znanych mi PRG w nowym wydaniu, tylko nowego podejścia do znanych rozwiązań, SW wydaje się być strzałem w 10.

Na tym etapie już jestem w trakcie wyboru i zakupu dodatków w wersji ENG, ale jak wyjdą w Polsce, zapewne zakupie je po raz wtóry, choćby powtarzały się z wersjami angielskimi, które do tego czasu pewnie będę już maił.
Podstawkę też chętnie przygarnę, jak tylko się pojawi.

Pozdrawiam i życzę sukcesów!
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Polska edycja Savage Worlds

śr lut 17, 2010 10:33 am

Jest środa, Ramelu, więc dawaj przedsprzedaż albo...

Albo chociarz jakieś ładne newsy. :wink:

Baltram pisze:
Ważne, żebym oprócz tej głównej linii fabularnej miał możliwość wyczytania czegoś z takiego opisu, czegoś inspiracyjnego do innych przygód, nie związanych z tym splotem.


Popieram. Doklądnie dlatego interusja mnie settingi z jakimiś opisami by można było wyciagnac mięcho na własną przygodę poboczną, jeśli najdzie mnie taka ochota. :wink: Z gotowymi pomysłami jest tak, że z 1000 przedstwionych w podreczniku, raptem 20 może będzie pasować do twojej drużyny, nawet zmodyfikowane. Chawli się że są, ale ważne by bylo coś poza nimi. :)
Ostatnio zmieniony śr lut 17, 2010 10:36 am przez wild beast, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Baltram
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: czw lut 04, 2010 8:23 pm

Re: Polska edycja Savage Worlds

śr lut 17, 2010 4:02 pm

Aj aj popieram :D Przedsprzedaż, albo psikus!

Dziś widziałem na żywo Wolsunga, tzn, widziałem pierwszy raz, a może nie pierwszy, ale tym razem zakodowałem jaki jest format b5. Jest cacy.
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Polska edycja Savage Worlds

śr lut 17, 2010 7:02 pm

Przedsprzedaży nie będzie w tym tygodniu, ale dobry artykuł jest. Ramelu, masz wyrok odroczony do przyszłego tygodnia... Ale ma być chociarz zawartość kolekcjonerki i dobrze by była jej cena. :wink:
Ostatnio zmieniony śr lut 17, 2010 7:05 pm przez wild beast, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Ramel

Polska edycja Savage Worlds

śr lut 17, 2010 7:28 pm

Limitowana bedzie. Z przedsprzedaza nie obiecuje, ale chce, zeby byla jak najszybciej. Ale co bedzie w limitowanej dam na pewno.
 
Awatar użytkownika
Baltram
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: czw lut 04, 2010 8:23 pm

Re: Polska edycja Savage Worlds

śr lut 17, 2010 8:19 pm

Mi też się spodobał artykuł. Muszę go podesłać znajomym, których nakręcam na SW, muszę jakaś ekipę sobie wyszykować na premiere :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość