Zrodzony z fantastyki

 
Mr_Garfield
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: wt maja 25, 2010 2:51 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lip 19, 2010 12:45 pm

Witajcie mam pytanie w sprawie głupiego Magmaw'a :|
Mam Magmaw na stole i kartę raging ravine, czy mogę poświęcić raging ravine gdy jest stworkiem ? Wydaje mi się że nie ale wolę się upewnić.
Poozdrawiam
Mr. G
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lip 19, 2010 1:00 pm

Ravine staje się stworkiem, ale nie przestaje być landem - faktycznie nie możesz nim nakarmić Magmawa.
 
klrk
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 1:25 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lip 23, 2010 11:15 am

Moze nie do konca trafiam w temat, ale:
Ile moge miec Korlashy w jednej chwili na stole? Gdzies przeczytalem, ze 2 (Legendary Creature), czy to prawda?

I jeszcze jedna sprawa. Mam Death Barona z deathtouchem (2/2). Atakuje on krita ktory ma 8/8. Krit z 8/8 oczywiscie ginie dzieki deathtouchowi, ale co sie dzieje z Death Baronem? Ginie rowniez?
Ostatnio zmieniony pt lip 23, 2010 11:47 am przez klrk, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lip 23, 2010 12:10 pm

Typ legendarny ogranicza cię tylko do jednej karty, o tej samej nazwie na polu bitwy. Możesz mieć jednego Korlasha na stole.

Baron ginie bo dostał 8 damage, a obronę ma tylko 2.
 
klrk
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 1:25 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lip 23, 2010 1:21 pm

Dziękuję.
Jeszcze jedna rzecz wpadła mi do głowy:

Czy można używać Regenerate gdy kreatura dostała enchant -2/-2?
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lip 23, 2010 2:03 pm

klrk pisze:
Czy można używać Regenerate gdy kreatura dostała enchant -2/-2?

Możesz użyć, ale krita i tak zginie.
 
klrk
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 1:25 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lip 23, 2010 5:30 pm

I kolejna sprawa:
Mam krita, który ma protection from white, czy ten krit moze blokowac biale krity?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lip 23, 2010 5:46 pm

Jak najbardziej może. Co daje protekcja w tym przypadku? Obrażenia zadawane przez wy-blokowaną, białą kreaturę są białego pochodzenia. Twoja kreatura ma ochronę przed wszelkimi efektami białego koloru. Skoro ma ochronę, niwelowane są wszelkie obrażenia i efekty rozdawane przez białe, atakujące kreatury. Czyli twojej kreaturze nic się nie stanie.
 
klrk
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 1:25 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 25, 2010 1:14 pm

Przeciwnik wystawia krita, ja po tym fakcie używam Tectonic Edge, którym niszczę jeden z jego landów, których użył on do wystawienia tego krita. Czy krit idzie do grave'u?
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 25, 2010 1:32 pm

Nie, pobieranie many nie przechodzi przez stos, więc w taki sposób nie powstrzymasz wejścia kreatury do gry.
Nawet jeśli użyjesz tectonica przed zagraniem kreatury, to przeciwnik w odpowiedzi może pobrać manę.
 
klrk
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 1:25 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 25, 2010 2:01 pm

p4v pisze:
Nawet jeśli użyjesz tectonica przed zagraniem kreatury, to przeciwnik w odpowiedzi może pobrać manę.


Ale czegoś nie rozumiem. Skoro przeciwnik w odpowiedzi może wtedy pobrać manę, to czy nie tworzy się stos? Miałeś na myśli taką sytuację, że ja niszcze przeciwnikowi land, a przeciwnik potem (po zniszczeniu go) używa tego landu?



I jeszcze coś wymyśliłem:

Korlash, Heir to Blackblade posiada zdolność Grandeur, czy jest to zdolność aktywowana? Chodzi o to, że chciałbym jej użyć w turze przeciwnika, żeby w swojej turze mieć odtapowane landy, które dzięki tej zdolności wsadziłem do gry.

I dalej, przy Grim Harvest, czym się różni "recover" od "return target creature card from your graveyard to your hand"?
Ostatnio zmieniony ndz lip 25, 2010 2:54 pm przez klrk, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 25, 2010 4:18 pm

Inaczej "zdąży pobrać manę zanim ląd zostanie zniszczony".

klrk pisze:
Korlash, Heir to Blackblade posiada zdolność Grandeur, czy jest to zdolność aktywowana? Chodzi o to, że chciałbym jej użyć w turze przeciwnika, żeby w swojej turze mieć odtapowane landy, które dzięki tej zdolności wsadziłem do gry.

Tak, możesz.

Recover to trigger ability, które odpala się kiedy karta znajduje się w cmentarzu.
 
Awatar użytkownika
DeafElf
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: sob lip 17, 2010 8:04 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 25, 2010 10:24 pm

Mógłby mi ktoś dokładnie wytłumaczyć działanie karty Vigor ?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 25, 2010 10:34 pm

Kiedykolwiek kreaturze innej niż Vigor zostanie zadany damage, spreventuj go. Za każde 1dmg sprewentowane tą drogą polóź counterka +1/+1 na tej kreaturze. Kiedykolwiek Vigor trai na grave, wtasuj go w bibliotekę.
 
klrk
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 1:25 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 28, 2010 12:41 am

1. Krit z lifelink 2/2 atakuje krita 1/1. Ile życia dostanie oponent dzięki lifelinkowi? 2?

2. Czy krit z protection from white może blokować krita z protection from black?

3. Mam na stole Undead Warchief ze zdolnością "Zombie spells you play cost 1 less to play" i chcę zagrać zdolność aktywowaną za 1 many. Czy w tym przypadku zagrywam tę zdolność za nic?

4. Mam na stole Tectonic Edge. Co muszę zrobić, żeby włączyć jego zdolność aktywowaną? Tapnąć land, potem tapnąć (ten sam) Tectonic Edge i potem go poświęcić? Czy żeby użyć tej zdolności, muszę mieć 2 Tectonic Edge na stole?

Mam nadzieję, że zrozumiale napisałem. Trochę wątpliwości się nazbierało po dwóch dniach grania. :)
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 28, 2010 12:50 am

1. 2. Krita zada 2 dmg, nie patrzy na to, ze jej przeciwnik ma tylko 1 w plecach.
2. Zależy, czy krit z protekcją przed białym jest czarny. Jeśli nie -> tak. Jesli tak -> nie.
3. Zdolności aktywowane to nie zagrywanie Zombie Spelli. Zagrasz za 1.
4. Płacisz jeden many z landu innego niż TEN Tectonic Edge, tapujesz TEGO Tectonica i poświęcasz TEGO Tectonica. Wystarczy jeden.

Jeśli czegoś nie zrozumialeś, pisz ;)
 
klrk
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 1:25 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 28, 2010 12:54 am

Dzięki :)
Możesz tylko podać przykład zombie spellu? Bo jednak nie bardzo wiem, o co chodzi.
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 28, 2010 12:58 am

Zombie Spell, to czar z podtypem Zombie. Czyli każda karta z .... - Zombie.
Np: Gravedigger ma podtyp Zombie ;)
 
klrk
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 1:25 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 28, 2010 1:03 am

Czyli chodzi o to, ze mogę zagrać krita będącego zombie za 1 less mana cost?
 
Awatar użytkownika
fourth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 132
Rejestracja: sob sie 29, 2009 12:34 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 28, 2010 1:10 am

Tak.
 
klrk
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 1:25 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 28, 2010 1:26 am

Ok, dziękuję.

Teraz jeszcze jedna rzecz: Jakiś tam krit wprowadził do gry 3 tokeny 1/1. Niszcze tego krita. Totkeny zostają?
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 28, 2010 1:35 am

klrk pisze:
Niszcze tego krita. Totkeny zostają?

Tak, bo to są inne kreatury.
 
klrk
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 1:25 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 28, 2010 3:09 pm

Jak krit z protection from white zablokuje bialego krita z liflinkiem, to czy obrazenia dzieki lifelinkowi beda dodawane do zycia gracza? Czy wszystko jest prewentowane?
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 28, 2010 3:18 pm

Jest preventowane, krit z lifeolinkiem nie zada obrażeń, więc jestgo kontroler nie dostanie też życia.
 
Awatar użytkownika
Noth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: wt gru 21, 2004 10:22 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz sie 01, 2010 12:43 pm

1. Ball Lightning atakuje, gracz atakowany blokuje go Kor Firewalkererem i teraz pytanie, obrażenia z piłki nie przejdą bo są anulowane przez protekcję?
1.1 A gdyby Piłeczka miała na sobie Basilisk Collar, to czy wtedy Kor jest niszczony i obrażenia przechodzą?
1.2 A gdyby Piłkę zablokować jakims stworem 2/2 z idestructible to czy piłka niczego nie przepchnie bo nie zada śmiertelnych obrażeń?
Ostatnio zmieniony ndz sie 01, 2010 12:49 pm przez Noth, łącznie zmieniany 5 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz sie 01, 2010 2:00 pm

Noth pisze:
1. Ball Lightning atakuje, gracz atakowany blokuje go Kor Firewalkererem i teraz pytanie, obrażenia z piłki nie przejdą bo są anulowane przez protekcję?

Przejdzie tyle, ile przeszłoby gdyby nie miał protekcji. Po prostu Firewalker nie zginie. Preventowana jest tylko ta część uderzająca w Firewalkera.

Noth pisze:
1.1 A gdyby Piłeczka miała na sobie Basilisk Collar, to czy wtedy Kor jest niszczony i obrażenia przechodzą?

Kor nie zginie, bo nie jest zadany mu dmg. Tak samo nie dostaniesz life'a z dmg 'wchodzącego' w Kora, tylko to tuderzające w playera.

Noth pisze:
1.2 A gdyby Piłkę zablokować jakims stworem 2/2 z idestructible to czy piłka niczego nie przepchnie bo nie zada śmiertelnych obrażeń?

Przepchnie, ale nie zabije.

(Chyba :P)
 
klrk
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 1:25 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt sie 06, 2010 2:24 am

Oponent ma wystawione Stormtide Leviathan. Zaczyna się mój main phase, w którym zagrywam Doom Blade, po czym Stormtide Leviathan schodzi na cmentarz.
Czy w tym przypadku mogę zaatakować przeciwnika w moim combat phase?

I jeszcze jedno, bo niedawno coś takiego zasłyszałem:
Czy land można wystawić tylko wtedy, gdy stos jest pusty?
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt sie 06, 2010 8:32 am

klrk pisze:
Oponent ma wystawione Stormtide Leviathan. Zaczyna się mój main phase, w którym zagrywam Doom Blade, po czym Stormtide Leviathan schodzi na cmentarz.
Czy w tym przypadku mogę zaatakować przeciwnika w moim combat phase?

Oczywiście, że tak.

klrk pisze:
I jeszcze jedno, bo niedawno coś takiego zasłyszałem:
Czy land można wystawić tylko wtedy, gdy stos jest pusty?

Z tego, co pamiętam, landy nie używają stosu ;)
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt sie 06, 2010 9:54 pm

305.1. A player who has priority may play a land card from his or her hand during a main phase of his or her turn when the stack is empty. Playing a land is a special action; it doesn’t use the stack (see rule 115). Rather, the player simply puts the land onto the battlefield. Since the land doesn’t go on the stack, it is never a spell, and players can’t respond to it with instants or activated abilities.


@Zeph: Ech... Jak już pomagać, to chociaż porządnie. Po co człowiekowi mieszać w głowie. Wg twojej teorii landa można zagrać w odpowiedzi na zagrywane przez przeciwnika spelle, jako kolejny 'trick'. Kewl.

@klrk: Jakbyś nie kumał angielskiego, to powiem pokrótce, że landa zagrywasz wtedy, gdy masz priorytet, podczas twojego main phase przy pustym stosie. Landy jednakowoż nie używają stosu, więc nie są spellami i nie da się na nie odpowiedzieć instantami lub activated abilities.
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt sie 06, 2010 10:23 pm

Zephyel pisze:
Z tego, co pamiętam, landy nie używają stosu ;)
Filciu702 pisze:
Wg twojej teorii landa można zagrać w odpowiedzi na zagrywane przez przeciwnika spelle, jako kolejny 'trick'.
Filciu702 pisze:
Landy jednakowoż nie używają stosu


:spoko:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości