Zrodzony z fantastyki

 
Ramel

Re: Savage Worlds - pytania

sob maja 15, 2010 12:03 pm

Drachu pisze:
Czemu zmieniły się jego wymagania? W SWEX to była przewaga dla nowicjuszy w SWEPL dla doświadczonych.


Bo jakis gremlin zamienil w druku - wszystkie tam pod rzad sa nowicjusz i k8 w atrybucie, ale w druku wyszlo cos innego. Ba, w zestawieniu jest dobrze, cos sie rypnelo w ostatniej chwili.
Ostatnio zmieniony sob maja 15, 2010 2:18 pm przez Ramel, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Podtxt
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 303
Rejestracja: wt lut 06, 2007 9:26 am

Savage Worlds - pytania

ndz maja 16, 2010 4:37 pm

Jeśli rzuca się z dwóch noży naraz, rzuca się z -2 na prawej i -4 na lewej ręce?

Jak fabularnie traktować nieudany test wyciągnięcia broni, np. kiedy wyciągam dwa noże?
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

ndz maja 16, 2010 5:18 pm

1. Tak

2. To zalezy od Ciebie. Moze po prostu nie dobyc zadnego, dobyc jeden, upuscic jeden, zaciac sie w palec, zrobic sobie chowanie sztyletow z Facetow w rajtuzach... Wszystko zalezy od sytuacji.
 
Awatar użytkownika
Kastor Krieg
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1310
Rejestracja: śr lut 18, 2009 1:59 am

Savage Worlds - pytania

śr maja 26, 2010 11:54 am

Pytanie o zasadę Dodatkowych Obrażeń, ze str. 61 (wytłuszczenia moje):
"Jeśli w teście trafienia uzyskasz jedno lub więcej przebić, zasadajesz dodatkowe 1k6 obrażeń. Na tej kostce również może wypaść as."

Czytając zasady purystycznie, niezależnie od ilości przebić zawsze jest tylko +1 kostka obrażeń. Z kolei z doświadczenia z różnymi systemami spodziewałbym się prawie na 100%, że chodziło o +1 kostkę obrażeń za każde przebicie. Dodatkowo, wyrzucenie 5 przebić i dostanie marnego T-shirta... znaczy, marnego +1 dmg, jest takie... mało Brawurowe i Grywalne. Z drugiej strony, być może +5 wybuchających kostek to overkill?
Ostatnio zmieniony śr maja 26, 2010 11:57 am przez Kastor Krieg, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

śr maja 26, 2010 12:18 pm

Zawsze jedna. Kiedys bylo liczenie przebic i pozniej obrazen, to sie nie sprawdzilo kompletnie. I to bylo zupelnie nie Brawurowe i Grywalne. Teraz po prostu mozesz przestac rzucac, jak masz to jedno przebicie, prawda?
 
Awatar użytkownika
Kastor Krieg
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1310
Rejestracja: śr lut 18, 2009 1:59 am

Savage Worlds - pytania

śr maja 26, 2010 1:10 pm

Niby tak, bo nadmiar rzucania nie jest fajny, ale odbiera to graczowi frajdę z wyrzucenia asa za asem, za asem, etc.; gracz zawsze zareaguje "Woot! Jeszcze jeden!", a ja muszę powiedzieć mu, żeby przestał wyrzucać Asy, bo i tak nic mu to nie da. :neutral:
Ostatnio zmieniony śr maja 26, 2010 1:11 pm przez Kastor Krieg, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

śr maja 26, 2010 1:14 pm

Taka radoche ma przy obrazeniach :)
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Savage Worlds - pytania

śr maja 26, 2010 1:22 pm

Asy na kostkach obrażeń dalej mogą dać ci wynik rzędu 40, zabijający dowolną postać na miejscu :-)

Myślę też, że za dodatkowe przebicia w rzucie na trafienie możesz zafundować graczowi jakiś efekt fabularny/mechaniczny, np. zaskoczony przeciwnik przewraca się na ziemię.
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

śr maja 26, 2010 1:35 pm

Sklanialbym sie za fabularnym, ale po rzucie na obrazenia. Moze to tez byc dodatkowy fuks czy cos takiego (uznanie przyjaciol, respekt wrogow itp).
 
Heretyk
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5036
Rejestracja: pn mar 28, 2005 12:23 pm

Savage Worlds - pytania

czw maja 27, 2010 1:30 pm

Ja mam pytanie odnośnie realiów kosmicznych. Szukam czegoś do SW gdzie opisane byłby statki kosmiczne, bitwy itp. Może ktoś mnie nakierować jakoś?
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

czw maja 27, 2010 1:43 pm

Bitwy sa w podreczniku podstawowym, a poza tym, to chyba tylko sci-fi toolkits. Albo na savageheroes, tam powinna byc konwersja Star Wars i Firefly.
 
Heretyk
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5036
Rejestracja: pn mar 28, 2005 12:23 pm

Re: Savage Worlds - pytania

czw maja 27, 2010 2:17 pm

Dzięki. Na savageheroses co potrzebowałem.

Do tego znalazłem coś co obudziło wspomnienia Ufo: Enemy Unknow/X-com :D
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Savage Worlds - pytania

czw maja 27, 2010 3:22 pm

Tak się zastanawiam:

Strzelania z działa czołgu albo okrętu wojennego podpada pod Strzelanie czy też trzeba mieć umiejętność Wiedza (Artyleria)?

Jest to dla mnie o tyle ważne, że w pierwszym przypadku postać wymaksowana do normalnej walki wsiada na kosmiczną fregatę i strzela z działa plazmowego równie dobrze, co z pistoletu, podczas gdy już np. pilot tego statku potrzebuje dość wyspecjalizowanej umiejętności Pilotowanie.
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

czw maja 27, 2010 3:32 pm

To zalezy od sytuacji i od settingu. Na przyklad w niektorych, wymaga czegos innego (wiedza jakas, przewaznie), a jezeli ma to byc swiat, w ktorym siadasz i strzelasz jak niesamowity (Star Wars) - to zwyklego strzelania.

Wiec dobra odpowiedzia na Twoje pytanie, Gerardzie, bedzie - Tak :)
 
Awatar użytkownika
sir_xeno
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 180
Rejestracja: pt gru 24, 2004 12:43 am

Re: Savage Worlds - pytania

czw maja 27, 2010 3:45 pm

W opisie Okrętów Liniowych (str. 94) napisane jest, że przy strzelaniu z dział rzuca się na Strzelanie lub Żeglowanie (W kosmosie będzie to raczej pilotowanie), zależnie co jest niższe. Brzmi to dość sensownie, bo poza dobrą celnością, trzeba znać się na manewrach itp wykonywanych na morzu/w kosmosie.
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

czw maja 27, 2010 3:50 pm

Tak, sa tez jeszcze sytuacje, ze na niektore dziala jest Wiedza Artyleria itp.
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Savage Worlds - pytania

czw maja 27, 2010 4:01 pm

@Ramel: Dokładnie takiej odpowiedzi potrzebowałem :-)

@sir_xeno: Ja chyba jednak zdecyduję się na setting rule w którym potrzebna jest osobna umiejka. Przede wszystkim chodzi o to, by każda osoba na statku kosmicznym miała swoją wyraźną specjalizację: jeden pilotuje, drugi strzela, trzeci naprawia silnik itd.

EDIT:
Jeszcze uno pytanko.

Czy granica Szybkostrzelności w podręczniku (3) jest absolutnie nieprzekraczalna i nie pojawiają się w settingach bronie które mają więcej?

Piszę o tym bo zastanawiam się jak rozwiązać w moim mini-settingu kwestię dział okrętowych. Chciałem, by liczba luf miała znaczenie, i pomyślałem sobie, że zamiast wykonywać 5 testów strzelania można potraktować salwę jako ogień ciągły z SzS 5. Zwłaszcza, że w założeniu całym ogniem artyleryjskim kieruje jedna osoba (gracz, główny artylerzysta). Tylko czy to praktyczne? Może jest lepszy sposób?
Ostatnio zmieniony pt maja 28, 2010 1:07 am przez Gerard Heime, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

sob maja 29, 2010 1:04 pm

Pojawiaja sie, z tego co pamietam. Chyba juz w necropolis sa jakies z SzS 5.
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

Re: Savage Worlds - pytania

sob maja 29, 2010 3:48 pm

Gerard: Na pewno SzS 4 mają MG42 i M249.

A co do wielu luf. W Weird War II jest tak, że w przypadku np. sprzężonych kmów każda kolejna lufa dodaje +1 do rzutu na trafienie i +1 do obrażeń. To nieźle działa.

Ale Twój pomysł też jest bardzo fajny. I sądzę, że powinien działać, zwłaszcza w SF, gdzie wpływ kapitana pewnie jest większy (bo jest np. centralny, elektroniczny system kierowania ogniem, więc rzut na umiejętność kapitana ma sens).

Ja sam bym zrobił tak - waliłbym tyloma kostkami ile jest luf, ale jako kostki używałbym średniej wysokości wiedzy(Artyleria) załogi obsługującej działa. Dodałbym kilka przewag dla kapitana, które mogą wpływać na wyniki testów załogi. W ten sposób zarówno wyszkolenie załogi, jak i umiejętności kapitana będą mogły wpływać na walkę.
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Re: Savage Worlds - pytania

ndz maja 30, 2010 2:56 am

Aaa, pierdoła ze mnie. Nawet miotacz laserowy w podstawce ma SzS 5.

@Drachu
Ja chcę, by pierwsze skrzypce grali gracze. Zresztą i tak statki są w większości zautomatyzowane. Ale jest też jeszcze jedna kwestia. Jeśli statek ma więcej niż jedną baterię (np. 3 wieże plazmowe w pierwszej baterii i 4 wieże laserowe w drugiej baterii) to gracz ma wybór: albo dowodzi obiema bateriami na -2 (to dwie akcje!) albo zleca dowodzenie jednej z baterii swojemu zastępcy (NPCowi) albo innemu graczowi.

Oczywiście gracze mogą zwerbować sobie większą obsadę mostka i korzystać z zasad testów wspomaganych: drużyna artyleryjska wspierająca głównego artylerzystę może mu nawet dać +4 premii. Całkiem konkretnie, jak dla mnie :-)

Natomiast za słaby sprzęt albo słabą załogę można spokojnie dać -1 albo -2 do testu (np. wedle reguły: zieloni -2, rekruci -1,zwykłe trepy 0, weterani +1, elita +2).
 
Ramel

Re: Savage Worlds - pytania

ndz maja 30, 2010 7:34 pm

Gerard Heime pisze:
Aaa, pierdoła ze mnie. Nawet miotacz laserowy w podstawce ma SzS 5.


Ja wiem, o co Ci moglo chodzic i z czym sie pomylilo - z seria 3kulowa itp. tak sie tez rozlicza strzelanie, jak juz Erpegis zauwazyl.
 
DeathlyHallow
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pt sie 24, 2007 8:00 pm

Re: Savage Worlds - pytania

wt cze 22, 2010 12:06 am

Mam pytanie elementarne, ale dopiero zaczynam poznawać SW, a nie mam szczerze mówiąc siły przedzierać się przez cały temat.

Zatem... Jeśli rzut ma modyfikator dajmy na to -2 to czy odejmuję owe -2 od każdej kostki (co uniemożliwia oczywiście uzyskanie asa) czy też dopiero od finalnego wyniku, z ewentualnymi wcześniejszymi przerzutami? Pytanie proste, ale o znaczeniu kluczowym :)

Pozdrawiam!
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

wt cze 22, 2010 12:09 am

Odejmujesz -2 do finalnego wyniku, po przerzutach (asach).
 
DeathlyHallow
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pt sie 24, 2007 8:00 pm

Re: Savage Worlds - pytania

wt cze 22, 2010 12:26 am

Grazie!
 
Craven

Savage Worlds - pytania

pt cze 25, 2010 11:35 am

Jak to jest jak oblejemy test strachu? Losujemy sobie efekt z tabelki i...? Co dalej? Jeśli wypadła adrenalina to jak długo działają jej efekty? Jeśli szok, to czy w następnej turze wychodzimy z niego i koniec? Czy może trzeba ponownie testować strach i tak aż do sukcesu?
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

pt cze 25, 2010 11:46 am

Generalnie, to jest dana runda (chyba ze sie umrze albo dostanie fobii, to juz na cale zycie... w pewnym wypadku na krotkie dosc :) ) - czy to adrenalina, czy szok (szok moze dzialac dluzej, jak sie nie wyjdzie z niego), czy tez panika.

Co pozniej - zalezy od GMa. Ja nie wymagam zdania pozniej jeszcze raz, moi znajomi wymagaja. To sie dopasowuje do stylu grania
 
infrared
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 4:07 pm

Re: Savage Worlds - pytania

sob cze 26, 2010 8:58 am

Jeżeli wyjdą mi w teście dwie jedynki to czy wciąż mogę użyć fuksa żeby powtórzyć test?
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

sob cze 26, 2010 9:14 am

Tak, mozesz. Chyba, ze jest jakas zasada settingowa (zdarzaja sie, ale to specyficzne wyjatki), ktora mowi, ze nie mozesz.
 
Hajdamaka

Re: Savage Worlds - pytania

pt lip 02, 2010 7:35 am

Przewaga Grad Ciosow i czar Przyspieszenie. Czy atakuje wtedy 3 (czar dodaje atak) czy 4 (czar podwaja ataki) razy w rundzie?
 
Ramel

Savage Worlds - pytania

pt lip 02, 2010 8:51 am

Przyspieszenie pozwala wykonać dwie akcje zamiast jednej (bez kar za kilka akcji w rundzie). Ale to oznacza, ze musisz zachowac wszystkie wymogi dotyczace akcji. Bedziesz mial tak na prawde 3 ataki. 2 z Gradu Ciosow i dodatkowa.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości