Poziom | Kostki wytrzymałości | Atak | Wytrw | Ref | Wola | Punkty umiejętności | Specjalne |
1 | 1k8 | 1 | 0 | 2 | 2 | (2 + Int mod) x 4 | Atut, +2 naturalny pancerz, bodnięcie k4 |
2 | 2k8 | 2 | 0 | 3 | 3 | 2 + Int mod | +2 S, Powerful Build, Rasowe premie do umiejętności +4 |
3 | 2k8 | 2 | 0 | 3 | 3 | - | +2 Bd, +3 naturalny pancerz, bodnięcie k6 |
4 | 3k8 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 + Int mod | Atut, +2 S, Potężna szarża, widzenie w ciemnościach 18 m |
5 | 4k8 | 4 | 1 | 4 | 4 | 2 + Int mod | +4 naturalny pancerz |
6 | 4k8 | 4 | 1 | 4 | 4 | - | +2 S, bodnięcie k8 |
7 | 5k8 | 5 | 1 | 4 | 4 | 2 + Int mod | +5 naturalny pancerz |
8 | 6k8 | 6 | 2 | 5 | 5 | 2 + Int mod | Atut, Duży rozmiar |
Podstawowe cechy rasowe:
- ● Startowe modyfikacje atrybutów: +2 S, +2 Bd, -4 Int (min. 3), -2 Cha.
Minotaury są silne i wytrzymałe, a także agresywne i niezbyt inteligentne.
● Średni rozmiar - 1. poziomowy Minotaur nie ma żadnych korzyści czy kar wynikających z rozmiaru.
● Monstrualny humanoid: na minotaury nie wpływają efekty działające tylko na humanoidów.
● Bazowa szybkość naziemna minotaura wynosi 9m.
● Front/Zasięg: 1,5 m/1,5 m.
● Widzenie w ciemnościach 9 m.
● Naturalny pancerz: Minotaur otrzymuje premię do klasy pancerza w postaci +2 z naturalnego pancerza na 1. poziomie.
● Bodnięcie: Minotaur ma jeden podstawowy atak bodnięciem, który zadaje pokazane w tabeli obrażenia + modyfikator z S. Kiedy wykonuje on akcję pełnego ataku, może wykonać drugorzędny atak bodnięciem, do którego dolicza się wtedy 1/2 premii z siły.
● Umiejętności: Minotaur otrzymuje premię rasową +2 do testów Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Spostrzegawczości.
● Wrodzony spryt: Minotaury nie należą do szczególnie inteligentnych, lecz są sprytne i logicznie myślą, dzięki czemu nie działa na nich czar labirynt, nie gubią się i potrafią szybko wytropić wrogów. Ponadto nigdy nie są nieprzygotowane.
● Węch.
Umiejętności klasowe
Oto umiejętności klasowe minotaura (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Nasłuchiwanie (Rzt), Przeszukiwanie (Int), Skakanie (S), Spostrzegawczość (Rzt) i Zastraszanie (Cha).
Właściwości klasowe
Oto właściwości klasowe minotaura.
Biegłość w broni i pancerzu: Minotaury są biegłe we wszystkich broniach prostych i toporze dwuręcznym, ale nie są biegłe w żadnym pancerzu czy tarczy.
Atuty: Minotaur otrzymuje jeden atut na 1 poziomie, jeden na 4. i na 8. Po ósmym poziomie, zdobywa atuty zgodnie ze swoimi KW, według Tabeli 3-2: Korzyści wynikające z poziomu w Podręczniku Gracza na 22 stronie.
Naturalny pancerz: Bonus do naturalnego pancerza minotaura wzrasta do +3 na 3., do +4 na 5. i do +5 na 7 poziomie.
Powerful Build: Minotaury są iście posągowej postury. Dzięki temu, pod wieloma względami mogą od 2 poziomu funkcjonować jak istoty większe o jedną kategorię. Kiedykolwiek minotaur pada ofiarą efektu zależnego od rozmiaru (sporne testy zwarcia, próby byczej szarży czy przewracania), jest traktowany, jakby był o jedną kategorię rozmiaru większy, jeśli daje mu to korzyści. Może także używać broni dla istot większych o jedną kategorię bez kar. Jego front i zasięg się nie zmieniają. Na 8 poziomie Minotaur traci tą zdolność, zamiast tego staje się duży.
Rasowe premie do umiejętności: Na 2 poziomie premie do Nasłuchiwania, Przeszukiwania i Spostrzegawczości wzrastają do +4.
Widzenie w ciemnościach: Na 3 poziomie, zasięg widzenia w ciemnościach minotaura wzrasta do 18 m.
Potężna szarża: Minotaur czwartego poziomu, szarżując, może wykonać pojedynczy atak bodnięciem. Zada on w tym przypadku 4k6+1,5 mod z S.
Duży rozmiar: Na 8 poziomie minotaur staje się duży. Traci zdolność Powerful Build. Z racja rozmiaru, otrzymuje karę -1 do KP i testów ataku, a także karę -4 do testów Ukrywania się. Jego limit udźwigu podwaja się. Otrzymuje także wszystkie inne kary i premię wynikające z rozmiaru, ale, jako że wcześniej korzystał ze zdolności Powerful Build, dużo się nie zmienia. Jego front i zasięg także się powiększają, do 3 m/3 m.