Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Takshys - kolektyw umysłów

śr maja 12, 2010 2:57 am

Witam. Próbuje ująć w ramy D&D pewien pomysł jednak pierwszy raz tworze tak potężne istoty i boje się popełnić błędy. Może pomożecie.

Takshys
Takshys [takszys] to efekt eksperymentu grupy magów oraz psionów owładniętych obsesją stworzenia istoty doskonałej. Podczas ostatecznych testów kilka obiektów wymknęło się z pod kontroli; stworzenia w szale zabiły większość z swych twórców. Podczas wypadku i niedługo po nim zniszczono większość obiektów eksperymentalnych jednak niektórym udało się uciec i ukryć. Przez lata ewoluowały i obecnie jak same twierdzą stanowią istotę doskonała. Wszystkich członków tej rasy łączy potężną psioniczna sieć łącząca umysły, w zasadzie należy traktować ich jak jedną istotę - kolektywny umysł. Każdy członek tej społeczności gdy utraci kontakt z siecią stara się jak najszybciej ją odnowić.
Takshys to w swoich pierwszych dwóch fazach rozwoju samodzielna istota, jednak aby osiągnąć dojrzałą formę musi zasymilować inna inteligentną istotę. W dorosłej formie istoty te łączą się zarówno ciałem jak i umysłem z nosicielem. Po połączeniu istota może w pełni czerpać z umiejętności zasymilowanego, zaś cała Wspólnota posiada jego wiedzę. Istota dołączająca do kolektywu nie jest jednak wbrew pozorom pożerana, jej jaźń łączy się z Umysłem a charakter staje się kolejną składową istoty którą razem stanowią. Ostateczne zrozumienie tego połączenia leży poza pojmowaniem istot nie myślących kolektywnie, Ci jednak których odłączono od Wspólnoty określają ją jako "zgodny chór niezliczonej ilości głosów". Imago (ostateczna forma) ukrywają się w społecznościach innych kultur lub w odległych miejscach a następnie opiekują się Larwami oraz wyszukują kolejne istoty które po połączeniu z Poczwarkami dołączą do Wspólnoty. Owi wybrańcy nie rzadko są ochotnikami pragnącymi dołączyć do "bytu doskonałego".
Jeśli istoty te ujawniają swoją prawdziwą tożsamość mówią o Wspólnocie jako o pojedynczym bycie.
Takshys nie szukają walki, wolą się ukrywać przed mniej doskonałymi istotami niż je zabijać. We własnej obronie walczą jednak zacięcie i nie okazują litości.


Wspólnota.
Choć Takshys to kolektywny umysł to jednak odległości w świecie wymusiły na nim pewnego rodzaju podziały.
Kilka umysłów razem może stanowić Wspólnotę. Dziesięciu Takshys, z czego połowa musi być Imago można uznać za samodzielny kolektyw. Istoty te jednak niezwykle rzadko występują w tam małej społeczności. Wszystkie Kolektywy dażą do połączenia się w jeden rozległy umysł.


Larwa
Malutkie wynaturzenie
Kości wytrzymałości:
k8+1 (5pw)
Inicjatywa: +0
Szybkość: -
KP: 14 (+2 rozmiar, +2 naturalny)
Ataki: -
Obrażenia: -
Front/Zasięg: 50cm na 30cm/0m
Specjalne ataki: Psionika, śpiączka, Wyssanie atrybutów,
Specjalne cechy: Ślepowidzenie, Empatia, Takshys
Rzuty obronne: Wyt +1, Ref +0,Wola +4
Atrybuty: S 1, Zr 10, Bd 12, Int 10, Rzt 14, Cha 12
Umiejętności: -
Atuty:
Skupienie na Zdolności (Śpiączka).

Klimat/Teren: Każda kraina oraz podziemia
Występowanie: gniazdo (1-2 + 1 Imago) lub rodzina (5-10 + 1 Poczwarka na 2 larwy + 2-5 Imago)
Skala wyzwania: 1
Skarb: brak
Charakter: Praworządny zły
Rozwój: 2-5 KW (malutki)

Pierwsza faza rozwoju Takshys. Te niewielkie istoty nie posiadają żadnych widocznych organów zewnętrznych. Całe ich ciała stanowi brązowo-zielony korpus przypominający kształtem motyli kokon. Larwa nieustanie pokryta jest lepkim śluzem. Jednym zajęciem tej istoty jest pożywianie się atrybutami uśpionych istot i rośnięcie. Po upływie ok miesiąca korpus larwy rozrywa się a z wewnątrz wyłania się poczwarka.
Larwy komunikują się telepatycznie tylko z członkami Wspólnoty ale ogranicza się to do empatii.

Walka:
Larwy w walce są praktycznie bezbronne, gdy wyczują wokół siebie intruza próbują wezwać na pomoc swoich opiekunów Imago.
Psionika (zp): Na życzenie: Daleki cios, Wigor - moce analogiczne do manifestowanych przez 1 poziomowego psiona.
Śpiączka (zp) Larwa na życzenie używa mocy analogicznej do Bicza ego z tą różnicą że moc działa na wszystkie istoty poza Takshys w okręgu o promieniu 4,5 z centrum w Larwie. Istoty podporządkowane Imago przez czary bądź moce psioniczne automatycznie nie mają prawa do rzutów obronnych. ST odparcia mocy wynosi 14.
Wyssanie atrybutów (zn): Larwa automatycznie wysysa 1 pkt każdego atrybutu jednej ofierze dziennie. Ofiara musi być pod działaniem zdolności śpiączka. Kontakt fizyczny nie jest konieczny jednak ofiara nie może być dalej niż 4,5 metra. Larwy potrafią przeżyć bez odżywiania dwa dni potem obumierają. Aby przejść w następne stadium istota musi się pożywiać przez 20 dni, jednak nie przestanie się pożywiać aż jej ostatnia ofiara nie umrze.
Ślepowidzenie (zn): Takshys potrafi określać wygląd otoczenia i położenie istot w promieniu 18 metrów opierając się na innych zmysłach niż wzrok.
Empatia (zp): Larwa potrafi komunikować się psionicznie z każdym Takshysk'iem w promieniu 18 m, ogranicza się to jednak tylko do empatii. Jest w stanie przekazać tylko prymitywne emocje jak głód, zagrożenie, ból itp.
Takshys: Każdy Takshys jest niewrażliwy na efekty [zauroczenia] i [przymusu].



Poczwarka
Małe wynaturzenie
kości wytrzymałości:
5k8+10 (30pw)
Inicjatywa: +8 (+4 Zr, +4 Poprawiona Inicjatywa)
Szybkość: 9m, wspianie 9m
KP: 19 (+1 rozmiar, +4 naturalny)
Atak: Odnóża +7 wręcz (2k4 obrażeń)
Pełny atak: Atak: Odnóża +7 wręcz (2k4 obrażeń)
Bazowy atak/zwarcie: +3/ +7 (patrz tekst)
Front/Zasięg: 1,5m na 1,5m/1,5m
Specjalne ataki: Asymilacja, Poprawione łapanie, Psionika, Paraliżujące żądło,
Specjalne cechy: Ślepowidzenie, Wspólnota, Odporność na moc 20, Takshys, Redukcja obrażeń 10/magia, Ukrywanie się na widoku, Ulepszone zwarcie
Rzuty obronne: Wyt +3, Ref +5,Wola +5
Atrybuty: S 10, Zr 18, Bd 14, Int 16, Rzt 14, Cha 14
Umiejętności: Ciche poruszanie +10, Ukrywanie +10, Spostrzegawczość +9, Nasłuchiwanie+9
Atuty: Poprawiona inicjatywa, Czujność, Ukradkowość, Finezja w walce

Klimat/Teren: Każda kraina oraz podziemia
Występowanie: gniazdo (1-2 + 1 Imago) lub rodzina (5-10 + 1 Poczwarka na 2 larwy + 2-5 Imago)
Skala wyzwania: 5
Skarb: brak
Charakter: Praworządny zły
Rozwój: -

Ta przypominająca owada z koszmarów istota to forma przejściowa między Larwą a Imago. Poczwarka posiada cztery wychudzone odnóża wyrastające z wydłużonego segmentowego korpusu zakończonego żądłem. W miejscu głowy posiada tylko niewielki otwór, z którego podczas asymilacji wysuwa macko podobny organ. Całe ciało ma zdolność do zmieniania barw dzięki czemu ukryta poczwarka jest naprawdę ciężka do zauważenia.
Takshys w fazie Poczwarki jest już częścią Wspólnoty, jednak może tylko odbierać myśli z kolektywu. Jego dążeniem jest dołączenie do niej kolejnych wartościowych cech. Poczwarki zazwyczaj są pod opieką dorosłych osobników, którzy zajmują się wyborem nosiciela oraz ochroną poczwarek, które w tym czasie zapadają w letarg. Jednak gdy Poczwarka utraci połączenie z Wspólnotą stara się jak najszybciej połączyć się z dowolnym nosicielem a następnie odnowić połączenie z umysłem kolektywu.
Poczwarki komunikują się za pomocą telepatii tylko z Takshys.

Walka:
Poczwarki walczą tylko obrony gniazda z Larwami bądź dla pozyskania nosiciela. Zazwyczaj ukrywają się pod sufitami aby z zaskoczenia zaatakować ofiarę, gdy maja do czynienia z większą liczbą przeciwników korzystają wpierw z mocy psionicznych.
Ich odnóża zadają obrażenia kłute.
Asymiliacja (zn): Poczwarka która przywarła do bezradnego giganta, humanoida lub humanoida potwora o rozmiarze co najmniej małym może spróbować go z zasymilować. Wsuwa przed otwór w ciele macko podobny organ próbując dotrzeć do mózgu, trwa to jedną minute, gdy to się powiedzie Poczwarka próbuje ustanowić połączonie mentalnie i rozpocząć proces przemiany w Imago. Aby tego uniknąć ofiara musi wykonać rzut obronny na wole o ST 15 i ponawiać go co turę - ST rośnie o 2 co rundę. Jeśli poczwarka w tym czasie zginie lub zrezygnuje z asymilacji ofiara musi wykonać rzut obronny na wytrwałość o ST 20 lub umrze z powodu odniesionej rany.
Poprawione łapanie (zw): Aby użyć tej zdolności Poczwarka musi trafić odnóżami, jeśli uzyska trzymanie może żądlić.
Psionika (zp): Na życzenie: Okaleczenie, Umysłowy zamek moce analogiczne do manifestowanych przez 10 poziomowego psiona.
Paraliżujące żądło (zw): Z odwłoka Poczwarki wyrasta żądło produkujące paraliżujące enzymy. Początkowy i drugorzędny efekt paraliż na 2k6 godzin, ST rzutu na wytrwałość 17.
Ślepowidzenie (zn): Takshys potrafi określać wygląd otoczenia i położenie istot w promieniu 18 metrów opierając się na innych zmysłach niż wzrok.
Wspólota (zp): Poczwarka może otrzymywać polecenia telepatyczne od każdego Imago, sama jednak jest ograniczona do empatii. Jest w stanie przekazać tylko prymitywne emocje jak głód, zagrożenie, ból itp. Zasięg owej empatii wynosi 36 m.
Takshys: Każdy Takshys jest niewrażliwy na efekty [zauroczenia] i [przymusu].
Ukrywanie się na widoku: Dzięki zmieniającej kolory skórze poczwarka może użyć umiejętności ukrywanie nawet jeśli jest obserwowana.
*Ulepszone zwarcie: Poczwarka używa modyfikatora z Zręczności zamiast Siły w zwarciu, ponadto ignoruję modyfikatory z rozmiaru w testach zwarcia.

Imago
Ostateczna forma Takshys. Poczwarka w procesie asymilacji łączy się umysłowo i fizycznie z nosicielem. Części ciała pierwotnie należące pierwotnie do Poczwarki najczęściej znajdują się na klatce piersiowej lub plecach ofiary, choć zdarzają się wyjątki. Narząd asymilacyjny rozrasta się w ciele nosiciela łącząc się z kluczowymi układami organizmu. Skóra w miejscu zetknięcia się nosiciela i poczwarki szybko się zrasta. W 24 godziny po połączeniu organizmy są nierozłączalne. Za sprawą zaklęcia cud lub życzenie można przywrócić do martwego Imago do stanu z przed połączenia. Istoty takie mają jednak poważnie okaleczoną psychikę i bądź popadają w szaleństwo, bądź dokładają wszelkich starań aby powrócić do kolektywu.
Imago nie musi jeść ani pić, lecz wciąż musi oddychać. Nie potrzebuje również snu, lecz aby odnowić swe zdolności psioniczne musi przez 6 godzin medytować będą w kontakcie z kolektywem. Jeśli imago posiada zdolności odnawialne pochodzące od stworzenia bazowego należy uznawać tę medytacje za normalny sen. Do odnowy zdolności nosiciela nie potrzeba kontaktu z Kolektywem.
Wspólnota szczególnie ceni dołączanie do kolektywu czarodziei i inne postacie mogące pomóc w ukryciu istnienia społeczności.

Tworzenie Imago
Imago to szablon który można nałożyć na giganta, humanoida lub humanoida potwora o rozmiarze co najmniej małym (dalej zwane stworzeniem bazowym). Typ stworzenia zmienia się wtedy na Wynaturzenie.
Kości wytrzymałości: jak stworzenie bazowe + 3k8
Szybkość: jak stworzenie bazowe
KP: +4 naturalny lub premia z naturalnego pancerza stworzenia bazowego (pod uwagę należy brać wyższą wartość)
Ataki: jak stworzenie bazowe
Obrażenia: jak stworzenie bazowe
Front/Zasięg: jak stworzenie bazowe
Specjalne ataki: Psionika, Zdolności nosiciela,
Specjalne cechy: Ślepowidzenie, Wspólnota, Odporność na moc: 10 + KW, Takshys, Redukcja obrażeń 10/magia, Potężny umysł, Zasłona, Wiedza Wspólnoty
Rzuty obronne: Wyt +3, Ref +5,Wola +5 lub jak stworzenie bazowe (pod uwagę należy brać wyższą wartość)
Atrybuty: S jak stworzenie bazowe, Zr jak stworzenie bazowe, Bd +2, Int 18 + Modyfikator z Int stworzenia bazowego (jeśli jest dodatni), Rzt 16 + Modyfikator z Rzt stworzenia bazowego (jeśli jest dodatni), Cha 16 + Modyfikator z Cha stworzenia bazowego (jeśli jest dodatni).
Umiejętności: jak stworzenie bazowe
Atuty: jak stworzenie bazowe

Klimat/Teren: Każda kraina oraz podziemia
Występowanie: pojedynczo, para, komórka (3-4) bądź gniazdo (1 + 1-2 Larw bądź Poczwarek) lub rodzina (2-5 + 5-10 Larw + 1 Poczwarka na 2 larwy)
Skala wyzwania: jak stworzenie bazowe +4
Skarb: standardowy
Charakter: Praworządny zły
Rozwój: zależny od klasy postaci.

Psionika (zp): Na życzenie: Okaleczenie, Umysłowy zamek, Dominacja moce analogiczne do manifestowanych przez psiona, poziom manifestującego równy KW.
Ponadto Imago manifestuje moce jak psion na poziomie równym KW stworzenia bazowego.
Jeśli stworzenie bazowe miało 10 lub więcej Kw: 1/dzień: Poddany moc analogiczna do manifestowanej przez 18 poziomowego psiona
Zdolości nosiciela: Imago zachowuje wszelkie zdolności specjale i klasowe stworzenia bazowego poza czarami kapłanów i druidów. Kapłani mogą uznać za swojego nowego patrona Kolektyw uzyskują wtedy moce z domen Umysł i Społeczność (Mind i Community z Complete Divine).
Ślepowidzenie (zn): Takshys potrafi określać wygląd otoczenia i położenie istot w promieniu 18 metrów opierając się na innych zmysłach niż wzrok.
Wspólota (zp): Imago komunikuje się telepatycznie z każdym Takshys połączonym z umysłem kolektywu. Zna także dokładne położenie oraz stan w jakim są wszystkie istoty mające aktualnie połączenie z Wspólnotą. Zasięg tej zdolności to 10km. Ponadto jeśli dwóch lub więcej Imago znajduje się w odległości do 1 km od siebie to zasięg ich telepatii wynosi 20 km. Połączenie ma także swoje wady jeśli w odległości 1 km zginie jakikolwiek Takshys Imago musi wykonać rzut obrony na Wyt o ST równiej KW zmarłego w wypadku porażki jest oszołomiony przez rundę.
Takshys: Każdy Takshys jest niewrażliwy na efekty [zauroczenia] i [przymusu].
Potężny umysł (zn): Takshys jest stale pod działaniem zdolności analogicznej do mocy Schizmy ale nie wymagającej dodatkowych pkt mocy. Moc Schizma nie działa na niego.
Zasłona (zc): na życzenie: Zasłona - zdolność analogiczna do czaru rzucanego przez 20 poziomowego maga.
Wiedza Wspólnoty: Tak długo jak Imago posiada kontakt telepatyczny z wspólnotą należy traktować go jakby posiadał 10 rang w wszystkich dziedzinach wiedzy.

Mam nadzieje, że całość nie jest tragiczna i coś da się z tym zrobić
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 12:50 pm przez Bahior, łącznie zmieniany 7 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Takshys - kolektyw umysłów

śr maja 12, 2010 8:28 am

Zaznacz, że to do 3.0, na tym forum domyślnie przyjmuje się 3.5 jeśli nie jest zaznaczone inaczej.

Larwy.
Kości wytrzymałości: 1/2k8 (3pw)
Zawsze mnie to zastanawiało. Dlaczego ludzie używają takiego dziwnego tworu jak ułamek KW zamiast po prostu dać niższą wartość Budowy? Dlaczego prawie nic nie ma Budowy mniejszej niż 10?
Śpiączka (zc):
Kiedy trzeba wykonywać rzut obronny - w czasie rundy larwy, na początku lub końcu własnej, co rundę czy po udanym rzucie obronnym stajesz się odporny na 24h?
ogranicza się to jednak tylko do empatii.
Uściślij. Rozumiem, że przekazują tylko swój stan emocjonalny i ewentualnie impuls jak giną?

Wredne małe cholery, nie ma co. Rozważyłbym przekalkulowanie SW tak, jakby to była potężna pułapka, bo w zasadzie tak mniej więcej będą funkcjonować w praktyce.

Poczwarka
Asymiliacja (zn)
W zasadzie to słowo znaczy wchłonięcie w siebie, czyli co innego niż ta zdolność faktycznie robi.
Inne: w atutach błąd (Ukradkowość), brakuje linii Bazowy Atak/Zwarcie, a dla istoty z poprawionym łapaniem to dość ważne.
Takshys
Każdy Takshys jest niewrażliwy na efekty [zauroczenia] i [przymusu].

Ponadto Imago manifestuje moce jak psion na poziomie równym KW stworzenia bazowego.
Mocne. Jeśli istota bazowa była Czarodziejem albo Psionem to po prostu masakra.

Ogólne wrażenia: Nie znam się za bardzo na psionice 3.0, zwłaszcza po polsku, ale wydaje się to wszystko trochę za mocne. Sugeruję albo osłabić zdolności ofensywne, albo zwiększyć KW i podwyższyć SW. W tym momencie larwy i poczwarki to takie typowe szklane armaty.

Ale poza tym fajne i klimatyczne :spoko:.
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Re: Takshys - kolektyw umysłów

śr maja 12, 2010 11:06 am

Dzięki za rady Schpeelah#144 uwzględnię je jak znajdę chwile czasu.
Jednak kilka wyjaśnień:
Schpeelah#144 pisze:
Zaznacz, że to do 3.0, na tym forum domyślnie przyjmuje się 3.5 jeśli nie jest zaznaczone inaczej.

Chciałbym żeby było to 3,5, gdzie znajdę psionike 3,5 po polsku? chyba że możecie zaproponować zmiany od razu w potworze to też byłbym wdzięczny. (dlaczego nie pomyślałem o tym od razu? nie wiem, tak to jest jak się postuje o 3 w nocy)

Schpeelah#144 pisze:
Asymiliacja (zn)
W zasadzie to słowo znaczy wchłonięcie w siebie, czyli co innego niż ta zdolność faktycznie robi.

Asymilacja bo umysł ofiary zostaje wchłonięty do kolektywnego umysłu. Ale jeśli to bardzo razi to nazwę można zmienić.

Schpeelah#144 pisze:
Ponadto Imago manifestuje moce jak psion na poziomie równym KW stworzenia bazowego.
Mocne. Jeśli istota bazowa była Czarodziejem albo Psionem to po prostu masakra.

Prawdę mówiąc taki był mój zamiar chciałem aby te istoty były naprawdę potężne. Chyba zwiększę tą skale wyzwania.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Takshys - kolektyw umysłów

śr maja 12, 2010 1:54 pm

Psionika 3.5 po polsku to chyba tylko polski podręcznik. W żadnym polskim SRD tego nie ma.
Na potrzeby tych potworów ważne jest przede wszystkim, że nie ma już walki psionicznej (i dobrze, bo że była darmowa dla potworów ale nie dla postaci to było nie fair). Niektóre style ataku/obrony zostały zamienione na moce. Poza tym połączono moce razem - nie ma Astralnego Konstruktu III, po prostu moc daje ci taki konstrukt, za jakiego zapłacisz punktami mocy. Moce psipodobne mają tyle punktów, ile wynosi poziom manifestującego.

Podstawowy problem jaki mam z nimi to, jak już pisałem "szklana armata". Wleziesz na taką larwę nie spodziewając się, jesteś martwy. Ty zaatakujesz pierwszy albo utrzymasz dystans - zabijasz bez problemu ile wlezie, bo mają tylko 3HP. Na dodatek ich główny atak ma bardzo mały zasięg (choć zawyżone ST) i nie działa zupełnie na stworzenia z więcej niż 5 KW co uniemożliwia wykorzystanie pokoju wypełnionego larwami jako sensownego spotkania - a moim zdaniem byłoby to ciekawe horrorowe zagranie.

Moje rozwiązanie: po pierwsze, dać im pełną KW i przyspieszony Wigor (moc 1 poziom, 5 tymczasowych hp) na życzenie, a po drugie - zastąpić Śpiączkę Biczem Ego na życzenie (moc 2 poziom, 1k4 obrażeń Charyzmy i oszołomienie na 1 rundę, Wola społawia pierwsze i neguje drugie) który znacznie lepiej oddaje zamierzony efekt IMO. Możliwe że przy takich zmianach obniżyć SW do 1/2. To pozwoli na wykorzystanie większej liczby larw - powiedzmy sobie szczerze, wygranie z jedną czy dwiema takimi nie brzmi zbyt heroicznie.

Poczwarka: dorzucić 2 KW, z powodu braku premii z Budowy hp i tak będą niższe niż przeciętne. Zamiast +10 do ukrywania się dać zdolność ukrywania na widoku. Zamiast +4 do testów zwarcia - zdolność ignorowania modyfikatorów z rozmiaru - poczwarka chce tylko wleźć i użądlić a nie siłować się, więc różnica rozmiarów nie będzie działać na jaj niekorzyść.
Asymilacja: w tekście nie zaznaczyłeś wyraźnie, że umysł ofiary jest asymilowany. Odniosłem wrażenie, że chodzi bardziej o coś w stylu infekcji przez larwę ilithidów. Tak czy inaczej, zwiększyłbym czas potrzebny na jej użycie do minuty - to powinien być efekt przegranego spotkania, nie coś co się dzieje w środku walki. Może nawet obniżyć ST, ale pozwolić mu się zwiększać przy każdym kolejnym rzucie - żeby można było zrobić scenę pt. "Dorwało naszego kumpla, musimy do niego dotrzeć zanim go zasymiluje!".

Imago: po zastanowieniu, nie jest tak źle. W końcu SW +4 oznacza, że poziom spotkania z zainfekowanym jest taki jak z 4 klonami stworzenia bazowego, a rzuca jak 2. Natomiast część efektów powinna zależeć od poziomu, np.:
Odporność na moc: 10 + SW
Zdolności psipodobne i czaropodobne: poziom manifestującego równy KW. Dominacja jako psion 18 jest warta więcej na stworzeniu o SW 10 niż na SW 18. Może poniżej 9 poziomu zastąpić Zauroczeniem.

Ja z kolei nigdy nie używałem polskich podręczników, więc wyjaśnij pokrótce co robi Zasłona i Okaleczenie, żebym je mógł skojarzyć.

Widzę tu problem z ogromnym zasięgiem telepatii - zaatakowanie nawet larwy alarmuje całą kolonię, bo nawet odległe o dziesiątki kilometrów jednostki mogą podawać sobie kolejno wiadomość telepatycznie, skutkiem czego nie można wprowadzić dużych ani potężnych kolonii, bo gracze nie mogą sobie poradzić jak się zleci 90% wszystkich Imago w promieniu paru kilometrów plus wszystkie zdolne do teleportacji.
Larwom bym ograniczył empatię do kilkudziesięciu metrów, a i reszcie zmniejszył żeby w razie czego obszar tej "łańcuchowej telepatii" miał najwyżej rozmiar miasta. Może jakiś efekt oszołomienia kiedy zabijasz połączone telepatycznie istoty.
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 3:04 pm przez Schpeelah#144, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Takshys - kolektyw umysłów

śr maja 12, 2010 3:37 pm

Schpeelah#144 pisze:
Nie znam się za bardzo na psionice 3.0

Przegięta i to ostro.
Bahior pisze:
dostają premie +2 do rzutów obronnych

Otrzymują lepiej brzmi.
Bahior pisze:
Chciałbym żeby było to 3,5, gdzie znajdę psionike 3,5 po polsku?

Wydawnictwo ISA ma/miało przetłumaczoną. Nie wydali jej jednak, więc musisz się włamać i wydobyć egzemplarz.
Ew. możesz sobie przetłumaczyć angielską psionikę.

W sumie, wygląda to mi na jakąś kopie illithidów - też psionika, też pożeranie umysłów, też faza niemal bezbronnej larwy, też jest kolektyw.
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Re: Takshys - kolektyw umysłów

pt maja 14, 2010 5:42 pm

Dzięki za wszelkie uwagi większą część z nich uwzględniłem.

Widzę jednak, że nie zbyt dobrze opisałem asymilacje - mam nadzieje, że teraz po poprawkach lepiej oddaje mój pomysł. (oraz, że lepiej widać różnice w stosunku do łupieżców umysłów).

A teraz kilka bardziej konkretnych wyjaśnień:

Schpeelah#144 pisze:
To pozwoli na wykorzystanie większej liczby larw - powiedzmy sobie szczerze, wygranie z jedną czy dwiema takimi nie brzmi zbyt heroicznie.
- A co heroicznego w zabijaniu dzieci. A tak poważnie to w występowaniu możesz zobaczyć, że samodzielnie raczej ich nie uświadczysz.

Schpeelah#144 pisze:
Widzę tu problem z ogromnym zasięgiem telepatii - zaatakowanie nawet larwy alarmuje całą kolonię, bo nawet odległe o dziesiątki kilometrów jednostki mogą podawać sobie kolejno wiadomość telepatycznie.

Ja też to widzę tyle, że to świadome zagranie: Takshys wszak to jeden umysł. Jeśli chodzi o potęgę tego rozwiązania to też jest one zamierzone, próba walki z tą (tymi) istotą (tudzież istotami) wymyka się nieco skali wyzwania jaką ma pojedyncza jednostka.

Schpeelah#144 pisze:
Ja z kolei nigdy nie używałem polskich podręczników, więc wyjaśnij pokrótce co robi Zasłona i Okaleczenie, żebym je mógł skojarzyć.


Zasłona Czar/zak 6 - Zmienia wygląd grupy istot. - To z podręcznika gracza 3,5
Okaleczenie psion 1 - 2k4 KW istot myśli że zostało okaleczone (0 pw)


Jeszcze raz dziękuje za pomoc i cierpliwość. Wciąż czekam na kolejne opinie i propozycje.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Takshys - kolektyw umysłów

pt maja 14, 2010 6:43 pm

występowaniu możesz zobaczyć, że samodzielnie raczej ich nie uświadczysz.
Właśnie widzę, i tym bardziej mnie to przekonuje, że Śpiączka powinna mieć inną mechanikę. Pomijając całkowicie odizolowane od Wspólnoty gniazdo z Imago mającym 1-poziomowego nosiciela, dowolna drużyna mogąca poradzić sobie z sytuacją będzie prawie na pewno więcej niż 5-poziomowa, a zatem całkowicie odporna na tę zdolność.
A co heroicznego w zabijaniu dzieci.
Cóż, opis i rozpiska larw od razu wyzwoliła u mnie wizję bardzo horrorowego momentu, w którym BG wchodzą do pokoju pełnego larw a ich umysły zostają zaatakowane.

Jeszcze raz namawiam do użycia Bicza Ego (zwiększając obrażenia albo czyniąc go efektem obszarowym, jeśli chcesz). Efekt jest mniej zerojedynkowy, działa na istoty na każdym poziomie,pomija odporności na uśpienie i utrudnia obudzenie bez konieczności robienia specjalnych wyjątków od reguł.
Jeśli chodzi o potęgę tego rozwiązania to też jest one zamierzone
Ale
żeby w razie czego obszar tej "łańcuchowej telepatii" miał najwyżej rozmiar miasta
Nie jest chyba szczególnie wygórowane prawda? Chodzi mi o to, żeby umożliwić Imago jakąś większą obecność w świecie bez sprawiania, że nawet najmniejsze gniazdo szybko zamienia się w epickie spotkanie. Sama idea cichej inwazji Takshys ma szansę stać się osią całej kampanii, ale nie może nią być jeżeli wszystkie Imago na planecie (z których każdy jest psionem) natychmiast wiedzą o każdej walce z BG. Czy nie być tak, że odległe od siebie kolonie, albo nawet odizolowane rodziny tworzyły osobne umysły?
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Re: Takshys - kolektyw umysłów

pt maja 14, 2010 7:32 pm

Schpeelah#144 wygrałeś;d
Twoja logika przygniotła mnie do muru;d
Zmiany wprowadzone.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Takshys - kolektyw umysłów

pt maja 14, 2010 10:17 pm

Aha, zapomniałem wspomnieć że w psionice 3.5 (nie wiem, jak jest w 3.0) jest opcja "dopalania" mocy, płacąc zwiększając koszt w punktach mocy za zwiększony efekt. Zdolności psipodobne mają efektywnie zapłacony koszy równy poziomowi manifestującego.
Skutkiem czego Wigor na 5. poziomie daje nie 5, a 25 tymczasowych HP. Jestem pewien, że nie takie było założenie.
Drobna uwaga: w 3.5 jest pojęcie zdolności psipodobnej, oznaczanej Zp.
Właściwie, to teraz będą tylko drobne uwagi.
Dopiero teraz zauważyłem że larwy nie mają umiejętności i atutów. Nie widzę powodu, nie miały Skupienia na Zdolności (Śpiączka), co podniosłoby ST do 14 (zwykle podaje się je w opisie BTW) oraz rangi w takich umiejętnościach jak Nasłuchiwanie, Ukrywanie czy Psionizm (psioniczne Czarostwo), w końcu mają ludzki poziom inteligencji.
Także danie im rozwoju: 2-5 KW (malutki), z KW rosnącym w miarę pożywiania się, wydaje mi się nie najgorszym pomysłem.

Poczwarka ma odporność na moc 20, czyli SW + 15, wyżej niż standard. Czy założenie jest takie, że mają być nieprzeciętnie odporne czy też że poczwarki pojawiają się głównie w rodzinach (mających sumarycznie dość spory poziom spotkania) i jako takie będą przeciwnikiem postaci wyższego poziomu?
W linii KW podaje się przy kostkach też sumę wszystkich premii do hp (tu: +10 za Budowę); tak w ogóle mnie wychodzi 32 hp.
Gwiazdkę w linii "Bazowy atak/Zwarcie" zastąpiłbym "(patrz tekst)" jako bardziej tradycyjnym i jednoznacznym.
W 3.5 zmieniono linię "ataki" i "obrażenia", w nowej wersji wyglądać to będzie tak:
Atak: Odnóża +7 wręcz (2k4 obrażeń)
Pełny atak: Atak: Odnóża +7 wręcz (2k4 obrażeń)
A pod "walka" powinno pojawić się wyjaśnienie, jakie obrażenia (sieczne/kłute/obuchowe lub dowolna ich kombinacja) zadają odnóża.

Czy Imago muszą spać? Sam nie wiem, czy nie lepiej dać to do zdolności jako moc Sustenance (pozwala przetrwać 1 dzień bez jedzenia i wody) na życzenie, choć oznaczałoby to, że Imago pozbawiony możliwości używania swych mocy przez długi czas mógłby umrzeć z głodu.
I dlaczego właściwie tracą boskie czarowanie? Rozumiem że ich stary patron by ich wyrzucił, ale mogą znaleźć nowago albo nawet wyznawać samą ideę Wspólnoty (domeny Umysłu z podręcznika psioniki i była też gdzieś domena Wspólnoty).
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Re: Takshys - kolektyw umysłów

ndz maja 16, 2010 1:01 pm

Schpeelah#144 pisze:
Poczwarka ma odporność na moc 20, czyli SW + 15, wyżej niż standard. Czy założenie jest takie, że mają być nieprzeciętnie odporne czy też że poczwarki pojawiają się głównie w rodzinach (mających sumarycznie dość spory poziom spotkania) i jako takie będą przeciwnikiem postaci wyższego poziomu?

dokładnie tak. Zresztą wydaje mi się dość naturalne, że jako istoty wybitnie obdarzone mocami umysłu wykształciły ponad przeciętną ochronę na psionike.

Schpeelah#144 - po raz kolejny czerpie z twej mądrości. Większość twoich drobnych uwag uwzględniona. Chyba mam dług wdzięczności wobec ciebie.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość