Zrodzony z fantastyki

 
Ramel

Dzikie pomysły na dzikie settingi

pt mar 26, 2010 8:15 am

Kasmizar, cieszy mnie to niezmiernie! No i wlasnie w kilku slowach napisales to, co Shane chcial zrobic, tworzac SW, a ja chcialem wam dac, tworzac polska edycje SW. Dziekuje Ci bardzo!
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Dzikie pomysły na dzikie settingi

pt mar 26, 2010 9:19 am

meduzzzz pisze:
Myślę ze zabrakło Arkonie historii i konkretnego określenia klimatu (nijakość), tutaj zamierzam jeszcze dodać kilka kłamstw o Jezusie i o wojnie w zaświatach. Musze mocno zmienić historie począwszy od śmierci Jezusa na krzyżu i jego wycieczki do piekła, a później do nieba. To może dużo zmienić i myślę ze z pomysłu wyjdzie pomysł – jak domino .


Dobrze, ale Enc w swoich artykułach zaznaczył bardzo ważną, mym zdaniem myśl - dopóki nie wpleciesz graczy w świat, nie powiesz co będą w nim robić, gra będzie tylko druga Arkoną. Może być jeszcze bardziej ciekawa, jeszcze bardziej zakręcona, ale póki nie powiesz wyraźnie " w tym świecie opowieści jakie tworzycie powinny być o tym i o tym, z bohaterami robiącymi w nim to i to", setting będzie nie grywalny.

Ostatnio miałem podobne przejścia z Warhammerem 40K: Dark Heresy. "Niby", myślę sobie," znam uniwersum, prowadziłem kiedyś WFRP, klimaty paranoiczne i zew-chtulhowe to mój konik - więc powinno być dobrze". Ale co się stało? Ano to że GRACZE nie czuli tego - setting ich przytłoczył. I mnie zresztą tez trochę, bo gdyby nie przygoda w podręczniku, nie wiedział bym jak tego poprowadzić - świat był zbyt specyficzny, jak na mój gust, obładowany właśnie takimi „pomysłami”. Widać że był robiony przez bitewnikowców i idealnie nadaję się na sesje w stylu bitewniaka, ciężej ze starym dobrym "Chaos jest wszędzie!". :mrgreen:

Dlatego, do wszystkich światotwórców - proszę, miejcie na uwadze graczy i MG przy tworzeniu gier i przynajmniej zaznaczcie konwencję waszego settingu. To ułatwi później prace wam i nam w odbiorze. :wink:

A oto co według mnie mogą robić gracze w settingu meduzzzz'a ( tak, to są pomysły na KAMPANIĘ właściwie ):

*Pogranicze – finezyjna dyplomacja pomiędzy zwaśnionymi stronami
*Polowanie na istoty magiczne – Ludzie
*Ochrona swego życia przed ludźmi – Magiczni ;)
*Intrygi i szpiegostwo niby „u tych drugich”
*Wojna totalna

Przynajmniej z tego co widzę, bardzo ładnym określeniem konwencji byłoby „opowieści z pogranicza” - coś, co się dzieję jak masz bardzo dużo tworów państwowych, narodowych, i kulturalnych w jednym miejscu i ten tygiel czeka tylko aż ktoś podłoży ogień i wybuchnie. Trochę jak Dziki Zachód ( twarde prawo, zamieniające się i tak w „prawo silniejszego”, roszczenia terytorialne ), trochę jak sprawa z Księstwami Niemieckimi w Średniowieczu.

meduzzzz pisze:
Przede wszystkim gracze będą się wcielali w postacie mityczne – anioły, pomniejsi bogowie, demony… ale ludzie wszyscy będą pod-pakowani przez bogów. Objawienia bogów to dzień powszedni – np. pojawia się Jezus w wiosce i mówi ze wszyscy musza wyruszyć w góry bo nadciąga wróg…


Czyli i ty zbliżasz się niebezpiecznie w rejony Arkony – zakładasz od razu że MUSIMY grać fajniejszymi postaciami, co więcej, one właściwie są poganami ( bo nawet anioły są „pogańskie” i demoniczne w ten sposób ). Ja bym się zastanowił czy jednak nie zostawić możliwości wyboru ras „klasycznych” także i sprawić by można było ciekawie zagrać i „zwykłym” ( cudzysłów, bo to bohater, więc i tak zwykły nie będzie ) człowiekiem, nie koniecznie aniołem wymachującym płomienistym mieczem. :)

meduzzzz pisze:
Ludzie będą mieli opatrzność bożą – powinno im wystarczyć.

A co to im da, poza tym ze powie „MG powinien wspierać ludzkość”? :wink:
meduzzzz pisze:
Bogom zalezy na ludziach, elfach krasnoludach bo bez nich nie ma sensu żeby byli bogami, musieli by zmienić zawód .


A dlaczego? Czy musimy od razu zakładać że bogowie to miluścy staruszkowie w niebie którzy zawsze wspierają swoją rasę która ich czci? A nie lepiej dorzucić twista że przypominają trochę bardziej Olimpijskich, i są obdarzeni bardzo ludzkimi cechami – między innymi, wspierając stronę wygrywającą? To ważna kwestia, jeśli „magiczni” wrócili do świata, a Bogowie naprawdę odpowiadają, to jakiś rodzaj ich charakteru trzeba obmyślać. Chyba ze cicho zakładasz ze bogowie tak naprawdę nie istnieją, a Moce są tylko postaci samej.

meduzzzz pisze:
PS.: Wiem ze typowy seting do SW zawiera kampanie i jest po prostu gotowy do gry. Moze zaczynam wszystko od dupy strony - odwroce sie i spróbuję ugryzc temat inaczej...


Nie przeczytałem bóg wie ile settingow do SW ( chyba nawet ani jednego ), naotmiast kupę do d20 i nWoD'u, i mogę powiedzieć ci mgliście co ma dobry setting, a czego nie ma. Ale artykuły Enc'a wydają mi się tylko potwierdzać moje przepuszczenia, więc naprawdę – jeśli piszesz nie do szuflady i swoich k4 ziomów, zastanów się KIM się gra i CO się robi. W innym wypadku, pisz jak ci się żywnie podoba. :razz:

DeathlyHallow, daj znać jak zaczniesz pracę - aż mnie skręca by z moją ekipą testować, a i sam ma powoli jakieś przebłyski pomysłów. :wink:
Ostatnio zmieniony pt mar 26, 2010 9:25 am przez wild beast, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Ramel

Dzikie pomysły na dzikie settingi

pt mar 26, 2010 9:27 am

Meduzzz - takie przestawienie "od dupy strony" bardzo pomaga w tym, co mowi Wild Beast - pokazuje, co gracze maja robic, a pozniej sie pod to robi reszte (mechanike itp).
 
Awatar użytkownika
Hastour
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: czw wrz 04, 2003 3:24 pm

Dzikie pomysły na dzikie settingi

pt mar 26, 2010 9:55 am

Hmm, co za erupcja twórczego entuzjazmu w narodzie :) Ramel, taki artykuł o tworzeniu settingów to powinieneś na stronie umieścić i podkreślać na każdym kroku, jak bardzo ten system się nadaje do takiej zabawy. Bo to chyba jedna z rzeczy, które mechanikę SW naprawdę wyjątkowo wyróżniają na tle konkurencji.

Ja od dobrych kilku lat dłubię sobie przy settingu i kampanii w klimatach cthulthystyczno-szpiegowskich, w realiach międzywojennego Wolnego Miasta Gdańska z horrorowym twistem. Nie planowałem zapoznawania z nim kogokolwiek prócz własnych graczy, ale może zmienię zdanie :)
 
Ramel

Dzikie pomysły na dzikie settingi

pt mar 26, 2010 11:03 am

Hastour - ten artykul o tworzeniu settingow dalismy do podreczika :)
 
Awatar użytkownika
Asmodeo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: czw mar 04, 2010 5:10 pm

Bad Guys - poza prawem

pt mar 26, 2010 11:04 am

To jest mój pomysł na setting, do którego najlepszą z istniejących mechanik jest właśnie SW.

Po kolei :
Kim są gracze?
- wszelkiego rodzaju przestępcami. Od gwałtownych, niepokornych i lekko psychopatycznych jak Castor Troy (grany przez Cage'a i Travoltę) z filmu Bez Twarzy, przez członków mafii, przez grupkę członków mafii jak w Czterech Braciach (między innymi grał tam Vin Diesel) i tajniaków mafii w Policji, lub na odwrót jak w infiltracji Di Carpiem, Deamonem, Nicholsonem i Martinem Sheenem, po moich ulubieńców czyli biorących prawo w swoje Ręce Świętych z Bostonu. Grają Bad Guysami. Każdy z archetypów zgrabnie opisany i ze szególnymi zaletami:)

Gdzie Gramy?
- Na ziemi. Jak najbliżej jej się da. Nie czarujemy (chyba że bardzo piękne kobiety;P), nie korzystamy z wymyślnych technologii (chyba że jakieś znajdziemy i chcemy nimi wysadzić miasto). Moim zdaniem najlepszym klimatem do tego typu rozgrywek są Stany, bo nasza rodzima przestępczość (np.) jest jakaś taka mniej filmowa, a właśnie taki ma być ten system. Aczkolwiek Hong Kong, tudzież inne Sydney, bądź stambuł, może świetnie nadawać się do tej estetyki.

Kto w to gra?
- Dojrzali ludzie, którzy po wymordowaniu dwudziestu zakładników w wirtualnym świecie RPG nie zrobią tego samego w domu. Gra ze znaczkiem +18 (chociaż wiek nie jest wyznacznikiem)

Po co?
- Długo szukałem settingu, gdzie gra się w normalnym świecie, a jednocześnie gra różni się czymś od szarej rzeczywistości i oglądnąłem face off i pomysł jakoś sam mi wpadł do głowy.
Konwencja- Jak dostajemy się do więzienia, to po to by z niego uciec, a nie w nim siedzieć. Siedzenie "we więźniu" jest nudne, a taką nie może być gra w tym settingu. Zabawa ponad realizmem.

Przeznaczenie- Ja sugeruje raczej krótkie historię, bo dwuczęściowe filmy z tej serii zawsze mają gorszą drugą część:P

Jak to przelałem z czystej myśli na klawiaturę, mam ochotę to dokładniej opisać;)

Liczę na opinie;P
Ostatnio zmieniony pt mar 26, 2010 11:09 am przez Asmodeo, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Ramel

Dzikie pomysły na dzikie settingi

pt mar 26, 2010 11:28 am

Hej, a wiezien z Chlopcow z Ferajny? :D A poza tym, fajny pomysl. I z nim moze byc pewna niespodzianka... :)
 
evergreen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 93
Rejestracja: pn paź 09, 2006 12:20 pm

Re: Dzikie pomysły na dzikie settingi

pt mar 26, 2010 12:33 pm

@Asmodeo
Niżej wklejam link do jednego z numerów zinu shark bytes w którym jest spisany mini-seting Pusher. Dzieje się w latach 80tych na florydzie w półświatku handlarzy narokotykami. Uzi, czerwone ferrrari, telefony mobilne wielkości skrzynki piwa, kwiaciasta koszule, słoneczne plaże i mnóstwo nielegalnie zdobytej forsy.
Polecam, bo są tam fajne zasady tzw. Heat - gdy "na mieście" zaczyna robić się nerwowo (np. zginie policjant), to ryzko prowadzenia interesu się zwiększa. Ludzie stają się uieufni, podczas kupna "towaru" może dojść do strzelaniny, gliny szaleją dokoła.
Warto przeczytać, jeśli palnujesz pisać coś w klimatach "ulicy".

http://www.sharkbytes.info/download.php?view.52
 
Awatar użytkownika
Asmodeo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: czw mar 04, 2010 5:10 pm

Dzikie pomysły na dzikie settingi

pt mar 26, 2010 4:31 pm

Spoko, aczkolwiek z tego co piszesz, to to nie jest do końca to o co chodzi. Prowadzenie interesów to nie jest to o co chodzi. Chodzi o ludzi akcji, nie dilerów czy ekip koszących haracz na ulicy. Seryjnych morderców, szajki okradającej banki (ocean's eleven, reservoir dogs). A telefony mają być jak najbardziej nowoczesne.

Ale myśle że faktycznie przeczytam, a nuż podkradne jakieś pomysły.
 
Awatar użytkownika
meduzzzz
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 66
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:25 am

Re: Dzikie pomysły na dzikie settingi

pt mar 26, 2010 7:29 pm

Ramel pisze:
Meduzzz - takie przestawienie "od dupy strony" bardzo pomaga w tym, co mowi Wild Beast - pokazuje, co gracze maja robic, a pozniej sie pod to robi reszte (mechanike itp).
Dokladnie:) dzieki Wild Beast'io za rady. :wink: Dobrze ze sie odezwalem.. pomysl to pikus teraz zaczyna sie zabawa :stupid:
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Dzikie pomysły na dzikie settingi

sob mar 27, 2010 2:26 am

meduzzzz pisze:
dzieki Wild Beast'io za rady.

Nie ma sprawy - służę pomocą jeśli masz jakieś pytania lub pomysły. :wink:
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Dzikie pomysły na dzikie settingi

ndz kwie 04, 2010 2:35 pm

Hm, autopromocji nigdy za dużo.
Dawno, dawno temu zacząłem pisać grę. Znudziło mi się to. Zmieniałem mechaniki, tworzyłem potworki, skracałem i wyrzucałem pomysły, dodawałem nowe, głupie. W końcu wyszedł setting, który robił to samo - tylko lepiej.

Niedawno znalazłem ten plik, i generalnie wyrzuciłem z niego półtorej strony opisu miast, dopisałem stronę historii, i cóż, daję wam. Przeczytajcie, pomyślcie, może - choć nie wiem czy to możliwe - zagrajcie.

http://erpegis.wordpress.com/

Linkuję tam też do mojego scenariusza Quentinowego, który, choć niedopracowany i chaotyczny, także stanowi pewien mini-setting.
Zapraszam, czekam na komentarze
Wesołych Świąt.
 
Hajdamaka

Re: Dzikie pomysły na dzikie settingi

śr kwie 14, 2010 4:29 pm

Ja rowniez, jak wielu, mysle o Dziwnych Polach. Skoro Amerykanie maja swoj Dziwny Zachod z Martwymi Ziemiami, to ja chce miec Dziwne Pola z Przekletymi Stepami. Setting wlasciwie jest - zamiast Unii/UCAS - Korona/Kozactwo, zamiast Kruka - Bohun ( ;) ), zamiast opetanych prezydentow - przeklety kniaz Jarema, zdobiacy chutory ukrainne palami i szubienicami, prowadzacy nieswiadoma szlachte koronna ku zgubie, a wszystko pod Czarnymi Chmurami, gdzie problemy rozwiazuje sie Ogniem i Mieczem do dzwiekow liry starego Wernyhory...
Ostatnio zmieniony śr kwie 14, 2010 4:30 pm przez Hajdamaka, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Ramel

Dzikie pomysły na dzikie settingi

śr kwie 14, 2010 4:41 pm

Wow... Brzmi super! Musze pogadac o licencji na swiat z DLR :)
 
Awatar użytkownika
beacon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2186
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 7:08 pm

Dzikie pomysły na dzikie settingi

śr kwie 14, 2010 10:09 pm

Hajdamaka +1. W osadzone w Polsce fantasy z Borutą itp bardzo chętnie bym zagrał!
 
Awatar użytkownika
ishii
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:39 pm

Re: Dzikie pomysły na dzikie settingi

czw kwie 15, 2010 11:34 am

Co powiecie o pomyśle na setting do SW w oparciu o Trylogię Husycką Sapkowskiego ?
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Dzikie pomysły na dzikie settingi

czw kwie 15, 2010 12:16 pm

Powiedzmy, że coś takiego jest podobno w planach :)
 
Hajdamaka

Re: Dzikie pomysły na dzikie settingi

czw kwie 15, 2010 12:20 pm

A ja tak jak poczatkowo bylem sceptyczny co do SW to teraz, po przeczytaniu wszystkich zajawek, raportow, reklam i materialow promocyjnych, przezywam entuzjazm (no, moze wciaz niepokoi mnie uzycie kart). Jezeli po dorwaniu SWEPL nic sie nie zmieni to pewnie moja ałtorke o postapokaliptycznej Rosji przeniose na te mechanike.
 
Awatar użytkownika
ishii
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:39 pm

Re: Dzikie pomysły na dzikie settingi

czw kwie 15, 2010 11:30 pm

Erpegis pisze:
Powiedzmy, że coś takiego jest podobno w planach :)


Proszę o więcej szczegółów... :razz:
Ostatnio zmieniony czw kwie 15, 2010 11:30 pm przez ishii, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Ramel

Re: Dzikie pomysły na dzikie settingi

czw kwie 15, 2010 11:45 pm

Hajdamaka pisze:
A ja tak jak poczatkowo bylem sceptyczny co do SW to teraz, po przeczytaniu wszystkich zajawek, raportow, reklam i materialow promocyjnych, przezywam entuzjazm (no, moze wciaz niepokoi mnie uzycie kart). Jezeli po dorwaniu SWEPL nic sie nie zmieni to pewnie moja ałtorke o postapokaliptycznej Rosji przeniose na te mechanike.


Bardzo bysmy byli wdzieczni. Bo w Wydawnictwie bylismy wielkimi fanami Twojej altorki :) (no i te grafiki :) )
A karty - jak znasz Deadlands, to znasz uzycie kart (acz w SW jest ich mniej).

ishii pisze:
Erpegis pisze:
Powiedzmy, że coś takiego jest podobno w planach :)


Proszę o więcej szczegółów... :razz:


Myslimy nie o samej trylogii husyckiej (bo licencja nas zabije), ale o swiecie z tego okresu, wojna z krzyzakami + specyficzna, rytialna magia i rozne, ciekawe, rzeczy. To Dwa Miecze - wspomniane w podreczniku. Na podstawie tego bedzie mozna spokojnie zrobic sama trylogie.
Ostatnio zmieniony czw kwie 15, 2010 11:47 pm przez Ramel, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kasmizar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 102
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 12:53 pm

Dzikie pomysły na dzikie settingi

sob kwie 17, 2010 10:06 pm

Ambrozja.
Świat w którym rozbił się statek kosmiczny na planecie, na którym tubylcy są na poziomie technologicznym epoki brązu. Gracze są zbiegami, którzy, aby ratować siebie i tubylców udają bogów wykorzystując technikę jaką mają ze sobą.

To jest ta gra na nibykonkurs, którą Ramel umieścił na stronie wydawnictwa.

Jestem bardzo ciekaw waszych opinii.

Zmienilem linka - Ramel
Ostatnio zmieniony sob kwie 17, 2010 10:39 pm przez Anonymous, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
dreamwalker
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2250
Rejestracja: pn gru 19, 2005 9:39 pm

Dzikie pomysły na dzikie settingi

wt kwie 20, 2010 10:52 am

Niezły pomysł i niezłe wyzwanie dla MG przy odgrywaniu mieszkańców planety.
Mam takie niejasne przeczucie, że to może być dobre tylko na jedną sesję a potem się znudzić ... no, ale może to tylko przeczucie.
W moim świecie (patrz pierwszy post) też jest lekko podobny motyw, chociaż tam te różnice będą troszkę wygładzone.
No nic, zaanonsuje Amborzję graczom, jak będą chcieli zagrać, to poprowadzę i sam się przekonam jak to z tym jest.
Ostatnio zmieniony wt kwie 20, 2010 10:53 am przez dreamwalker, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Craven

Re: Dzikie pomysły na dzikie settingi

wt kwie 20, 2010 10:54 am

Kasmizar pisze:
Świat w którym rozbił się statek kosmiczny na planecie, na którym tubylcy są na poziomie technologicznym epoki brązu.


Outlander!!! :D

http://www.youtube.com/watch?v=ewBIp8uv58I


Jak dla mnie to może mieć fajny smaczek przez kilka sesji - szereg sytuacji przez pryzmat ludzi z przyszłości z ograniczonymi zasobami z ich czasu :)
 
Awatar użytkownika
Kasmizar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 102
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 12:53 pm

Dzikie pomysły na dzikie settingi

wt kwie 20, 2010 6:24 pm

Craven dzięki za link z trailerem. Trochę mi to przypomina Jankesa na dworze Króla Artura.

Dreamwalker widzę, że dzielimy przeczucia. Ważnym pytaniem jest... co dalej? Jeżeli już będą na tej planecie i załóżmy, że to się pozytywnie skończyło jako etap, co można robić na następnej sesji? Coś w rodzaju Civilization?
Na razie pokaż graczom, czy im to się podoba, co by wywalili, co ich ciekawi. Jak dostanę podręcznik (oby PP nie zniszczyła go za mocno), to zobaczę co już jest wykorzystane, jakie moce i umiejętności są już opisane. Wtedy wyjdzie wersja do grania.
No ja mam pomysł tego rodzaju zaczerpnięty z innego mojego settingu , że jeżeli ich działania będą związane w wyrażny sposób, to na zupełnie normalnej sesji SW pojawią się nawiązania do ich działań czyli np. Postać X jakiś NPC, chce im pomóc, bo tego wymaga jego religia, której założycielami była grupa Bogów/ Zesłańców.
 
Awatar użytkownika
dreamwalker
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2250
Rejestracja: pn gru 19, 2005 9:39 pm

Dzikie pomysły na dzikie settingi

wt kwie 20, 2010 6:56 pm

A jakby się okazało, że rasa półinteligentnych stworów na poziomie cywilizacyjnym epoki kamienia jest hodowana przez superinteligentną rasę mackogłowych (co jak co - macki muszą być :>)? Brzmi trochę oklepanie, ale może da się coś z tego wycisnąć?
A gdyby to nie byli jedni mackogłowi? Wtedy gracze muszą zarówno martwić się o swoich ludków, jak i nie dać się uwikłać pajęczą sieć intryg dworskich i konfliktów frakcji :) Albo olać przygłupów i sprzymierzyć się z którąś frakcją w walce o władzę

To już spore rozwinięcie. Nie zdziwię się jak nie przyjmiesz :)

EDIT:
Ponieważ zakładamy, że będzie to setting na więcej niż jedną sesję, trzeba założyć, że na tej planetce nie jesteśmy pierwsi i jest tu jakaś baza ludzi. Czy to nie psuje trochę efektu?

EDIT2:
W końcu nie chcemy chyba, aby każda przygoda zaczynała się tak samo, prawda? "Przylatujecie na dziką i niedostępną planetę X" (No znowu? To już dziesiąty raz w tym miesiącu, weź się ogarnij, MG!)
Jedyny system jaki znam, który jakoś sobie z tym radzi, to Dreamwalker RPG, tyle że tam to wygląda tak:
1 Rozegraj jakieś pierdoły przed misją w Krainie Snów
2 Wejdź do krainy snów
3 Rozegraj przygodę/kampanię w dowolnej konwencji i o dowolnej treści (przy założeniu, że jest to sen człowieka opętanego przez Taenia Spiritis)
4 Wyjdź z Krainy Snów
5 Zdaj relacje z misji
6 Odpocznij
7 Idź do punktu 1
Ostatnio zmieniony wt kwie 20, 2010 7:08 pm przez dreamwalker, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Craven

Re: Dzikie pomysły na dzikie settingi

wt kwie 20, 2010 7:40 pm

Kasmizar pisze:
Craven dzięki za link z trailerem. Trochę mi to przypomina Jankesa na dworze Króla Artura.


Chyba nie te klimaty :) Ale ogólnie jakbyś miał oglądać film to nie oczekuj za wiele...
Muzyka świetna, to jedno mogę przyznać http://www.youtube.com/watch?v=N9oKYLDUZuo
 
Awatar użytkownika
Maestro
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 123
Rejestracja: pt kwie 23, 2004 9:40 am

Re: Dzikie pomysły na dzikie settingi

śr kwie 21, 2010 2:00 pm

Mam taki pomysł i kilka stron tekstu.
Spalić, czy ciągnąć dalej?
Może coś takiego we wszechświecie rpg już występuje?


POTĘPIEŃCY czyli Pulp Pandemonium albo Dzikie Piekło

KONWENCJA OGÓLNA: dark fantasy, przygodowy horror w klimatach pulp

KIM SĄ BG: Potępieńcy – grzesznicy skazani na piekło - postaci historyczne z całego okresu dziejów cywilizacji (element edukacyjny settingu ;-))

MOTYWACJE BG: ucieczka z piekła / zdobycie lepszej pozycji w piekle – awans w hierarchii Pandemonium.

POWIĄZANIE BG: swoisty „Łańcuch” więźniów – wspólne „skucie” grupki Potępieńców.

ROZWÓJ BG: awansowanie w piekielnej hierarchii bytów, zdobywanie nowych umiejętności i możliwości.

ŚWIAT: 9 kręgów piekielnych Dantego, skojarzenia piekła z kultury judeo-chrześcijańskiej.
Najwyższy (górny) poziom – krąg to groteskowo zdeformowana, pomniejszona przestrzennie, Ziemia z różnych epok historycznych. Pozostałe poziomy (kręgi) piekła są podziemne, najniższe stanowią więzienie dla najgorszych grzeszników.
Prawa fizyki działają nieco inaczej („przedmioty” i „istoty” doskonalą się wraz z czasem ich wykorzystania / egzystencji – zachodzi proces odwrotny do „starzenia” się , im starszy demon tym potężniejszy). Istoty zamieszkujące piekło nie są biologiczne, to byty duchowe mające inne potrzeby od śmiertelników. Nie muszą odżywiać się jeśli nie są osłabione (np. ranami w walce). Odżywianie się – odsysanie ektoplazmy - polega na pasożytowaniu na innych bytach (osłabienie jednych kosztem innych).

IDEA: Piekło to chaotyczne miejsce, przypominające gigantyczne, wielopoziomowe, wielokulturowe wiezienie, swoisty ekosystem współorganizowany przez część więźniów pod okiem nadzorców (demonów). W pewnych miejscach pełne jest horroru biurokratycznego, w innych cierpień i tortur albo walk przeciwstawnych frakcji. Najważniejszymi kategoriami w piekle jest Hierarchia demonów i Poziomy. Niewiele bytów piekielnych może przemieszczać się swobodnie między wszystkimi poziomami, a tym bardziej wychodzić na powierzchnię (na najwyższy, „ziemski” krąg).

ZDEFINIOWANIE BG: przez historię autentycznej postaci z naszej rzeczywistości, przez specyficzną KARĘ, przez rozpisanie za pomocą suwaka „poziomu” grzechów głównych bohatera.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości