Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Rincewind
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 747
Rejestracja: pn mar 29, 2004 8:56 pm

Regulamin działu. PRZECZYTAJ ZANIM COKOLWIEK NAPISZESZ!

pn wrz 12, 2005 6:21 pm

Regulamin Działu:

Ogólne
- Forum sesji on-line jest tylko im poświęcone. Wszelkie inne wątki będą kasowane.
- W temacie w którym toczy się gra nie rozmawiamy o niczym innym.
- W temacie dotyczącym rekrutacji również nie rozmawiamy o niczym innym.
- Wszelkie odwołania od decyzji MG kierujemy do tematu na forum komentarzy sesji.
- Na forum sesji nie można reklamować innych stron parających się taka działalnością.
- Szukanie MG w na tym podforum jest zabronione. Zapraszamy do działu Szukam Graczy/MG
- Regulamin może ulegać zmianom, jednak zmiany nie działają wstecz, chyba, że punkt będzie opatrzony wyraźną informację, że jest inaczej.

Zakładanie sesji i prowadzenie
- Prowadzący sesję ma obowiązek założyć tematy w działach ogłoszeń, komentarzy i aktywnych sesji. Tematy w działach aktywne sesje, komentarze zakłada się po zakończeniu rekrutacji. Temat rekrutacji zostanie zamknięty po jej zakończeniu. Wyjątkiem jest sytuacja gdy MG zakładający sesję ma wszystkich, planowanych do sesji Graczy, wtedy temat rekrutacji nie musi być założony.
- Tematy muszą mieć identyczne nazwy.
- W tytułach tematów należy podać system/setting w którym owa sesja będzie się toczyć (dokładny przykład niżej - tak tam spacje) oraz nazwę sesji/scenariusza.


Przykładowa nazwa sesji:
[D&D 3.5 FR] "Siedem lat w Tybecie"

Nieprzestrzeganie regulaminu będzie równoznaczne z zamknięciem sesji po uprzednim zawiadomieniu autora zanim zablokuję i skasuję topic.

Wszelkie uwagi i pytania proszę kierować na pw do Nefariusa.
Ostatnio zmieniony ndz mar 06, 2011 6:37 pm przez Nefarius, łącznie zmieniany 7 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
dreamwalker
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2250
Rejestracja: pn gru 19, 2005 9:39 pm

Re: Regulamin działu. PRZECZYTAJ ZANIM COKOLWIEK NAPISZESZ!

śr kwie 21, 2010 10:13 pm

Stare porady Antary. Wciąż aktualne.
Nie widziałem tego nigdzie, więc doklejam do regulaminu.

Antara pisze:
Kwestia konwencji:
-np. Gramy w konwencji mrocznej, proszę o tym pamiętać.
-np. Proszę przygotować się na dużą dawkę dobrego humoru i odwołań do świata rzeczywistego.
-np. Heroic fantasy.

Kwestia zgodności z settingiem:
-np. Wszelkie materiały kanoniczne zachowują ważność, data rozpoczęcia przygody to 595 YK.
-np. W moim FR postacie wysokopoziomowe są zdecydowanie rzadsze niż wynikałoby to z FRCS.
-np. Gramy w Greyhawku, ale stosując panteon FR.
-np. Siedemnaście lat temu w wyniku wybuchu wulkanu Waterdeep przestało istnieć. Mieszkańcy w większości wyemigrowali do New Waterdeep.
-np. Niebo nad Eberronem jest wg mnie zbyt pstrokate, rezygnujemy ze jedenastu księżyców i pierścienia Siberis.
-np. Gramy w moim świecie autorskim, oto kilka podstawowych faktów:

Kwestia zastosowania mechaniki:
-np. W tej sesji opieramy się na logice i zdrowym rozsądku, rezygnujemy z turlania kostkami.
-np. Walki będą rozgrywane systemowo, wszystkie rzuty wykonuje MG.
-np. Gramy korzystając z mechaniki 3.5, używamy sieciowego dice-rollera i linki do wyników wplatamy w notki sesyjne.
-np. Gramy wg mechaniki 3.0, z tą różnicą, że stosujemy system DR z 3.5.
-np. Mechanika rozstrzyga kwestie sporne. O konieczności odwołania się do niej decyduje MG.

Kwestia kontroli MG nad poczynaniami graczy:
-np. Gracze mają nieograniczoną swobodę, jednak opis konsekwencji ich czynów leży w gestii MG.
-np. Zanim gracz wyśle notkę sesyjną musi przedstawić ją MG do zaakceptowania.
-np. Gracze wchodzą w interakcję za światem na opisanych zasadach i sami opisują skutki niektórych swoich czynów.
-np. Gracze omawiają swoje działania z MG na GG i na tej podstawie piszą notkę.

Kwestia relacji wewnątrzdrużynowych:
-np. Ze względu na rozbieżność charakterów postaci konflikty w drużynie są akceptowane.
-np. Wasze postacie tworzą zgraną drużynę, ponieważ nie jedno przeszły już razem.
-np. Zwracam szczególną uwagę na interakcję między drużynowymi kapłanami.

Kwestia częstotliwości postowania:
-np. Gracz jest zobowiązany do postowania co najmniej dwa razy w tygodniu, w przeciwnym razie jego postać ginie w niewyjaśnionych okolicznościach.
-np. Tempo postowania ustalamy na jedną notkę na dzień, oczywiście bierzemy pod uwagę wypadki losowe.

Kwestia preferowanej długości postów:
-np. Nie liczy się długość, ważniejsza jest jakość
-np. Pojedyncza notka powinna mieć objętość dwóch akapitów.
-np. Gracze piszący posty jednolinijkowe nie są mile widziani.

Kwestia poprawności i schludności notek:
-np. Żadnych emotek, psują nastrój.
-np. W dialogach gracze mogą pozwolić sobie na używanie archaizmów, ale nigdzie indziej.

Kwestia zapisu dialogów:
-np. Dialogi piszemy kursywą oraz poprzedzamy myślnikiem.
-np. Do zaznaczania dialogów używamy cudzysłowu.

Kwestia zapisu myśli postaci:
-np. Myśli postaci zapisujemy wybranym przez siebie kolorem czcionki.
-np. Myśli postaci zaznaczamy z obu stron tyldą oraz piszemy kursywą.

Kwestia podpisy pod notkami graczy:
-np. Wyłączamy podpisy w notkach sesyjnych
-np. Gracze są proszeni o umieszczenie linku do sesji w swoim podpisie.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości