Zrodzony z fantastyki

 
Hajdamaka

Re: Savage Worlds - pytania

pt kwie 23, 2010 8:37 pm

Ale: zalozmy, ze mam Ceche na k8 i Umiejke na k6. Co i jak testuje i gdzie jest to opisane?

EDIT: Ramel juz mi wyjasnil. Dzieki
Ostatnio zmieniony pt kwie 23, 2010 8:44 pm przez Hajdamaka, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Hajdamaka

Re: Savage Worlds - pytania

sob kwie 24, 2010 9:57 pm

Pytanie do Paskudnych Obrazen.
W normalnych obrazeniach porownujemy obrazenia z Wytrzymaloscia, kazde przebicie to jedna Rana.
W Paskudnych mamy tabelke 0-3/4-7/8-11/12+. O co w tym biega? Czy to roznica pomiedzy Obrazeniami a Wytrzymaloscia? Np. Postac o Wytrzymalosci 5 dostaje 8 Obrazen, sprawdzamy wiec w tabelce 0-3 (Szok)? Dobrze kombinuje?
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

sob kwie 24, 2010 10:03 pm

Dobrze kombinujesz. Generalnie, to tlumaczenie oryginalnej wersji, ktora niestety musi byc lopatologiczna.
No i tez to, ze 2 rany to 2xtabelka, czyli wieksza szansa na smierc.
 
Awatar użytkownika
Podtxt
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 303
Rejestracja: wt lut 06, 2007 9:26 am

Savage Worlds - pytania

ndz kwie 25, 2010 10:39 am

Kolejna porcja pytań.

1. Gdzie można dostać (druknąć) takie fajowskie kart które dostałem w pudełku edycji limitowanej?

2. W jakichś materiałach przedpremierowych był 'rój' piranii. Nie mogę znaleźć zasad rojów. Gdzie one się znajdują?

3. Mój gracz chce grać miotaczem noży. Gdzie mogę znaleźć przewagi do tego? Stworzyłem sam kilka na szybko, ale nie wiem czy moje wyczucie SW jest na tyle dobre by nie były przegięte/za słabe.

4. Czy podczas Berserku dalej można stosować Desperacki Atak?

5. Mam w drużynie maga z mocą 'pocisk'. Po wstępnych testach wyszło, że za maksymalny koszt rzucenia tej mocy (6 pkt) zadaje 3x3k6 obrażeń i automatycznie trafia. Jak sobie z tym poradzić? Boję się, że 'bossowie' w kampanii będą ginąć jak muchy, w pierwszej rundzie.
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

ndz kwie 25, 2010 10:57 am

Zaczne of konca:
5. Jak automatycznie trafia? Poza tym, pamietaj, ze bossowie tez moga miec pocisk...
4. Tak,
3. Na szybko - Ukochana Bron (z zalozeniem, ze liczy sie pas nozy), Sokole Oko, Szybkie Dobywanie (blah, nie mam polskiego podrecznika a wlasnie pracuje nad angielskim wiec nie pamietam, chodzi o to, ze mozesz dobyc broni bez kary za akcje). Co dalej - ja mialem miotacza, ktory wzial Dwie Bronie i Oburecznego. Zeby fajnie to wygladalo, to rzucal noze z jednej reki (ale dwa - jak V z pewnego filmu) - mimo iz powinien z dwoch rak. Chodzilo o wyglad :)
2. Roj jest na pewno w bestiariuszu.
1. Takich do druku nie bedzie, ale... ale ja jak zwykle mam niespodzianke z nimi.
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

Re: Savage Worlds - pytania

ndz kwie 25, 2010 10:58 am

Podtxt pisze:
5. Mam w drużynie maga z mocą 'pocisk'. Po wstępnych testach wyszło, że za maksymalny koszt rzucenia tej mocy (6 pkt) zadaje 3x3k6 obrażeń i automatycznie trafia. Jak sobie z tym poradzić? Boję się, że 'bossowie' w kampanii będą ginąć jak muchy, w pierwszej rundzie.
Pocisk (jeśli to Bolt z wersji angielskiej) nie trafia automatycznie, trzeba trafić odpowiednią umiejętnością tajemną na dystans by pocisk wszedł. Poza tym jeśli boss ma ochronę to mag zacznie wydawać punkty mocy na długo przed spotkaniem. Dodatkowo jeśli boss jest mocny to może mieć ponad 10 Toughness duży wigor i fuksy więc poza przypadkiem gdy pojedynczy pocisk ugodzi za kilkadziesiąt obrażeń trudno będzie go zdjąć na raz.
 
Awatar użytkownika
Podtxt
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 303
Rejestracja: wt lut 06, 2007 9:26 am

Savage Worlds - pytania

ndz kwie 25, 2010 12:39 pm

Pocisk (jeśli to Bolt z wersji angielskiej) nie trafia automatycznie, trzeba trafić odpowiednią umiejętnością tajemną na dystans by pocisk wszedł.


Gdzie to jest zapisane? Nie widziałem nic o obronie, więc uznałem że wystarczy rzucić zaklęcie, turlając 4 w teście umiejętności naprzyrodzonej.

Byłbym bardzo wdzięczny, za zobrazowanie mi podanej przykładowej sytuacji, razem z rzutami: mag rzuca pocisk w formie ognistych pocisków za maksymalną ilość punktów mocy przeciwko wojownikowi, który skrył się za niskim murkiem (lekka osłona?) i rzucił na ziemię.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 25, 2010 12:42 pm przez Podtxt, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

ndz kwie 25, 2010 1:02 pm

Strona 112:

Zasięg mogą również wyrażać trzy
liczby, na przykład 12/24/48. Tak jak w przypadku
broni dystansowych, odnoszą się one do
długości zasięgów, na których obowiązują odpowiednie
modyfikatory (0/-2/-4). Ten sam test
umiejętności nadprzyrodzonej określa, czy moc
działa, i jest rzutem na atak w przypadku mocy
ofensywnych.


Jak lezy za tym murkiem, to pewnie go nie widac :) Ale zakladajac, ze lezy na ziemi i wystaje go niewiele, to na pewno ma srednia albo pelna oslone, wiec do rzutu na trafienie ma -2 albo -4. Jezeli jest jeszcze na srednim zasiegu, to mag ma dodatkowe -2 do trafienia. Jezeli jest Polmrok, to ma jeszcze -1. Czyli, rzut ma trafienie wieczorem (polmrok) 3 pociskami w schowanego w pelnej oslonie wojownika, znajdujacego sie wiecej niz 25 metrow (12 cali) to -7 do trafienia, czyli zeby 3 pociski trafily, musi byc przynajmniej trzy 11 na kostkach.
 
Awatar użytkownika
Podtxt
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 303
Rejestracja: wt lut 06, 2007 9:26 am

Savage Worlds - pytania

ndz kwie 25, 2010 1:15 pm

Dziękuję!
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

ndz kwie 25, 2010 1:22 pm

Alez nie ma za co!
 
Sawosz
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 9:19 pm

Re: Savage Worlds - pytania

śr kwie 28, 2010 12:02 am

Witam!
Mam pytanie odnośnie używania dwóch broni. W podręczniku opisane jest tylko równoczesne użycie broni do walki wręcz i palnej. Czy możliwe jest używanie dwóch rewolwerów na raz? Rozumiem że jeśli tak to na tych samych zasadach kar za lewą rękę i dwóch akcji w rundzie.

I drugie pytanie: czy sztuczki oraz próby woli to akcje?? Jeśli nie to kiedy należy je deklarować??
Na przykład: mój bohater chce kopnąć piasek w oczy przeciwnika oraz oddać strzał, to jedna czy dwie akcje??
 
Ramel

Re: Savage Worlds - pytania

śr kwie 28, 2010 12:13 am

Sawosz pisze:
Witam!
Mam pytanie odnośnie używania dwóch broni. W podręczniku opisane jest tylko równoczesne użycie broni do walki wręcz i palnej. Czy możliwe jest używanie dwóch rewolwerów na raz? Rozumiem że jeśli tak to na tych samych zasadach kar za lewą rękę i dwóch akcji w rundzie.

I drugie pytanie: czy sztuczki oraz próby woli to akcje?? Jeśli nie to kiedy należy je deklarować??
Na przykład: mój bohater chce kopnąć piasek w oczy przeciwnika oraz oddać strzał, to jedna czy dwie akcje??


1. Dobrze rozumiesz, jest tak, jak mowisz.

2. To dwie akcje.

Pozdrawiam,
 
Sawosz
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 9:19 pm

Re: Savage Worlds - pytania

śr kwie 28, 2010 12:16 am

Ramel pisze:
Sawosz pisze:
Witam!
Mam pytanie odnośnie używania dwóch broni. W podręczniku opisane jest tylko równoczesne użycie broni do walki wręcz i palnej. Czy możliwe jest używanie dwóch rewolwerów na raz? Rozumiem że jeśli tak to na tych samych zasadach kar za lewą rękę i dwóch akcji w rundzie.

I drugie pytanie: czy sztuczki oraz próby woli to akcje?? Jeśli nie to kiedy należy je deklarować??
Na przykład: mój bohater chce kopnąć piasek w oczy przeciwnika oraz oddać strzał, to jedna czy dwie akcje??


1. Dobrze rozumiesz, jest tak, jak mowisz.

2. To dwie akcje.

Pozdrawiam,


Ufff... bo stworzyłem rewolwerowca z dwoma gnatami ;).

Dzięki :)
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

Re: Savage Worlds - pytania

ndz maja 02, 2010 10:10 pm

Czy modyfikatory za ukrycie kumulują się z ciemnością, to znaczy czy na przykład strzelanie do celu leżącego w całkowitej ciemności ma karę -6?
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

ndz maja 02, 2010 10:24 pm

Tak.
 
Yossarian
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:04 pm

Re: Savage Worlds - pytania

ndz maja 02, 2010 11:01 pm

Moim zdaniem fajnie by było gdyby ktoś, niekoniecznie sam Ramel czy wydawnictwo, ale ktoś oblatany, stworzył szczegółowy zapis jakiejś większej bitwy, gdzie jest kilka postaci, wykorzystują różne bronie i różne przewagi, między innymi te powiązane z dwoma atakami. Do tego można by dołączyć schematyczną mapę sytuacyjną na heksach.
Po przeczytaniu czegoś takiego na pewno udało by się rozwiać wiele wątpliwości. Brakuje takiego przykładu w podręczniku.

Im przykład byłby bardziej złożony i dłuższy tym lepiej. Najlepiej żywcem wzięty z jakiejś sesji doświadczonego MG i graczy.
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

ndz maja 02, 2010 11:21 pm

Hm, to moze byc trudne (glownie przez nawal pracy jaki mamy). Acz pomysl jest przedni, pomysle nad nim.
 
Yossarian
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:04 pm

Re: Savage Worlds - pytania

ndz maja 02, 2010 11:32 pm

Ramel pisze:
Hm, to moze byc trudne (glownie przez nawal pracy jaki mamy). Acz pomysl jest przedni, pomysle nad nim.

Z tego powodu napisałem, że nie musi to być oficjalny materiał wydawnictwa, wystarczy, że ktoś z wydawnictwa rzuci okiem na gotowy materiał i zatwierdzi jako pozbawiony oczywistych błędów. Sam mógłbym się pokusić o coś takiego, ale jeszcze nigdy nie rozegrałem nawet pełnej sesji na SW, więc nie czuje się kompetentny. Ktoś z doświadczeniem byłby zdecydowanie wskazany, ale takich osób jest chyba więcej?
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

ndz maja 02, 2010 11:42 pm

Mam cicha nadzieje, ze ktos sie podejmie tego, bo lepiej zawsze, zeby to wlasnie nie bylo oficjalne.
 
Yossarian
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:04 pm

Re: Savage Worlds - pytania

ndz maja 02, 2010 11:54 pm

Jeszcze taki pomysł mi przyszedł do głowy. Jeśli ktoś planuje w najbliższym czasie sesje na zasadach SW w której ma wystąpić jakaś ciekawa walka, ale nie chce psuć nastroju i spowalniać sesji poprzez ciągłe robienie notatek, może nagrać taką bitwę, najlepiej kamerą skierowaną na mapkę hexów, ale i dyktafon (np. w telefonie) dałby radę, jeśli gracze na głos komentowali by wszystko co robią. Wtedy wystarczy w wolnej chwili przesłuchać i przepisać co kto robił. Można nawet dać mniej doświadczonym, ale liczniejszym fanom SW do rozpisania. Grunt to mieć solidną podstawę w postaci doświadczenia MG i graczy, albo samego MG. Sam kiedyś robiłem coś podobnego na studiach, tylko, że to był prawie dwugodzinny wywiad i zapisane musiało być każde kaszlnięcie oraz każde 'hmmmmm" i "eeeee".
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

pn maja 03, 2010 12:02 am

Yoss, kiedy prowadzisz? :D
 
Yossarian
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:04 pm

Re: Savage Worlds - pytania

pn maja 03, 2010 12:10 am

Jak mówiłem, jak dotąd na SW jeszcze ani razu. Mam nadzieję, że to się szybko zmieni, choć zebrać kilku znajomych jest naprawdę ciężko. Ale co do mechaniki i w ogóle sytemu SW jestem całkowicie przekonany. To jest coś na co czekałem od momentu zapoznania się z RPG czyli od dobrych 15 lat. To po prostu system szyty na miarę na moje potrzeby.

Może w przeciągu najbliższych 2 tygodni się uda, ale tak naprawdę nie mam jeszcze umówionego terminu.
Nie mówiąc o tym, że od wielu, wielu lat marzy mi się sesja, gdzie jestem graczem a nie MG. Bardzo tęsknie za prowadzeniem postaci... wiadomo, życie.
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

pn maja 03, 2010 12:16 am

Ja generalnie pytalem, bo chetnie bym przejal takie nagranie i zrobil z tego tekst. Moze uda mi sie cos takiego zrobic, choc moi gracze sie boja.

BTW - pomysly masz niesamowite!
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

Re: Savage Worlds - pytania

pn maja 03, 2010 12:56 am

czy nie macie wrazenia że potwory z podreczników sa odrobine za silne?
zwykły ork jest silniejszy od postaci NOVICE
nie mowiąc np o poczatkujacym czarodzieju
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Savage Worlds - pytania

pn maja 03, 2010 1:09 am

No co ty? Ork jest na poziomie normalnego, startowego wojownika bez przewag i z podstawowym, startowym ekwipunkiem. W dodatku nie zapominaj, że postać gracza ma Kość Figury, która sporo zmienia.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

Re: Savage Worlds - pytania

pn maja 03, 2010 1:20 am

a jak wygląda standardowy wojownik?
bo jestem w temacie SW nowy
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Savage Worlds - pytania

pn maja 03, 2010 1:39 am

BTW: Jest to 666 post w temacie. :razz:

Na dzisiejszej sesji wyszła bardzo ważna sprawa. Załóżmy że mam przed sobą trzech wrogów w nie dalekiej od siebie odległości. Mam tez broń z mozaikowością ognia ciągłego ( na przykład, pistolet maszynowy ). Jak rozliczam trafienie w nich? Jeden rzut na wszystkich? Co z obrażeniami?
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Savage Worlds - pytania

pn maja 03, 2010 2:00 am

Załóżmy, że masz przed sobą 3 wrogów, broń z SzS (np. UZI) i Strzelanie na k8. Wskazujesz 3 cele. Rzucasz 3 k8 i k6 (Kość Figury). Wynik na k6 (KF) może zastąpić dowolną k8. Każdy, kogo trafisz, otrzymuje normalne obrażenia broni.

Jeśli wrogowie są blisko siebie, możesz też położyć na nich średni znacznik wybuchu i zastosować zasady ognia zaporowego. W ten sposób możesz zszokować więcej celów niż wynosi twoja SzS.

@Morog

Skoro mamy 5 pkt do rozdysponowania na cechy, postać zbudowana pod walkę wręcz będzie wyglądała np. tak:

Duch k4
Siła k8
Spryt k4
Wigor k8
Zręczność k6

Plus, możemy za 2 punkty z Zawad podnieść Duch na k6.

W ten sposób mamy dokładnie takie same cechy, jak ork z podręcznika. Jako człowiek, otrzymujemy jeszcze za darmo jedną, dodatkową Przewagę (co czyni nas lepszym od orka).

By wyciągnąć taki sam pakiet umiejętności, jaki ma ork, potrzebujemy (jeśli dobrze liczę) 19 punktów umiejętności. A mamy na starcie 15. Ork ma więc już nieco przewagi nad nami. Jeśli chcemy mieć z nim równe szanse, możemy zachować identyczną Walkę i na przykład mieć niższą Spostrzegawczość (k4 zamiast k6) i Odwagę (k6 zamiast k8).

Startowa kasa ($500) pozwoli ci na zakup miecza, skórzanej zbroi i tarczy, czyli ekwipunku lepszego, niż posiada ork.
Ostatnio zmieniony pn maja 03, 2010 2:32 am przez Gerard Heime, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Yossarian
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:04 pm

Re: Savage Worlds - pytania

pn maja 03, 2010 9:17 am

Ramel pisze:
Ja generalnie pytalem, bo chetnie bym przejal takie nagranie i zrobil z tego tekst.


Ja naprawdę odpadam, pierwsza sesja, to będzie głównie wertowanie podręcznika, większość graczy pewnie nie wykorzysta żadnych specjalnych sztuczek poza osłoną i ewentualnie celowaniem, sam popełnię pewnie kilka błędów. Wiadomo, jak to na pierwszej sesji z nowym systemem. A druga i trzecia sesja nie wiadomo kiedy nastąpi, skoro nawet pierwsza sesja nie jest jeszcze określona.
Tak jak mówiłem, zapału nie brakuje, ale praktyki zdecydowanie tak!
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

pn maja 03, 2010 9:34 am

Yoss, to bede szukal - ale pomysl jest fajny.

Gerard, Morog - na stronie 148 jest Poziom Wyzwania. Generalnie, nie ma czegos takiego jak poziom wyzwania, czy porownywanie do Rangi. Raczej pod postaci i pod graczy.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości