Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Minotaur Monster Class

ndz maja 17, 2009 1:46 pm

PoziomKostki wytrzymałościAtakWytrwRefWolaPunkty umiejętnościSpecjalne
11k81022(2 + Int mod) x 4Atut, +2 naturalny pancerz, bodnięcie k4
22k820332 + Int mod+2 S, Powerful Build, Rasowe premie do umiejętności +4
32k82033-+2 Bd, +3 naturalny pancerz, bodnięcie k6
43k831332 + Int modAtut, +2 S, Potężna szarża, widzenie w ciemnościach 18 m
54k841442 + Int mod+4 naturalny pancerz
64k84144-+2 S, bodnięcie k8
75k851442 + Int mod+5 naturalny pancerz
86k862552 + Int modAtut, Duży rozmiar


Podstawowe cechy rasowe:
    ● Startowe modyfikacje atrybutów: +2 S, +2 Bd, -4 Int (min. 3), -2 Cha.
    Minotaury są silne i wytrzymałe, a także agresywne i niezbyt inteligentne.
    ● Średni rozmiar - 1. poziomowy Minotaur nie ma żadnych korzyści czy kar wynikających z rozmiaru.
    ● Monstrualny humanoid: na minotaury nie wpływają efekty działające tylko na humanoidów.
    ● Bazowa szybkość naziemna minotaura wynosi 9m.
    ● Front/Zasięg: 1,5 m/1,5 m.
    ● Widzenie w ciemnościach 9 m.
    ● Naturalny pancerz: Minotaur otrzymuje premię do klasy pancerza w postaci +2 z naturalnego pancerza na 1. poziomie.
    ● Bodnięcie: Minotaur ma jeden podstawowy atak bodnięciem, który zadaje pokazane w tabeli obrażenia + modyfikator z S. Kiedy wykonuje on akcję pełnego ataku, może wykonać drugorzędny atak bodnięciem, do którego dolicza się wtedy 1/2 premii z siły.
    ● Umiejętności: Minotaur otrzymuje premię rasową +2 do testów Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Spostrzegawczości.
    ● Wrodzony spryt: Minotaury nie należą do szczególnie inteligentnych, lecz są sprytne i logicznie myślą, dzięki czemu nie działa na nich czar labirynt, nie gubią się i potrafią szybko wytropić wrogów. Ponadto nigdy nie są nieprzygotowane.
    ● Węch.

Umiejętności klasowe
Oto umiejętności klasowe minotaura (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Nasłuchiwanie (Rzt), Przeszukiwanie (Int), Skakanie (S), Spostrzegawczość (Rzt) i Zastraszanie (Cha).

Właściwości klasowe
Oto właściwości klasowe minotaura.
Biegłość w broni i pancerzu: Minotaury są biegłe we wszystkich broniach prostych i toporze dwuręcznym, ale nie są biegłe w żadnym pancerzu czy tarczy.
Atuty: Minotaur otrzymuje jeden atut na 1 poziomie, jeden na 4. i na 8. Po ósmym poziomie, zdobywa atuty zgodnie ze swoimi KW, według Tabeli 3-2: Korzyści wynikające z poziomu w Podręczniku Gracza na 22 stronie.
Naturalny pancerz: Bonus do naturalnego pancerza minotaura wzrasta do +3 na 3., do +4 na 5. i do +5 na 7 poziomie.
Powerful Build: Minotaury są iście posągowej postury. Dzięki temu, pod wieloma względami mogą od 2 poziomu funkcjonować jak istoty większe o jedną kategorię. Kiedykolwiek minotaur pada ofiarą efektu zależnego od rozmiaru (sporne testy zwarcia, próby byczej szarży czy przewracania), jest traktowany, jakby był o jedną kategorię rozmiaru większy, jeśli daje mu to korzyści. Może także używać broni dla istot większych o jedną kategorię bez kar. Jego front i zasięg się nie zmieniają. Na 8 poziomie Minotaur traci tą zdolność, zamiast tego staje się duży.
Rasowe premie do umiejętności: Na 2 poziomie premie do Nasłuchiwania, Przeszukiwania i Spostrzegawczości wzrastają do +4.
Widzenie w ciemnościach: Na 3 poziomie, zasięg widzenia w ciemnościach minotaura wzrasta do 18 m.
Potężna szarża: Minotaur czwartego poziomu, szarżując, może wykonać pojedynczy atak bodnięciem. Zada on w tym przypadku 4k6+1,5 mod z S.
Duży rozmiar: Na 8 poziomie minotaur staje się duży. Traci zdolność Powerful Build. Z racja rozmiaru, otrzymuje karę -1 do KP i testów ataku, a także karę -4 do testów Ukrywania się. Jego limit udźwigu podwaja się. Otrzymuje także wszystkie inne kary i premię wynikające z rozmiaru, ale, jako że wcześniej korzystał ze zdolności Powerful Build, dużo się nie zmienia. Jego front i zasięg także się powiększają, do 3 m/3 m.
Ostatnio zmieniony sob lip 02, 2016 6:19 pm przez Lord Xan, łącznie zmieniany 6 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Celhian
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 34
Rejestracja: śr lut 11, 2009 10:48 pm

ndz maja 17, 2009 2:23 pm

Nie wyczytałem nigdzie modyfikacji poziomu... Ten Minotaur ma KW porażającą... na 8 lvl maaa 27k8. Nie za dużo trochę?

Poza tym nie widzę jakoś grania minotaurem. :)
 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

ndz maja 17, 2009 2:54 pm

Pierwsza i najważniejsza uwaga - po co ta klasa, skoro już istnieje w Savage Species i jest bardzo podobna?

Parę uwag:
Nie wydaje ci się, że zdolność spryt jest nieco za mocna, żeby od razu dawać ją na 1 poziomie? Myślę że lepiej ją rozbić na poszczególne składniki i dawać na poszczególnych poziomach (jak w SSp...),
proponowałbym przenieść premie do umiejętności na nieco wyższe poziomy (2 i 5 lub 6?)
@Celhian: podane KW się nie sumują, tylko oznaczają ile KW ma postać na każdym poziomie potwora. Na 8 poziomie klasy ma 6 KW i tutaj właśnie zawarte jest EPP+2.
Ostatnio zmieniony ndz maja 17, 2009 2:59 pm przez Krackus, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

ndz maja 17, 2009 2:56 pm

Krackus, nie każdego stać na Savage Species :wink: .
Wątpię, by KW się sumowały. Ale wracając do ad remu: minoś rozpisany sensownie i to jest właśnie to na co czekałem, odkąd przeczytałem w Podmroku o minotaurach BG.
 
Awatar użytkownika
Celhian
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 34
Rejestracja: śr lut 11, 2009 10:48 pm

ndz maja 17, 2009 4:10 pm

Aha... no to sorry. Nie znam się, głupi jestem :P


Ale i tak uważam że ta rasa jest niefajna :).

...nie ważne :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

ndz maja 17, 2009 11:12 pm

Krackus, ten monster class stworzyłem na swoje potrzeby i myślałem, że może komuś się przyda. Skoro jest już podobny w Savage Species, to bardzo przepraszam - nie dysponuję tą książką. Następnym razem chyba muszę przejrzeć wszystkie książki do D&D, żeby zrobić coś, czego jeszcze nie ma :razz:
Ostatnio zmieniony sob lip 02, 2016 6:16 pm przez Lord Xan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

ndz maja 17, 2009 11:23 pm

LordXan pisze:
żeby zrobić coś, czego jeszcze nie ma :razz:


No w ddkach to ciężko coś takiego trafić. Ale zawsze warto próbować, choć zostały już chyba sześcionogie psiopomidory :P. A sama rozpiska moze być, wyglada na w miarę przemyślaną. Tyle ze minotaury to z inteligencji raczej słyną, niż nie, wiec na pewno mają do niej za duży minus.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2237
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Minotaur Monster Class

wt kwie 20, 2010 4:11 pm

SRD pisze:
Atrybuty: S 19, Zr 10, Bd 15, Int 7, Rzt 10, Cha 8

Więc: S +8 BD +2 INT -4 CHA -2
Klasa daje tyle samo +2 BD.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Minotaur Monster Class

wt kwie 20, 2010 8:38 pm

Hm? Bd 15, czyli odejmujemy 11 i mamy +4. Czegoś nie wiem? ;]
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Minotaur Monster Class

śr kwie 21, 2010 3:13 pm

Prawdę mówiąc, nigdy nie rozumiałem dlaczego właściwie odejmujemy tylko 10 lub 11. Przecież BG takich statystyk nie mają. Wychodzi, że wmuszają w postać wyższe statystyki, niż ma faktyczny potwór a potem każą płacić większym dostosowaniem poziomu.

Więcej, zamierzam wyjść tu z herezją że potwór niemający żadnych zdolności, jakie stawałyby się potężniejsze w rękach graczy (typu DR x/magia czy szybkie leczenie) nie powinien mieć poziomu postaci znacząco większego niż SW i jeszcze(!), że postać w rękach gracza może się różnić od potwora w szczegółach niewykrywalnych bez dokładnego studiowania cyferek na karcie postaci, np. mieć większą kostkę wytrzymałości ale o 1 mniej KW albo więcej punktów umiejętności zamiast premii rasowej do tych umiejętności.

Moja wersja:

Minotaur (rasa)
* Rozmiar średni
* Szybkość 9m
* Typ Humanoid - Potwór
* Siła +2 Inteligencja -2 Charyzma -2 Roztropność -2
* Widzenie w ciemnościach 18m
* Spryt: Minotaur jest odporny na czar Labirynt i automatycznie udają mu się wszystkie testy Sztuki Przetrwania przeciwko zgubieniu się. Nadto, zawsze wie gdzie znajduje się północ (bądź dowolny inny uprzednio wybrany kierunek, np. „kierunek, w którym zwrócony jest mój dom w Madhouse” w Pandemonium).
* [Pewnie powinny tu być jakieś premie do umiejętności.]

W tym punkcie chciałbym wtrącić uwagę, że typ humanoid-potwór nie jest jednoznacznie zaletą gdyż czary działające tylko na humanoidy są stosunkowo rzadkie, zaś Minotaur jest typem wojownika i normalnie dość często byłby celem Powiększenia Osoby. Uważam, że się to mniej-więcej wyrównuje.

Minotaur Klasa dla Potwora
Kość wytrzymałości k10
Bazowa Premia do Ataku: Jak Wojownk
Rzuty obronne: Wszystkie dobre
[table] [tr][td] Poziom [/td][td] Bazowy Atak [/td][td] Wytrwałość [/td][td] Refleks [/td][td] Wola [/td][td] Zdolności klasowe [/tr][tr][td] 1 [/td][td] 1 [/td][td] 2 [/td][td] 2 [/td][td] 2 [/td][td] Naturalny Pancerz, Bodnięcie [/tr][tr][td] 2 [/td][td] 2 [/td][td] 3 [/td][td] 3 [/td][td] 3 [/td][td] Tropienie [/tr][tr][td] 3 [/td][td] 3 [/td][td] 3 [/td][td] 3 [/td][td] 3 [/td][td] Potężniejsza Szarża, Potężniejsza Budowa [/tr][tr][td] 4 [/td][td] 4 [/td][td] 4 [/td][td] 4 [/td][td] 4 [/td][td] Podświadomy Unik, Węch [/tr][tr][td] 5 [/td][td] 5 [/td][td] 4 [/td][td] 4 [/td][td] 4 [/td][td] Zwiększenie rozmiaru [/tr][/table]

Umiejętności klasowe Minotaura to: Jeździectwo (Zr), Nasłuchiwanie (Rzt), Pływanie (S), Postępowanie ze zwierzętami (Cha), Przeszukiwanie (Int), Rzemiosło (Int), Skakanie (S), Spostrzegawczość(Rzt), Sztuka przetrwania (Rzt), Wspinaczka (S), Zastraszanie (Cha), Zauważanie (Rzt).

Punkty umiejętności: 6 + modyfikator z Intelektu, x4 na 1. poziomie.

Zdolności klasowe:

Biegłości: Minotaur jest biegły w broni prostej i żołnierskiej. Minotaur nie zyskuje biegłości w pancerzach ani tarczach.
Naturalny pancerz(Zw): Minotaur ma premię do KP z Naturalnego Pancerza równą poziomowi w klasie.
Bodnięcie(Zw): Minotaur zyskuje naturalny atak bodnięciem zadający obrażenia równe 1k6 + premia z Siły.
Tropienie(Zw): Na 2. Poziomie Minotaur zyskuje Tropienie jako atut premiowy.
Potężna Szarża(Zw): Kiedy Minotaur 3. Poziomu używa ataku bodnięciem na końcu szarży, zadaje 3k6 + 1,5 mod z Siły. W przypadku Minotaura rozmiaru dużego będzie to 4k6.
Potężniejsza Budowa(Zw): Na potrzeby modyfikatorów z rozmiaru, specjalnych ataków opartych na rozmiarze i używania broni Minotaur 3. Poziomu może liczyć się jako istota rozmiaru dużego kiedykolwiek byłoby to dla niego korzystne. [Mam niejasne przeczucie, że gdzieś w tym zdaniu powinien być jeszcze jeden przecinek.]
Podświadomy Unik(Zw): Począwszy od 4. poziomu, Minotaur zachowuje premię ze Zręczności do KP (jeżeli takową posiada), nawet jeśli dał się zaskoczyć nieprzygotowany lub gdy atakuje go niewidzialny przeciwnik. Traci jednak wspomnianą premię ze Zręczności do KP, jeżeli jest unieruchomiony.
W przypadku gdy Minotaur posiada nieświadomy unik dzięki innej klasie, automatycznie otrzymuje zdolność doskonalszy nieświadomy unik zamiast zwykłego nieświadomego uniku.
Węch(Zw): Minotaur 4. Poziomu zyskuje zdolność specjalną Węch.
Zwiększenie rozmiaru: Na 5. poziomie Minotaur staje się istotą rozmiaru Dużego. Jego Siła zwiększa się o 2, a Zręczność zmniejsza o 2, nie zyskuje on normalnie wynikającej ze zwiększenia rozmiaru premii do Naturalnego Pancerza. Traci też zdolność Potężniejsza Budowa.

Różnice w stosunku do Minotaura-potwora:
O 3 hp więcej
O 1 KW mniej, więc też Bazowy Atak o 1 mniejszy
O 1 mniejsze rzuty na Refleks i Wolę
Lepsze umiejętności ze względu na więcej PU. Poważnie, czemu minotaur ma Tropienie i Spryt, ale ani punktu w Sztuce przetrwania?
Prawdopodobnie o 1 większą Siłę (punkt za 4. poziom postaci).

Na potrzeby tej pracy zakładałem że użuwamy Elite Array ze startowymi atrybutami: Siła 15, Budowa 14, Zręczność 13, Roztropność 12, Charyzma 10, Inteligencja 8.

Na oko i rasa, i klasa wydają się niezbyt mocne, jak uważacie?
To jest oczywiście tylko pierwsza wersja, którą zamierzam poprawiać. Na początek może wywalę minus do Roztropności.
Ostatnio zmieniony śr kwie 21, 2010 5:09 pm przez Schpeelah#144, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości