The light that is not light is here to flush you out with your own fear; You hide, you hide, but will be found; Release your crypt without a sound
‘Cause we hunt you down without mercy; Hunt you down all nightmare long; Feel us breathe upon your face; Feel us shift, every move we trace; Hunt you down without mercy; Hunt you down all nightmare long;
Luck. Runs. You crawl back in; But your luck runs out.
- Metallica, All Nightmare Long
Zgodnie z zaleceniami w wątku z Regulaminem:
KONWENCJA
Grim and gritty. Brudno, ponuro, mokro. Wciąż jednak jaśnieje światło niesione w mroku przez Łowców. Ci zaś oddadzą wszystko, by nie zgasło.
Postaci mają kiepsko z wyposażeniem, dostęp do broni jest praktycznie żaden (patrz "SETTING"). Postaci są z Tier One, w trakcie gry przypuszczalnie będą okazje do sprzymierzenia się / skonfrontowania się z / dołączenia do Zmów (Tier Two). Jeśli wszystkie postaci przejdą na Tier Two, analogiczna sytuacja nastąpi wobec Tier Three.
ZGODNOŚĆ Z SETTINGIEM
Obowiązują materiały z wszystkich podręczników do linii "śmiertelników" oraz Hunter: the Vigil. Konieczna do zagrania jest jednak jedynie znajomość Świata Mroku: Podręcznika Podstawowego. Dodatkowe smaczki Dla orientacji w elementach dodanych w HtV przydatna byłaby lektura recenzji Huntera na Oneirosie. Dodatki mechaniczne (ryzykowanie SW, Taktyki, Profesje, Asset Skills, etc.) wytłumaczyć mogę na GG.
Do odzwierciedlania potworków będę używał przede wszystkim ich mechanicznych i settingowych "dorosłych" wersji, aczkolwiek zastrzegam sobie, iż dla zachowania efektu zaskoczenia pewne rzeczy mogę uprościć / zmienić. Spodziewajcie się jednak, że będą to np. wampiry bliższe tym z Requiem, a wilkołaki tym z Odrzuconych, niż "po prostu wampir", "po prostu wilkołak". To nie stworki z bestiariusza, innymi słowy.
MECHANIKA I TWORZENIE POSTACI
Gramy na pełnych zasadach podręcznikowych. Rzuty wykonujemy na nWoD Dicerollerze, odpowiednio opisując. Jeśli drugiej strony testu nie ma akurat na GG, załączamy screena. Postaci rozpisujemy na WoD Sheet Generatorze, w odpowiednim formularzu (Hunter: The Vigil).
Tworzymy postaci w/g zasad z ŚM: PP. Zabronione są poziomy Atutów Sztuk Walki i inne zasady dające opcję wykonywania więcej niż jednego ataku w turze. Jeśli chcesz rozwinąć w pełni taki Atut, porozmawiajmy o poziomie-zamienniku. Proszę również o zrezygnowanie z Atutu Przybocznego oraz zadbanie by kombinacje Skaza/Cnota się nie powielały, oraz by najwyżej jedna osoba miała Skazę Gniew. Ta osoba powinna być przygotowana na to, że będę wobec niej szczególnie wymagający, gdyż wcale nie jest to tak łatwa do "zagrania" Skaza, jak się wydaje.
Proszę o poważne przemyślenie osobowości postaci, jej Skazy i Cnoty, jej potencjalnych Wad. Za Wadę która dokuczyła postaci będą dodatkowe PD, zgodnie z zasadami. Opcjonalna zasada oferująca odzyskanie 1 SW po ośmiu godzinach spokojnego i wygodnego odpoczynku obowiązuje. PD przyznawane będą co kilka (3-4?) istotniejszych scen, w miarę możliwości w po większych sekcjach fabularnych przypominających "jedną sesję".
SETTING
nWoDowa Polska we latach 70./80. - uwsteczniona technologicznie, oczywiście żadnej mowy o łączności komórkowej, internecie i tym podobnych wynalazkach. Reżim trzyma się względnie nieźle, milicja jest brutalna, wszyscy donoszą. Panoszy się bandyterka, skrzydła rozwijają poważne gangi przemytników i innych rzezimieszków.
Zgodnie z nWoDową konwencją, jedno miasto - Warszawa - to "baza wypadowa" i główne otoczenie sesji. Tu postaci mają znajomych, kontakty, wtyki, dłużników i wrogów. Czasem coś może się dziać w okolicach, czasem może po coś trzeba pojechać gdzieś. Ale ogólnie - Warszawa.
Postaci mogą być zróżnicowane, ale powinny mieć realistyczny powód do znania się, np. ze względu na przenikające się środowiska - oficer milicji, technik kryminalistyki, recydywista, prostytutka-informatorka, cinkciarz, oficer SB, tajny współpracownik, itd.
KONTROLA MG NAD POSTACIAMI GRACZY
Gracze mają pełną swobodę działania, w granicach motywacji postaci. Zakładam, iż przyjdzie mi grać z ludźmi dojrzałymi na tyle, by nie odchodziły zachowania w stylu "zabijam go, bo tak". Proszę o zgłoszenia od osób chcących wczuć się w postać, a nie tylko przesuwać "piony" po szachownicy, a także chcących oddać to na tyle żywo, by pozostali gracze i MG również mogli się sobie powczuwać.
Gracze mają prawo opisywać wszelkie "stylistyczne" detale dotyczące postaci i jej interakcji z bezpośrednim otoczeniem. Jako MG zastrzegam sobie prawo weta dla całej / części deklaracji, między innymi ze względu na potencjalne naruszenie spójności opisu.
Gracze mają prawo (i gorąco zachęcam!) do rozwijania settingu o miejsca i NPCów. Jeśli potrzebujecie mechanika samochodowego, to twoja postać może jakiegoś znać. Ale i powiedz też dwa słowa o tym co to za gość, jaki jest, skąd się znacie i co wie o tym, z czym walczycie. Potrzebujecie gdzieś przenocować i hotele odpadają? Opisz mi swoją, wcześniej nie opisaną, kanciapę gdzieś w mieście. Oczywiście, ponownie, zachowuję sobie prawo weta dla całości / elementów. Im bardziej jednak jesteś w stanie podeprzeć taki opis miejsca / osoby Atutami swej postaci, tym mniej skory będę ingerować.
RELACJE WEWNĄTRZDRUŻYNOWE
Chcę byście stworzyli ekipę nie tyle zgraną i idealną, co trzymającą się razem. Pierwszy kontakt z Nienazwanym już za waszymi postaciami. Konflikty wewnątrzdrużynowe są akceptowalne, jednak nie do poziomu jej rozpadu. Postaci mogą być "trudne", ale przesada, a zwłaszcza usprawiedliwianie tym zachowań wybitnie aspołecznych, są niemile widziane. Postaci mogą być z różnych środowisk, nawet z drastycznie różnego tła społecznego. Muszą jednak umieć znaleźć wspólny język wobec Nienazwanego.
Jesteście tylko wy i Ciemność wkoło. Nie zostawicie nikogo na jej pastwę.
TEMPO POSTOWANIA, PREFEROWANA DŁUGOŚĆ POSTÓW, SCHLUDNOŚĆ TYCHŻE
Chciałbym zachować względnie wysokie tempo postowania, notka dziennie od każdego. Dopuszczam przestoje jedno- lub dwudniowe, proszę jednak o sygnał na GG/telefon, że planuje się być offline.
Prosiłbym o posty przynajmniej jednoakapitowe. Wewnętrzne dialogi, opisy doznań zmysłowych, komentarze od postaci, dialogi. Ponownie - daje to wam i innym graczom, oraz MG, możliwość lepszego wczucia się w sytuację. To wróci do was, w postaci naszego wkładu. Piszcie, byśmy mieli w odpowiedzi na co i o czym pisać.
Proszę o potraktowanie postów poważnie. Usuwajcie wszystkie ortografy, koniecznie przepuszczajcie przez filtry błędów (np. Word, OpenOffice, Firefox). Traktujcie wpis jak stronę z dobrej książki - dialog powinien być odpowiednio sformatowany, nie będzie emotek, etc.; jeśli możecie, linkujcie śmiało zdjęcia i ilustracje oddające to, o czym mowa. Upewnijcie się jednak, że są dobrej jakości, że marną kreską portretu NPCa nie zburzycie nastroju zamiast go budować, że zdjęcia nie łamią Regulaminu Forum, itd.
Dialog zapisujemy kursywą, poprzedzając myślnikiem. Przemyślenia postaci kursywą, wewnątrz opisu. Wyłączamy sygnaturki we wpisach sesyjnych. Nie używamy wytłuszczeń, nie piszemy kapitalikami, chyba że sytuacja to usprawiedliwia naprawdę mocno (wytłuszczenie nazwiska w "cytacie" z czyjejś wizytówki, czy szyldu; KAPITALIKI dla oznaczenia NAPRAWDĘ PRZENIKLIWEGO WRZASKU OD KTÓREGO USZY BOLĄ). Proszę również o wstawienie linku do tematu do swojej sygnaturki.
Uff, dużo formalności, mam nadzieję że znajdą się chętni Proszę o wyrozumiałość, to moje pierwsze podejście do PBFa. Wszelkie uwagi na PW mile widziane, proszę o zgłoszenia poniżej.
Miejsc jest 4-6, tyle osób i postaci powinienem ogarnąć.
AKTUALNI CHĘTNI:
1. Gerard Heime [Jerzy Żwirski, emerytowany milicjant]
2. Qendi
3. Nikolaj [, dziennikarz opozycyjny]
4. Reverant [Łukasz Czyżewski, lekarz-patolog]
5. riotpunk [Zygmunt "Wiśnia" Wiśniewski, cwaniak z Woli]
6.
DICEROLLER:
Rzucamy tutaj.
Strona kampanii.
składnia rzutu:
10d10.extra(10).hits(8); 1d10