Potwór zainspirowany darmowym previewem ze strony wizardów.
Mroczny niszczyciel
Mroczny niszczyciel (niekiedy zwany również widmem martwej gwiazdy) to przerażający przybysz, pochodzący z planu cienia, a konkretnie z miejsc, gdzie normalnie na planie materialnym panuje głęboka lub absolutna ciemność. Niekiedy w takich miejscach powstają półplany połączone z planem cienia. Są one naturalnym środowiskiem mrocznych niszczycieli.
Historia: Niewielu zdaje sobie sprawę z istnienia tych stworzeń, zaś spośród tych nielicznych, nikt nie jest w stanie dokładnie określić czasu i miejsca pochodzenia tych istot. Pośród badaczy planu cienia popularne są dwie teorie:
- Pierwsza z nich dotyczy zjawiska, które ma miejsce w momencie ostatecznej śmierci bóstwa. Gdy bóstwo umiera, wszyscy jego potężniejsi słudzy nieodłącznie związani z jego boską esencją tracą pierwiastek swej istoty będący odpowiednikiem duszy i ulegają przekształceniu w mrocznego niszczyciela. Po takim zdarzeniu niszczyciel stara się pochłonąć wszelkie otaczające go światło, a następnie udaje się na plan cienia.
- Druga teoria dotyczy stworzenia Cienistego Splotu przez Shar. Teoria ta jest szczególnie popularna wśród wyznawców tej bogini. Twierdzą oni, że cieniści niszczyciele pojawili się w miejscach występowania magii szczególnie mocno powiązanej z ciemnością i cieniami jako skutek uboczny ogromnej energii uwolnionej w czasie powstania Cienistego Splotu.
Wygląd: Niszczyciel wyglądem przypomina dużych rozmiarów, smukłego humanoida ubranego w poszarpaną doskonale czarną szatę z kapturem. Nie posiada on twarzy ani wyraźnie ukształtowanych nóg. Całą jego sylwetkę otaczają gęste cienie, utrudniające dokładne określenie jego wyglądu i rozmiaru. Istota wydaje się w nienaturalny sposób pochłaniać wszelkie światło
Zachowanie: Niszczyciele nie wykazują oznak wyższej inteligencji, kierują się jedynie instynktem, który nakazuje im niszczyć wszelkie światło, aż do zapanowania całkowitych ciemności. Gdy tylko niszczyciel znajdzie się w pobliżu światła zacznie zmierzać w jego kierunku i będzie usiłował je zgasić, wykorzystując swe zdolności. Niszczyciel nie toleruje również oznak życia w swoim otoczeniu i dąży do zniszczenia wszelkiego istnienia.
Magia: Niszczyciela można sprowadzić na plan materialny za pomocą czarów planarne spętanie, potężniejsze oraz planarny sojusznik, potężniejszy, wymaga to jednak użycia dodatkowego komponentu materialnego, jakim jest esencja cienia (patrz skarb i koniec postu)
Duży przybysz (cienia)
KW: 16k8 (63 pw)
Ini: +5
Szybkość: Latanie 9m (doskonała)
KP: 20 (-1 rozmiar, +5 Zr, +6 odbicie), dotyk 20, nieprzygotowany 15 (+cienista powłoka)
BaB/zwarcie: +16/+20
Atak: Dotykowy +21 (zniszczenie)
Przestrzeń/Zasięg: 3 m/3 m
Specjalne ataki: Zniszczenie, niszczyciel, martwa gwiazda, pożeracz światła, zdolności czaropodobne
Specjalne cechy: Cienista powłoka, pożeracz światła, przyćmienie światła, podatność na światło, odporność na cień, niewrażliwości, podatności, OC 27, widzenie w ciemnościach 36m, widzenie w magicznych ciemnościach 9m
Rzuty obronne: Wytr +10, Ref +15, Wola +13
Atrybuty: S 10, Zr 20, Bd -, Int 4, Rzt 16, Cha 22
Umiejętności: Czarostwo+26, koncentracja+20, ukrywanie+21, ciche poruszanie+21, spostrzegawczość+13, nasłuchiwanie+13
Atuty: Finezja w walce, magia cienistego splotu', nieustępliwa magia', podstępna magia', zgubna magia', skupienie na zdolności'' (martwa gwiazda)
Środowisko: Półplan absolutnej ciemności na planie cienia
Występowanie: Pojedynczo (lub więcej jeśli przyzwane magią)
SW: 18
Skarb: Specjalny (esencja cienia)
Charakter: Chaotyczny neutralny
' - atut pochodzi z Przewodnika Gracza po Faerunie
'' - atut pochodzi z Księgi Potworów
Specjalne zdolności
Zniszczenie - atak dotykowy, po trafieniu zadaje 4k6 obrażeń oraz 4k6 na początku każdej rundy ofiary. Wola ST 24 zmniejsza obrażenia o 2k6. Na koniec swojej tury ofiara wykonuje rzut obronny o takim samym ST zmniejszonym o 2 za każdą swoją turę, na początku której otrzymała obrażenia (czyli -2 ST w pierwszej, -4 w drugiej itd.). sukces oznacza zmniejszenie obrażeń o 1k6 (czyli z 4k6 na 3k6 itd.) aż do ich zniwelowania. Na potrzeby OC, zdolności itp. Jest to umiejętność analogiczna do czaru dezintegracja. Obrażenia zadawane przez zdolności "niszczyciel" i "zniszczenie" nie kumulują się (zawsze należy brać pod uwagę tylko najwyższą wartość)
Niszczyciel - standardowa, promień 4,5m, obrażenia zależne od promienia (patrz tabela), Wola SW 24 zmniejsza obrażenia o 2k6. Ofiara otrzymuje obrażenia na początku tury i zmniejsza je na końcu analogicznie do zdolnośc "zniszczenie".
Martwa gwiazda - niszczyciel promieniuje potężną aurą przypominającą w działaniu czarną dziurę*. W każdej rundzie, po użyciu akcji błyskawicznej przez niszczyciela, ofiary w zasięgu zostają przyciągnięte w linii prostej w kierunku niszczyciela, zależnie od odległości (patrz tabela). RO na wytrwałość o ST 26 (wliczona premia z atutu) pozwala zmniejszyć odległość o 3m.
[table][td]Promien (N)[/td][td]Obrażenia (N)[/td][td]Promień (MG)[/td][td]Przebyta odległość (MG)[/td][tr][td]1,5m[/td][td]1k6[/td][td]1,5m-6m[/td][td]4,5m[/td][/tr][tr][td]3m[/td][td]2k6[/td][td]7,5m-12m[/td][td]3m[/td][/tr][tr][td]4,5m[/td][td]3k6[/td][td]13,5m-18m[/td][td]1,5m[/td][/tr][/table]
Pożeracz światła - ta umiejętność działa w sposób pasywny jak i aktywny. Sposób pasywny polega na zapewnieniu niszczycielowi +10 OC przeciw czarom z określnikiem światło. Pozwala mu także ochronić się poprzez OC jeśli czar lub zdolność normalnie na to nie pozwala. Ponadto, gdy oprze się takiemu czarowi zwiększa promień działania mocy "martwa gwiazda" o 1,5m/2 poziomy zaklęcia i zwiększa odległość przebytą przez ofiary o 1,5m (dla zaklęć poziomu co najmniej 1.)
Umiejętność można również aktywować w akcji standardowej. W ten sposób niszczyciel w promieniu 18m gasi wszelkie niemagiczne źródła światła oraz wykonuje test rozproszenia (premia +16) przeciw wszystkim magicznym efektom światła. Za każde zgaszone niemagiczne źródło światła oraz każdy rozproszony poziom zaklęcia niszczyciel odzyskuje 1 pw (lub zyskuje tymczasowe pw, maksymalnie 32).
Zdolności czaropodobne - niszczyciel używa zdolności czaropodobnych korzystając z wad i zalet atutów cienistego splotu. Pod każdym względem traktuje się go jak użytkownika cienistego splotu. PC 16; zdolności: na życzenie: sieć cieni' (ST 18 ), nawała cieni'' (ST 19), ślepota (ST 19), ciemność, głębsza ciemność, czarne światło''. 3x/dzień: szpony mroku** (ST 19), studnia cienia' (ST 21), strach (ST 21), dłoń cienia', pocisk mroku'' (ST 22). 1x/dzień: cieniste sklepienie^, zamiana planów (tylko na siebie, tylko na plan cienia)
**efekt czaru nie ogranicza zdolności "zniszczenie", ani używania innych specjalnych zdolności niszczyciela; czar z Opisu Świata Zapomnianych Krain
' - czar z Magii Faerunu
'' - czar z Opisu Świata Zapomnianych Krain
^ - czar z Władców Mroku
Cienista powłoka - niszczyciel na planie cienia otoczony jest nieprzenikalnym woalem cieni, zapewniającym mu całkowite ukrycie. Nawet potężne efekty wieszczenia, takie jak prawdziwe widzenie pozwalają zredukować efekt jedynie do zwykłego ukrycia (20%). Przebywając na planie materialnym niszczyciel jest otoczony słabszą wersją woalu, działającym analogicznie do czaru rozmycie rzuconego przez niszczyciela. Efekt ten można rozproszyć (PC 16, cienisty splot), lecz po 1k4+1 rundach niszczyciel może go odnowić w akcji błyskawicznej.
Ponadto istota ta częściowo przebywa na planie cienia. W rezultacie postać, która nie może zranić istot przebywającym na tym planie ma 20% szansy na nietrafieni atakiem (oraz 100% gdy atak wykonany jest orężem niemagicznym). Powyższe zdolności kumulują się dając niszczycielowi ukrycie porównywalne do całkowitego. Porównaj tabelka.
Wszelkie efekty pozwalające ranić istoty eteryczne (ale nie podróżować na plan eteryczny), takie jak widmowa broń lub zdolność ninjy Uderzenie ducha(ghost strike) mogą zostać dostrojone do działania na planie cieni w akcji całorundowej jeśli dostrajającemu powiedzie się test czarostwa o ST 30. Dostrojenia może dokonać dowolna postać wyszkolona w tej umiejętności względem dowolnej postaci (np. czarodziej może w akcji całorundowej dostroić zdolność swego towarzyszy ninjy), zaś czarodziej rzucający czar może go samodzielnie dostroić jako część akcji rzucenia czaru.
Dodatkowo niszczyciel raz dziennie w akcji standardowej może otoczyć się gęstymi cieniami, które nie ograniczają widoczności ale chronią go przed atakami. Zdolność ta na 16 minut dodaje niszczycielowi 96 tymczasowych pw (KWxCha).
[table][td]Warunek[/td][td]Ukrycie[/td][/tr][tr][td]Atakujący nie może trafić istot z planu cienia i nie może przejrzeć iluzji[/td][td]50%[/td][/tr][tr][td]Atakujący nie może trafić istot z planu cienia lub nie może przejrzeć iluzji[/td][td]20%[/td][/tr][tr][td]Atakujący może trafić istoty z planu cienia i przejrzeć iluzję[/td][td]0%[/td][/table]
Przyćmienie światła - w odległości 18m od niszczyciela wszelkie niemagiczne źródła światła promieniują światłem o połowę słabszym.
Podatność na światło - jeśli czar lub zdolność z określnikiem światło przebije OC niszczyciela automatycznie nie udaje mu się ewentualny rzut obronny, a także traci on premie z KP z odbicia, wszelkie tymczasowe pw oraz ukrycie z cienistej powłoki na 2 rundy/poziom zaklęcia. Ponadto nie może używać zdolności czaropodobnych przez 1 rundę/poziom zaklęcia i jest na ten czas oślepiony, a także nie może używać zdolności "zniszczenie", "niszczyciel", "martwa gwiazda"; i "pożeracz światła"(włącznie z premią do OC) przez 1 rundę/2 poziomy zaklęcia (zaokrąglając w dół).
Odporność na cień - niszczyciel jest naturalnie odporny na wszelkie efekty związane z ciemnością i planem cienia. Automatycznie udaje mu się rzut obronny, jeśli czar jest bezpośrednio powiązany z planem cienia lub, w przypadku czarów iluzji(cienia) powoduje on niewiarę (rzeczywista część czarów przyzwania i wywołania poprzez cienie działa normalnie)
Niewrażliwości - niszczyciel nie posiada metabolizmu ani umysłu żywego stworzenia, zaś jego forma i pochodzenie zapewniają mu dodatkowe odporności. Jest niepodatny na: choroby, trucizny, sen, paraliż, efekty śmierci, zauroczenia, przymusy, strach, polimorfię i niemagiczną broń (dzięki zdolności "cienista powłoka" por. "podatność na światło")
Podatności - pomimo cech różniących niszczyciela od istot żywych, jest on tak samo jak one podatny na następujące efekty: iluzje, oszołomienie, trafienia krytyczne, obniżenie i wysączenie atrybutu (obniżenie siły lub zręczności do 0 nie powoduje paraliżu), obniżenie i wysączenie poziomów, petryfikacja (jednak należy rzucić na ukrycie z "cienistej powłoki", jakby efekt petryfikujący był atakiem dotykowym. Jeśli wynik będzie wskazywał na pudło niszczyciel nie ulega petryfikacji; nie należy rzucać na atak promieniem, chyba, że jest on częścią zdolności lub czaru). Niszczyciel może wykonać rzut obronny na wolę zamiast rzutu obronnego na wytrwałość, jeśli jest on powiązany z metabolizmem, ruchem itp. (np. dezintegracja będzie wymagała normalnego rzutu na wytrwałość)
Esencja cienia: Wyglądem przypomina unoszący się przy powierzchni ziemi gęsty obłok ciemnego gazu, powstaje po zabiciu niszczyciela. Po dotknięciu przez żywą istotę powoduje natychmiastową przemianę w pomroka (Wola ST 24 neguje). Jeśli istota nie może zostać przemieniona (tj. nie spełnia wymagań szablonu) i nie uda jej się rzut obronny, natychmiast ginie jakby została trafiona czarem dezintegracja. Książe pomroków Telamont opracował rytuał, który pozwala na pozyskanie esencji cienia bez potrzeby zabijania cienistego niszczyciela, rytuał wymaga jednak innych komponentów.
Bardzo proszę o komentarze i sugestie, byłbym również wdzięczny za pomoc w wyważeniu SW przeciwnika, czy to poprzez zmienienie SW czy zmianę zdolności itp. Zastanawia mnie też, czy OC jest odpowiednie? (zrobiłem KW+11) Myślę, że na 18 poziomie spokojnie można je przebić aczkolwiek nie każdy tego dokona.