Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

[T2] White Weenie

ndz sty 03, 2010 6:02 pm

Thoctar pisze:
Żaden Turbofog nie gra na Wall of Denial. Żaden Turbofog nie ma w sobie czegoś


Nie zapominaj że Turbofog jest deckiem który siada dobrze w bardzo specyficznym meta. Nie jest to Jund, który zawsze dobrze gra.

Pozatym powiedziałeś
Thoctar pisze:
Luminarch Ascension świetnie działa na wszelkie kontrole - szczególnie na TurboFoga
co troche poszerza Twoje zdanie na temat tej karty. Inne kontrole mają łatwą odpowiedź na tę kartę.
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

[T2] White Weenie

ndz sty 03, 2010 8:14 pm

Thoctar pisze:
Żaden Turbofog nie gra na Wall of Denial. Żaden Turbofog nie ma w sobie czegoś, co mogłoby cofnąć na rękę Ascenzję. Niby cztery tury to dużo, ale pamiętaj, że Turbofog nie przewija aż tak szybko. PRzeciwnik będzie nadszarpnięty pewnie wcześniej, a Ascenzja tylko pomoże w dobiciu go. Właściwie jedyna karta, która zaboli Luminarch Ascension ze strony foga, to Phitning Needle, ale ją wsajdowuje się często dopiero w trzeciej grze, bo kierowca przewijarki nie zawsze jest pewien, czy ta Ascenzja jest grana.


Tu kolega ma rację, a dlatego mam to w siadzie, bo jedyne kontrole jakie spotykam to albo turbofogi albo UW mill, na który równie dobrze sprawuje się ta karta.

Chłopaki w sumie jak znacie coś innego co w standardzie co pomoże mi ubić kontrole i/lub milla to dajcie znać co :)

Pozdrówka
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

[T2] White Weenie

ndz sty 03, 2010 8:28 pm

Boros albo Mono Red, przeważnie nie wyrabiają z tym kontrole (a przynajmniej turbofog ;) ).

A tak swoją drogą, to inne kontrol także nie mają czym zniszczyć Luminarch Ascension. Zróbym podsumowanko:
* Spread'em - nie ma żadnej karty, która mogłaby to zniszczyć, nawet in sajd.
* TurboFog - w sajdzie Igły
* UWR Control - w sajdzie Igły
* Mono White Control - w sajdzie Igły i czasami Kor Sanctificers

Nie jest chyba teraz grana w Standardzie jakaś karta, która odsyła spelle na rękę. Ascenzję zniszczy jeszcze Pulse, ale na nim nie grają kontrole zazwyczaj.

Aczkolwiek mogę się mylić, poprawcie moje wywody jeśli gdzieś popełniłem błąd.
 
Awatar użytkownika
Michax
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 93
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 8:40 pm

Re: [T2] White Weenie

wt lut 09, 2010 10:23 pm

Po wydaniu Worldwake'a WW znacznie przyspieszył. W moim spisie znajdują się jedynie dwie karty z CMC powyżej dwóch.
A oto i on!

Zacznę nietypowo, od noncreature spells:

4x Silence - niedoceniana z początku karta, ale coś, co w czwartej turze powstrzymuje DoJa przeciwnika, jest moim zdaniem godne uwagi...
4x Path to Exile - usunięcie niewygodnego blokera czy jakiegokolwiek flyinga często nas ratuje, karta doceniana przez każdego kierowcę decku z domieszką W.
4x Brave the Elements - chroni przed pyroclaslem, daje nam jeden niczym niepowstrzymany atak przy większości decków... co sprawdza się szczególnie w sytuacjach, w których przeciwnik ma czym blokować, ale nie ma zbyt wielu punktów życia...
4x Honor of the Pure - tego komentować nie trzeba. Mus w każdym białym naporze.

Przejdźmy do naszych dzielnych żołnierzy!

Ist turn drops:

2x Akrasan Squire - dwie sztuki zupełnie wystarczają, w late game są nieprzydatne, na początku mogą coś zamieszać...
4x Elite Vanguard - 2/1 za W z opcją ataku za 3 w drugiej turze(patrz Akrasan)... jest ok.
4x Hada Freeblade - 1/2 za W, rośnie od Allayów, których mamy osiem... świetna do naszego naporu.

2nd turn drops:

4x Veteran Armorsmith - klasa sama w sobie, porządne ciałko 2/3, dopak naszych chroniący ich przed Infestem.
4x Kazandu Blademaster - Ally, FS, Vigilance, 2/2... przepak totalny ;)
4x Knight of the White Orchid - jedyna karta, co do której mam wątpliwości. Daje nam tego Plainsa, ale może lepiej włożyć za niego jakiegoś Ally lub Soldiera?

4th turn drops:
2x Ranger of Eos - opcja na DoJ, Infesty...

Proszę o krytykę i rady.
Pozdrawiam!
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

[T2] White Weenie

wt lut 09, 2010 11:20 pm

Michax pisze:
4x Silence - niedoceniana z początku karta, ale coś, co w czwartej turze powstrzymuje DoJa przeciwnika, jest moim zdaniem godne uwagi...


A masz jakieś komba w formacie ?

Karta utrzymuje cenę, gdyż jest sajdboardem na jakieś wymysły extendowe, ale poza tym nic nie tobi, zwłaszcza w dwójce.

Reszta rozpiski? Taka sobie.

Michax pisze:
2x Akrasan Squire - dwie sztuki zupełnie wystarczają, w late game są nieprzydatne, na początku mogą coś zamieszać...


Skoro przydatne na poczatku to dlaczego tylko 2 sztuki? He? Jeśli masz impas na stole, to i tak warto jechać jedną bardziej prypakowana od Exalted kreaturą.

Michax pisze:
4x Hada Freeblade - 1/2 za W, rośnie od Allayów, których mamy osiem... świetna do naszego naporu.


Uwarunkowujesz siłę naporu od podejścia kart - nie fajnie. O wiele lepszą opcją jest standardowy Steppe Lynx, który jest potencjalnie lepszym naporem, zwłaszcza że jeśli nie zabijesz oppa do 5-6 tury to sam zginiesz. Nawet liczac w ten sposób, jak podejdzie ci z topa 2 kolejnych allajow to masz kreaturę 3/4, czyli potencjalnie tylko o +1 wiekszą. Czytsa matematyka przemawia za Lynxem

Michax pisze:
4x Knight of the White Orchid - jedyna karta, co do której mam wątpliwości. Daje nam tego Plainsa, ale może lepiej włożyć za niego jakiegoś Ally lub Soldiera?


Pierwsza sprawa. Chroni przed mana screw, druga sprawa (oczywiście w małej liczbie gier) masz podwójnego landfalla. możesz tej karty uzywać jako techa, kiedy to w 5 ture nie masz jak zabić stapowanego z okazji ataku przeciwnika- pakujesz kreatury i jest git. Oczywiście jest to sytuacyjne. Przeciwnik musi się z tym liczyć i brać pod uwagę wiecej opcji przy potencjalnej wymianie obrażeń, co zawsze jest lepsze dla Ciebie.

PS. Jak byś aktywniej uczestniczył w dyskusji, byłoby łatwiej obu stronom dialogu.
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 11:23 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Michax
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 93
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 8:40 pm

[T2] White Weenie

wt lut 09, 2010 11:32 pm

Dyskusji, ktora zamarła miesiąc temu.
Poza tym podałem tko mój pomysł na ten deck, nic innego.

Lynx do maksymalnego wykorzystania potrzebuje fetchy, których w rozpisce nie ma...i nie chce ich wrzucać do decku.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

[T2] White Weenie

wt lut 09, 2010 11:55 pm

Michax pisze:
Lynx do maksymalnego wykorzystania potrzebuje fetchy, których w rozpisce nie ma...i nie chce ich wrzucać do decku.


Jasne, ale i bez fetchy jest lepszym naporem od wskazanego Allaja. Sama, czysta statystyka mówi że predzej dociągniesz ladn, dający landfalla i lepszą częstotliwość naporu, niż jednego z 7 innych allajów w talii.

PS. W gwoli ścisłości to aktywny jetseś tylko na pierwszej stronie topiku :)
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 11:57 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Michax
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 93
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 8:40 pm

[T2] White Weenie

śr lut 10, 2010 1:10 am

Specu pisze:
PS. W gwoli ścisłości to aktywny jetseś tylko na pierwszej stronie topiku

Zrezygnowałem z WW, chciałem spróbować po WWK, jak by to wyglądało...

Może i masz rację... zawsze można mieć lynxa i hadę, a wyrzucić akrasany...
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: [T2] White Weenie

śr lut 10, 2010 11:20 am

Popróbował bym też z dwiema sztukami Marshal's Anthem. Mimo że troche drogie żeby potencjał wykorzystać, ale przy przeciągającej się partii, robisz sobie card advantage, który zawsze jest dobry - zwłaszcza jak nie masz co z mana robić.
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

[T2] White Weenie

śr mar 03, 2010 5:47 pm

 
Udonis
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:58 am

Re: [T2] White Weenie

śr sie 18, 2010 9:19 am

Michax pisze:
4x Brave the Elements - chroni przed pyroclaslem, daje nam jeden niczym niepowstrzymany atak przy większości decków... co sprawdza się szczególnie w sytuacjach, w których przeciwnik ma czym blokować, ale nie ma zbyt wielu punktów życia...


Hmmm mam wątpliwości czy rzeczywiście chroni przed Pyroclasmem i innymi tego typu (np. Day of Judgment) - przecież one nie targetują, a skoro nie targetują, to protekcja nic nie daje...

A tak w ogóle to mało się widuje WW, jak ostatnio złożyłem takowa talię to gdzie bym nie poszedł to wszyscy wielkie oczy :D
Ostatnio zmieniony śr sie 18, 2010 9:20 am przez Udonis, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

[T2] White Weenie

śr sie 18, 2010 10:17 am

Udonis pisze:
Hmmm mam wątpliwości czy rzeczywiście chroni przed Pyroclasmem i innymi tego typu (np. Day of Judgment) - przecież one nie targetują, a skoro nie targetują, to protekcja nic nie daje...


Protekcja przed kolorem chroni przed obrażeniami z danego źródła. Chroni więc przed obrażeniami z Pyroclasm, VF, Tremor, etc.

DOJ nie zadaje obrażeń. Po zagraniu - na stos wchodzi efekt "destroy".
 
Udonis
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:58 am

Re: [T2] White Weenie

śr sie 18, 2010 11:41 am

Gizmoo pisze:
Protekcja przed kolorem chroni przed obrażeniami z danego źródła. Chroni więc przed obrażeniami z Pyroclasm, VF, Tremor, etc.

DOJ nie zadaje obrażeń. Po zagraniu - na stos wchodzi efekt "destroy".


Racja, thx :)
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

[T2] White Weenie

śr sie 18, 2010 3:03 pm

Bo teraz WW jest niegrywalne i crapowate - nie generuje praktycznie żadnego card advantage, a żeby talia był grywalna, musi je generować w czasach dzisiejszych :)
 
Udonis
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:58 am

Re: [T2] White Weenie

śr sie 18, 2010 3:23 pm

Thoctar pisze:
Bo teraz WW jest niegrywalne i crapowate - nie generuje praktycznie żadnego card advantage, a żeby talia był grywalna, musi je generować w czasach dzisiejszych :)


Czy ja wiem - studencko/kocia wersja WW z fetchami może nie wygrywa turniejów, ale spokojnie do Top 8 dochodzi na PT (patrz ostatnio Craig Wescoe) :)
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

[T2] White Weenie

śr sie 18, 2010 3:32 pm

LOL, pół roku w Magicu to lata świetlne...
 
Udonis
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:58 am

Re: [T2] White Weenie

śr sie 18, 2010 3:54 pm

Thoctar pisze:
LOL, pół roku w Magicu to lata świetlne...


Toć mówię, że w ostatnich miesiącach WW zasilił zdolny student :papieros:
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

[T2] White Weenie

śr sie 18, 2010 4:22 pm

A od czasu pojawienia się studenta trafiło się WW w jakimś topie? Nie, i nawet nie ma co się dziwić :)
 
Udonis
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:58 am

Re: [T2] White Weenie

śr sie 18, 2010 4:37 pm

Thoctar pisze:
A od czasu pojawienia się studenta trafiło się WW w jakimś topie? Nie, i nawet nie ma co się dziwić :)


Jeh, aj noł, aj noł ;)

No ale co zrobić, za moich czasów (9-10 lat temu) white weenie, slayer itp to były klasyki i człowiek ma sentyment :)

Teraz wracam i widzę jakieś dzikusy 3/2 trample za GG czy 4/5 trample za GGG , nie mówiąc już o jakiś wrednych aniołach z rozmazanym rysunkiem za 3WW :stupid:
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

[T2] White Weenie

śr sie 18, 2010 5:09 pm

Pół roku to w Magicu jednostka odległości? Huh.

Mono White Weenie nie istnieje, ale masz bardzo zbliżone ideą Boros Bushwacker - http://www.deckcheck.net/deck.php?id=37455 tu masz wersję, która przedwczoraj wygrała chińskie Nationalsy, możliwe jest zwiększenie procentowej zawartości białego bez wielkiego osłabiania konstrukcji.
Ostatnio zmieniony śr sie 18, 2010 5:10 pm przez Hezor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

[T2] White Weenie

śr sie 18, 2010 6:46 pm

Udonis pisze:
Teraz wracam i widzę jakieś dzikusy 3/2 trample za GG

Może i robiy wrażenie w porównianiu z Grizzly Bears, ale atak w trzeciej turze stworem 3/2 z tramplem nic nie daje.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości