Zatem tak będzie wyglądało lista graczy. W tym wypadku zdecyduję się na sześciu graczy. Z tym że kilka uwag. Erlebrion na mojej ostatniej sesji zostałeś z niej wyproszony za częste nieobecności bez wcześniejszych informacji dla reszty, że Cię nie będzie itp. Jeżeli obiecasz tutaj, że tym razem się to nie powtórzy, to witaj w drużynie. W innym wypadku ostrzegam z góry, że na Ciebie pod względem absencji patrzę nieco surowiej Boogaloo będzie pisał z doskoku, ale najprawdopodobniej nie będzie brał udziały w sesji naprawdę, dopóki nie wróci z wakacji, zatem nie macie co na niego liczyć na razie w ewentualnych walkach. grixis9 i Ferr-kon to początkujący w 4E, więc nie traktujcie ich zbyt surowo, jeśli idzie o mechanikę - fabularnie to co innego
Widzę, że większość zrobiła postaci na 11 poziomie, więc niech już tak zostanie. Chciałem wam dać 12 poziom dla jednego atutu z paragona więcej
---edit--- Pozostaje zatem zasadnicze pytanie. Jakie w jakich klimatach gramy? Może coś na ten styl: inwazja-18-vt58895.html Uprzedzam także wszystkich, że nie będzie to sesja typu "wypróbuję builda", a raczej normalna acz krótka sesja. Będzie zatem interakcja z NPCami, Skill Challanges i inne socjalne wyzwania. Walk o różnym poziomie skomplikowania i wyzwania rzecz jasna nie zabraknie. Za przeglądanie buildów zajmę się dopiero jak dostanę wymaganą historię, wcześniej nie mamy o czym rozmawiać I warto też wymyślić dlaczego taka zgraja herosów wszelkiej maści ze sobą podróżuje - do dzieła!
Dla wyjaśnienia o co mi chodzi z historią/opisem wklejam przykład z mojej poprzedniej sesji:
Krótki opis: Mężczyzna na pierwszy rzut oka wyglądający na człowieka, zbliża się do swej trzydziestej wiosny życia. Wysoki, postawny, dobrze zbudowany, ciężko dostrzec na jego ciele choć gram tłuszczu. Jest mądrym, roztropnym osobnikiem, który woli zachowywać swoje zazwyczaj trafne uwagi i spostrzeżenia dla siebie, trzyma się na uboczu, woli słuchać niż być słuchany. Spędza wiele czasu na dbaniu o swój ekwipunek, w każdej wolnej chwili poleruje i ostrzy swój flamberg – symbol zakonu, do którego należy. W starciu rzuca się w największy wir walki, bez wahania nacierając na najsilniejszych nawet przeciwników z zapałem ocierającym się o granice szału. --- Krótki opis: Wytrwały niczym góra. Niezłomny i nieustraszony. Stracił całą rodzinę na skutek najazdu nieokreślonej bliżej bandy. Lubi sięgnąć do kieliszka. Dzięki Erdanowi wziął się w garść i odnalazł nowy cel w życiu - poszukiwanie przygód. Nie pomaga ludziom z dobrej woli. Jest obojętny na ludzkie krzywdy, ale pieniądze mogą do niego przemówić. Pragnie odnaleźć, jeśli nadal żyją, członków swojego dawnego klanu, Kamiennych Młotów oraz ukarać sprawców rzezi jego klanu. --- Krótki opis: Arystokrata, który uciekł ze swego rodzinnego miasta, gdy zaczęła objawiać się w nim magia. Dzika i niekontrolowana. Jest ironiczny i sarkastyczny, czasem popada w arogancję. Dba o swój wizerunek. Porażka jest rzeczą, której nigdy nie zaakceptuje. Świat i jego problemy mało go obchodzą. W życiu szuka mocy, bogactwa i szczęścia.
---edit 2--- Gdyby komuś się w tym momencie odwidziała sesja, pisać śmiało. Lepiej, żeby nie wyszło to za 3-5 dni, bo popsuje wszystkim nieco frajdę z gry.
grixis9 jak tam znajomość mechaniki 4E? Nie będzie Ci sprawiała problemów? Jak Ci w czymś pomóc pisz do mnie na priva, chętnie pomogę.
Ostatnio zmieniony sob sie 07, 2010 11:05 am przez Bajer, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
Ja tam mogę jeden poziom dostać Nie dla atutu nawet - więcej wtedy ze sprzetu wycisne
Przy okazji pomyłiłeś mnie z Ferr-konem (jeśli chodzi o postać). I myśle że mój Sorcerer ma sporo z controllera (sporo mocy obszarowych o burście 2 oraz przesuwaniu wszystkich o dwa pola).
Ja tam mogę jeden poziom dostać Nie dla atutu nawet - więcej wtedy ze sprzetu wycisne
Zostaniemy już przy tym 11 poziomie, no chyba że osobom, które stworzyły już postać chce się wszystko poprawiać i dodawać ten jeden poziom
kotul pisze:
Przy okazji pomyłiłeś mnie z Ferr-konem (jeśli chodzi o postać). I myśle że mój Sorcerer ma sporo z controllera (sporo mocy obszarowych o burście 2 oraz przesuwaniu wszystkich o dwa pola).
Ja mam pytanie - rozumiem, że gramy w autorskim świecie, to jak to jest z Dragonbornami? Możesz mi na PW napisać. Ogólnie, jeśli mógłbyś napisać co nieco o świecie byłbym wdzięczny, chyba, że dajesz graczom wolną rękę na stworzenie postaci w randomowym świecie fantasy
Jeśli chodzi zaś o to, czego chcę od sesji - gram barbarzyńcą/warlordem, więc to chyba oczywiste, że chcę... Jak najwięcej fabuły plus wymagające, epickie walki. Moja postać będzie bardzo nastawiona na fabularia - szukający sposobu na stworzenie własnego klanu honorowy wojownik czerpiący siłę z ognia w swoim sercu.
A skąd wziął się w drużynie? Jeśli można chciałbym pogadać o tym z MG na osobności
Edit: Ja tam bym zagrał na tym 12 poziomie, wtedy Paragon ma więcej do powiedzenia
Ostatnio zmieniony sob sie 07, 2010 11:14 am przez Ferr-kon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
Ferr-kon, co do świata to nie ma ograniczeń co do rasy. Wolna wola
Zarys świata: Świat tuż po wojnie domowej. Uchodźcy rozpierzchają się po świecie. Ludzie, którzy stracili swoje dobytki próbują wszystko odbudować. Inni wybrali prostszą drogę. Trakty przez to stały się niebezpiecznym miejscem. Rozszalała przyroda leczy rany, jednak chaos wymusza na niej ekspansję. Walka o przetrwanie nie ma końca. Górskie plemiona nomadów i gigantów szykują się do kolejnej wielkiej wojny. Kiedy w końcu zostanie wyłoniony przywódca, krwawa furia rozprzestrzeni się na doliny, pochłaniając wszystko na swojej drodze. Niepokoje w królestwie narastają. Sąsiad i zaufany sojusznik, zaczyna spiskować. Król Ulundiel czeka na odpowiedź krasnoludzkich władców. Bez ich pomocy świat, który znamy może pogrążyć się w ciemności. Ciemności, która już rozprzestrzenia swoje czarne macki...
Powyższy opis to tylko skrót. Nie znajdziecie tutaj walk z goblinami czy koboldami. Czekają was ciekawe starcia. Demony, diabły, giganci i górscy nomadzi. Co zrobicie zależy od was. Możecie pomóc królowi, spiskować z sąsiadem w celu obalenia królestwa, próbować dyplomacji z krasnoludami, tępić bandytów, odbudowywać królestwo, zabijać demony, co wam przyjdzie do głowy. Droga jest otwarta. Cokolwiek wybierzecie, obiecuję, że nie będziecie się nudzić.
To jest oczywiście tylko sugestia. Możemy razem wypracować coś innego. Nie widzę żadnych przeszkód. W razie braku głosów, wiadomo, zdecyduję za Was Jeśli jednostrzał wypali, przeobrazimy sesję w pełnoprawną kampanię prowadzącą Was ku wiecznej chwale
Ferr-kon pisze:
Jeśli chodzi zaś o to, czego chcę od sesji - gram barbarzyńcą/warlordem, więc to chyba oczywiste, że chcę... Jak najwięcej fabuły plus wymagające, epickie walki. Moja postać będzie bardzo nastawiona na fabularia - szukający sposobu na stworzenie własnego klanu honorowy wojownik czerpiący siłę z ognia w swoim sercu.
Podoba mi się. Od razu to wykorzystamy
Ferr-kon pisze:
A skąd wziął się w drużynie? Jeśli można chciałbym pogadać o tym z MG na osobności
Hehe. Pisz na PW, chyba że zależy Ci na rozmowie przez gg? Wtedy się do Ciebie po prostu zaraz odezwę
---edit---- Po krótkiej rozmowie z Ferr-konem ustaliłem, że drużyna uratowało kiedyś jego postać z niewoli i od tego czasu podróżujecie razem. Resztę ewentualnego opisu zostawiam Ferr-konowi.
Ostatnio zmieniony sob sie 07, 2010 11:32 am przez Bajer, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
Zostaniemy już przy tym 11 poziomie, no chyba że osobom, które stworzyły już postać chce się wszystko poprawiać i dodawać ten jeden poziom
Jeżeli nikomu nie sprawi to wielkich trudności, to też jestem za gra na 12-stym lvl-u. Dzisiaj wieczorem, najpóźniej jutro, prześlę ci na PW historię i napiszę w temacie co o mnie wie drużyna.
====== Created Using Wizards of the Coast D&D Character Builder ====== level 12 Human, Invoker, Hammer of Vengeance (PH2) Divine Covenant: Covenant of Malediction Background: Early Life - Lost Everything (+2 to Endurance)
FINAL ABILITY SCORES Str 9, Con 18, Dex 11, Int 14, Wis 22, Cha 11.
STARTING ABILITY SCORES Str 8, Con 15, Dex 10, Int 13, Wis 17, Cha 10.
POWERS Bonus At-Will Power: Sun Strike Invoker at-will 1: Visions of Blood Invoker at-will 1: Hand of Radiance Invoker encounter 1: Whispers of Defeat Invoker daily 1: Silent Malediction Invoker utility 2: Divine Call Invoker encounter 3: Falling Leaves Invoker daily 5: Lamentation of the Wicked Invoker utility 6: Demand Justice Invoker encounter 7: Baleful Eye of Judgment Invoker daily 9: Malediction of Rigidity Invoker utility 10: Prayer of Vengeance
ITEMS Irrefutable Braidmail Armor +3, Amulet of Elegy +3, Magic Accurate staff +3 ====== Copy to Clipboard and Press the Import Button on the Summary Tab ======
To tyle na chwilę obecną. Historię i resztę ekwipunku dorobię później. Jak zawsze, komentarze i porady mile widziane.
Małomówny, ślepy mnich, dążący do zdobycia jeszcze większej wiedzy i rozpowszechnienia jej Ad Maiorem Ioun Gloriam . Jego samego można by raczej określić jako "sługę polowego" - nie dysponuje on wielką wiedzą, co może wydawać się nietypowe dla sługi Ioun, za to doskonale sobie radzi z namawianiem innych, by się nią z nim podzielili . Na razie mogę w sumie tylko tyle powiedzieć, bo historia "się tworzy" . No i build w takim razie na 12 lvl (też jeszcze ostatnie, kosmetyczne poprawki nanoszę):
====== Created Using Wizards of the Coast D&D Character Builder ====== Anjin, level 12 Human, Monk, Ghostwalker Monastic Tradition: Centered Breath Versatile Expertise: Versatile Expertise (Light Blade) Versatile Expertise: Versatile Expertise (Unarmed) Background: Occupation - Hired Killer (+2 to Athletics)
FINAL ABILITY SCORES Str 12, Con 12, Dex 22, Int 11, Wis 18, Cha 9.
STARTING ABILITY SCORES Str 10, Con 11, Dex 17, Int 10, Wis 16, Cha 8.
Ok, ustalamy w takim razie wersję ostateczną postaci - builda + historia/opis - przesyłajcie mi na priva. Tutaj też możecie wrzucać dla innych, ale ja będę zajmował się tylko tym co dostanę na skrzynkę.
Ostatnio zmieniony sob sie 07, 2010 11:28 pm przez Bajer, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
Karrvesh to były wódz pustynnego plemienia dragonbornów, który przez całe życie zmagać się musi z losem, który uparcie odbiera mu jego pozycję. Honorowy, pełen szlachetności wojownik, który swoją siłę czerpie z płomieni targających jego sercem i duszą. Ma szacunek do wszelkiego życia i rozumiejąc jego wagę sieje przerażenie w sercach swoich wrogów - gdyż każdy wie, że jeśli gotów jest kogoś zabić, wtedy nic go nie powstrzyma, gdyż uważa to za wyrok natury - a natura zawsze ma rację. Mimo siły i gabarytów - jest on naprawdę ogromny, nawet jak na dragonborna - ma dość łagodną naturę, dlatego też gdy wpada w swój szał, zmienia się nie do poznania. Ma do tego niemałe zdolności przywódcze i jego chaotyczny styl walki, potęga i wzbudzający dreszcze ryk łamie przeciwnikom morale i inspiruje sojuszników.
Aktualnie szuka on członków swojego klanu - chociaż jednocześnie uważa swoją drużynę za klan, chociaż nie traktuje siebie jako wodza i nie oczekuje takiego traktowania.
EDIT: Oj, nie wybrałem backgrounda... Skąd masz Hired Assassin? Czy fajne backgroundy są gdzieś poza PHB2?
Ostatnio zmieniony ndz sie 08, 2010 11:43 am przez Ferr-kon, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
Przejrzałem pobieżnie buildy, ogólnie raczej wszystko ok, ale o to moje małe zastrzeżenia: Erlebrion: a) Zamiast atutu Improved initiative wziąłbym atut Hafted Defence Zamiast Action Recovery wziąłbym Invoker's Blaze Na 7lvlu wziąłbym chyba Word of Fiery Condemnation Odnośnie eq, to wziąłbym z 13 lvlu Staff of Ruin i Imposter's Armor.
Odnośnie builda Trullumpum, jedna rzecz mnie niepokoi, ale to już MG musi zdecydować, jak to jest Wziąłeś Frost Dagger, ktory zmienia obrażenia zadane przez broń na Frost. Tylko, że twoje moce nie mają słowa Weapon tylko Implement. Więc moim zdaniem to nie działa tak jakbyś chciał... Poza tym raczej wszystko ok
Ferr: Tutaj mam troszkę więcej zastrzeżeń: Ogólnie rzecz biorąc zrobiłeś chyba barbarzyńcę i Rageblood i Thaneborn (czyt opartego i na cont i na cha). I chyba ci to specjalnie na zdrowie nie wyszło...
Po pierwsze: Z AC 25 3/4 ciosów będzie ciebie trafiać, jak nie więcej. Jak na pierwszą linię ro zdecydowanie za mało. Warto by więc albo podnieść trochę wyżej inteligencję, albo zainwestować jeden atut w chociażby chainmaila. Musisz pokombinować trochę, najlepsze wyjściem będzie moim zdaniem inteligencja 14 (lub nawet 16). Postaraj się wyciągnąć chociaż z 28 AC. Staty rozdaj tak, aby mieć siłę 22. Moim zdaniem nie potrzebujesz kondycji 16, a Charyzma 18 też z pewnością by ci wystarczyła.
Nie wiem jak ci na karcie wyszedł bonus do ataku toporem +18: U mnie to wygląda tak: +5(Str) + 6(1/2 lvl) +3(enh) + 2(prof)=+16. Jak na Strikera to zdecydowanie za mało. Tutaj pomoże lepsza siła i atut Weapon Expertise. Z +18/+19 powinno być ok. Ciekawym wyjściem może być również Fullblade jako broń(k12, high critt, +3 profficiency). Inną bronią dosyć nietypową, tym razem ulepszającą AC jest Urgrosh - k12, +1 do AC, +2 proff
Odnośnie atutów jeszcze: Wiem, że kuszące jest mieć dobry Dragon Breath, jednak dosyć ciężko to osiągnąć większością klas nie obniżając specjalnie zdolności bojowych tej klasy. I nie jestem pewien, czy takie dopakowywanie krytyków jest dobre. Najpierw zadbaj o AC i atak, a jak zostaną jeszcze wolne atuty, to wtedy możesz pomyśleć.
Moce: Po pierwsze, chyba nie wybrałeś encountera z 3ciego lvl'u., poleciłbym Rippling Blades. At-wille: Jeżeli zmniejszyć Const, to zalecałbym zmianę Recuperating Strike na Howling Strike. Enc lvl1: Escalating Violence jest chyba lepsze. Utility2: Stonebraker jest zazwyczaj mało przydatny. Ale kto wie. Jakby co, to polecam Shrug it off. Daily lvl5: Silver Fenix nie jest zły, ale Ancient Berserkers' wydaje mi się lepsze. Regeneracja 3 to chyba troszskę mało na ilość Hp którą będziemy mieć. Daily lvl9: Poleciłbym Stoneroot Rage
EQ: Po pierwsze: Doradzałbym wziąć Iron Armbands of Power (arms slot, lvl6). Gauntlets of Ogre Power są moim zdaniem raczej lipne (nie dają bonusu do ataków, tylko do testów siły). Zdecydowanie lepsze są Burning Gauntlets albo Gauntelts of Blood. Moim zdaniem też szkoda złota na Boots of Eagerness. Dodatkowe move action raz na spotkanie nie ejst chyba warte tej ceny. Lepsze są Boots of Quickness, a zwłaszcza Boots of Fencing Master. Na szyję zaproponowałbym Badge of the Berserker. Jako broń pomyśl nad umagicznieniem Subtle.
To by było tyle ode mnie.
Odnośnie backgroundów: Zdecydowana większość ich znajduje się w Dragonach. Najlepszym wyjściem podczas tworzenia postaci jest zaopatrzenie się w Character Builder. Tam masz wszystkie oficjalne materiały i po prostu wybierasz co chcesz.
Moja psotać na 12lvlu
====== Created Using Wizards of the Coast D&D Character Builder ====== Krishkur, level 12 Half-Orc, Fighter, Pit Fighter Build: Brawling Fighter Fighter: Combat Agility Fighter Talents: Brawler Style Background: Half-Orc - Orc Birth (+2 to Athletics)
FINAL ABILITY SCORES Str 22, Con 12, Dex 20, Int 11, Wis 12, Cha 9.
STARTING ABILITY SCORES Str 17, Con 11, Dex 16, Int 10, Wis 10, Cha 8.
Od siebie powiem tylko, że Boogaloo jak widać wchłonął już powergamerską żyłkę Miałbym do Ciebie prośbę, abyś na przyszłość spytał się gracza czy chce analizy builda. Oczywiście nie robisz niczego złego wskazując swoje wady, ale nie każdy może tego po prostu chcieć (jeśli gracze wyrazili zainteresowanie analizą, przepraszam za czepialstwo ).
Co zaś do buildów to ponieważ będę je przeglądał (o ile trafią na priva) to w razie drastycznych błędów, na pewno pomogę i zasugeruję zmiany. Jak już mówiłem nie mam tendencji do rzucania na graczy co chwilę spotkań, które są cholernie ciężkie, więc uber maksymalizacja jest zbędna, jeśli kogoś to nie interesuje.
Ostatnio zmieniony ndz sie 08, 2010 12:32 pm przez Bajer, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
Ok, przepraszam jeżeli komentarze odnośnie buildu są niechciane. Chyba po prostu za dużo grałem w sesje Burko, gdzie optymalizacja postaci jest wręcz konieczna...
Odrobinkę mi głupio, chociaż dziękuję i na sto procent się zastanowię - nie chciałem jednak robić wypasionej-mega-super-wkosmos postaci, która by zabijała wszystkich wokół, ale raczej zostawałbym przy fajnej fabularnie postaci, która nie będzie najgorsza w walce... Urgosh, przyznam, jest ciekawy, jeszcze się zastanowię - nad resztą... Czy ja wiem?
A atak - weapon focus... Chociaż teraz myślę, że on chyba do obrażeń dochodził... Dobra, zaraz się wezmę za poprawianie. Ale na następny raz - zapytaj, okej? Bo w sumie to takie pomaganie na siłę jest dość... Offensive
EDIT: Odezwij się do mnie na gg jak będziesz, bo ja teraz nie będę się mógł za nic zabrać normalnie, póki nie poprawię tej postaci xD
Ostatnio zmieniony ndz sie 08, 2010 12:41 pm przez Ferr-kon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
Boogaloo, nic się raczej nie stało Jeśli ktoś będzie chętny skorzysta pewnie z rad, na przyszłość jednak się lepiej zapytać, szczególnie nowych graczy, którzy mogą się przez to zrazić. W 4E jednak bardzo ciężko "zepsuć" postać, więc nawet mniej zoptymalizowana postać nie będzie bezużyteczna i zawsze wniesie sporo do gry.
Ferr-kon pisze:
Odrobinkę mi głupio, chociaż dziękuję i na sto procent się zastanowię - nie chciałem jednak robić wypasionej-mega-super-wkosmos postaci, która by zabijała wszystkich wokół, ale raczej zostawałbym przy fajnej fabularnie postaci, która nie będzie najgorsza w walce...
I nie musisz Boogaloo ma po prostu doświadczenie z sesji, gdzie postaci są sponiewierane na każdym kroku
Jak już pisałem. Jak będę przeglądał wersję ostateczną na privie, w razie jakiś poważnych błędów (lub po prostu w przypadku istnienia czegoś co by bardzo pomogło danej postaci), na pewno pomogę.
Ostatnio zmieniony ndz sie 08, 2010 12:45 pm przez Bajer, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
Po prostu trochę tą postać robiłem i teraz mi głupio, że okazało się, że trud jaki w nią włożyłem jest bezsensowny, bo zrobiłem słabą postać.
Nie powinno Ci być głupio. Boogaloo po prostu powiedział jakie on m preferencje - maksymalizacja obrażeń. Nie ma czegoś takiego jak najpotężniejszy przedmiot magiczny lub atut. Wielu powergamerów preferuje pewien "zestaw", ale nie oznacza to, że każdy inny to już jakieś dno czy bezużyteczny build. Postać masz dobrą, nie ma się czym przejmować. Zaraz się jej bliżej przyjrzę i dam Ci znać na priva czy coś jest naprawdę aż tak warte zmian.
Ostatnio zmieniony ndz sie 08, 2010 12:48 pm przez Bajer, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: