Cześć.
W końcu podjąłem się tego wyzwania i zarejestrowałem się tu, aby pokazać Wam swój pomysł na autorskiego RPG.
Troche mnie zaskoczyła ogromna ilość takich "orginalnych" pomysłów jak mój i jednocześnie przeraził mnie panujący tutaj nastrój dekandencji. Słowem, jest dużo pomysłów ale i tak nie ma z czego wybierać...
Tak czy inaczej, zaprezentuje _mój_ pomysł:
Pracuję nad P:T już prawie dwa lata (z przerwami) z pomocą lub bez. Obecnie objętość napisanego tekstu zajmuje od 90 do 110 stron (w zależności czy patrzeć na wyliczenia google doc's czy Word'a). W chwili obecnej mam opisaną mechanikę, świat, przykłady, flavour-teksty, przykładowe "goods&services", pojazdy i zalążek mapy znanego wszechświata. Ilustracje w toku, w klimacie H.R. Gigera choć z mocnym wpływem high-tech (strona grafika: http://www.bradleysharp.co.uk/) ale na to trzeba będzie sporo poczekać. Narazie mam logo
Projekt: Terra, to jak już w tytule zaznaczyłem, RPG w klimacie science fiction, space opera. I mimo że startowałem z zamysłem trzymania się realizmu, niestety moje zamiłowanie do epickich bitew i heroicznych wyczynów wzięło górę i postanowiłem trzymać się tylko zasad "zdrowego rozsądku" i logiki.
P:T oparte jest o autorską mechanikę z wykorzystaniem kostek dwunastościennych. Mechanika wprowadza pojęcie prezycji i dwuwarstowy poziom trudności. W skrócie - rzucając określoną liczbką k12-tek chcemy turlnąć tak, aby wyniki na wszystkich były jak najbardziej zbliżone do siebie.
To tyle od strony mechanicznej (znaczy tyle, co tu napiszę - jest więcej).
Pole rozgrywki rozciąga się na liczne układy planetarne w naszej galaktyce i poza nią. Podróże międzygwiezdne realizowane są przy uzyciu napędów Lorentza (mk1 i mk2), QCD i oczywiście Wormholi (kolejność nieprzypadkowa - ustawione wzgledem czasu potrzebnego na pokonanie kosmicznych odległości - od najdłuższego do najkrótszego).
Narazie opisałem 3 grywalne rasy - Ludzi, Terran, I Katończyków (ciekawostka - wymyśliłem tę rasę jakieś 1,5 roku temu a tu niedawno w kinach pokazuje sie Avatar, który niemalże w 100% przedstawia wizualizację owej rasy - Na'vi. Ah ten Cameron kradnie fabułe z Pocahontas a koncept rasy ode mnie ).
Fabuła - tutaj nie ma rewelacji, bo po co zmieniać coś co się sprawdza: Wszechświat jest pogrążony w wojnie z Agresywnymi Da'gra (niegrywalna rasa tych 'złych'), który pobijają, niszczą lub zniewalają całe planety w poszukiwaniu surowców. Tak przynajmniej przedstawiają ich Ludzie. Prawda jest zgoła mniej czarno-biała ale nie będe tu spojlerował.
Kalendarium strszczające wydażenia z przeszłości świata Projekt: Terra mozna znaleźć na stronce (link na dole).
Zachęcam do zadawania pytań i odwiedzenia strony (na razie na google sites. Jak skończe prace na P:T zajmę się stronką)
http://sites.google.com/site/welcometopt/
Konstruktywna krytyka mile widziana, chciaż standardowe nażekanie też wytrzymam.
Tak przy okazji, szukam graczy do testowania tego, co już jest. Z okolic Warszawy (miejscówka to najcześciej Pruszków lub Brwinów). Mam stałych dwóch graczy, kilka sesji próbnych już się odbyło z pozytywnym efektem.
Jak coś, to mail do mnie podany na stronie lub PM przez forum.