Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Helldog
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: sob sie 18, 2007 4:33 pm

Pytania o mechanikę

ndz wrz 19, 2010 11:53 pm

Czy Warblade po odnowieniu manewrów za pomocą swift action może wykonać pełny atak?
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Pytania o mechanikę

pn wrz 20, 2010 7:34 am

Tak, nie może tylko używać manewrów w tej samej rundzie w której odnawia.
 
Shillelagh wielder
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 12, 2009 10:34 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt wrz 21, 2010 8:44 pm

Czy druid potrafi zmienić się w rój zwierząt? I gdzie znajdę zapis o tym świadczący?

Pozdrawiam
Shillelagh wielder
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Re: Pytania o mechanikę

wt wrz 21, 2010 8:49 pm

Witam nie do końca wiem czego szukam, więc to miejsce wydaje mi się najodpowiedniejsze (i najbardziej poczytne zarazem).

Mój gracz chciałby aby jego postać walczyła cały czas tym samym mieczem a on z czasem się rozwijał.
Wydaje mi się, że gdzieś wydziałem taka opcje ale nie pamiętam gdzie i co to było (prestiżówka, specjalna moc broni?)
Proszę o pomoc, jestem otwarty na wszelkie sugestie (tak oficjalne jak i nie oficjalne)


Co do druida to nie może się on zamieniać w rój przynajmniej nie w czystej podręcznikowej wersji.

PS
3,5 wszelkie podręczniki, postać to Swordsage z Tome of the Battle.
 
Shillelagh wielder
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 12, 2009 10:34 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt wrz 21, 2010 9:06 pm

Tak, jest coś takiego jak Bonded Magic Items w DMG II.
Bahior pisze:
Co do druida to nie może się on zamieniać w rój przynajmniej nie w czystej podręcznikowej wersji.

Gdzie znajdę potwierdzenie tego? Roje powstałe ze zwierząt mają typ "zwierzę".

Pozdrawiam
Shillelagh wielder
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2256
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

wt wrz 21, 2010 9:10 pm

Sądzę Bahior, że Twój gracz otrzymał poza tym odpowiedź na Abasz'Har, choć nie mam pewności co do tożsamości pytającego użytkownika.

Shillelagh
SRD pisze:
Druid 5. poziomu zyskuje moc przemienienia się w zwierzę

SRD pisze:
Roje to gęste mrowia filigranowych, drobnych i malutkich istot, które w nielicznych grupach nie są szczególnie niebezpieczne, ale za to stają się straszliwie groźnymi przeciwnikami, gdy zbierze się ich odpowiednio dużo.

Zwierzę, a nie zwierzęta.
Ostatnio zmieniony wt wrz 21, 2010 9:21 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Pytania o mechanikę

wt wrz 21, 2010 9:13 pm

Bahior pisze:
Mój gracz chciałby aby jego postać walczyła cały czas tym samym mieczem a on z czasem się rozwijał.
Wydaje mi się, że gdzieś wydziałem taka opcje ale nie pamiętam gdzie i co to było (prestiżówka, specjalna moc broni?)
Proszę o pomoc, jestem otwarty na wszelkie sugestie (tak oficjalne jak i nie oficjalne)

Może być prestiżówka Kensai z Complete Warrior ale najlepiej chyba to oddadzą Legacy Items z Weapons of Legacy.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

wt wrz 21, 2010 10:53 pm

Bahior pisze:
Mój gracz chciałby aby jego postać walczyła cały czas tym samym mieczem a on z czasem się rozwijał.Wydaje mi się, że gdzieś wydziałem taka opcje ale nie pamiętam gdzie i co to było (prestiżówka, specjalna moc broni?)Proszę o pomoc, jestem otwarty na wszelkie sugestie (tak oficjalne jak i nie oficjalne)


Poza tym co Ci wcześniej napisali inni, dorzucę od siebie:
* klasa Samurai
* atut Ancestor Relic (Book of Exalted Deeds) (tak średnio na jeża)
* Item Familiar (Unearthed Arcana)

Najlepszym i dającym najwięcej możiwości rozwiązaniem wg mnie jest Weapon of Legacy. Ta broń potężnieje wraz z levelami zdobywanymi przez posiadacza. A możliwości przy tworzeniu własnej, jest naprawdę sporo. Dodatkowo by odblokowywać poszczególne poziomy zdolności broni, postać musi wykonywać "rytuały" (rytuał może polegać np na zabiciu tą bronią określonego potwora, nie musi być to ślęczenie obok świeczki i mówienie wiersza od tyłu). Kilka przykładowych broni masz opisanych w Tome of Battle.
 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Pytania o mechanikę

wt wrz 21, 2010 11:39 pm

Czy istnieje w ed. 3.0/3.5 atut umożliwiający mnożenie obrażeń z ukradkowego ataku przy krytyku?
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt wrz 21, 2010 11:51 pm

Mnożenia raczej nie znajdziesz, ale w PHB2 jest atut Telling blow, który pozwala dodać obrażenia z ukradka przy każdym krytyku. Chociaż coś, jak myślę... :wink:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

czw wrz 23, 2010 8:18 am

Tzw precision damage - sneak, skirmish, czy zdolność swashbucklera - nie podlegają nigdy mnożeniu przy krytyku. Jak wspomniał Deithwen_Addan, Telling blow pozwala na dodawanie sneaka czy innych precision damage do każdego krytyka - ale nawet wtedy nie mnoży się tych obrażeń.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Pytania o mechanikę

czw wrz 23, 2010 8:25 am

Technicznie rzecz biorąc, zasada nie dotyczy konkretnie precision damage, ale wszystkich dodatkowych kostek obrażeń - mnożą się tylko kostki broni i modyfikatory.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

czw wrz 23, 2010 3:22 pm

Schpeelah#144 pisze:
mnożą się tylko kostki broni i modyfikatory.

Chyba, że jest wyraźnie napisane, że jest inaczej (np w niektórych magic weapon abilities) :)

Klebern, gdzie znajdę info, które dmg są precision, a które nie?
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

czw wrz 23, 2010 3:41 pm

W opisie zdolności klasowej, która daje taki precision damage. Jeśli w niej jest takowa restrykcja, że nie palikuje się to istotom, odpornym na sneak czy krytyki to znak, że należy to traktować jako precision damage. Generalnie każdy bonus do dmg, który ma jakieś restrykcje - chodzi o to kiedy się aplikuje go - zazwyczaj jest precision damage, chyba, że napiszą inaczej w opisie tej zdolności klasowej.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

Pytania o mechanikę

pt wrz 24, 2010 12:51 pm

Może pytanie nie stricte mechaniczne... W którym podręczniku znajduje się atut Carmedine Monk?
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Pytania o mechanikę

pt wrz 24, 2010 12:56 pm

Vindreal pisze:
W którym podręczniku znajduje się atut Carmedine Monk?

Champions of Valor
 
Awatar użytkownika
OzziLee
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 162
Rejestracja: pt sty 26, 2007 10:06 pm

Pytania o mechanikę

sob paź 02, 2010 11:34 pm

Czy postać posiadająca psi-like ability działającą jak konkretna moc, może dopalać ją punktami mocy(o ile posiada)?
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Pytania o mechanikę

sob paź 02, 2010 11:47 pm

Nie, natomiast możesz ją za darmo dopalić tak, jakbyś w sumie wydawał punkty równe jej poziomowi manifestującego.
SRD pisze:
When a creature uses a psi-like ability, the power is manifested as if the creature had spent a number of power points equal to its manifester level, which may augment the power to improve its damage or save DC. However, the creature does not actually spend power points for its psi-like abilities, even if it has a power point reserve due to racial abilities, class levels, or some other psionic ability.
 
Awatar użytkownika
Jean de Lille
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1156
Rejestracja: śr paź 21, 2009 2:21 pm

Pytania o mechanikę

ndz paź 03, 2010 2:05 pm

Hm, zapytam tutaj, bo google doprowadził mnie tylko od offtopów, a moja wyszukiwarka polterowa jest najwidoczniej ślepa - wpadł mi ostatnio w oko Tactical Feat z Complete Mage [3,5] - Battlecaster Offense. Gwarantuje on dwa manewry możliwe do zastosowania w walce. Czy istnieje jakiś limit co do ich stosowania, czy też można przynajmniej jednego z nich używać w każdej rundzie starcia?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Pytania o mechanikę

ndz paź 03, 2010 2:56 pm

Hm, zapytam tutaj, bo google doprowadził mnie tylko od offtopów, a moja wyszukiwarka polterowa jest najwidoczniej ślepa - wpadł mi ostatnio w oko Tactical Feat z Complete Mage [3,5] - Battlecaster Offense. Gwarantuje on dwa manewry możliwe do zastosowania w walce. Czy istnieje jakiś limit co do ich stosowania, czy też można przynajmniej jednego z nich używać w każdej rundzie starcia?


Możesz używać tych manewrów ile razy chcesz.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

Pytania o mechanikę

ndz paź 03, 2010 10:45 pm

Czy możliwym jest danie kryształowej kuli więcej niż jednej specjalnej właściwości? Na przykład kryształowa kula z czytaniem myśli i telepatią?

Edit:
Dzięki, Schpeelah#144.
Ostatnio zmieniony ndz paź 03, 2010 11:51 pm przez Vindreal, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Pytania o mechanikę

ndz paź 03, 2010 11:03 pm

Tak, zasady odnośnie tworzenia przedmiotów z większą liczbą właściwości są pod koniec Magic Item Compedium.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

wt paź 05, 2010 10:45 am

Pomysł jest taki: Eldritch Theurge, a następnie jakaś inna klasa dająca ciekawe zdolności oraz +1 CL (przykładowo - Malconvoker). W ten sposób mamy Malconvokera który co level dostaje +1 invocation CL i +1 arcane CL.

I teraz pytanie - czy jest gdzieś jakaś zasada mówiąca, że tak nie można?
 
Awatar użytkownika
Schizofremik
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 17, 2005 3:58 pm

Pytania o mechanikę

wt paź 05, 2010 1:07 pm

Gwjazdor pisze:
Pomysł jest taki: Eldritch Theurge, a następnie jakaś inna klasa dająca ciekawe zdolności oraz +1 CL (przykładowo - Malconvoker). W ten sposób mamy Malconvokera który co level dostaje +1 invocation CL i +1 arcane CL.


Każda klasa PRC ma w opisie coś takiego:
If a character had more than one spellcasting class before he became a X, he must decide to which class he adds each level of X for the purpose of determining spells per day.


Więc Malcovoker nie pozwoli ci na rozwój dwóch zdolności spellcasting, jedynym wyjątkiem jest prc Chamion of Legancy który pozwoli ci rozwijać Eldritch Theurge.
Ostatnio zmieniony wt paź 05, 2010 1:07 pm przez Schizofremik, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

wt paź 05, 2010 4:18 pm

Schizofremik pisze:
If a character had more than one spellcasting class before he became a X, he must decide to which class he adds each level of X for the purpose of determining spells per day.

No dobra, ale czemu nie można wybrać, żeby tą klasą był np Eldritch Theurge :razz:?
 
Awatar użytkownika
Helldog
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: sob sie 18, 2007 4:33 pm

Pytania o mechanikę

wt paź 05, 2010 4:38 pm

Gdzieś już ktoś to pisał. Eldritch Theurge nie ma swojej listy czarów, tylko rozwija listę innej klasy. Nie możesz rozwijać prestiżówką czarów, których nie ma. Możesz najwyżej kontynuować rozwijanie listy klasy, która czary posiada (np. Czarodzieja lub Zaklinacza). Mam nadzieję, że piszę z sensem.
 
qazwer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: wt cze 30, 2009 11:01 am

Pytania o mechanikę

śr paź 06, 2010 11:49 pm

Poszukuję klasy prestiżowej (3.0 lub 3.5). Wydaje mi się że gdzieś kiedyś widziałem prestiż dla łotrzyka związany ze szczęściem (Tymorą?). Czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć takie cudo, czy to może jedynie moja wyobraźnia?

A i nie chodzi mi o ten prestiż z Wyznań i Panteonów.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o mechanikę

sob paź 09, 2010 11:43 am

Faiths and Pantheons.
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Pytania o mechanikę

sob paź 09, 2010 11:50 am

Suldarr'essalar pisze:
Faiths and Pantheons.
Heh, pytający mówił, że właśnie nie z tego podręcznika :)

Związane ze szczęsciem znam tylko: Luckstealer z Races of the Wild i Fortune's Friend z Complete Scoundrel; ale one nijak się mają do Tymory, czy ogólnie Faerunu.
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Pytania o mechanikę

sob paź 09, 2010 3:08 pm

Ja mam dwa pytanka odnośnie klasy Green star adept z Complete Arcane :
1) naturalny atak walnięciem, o co chodzi w zapisie "1-1/2 times his strengh modifier"? Do obrażeń dodaję modyfikator siły pomnożony przez zero (jeden minus jeden daje zero i to dzielę przez dwa, co nadal daje zero?
2) na 10. poziomie nabywa cechy konstruktu; czy traci cechy poprzedniej rasy (np. krasnoludzki skalny zmysł tudzież premię przeciwko goblinoidom)?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości