Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

[setting] Silent Hill

czw kwie 06, 2006 12:24 am

Kultowa jak dla mnie seria gier, wprost prosi się o adaptację pod nowy WOD. Zaczałem się rozglądać i znalazłem cały soundtrack do wszystkich części - pare dobrych FAQ oraz plany na forum WW (wzieli się i tam za to - bo warto!).

Czy ktoś byłby chętny mi pomóc i opisać Silent Hill jako swojego rodzaju setting do nWOD?
 
Kastor Krieg

czw kwie 06, 2006 2:22 am

Well, jako że właśnie zacząłem grać w SH2 (w pozostałe nie grałem), jeśli załapię klimat to postaram się dorzucić jakieś myki.

Na razie mogę zaproponować modyfikator -2 do wszystkiego ze względu na wszechobecną mgłę :razz:

Kastor o co Cie prosilem? Tym razem ostrzegam. Swrg
 
Awatar użytkownika
Swarog
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:33 pm

czw kwie 06, 2006 8:20 am

Pomysl ciekawy- zwlaszcza jako setting na jednostrzalowki dla Mortali.

Co do pomyslow/szczegolow to zapraszam do tematu na forum WW, oraz linki podane w tymze temacie.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

czw kwie 06, 2006 11:46 am

Kastor Krieg pisze:
Na razie mogę zaproponować modyfikator -2 do wszystkiego ze względu na wszechobecną mgłę :razz:

To ma być survival horror a nie gore:P

Swarog pisze:
Pomysl ciekawy- zwlaszcza jako setting na jednostrzalowki dla Mortali.

Widze to jako jedynie dla mortali - bez maga, wilka czy pijawki:)

Moje propozycje to:
http://db.gamefaqs.com/console/ps2/file/silent_hill_4_plot_a.txt
http://db.gamefaqs.com/console/psx/file/silent_hill_plot_a.txt
Kastor nie kukaj bo sobie gre zepsujesz:P
 
Awatar użytkownika
fus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 1:54 pm

pt kwie 07, 2006 9:21 am

Generalnie SH bedzie niczym jesli sie do sesji nie włoży kilka zagadek. I to nie zagadek, ktore mozna rozwiązac rzutem kości. Rzucic graczom jakies strzepy info i patrzec jak sie mecza i klna pod nosem (prawda Swarog :wink: )
Jesli ktos szuka takich zagadek w mrocznych klimatach to polecam projekt Zest Riddles.

No i koniecznie muszą byc motywy z dziwnym dzwiekami wydobywajacymi sie z radia czy telewizji;]

A ci, ktorzy grali w SH4 koniecznie beda chcieli wykorzystac te psychodeliczny drzwi z pokoju głownego bohatera.

I jeszcze jeden pomysl na koniec. Bo w Silent Hillu jest z reguly jeden bohater. Pomysl moj jest taki, zeby na 3 przykladowych graczy, dwóch było częścią Silent Hilla i miała wytyczne od narratora jak ma mniej wiecej grac. Wyobrazcie sobie jazdy jakie bedzie miał 'gracz glowny' gdy jego kompani zaczną sie... dziwnie zachowywac... :papieros:
 
Awatar użytkownika
Swarog
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:33 pm

pt kwie 07, 2006 9:34 am

szelest pisze:
Widze to jako jedynie dla mortali - bez maga, wilka czy pijawki

Hmm no nie do konca- mozna wykorzystac pewne elementy np Beshilu, czy wykorzystac do sesji "nie_do_konca_mortali" czyli ghouli, wolfblooded czy sleepwalerow. To moze graczom wjechac na psychike i dac ogromne mozloiwosci Storytellerowi :papieros: .

fus pisze:
Generalnie SH bedzie niczym jesli sie do sesji nie włoży kilka zagadek. I to nie zagadek, ktore mozna rozwiązac rzutem kości. Rzucic graczom jakies strzepy info i patrzec jak sie mecza i klna pod nosem (prawda Swarog :wink: )

Nie wiem o czym mowisz :D . Ze niby ja sie znecam nad graczami przekombinowanymi lamiglowkami? :razz:
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pt kwie 07, 2006 3:22 pm

fus pisze:
No i koniecznie muszą byc motywy z dziwnym dzwiekami wydobywajacymi sie z radia czy telewizji;]

Z telefeonów komórkowych przede wszystkim:) Bądźmy nowoczesni:)

fus pisze:
Bo w Silent Hillu jest z reguly jeden bohater. Pomysl moj jest taki, zeby na 3 przykladowych graczy, dwóch było częścią Silent Hilla i miała wytyczne od narratora jak ma mniej wiecej grac. Wyobrazcie sobie jazdy jakie bedzie miał 'gracz glowny' gdy jego kompani zaczną sie... dziwnie zachowywac...

Ja to widze na innej zasadzie. Gracze tworza swoje postacie i wymyślają sobie powód - dzieki któremy dostali się do Silent Hill. A Narrator już ma wolne pole do popisu:) Przede wszystkim technika flashbacku (jak w serialu Lost) i historia postaci jest pisana na nowo. Tylko ta prawdziwa... Choć może nie prędko będą chcieli ją odkryć:)
 
Awatar użytkownika
Alien_XIII
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: czw paź 02, 2003 11:20 am

śr kwie 12, 2006 9:13 pm

Jako fanatyk Silent Hill musze cos tu powiedziec..
Jeszcze nie znajac WoDa probowalem kiedys prowadzic sesje wprowadzajac graczy do miasta.
Byly dwa podejscia:
1)Dla nieznajacych gry
2)Dla grajacych/znajacych/fanow

Ad1) Większość opisów była trudna, bo odpalcie sobie SH2 i spróbujcie mi porządnie opisać ot choćby szpital bez używania nagminnie słowa "coś" poza tym źle rozegrana była kwestia psychologii postaci o której wtedy nie pomyślałem i w sam wir "dziwnych schizów" wkręciłem grupę mieszczuchów z których wszysyc popełnili samobójstwo w ten czy inny sposób nie mogąc pojąć szaleństwa tego świata

Ad2)Tutaj sytuacja była ułatwiona ,bo opisując wystarczyło mówić "To wygląda jak TEN stworek z tą różnicą ,że..." tak samo lokacje nie były trudne do opisania ,bo każdy kto grał po kilka razy zna poszczególne ulice,co gdzie jest oraz mniej więcej historie miasta dlatego też postacie graczy były osobami z miasta które miały coś na sumieniu...i to był główny powód dla którego nie wypaliło jak na ironię.
Silent Hill jest nastawiony na odczucia pojedyńczej osoby dlatego drużyna odpada ,a prowadzenie kilku wątków osobno było naprawdę męczące. Po kilku godzinach sesji dałem sobie spokój zdawając sobie sprawę ,że to nie prowadzi donikąd.

Teraz zastanawiam się czy nie dałoby zrobić kilku sesji dla wilka z magami osoadzonymi w otherworldzie miasteczka ,bo łądnie pod "Cult of Holy Mother" można to podrzucić ,a na tym przecież całą seria bazuje fabularnie.
Hmm. who knows...
 
Awatar użytkownika
Wilkokłak
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 53
Rejestracja: pn sty 30, 2006 8:51 am

czw kwie 13, 2006 10:13 pm

Po pierwsze, fani SH komiksu nie uznają, bo rzeczywiscie to była parodia serii. Po drugie byłbym przeciwny podstawianiem miasteczka pod wzorce jakichkolwiek nadnaturali z podręczników, a to dlatego że w SH poprostu nie ma żadnych reguł, miasto dostosowuje się do lęków, pragnień i.t.p odwiedzającego (pomyślcie jak by wyglądało wasze SH :D). A sam pomysł settingu uważam za genialny (pomysł takowi chodził mi po głowie od dawna), oczywiście bez podkładu dźwiękowego się nie obejdzie (szum radia itp, swoją drogą skąd mogę zdobyć odgłosy maszkar?), oczywiście polecam muzykę z Silentowego OSTa :), ograniczenie ilości potworów, no i utrzymać tajemnice, nie przedstawiać jednoznacznie tajemnic nawet już po kronice.
 
Awatar użytkownika
Herdsman
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 53
Rejestracja: pt lis 11, 2005 1:33 pm

ndz kwie 16, 2006 1:57 pm

Po drugie byłbym przeciwny podstawianiem miasteczka pod wzorce jakichkolwiek nadnaturali z podręczników, a to dlatego że w SH poprostu nie ma żadnych reguł, miasto dostosowuje się do lęków, pragnień i.t.p odwiedzającego (pomyślcie jak by wyglądało wasze SH ).


I myślę, że tu jest pewien problem. Z tego tytułu nie da się napisać uniwersalnego scenariusza, w którego zagrałby każdy. Można jedynie nakreślić szkielet pewnych najważniejszych motywów. Narrator musi znać bardzo dobrze swych graczy, to automatycznie wyklucza przygodne prowadzenie. Musi wiedzieć gdzie jest pewna granica, znać doskonale lęki i wszelkie czynniki jakie działają na jego graczy. Pod to wszystko napisać scenariusz.
Ale skoro Silent Hill to wiecznie zmieniające się miasto, dostosowujące się do do lęków i fobii ,to nie można ostatecznie założyć przebiegu rozgrywki.
Cięzka sprawa poprowadzić scenariusz w takiej konwencji.
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

ndz kwie 16, 2006 4:33 pm

Leki i pragnienia... graczy? Przepraszam, mamy robić z sesji dramę psychologiczną w której osoba panicznie bojąca się pająków będzie nękana przez demoniczne pajęczaki? Chyba nie o to chodzi - mnie zawsze uczono, że nie należy mieszać osobowości gracza z osobowością postaci...

Chyba chodzi o to, by gracze naszkicowali postacie, które będą miały wyraźnie nakreślone lęki i pragnienia, i które wykorzysta MG wprowadzając postacie do Silent Hill? Przyjmując takie założenie, nie widzę problemu w prowadzeniu przygodnej sesji - o ile gracze przedstawią MG sensowną wizję swoich postaci dostosowanych do settingu, lub będą odgrywać postacie narzucone przez MG.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 16, 2006 4:45 pm przez Gerard Heime, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Kastor Krieg

ndz kwie 16, 2006 4:42 pm

Gerard, oczywiście dopóki dana osoba sobie tego nie życzy - moja dziewczyna ma coś co można uznać za arachnofobię, a nic na nią nie działa tak dobrze na sesji (klimatogennie) jak inwazja Azlu :razz:
 
Awatar użytkownika
Herdsman
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 53
Rejestracja: pt lis 11, 2005 1:33 pm

ndz kwie 16, 2006 5:04 pm

Chyba nie o to chodzi - mnie zawsze uczono, że nie należy mieszać osobowości gracza z osobowością postaci..


Nie chodziło mi o to by gnębić graczy, a o to by wiedzieć co jest ich w stanie przestraszyć. Jeśli znasz ich dobrze, wiesz na co są szcególnie uczuleni i jak możesz sprawić by scenariusz był pertynentny do ich "oczekiwań".
Zwłaszcza w settingu Silent Hill, miasta personalnego horroru.
 
Awatar użytkownika
Swarog
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:33 pm

ndz kwie 16, 2006 6:41 pm

Herdsman pisze:
Nie chodziło mi o to by gnębić graczy, a o to by wiedzieć co jest ich w stanie przestraszyć. Jeśli znasz ich dobrze, wiesz na co są szcególnie uczuleni i jak możesz sprawić by scenariusz był pertynentny do ich "oczekiwań".
Zwłaszcza w settingu Silent Hill, miasta personalnego horroru.

Lub wystarczy wiedziec czego lubia sie bac, ale nie o to chodzi. Setting powinien byc raczej przygotowany "ogolnie", by kazdy kto go wezmie nie mial problemu z niego skorzystac. Dlatego, raczej przychylilbym sie do zdania Gerarda.
 
Awatar użytkownika
Herdsman
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 53
Rejestracja: pt lis 11, 2005 1:33 pm

ndz kwie 16, 2006 7:48 pm

Można jedynie nakreślić szkielet pewnych najważniejszych motywów.
przez to chciałem powiedzieć, że scenariusz może być przygotowany pod względem uniwersalnym, ale to co w SH najważniejsze musi zostać powołane do zycia przez Narratora, który zna swoich graczy.
Przez " to co najważniejsze" rozumiem pojęcie personalnego horroru i miasta Silent Hill jako personifikacji fobii i lęków ludzi, którzy w nim się znajdują.
 
Awatar użytkownika
Alien_XIII
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: czw paź 02, 2003 11:20 am

pt kwie 21, 2006 7:03 pm

Herdsman pisze:
to co w SH najważniejsze musi zostać powołane do zycia przez Narratora, który zna swoich graczy.


Nic dodać ,nic ująć. Setting SH jest jednym słowem wyzwaniem dla zaawansowanych MG ,którzy genialnie obmyślą co stawić na drodze graczy.

Wilkokłak pisze:
swoją drogą skąd mogę zdobyć odgłosy maszkar?


Na stronie http://www.silenthill.prv.pl w dziale downloadów jest program do wybebeszania gry i gdzieś w paku gry zakopane w dźwiękach znajdziesz je pomieszane wraz z innymi odgłosami ,ale jeśli ci bardzo zależy to po wypakowaniu plików i dwóch godzinach zabvawy w przeglądanie je znajdziesz co chcesz. Ja tak znalazłem tekstury postaci.
 
Awatar użytkownika
tani sms
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 10:32 pm

Re: [setting] Silent Hill

czw sie 26, 2010 10:13 pm

http://mrgone.rocksolidshells.com/
Na tej stronie znajduje się fanowski dodatek opisujący Silent Hill w WoD.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości