Raczej jednej sesji na 30 osób i to 100% noobów zrobić się nie da. To rozrywka kameralna jest, i to niełatwa do przedstawienia.
Najlepiej zgromadź tak 5 osób, wtajemnicz w co i jak (możliwie najprościej i z próbną sesją wstępną) i zróbcie pokaz.
Jak masz co najmniej 5 doświadczonych osób, to po prezentacji wstępnej możecie się pokusić o podzielenie klasy na 6 grup i zrobienie każdej osobnej sesji, ale i tak będzie chaos.
Tak czy inaczej, w takich warunkach można zaprezentować kwestię tylko bardzo powierzchownie, więc zrób to w uproszczony sposób: przedstaw to jako improwizowany teatr i wspólne tworzenie fantazji, z elementem mechaniki gry służącemu wyraźnemu określeniu roli postaci w kontekście grupy i rozwiązującego sytuacje sporne i losowe.
W żadnym wypadku nie wgłębiaj się w sam system, jakiego byście nie używali!To tylko odrzuci i zniechęci widownię, ogranicz się do opisania postaci
bez używania terminów związanych z mechaniką (pamiętaj, że ma to być zrozumiałe dla kogoś, kto z takimi rzeczami miał zaledwie przelotny kontakt przez gry komputerowe, a nauczyciel pewnie nawet nie to) i oględnego wyjaśnienia mniej oczywistych czynności graczy ("a teraz rzucam na atak").
Tak czy inaczej, skup się na zbalansowaniu aspektu mechanicznego (dungeon crawl nie będzie ekscytujący dla kogoś z boku) i fabularnego (mechanika jest jednak ważna, przegadanie całej sesji nie uchwyci więc istoty RPG).
Nie jestem pewien, jaką mechanikę wziąć - Shadowrun bez wgłębiania się w podsystemy czy oparty na niej
aWoD* powinny być dostatecznie proste, żeby się widzowie nie pogubili, ale nie jestem pewien. Niestety, współczesne RPGi są skomplikowane.
*Żeby nie było:
all his content (unless specified otherwise) is Public Domain
Na kiedy masz przygotować tą sesję?