Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
JD_Armstrong
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: ndz lip 11, 2010 11:11 pm

LotR i D&D 3.5

ndz lip 11, 2010 11:24 pm

Czy ktoś już próbował prowadzić sesję w Śródziemiu? Jeśli tak, to czy podzieli się ze mną wrażeniami?
Używaliście "przygód" zawartych w trylogii, Hobbicie i innych powieściach Tolkiena, czy wymyślaliście sami?
Jeśli był taki temat to przepraszam.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

LotR i D&D 3.5

pn lip 12, 2010 12:28 am

Czy ktoś już próbował prowadzić sesję w Śródziemiu? Jeśli tak, to czy podzieli się ze mną wrażeniami?
Wieki temu grałem w D&D na zasadach Grim 'n' Gritty. Powiem wprost, nic specjalnego tak naprawdę. Może to przez to, że dla mnie świat Lotra to taki skansen - niby wszystko jak powinno być, a jednak sztuczna lipa, w której nijak nie zanurzysz się.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

LotR i D&D 3.5

pn lip 12, 2010 8:46 pm

Prowadziłem taką sesję na początku kariery (startowałem na swoich urodzinach, akurat było 9 graczy). Wtedy się nawet to podobało, ale jak mam być szczery, to odradzam. Trzeba wyrzucić całą magię z DnD (i dodać odrobinę własnej). Większość istot wylatuje, przedmioty magiczne też. W D&D mamy trzy klasy niemagiczne, na upartego można dorzucić paladyna i tropiciela - to mamy 5. I zostajemy z nielogiczną, DeDekową mechaniką walki, ale pozbawieni zalet systemu (różnorodność).

Moim zdaniem D&D się po prostu nie nadaje do Władcy Pierścieni. O niebo lepiej poprowadzić sesję narracyjną. Nie jestem specem od tego systemu, ale jeżeli już chcesz rozbudowaną mechanikę, to nadaje się tu bardziej Warhammer.
Ostatnio zmieniony pn lip 12, 2010 10:36 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
JD_Armstrong
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: ndz lip 11, 2010 11:11 pm

LotR i D&D 3.5

pn lip 12, 2010 10:15 pm

Aha, dziękuję.
 
Awatar użytkownika
Snusmumriken
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 151
Rejestracja: wt cze 09, 2009 1:02 pm

LotR i D&D 3.5

pn lip 12, 2010 11:36 pm

Jeżeli ma być mechanika 3.5 to ja proponuję użyć tej z Midnghta, bardzo przypominającego Lotra pod wieloma względami. Jest tam tylko jedna klasa czarująca, którą jeżeli masz ochotę możesz wyrzucić, chociaż i tak jest bardzo ograniczona i nie rzuca fireballami na lewo i prawo. Dodatkowo masz ścieżki rozwoju, które bez względu na klasę dają dodatkowe zdolności rekompensując choć trochę (praktyczny) brak magicznych przedmiotów.
 
Awatar użytkownika
napoli1970
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: sob sie 22, 2009 10:46 am

LotR i D&D 3.5

czw lip 22, 2010 8:47 pm

Ja kiedyś grałem sesję w realiach Tolkienowskich, ale nie dokładnie w Śrudziemiu tylko na pewnej wyspie z dala od kontynentu, dzięki czemu nasz MG mógł tworzyć fabułę bez względu na wydarzenia dziejące się na kontynencie.

Graliśmy na zasadach D&D 3.5, ale tworzyliśmy własne klasy które później MG sprawdzał czy nie są zbytnio wypasione. Zresztą magi również nie było takiej jak w D&D, ale była władza nad żywiołami dostępna tylko dla elfów. Magowie nie mogli rzucać zaklęć, mogli jedynie panować nad żywiołami, dzięki czemu na wysokim poziomie magowie toczyli naprawdę epickie walki np.: wyrastające spod ziemi kamienne ściany, rzeka która zmienia bieg i możliwość zionięcia ogniem za pomocą dmuchnięcia na pochodnię.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość