Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
beacon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2186
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 7:08 pm

Legenda Dzikich Kręgów?

sob maja 08, 2010 8:24 pm

Zręczna retoryka, Craven ;) Znakomicie zakamuflowałeś brak argumentów ;P
 
Craven

Legenda Dzikich Kręgów?

sob maja 08, 2010 8:39 pm

Interpretuj sobie po swojemu. Niektórzy widzą co chcą.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

Legenda Dzikich Kręgów?

sob maja 08, 2010 9:12 pm

@beacon: Craven w ostanim poście ma rację - nie zrozumiałeś.
Chodziło mu o to, że L5K bez kijowej mechaniki oryginalnej to nie to samo ;)
 
Awatar użytkownika
lucek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn mar 01, 2004 6:55 pm

Re: Legenda Dzikich Kręgów?

sob maja 08, 2010 10:51 pm

Craven pisze:
Interpretuj sobie po swojemu. Niektórzy widzą co chcą.


Ja widzę smutnego fanboja :-P

Craven, jak wyjdzie 4 ed. Legendy z inną mechaniką, to walniesz sobie kosę w bebechy, jak na samuraja przystało?
Ostatnio zmieniony sob maja 08, 2010 11:00 pm przez lucek, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Re: Legenda Dzikich Kręgów?

sob maja 08, 2010 11:32 pm

lol
Malaggar i lucek +1

Craven Od strony machaniczenej szkoly i techniki są ważne ale powiedzmy sobie szczerze, że fabularnie to o wiele ważniejsza jest chwała i honor. Co więcej w "Savage Legend of the Five Rings v1.1" techniki są po prostu przewagami i patrząc obiektywnie w L5K techniki dokładnie robią to samo co przewagi w SWEPLu - nadają postaci cech indywidualnych. Oczywiście ten indywidualny charakter każdej postaci w L5K (który osobiście jest dla mnie najważniejsza pozytywna cech tego sytemu) związany jest również (jeśli nie przede wszystkim) z zaletami i wadami. Wszystkie powyższe tak ważkie elementy L5K w SWEPLu występują wiec nie wiem w czym ty widzisz problem (oprócz oczywistego argumentu ze mechanika L5K jest nietykalna). Dla mnie za SWEPLem przemawia prosty system obrażeń w korelacji z podziałem na blotki i figury. Na tej mechanice obrona Muru Kaiu z Honoru o Zmierzchu może być naprawdę Heroiczna.

Pozdro
Ostatnio zmieniony sob maja 08, 2010 11:32 pm przez Amdir, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Craven

Re: Legenda Dzikich Kręgów?

ndz maja 09, 2010 9:37 am

lucek pisze:
Craven, jak wyjdzie 4 ed. Legendy z inną mechaniką, to walniesz sobie kosę w bebechy, jak na samuraja przystało?


Co Ty... Ja już przebieram nóżkami na 4ed. :)
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

Legenda Dzikich Kręgów?

ndz maja 09, 2010 10:03 am

Ja też uważam, że mechanika Roll and Keep jest z zasady dość neutralna (i irytująca), a z L5K powiązana jest tylko w paru miejscach. Zrobienie specyficznych przewag, honoru, chwały to pikuś. Zrobienie szkół, o których parę postów wcześniej Craven wspomniał też jest możliwe - mi się udało (no ok. wciąż mam problem z trzecią szkołą Feniksa, chociaż chyba wybiorę Tensai)

Nie jestem maniakiem przenoszenia wszystkiego na SWEPLa - są gry, których (moim zdaniem) po prostu się nie da przenieść. Takich, gdzie mechanika jest bardzo mocno powiązana z systemem. Ale to nie jest przypadek L5K. Taką grą jest np. Earthdawn - tam tego nie mam pojęcia jak ugryźć. Ale L5K?
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Legenda Dzikich Kręgów?

ndz maja 09, 2010 7:02 pm

Największy problem, według mnie, to fanatyzm. Wiem że nie chciałbym nWoDa przerabiać na Savage, ale nigdy nie zabronię tego komu innemu "bo tak" - setting i mechanika to dwie różne sprawy, choć docelowo to mechanika powinna wspierać setting. Jeśli sam nie mam pomysłu jak zrobić konwersje, odnoszę się do pomysłów innych i patrzę co oni zrobili do tej pory i wybieram co mi najbardziej pasuje ( dobre wyjście zwłaszcza przy Star Wars bo jest chyba z 5 gotowych konwersji :razz: ). Niemożliwe wtedy zajmie najwyżej trochę dłużej. :wink:

Błędem Cravena nie jest to że "nie chce dojrzeć prawdy objawionej o SWEXie", tylko to że bierze udział w dyskusji której nie powinien brać - bo i tak go nie przekonamy, L5K dla niego to sacrum i całkowicie go rozumiem. Powiedz to raz Cravenie, podziękuj za dyskusje i nie rób sobie i innym problemów jakby to była jakaś wojna religijna.

Do konwersji trzeba mieć dystans do settingu, bo Savage to bardzo zdystansowana mechanika. :wink:
 
Craven

Legenda Dzikich Kręgów?

ndz maja 09, 2010 7:42 pm

Kiedy ja lubię czasem potrollować :D

Co oczywiście nie oznacza, że tylko i wyłącznie się droczę z rozmówcami. Zupełnie szczerze uważam, że Legenda na SWEX to wbijanie młotkiem kwadratowego klocka przez okrągłą dziurkę. Jak się zaprzeć to się uda, ale wyjdzie z tego potworek typu wspomnianych połączonych dwóch motorków. honor i chwała są istotne w l5k bardziej w świecie niż w mechanice, szkoły i techniki, cechy-kręgi już bardzo ładnie łączą mechanikę ze światem.
Sama japonofilskość czy powaga gry nie ma tu nic do rzeczy. Jestem przekonany, że na SWEX można pograć sobie w japonofilskie katany i drewniaki.

Co do powagi, to trochę OT będzie, ale wydaje mi się, że pulpowość SWEXa to pierwszy rzut oka (prostota+system ran+figury/blotki), ale też podręcznik mocno to sugeruje, stąd wiele osób nie dopuszcza myśli o mhoku czy powadze w SWEX, zupełnie niesłusznie, bo się da.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości