Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Polska edycja Savage Worlds

czw kwie 22, 2010 4:49 am

Koniecznie z uwzględnieniem Sapce 1889. :P

Zgadzam się też z Khakim , że przydała by się elektroniczna tabela porównanie pomiędzy nazwami angielskimi a polskimi by można było użyć angielskie settingów łatwiej. :wink:
 
Aureus

Polska edycja Savage Worlds

pt kwie 23, 2010 8:05 am

Po co się pytacie, jakie systemy wyda Gramel? Piszcie własne settingi do czasu, aż Brawurowe Światy pojawią się na rynku. ; )
 
Hajdamaka

Re: Polska edycja Savage Worlds

pt kwie 23, 2010 2:44 pm

Mam. Paczka w stanie niemal idealnym, lekkie zmarszczenie pudelka edycji limitowanej - az zaowalem, ze Dziewczyna przed wylotem do UK zabrala mi cala gotowke pozostawiacjac tylko z karta... piaseczynscy listonosze zasluguja na duze napiwki :)
 
Awatar użytkownika
Rabi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: śr mar 10, 2004 10:38 am

Re: Polska edycja Savage Worlds

pn maja 03, 2010 1:44 pm

Trochę się zamotałem bo tak badałem pojawiające się informacje z doskoku a więc:
Pierw ukaże się dodatek Nemezis czy Wiecznanoc?
Planujecie dodawać do Brawurowych Światów plaskacze, czy to w dodatku czy na stronie?
 
Ramel

Polska edycja Savage Worlds

pn maja 03, 2010 1:58 pm

Pierwsza Wieczna/Wiecz/Noc. Nemezis pozniej. Plaskacze planujemy. Na przyklad jako dodatek do limitowanych edycji - a takze do sciagniecia, czy tez kupienia pdfa.
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Polska edycja Savage Worlds

wt maja 04, 2010 6:34 pm

Jedna uwaga odnośnie wydania - wiem że jednostrzały maja jak najmniej miejsca zajmować, więc przymykam na to oko, ale praca z opisami w "Najczarniejszej Afryce" to coś czego bardzo nie lubię. Jeśli można by prosić o coś wydawce - przy gotowych przygodach, wydzielajcie klasyczne bloki "A to możesz przeczytać lub zrelacjonować graczom". Wyciągnie z litego tekstu i zmiana form opisów przed sesją jest tak samo upierdliwe jak w "Operacji Wotan" w Wolsungu, co już wytknąłem Kuźni Gier. Życzę Gramelowi nauki na błędach konkurencji. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony wt maja 04, 2010 6:35 pm przez wild beast, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Polska edycja Savage Worlds

wt maja 04, 2010 9:45 pm

Jedna uwaga odnośnie wydania - wiem że jednostrzały maja jak najmniej miejsca zajmować, więc przymykam na to oko, ale praca z opisami w "Najczarniejszej Afryce" to coś czego bardzo nie lubię. Jeśli można by prosić o coś wydawce - przy gotowych przygodach, wydzielajcie klasyczne bloki "A to możesz przeczytać lub zrelacjonować graczom". Wyciągnie z litego tekstu i zmiana form opisów przed sesją jest tak samo upierdliwe jak w "Operacji Wotan" w Wolsungu, co już wytknąłem Kuźni Gier. Życzę Gramelowi nauki na błędach konkurencji. :mrgreen:


Co innego przygoda typu "śledztwo" czy "akcja", a co innego typowy "dungeon crawl". W przygodach, gdzie miejsca są takie same, takie ramki się sprawdzają. W śledztwach już nie.
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Re: Polska edycja Savage Worlds

wt maja 04, 2010 11:45 pm

Ja tam nie lubię czytać graczom opisu z kartki (czemu dałem wyraz w OW), nigdy to nie wychodzi dobrze, więc jak dla mnie wyszczególnienie opisów jest zbędne, a wręcz czasami irytujące, bo rozbija ciągłość tekstu.
 
Awatar użytkownika
lucek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn mar 01, 2004 6:55 pm

Re: Polska edycja Savage Worlds

śr maja 05, 2010 12:25 am

wild beast pisze:
Jedna uwaga odnośnie wydania - wiem że jednostrzały maja jak najmniej miejsca zajmować, więc przymykam na to oko, ale praca z opisami w "Najczarniejszej Afryce" to coś czego bardzo nie lubię. Jeśli można by prosić o coś wydawce - przy gotowych przygodach, wydzielajcie klasyczne bloki "A to możesz przeczytać lub zrelacjonować graczom". Wyciągnie z litego tekstu i zmiana form opisów przed sesją jest (...)



...sooooooo friggin' 1984... Nie wiem, czy zauważyłeś, ale niedawno wyszedł Prince Valiant, który pokazuje fajniejszy model rozgrywki!


l.
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Polska edycja Savage Worlds

śr maja 05, 2010 1:08 pm

lucek pisze:
...sooooooo friggin' 1984

Nigdy nie mówiłem że wszystkie praktyki ze starej szkoły są złe... :razz:

Gerard Heime pisze:
wręcz czasami irytujące, bo rozbija ciągłość tekstu.


To jest właśnie jeden z plusów - jeśli prowadzisz coś zrobione przez kogoś innego, łatwiej jest wrócić do momentu w scenariuszu w którym "odeszłeś od wizji" ,jeśli tekst jest co parę paragrafów przerwany wielkim opisem, który i tak wiesz że już przeczytałeś. :wink:

Erpegis pisze:
Co innego przygoda typu "śledztwo" czy "akcja", a co innego typowy "dungeon crawl".


Czy Dark Heresy nazwałbyś Dungeon Crawlem? Czy L5K? A Nawet nWoD? Prowadziłem przygodę w każdym z nich i one tam były, pradawne BLOKI. :mrgreen: DH akurat była to przygoda o śledztwie właśnie, w L5K romans bitewny, a w nWoDzie dramat polityczny. Nie będę wspominał starego dobrego Cthulhu, bo to naprawdę stare scenariusze są, ale pozostałe to z okolic ostatnich 5 lat. :wink:

W zachodnim mainstremie stare dobre "bloki opisów" nadal się utrzymują. Dla mnie mają swoje zalety - dorzucają spójna, ogólną wizje wszystkim graczom, naturalnie organizują tekst w coś bardziej spójnego, pozwalają MG łatwej poczuć klimat jaki chciał w zamierzeniu stworzyć autor. A jeżeli czytasz przygodę taką jak NA czy OW, zauważysz że te opisy są nawet na pół kartki w tekście, tyle ze w złej formie gramatycznej i za dużą ilością informacji czasem. Aż chce się je przeczytać, ale z drugiej strony nie możesz, bo są niepoprawnie napisane, choć mają bardzo udane i plastyczne opisy. I wtedy przychodzi czas na ołówek i lekką szewską pasję poprawiając tekst który powinien być do odczytania od razu.

Jeżeli kupuje przygodę ( nie jednostrzała na 2 strony, ale prawdziwą przygodę, na co najmniej parę, za która płacę - jak edycja limitowana czy OW ), jako klient, nie chce tracić k6 godzin na przygotowanie jej by była zjadliwa dla graczy. Jasne, sam ją przeczytam, zrozumiem, sprawdzę zasady, ale jak jeszcze muszę opisy, które wydawca POWINIEN wyciągnąć z litego tekstu za mnie, bo taki jest standard i jest dużo wygodniej w obsłudze takie coś na samej sesji, to mnie wkurza. :evil:

A bloki tym lepiej sprawdzają się właśnie w systemach z podziałem na scenę - blok wtedy robi za przedstawienie tła opowieści, pierwszy rzut oka na scenografię i wydarzenia jakie zachodzą. Tak naprawdę, różnica ( w kontekście opisów na sesji ) miedzy dungeon crawlem a śledztwem, akcja czy dramatem, jest tylko taka że w tym pierwszym takich bloków opisów musisz mieć mnóstwo ( bo dla każdej "komnaty" ), dla pozostałych, wystarczy jeden czy dwa na daną scenę, by podłożyć "tło" pod działania graczy. :wink:

Puszon już się pokajał...

I żeby nie było - nie mam nic przeciwko innej formie od bloków, o ile nie będzie to zbity tekst wrzucony pomiędzy statystki Wytrwałosci drzwi, liczebność gromady zombii-nazistów, czy alternatywne rozwinięcia danej sceny. Może system "myślnikowi" by się sprawdził, ale tak naprawdę byłby to tylko lekko rozbity sam blok nadal.
Ostatnio zmieniony śr maja 05, 2010 1:23 pm przez wild beast, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Ramel

Polska edycja Savage Worlds

śr maja 05, 2010 1:27 pm

Zobaczymy. Acz z doswiadczenia wiem, ze przeciwnikow takich rzeczy jest wiecej, niz zwolennikow (patrz obecny temat, na ten przyklad).
I nie do konca jest tak, ze sie utrzymuja, Wild Beast. I nie, wcale to nie jest standard. Juz nie. One owszem, sa - ale coraz wiecej ludzi je krytykuje, glownie przez to, ze rozwalenie tekstu na ramke (nie kursywe, ramke), strasznie zwieksza objetosc tekstu i pracochlonnosc przygotowania podrecznika.

Edit - aktualizacja moze byc pozniej dzisiaj, wiekszosc ludzi zostala przeze mnie zaskoczona tym, ze jest sroda :) Wiec jeszcze czekam na dwie rzeczy, ktore mam w owej aktualizacji.
Ostatnio zmieniony śr maja 05, 2010 1:40 pm przez Ramel, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Polska edycja Savage Worlds

śr maja 05, 2010 1:43 pm

Ramel pisze:
One owszem, sa - ale coraz wiecej ludzi je krytykuje, glownie przez to, ze rozwalenie tekstu na ramke (nie kursywe, ramke), strasznie zwieksza objetosc tekstu i pracochlonnosc przygotowania podrecznika.


To zrobić kursywa chociaż, zawsze to jakiś plus. Ale z tego co wiem, to i tak przygody w takim Evernight'cie obejmują bloki chyba... :mrgreen:

Ze spraw innych - przypominam o edytowalnej karcie postaci. :wink:
 
Ramel

Polska edycja Savage Worlds

śr maja 05, 2010 1:56 pm

Dlatego mowie, ze to zalezy od sytuacji. A poza tym, EN to nie jest tylko tlumaczenie :)
 
Qualnvyll
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: pt sie 07, 2009 1:08 pm

Polska edycja Savage Worlds

czw maja 13, 2010 8:19 am

Mam pytamie: na stronie Gramela są scenariusze, i to ich dotyczy pytanie. Otóż jak mówicie są to jednostrzały, po 2 strony każdy. Chciałbym spytać czy wszystkie przygody do systemu, jak i do setingów, będa wydawane w takiej formie, czy też można liczyć na wiecej materiału do czytania. DnD przyzwyczaily mnie do dużej ilości teksu w przygodach(sam też lubię poczytać sobie) :) Stąd moje pytanie o objętość przygód.
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Polska edycja Savage Worlds

czw maja 13, 2010 8:59 am

Dobre pytanie.

O takich rzeczach jak Nemezis wiem niewiele, no i nie wiem czy nie pojawią się dłuższe scenariusze pisane przez Polaków (jak na przykład ten z edycji limitowanej). Wiem za to, jak wygląda sprawa w wersji angielskiej.

Te przygody, które teraz są na stronie, są materiałami promocyjnymi, dostępnymi za darmo po angielsku na stronie amerykańskiego wydawcy. Do SW przygody są w Kampaniach Splotów - kampaniach dołączonych do settingu - i bardzo często są równie krótkie, a nawet krótsze. Dlaczego? O tym pisał Majkosz w tym wątku nieco wcześniej, chodzi m.in. o brak wodolejstwa, przydatność dla MG, szybkość rozgrywki.

Czy do SW są dłuższe przygody? Tak, do niektórych Brawurowych Światów wychodzą dalsze dodatki, np. do Deadlands jest podobno niezła kampania Flood. Inne licencjonowane wydawnictwa czasem też wydają takie przygody.

Czy będą po polsku? Nie wiem, to pytanie do Wydawnictwa. Ale pewnie tak (tu wstawcie tajemniczy uśmiech pod wąsem). Na stronie Gramela masz nieco dłuższe "Oko Kilquato", mogą się też pojawić inne.

Generalnie jednak, jak czytam settingi Pinnacle'a widać w nich, że przygody nie są do czytania, tylko do grania.
 
Ramel

Polska edycja Savage Worlds

czw maja 13, 2010 9:08 am

Qualnvyll, sa i beda przygody dluzsze, niz 800 slow. Czasem beda one wydane (jako pdf albo jako broszura), czasem darmowe. No i beda swiaty splotow oraz kampanie (pracujemy nad tym, zeby Evernight byl czyms pomiedzy kampania a swiatem splotow).
Jak na razie, na stronie glownie mamy jednostrzaly, rzeczy na 800 slow :) Ale na pewno nie jest to szczyt tego, co mamy i co damy.
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 9:35 am przez Ramel, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Qualnvyll
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: pt sie 07, 2009 1:08 pm

Polska edycja Savage Worlds

czw maja 13, 2010 2:43 pm

Dzięki za info.. Poczekam zatem na wydanie settingów i dłuższych przygód. Życze powodzenia i dużej liczby fanów.Moze też sie zdecyduje jak zobacze co i jak.
 
Awatar użytkownika
raskoks
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 195
Rejestracja: czw paź 15, 2009 8:02 pm

Re: Polska edycja Savage Worlds

sob maja 22, 2010 1:40 pm

Ta apropo to też mam słabość do starej szkoły i uważam, że ramki z opisami to nie jest zła rzecz - co prawda często w praktyce ich nie czytam całych (bywają za długie) ale pozwalają zwięźle przedstawić to co widzą gracze.
Ostatnio zmieniony ndz maja 23, 2010 12:30 pm przez raskoks, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Ramel

Polska edycja Savage Worlds

sob maja 22, 2010 1:44 pm

Nie, ale Puszon mial 9 :) A ja bede mordowac ludzi z drukarni, choc mam nadzieje, ze tego za wiele sie nie zdarzy.
Ostatnio zmieniony sob maja 22, 2010 1:48 pm przez Ramel, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości