Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Biskup
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 10:51 am

Pracownia Rusha DeMorderaina

pt wrz 25, 2009 1:44 pm

Hmm, z racji, żem na forum nowy, krótko się przedstawię... to ja... hej wszystkim. A teraz do rzeczy. Post ten, pisałem dla innego forum, które jednak upadło, nie udzieliwszy mi odpowiedzi na pytanie postawione. Z racji, że polter jest "nieco" większym forum (yea, komercha rządzi :P ), myślę, że tutaj sytuacja się nie powtórzy. W każdym razie, zapraszam do lektury, może coś większego się z tego da radę rozkręcić:

Na prośbę (w sumie ja też chciałem) mojego GM-a, postanowiłem wrzucić post... może coś więcej, jakiś dział inżynieryjny czy coś, na forum Dweomeru, ale to już bardziej leży w mocy adminów niż mojej. Zakładam, że znajdzie się więcej osób, które w inżynierii odnalazły by się lepiej niż w magii... jako tej nieprzewidywalnej sile... W każdym razie, wrzucam tekst o broni... którą ma zamiar postać ma stworzyć. Problem w graniu inżynierem to to, że każdą rzecz musi budować sam, nie ma wygody wojownika, który zarąbie kogoś i pah, ma nowy wepun... Inżynierowie nie mają takiego farta. Od raz przyznam się bez bicia, że od strony technicznej nie jestem mistrzem (choć GM-owaniem się parałem... z różnym skutkiem...), za to mam chyba niezłe pomysły, zresztą sami ocenicie. Zaznaczyć chciałem także, że większość przedmiotów, broni, umiejętności, które mogą pojawić się w tym dziale, jest wymyślana dla konkretnej postaci, więc w ogólnym rozrachunku mogą być nieco, lub mocno przepakowane (w sensie ogólnym), wymyślane pod konkretną sesje. I teraz szybki przykład, żeby wszyscy mogli zajażyć o co biega: Rush, Sabotażysta, głównie używa bomb (logiczne), które zadają jakie takie obrażenia, ale czasami musi użyć czegoś... dyskretniejszego (w skali postaci oczywiście) czyli broni palnej :P . No i tutaj zaczyna się problem. W zasadzie bez jakiejś gejowskiej klasy prestiżowej pokroju leśny strzelec czy inny badzie, broń zasięgowa jest jakąś porażką (dla postaci, które nie są budowane tylko i wyłącznie pod nią, a często zdarza im się z niej korzystać). Postanowiłem więc, zamiast dopakowywać postaci, dopakować broń (proszę pamiętać że nie jest ona wytworem magii). Idąc tym tokiem:

Wersja opisowa broni:

Proszę o jakieś pomysły jak można by rozwiązać to od strony technicznej.

[Edit] Na prośbę wrzucam:
Jak ja to widzę:
*4k8 (ewentualnie zmiana kości) obrażeń per strzał (ewentualnie (co mi się bardziej podoba), stała ilość obrażeń + jakaś kość)
*krytyk 20 x3
*żyroskop dający premię +2 do trafienia w nieruchomy, bądź niewiele poruszający się cel
*pojedynczy wystrzał, zasilany zewnętrznym źródłem -do opracowania

rozmawiałem z moim GM-em na temat obrażeń krytycznych. Same obrażenia były by za wysokie, to przyznaje,
więc pomyślałem, że trafienie krytyczne mogło by powiedzmy zadawać zwykłe obrażenia, ale za to np tak
uszkadzać kończyne, że nie będzie się nadawała do użytku. Też do opracowania
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 4:01 pm przez Biskup, łącznie zmieniany 7 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Azgoth
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 646
Rejestracja: sob sie 02, 2008 5:47 pm

Re: Pracownia Rusha DeMorderaina

pt wrz 25, 2009 3:22 pm

Sorry ale wymiękłem w 1/4 tekstu. Może mam dzisiaj zły dzień, ale to stanowczo za dużo tekstu, a za mało konkretów.
No i jak przy konkretach jesteśmy to przydałaby się jakaś mała tabelka bo szukanie czegoś w tym:

Jest niewygodne i niepraktyczne.
Do mechaniki powiem tyle, że nie wiem jak twój mistrz z tym wytrzymuje, bo taka "strzelba" (powiedziałbym że przenośne działo przeciwpancerne) to koks i tyle.
 
Awatar użytkownika
Biskup
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 10:51 am

Re: Pracownia Rusha DeMorderaina

pt wrz 25, 2009 3:27 pm

heh... no właśnie staram się znaleźć jakiś łącznik pomiędzy moją wizją, a wizją osób, które od strony technicznej znają się lepiej ode mnie. Co do pokaż, ukryj itp, postaram się coś pomodzić, tylko najpierw poczytam jak się tego używa
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

Re: Pracownia Rusha DeMorderaina

pt wrz 25, 2009 5:22 pm

Biskup pisze:
No i teraz kwestia techniczna. Lucy mk II (teraz jej używam) ma 2k8+1 obrażeń i zasięg krytykiem 19-20 x3. Logiczne by było, że przy dwóch lufach... obrażenia będą... podwójne. (jednak osobiscie jestem zwolennikiem jakiś "stałych" obrażeń, samo rzucanie lawiną kostek jest średnio fajne moim zdaniem...).


Co to za dziwne liczenie daj 1k8 +1 na jedną lufę i po sprawie. Jeśli będziesz strzelać to wybierzesz sobie ilość luf i już. 2k8+2 to dużo jak na broń dystansową (umagiczniając ją mógłbyś zadawać dodatkowe obrażenia), więc jak dla mnie wystarczy tyle.

Zastanawiające są obrażenia podczas krytyka... 4k8 x 3... 12k8? sporo.


Nie. 4k8 = wynik x3.

Ogólnie pracowanie nad strzelbami i pistoletami, jest dość trudne, czasochłonne i mijające się z celem. Możesz umagicznić zwykłą strzelbę i po sprawie. Rozkminianie się nad jakimś wynalazkiem jest chyba bez sensu, bo się napracujesz a MG może przy najbliższej okazji wykorzystać twoje przywiązanie do broni i zniszczyć ją/sprawić że zniknie/ itd.

P.S. Witamy na forum.
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 5:22 pm przez Nefarius, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Pracownia Rusha DeMorderaina

pt wrz 25, 2009 5:33 pm

Czy te 2k8+1 to dużo to nie wiem, bo nie znam specyfiki mechanicznej broni. Ile zajmuje jej załadowanie, jaki jest przyrost zasięgu, czy jest dwu, czy jednoręczna, czy ma magazynek ( i jak tak to jaki). Czy jest w jakiś sposób awaryjna (jest ryzyko że używającemu stanie się krzywda). Co do obrażeni proponowałbym oprzeć się albo na karabinie, albo na dubeltówce (opisane chyba w podręczniku gracza, albo MP, nie pamiętam teraz, na pewno w 3.0 było).
 
Awatar użytkownika
Biskup
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 10:51 am

Pracownia Rusha DeMorderaina

pt wrz 25, 2009 5:58 pm

Nefarius pisze:
Co to za dziwne liczenie daj 1k8 +1 na jedną lufę i po sprawie.

te 2k8 to teraz zwykłe obrażenia mojej broni (jedna lufa), ma po prostu tak dobrane kosci obrażen, nie wynika to z żadnych atutów czy umiejętności postaci. Umagicznianie z drugiej strony nie wchodzi w gre. Po pierwsze w świecie w którym toczy się kampania, magia jest na wymarciu, po drugie postać jest przysięgłym wrogiem magii. Kwestia "złośliwości" GM-a... to raczej nei problem, w końcu sesja ma być fajna dla wszystkich, więc taka strata broni "na siłę" nie wchodzi w gre.

Namrasit:
Zasilana jest dużym (dosłownie) magazynkiem bembenkowym, mieszczącym po 2 naboje "naraz" (jeden, nad drugim, dla dwóch luf). Przyrost zasięgu 50m, broń dwuręczna, kwestia awarii rozwiązana tak, jak jest w opisie z księgi "Sorcery and Steam" (w skrócie, jest spora szansa "malfunction", także zranienia postaci). Zamieściłem też jpg poglądowy... lepszy jest w trakcie tworzenia. Tam dobrze widać jak magazynek ma wyglądać.

Nie wiem, czy czytaliście to, co jest w ukryte, ale na końcu tekstu pisałem, że myślałem nad 1 punktem stłuczeń, przy każdym wystrzale, w związku z ogromnym odrzutem.
 
Awatar użytkownika
Dagome
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 9:31 pm

Re: Pracownia Rusha DeMorderaina

pt wrz 25, 2009 8:09 pm

Chodzi ci o ten typ dubeltówki, radze zrezygnować z tego wielgaśnego bębna. Co do kalibru to proponuje "10"(19.7mm) oczywiście będzie to śrutówka(max. odległość strzału 20m, duży rozrzut śrucin, mechanicznie to tak samo jak w książce tylko zwiększ kości obrażeń), można też stosować pociski kulowe(max. odległość strzału 100m). Przeładowanie jak lekka kusza, weź szybkie przeładowanie kuszy(czy jak ten atut się zwał, oczywiście wersji dla broni palnej). Stłuczenia bym wywalił, tylko idiota który nie zna broni nabawi się siniaka(brak biegłości). Żyroskop po co ci on w żadnej broni palnej o której słyszałem nie było takiego bajeru, nie wiem po co by miał służyć?
 
Awatar użytkownika
Biskup
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 10:51 am

Re: Pracownia Rusha DeMorderaina

sob wrz 26, 2009 7:48 am

hmm, prawdę mówiąc, myslałem o pociskach stałych, nie obszarowych. Co do przeladowania, już o to zadbałem, atut zwie się Rapid Reload (z tego co pamiętam, jest z sorcery and steam ale głowy nie dam). Stłuczenia miały być swego rodzaju równoważnikiem broni. Co myślicie, o stałej liczbie obrażeń? powiedzmy 10+kość(i)? Stosował ktoś kiedyś taki system w broni zasięgowej? (coś jak potężny łuk)
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pracownia Rusha DeMorderaina

sob wrz 26, 2009 11:04 am

Bodajże w World of Warcraft RPG krasnoludy posługują się bronią palną i jest kilka rodzajów tejże broni w podręczniku. I tak np. Długa strzelba - 3k6/x3, przyrost zasięgu 200 feet (60 m), kłute, egzotyczna, przeładowywanie w akcji standardowej.
Na Twoim miejscu nie przesadzałbym z obrażeniami dla broni palnych.
 
Awatar użytkownika
Dagome
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 9:31 pm

Re: Pracownia Rusha DeMorderaina

sob wrz 26, 2009 2:24 pm

Amunicja Kulowa przekrój, to nie to samo co śrut.
Obrazek
Stłuczenia, jak pisałem tylko osoba bez biegłości ich się nabawi. Równoważnikiem niech będzie minus do ataku lub cholernie drogie składniki mieszanki miotającej, jeśli to nie proch czarny. Jak proch, to po wystrzale powstaje chmura dymu.
Obrazek
Trzeba by to mechanicznie opisać.
Nie napisałeś dotąd po co ci żyroskop.
 
Awatar użytkownika
Biskup
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 10:51 am

Pracownia Rusha DeMorderaina

sob wrz 26, 2009 5:43 pm

Biskup pisze:
*żyroskop dający premię +2 do trafienia w nieruchomy, bądź niewiele poruszający się cel
z racji tego, że żyroskop jest stworzony do tego, żeby trzymał się, lub przynajmniej starał się trzymać określonej pozycji (ogólnie mówiąc, wiem że nie jest to w 100% prawda). Co do obrażeń, w pierwszym poście (ukryte) wyjaśniłem, dlaczego staram się właśnie broń dopakować nieco. W skrócie, potrzebuje czegoś, czym był bym w stanie zadawać "jakieś" obrażenia, gdy nie mogę używać ładunków wybuchowych. Zaznaczyłem także, że nie staram się stworzyć, przy Waszej pomocy, broni "ogólno dostępnej", pasującej do każdej kampanii, bo postać zrobiona na broń zasięgową, z taką bronią była by przepakowana w... wiadomo w co... .Rushnica ta (w tej, opisanej, formie), ma być tylko dla określonej postaci, która nie ma w zasadzie w ogóle buildu związanego z bronią dystansową, a jednak jej używa. Więc w ogólnym rozrachunku, broń ta nie będzie siała jakiegoś potwornego postrachu. Bazowe trafienie też nie jest jakieś kolosalne, bo nie jest jako tako przeznaczona do walki (przynajmniej nie do tej "standardowej" walki).

Wiem, że dziwnie to brzmi wszystko trochę, postać neizbyt przystosowana do walki określoną bronią, robi to, ale cóż... tak jakoś wyszło :P
 
Awatar użytkownika
Derechin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: wt gru 23, 2008 9:38 pm

Pracownia Rusha DeMorderaina

ndz maja 16, 2010 7:18 pm

Żyroskop nadaje się do montowania w Seagway'ach, a nie w broniach palnych!
Zrezygnuj ze stłuczeń, daj 2k8 na każdą lufę i możliwość niewypału (tym samym obrażeń 2k8 dla postaci i oślepienie na k4 rund oraz niemożności używania broni do czasu wykonania testu Rzemiosła o ST 20) mniej więcej 10 - 20% (mistrzowska mniej). Co do chmury dymu po strzale, to możesz określić, że na kwadracie 1,5mx1,5m na którym stoi postać przez jedną rundę jest pod wpływem niemagicznego efektu analogicznego do czaru Obscuring Mist.
Krytyk Twojego pomysłu jest ciekawą opcją, możesz spróbować rzeczywiście losowo określić, w jaką część ciała trafiłeś.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość