Siemanko.
Praktyka jaką posiadłem przez ostatnie lata w prowadzeniu DD zwróciła mi uwagę na łuk jako dość kiepskie narzędzie do siania zniszczenia i śmierci.
UWAGA DO TROLI!
Przeczytać zanim odpiszecie:
Nie interesuje mnie co można zrobić z łukiem po wzięciu kilku featów i prestiżówek bo wiem co można zrobić.
Nie interesuje mnie wymienianie Łuku Śmierci +10000 i innego rodzaju itemizacja.
Interesuje mnie tylko opinia forumowiczów:
Zestawienie działania łuku w rzeczywistości a w ddkach, waszym zdaniem?
Wiem, że system nie jest doskonały i blablabla - Riddle of Steel - blabalbla.
Jednak pomyślcie o tym: Praktycznie każdy strzał z łuku, z trafieniem w korpus jest śmiertelny. Głównym celem strzały jest naruszenie integralności wnętrzności i pracy organów. Drugorzędnym efektem są zniszczenia dokonywane przez grot przy przebijaniu warstw ciała. Nawet po usunięciu grotu, rany są głęboko zakażone, poszarpane i bardzo trudno gojące się. Trafienie w głowę jest śmiertelne, ponieważ czaszka nie jest w stanie wytrzymać punktowego działania siły grotu, w odróżnieniu np. od ciosu mieczem czy młotem, które rozłożone jest na większej powierzchni.
Cios w nogę nie jest śmiertelny i w zasadzie rzadko kiedy bywa poważny, do momentu kiedy strzałę trzeba usunąć - wtedy grot masakruje mięsień i ścięgna.
Czy w zestawieniu tych opisów zwykłe k8 dla shortbow'a nie wydaje wam się absurdalne?
Wydaje mi się, że Łuk powinien mieć bazowo przynajmniej ten threat range 16-20. Nie wiem jakby to wpłynęło na balans gry, pewnie nie najlepiej. Ale to by chyba dobrze odzwierciedlało morderczość tej broni.
Jakie są wasze przemyślenia?