Witam postanowiłem opisać i wrzucić kilka mapek mojego autorstwa, być może komuś się przydadzą. Podaję miniaturkę mapki oraz link do galerii jeśli w danej części jest kilka obrazków. Jeśli komuś nie pasuje imageshack to jestem otwarty na inne propozycje. Czekam na wszelkie uwagi i komentarze, aczkolwiek zaznaczam, że mapki jak dotąd były tylko pomocą dla mnie i niektóre z nich nie są zbyt dobrze obrobione (postaram się też jutro trochę ładniej poukładać żeby nie zajmowały tyle miejsca . Mapki stworzone za pomocą programu AutoRealm. .................................................. Część 1 – Akademia magiczna................. Część 2 – Dolina Lodowego Wichru.................Część 3 – Thunderkeep
W założeniu jest to Akademia magicznego rzemiosła i zaklinania w Umratharos, prowadzona przez Czerwonych Magów specjalizujących się w oczarowaniach. Prowadzą tutaj głównie badania nad duszami i szkolą młodych magów w niebezpiecznej sztuce kontroli umysłu. Ważnym elementem nauczania jest również sztuka tworzenia magicznych przedmiotów. 1 Budynek główny – tutaj znaleźć można najwyżej postawionych magów a także kilka klas i sal wykładowych (w tym dużą aulę z otwartym balkonem) 2 Akademik – akademia znajduje się poza miastem dlatego też wielu studentów ma zapewnione mieszkanie na miejscu 3 Biblioteka – podzielona jest na 3 części 1. ogólnodostępną na parterze, zawiera ona: -wszystkie standardowe zaklęcia poziomów 1-3 -wszystkie standardowe zaklęcia oczarowań poziomów 4-5 -wszystkie standardowe zaklęcia dusz poziomów 4-5 (magiczny słój) -książki poświęcone magii i dziedzinom pokrewnym 2.część dostępną dla badaczy dusz na 1 piętrze zawiera: -wszystkie zaklęcia dusz poziomu 6-8 (m/in. zadanie/misja, mamidło, klon, spętanie, uwięzienie duszy) -księgi poświęcone wyższej magii dusz i aspektach magii zakazanych w niektórych miejscach świata 3. zabezpieczoną potężnymi zaklęciami część dla najwyższych magów na 1 piętrze, zawiera ona: -wszystkie czary oczarowań poziomu 6-9 -wszystkie czary dusz do 9 poziomu (spętanie duszy, wysączenie energii, uwięzienie, wolność) -wiele innych potężnych czarów, w tym jeden czar epicki o nieznanym przez personel działaniu, pozostawionym tutaj przez zulkira oczarowań. -księgi poświęcone najmroczniejszym aspektom magii dusz. 4 Sala wytłumionej magii – na ten budynek zostały nałożone potężne zaklęcie wytłumiające magię w celu prowadzenia badań nad potężnymi zaklęciami ale także w celu prowadzenia pojedynków 5 Kwatery niewolników – którzy wykonują wiele podstawowych czynności na terenie uczelni, niekiedy służą również za obiekty badań... 6 Kwatery magów – wielu magów mieszka na terenie akademii by móc stale prowadzić badania poświęcone interesującym ich dziedzinom. Znajdują się tu również pokoje gościnne. 7 wieża astronomiczna – rzadko używana
.........................
Mapa inspirowana grami Icewind Dale 1 i 2 i w sporym stopniu przerysowana z instrukcji . Dolina Cieni rozrysowana jedynie jako schemat.
.........................
Pierwsza mapka przedstawia okolicę miasta Thunderkeep, jak widać posiada ono system farm zapewniających mu pożywienie, w pobliżu znajdują się różne obiekty, które można wykorzystać do przygód (np. opuszczona siedziba – siedziba szalonego gnoma wynalazcy tworzącego golemy i wystawiającego ludzi na próby aby potem próbować się z nimi zaprzyjaźnić, siedziby dwóch zwaśnionych rodów szlacheckich itd.). Mapka pochodzi z czasów mojego pierwszego mistrzowania (aczkolwiek jest mocno podkoloryzowana) stąd takie nazwy jak Potatowilice ;p
Druga mapka zawiera plan miasta Thunderkeep z różnymi instytucjami
Trzecia mapka jest bez większości oznaczeń, przeznaczona głównie dla BG
........................................................... Część 4 – jaskinia w Podmroku ...............Część 5 – jaskinie gargulców ...............Część 6 – prosta łamigłówka
W założeniu miejsce mrocznego rytuały Pomroków. W pierwszej komnacie znajdują się posągi, które działają jak w spotkaniu o PS 18 w Księdze Wyzwań. W kolejne części podziemi znajdują się koszary magów i żołnierzy, następnie most nad rzeką lawy oraz kolejne koszary i siedziba przywódcy. W najdalszej części jaskini znajduje sie obszerna jaskinia w której ma miejsce rytuał.
................
Jest to jaskinia w której siedzibę urządziły sobie gargulce kir-lanan wraz ze swym pomrocznym przywódcą. Północna komnata to legowisko gargulców (przywódcy skrzydeł leża mają wysoko na półkach skalnych), następnie korytarz prowadzi do więzienia (ponieważ gargulce potrafią latać wiezienie jest oddzielone od wejścia głębokimi wilczymi dołami.) Po prawej znajduje się jaskinia jadalna/obozowa z zapasami i częścią skarbu i tajemnym przejściem do siedziby dowódcy.
..................
Pierwsze 4 rzędy znajdują się np. na drzwiach, symbole w 4 rzędzie można obracać. W 5 rzędzie znajduje się rozwiązanie (nie jest ono nigdzie widoczne, podałem je dla pewności) – porządek w jakim powinny zostać ułożone symbole. Zagadka jest raczej prosta ale zawsze może stanowić jakiś przerywnik
......................... .............. Część 7 – Obóz olbrzymów........................Częśc 8 – obóz orków ..............Część 9 – tajemnicze podziemia - schemat
zlokalizowany gdzieś w górach, posiada solidne bramy które bronią dostępu do środka, zaś nacierających przeciwników można razić specjalnie przygotowanymi kamieniami na szczycie półek skalnych. W obozie znajduje się dodatkowo zagroda ze zwierzętami, które potrafi uspokoić jedynie ich treser. Na północy znajduje się jaskinia, z przygotowaną pułapką w postaci spadających stalaktytów oraz ołtarzem poświęconym bóstwu jakie wyznają olbrzymy
.............. 8. Obóz orków - niewiele do dodania, w założeniu misją BG miało być odbicie niewolników ................
Podziemia będące siedzibą maga, 5 komnat wokół dużej komnaty z pentagramem zawiera pieczęcie chroniące komnatę centralną – siedzibę maga w której uwięził on demona a potem uciekł. Po lewej znajduje się magazyn, po prawej biblioteka, na dole magiczne fontanny i wejście.
zawiera odpowiednia ilość laboratoriów bibliotek, pracowni etc. Główną oś stanowi system teleportów uruchamiany poprzez kamienie strażnicze
.......................
mapa Wysp Pirackich oparta na serii artykułów Amnezjusza, w żadnym razie nie jest oficjalna ani zatwierdzona przez kogokolwiek, jest to po prostu moja wizja jak mogłoby to wyglądać. Kratki to różnego rodzaju skały, rafy koralowe itp. Druga mapa zawiera przewidziane przeze mnie szlaki którymi BG mogą podążać do kolejnych przygód, może komuś się przydadzą jako ogólne szlaki morskie dla tej okolicy.
Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2010 12:40 pm przez Krackus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
Część 1, 4, 5, 8, 9 i 10 podobają mi się. Lubię takie naszkicowane plany bez szczegółów. Świetnie wtedy pracuje wyobraźnia graczy, a i MG może obdarzyć drużynę co bogatszymi opisami