Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

Burn

śr sty 27, 2010 10:15 am

Bardzo popularny (nie tylko w Polsce) archetyp. Jego zaletą jest przede wszystkim cena (maks. 100-150 zł) i dostępność kart, łatwo znaleźć większość kartoników (no może oprócz Chain Lightning. Mono Red może być świetną opcją dla graczy, którzy chcą zacząć grać na turniejach w tym formacie (ostatnio Legacy przeżywa renesans - turnieje w Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Gdańsku...).

Przykładowe spisy:
Mono Red Burn
15 Mountain
2 Arid Mesa
2 Scalding Tarn
1 Grim Lavamancer
3 Goblin Guide
4 Hellspark Elemental
4 Lightning Bolt
4 Chain Lightning
4 Lava Spike
4 Incinerate
2 Price of Progress
2 Magma Jet
4 Rift Bolt
3 Volcanic Fallout
4 Fireblast
2 Pyrokinesis

Sideboard:
4 Pyroblast
1 Red Elemental Blast
3 Smash to Smithereens
1 Pithing Needle
2 Pyrokinesis
4 Flamebreak

Burn!
18 Snow-Covered Mountain
4 Grim Lavamancer
4 Keldon Marauders
4 Rift Bolt
4 Chain Lightning
4 Magma Jet
4 Lava Spike
4 Browbeat
3 Price of Progress
3 Fireblast
4 Lightning Bolt
2 Blood Moon
2 Flamebreak

Sideboard:
3 Red Elemental Blast
4 Smash to Smithereens
2 Everlasting Torment
3 Ensnaring Bridge
3 Shattering Spree

Playing with fire
20 Snow-Covered Mountain
4 Volcanic Fallout
4 Hellspark Elemental
4 Spark Elemental
4 Fireblast
4 Rift Bolt
4 Mogg Fanatic
4 Lava Spike
4 Price of Progress
4 Lightning Bolt
4 Chain Lightning

Sideboard:
4 Pyroblast
4 Pyrostatic Pillar
4 Pithing Needle
3 Blood Moon


Jak widać co kierowca burna, to inny spis. Jedni techują się pod meta, inni stawiają na palenie wszystkiego jak leci, bez sztuczek i udziwnień. W niektórych spisach króluje Mogg Fanatic, w jeszcze innych - Goblin Guide. Niektórzy stawiają na palenia i mało stworków, drudzy na kritach opierają swój deck.

Bardzo ciekawe dyskusje odbyły się też tutaj i tu.
 
Spas
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 212
Rejestracja: pt sty 15, 2010 11:56 pm

Burn

pn lut 22, 2010 12:19 pm

No z tym, że ten deck kosztuje 100-150zł to bym się trochę nie zgodził, aczkolwiek nadal ten deck jest najtańszym deckiem w Legacy w dodatku dośc skutecznym. Ponadto sam sobie składam burna, gdyż w moim mieście ktoś wpadł na pomysł by wystartowac z tym formatem.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Burn

pn lut 22, 2010 12:54 pm

Thoctar pisze:
1 Grim Lavamancer
25-30zł

Thoctar pisze:
4 Chain Lightning
za dobry stan 25zł

Więc już 150zł za wszystko nie wyjdzie. Co rpawda masz rację ż ejest to jeden z najtańszych netdecków do legacy, ale nie zapominaj że burn ma pod górkę teraz (Chalice of the Void oraz Counter-Top boli, a jest to 60-70% meta)
 
Spas
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 212
Rejestracja: pt sty 15, 2010 11:56 pm

Burn

pn lut 22, 2010 1:51 pm

Raczej zawszę tak jest, że się wybiera między ceną a jakością, tak czy inaczej burn jak na to, że wykosztuje mnie jakieś ~400zł to i tak ma spore szanse (jak dotąd 80% wygranych to chyba dobry wynik, czyż nie?) na decki kosztujące grubo ponad 1000zł (pomnóż x3)
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Burn

pn lut 22, 2010 2:22 pm

Wszystko zależy od meta. Jeśli grasz z Ichoridami, Dragon Stompy, Eva Green, Suicide, Survial, Aggo Loamy, to jasne, masz badrzo duże szanse na wygraną. Ale wszędzie gdzie masz U, czyli Team America, Dreadstille, Tresholdy, Counter-topy a nawet i Mono W Stax, o ANT i innych Stormach nie wspominając, to masz bardzo mocno pod górę.

Innymi słowy, nie jest to deck siadający w każdym meta. Jest z pogranicza T1-T1,5 formatu i ma szanse wygrać z kazdym, ale wszystko zalezy od meta i graczy.
 
Spas
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 212
Rejestracja: pt sty 15, 2010 11:56 pm

Burn

pn lut 22, 2010 3:00 pm

Akurat na Survival Rocka siada słabo (3:5), podczas gdy z ANTem mam o dziwo (sam nie wiem jak to możliwe) 6:4 dla mnie więc jest nie najgorzej. Irochid/Dredge mają na burn ciężko jakieś 5:1 dla mnie. Z jakąś dziwną wykminą (nazwijmy to UBG Control) miałem nie źle. Na faerie... cóż tu nawet po rozegraniu 100 gier nie miał bym więcej niż 10% wygranych. Affinity 3:0 (potem już nie miałem okazji grac z tym na necie) dla mnie (pierwsza gra bardziej przypadkiem, a reszta to wynik sida "hate na artefakty"). Fakt faktem, meta jest tu ważne lecz przecież nagle nie znajdzie się niesamowita ilośc decków z niebieskim bo Force of Will trudno znaleśc. Bardziej bym się spodziewał u nas Zoo, Affinity, więcej burna, Elves (a propo, nie miałem okazji z tym grac, jaki będzie MU?) Landstill (brak okazji do testów), Dredge no i może merfolki (też nie miałem okazji do testów).

P.S. Sorry za tyle nawiasów ;p
Ostatnio zmieniony pn lut 22, 2010 3:02 pm przez Spas, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Burn

pn lut 22, 2010 4:57 pm

Spas pisze:
podczas gdy z ANTem mam o dziwo (sam nie wiem jak to możliwe) 6:4 dla mnie więc jest nie najgorzej.


Dobrze złożony ANT kombi się przy bardzo kiepskiej ręce w 3 turze, więc szczerze - nie wiem jak mogłeś tak z nim wygrywać. Najczęściej siada drugoturowy win, by mieć dwa landy na stole i nie kombić się na pałę w pierwszej (chociaż przy Petalach i Moxach first turn win jest też do pomyślenia)

Surv Rock o tyle boli że masz tam sporo discardu (Terapie i Thoughtseizy), więc discard tych najleszych spaleń gwarantowany. Matchup powinien być dobry, gdyż Sajdboardowo powinieneś trzymać Isochron Scepter'a, bo masz zarówno Fork jak i Price of Progress jako świetny i często zabojczy imprint. Ponadto nie wiem czy masz i czy grasz na Shrapnel Blast, wtedy granie na Scepterach jest jeszcze lepsze, bo wrazie destroyu/cofnięcia na rekę idzie 5 w twarz. Skuteczność zalezy od man oraz saidboardu.

Spas pisze:
Bardziej bym się spodziewał u nas Zoo, Affinity,


A znasz Naya Burn? Deck jako połączenie naporu (Goyfy, Nacatle i inne w kolorach Naya) oraz Spalenia (z kompletem Grim Laamancerów na czele). Talia jest niesamowicie mocna i wykancza w 4 turze, więc też musisz się mocno spieszyć.

Spas pisze:
Elves (a propo, nie miałem okazji z tym grac, jaki będzie MU?)


Tu niestety, jest ciężko. Musisz szybko reagować na to co wystawia przeciwnik, więc najlepiej palić z koncem jego tury. Jesli przeciwnik przeforsuje Essence Warden, albo Wellwisher to możesz mieć duże problemy. Jesli jednak jest to konstrukcja z Natural Order to praktycznie nie masz gry, bo żeby nie wszedł Progenitus musisz mocno kombinować (nawet z paleniem manodajek), więc w drugiej turze wchodzi Progenitus, ma haste od angera w grobie i w 3 turze opp wygrywa.
Ostatnio zmieniony pn lut 22, 2010 5:07 pm przez Specu, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Spas
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 212
Rejestracja: pt sty 15, 2010 11:56 pm

Burn

pn lut 22, 2010 5:16 pm

Co do Zoo to się zgodzę, na ANTa nie wiem co można włożyc, jakoś brak mi pomysłów. Specter to ciekawy pomysł, lecz wymaga całkowitej zmiany buildu. Ja gram na bardziej tradycyjnym. W rocku bolał najbardziej discard progressów jak i Finksy oraz dziki tech pt; "Iona w 3ciej turze" więc musiałem miec sporo szczęścia by zabic w tym czasie oppa. By poprawic MU z Elfami i Faeriami myślałem nad mainowymi Volcanic Fallout zamiast Flames of the Blood Hand, który i tak za wolno siadał na Finksy. Ponadto Umezawa's Jitte Bardzo mnie bolała, bez względu na archetyp w jakim można ją było znaleśc.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Burn

pn lut 22, 2010 5:43 pm

Spas pisze:
Ponadto Umezawa's Jitte Bardzo mnie bolała, bez względu na archetyp w jakim można ją było znaleśc.


No niestety... Dzida robi grę w takich momentach. Fallouty są bardzo dobre. Póki się nie pokazały to grało się na Flamebreak, ale to niestety sorc.

Burn ma te wadę że przeciw poszczególnym archetypom gra się zupełnie inaczej. Trzeba wyczuć poniekąd intencję przeciwnika, nierzadko wyczekać. Gra burnem do najłatwiejszych nie należy, a wręcz IMO tylko Tresholdy i Dreadstille są trudniejsze w prowadzeniu.
 
Spas
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 212
Rejestracja: pt sty 15, 2010 11:56 pm

Burn

pn lut 22, 2010 6:22 pm

Też to zauważyłem. Wszyscy twierdzili, że to deck dla idiotów bo się tylko spalenia w oppa rzuca. Prawda jest zupełnie inna. Trzeba dokładnie wszystko przemyślec inaczej możemy przegrac dosłownie o włos. Co do dzidy, to nawet zastanawiałem się czy nie użyc mainowego destroy target artifact (gra w naprawdę wielu deckach, siada na affinity, w wielu deckach grają jakieś ciekawe artefakty chocby Chalice of the Void, która jest strasznie karcąca). Po przemyśleniach Fallouty powinny trafic do maina a Bloodhandy do sida.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Burn

pn lut 22, 2010 7:33 pm

Spas pisze:
Co do dzidy, to nawet zastanawiałem się czy nie użyc mainowego destroy target artifact (gra w naprawdę wielu deckach, siada na affinity, w wielu deckach grają jakieś ciekawe artefakty chocby Chalice of the Void, która jest strasznie karcąca).


Jeśli chcesz mainowego rozwiązania, to grałbym na Pillage - dobrze siada przy locku Counter-Top oraz masz kartę 2w1 (zniszczyć Mishrę, Mutę czy inny manland, bądź jedyne źródło niebieskiej mana po złym fetchowaniu)
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

Burn

pn lut 22, 2010 8:02 pm

Zaproponowałem Spasowi już tę kartę przez PW, póki co nie odpowiedział :)
 
Spas
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 212
Rejestracja: pt sty 15, 2010 11:56 pm

Burn

pn lut 22, 2010 8:57 pm

Ciekawy pomysł lecz na razie się powstrzymam. Czy PW doszło do Ciebie?

Przy okazji. Ja obecnie testuję taką wersję:

18 Mountain

4 Goblin Guide
4 Hellspark Elemetal
4 Keldon Marauders

4 Lightning Bolt
4 Chain Lightning
4 Lava Spike
2 Rift Bolt
4 Price of Progress
4 Magama Jet
4 Volcanic Fallout
4 Fireblast

SB:
3 Flames of the Blood Hand
4 Ravenous Trap
2 Pyroblast
4 Smash to Smithereens
2 Ensnaring Bridge

Z lavamancerów zrezygnowałem (koszty)

Deck mieści się w 350zł i działa znakomicie
Ostatnio zmieniony pn lut 22, 2010 9:06 pm przez Spas, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Burn

pn lut 22, 2010 10:30 pm

Spas pisze:
Z lavamancerów zrezygnowałem (koszty)


IMO Lavamancer jest lepszy od Goblin Guide, zwłaszcza że grave dość szybko ci się zapełnia. Ponadto potencjalny landboost dla przeciwnika jest dość kiepskie, a umiejętność Lavamancera jest niekontrowalna. IMO leszy pomysł w podobnej cenie.
 
Spas
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 212
Rejestracja: pt sty 15, 2010 11:56 pm

Burn

wt lut 23, 2010 10:10 am

W sumie to i racja. Niby minimalnie wolniejszy, ale przy rozgrywce dłuższej niż 5 tur robi mi grę. Gdy tylko będę ze stanów karty ściągał jego też kupię.

Na jaki deck na pewno muszę coś dołożyć do sida?
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

Burn

wt lut 23, 2010 4:14 pm

Głównie na Naya, Affinity, Dredge i Merfole, bo są to decki bardzo popularne w Polsce.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Burn

wt lut 23, 2010 5:44 pm

Uniwersalny side:

3xMagus of the Moon
3xRed Elemental Blast
2xTormod's Crypt
2xHidetsugu's Second Rite - bardzo dobra odpowiedź na kontrolne Counter-Topy, które muszą szybko się fetchować i mocno grać FoW-ami.
3xPyrostatic Pillar
2xShattering Spree

Bądź Side robiony pod Burning Wisha, który daje ci dużo więcej możliwości, ale jest niestety droższy w złotowkach.
 
Spas
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 212
Rejestracja: pt sty 15, 2010 11:56 pm

Burn

wt lut 23, 2010 7:41 pm

W sumie to niezbyt rozumiem ocb z tym magusem ;p
Czyli z tego co opisuje Throctar to mój deck powinien wyglądac tak:

4 Smash to Smithereens
4 Ravenous Trap
X Pyroblast (może i nawet 4)
X Mindbreak Trap (dziś ANT mnie pojechał 5:2 ;p więc to chyba mus. Dopóki do klasera nie zajrzałem myślałem, że nie mam na Storma odpowiedzi).
Second Rite, jak dla mnie zbyt sytuacyjny ;/
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

Burn

wt lut 23, 2010 7:55 pm

IMO Hidetsugu Second's Rite także nieco sytuacyjny, nie grałbym tym :)

Btw. obczaiłem taką kartę jak Sonic Seizure. także nieco sytuacyjna, ale to zawsze 8 Lightning Boltów, a nie 4 :) Dodatkowo może zastąpić Chain Lightning (tak samo jak robi to często Spark Elemental), więc jakaś opcja budżetowa jest. Co sądzą o tym gracze bardziej doświadczeni w tym trudnym formacie, jakim niewątpliwie jest Legacy? :)
Ostatnio zmieniony wt lut 23, 2010 8:46 pm przez 27383, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Burn

wt lut 23, 2010 9:10 pm

Spas pisze:
W sumie to niezbyt rozumiem ocb z tym magusem ;p


Decki grające na niebasikach są wyłączone z gry. Każdy nonbasic staje się mountainem, więc jesli przeciwnik nie ma na reku kontry/removalla to wygrywasz (chyba że to jakieś cudo na Folkach, ale jest to i tak wygrany matchup, bo za wolno). Jak przeforsujesz to tylko bolt ratuje.

Thoctar pisze:
IMO Hidetsugu Second's Rite także nieco sytuacyjny, nie grałbym tym :)


No raczej nie. Zmuszasz przecwnika do twardej kontry. Ponadto dlatego jest tylko w ilosci 2
Thoctar pisze:
obczaiłem taką kartę jak Sonic Seizure. także nieco sytuacyjna, ale to zawsze 8 Lightning Boltów, a nie 4 :)


No nie. Discard masz w koszcie, więc discardujesz zazwyczaj jakąś tam kartę. Nie możesz liczyć na to że zawsze masz land do discardu, a ponadto jest on at random. Pamietam że ta karta nie była czesto w ówczesnym standardzie nawet grana :)

Nie ma co roztrząsać. Dobrych spaleń jest dość mało. Półśrodki są wolniejsze o nawet dwie tury, więc nie powinno się na nich grać.
 
Spas
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 212
Rejestracja: pt sty 15, 2010 11:56 pm

Burn

śr lut 24, 2010 12:57 pm

Chyba, że tak. W rulingu pisali:
"4/1/2008 Nonbasic lands that are turned into Mountains are still nonbasic. Magus of the Moon does nothing to change the land's supertype.
4/1/2008 Lands that are turned into Mountains will have "{T}: Add {R} to your mana pool."

Więc mnie to trochę zmyliło.
Było tak z powodu rulingu Spreading Seas:
"10/1/2009 The enchanted land loses its existing land types and any abilities printed on it. It now has the land type Island and has the ability to tap to add {U} to its controller's mana pool. Spreading Seas doesn't change the enchanted land's name or whether it's legendary, basic, or snow."

Co do Sonic Seizure, to jest to zły pomysł w spalarce. Z doświadczenia wiem, że każdy discard nas boli.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Burn

śr lut 24, 2010 2:59 pm

Spas pisze:
"4/1/2008 Nonbasic lands that are turned into Mountains are still nonbasic. Magus of the Moon does nothing to change the land's supertype.


Zgadza się. Jest magus na stole. Przeciwnik ma Tropical Island i cały czas ten land się tak nazywa, nie traci podtypów, ale daje tylko czerwoną manę, której wcześniej nie dawał. Psujesz całkowicie manabase i o to chodzi.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości